Udało mi się dostać do parametru z pomocą bazy DDT2000 i programu PyRen
Polecam program Pyren działający pod interfejsem ELM327.
Wygląda na uszkodzenie licznika. Clip nie rozpoznaje numeru wersji programu zainstalowanej w tablicy . Spróbowałbym którymś z dostępnych na wolnym rynku programów typu DDT4ALL, PyRen itp.
Scenic 1 posiada akurat OBD2. Dla Clipa istnieją dwa alternatywne interfejsy DDT2000 (obsługuje Renault, Dacia i Nissana) potrzebny tylko kabel vag-kkl, lub Pyren w wersji na komputer lub androida działa pod elm 327.Koszt kabla lub bluetooth to koszt ok. 40 pln.
Co prawda nie używałem, ale do Renault jest ciekawy program/skrypt PyREN, który współpracuje z niedrogimi kablami ELM327.
Czyli możliwe że czytnik wysiadł. Przydało by się sprawdzić czy rzeczywiście nie widzi kart, masz może pod ręką elm327? Jeśli tak to ściągnij program "DTT4ALL" lub "Pyren" żeby podejrzeć co widzi komputer. Tu masz oba programy:
Jak masz kabel do VAG-a to spróbuj się połączyć DTT2000 i zobaczyć czy ma jakieś błędy, ewentualnie jak DTT nie będzie chciało gadać to ELM327 i program Pyren. Lalki nie są złe tylko trzeba umieć z nimi gadać ;)
Spróbuj odczytać błędy czymś dedykowany takim jak ten DTT4ALL co podawałem bądź PyRen. Delphi jest dobry do prostej diagnostyki a nie do takiego poważnego zadania jakiego się ty podjąłeś.
Ja używam Clipa ale podobno PyRen i PyClip dają radę tylko trzeba dobrze dobrać Elma. Nie mogą być na WiFi tylko na Bluetooth.
Zainstaluj pyclip 180+ wszystko jest po polsku z dokładnymi kodami i opisami ok, wersja 180+ znaleziona, zainstalowana. Jest Ok. Dodano po 19 A ja Ci polecę mega tani i działający zestaw po Can do Renault i Dacia icar2 + ddt4all lub PyRen kupiłem iCar 3 ba BT na androidzie działa, ale...
Do wyłączenia tego nie trzeba aż Clipa używać, wystarczy prosty interfejs elm i np aplikacja pyren... Może ktoś przewoził rowery na dachu i tak ustawił alarm...
Teraz wypadałoby sprawdzić stan naładowania akumulatora aby stwierdzić czy ładowanie 13V jest w tej chwili prawidłowe czy nie . Podejrzewam że miałeś naładowany akumulator powyżej 90% wiec napięcie ładowania spadło na 13V . Po odpięciu akumulatora system przyjął awaryjny tryb naładowani akumulatora...
Witam wszystkich zainteresowanych oraz pomagających. Również jestem zainteresowany tematem połączeń samego silnika w hamulcu. Są 3 przewody, podłączając "na krótko" masę pod czarny +12v z prostownika pod czerwony silnik ruszył. Pomyślałem, że pewnie jak podłącze napięcie pod niebieski, a masa zostanie...
Jeśli masz interfejs ELM327 to spróbuj programem Pyren na PC badz aplikacją PyClip na Androida.
W trybie awaryjnym sterowniki przestaje korzystać z danych dostarczanych przez część czujników i zaczyna pracować na predefiniowanych bezpiecznych ustawieniach. Czym się podłączałeś pod samochód? Budżetowy sprzęt to interfejs KKL i program DTT2000, bądź ELM327 i program PyRen i PyClip.
Skoro masz ELM-a to ściągnij sobie program PyRen na Windowsa bądz PyCLIP na Androida. PyCLIP-a lepiej jest mieć w wersji 180 bo ta 195 ma tylko język rosyjski.
Poczytaj o programach PyRen i PyClip.
Sprawdziłem jak pyren będzie pokazywał odczyty są następujące na postoju odpalony podczas jazdy
Cewki zapłonowe są na 12V, stały plus i sterowane masą z ECU. Co do interfejsu to ja oprócz ryżowego OP-COM-a mam też ryżowego DS150E z Aliexpress, koszt około 150zł i w sumie do tego co potrzebuje mi wystarcza, dość uniwersalny, łatwy i bezpieczny. Do Renault używam jeszcze programów DTT4ALL i PYREN...
Witam grupę, RENAULT MODUS 1,6 16v k4m 88km 2005 - niedawny zakup. Działał pięknie 2 tygodnie. Potem kluczyk i migający MIL - wymiana dwóch cewek. Znowu jeździł pięknie przez tydzień. Następnie znowu ten sam błąd i objawy. Wymiana kolejnych dwóch cewek (W sumie 4xNTY). Po kolejnym pięknym tygodniu...