A funkcja szukaj nie parzy. Zimne luty w przekaźnikach lub w miejscu ich montażu do płytki wewnątrz obudowy silnika.
co to może być? Począwszy od wypiętej kostki głośników poprzez zimne luty na płycie aż do uszkodzenia końcówki mocy.
po przelutowaniu licznik ożywał i auto odpalało w dwóch licznikach zimne luty?
Witam wszystkich, może ktoś podpowiedzieć co pada w tych wspomaganiach? Mam błąd C1001. W Punto II były często zimne luty/przekaźniki do wymiany i wspomaganie żyło. W grande punto też iść w stronę przekaźnika? Jeśli ktoś posiada sprawdzone info i nie chce się tu dzielić to można pisać priv $$ Dzięki
Kupujesz nowy czujnik i wystarczy do końca życia auta. Ho, ho "kupujesz nowy czujnik i wymieniasz". No to się wtedy zacznie, 150 postów lekuchno a na koniec oddałem do elektryka. Stare silniki miały "w sobie" przekaźniki, nowe mają czujniki położenia wału, ale usterki te same, zimne luty.
Jezeli usterka wystepuje przy zmianach temperatury, to raczej na pewno zimne luty.
sprawdz ładowania akum.pokrec kierownica na załaczonych odbiornikach i obserwój miernik jeżeli bedzie ciagle około 14 to jak wyżej posty zimne luty
rozbierz panel sterownika i sprawdz czy nie ma gdzies zimnego lutu ewentualnie zdejm delikatnie obudowe ze stycznika i przeczysc styki
za brak wspomagania w punto 2 moze odpowiadac alternator , a najczestsze usterki to silnik wspomagania zimne luty na przekaznikach i tensometryczny czujnik skretu .
dj_mati: no wałśnie dostęp do alternatora jest bardzo trudny, faktycznie po pomiarze napięcia sprawdze kabelki, właśnie najbardziej dziwi mnie to że jak zimny to jest ok ale jak się zagrzeje to są problemy (może to te sławne zimne luty).
Lutownica hot-air i po problemie. Nie chcę być złośliwy, ale przy tych temperaturach to tylko głowę sobie można podgrzać. :D Liczniki w fiatach mają problem z procesorami ( rozwarstwiają się) na 30 liczników tylko jeden w moim przypadku miał zimny lut.
Prawdopodobnie zimne luty w automacie kierunkowskazów,nagminna usterka Fiatów i Alf.
Ja zamrażacz używałem do innech celów poto aby zobaczyć które elementy źle działają pod wpływem temperatury scalaki, kondensatory itp. zimne luty najlepiej jest zobaczyć po uszkodzeniach puntków lutowniczych i przelutować fragment płytki. Zimne luty widać czasami po zmianach cyny pomarszczona widoczna przerwa wokół lutu
Raz takiego robiłem i miał zimne luty od wtryskiwaczy w samym sterowniku więc warto sprawdzić.
"zimne luty" to sobie między bajki wsadzić możesz, naprawiam takie silniczki, jak chcesz info na PW
A zimne luty nie bylyby wtedy, gdy dzialalby jak jest zimny a przestawal funkcjonowac po rozgrzaniu?
Auto zostało naprawione bezpośrednią przyczyną tego że silnik nie uruchamiał się był przełamany przewód czujnika położenia wału.Po wymianie okazało się że kontrolki nadal gasły a silnik dawał się już uruchomić kopiąc głębiej znalazłem zimne luty w liczniku .
takie przekazniki mozna dostac na http://cyfronika.com.pl/p_relpol_sam.htm koszt to 6,59 pln. pasują RA2-3082-15-1012 dwa styki zwierne ! Trzeba je troszke przerobic a dokladnie nozki bo są za grube i trzeba pilniczkiem je odchudzic ! podgiąć i będą pasowac idealnie ! jest przy tym troche roboty ale są silniejsze niż oryginał i chodzą jak masełko !...
w body jest taki dyngs z drutu robiący za zabezpieczenie zwarciowe/termiczne. masz tam zimny lut,albo rezystancja tego mostka wzrosła.
Jedyne co możesz w warunkach amatorskich sprawdzić to Też może sprawdzić czy nie ma "zimnych" lutów na płytce.
Szukaj pomiędzy akumulatorem a skrzynką bezpieczników - gdzieś coś nie jest dobrze dokręcone albo styk zanieczyszczony lub zimne luty jeśli coś tam jest lutowane po drodze. Zobacz czy klemy są czyste i czy nie ma korozji albo zanieczyszczeń na karoserii w miejscu gdzie dokręcony jest przewód masowy z akumulatora. Włącz zapłon, posadź kogoś za kierownicą...
Haha, tak, pisałem o zimnych lutach i gdzie znaleźć fotorelację z naprawy, bo właśnie ja miałem taki problem ;) "Tryb CITY powodował, że można kręcić kierownicą jakby nie było żadnych oporów. A czy to czasem nie problem z zimnymi lutami przy silniku? Spotkałem się już z takim problemem, i wyszukiwarka google pod hasłem "naprawa wspomagania kierownicy...
Witam Sprawdź zimne luty na płytce,zobacz czy dochodzi zasilanie do przekaźników,i czy z nich wychodzi.
Wg mnie jeśli masz możliwość podmień komputer ten buczący (jeśli nie masz pewności weź kogoś niech Ci posłucha co to buczy) i sprawdź efekty. Jeśli nie masz to posprawdzaj może jakiś zimny lut, albo coś się upaliło.
Rzecz w tym, że wcale nie tak łatwo je tam dostać. Poza tym jeśli spalił się oryginalny (jeśli przyczyną nie są zimne luty), to taki sam z dużym prawdopodobieństwem też się spali.
Z tego co słyszałem to wymontuj moduł i zobacz czy nie ma zimnych lutów,lub upalają się styki przekaźnika.
Jeśli radio szumi, a nie znajduje stacji, zdejmij dolną pokrywę i nagrzej suszarką - zacznie grać :D Po prostu para wodna sie skropliła gdzieś i porozrywała luty zimą i sie zrobiły zimne luty - ja taki dziwny przypadek miałem hehe :)
dokładnie, trzeba rozebrac kompletnie licznik aby obadać co jest wewnatrz, mozliwe ze jest jakis zimny lut ktory jednoczesnie odpowiada ze doprowadzenie napięcia do wskazówek obrotomierza i predkosciomierza...pozdrawiam
Zimne luty tak. Tylko jedna sprawa, jakoś ich więcej od pewnego czasu i to mnie dziwi. Przecież technologia poszła do przodu podobno a zwykłe luty bardziej zawodne niż 20 lat temu. Kruszy się to jak stary tynk, odpada pod paznokciem... Zimne luty to przypadek - po prostu stop przestaje przewodzić.. Ja pracuję w firmie produkcyjnej (nie z branży motoryzacyjnej)...
Witam, mam problem z obrotomierzem w Punto II. Otóż chodzi on bez problemu dopóki nie przekroczę 3 tys. rpm. Wtedy obrotomierz się całkowicie wyłącza i wskazówka spada do 0. Po ponownym odpaleniu auta wszystko wraca do normy i znów jest OK do momentu przekroczenia 3 tys. obrotów. Czy ktoś orientuje się od jakiego miejsca powinienem zacząć poszukiwania...
piętnastostykowy zapina zasilanie na ECU i pompę. Zasila tez cewkę.Mógł paść, wystarcza go rozebrać i popatrzeć czy nie ma zimnych lutów, można też podłożuc od jakiegos fiata ( punto) Sprawdzić czy zaświeca się lampka kontrolna elektroniki, jeżeli nie, to problem z immobiliserem.
Może to i banalne ale może jakieś zimne luty na płycie gł?. Dodano po 8 Wcześniej przez lata z radiem nie było problemów - działało jak należy Ja też kiedyś biegałem na setkę kilkanaście sekund teraz została już tylko setka :-)
Błąd powrócił, miałem kiedyś Fiata Punto i też zapalały się stringi od wspomagania, ale tam naprawa chwilowa polegała na zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika samochodu na jakiś czas. Głównie psuło się, gdy było wilgotno na dworze. Były zimne luty albo przekaźniki do wymiany, nie wiem jak jest w Pandzie, prawdopodobnie tak jak kolega wyżej napisał,...
Tak ale jest to kosztowna zabawa.Może powodem jest zimny lut?Już zmieniłem silnik i sterownik.Po okresie 3 miesięcy,problem się powtórzył.Nie mam pomysłu na dalsze poszukiwania problemu.Czy jest jakaś inna rada?
Sprawdź jeszcze raz dokładnie zasilanie centralki pod obciążeniem, jeśli napięcie będzie ok możesz ewentualnie poszukać zimnych lutów w centralce. Wydaje mi się jednak, że będziesz musiał zastanowić się nad nowym alarmem. Rafał.
Jutro będę miał dostęp do examinera spróbuje skalibrować ,dziwi mnie tylko czemu teraz po przekręceniu kierownicy wyskakuje błąd C0016 -silnik wspomagania kierownicy (przekażniki dałem jak trzeba zimnych lutów nie ma ) no i te 170 stopni na wyprostowanych kołach -powinien byc jakiś błąd czujnika skrętu .
Witam Jestem posiadaczem punto 2 już po gwarancji i tradycyjnie cos zaczeło sę sypać, tzn. mam problem z kierunkowskazami po stronie lewej, jak je włączam to słysze tylko tykanie przekaźnika jakbym miał przepalone zrówki (a tak nie jest), tak wiec nie mam kierunkowskazów po stronie lewej. W aso powiedzieli że to jest wina body computera i naprawa bedzie...
Nie wiem jak jest w tym aucie,ale analogicznie,podejrzewam że jest elektronika zegarów sterowana procesorkiem.Można by sprawdzić czy nie ma zimnych lutów na płycie zegarów,i ew.wykonać test pracy zegarów.Czy to z przyrządu,lub z testu użytkownika,tzn.coś tam przyciskając i włączając stacyjkę...Wygląda to na uszkodzoną płytę zegarów.
Może odkopie lekką staroć ale jest sporo tematów o padających wspomaganiach w Puntach II i GP ale tak naprawde mało faktów w nich. Tak z doświadczenia kilkuletniego w temacie: - Punto II przed liftem - najczęstszą przyczyną jest silniczek (jakies 50% przypadków) i tutaj albo zimne luty albo wadliwe przekaźniki które można wymienić. Sam silniczek można...
Witam. Chciałbym sie dowiedzieć jakie są objawy uszkodzenia czujnika skrętu, przekażników, centralki. Mianowicie podczas zimnych dni mam problem ze wspomaganiem. Dopóki silnik jest zimny, to podczas kręcenia kierownicą wyłącza się wspomaganie. Po rozgrzaniu wszystko działa poprawnie. Można jeżdzić slalomem i nic. Wiem, że najlepiej podłączyć pod kompa,...
Miałem trochę odwrotna sytuację. Pojechałem z moją "kropką" (punto II) z brakiem wspomagania kierownicy (elektryczne). Wycena - 3500 zł tyle co za nowe wspomaganie. Zrezygnowałem z usługi. Przez parę miesięcy męczyłem się z kierownicą bez wspomagania aż w końcu natrafiłem w internecie na forum na którym uczynny człowiek opisał wszystko łącznie ze zdjęciami...
Problem rozwiązany okazało się że po otwarciu centralki (wyciągnięciu drukowanej płytki z plastikowego pudełeczka) całe gniazdo do którego przyłancza się wtyczke było całe pośniedziałe. Dzwoniłem do auto gaz śląsk i delikatnie wypytując co by się mogło zepsuć w owej centralce pani pocieszając mnie powiedziała że naprawa nie musi się kończyć wymianą...
Witam Mam problem z obrotomierzem w moim Punto. Objawia się to tym, że po wyłączeniu silnika obrotomierz zostaje w pozycji wartości wolnych obrotów tj. ok 800. Po ponownym odpaleniu obrotomierz zaczyna swoją pracę właśnie od tej pozycji, i tak po całym dniu wskazówka może zawędrować do pozycji "7000" i tam pozostać. Zauważyłem, że jeśli przed uruchomieniem...
Zobacz Kolego ten alarm, to jakaś dokładka? Może ma rozłączanie jakiegoś obwodu i zimny lut albo przekaźnik w nim szaleje, dokonaj pomiarów w momencie kiedy nie pali, ISKRA czy PALIWO, mi to jednak zdecydowanie wygląda na czujnik obrotów wału, zobacz przewody, konektory, odepnij czujnik temperatury i zobacz czy usterka wystąpi. ECU wydaje się mało możliwe...
Witam. Znalazłem dziś na szrocie w Fiacie Punto takie oto radyjko. Okazało się, że działa, jest nawet pilot... Dałem więc to 50zł i zabrałem je. Okazało się, że nie działa jednakże lewa strona panelu z przyciskami, podświetlenie jest. Jedyny działający przycisk po lewej stronie to ten od wysuwania płyty. Ktoś ma jakiś pomysł z czym może być problem?...
Witam w moim punciaku świeci ciągle czerwona kontrolka kierownicy ale dziwna sprawa bo wspomaganie jest zarówno normalne jak i city. Po przejechaniu ok 150 km wspomaganie mi całkowicie znikło ale gdy zgasiłem silnik i odpaliłem na nowo to wróciło do normy. Ostatnio wziąłem się za rozbieranie silniczka od wspomagania ale okazało się że nie ma zimnych...
Witam! Usterka jest dość typowa. Przy wysokiej temperaturze otoczenia zapala się kontrolka wspomagania. Wspomaganie w większości przypadków działa poprawnie. Wskazywałoby to na typową usterkę związaną z zimnymi lutami na przekaźnikach sterujących silnikiem wspomagania. Po wymontowaniu silnika okazało się, że na płytce drukowanej nie ma przekaźników...
witam forum już przetrzepałem na ten temat całe , najpierw może o usterce , standardowo wspomaganie czasami przestaje działać i zapala się kontrolka układu , examiner czyta błąd silnika elektrycznego , wspomaganie są momenty że działa cały dzień , a czasem przy odpaleniu zimnego auta już nie działa , i moje pytanie może ktoś z kolegów już zabierał sie...
Sprawdzałem na 3 parach rca 2 mam w progu a jedną luzem przez fotele dałem wcześniej miałem radio pionier nowe za 220 zł ale bieda straszna było więc kupiłem ute 93 dab wzmaciacz ten zzound chodzi w corsie na tym radiu i było ok ale tam zasilał tylko suba po za tym miałem chwilę wzmkaka alpine v12 i nie szumialo ale wzmacniacz po 30 min wariowal zimny...
kolego ,znajomy robił juz takie z 3 punta i jest gdzieś brak sygnalizacji....mozesz próbowac to rozebrać,ale nie wiadomo czy coś znajdziesz...moze jakiś zimny lut.Wymiana całej kolumny załatwiała problem,ale on pracuje w serwisie i sie nie bawił w rozbiórkę bo stare musiał oddawać:(
Niestety nie jest jeszcze tak jak powinno - opiszę to w następujący sposób.. Problemy - Ocieranie bębnów o szczęki i problem z regulacją lewego koła - Problem z wyregulowaniem ręcznego i jego poprawnym powrotem - Problem z ABSem/Odbija przy każdym mocniejszym hamowaniu od 15-20km/h - Piszczy pasek alternatora 1. Lewe tylne koło zaczęło bardzo trzeć/szumieć/ocierać,...
Kurcze !!! Poczytałem te wszystkie posty i...płacze ze smiechu Kochani !!! Tylko jeden post jest sensowny . Reszta do smietnika sie nadaje . BEzpośrednią przyczyna usterek wspomagania elektrycznego w Punciakach jest ...napiecie ładowania ponizej 14 V . Jesli rano ( zwlaszca zima ) po uruchomieniu silnika i ruszenie kierownica zapal sie kontrolka wspomagania...
Świeci! Już napisałem. Podpiąłem miernik pod brązowo-biały przy pompie i jest +12V przy zapłonie. To że mam siano - wiem... Najprawdopodobniej dzisiaj wykopię całą przednią wiązkę od A do Z łącznie z zegarami itp. Przyniosę do domu i zmontuję instalację według schematu od Punto I. lecz powiem Ci że wszystko wygląda na oryginał! Nawet peszle od kabli...
sprinter zimne zimne pranie zimne wzmacniacz
kupić układ scalony ciśnienia termet denon mikrofon
schema podlaczenia zamka centralnego vodafone calculator
Mercedes ML W163 – jak wyłączyć sygnał ostrzegawczy BRAKE, kontrolka nie gaśnie Hager SBN463 – zasilanie od góry czy od dołu? Montaż, normy, praktyka