Termostat się zaciął, miałem taką samą niespodziankę w ubiegłego sylwestra w moim uno, koszt wkładu to ok 15-20zł i 10 min roboty.
Jak widać ze schematu, masa idzie przez włącznik, plus z BCM... jest więc tam plus czy go nie ma? Jeśli nie ma to spalony driver w BCM.
sprawdz zarowke, a jak nie pomoze odlacz silniczek sterujacy lampa
Ewentualnie uwalony emulator w komputerze lpg. Ale pisał że po odpięciu sterownika silnika zwarcie znika.
Gniazdo łożyska nic nie izoluje . Trzyma łożysko elastycznie w całości. Stojan jest zbyt ciasno pasowany w aluminiowej obudowie. , Korozja elektrochemiczna powoduje spuchnięcie stojana i w konsekwencji pęknięcie obudowy i nast. zwarcie.
Witam 14V napewno nie było tego przyczyną, najprawdopodbniej złe podłączenie, albo jakieś zwarcie
Jak jest zwarcie stojana do masy to uzwojenia spalone. Wirnik powiniwn miec (na pierscieniach) okolo 4 ohm. Diody byly odpięte w czasie pomiaru?
Nie, jak słychać wyraźne wycie, nie pisk, to uszkodzenie stojana(zwarcie między zwojowe, lub na masę).
Napisz na PW , mam to co szukasz. Co do bezpiecznika to jest za mały , oryginalnie jest 30A Jesli bedzie palił dalej to sprawdz komutator w silniku , zatyka sie pyłem ze szczotek i robi zwarcie Pozdro Waldi
, jedynie w pamięci ECU jest błąd o kodzie P000007. Nie wiem od czego jest to błąd. Kod usterki P0007 Lokalizacja usterki P0007 – Obwód sterowania „A” zaworu odcinającego paliwo wysoki Prawdopodobne przyczyny Wadliwy solenoid odcinający paliwo Uszkodzony przekaźnik elektromagnetyczny odcinający paliwo Problem w obwodzie elektrozaworu odcinającego paliwo...
Podczas wymiany sprzęgła, gdy była przykręcana skrzynia biegów przewód od sondy dostał się pod jedną ze śrub i został razem z nią wkręcony, co powodowało zwarcie.
W fiatach jest problem z połączeniami elektrycznymi, jest możliwe że po tylu latach wytopiły się styki z kostki i jest zwarcie.
To masz albo zwarcie do masy kabla sterującego od wtrysku w wiązce, albo uszkodzony, przebity driver wtryskiwacza w sterowniku
Musisz zrobić diagnostykę komputerową silnika. Pozdrawiam.
Dziękuje za szybką odpowiedź, pozdrawiam.
Po podłączaniu żarówki nie ma żadnej reakcji, tak jakby prądu w ogóle nie było, jak podłączę miernik (bez żarówki) pokazuje 12,28 V. Dziwne zachowanie tak jakby żarówka czy silniczek po włączeniu w obwód robiły zwarcie.
Wszystkie silniczki spalone i w teście komputerem "cisza" jest to realne,ale i w aucie musi być coś nie tak,zazwyczaj kable w przelotkach uszkodzone i zwarcie powodujące ciągły impuls na silniczki i one po paru minutach płoną.
Dzięki za odp. Może i racja, ale to jest sterowanie plusowymi przewodami i czy te diody na każdy przewód wystarczą 2A czy zastosować 5A ? I czy nie zmieni się nic w widzianym przez komputer obwodzie (sygnalizuje gdy przepalona jest żarówka lub jest jakieś zwarcie) ?
Masz zwarcie trzeba szukać.
Cześć. Dzięki za odpowiedź. Wiem, że jeśli miga licznik to "coś zniknęło". Spróbuję zrobić osiowanie. Może zobaczy moduł. Jeśli nie to muszę znaleźć jakiegoś zdolnego elektronika który sprawdziłby te elementy. Pytanie o chip pozostaje aktualne: czy ktoś ma datasheet tego układu ewentualnie mógłby sprawdzić w swoim B&M czy te 3 nóżki mają zwarcie do...
sprawdż przewody, świece , i filtr powietrza jeśli samochód kopci w czasie jazdy czujnik w układzie wydechowym sprawdż równierz wiązki przewodów czy nie są uszkodzone i deszcz poprostu powoduje zwarcie
ja widze dwa logiczne wyjścia akumulator nie naładowany a co gorsza zwarcie wewnętrzne.
Przewody Ci przepala bo obawiam się, że nadal podłączasz miernik równoległe, czyli tak jak do pomiaru napięcia i robisz zwarcie...
P0130 Czujnik O2 - usterka P0141 Podgrzewacz czujnika - usterka P0170 Czujnik O2 - usterka dostrajania paliwa P1170 Dostrajanie mieszanki - dawka uboga Odepnij sondę, może zwarcie robi. Jeśli paliwo podaje, na świecach jest iskra to pozostaje rozrząd.
Sygnał z manetki idzie bezpośrednio do BSM na pin 55 i silniczek też połączony jest tylko z BSM Dodano po 22 Zbyt wiele tam nie podziałasz jeśli wina tkwi w BSM a nie przy kierownicy to wymień cały element.
Ja bym najpierw się zabrał za wyłącznik awaryjnych lubi wariować i robi zwarcie ADAM.
Jak masz siatkowca stojan przetarty zwarcie do masy.P
Witam mam taki problem od pewnegu czasu moje punto przy przekrecaniu kluczykiem nie odpala a czasami odpala płynnie lub słychac taki zgrzyt jakby zwarcie kabli może ktoś wie jaka może być przyczyna z góry dziękuje za informacje
jakis czujnik ma niej niz 0.5volta lub zwarcie do masy
Pęknięta obudowa, zwarcie międzyzwojowe stojana.
Witam .Brak masy jest powodem że jest zbyt słaby zasięg, antena ma na pewno zwarcie na przewodzie.
Uszkodzony był sterownik silnika, zwarcie na druku.
sprawdzic chorobe fiatow,masy
wyczyść komutatator w silniczku osady u rowkach powodują zwarcie i palenie bezpiecznika
Może po prostu nie masz dobrego ładowania sprawdź i podaj napięcie po uruchomieni silnika.Bo nawet gdyby przyjąć te 50mA to przez 24h ubędzie ci z akumulatora 1.2Ah. Najmniejszy montowany do punto akumulator miał 34Ah wie będzie się rozładowywał przez 28dni i jeszcze będzie miał trochę prądu. Myślę ze masz za niskie ładowanie i/lub uszkodzony akumulator...
wypnij przewody ze stacyjki i sprawdz czy nadal swieci
Sprawdź zasilanie rozrusznika. Może naderwana masa (-), może (+). Wiem że w tym modelu wadliwy był też alternator; pękająca obudowa, zwarcie cewek, walnięta dioda. Miałem parę przypadków gdzie przy nowym aku auto nie paliło przy zerowych temp. .Powód złe zasil. rozrusznika, szczotki, komutator itp. Pzdr.
pokazał błąd 4 wtrysku. W jakim kontekście? Zwarcie, przerwa... itd?
Zostaw licznik w spokoju, wymień akumulator. To, że na innym liczniku się nie dzieje to zbieg okoliczności (może akurat było cieplej). 90% powodów wariowania licznika w Grande Punto to spadek napięcia (słaby akumulator) lub zamoknięta wiązka na podszybiu i zwarcie na magistrali CAN.
To chyba logiczne ze skoro nie gasła po zamknięciu klapy to i pobierała prąd. Usterka w krańcówce klapy lub zwarcie do masy
A kolega jak jedzie to ma kierownice idealnie równo? Lekko przekrzywiona kierownica a sterownik widzi skrecanie, puszcza prąd na silnik ,układ sie przegrzewa i zapala kontrolke. Bład na examinerze Przetęzenie lub czujnik momentu zwarcie na + przerywany.
Auto rozładowuje akumulator jak postoi 3 -4 dni to nic nie kręci. Pobór prądu wynosi 50mA. Po odłączeniu radia spada do 18mA. Czy 32 mA to nie za dużo do radia? Po zdjęciu panelu z radia prąd spadł do 21 mA. Czy jest jakieś zwarcie w panelu?
Hmm. To tylko domysły ale może gdzieś się skrapla woda i powoduje zwarcie lub przynajmniej zmienia rezystancję?
Na pewno błędny odczyt temperatury ani czujnika położenia przepustnicy nie spowoduje wkręcenia na maksymalne obroty. Raczej duża nieszczelność, może zwarcie w układzie silnika krokowego.
moze masz uszkodzony stopien wyj. ecu na wtryskiwacz. sprawdż czy ze sterownika nie przychodzi na stałe masa na wtryskiwacz. jeśli tak to masz padniety ecu lub zwarcie do masy
Witam. W Punto II 1.2 8V rocznik 2000 mam problem. Czasami silnik nie uruchamia się, przyczyną tego jest spadek napięcia na przewodzie dodatnim. Wykluczam słabe podłączenie masy ponieważ po podpięciu + kablem odpala. Czy ten model posiada przekaźnik do automatu rozrusznika czy prąd jest doprowadzany bezpośrednio poprzez zwarcie styków stacyjki?
Sprawdź najpierw przewody od czujników- prawdopodobnie są uszkodzone. +41 to z tego co pamiętam wartość prawie max czujnika - czyli zwarcie lub przerwany obwód.
Usterka w obwodzie potencjometrów pedału przyśpieszenia to dość częsty problem w fiatach punto z 1,9 JTD, pedał przyśpieszenia jest zbudowany z dwóch potencjometrów i podłączony 6 przewodami do centralki ECM silnika, nie wiem jak tutaj ale w Punto przewody do centralki lecą przez komorę silnika i są owinięte "szmacianą izolację" co powoduje ich częste...
- po odłączeniu wtyczki, dalej świeci Prawdopodobnie zwarcie do masy w przewodzie czujnika
To sprawdź napięcie ładowania jeżeli będzie w granicach 13.5V masz zwarcie międzyzwojowe stojanu powodujące gwizd.P
stacyjki jeszcze nie sprawdzałem, wymieniłem wszystkie żarówki w tylnych lampach, szczególnie te od stopu i wstecznego zrobiły sie takie ciemne a żarniki i druciki były tak jakby troszke pordzewiałe, wiesz moze co to oznacza? zwarcie na przewodach?
Więc wiązka silnika Ci się przetarła i robi bałagan - zwarcie na magistrali CAN i czujnikach przy silniku, ew. ECU "poległo".
rozumiem ze po uruchomieniu kontrolka zaraz gasnie? a po zagszeniu i wyjeciu kluczyka dopiero sie zapala? Wez sprawdz czy gdzies sie kable nie zwieraja, kolega mial podobny problem z tym ze u niego palila sie caly czas :) ewentualnie malo prawdopodobne tak sie cos poukladalo ze kontrolka dostaje sygnal z czujnika ze nie ma cisnieniea (bo nie ma po wylaczeniu)...
Witam. Mam problem z podłączeniem kabla aux w miejsce zmieniarki do fiata punto 2. Jest to radio blaupunkt cd my03 zwarcie razem data out, data in nic nie daje, podobnie do masy czy przez rezystor, trzymanie source i power też nic nie daje. Z tego co wyczytałem radio musi odebrać sygnał od zmieniarki. Może istnieje jakiś sposób aby zmienić komórki w...
Dobrze by było ustalić jaki charakter ma to miganie, tzn. napięcie pulsuje "w górę" czy "w dół". Jeśli w górę to uszkodzony jest regulator, jełi w dół to może być uszkodzona któraś z diod mostka, zwarcie na instalacji lub uszkodzony akumulator. Przy "dwupunktowym" regulatorze jest to też objaw zużycia alternatora ale w tym przypadku można to raczej...
W mojej Lancii dedrze integrale kabel siłownika klapy był zwarty do masy, dopiero naciśnięcie przycisku w schowku podawało na 0.5s +12V. Dopiero po 3 bezpieczniku zorientowałem się że przycisk otwierania robi zwarcie... dioda 10A załatwiła sprawę.
Masz zwarcie w tym obwodzie, w którym przepala się bezpiecznik. Zlokalizuj je i usuń.
To wtedy byś miał zwarcie i poleciałby bezpiecznik bądź ścieżka. Co jest napisane na tym elemencie?
Witam, problem rozwiązany. Zwarcie było w kostce tylnej lampy, pierdoła, dzięki za sugestie, pozdrawiam.
Umyj go spirytusem wysusz porządnie suszarką i może wstanie.Zrobiłem tak z jednym sterownikiem i ożył.Zalany był ponad dobę i korozja już wyszła.Warto spróbować.Tylko żeby spalic bezpiecznik 30A to trzeba zrobić konkretne zwarcie,sprawdz dokładnie ścieżki
Skoro wariowały też zegary i przełącznik od LPG to na pewno jest to problem z zasilaniem. Może masz jakieś zwarcie i uszkodziło Ci kolejną kostkę stacyjki?
Pisze w takiej sprawie bo dzisiaj wymieniałem lampę przednią i miałem trochę problemów z elektryką (brak jednego światła drogowego - czyszczenie przekaźnika). Przy testowaniu świateł zauważyłem, że po wyłączeniu zapłonu jak mrugnę długimi światłami, włączają się światła mijania przednie (bez postojówek tylnych) z początku myślałem, że to jakieś zwarcie...
Skrzynka zamontowana, nic to nie dało. Lipa. Dalej dziwne napięcia na T18. Ponieważ na tym przekaźniku są dziwne napięcia uważam, że jest gdzieś zwarcie na wiązce, natomiast sam sterownik silnika jest sprawny. Dobrze to rozumiem?
To raczej obrotów nie widzi. Jaka szczelina między czujnikiem a kołem fonicznym? Sprawdzałeś przewody od czujnika do sterownika na przejście, zwarcie do masy i zwarcie między sobą? Rocznik podaj, albo kod silnika, albo jakie ECU.
sprawdź przewody może być któryś uszkodzony lub przetarty woda dostająca sie może powodować zwarcie sprawdź też styki czy przypadkiem nie są zaśniedziałe
Nic nie powróci praktycznie to zbieg okoliczności jak tam jest Denso obudowy nie pękają tylko jest wypychanie stojana w kierunku wirnika i następuje przetarcie a jednocześnie zwarcie uzwojenia stojana do masy.P
No fakt,jest uszkodzony :) No przecież to zwarcie na komutatorze to uszkodzenie,nie? I goście w ASO fiata wymieniają na nowy.Łachudry.
Dziękuję wszystkim za porady, okazało się to być zwarcie w lewym przednim głośniku, usterka już naprawiona, wszystko pięknie śmiga :)
Wnioskujesz na podstawie zakoćńżenia na dachu? Bo jeszcze przecież mogło się coś stać z kablem, przerwa, zwarcie, pękniecie we wtyczce itd ... Przeprowadziłeś eksperyment z bierną anteną (tj 75 cm drutu ?)
Sprawdz czy zamontowałeś taką samą żarówke jaka była w lampie czy tej samej mocy i ten rodzaj(sa dwa rodzaje żarówek do stopu jedne mają symetryczne wytłoczenia do zamocowanie a drugie mają przesunietą jedną łapkę,obie da sie zamontować)To samo dotyczy sie żarówek świateł pozycyjnych tylnych,w punto2 powinna być żarówka o mocy 10Watt a spotkałem sie...
Witam Zapomniałem o temacie. Ale po czasie wyszło, że to wina żarówki stop w tylnej lampie i to ona dawała zwarcie. Może się ta informacja komuś przyda. Temat uważam za zamknięty Pozdrawiam Wszystkich
rozrusznik zwarcie też może robić, najlepiej podmień 2 aku , sprawdzisz czy masz ok, sprawdź masę
prawdopodobnie jest zwarcie w uzwojeniu alternatora . jesli golym okiem nie widac trzeba rozlutowac konce uzwojenia i sprawdzic omomierzem
http://fiatpunto.com.pl/post401862.html Sprawdź podszybie i mechanizm, może po prostu zardzewiał i cały mechanizm od wycieraczek stanął albo zebrała się tam woda i zrobiło się zwarcie. Odłącz mechanizm od silnika i spróbuj ręcznie ruszyć wycieraczkami. Czasami najprostsze rzeczy się sprawdzają ;-)
Dzięki poszukam tego o czym mi napisaliście , a bezpiecznik założyłem żeby w ogóle jeździć.Długie mam tylko prawe , lewego niema ,właączając lewy kierunkowskaz długie lewe mruga razem z nim .Możliwe żeby to było zwarcie na przekaźniku i na którym, bo nie mam opisu.
Iskra jest? Paliwo podaje? Bezpieczniki sprawdzone? Może zrobiło się zwarcie na przewodach ad wtryskiwacza i wywaliło bezpiecznik lub ecu ucierpiało.
Rozwizalem problem,bylo to nie latwe,rozebralem lampe i obrocilem odblysniki o 180 stopni,i lampy swieca duzo lepiej. Ale w deszczowe dni nie jest juz tak dobrze, gdzies sie wilgoc dostaje czy cos,jakies moze zwarcie sie robi i swiatla slabiej swieca.
Bardzo częstą przyczyna jest zwarcie w instalacji ogrzewania na skutek przepalonej izolacji lub przepalonych połączeń. Zacznij od schematu i sprawdzenia jakości połączeń.
Cześć, szukałam na forum podobnych postów ale nic nie znalazłam. Z dnia na dzień mój trzmiel przestał odpalać (punto 2 1.2 16V). Przy próbie odpalenia słychać że rozrusznik niby kręci, ale zdecydowanie za wolno, jakby nie miał mocy. Zaopatrzyłam się w drugi, wymieniłam i nadal to samo. Akumulator jest nowy i sprawny, były próby odpalania na kable i...
Co oznacza niegasnący check na zapłonie i czy sonda przed katalizatorem jest do wymiany? To normalne.Kontrolka check engine ma się świecić po zapłonie i zgasnąć po odpaleniu. Jaki był opis tego błędu? Możesz sprawdzić zasilanie grzałki sondy ale jeśli błąd nie wraca to pewnie będzie ok. Między pinem 4 a masą ma być 12V po zapłonie. Powodów może być...
Witam najprawdopodobniej mechanik zrobił zwarcie lub podłączył odwrotnie akumulator, gdyż do wymiany miałem sterownik silnika i zegary, naprawił go serwis
Witam. Borykam się z problem w samochodzie fiat grande Punto 1.3jtd. Klimatyzacja rozładowywała akumulator, ponad 1.1A. samochód był u elektromechanika, wymienił on dwa przewody na ściance grodziowej silnika bo twierdził, że były one "zmasowane". Spokój był około miesiąc. Problem powrócił ostatnio, podczas mocnego deszczu. Gdy chciałem zgasić samochód,...
Z opisu wynika, ze zwarcie do masy. Dlatego wywala bezpiecznik. Pewnie przetarty przewod dotyka czasami do masy. Stad sugestie i pytania kolegow. Jak nie jestes w stanie odtworzyc problemu "od reki", to bedziesz mial trudniej z diagnozą. Na razie przyjrzyj sie wiazkom kabli.
Wyłącznik powodem być nie może, jedynie ew. za mocne żarówki ale też nie sądzę, zapewne uszkodzenie wiązki (zwarcie na masę) i/lub słaby styk obsadki bezpiecznika i złącza wiązki.
Witam.Testowałem ostatnio Grande Punto 1.3 Multijet EcuScanem.Wyrzuca błąd P0110 - błąd czujnika temperatury powietrza przepływomierza -przerwa/zwarcie do +V baterii/sporadyczny.Nie zapala się kontrolka awarii silnika.Jedynym objawem pewnej niesprawności jest trochę gorszy rozruch silnika na ciepłym niż na zimnym. Podstawienie innego przepływomierza...
w punto selecta przy próbie rozruch (w ogóle przekręceniu kluczyka) przepala bezpiecznik 15A - F1 środkowy w górnym rzędzie, główna centralka przy kierowcy. czy zna ktoś przyczynę. zwarcie w stacyjce czy co? jeżeli szybko się przekręci to auto odpala i pracuje normalnie - bezpiecznik oczywiście spalony.
Witam, dziś byłem u mechanika, który zrobił badanie diagnostyczne punto okazało się, ze mój komputer nie czyta żadnych czujników, ani cewek, bo wyskakują błędy, jedyny błąd, który nie wyskoczył, to sonda lambda. Stwierdził mechanik, że albo wiązka kabli jest gdzieś przerwana i przez to komputer nie widzi czujników, cewek itp, albo było gdzieś na kablach...
Witam wszystkich Problem jest taki, że wentylator chłodnicy nie jest załączany mimo, że płyn (teraz woda) się zagotowuje. Wentylator jest sprawny - bezpośrednio pod akumulator podłączany, oraz poprzez wyjęcie wtyczki z termo-włącznika i zwarcie obu przewodów. Termo-włącznik jest już wymieniony na nowy. Pozdrawiam
Witam , mam problem z odpalaniem samochodu, słychać dziwne tykanie, jakby zwarcie i samochód nie pali , nie wiem co jest problemem . Proszę o pomoc z góry dziękuję .
PuntoII Kierunkowskaz miga szybko i słabo świeci. Problem polega na tym, ze gdy włączę kierunkowskaz prawy miga normalnie. gdy włączę hamulec miga szybko - ale tylko co któreś mignięcie jest normalne. tzn jasne światło kierunkowskazu. Gdy włączę awaryjne nie miga - lub miga ale słabo właśnie prawa strona. No i nie świeci mi pozycyjna prawa przód, -...
swieci sie kontrolka airbag i przez to rozładowało mi akumulator Nie odpalałeś samochodu przez rok? Bezpieczniki Zwarcie moze Możesz sprawdzić sam... Weź się, chłopie, do roboty!
Powiedz mi z pierwszego postu napiecie na rozruszniku 12,7v co to znaczy jak na wyłączonym jest 12,5v to rozrusznik robi zwarcie czy co ? , żeby mierzyć prąd takim miernikiem trzeba być naprade fachowcem
Masz na nim zwarcie lub na kablu do niego idącym i radio przechodzi w Protect . Najprościej i najszybciej będzie puścić na próbę(po fotelach) kabelek od radia do wzmacniacza i w ten sposób wyeliminujesz zwarcie na kablu . Jeśli nie pomoże to podmień głośnik.
Problem rozwiązany ani pedał ani potencjometr... sami naciągacze łaczni z pracownikami salonu polcar (FIAT)!! Były pracownik polcar zrobił to w jeden dzień, najprawdopodobniej ktoś podczas prania auta podłaczył odwrotnie klemy do akumulatora co spowodowało zwarcie. Reparacja softu i auto znów ma swoje kuce pod maską. !!!!!!
Ja bym się zastanowił jednak nad akumulatorem. W którym momencie gasną kontrolki? Jak przekręcasz stacyjkę do odpalenia? Jak sprawdzałeś akumulator? Chyba że masz zwarcie w rozruszniku ,ze jest pobór prądu ale nie kręci, ale raczej wtedy leciałyby bezpieczniki.
Takie szybkie pytanie, gdyż trasa mnie czeka. W dniu wczorajszym na chwilę mignęła kontrolka ładowania, jednocześnie na chwilę odcięło wspomaganie (elektryczne). Dziś kontrolka ładowania znów się zaświeciła, tym razem dłużej bo 2-3 sekundy, aczkolwiek wspomaganie cały czas było. Napięcie na akumulatorze to 12,10V, natomiast podczas pracy silnika i ładowania...
Zwarcie diod w alternatorze i jak tradycyjnie alternator do wymiany bo naprawa nie wchodzi w grę /za duże koszty/. A konkretnie pęknięty i stojan może również zwierać.P
TAK JAK NAPISAŁ kolega srubokret lub jak ostatnio sie spotkałem nasadka 5 mm . 3 srubki .trzeba przwdopodobnie oczyscic komutator. bo osady robia zwarcie .aco do b 123 .to prawdopodobnoe spaliła sie wtyczka przy oporniku lub sam opornik .
"Badań" ciąg dalszy... co prawda na zimnym silniku ale zwarcie (od strony komputera) przewodu sygnałowego sondy do masy (przy odłączonej sondzie) nie powoduje absolutnie niczego, nie zmieniają się ani obroty ani nie zaświeca się kontrolka.
Dzieki wszystkim za pomoc, okazalo sie ze "fachowiec" przez duze F ktory robil instalacje gazowa, tak spartaczyl sprawe, ze przekaznik ktory byl tam zrobiony robil zwarcie a kable byly izolowane, kiedy cale te kable zaizolowalem na nowo, i obeszlem przekaznik samochod chodzi i pracuje dosyc rowno, dobrze. Temat do zamkniecia
zwarcie punto zwarcie lodówce zwarcie punto schemat punto
biblioteka borland fiata punto kontrolka poduszki blokada mastercook
firmware ml2160 rozebrać zelmer odkurzacz
Diora WS-502 – czy mostek prostowniczy 6A wystarczy do wzmacniacza? Jak wyłączyć błąd F0E8 w płycie indukcyjnej Whirlpool?