Ssący 0,45, wydech 0,70, pompowtryskiwacz 6 Nm + 60*( * stopni).
[url=http://forum.roverki.eu/printview.p... masz to podane
https://obrazki.elektroda.pl/5888627100_... Metoda ustawiania zaworów w silniku sześciocylindrowym, kolejność pracy 1-4-2-5-3-6 E zawór ssący A zawór wydechowy
W silnikach diesla luz na zaworach ssących szybciej się zmniejsza niż na zaworach wydechowych.
Zawór ssący 0,1 mm, zawór wydechowy 0,15 mm.
Czy wymieniając głowicę sprawdziłeś jej szczelność? Większość dostępnych na rynku tanich głowic posiada pewien mankament zwany niedotartymi zaworami. Zrób pomiar ciśnienia sprężania na zimnym i gorącym silniku. Zapewne zawory są nieszczelne, a ciśnienie z komory spalania ucieka. Jeśli w dolot to zawór ssący, jeśli w wydech to zawór wydechowy. Jakie...
Proszę bardzo luzy zaworowe ; zawór ssący 0.5mm, zawór wydechowy 0.8mm, hamulec 0.6mm.
W dzisiejszym artykule przyglądamy się zasadzie działania nowego dwusuwowego silnika z zaworami, który nie zużywa oleju. Został on niedawno opatentowany przez japońskiego producenta Mazda, który planuje zastosować go w swoich samochodach. Zastanówmy się więc, jak to działa. https://obrazki.elektroda.pl/1963567700_... Źródło: https://www.motor1.com/news/565427/mazda...
Jak strzela w tłumik może być wina wypadania zapłonu lup zawór wydechowy jest podwieszony. Sprawdź luzy na zaworach ostateczność wypalony zawór wydechowy
Nie jestem dobry w DAF-ie ale pamiętam ,że oprócz klapy na rurze wydechowej niektóre silniki były wyposażone w hamulec silnikowy na zaworach wydechowych tzw. DEB To taka dość ciężka konstrukcja nad zaworami na każdej głowicy.
Witam mam pytanie jaki luz powinien być na zaworze ssącym i wydechowym w koparko-spycharka Białoruś.
Luzy zaworowe: Zawór ssący - 0,30mm (na zimnym) Zawór wydechowy - 0,38mm (na zimnym)
Tak własnie u mnie jest tylko na zimnym, w naprawie wymieniałeś tylko nieszczelny zawór\zawory(wydechowe tak?) na tym jednym cylindrze ? Pisał ktoś jeszcze o prowadnicach zaworowych.
Tłok założyłeś poprawnie. Nie wiem czy w tym tłoku są wgłębienia na zawory. Jedno może być mniejsze ( na zawór ssący) i przy odwrotnym zalozeniu tłoka, zawór wydechowy będzie uderzał w tłok.
Głowica ściągana, zawory również. W których zaworach sprawdzać blaszki ? Ssących , czy wydechowych ?
Pytałeś jak ustawić zawory: zawór wydechowy - szczelinomierz 0,25 mm zawór ssący - szczelinomierz 0,20 mm Luzy ustawiasz na zimnym sliniku ustawiając dla danego cylindra tłok w górnym maksymalnym położeniu. Zbyt wczesny zapłon może hamować silnik przy uruchamianiu.
Ustawiasz magneto na znacznik, na zimnym silniku: zawór ssący: 0,08-0,13 zawór wydechowy: 0,17-0,22
Możesz sprawdzić szczelność wydechu (przy głowicy i tłumiku) lub może też to być kwestia regulacji zawora (zaworów?) wydechowego.
zamiast świecy ja wkrecam stara świece z podłaczonym kompresorem ładujesz cisnienie do cylindra i pewność ze zawór nie opadnie
Ten silnik jest trudny do poprawnego zidentyfikowania, natomiast silniki Loncin i NAC, czyli zapewne bardzo bliscy krewni Twojego silnika, mają luzy: zawór ssący 0,10 mm zawór wydechowy 0,15 mm.
Regulacja zaczyna się, gdy zawór wydechowy cylindra pierwszego jest całkowicie otwarty (otwarty, czyli przesunięty całkowicie w dół). Aby ustawić zawór w taki sposób, należy kręcić wałem korbowym za pomocą środkowej śruby koła pasowego. Nasadka dla tej śruby to 22 mm. Można wykręcić świece zapłonowe (choć bez ich wykręcenia też jest dość łatwo), aby...
Witam. Czy w kosiarkach NAC zabezpieczenie zastosowane jest tylko na zaworze wydechowym czy powinno być na obydwu zaworach?
A co się dzieje że chcesz zawory regulować? Zmierz sprężanie a zawory to bym ustawiał standardowo. Zawór wydechowy 0,20 mm Zawór ssący 0,15 mm
Silnik Briggs & Stratton **28D707** (10,5 HP) to model z serii **280000**, używany głównie w kosiarkach samojezdnych. Do tego silnika pasują zawory: - **Zawór ssący (Intake Valve)**: Średnica główki **1,362 cala (34,6 mm)**, długość **3,187 cala (81 mm)** - **Zawór wydechowy (Exhaust Valve)**: Średnica główki **1,181 cala (30 mm)**, długość **3,187...
Też odkręciłem głowicę i zawory widzę, ale zawór wydechowy się nie otwiera i w tym jest problem.
Dzisiaj pomierzylem luzy na zaworach laguna 1.8 8V regulowane zawory plytkami. Na zaworach wydechowych wyszlo mi praktycnie na kazdym po 0,3 a powinno byc 0,4 Bo dolotowe mam 0,2 czyli dobrze
Obrazowo to opisując: musisz tak wycelować by zawór wydechowy poszedł maksymalnie w dół i ino co nie wraca (by krzywka najwyższym swym punktem podpierała popychacz). Chodzi o to że gdy zawór wydechowy na pierwszym cyl. pójdzie maksymalnie w dół (jest całkowicie otwaty) na zaworze ssącym na 3 cyl musi być to 0,10 i wydechowym na 4 cyl - 0,25mm, czyli...
Zawór ssący 0,05 mm, wydechowy 0,06 mm.
Zawór ssący 0,10 zawór wydechowy 0,17
Nie ważne w którą stronę kręci, mijanka ma być w GMP. Tylko pamiętaj że na małych obrotach działa odprężnik i uchyla zawór wydechowy.
Dobrze rozumujesz. Ustawiasz wałek rozrządu w suwie pracy silnika, gdy oba zawory są zamknięte, Potem gdy wał wykona pełny obrót i tłok znów znajdzie się w gmp, na zaworach powinieneś mieć tzw. mijankę, kończy się zamykać zawór wydechowy po suwie wydechu, a zaczyna otwierać ssący, tak aby opadający w dół tłok mógł zassać mieszankę Ps. Mam pomysł, policz...
Zostaja tylko zaworki do ogarniecia,jesli niektórzy uwazaja ze nie da sie zeszlifowac płytek zaworowych papierem granulacji 2000-2500 to zacznij grubszymi gradacjami,a na koncu dokoncz tym co ci napisałem,po tak dotartych zaworach,przy braku zaworu zwrotnego powietrze z baniaka nie ma prawa dostawac sie do komory sprężania,mam smarowanie cisnieniowe...
Luzy zaworowe powinny być ssący 0,05 i wydechowy 0,05.
sprawdź czy magnes przyciąga zawór wydechowy. Zawory na pewno tanie i marnej jakości. Fabryczny zawór by pękł i się wypalał stopniowo. Tutaj miejsce przegrzania się rozpłynęło.
Witam! Mam kosiarkę tecumsech bvs 143, podczas palenia strasznie lekko się ciągnęło za sznurek, ale zawsze paliła bez problemu. Ściągnąłem głowice, wyczyściłem trochę patrzę na zawory a tu wydechowy wypalony.... Jaka mogła być przyczyna, i czy mogę tak nią kosić? Czy muszę wymienić zawór?
Dla zimnego silnika luzy to: zawór ssący 0,13 - 0,18 mm; zawór wydechowy 0,23 - 0,28 mm.
A czy tu jest rozrzad ? Bo chyba nie , są takie laski . Zawory ustawione ssący 0.10 wydechowy 0.15
Muszę wyregulować luz na zaworach w starym zetorze , pamięta ktoś jaki luz ustawić na zaworach ssących a jaki jaki na wydechowych ? Będę wdzięczny za pomoc.:D
Witam; Niestety kompresji nie udało mi się jeszcze zmierzyć. Odłączyłem akumulator oraz instalacje gazową i po nocy po podłączeniu akumulatora ( do gazu nie wkładałem bezpiecznika ) objawy są takie jak były na wstępie. Ale dzisiaj wieczorem ( na zimnym silniku - auta nie ruszałem od wczoraj ) pomierzyłem luzy zaworowe szczelinomierzem. Oto wyniki: I...
Teoretycznie dotyczy to obu zaworów ale na wydechu możesz dać 0.15mm
Udało mi się zmierzyć luzy zaworowe ale zapomniałem powiedzieć że silnik nie pracuje na I cylindrze, wrażenie że jest podparty zawór, na zimno i na ciepło kompresja po ok 9.0 bar, podmieniona świeca (była mokra) i cewka, auto ma LPG, luz zaworowy: zawór wydechowy 1 - 0,25mm zawór wydechowy 2 - 0,20mm zawór ssący 3 - 0,2mm zawór ssący 4 - 0,2mm Dane...
Ustawiam magneto na pozycji "T" Luzuje śrubkę od zaworu ssania Ustawiam luz na zaworze ssania Dociskam kontrę zaworu ssania Powielam te czynności na zaworze wydechowym Luz na zaworze ssania 0.05 (próbowałem ustawic na 0.10 Luz na zaworze wydechowym 0.08 (próbowałem ustawic 0.15) Doadam że w piątek tak ustawiałem i było wszytko okej, wczoraj jak go...
Witam, jakie mają być luzy na zaworach w kosiarce firmy MEP, model Comby, bo chce wyregulować, a nie wiem ile ma być w zaworze ssącym a ile w wydechowym.
Dziękuje za odpowiedż . Zrobiłem po swojemu według kolejności 153 624 czyli na czwartym cylindrze zawór wydechowy konik atakuje to na pierwszym zawory sie zamykają i reguluje pierwszy cylinder i oczywiście znak na pompie wtryskowej na tłoczeniu.Następnie na pierwszym konik atakuje zawór wydechowy na piątym zawory się zamykają i reguluje i tak za porządkiem...
Musiala bys gumka zawora uszkodzona uszczelka poprzez kanal olejowy na cilinder dac pierscienie wychechlane lub turbo padniete to plujnie kolektorem jesli jest nieszczelny jesli jest szczelny dymi Dodano po 2 Turbo jak plujnie olejem to zalezy od uszkodzenia bo moze przepalic a jak duzo to nie przepali i pojdzie w kolektor wydechowy ale predzej sie...
Dla 50ccm: Zawór górny (ssący)- luz 0,05 mm Zawór dolny (wydechowy) - luz 0,07 mm Dla 72 i 110ccm: Zawór górny (ssący)- luz 0,06 mm Zawór dolny (wydechowy) - luz 0,08 mm Teraz mam ustawione zawory jak na 50ccm więc muszę ustawić 0.06 i 0,08 na 72ccm Sugerowano mi : Odkręcone koło zamachowe ( tylko co to ma wspólnego z stukaniem pomiędzy głowicą a cylindrem?!)...
rozrusznik ledwie obraca wałem Bo w dołkach w tłokach nadal jest woda. A właściwie w jednym. Tam gdzie było z górki tam naleciało. Na tym cylindrze trzeba rozszczelnić zawór wydechowy. Tzn zawór ma 0.2 mm luzu, trzeba ten luz skasować i otworzyć na 0.5mm , nie więcej bo udzerzy tłok w niego. Po tej operacji sróbować uruchomić. Masz w tym silniku turbosprężarkę?
sprawa rozwiazana dzis rozkreciłem wałki rozrzadu i znalazłem przyczyne ,powodem stukania były pekniete 2 krzywki na wałku wydechowym i to tak hałasowało...
Luzy na obu zaworach są jednakowe .004"wymiar w calach, 0.1016 mm. Czyli 0.10 mm.
Niestety auto nawet nie chce zagadać. Co Ci też do głowy przyszło zakładać pasek rozrządu ? Teraz pytanie co mogło się stać? Bo masz kolego poprzestawiane wszystko ! Zawory ssące z zaworami wydechowymi. Czy sprawdzenie kompresji cokolwiek wyjaśni? Już nic nie sprawdzisz bo spotkał się tłok z zaworem jednym w/w i już masz prawdopodobnie po silniku.
Kręcisz silnikiem > zawór wydechowy się otwiera > zamyka i otwiera zawór ssący > zamyka i dochodzisz do górnego położenia tłoka > kręcisz aby tłok był 6-7mm poniżej najwyższego punktu.
z tym że korozję silników parowych opanowano to się zgodzę ale tu mowa jest o silnikach spalinowych które mają troszkę inną budowę ciekawe ile pochodził by taki silnik np z miedzianymi zaworamipewnie z 30 sekund zanim wydechowy by się nie roztopił
Proszę bardzo luzy zaworowe ; zawór ssący 0.5mm, zawór wydechowy 0.8mm, hamulec 0.6mm.
Mam taki problem, w 30, juz od dawna jak go kupiłem ciekł mi olej z tłumnika, postanowiłem wkoncu cos zrobic, po pierwsze wyciagnalem kolektor ssący, wszystkie zaowry były pokryte gruba warstwa oleju. po drugie, widac było ze z zaworów wydechowych tez yroche zacieka po trzonku zawora. zdjałem głowice okazało sie ze była spawana, wiec wymieniłem na nowa...
Kolego, moment dokręcania głowicy wynosi od 150 do 170 Nm (15-17kgm) a luz zaworowy wynosi 0,3mm zarówno na zaworach ssących jak i wydechowych a kolejność dokręcania przedstawia obrazek poniżej. Tak jak już przedmówca napisał, nie dokręcaj na raz, kolejno 60, 110 i 170 Nm. http://obrazki.elektroda.pl/8934069000_1...
Kolego sprawdź w instrukcji skuterka jakie powinny być luzy na zaworach. Z mojej wiedzy wynika, iż luz na zaworze wydechowym powinien się różnić od luzu na zaworze ssącym. Zwykle na zaworze ssącym ustawia się luz mniejszy. Luz 0,05 na obu zaworach jest jak najbardziej prawidłowy, tak zaleca producent.
Wiadomo regulację dokonujemy na zimnym silniku. Notorycznie są wykłócenia gdyż podawaną wartością 0,05mm dla obu zaworów lecz tu 50cm^ a życie pokazuje: Dla 50ccm: Zawór górny (ssący)- luz 0,05 mm Zawór dolny (wydechowy) - luz 0,07 mm gdyż wydech musi przepuścić większą objętość gazów. Dla 72 i 110ccm: Zawór górny (ssący)- luz 0,06 mm Zawór dolny (wydechowy)...
Trzonki zaworowe są azotowane lub dogniatane więc są ulepszone, prowadnice raczej nie są hartowane, to po prostu właściwości żeliwa. Prowadnice stosowne w trudnych warunkach są produkowane z brązu aluminiowego. Materiał prowadnicy nie zmienia się dla wariantów z uszczelniaczem lub bez, przynajmniej w częściach zamiennych. Ja ubrałem uszczelniacze na...
Witam mam pytanie czy lejący wtrysk bezyny może wypalić zawory wydechowe?
Coś się dostało pod zawór. Nie napisałeś który zawór? Wydechowy czy ssący?
Problem rozwiązany. Okazało się , że był spalony jeden z bezpieczników w komorze silnika. F115/7,5/10A zawór PCV, zawór VCV, czujnik obecności wody w paliwie, zawór odpowietrzający, zawór wirowy, zmienny zawór ssący, zawór EGR, zawór sterujący olejem IVVT (układ sterowania silnikiem) czujnik T.MAF, zmienne opóźnienie rozrządu zaworów wydechowych, aktywny...
Witam. Ma ktoś wiedzę jakie luzy powinny być ustawione na zaworach w kosiarce honda silnik gxv120? Z tego co gdzieś znalazłem na Internecie to: ssacy - 0,15, wydech -0,20 ale nie wiem czy to są poprawne ustawienia?
Nie da bo nie ustawisz poprawnie, potem jak założysz wydech to się rozjedzie wszystko i trzeba będzie ustawiać na nowo. Pamiętaj też że wydech odprowadza ciepło (taki duży radiator) i wpływa to korzystnie na zawór wydechowy, bez wydechu możesz zawór wydechowy uszkodzić a konkretnie wypalić gniazda zaworowe.
Kurcze, o mnie nie pocieszyłeś... 10 maja wleciał nowy rozrząd i koła... tydzień później, w sobotę 17 maja, poszła misa w dół, smok cały, w misie nic nie latało, napęd pompy git, wleciał nowy oring na smok, nowa sprężyna zaworka pompy oleju i nic się nie zmieniło, a dzień później wpadłem na pomysł z tymi zaworakami tzn. nie odłączać jak do tej pory...
A zawory były regulowane? W szczególności zwrócił bym uwagę na zawory wydechowe i zamontowany na nich EVB. Sporo osób sądzi, że ten element jest samoregulujący się, a zła regulacja ma wpływ na spalanie. Oczywiście to tylko jedna z przyczyn.
10 l to jeszcze nie tragedia.Z pewnością zużycie zależy od jakości gazu,sposobu jazdy no i elektroniki.W tym samochodzie lepiej żeby mniej nie palił,dziwne?Pewnie że tak,ale im uboższa mieszanka tym większe będą problemy z zaworami wydechowymi.Pozdrawiam.
Kolego to zależy od tego czy masz retarder czy vepa . Jeśli masz auto wyposażone w vepa to, zawór ssący regulujesz na 0,2 mm wydech na 1,6 mm a pompę do dotknięcia i dokręcasz pół obrotu . A jeśli masz retarder, to zawór wydechowy regulujesz na 0,5 mm.
Zawory wydechowe sa wypełnione sodem niektóre abylepiej oddawały ciepło
Też tak myślałem jak kolega saron22, nawet myślałem o wymianie oleju, lae tu są płytki i to raczej nic nie zmieni, więc pomyślałem o zaworach. Cewka, kable WN, świece nowe, rozrząd kpl. wymienione.
Rodzielacz do podłogówki 8 obwodowy + zawory elektryczne .Każde pomieszczenie jest osobno zasilane z osobnego zaworu z rozdzielacza.Każdym zaworem steruje osobny euroster 2026 . Euroster w momencie włączenia podaje na zawór 230v. Kocioł nie posiada sterowania żadnym eurosterem czyli po prostu się wyłącza z powodu braku przepływu. To jak być hamował...
To norma w tych silnikach. Rozklepuje się zawór wydechowy, uklepuje śrubka regulacji. I żadne regulacje i szlifowania nie pomogą. Jakby co, to mam na zbyciu zawór wydechowy do tego silnika, bo kiedyś naprawiałem kilka sztuk i jeden mi został.
Wychodzi na lekko uchylony zawór wydechowy. Wyreguluj zawory. :| Możesz przed regulacją sprawdzić ciśnienie na cylindrze. Tak dla pewności. Jeszcze jedno. Ciekawe czy twoja w ogóle posiada możliwość regulacji zaworowej? :|
Nie znam 3P , ale jak zamknie się zawór ssący , zamknięty jest zawór wydechowy to tam ma być wtrysk .Polskie , niemieckie liczą od paska / łańcucha rozrządu, japońce, francuzy od skrzyni biegów .
Zawory wydechowe pogięte bardzo a wydechowe lekko . Wszystkie zawory do wyrzucenia Brak kompresji
a jak złapac gorne położenie tłoka zeby luzy ustawic ? czyli maksymalny luz na zaworze to 0,2 mm przy zamknietych zaworach wydechowym i ssacym i ten luz nie moze byc wiekszy?
Wszystko spoko Robokop, ale skąd zimny nieodparowany gazior na zaworach wydechowych ? No chyba że motor zgaśnie nagle...Ale też jakoś sceptycznie to widzę :) A z innej beczki to robiłem głowicę zrozwalonym zaworem wydechowym właśnie tak wyglądającym jak opisujesz w silniku który nie miał LPG.. Może to inna przyczyna ?:) Problem, fakt, może być, jak...
EVB to hamulec silnikowy na zaworach wydechowych.Czyli była by dodatkowa śruba regulacyjna, to tak w skrócie.
Potrzeby jest szczelinomierz. Luz zaworowy: Zawór ssący: 0,10 mm Zawór wydechowy: 0,10 mm Więcej znajdziesz w instrukcji.
Ile lat ma instalacja gazowa? Przy starszym parowniku warto pomyśleć o wymianie membrany. Regulacja i sprawdzenie szczelności instalacji. Luz na zaworach wydechowych, przy jeździe na gazie szybciej wypalają się gniazda zaworów wydechowych. Druga sprawa to styl jazdy i prędkość z jaką poruszamy się i rzeczy o których nie muszę wspominać czyli ciśnienie...
Od początku, zawór ssący 0,05 zawór wydechowy 0,08 Nadal nic nie wiem, o tej wiązce co wychodzi z silnika z tej kostki obok lewarka zmiany biegów. Czujnik biegów, jeżeli masz wskaźnik biegów to można go podłączyć, jeżeli nie podłączysz to nic się nie stanie, w sensie silnik normalnie uruchomisz. Czujnik zwiera poszczególne kable do masy. W silniku masz...
Żuk ma silnik S21 skonstruowany na benzynę "ołowiową". Jeżdżenie na bezołowiowej doprowadzi do wypalenia zaworów wydechowych. W straży pożarnej kupili nowego Żuka, na benzynie bezołowiowej zrobili 38 000 km i trzy zawory wydechowe nadtopiło. Zrobili remont głowicy, zawory wydechowe jedne z najdroższych i teraz dodają specjalny dodatek do benzyny.
Zdiolem pokrywę zaworów zeby sprawdzić ustawienie rozrządu i rozrząd jest ok. Zauważyłem bardzo duży luz na zaworze wydechowy ok 4mm i okazało się że zawór się rozklepał. A wcześniej nie było słychać zeby zawory stukały. Usterka usunięta. Powodem był uszkodzony zawór wydechowy. Temat uważam za zamknięty.
Reasumując:LUZY ZAWORÓW- zawory ssące 0.20mm, zawory wydechowe z veb 1,60mm, pompowtrysk 220°.Momenty dokręcania- śruba zaworu ssącego 60°, śruba mocująca płytkę regulacyjną zaworów wydechowych(z veb) 30+15°. Brakuje mi tylko dokładnych danych do dokręcenia wałka klawiatury i jarzma mocującego pompowtrysk do dxi11. Ewentualnie siłę wstępnego dokręcania...
Witam.Musze zdemontować wałek w silniku dxi 450(Renault premium). Widzę że regulację można zrobić normalnymi śrubami regulacyjnymi na zaworach wdechowy i wydechowych ,nie ma żadnych blaszek do regulacji wydechowych.Czy może to oznaczać że silnik nie posiada cena?Na jakie wartości wtedy regulować?
No własnie ze chyba wszystkie hondy (nie wiem jak z najnowszymi modelami) mają zwykła regulacje na śrubę .Hydrauliki nie stosowano z tego powodu ze nie najlepiej sprawuje sie przy wysokich obrotach do których kręcą się hondowskie motorki. Luz na zaworach ssących 0.18 - 0.22 mm ,na wydechowych 0.22 - 0,27.
Na jednym z filmików na YouTube ustawiają 0,05 czy tyle powinno być? Nie przy chińskich zaworach. Chińskie zawory ustawiamy; ssący - 0,06 wydechowy -0,08 I trzeba ten luz często kontrolować. brak mocy jak się da manetkę gazu powyżej 50%. Powodem nie musi być gaźnik.
Problem tkwił w zaworach,a mianowicie w zaworze ssącym.Zamknął się i nie było ssania.Ustawiłem oba zawory ssący i wydechowy na 0,10mm i odpalił bez problemu,za pierwszym razem.
Witam, zastanawia mnie jaki powinien być luz na zaworach ssących i wydechowym przy popychaczach Kia Ceres, rok produkcji; 1997, pojemność silnika; 2.4D
Na kole zamachowym masz znak OT. Na zdjętej pokrywie zaworów kręcisz wałem do momentu jak zawór wydechowy kończy iść do góry a zaczyna się naciskać zawór ssący. W miejscu tego kiwania znak OT powinien być na miejscu znacznika na obudowie. Od tego momentu robisz cały obrót koła zamachowego. W tej pozycji regulujesz zawory 0,25 na wydechowym i 0,20 mm...
Mogę jedynie podać wartość luzów Zawory ssące 0,15-0,25mm Zawory wydechowe 0,20-0,30mm Oczywiście na zimnym silniku.
Witam, Mam traktorek kosiarkę briggs stratton model 28m707 typ 0124-01, problem polega na tym, że podczas pracy jakby dmucha z gaźnika. Uznałem, że jest coś nie tak z zaworami, zdjąłem głowicę i widać, że pod zawory otwierają się za szybko i zamykają za późno. Podczas suwu wydechu pod sam koniec kiedy jeszcze jest otwarty zawór wydechowy już otwiera...
Zapłon sobie przesuń o 3-5 stopni a nie zakładaj tego syfu lubryfikującego jeśli masz obawy o zawory, przynajmniej uchroni również zawory wydechowe nie tylko ssące.
Na 90% wypalony zawór wydechowy Dociekliwym pozostawiam dorobienie teorii dlaczego w 8V oplach zawory wydechowe padają zwykle na 3. cylindrze... ;)
Zdjęcia robione z boku ale o ile nie mylę się ten silnik ma tuleję żeliwną nowe pierścienie i będzie śmigał. Masz kasę kup nowy ale takiego już raczej miał nie będziesz. Próg u góry tulei jest mocny? Ryski są efektem nie wymieniania oleju lub uszkodzenia nieszczelności filtra powietrza. Ja bym zaryzykował naprawę ( sam naprawiłem podobny i koszę 5 lat...
Zauważ kiedy zawory uderzają o tłok, czy jak są otwarte, czy zamknięte, może zawory wystają poniżej głowicy.
Od zewnatrz głowicy (przy wyjściach do tłumika) to są zawory wydechowe. Wewnętrzne to zawory ssące (przy gaźniku)
Zgadzam się z kolegą, jeżeli na każdym cylindrze jest mniej-więcej taki sam luz na zaworach to ja bym też dał spokój z regulacją mimo tego że jest minimalnie większy niż powinien być, nic złego się z tego powodu nie stanie . Tym bardziej że regulacja zaworów płytkami nie należy do łatwych szczególnie w przypadku że płytka jest pod szklanką a nie nad...
To jest mój trzeci samochód chodzący na gazie i w zasadzie z żadnym z nich nie miałem problemu, że są gonione na gazie. Silniki zachowywały się jak na benzynie. Napisałem w zasadzie, bo w corolli, wg mnie prawdopodobnie z powodu gazu były wymieniane trzy wtryskiwacze benzynowe. Gaz w corolli mam od nowości. Żeby nie tracić gwarancji na silnik, gaz zakładany...
Jak wytlumaczysz sprawny gaz, dobry majster z afr i dziure w tloku? Spalanie stukowe, uboga mieszanka pewnie nieszczelny dolot. Gazeo też ma artykuł wariator zamiast lubry. Gdyż lubryfikacje wymyślono dużo wcześniej zanim ktokolwiek myślał o wariatorach zapłonu. Wariator zapłony ma za zadanie wcześniejszy zapłon mieszanki LPG+powietrze w cylindrze...
Bardzo dużo nagaru na tłokach, zaworach. Mocno podpalone zawory wydechowe. spękane uszczelniacze zaworów. Wymieniałem też pierścienie, ale nie potrafię powiedzieć czy stare były sprawne jeszcze. Na razie pali od "sztycha" Jeszcze mam problem z sondą lambda ale to już jest w innym temacie http://www.elektroda.pl/rtvforum/privmsg...
zawora wydechowy zawora ssać wydechowy zawora zielony zawora czerwony
unifi przekierowanie wymiana uszczelki zamrażarki st500dm002 1bd142
Przeróbka świateł pozycyjnych na biało w Chrysler Town & Country Schemat elektryczny agregatu Daewoo GDA 2600i