Poduszki silnika , przeguby , półosie , wiele przyczyn moze być
Nic podobnego,zakładaj i jeździj. Mniemam że jest to konstrukcja rurowa. Grubsza półoś jest modyfikacją poprzedniej.Zastosowanie rury zwiększyło sztywność ,a zmniejszyło wagę.
Kolego wnioskuje z twojego pytania że jeszcze nie miałeś "do czynienia" z wymianą przegubu w jakimkolwiek samochodzie! Młotkiem to nic "nie pukaj" ,ponieważ on się sam nie zsunie z półosi. Musisz podważyć i ściągnąć metalową osłone (metalowa blacha) osłaniająca przegub a następnie za pomocą szczypiec (do pierscieni zabezpieczających) rozszerzyć pierścień...
Sprawa się wyjaśniła jakieś zabezpieczenie półosi poszło.
Kolega sprawdzi przełożenie mostu- kręcąc od strony wału policzyć ile obrotów na obrót półosi. Wygląda że komputer zgłupiał przez obroty do ABS.
Pewnie, że nie ma, jeśli to zwykłe 2.3 d bez turbo, rocznik 1996 to masz zwykłe koło zamachowe. Dodano po 2 Twoje problemy to rozwalony tłumik drgań skrętnych na tarczy. Do wymiany: Tarcza, docisk, łożysko oporowe. Dodatkowo uszczelniacze półosi, oraz osłony na przegubach wymień.
Witam. W Mercedesie Actros 1841 wyświetla mi błąd: BS4247 - wirnik prawej półosi wykazuje drżenie. Tu moje pytanie, co może powodować taką usterkę i który czujnik (lokalizacja) może odczytywać taki błąd? Dodam, że łożysko w kole sprawdzone.
O to chodzi że jak założę zabezpieczenie na półoś to nie mogę potem tego wsunąć do skrzyni bo zabezpieczenie trochę wystaje i nie ma szans tego wsunąć .Nie chcę walić bo jeszcze rozwalę skrzynie.Musi być inny sposób.
Żle coś kolego złorzyłeś dlatego prawdoposobnie pręży ci łożysko najpierw nabij go w piastę a dopiero w niej osadz półoś .
Tutaj masz większy problem. Napęd do pompy jest pionowo i bezpośrednio z wałka nie napędzisz. Poszukaj przekładni kątowej np z mostu (sam łeb )z półosiami na przegubach- Mercedes, BMW, czy jakiejś terenówki i to będzie chyba najtańsze rozwiązanie. Obroty i tak trzeba dobrać na kołach pasowych.
Jak rwaliście półosie, to coś sknociliście z tarczką impulsową.
Witam Panowie troszkę mam wyciek oleju z automatycznej skrzyni biegów z uszczelniacza na półosi od strony skrzyni i po stronie pasażera mercedes a klasa w 169 cdi Czy wymiana tego uszczelniacza jest skomplikowaną sprawą Da radę to zrobić samemu? Pozdrawiam i proszę o odpowiedz
Witam, usterka była kłopotliwa i graniczyła ze sporymi kosztami, gdyby okazało się że skrzynia padła. Przyczyna na szczęście była prozaiczna. Powód przejścia w cykl awaryjny pracy to pęknięte pierścienie ABS-u na tylnych kołach. Pierścienie te nawet w serwisie Mercedesa nie są oddzielnie do nabycia, a jedynie w komplecie z całymi półosiami. Kupiłem...
Gdybyś miał wyżej to przy każdym odkręceniu półosi (np. holowanie) olej by się wylał. A w przedniej osi też są łożyska i jakoś nie padają.
Na dzień dobry musisz wyciągnąć półosie. Dobrze ci radzę przeczytaj mój poprzedni post i zrób to co tam napisałem.
Witam. Mam craftera 2006 rok 2.5 tdi bjk. Autolaweta, most mała głowa . Temat z półosiami tylnego mostu powraca jak boomerang . Wyrabiają się wielokliny na półosi przy łożysku i zarazem wieloklin wewnętrzny tego też łożyska. Powstaje luz który jest słyszalny, wyczuwalny itd. Do wymiany jest wtedy półoś i łożysko koła tylnego. Jakie polecacie firmy żeby...
Skrzynia wyremontowana i włożona.Bez kanału ciężko wsadzić.Trzeba było odkręcać podporę półosi i alternator.
niepotrzebnie rozpinałem półosie... ale ok :) orientujesz się może na co jeszcze zwrócić szczególną uwage przy demontażu ?
Trochę mnie zaskoczyliście tym, co piszecie, ale moim skromnym zdaniem fabryczna wersja napędu 4X4 w Mercedesie ma napęd załączony na obie osie na stałe, a kierowca ma możliwość załączania blokad: przedniej, tylnej i międzyosiowej. Stąd jest jasne, że przy uszkodzeniu półosi na osi przedniej załączenie blokady przedniego mostu spowoduje ruch pojazdu....
Wrzuć VIN, albo podaj na PW, to Ci podeślę nr-y ośki i przegubu. VSA63807413109742 Jeszcze jedno. Nawalił co prawda przegub zewnętrzny prawy, ale czy gdybym wymienił całą półośkę (łatwiej może dostać), to średnica przegubów wewnętrznego i zewnętrznego będą miały na pewno znaczenie? Ilość zębów na zewnętrznym przegubie (do koła) była by też 27.Tylko...
Luz na półosiach? nie ruszałem półosi, tam nie ma luzów raczej. Myślę że jeśli by były pojawiały by się stopniowo nie zaś nagle. Chyba..
Wielkie dzięki, jutro będę ćwiczył. Dodano po 1 Ale z przekręceniem nie tak łatwo, półoś prawa trzyma minimalnie w zimeringu. mam zwalać podporę półosi, tą z mocowaniem alternatora?
Półośki na pewno musisz wyciągać, bo tarcze zdejmuje się razem z piastą. Tylko rób to po jednej, bo w niektórych mechanizmach różnicowych istnieje możliwość że się satelitki obrócą jak wyjmiesz obie półośki. Uszczelnić na pewno będziesz musiał pomiędzy półosią a piastą, ale nie wiem czy tam będzie o-ring czy jakaś "papierowa" uszczelka.
Witam. Oczywiście masz wiedzę, narzędzia i sprzęt jak na przykład prasę, czy ściągacz do sprężyn? Zabierasz się za pracę, a nawet nie wiesz jakie łożyska potrzebujesz. Naprowadzę, łożyska zwykłe bez impulsatora do ABS, tą funkcję realizuje wianuszek na półosi. Amortyzatory wszystkie są olejowe, tylko te drugie mają wtłoczony gaz , a jeśli nie wiesz...
Półoś mam już wyjętą tylko ten przegub sprawił mi problem Jutro spróbuję podważyć go breszką. Widzę że stosujesz hardkorowe metody. Ja normalnie wyciągam całą półoś z przegubami.
Witam,chciałem wymienić simering na półosi z przodu koło silnika od strony kierowcy. Odkręciłem śrube z półosi ,gałke i wachacz górny. Ale nie rusza się półoś a podważałem dużym śrubokrętem, nawet się nie poruszy. I tytaj mam pytanie: czy trzeba zdjąć osłone gumową od strony dyfra i tam jest śruba utrzymująca ten element. I czy ten simering występuje...
Chłodnica nie pasuje, nietypowa, występuje tylko w w201 2.6 Przedni pas nie pasuje - jest odkręcany, chowa się pod nim chłodnica 2.0 było na sztywnym kole, 2.6 mogło już być na dwumasie - nie pasuje skrzynia Nie pasują łapy silnika Nie pasuje stabilizator od 2.0 Nie pasuje układ wydechowy od początku do samego końca, nietypowy, pasuje tylko od w201...
Mercerdes W203, uszkodzona osłona gumowa przegubu zewnętrznego. Półoś można wsuwać i wysuwać z przegubu, pewnie to było przyczyną rozerwania osłony. Po zdjęciu przegubu, w rowku w półosi brak zabezpieczenia. Czy ktoś zna wymiar zabezbieczenia? Średnicę pierścienia i średnicę drutu? Gdzie to kupić?
Mam Vito 113 638 1997 r. Miałem awarię sprzęgła (zmieliło wieloklin tarczy), wymienili mi na nowe komplet: koło dwumasowe, tarczę, docisk, łożysko oporowe docisku, siłownik. Było dobrze, samochód dobrze jeździł, przejechałem ok. 3000 km przez ok. 1,5 miesiąca. Dziś awaria – nie ma przeniesienia napędu, w czasie jazdy szarpnęło samochodem, jakbym na...
Byłem dziś na przeglądzie, diagnosta wszedl do kanału i nie dość że zobaczył dość duży wyciek oleju silnikowego (prawdopodobnie z uszczelniacza na wale od strony sprzęgła), to jeszcze zauważył że część lewej półosi-ta z przegubem wewnętrznym, która wchodzi do skrzyni biegów, wysuwa się i wsuwa (ma jakies 5 mm ruchu do skrzyni i z powrotem). Prawa półoś...
Półoś została zmontowana prawidłowo, pierścień osadczy na gwincie (nie punktowany spawem), na półosi brak jakichkolwiek uszkodzeń. Nadal podedjrzewam tuleje rozprężną. Myśle że jest słabsza od orginalnej. Spróbuje zmontować to na łożysku kulkowym. pzdr
Ja też zaczynałem od opon i felg. Nowe felgi, kupiłem opony i dalej problem. Następnie wał. Poduszki pod silnikiem. Poduszka pod skrzynią biegów. Półosie tylne. Wzmocnienie wału tylnego. No i na samym końcu wymienione zostało sprzęgło kinetyczne. Nic to nie dało, dalej mam wibracje. Wtryski chciał mi wymienić, ale nie pozwoliłem, bo ja prócz wibracji...
Witam. Mam mercedes z objawem tłuczenia przy ruszaniu i cofaniu. Most miałem rozebrany do wymiany uszczelniaczy ataku i półosi. Przy wymianie widziałem znaczny luz na satelitach. Chciałbym to zniwelować bo uciążliwe siębto robi a przy podniesionym aucie na podnośniku widać że znaczny luz pochodzi właśniebz satelit. Teraz pytanie jak się to tego zabrać....
Witam Co do sprawy używanej piasty, to kolego nigdy nie masz pewności co kupisz używanego, sam posiadam takiego mietka i nie bawie się w kupna używek bo można sie przejechać szybciej niż na podróbce. Po drugie takie rzeczy nie wymienia się codziennie toteż warto stracić parę groszy i mieć "święty spokuj" w końcu to mercedes. Pozdrawiam. P.S Zawieszenie...
Wspomniałeś coś o przednich półosiach i luzach w półosi tzn w przegubie środkowym ( czyli masz 4x4). To może być przyczyna twoich drgań - odczuwalnych też na kierownicy - przy przyspieszaniu. Miałem ten problem w innym aucie, gdzie półoś była złożona z 3ch krzyżaków i środkowy miał lekkie luzy . Pomogła wymiana krzyżaka - dobrany po wymiarach wg oryginału...
Jurek, to nie przegub/łącznik wału, tylko tłumik drgań przykręcony zaraz za nim tymi samymi śrubami, nie ma wpływu na przeniesienie napędu Podobne "cuś" jest często montowane na dłuższych półosiach w przednionapędowych samochodach
Wskazując tamto forum myślałem że zaczerpniesz inne pomysły. A pomyśl o dyfrach ,skracanych np polonez, fiat 132. Jednak maleńki dyfer tylko półosie suche posiadał stary typ mercedesa. Ja szukam maleńkiej tzn jak najmniejszej skrzyni biegów aby założyć jako drugą .
Miałem i mam Vito z niezawodnym silnikiem 2.3D bez turbiny. Poza korozją, nic złego powiedzieć nie mogę. Auto dosłownie tyra, ma za zadanie dźwigać przewoźny warsztat. Jeśli się dba, wymiany oleju, paska, rolek plus bieżące wymiany klocków, auta latają naprawdę duże przebiegi. Na kilkaset tysięcy, wymieniłem półosie łożyska kół i teraz górne łożyska...
Tak jak w Toyocie Awensis trzeba zdemontować półoś i kawałek zawieszenia do wyciągnięcia alternatora. To opinia mechanika. Trochę ciasno ale rozbiera się alternator nad półosią i wyciąga części. Tak samo się montuje. I tu zonk- warto mieć klucz z grzechotką bo przekłada się płaski klucz na 1/12 obrotu. Dodano po 3 Warto wcześniej sprawdzić ten cienki...
Tak czy siak skrzynia do wyjęcia. Zdejmiesz koła zobaczysz czy przeguby ale je by było słychać tak samo jak ukręconą półoś. Chyba że ukręcił się wieloklin między przegubem wewnętrznym a skrzynią.
Szukam przyczyny stuknięcia z tyłu podczas ruszania albo zmianie biegu. Nagrałem film gdy byłem pod autem podczas gdy ktoś ruszał przód - tył. Stuknie przy dodaniu gwałtownie gazu albo przy ujęciu gwałtownie gazu. Stuknie przy zmianie biegu albo gdy szybciej puszczę sprzęgło. Zawsze puknie tylko pojedynczo, tak jakby ktoś lekko kopnął w tył :D To taki...
5. Katastrofalna możliwość - silnik słabiej chodzi na jeden garnek ale tylko w specyficznych warunkach obciążenia i obrotów. Tu winny może być wtryskiwacz, popychacz zaworu itp, zależy od konstrukcji silnika. na gazie czesto pokazuje p304 wypadanie zaplonu na 4 cylindrze pokazuje .hmmm moze to faktycznie cos z silnikiem. sprawdzono kompresje i jest...
witam, a i pomierzył, i pewnie trzeba będzie poszperać by silnik upchnac w orginalnej wielkościa komorze, łapy silnika przerobić dać pałąki wzmacniajace by sie nie rozlazły kielichy macpersonów ale to pikuś, pewnie przerobie nadkola i wezme półosie z cytryny i połaze po szrotach moze coś dobiore, idea mojego przerabiania jest taka by z wygladał na orginał...
dołączę się do tematu ponieważ mam odrobinę podobne objawy tzn. w zakresie obrotów 1700-2500 na każdym biegu silnik wpada w wibracje przy znacznym dodaniu gazu. Drgania są o tej samej częstotliwości w tym zakresie obrotów na każdym biegu więc odpada problem kół, półosi, przegubów i innych elementów ponieważ wraz ze wzrostem prędkości częstotliwość by...
Średnio. Półoś może narobić bałaganu, jeśli wypnie się całkiem. Stare Mercedesy ze skrzyniami 722.3 i podobnymi można było palić z linki, bo do pewnego rocznika miały z tyłu skrzyni dodatkową pompę oleju napędzaną pośrednio od wału napędowego, która służyła do wstępnego "zbudowania" ciśnienia potrzebnego do załączenia taśm i sprzęgieł.
no posiadam automatyczna skrzynie, i jest na koncu cos co przypomina impulsator ale za groma nie chce wyjsc (przypomina czujnik abs) ida do niego dwa przewody ale dlaczego po przekreceniu kluczyka na zaplon pojawia sie tam napiecie 5V????? przeciez jak byłby to czujnik indukcyjny to napięcie ( i to zresztą AC) pojawiłoby się dopiero po kręceniu kołem...
Ty budujesz jamnika czy limuzynę do przewozu vipów... :D Połączenie tego wszystkiego razem będzie wymagało, dorobienia podparcia dla wałka sprzęgłowego drugiej skrzyni, wału wyposażonego w przeguby i dodatkowych mocowań, następnie drugi wał z przegubami i dopiero most... Około 2,5m długości bez przedniego zawieszenia... To o trwałości skrzyni biegów...
Auto jak to niektórzy opisują "żabkuje" Niestety Mercedes-Benz dość często ma problem z tym hulaniem - W201, Celinka, W124, W210. Na szczęście zazwyczaj daje się to rozwiązać. bardzo nieprecyzyjnie zmienia się biegi, Szarpanie występuje przy zmianie biegów, ale także przy puszczaniu sprzęgła na tym samym biegu. Dodatkowo jadąc np na drugim biegu przy...
Witam. VW Crafter 2006 r 2.5 tdi BJK.- Autolaweta . Jest most z małą głową , przełożenia nie pamiętam . Był już zmieniany z przełożenia mniejszego na większe.(czyli na takie co daje niższe obroty na biegach ) . Most z małą głową ma chorobę półosi i bardzo szybko się zużywają, zakładałem zamienniki(tylko raz na szczęście i jest jeszcze gorzej niż na...
W Mercedesie w124 w układzie asd była stosowana hydrauliczna blokada tylnego mostu nie pamiętam dokładnie jej działania ale były dwa siłowniki na półosiach przy moście,może by poszukać jak to było zrobione i ewentualnie coś zaadaptować . A tak poza tym fajna konstrukcja , i włożone masę godzin pracy. Pozdrawiam Adam.
Witam . Jestem użytkownikiem mercedesa mediano (Vario) autobus 4.2TD 150hp 2006r. Mam mały problem , chciałbym wymienić główkę dyferencjału . Obecnie jest hl2 40:11 ,a docelowo chciałbym założyć hl2 38:13 . Czy ktoś robił już taką podmianę, jakie niespodzianki występują . Czy rozmiar półosi jest taki sam w przypadku jednego dyferencjału ,a drugiego...
To musi być auto z napędem na tył ale z silnikiem z przodu, bo wtedy napęd na skrzynie wchodzi jedną stroną a wychodzi drugą. Każde auto z napędem na przód (nie licząc kilku wyjątków jak np CC700) ma silnik poprzeczny, zblokowany z dyfrem. Tak samo odpadają auta z silnikiem z tyłu, typu stare maluchy, takież skody, zaporożce itp. Kupujesz dwie głowki...
Masz samochód z silnikiem Diesla? Jak masz, to go szanuj,napraw to z czym się ociągałeś,poklep go ,kopnij z czuciem w oponę, bo nowego już nie kupisz.A jak kupisz to popełnisz błąd. ale po kolei ... Słowo Diesel do dzisiaj kojarzy mi się z Panem Mieciem(świeć Panie nad jego duszą) taksówkarzem,co jak nad ranem zjeżdżał z nocnych kursów to klekot jego...
A ja bym nsie chociaz polozył pod autem i lookną na półos bo pierscien to częsta wada. Opis błędu moze byc błędny. Zreszta czujnik tez warto zmierzyc. Jezeli indukcyjny masz miec 1kΩ. Jezeli Hall to 12v i sygnał kwadratowy.
I pewnie dlatego, w kosmos polecieli pierwsi? Przestań, Von Braun trafił do amerykan, a reszta do lepsiejszych. Zobacz ile oni mają Nagród Nobla. Wszystko szło na wojsko i nadal idzie. Teraz nie pamiętam w którym muzeum widziałem wzór PPSZ (pepesza) i "normalną" jakość. Do niektórych nawet pociski nie pasowały. Co mieli dobre - tylko prymitywne rzeczy,...
Witam. Mniemam że przedni napęd. Jeżeli tak to do weryfikacji przeguby i półoś z tej nieszczęsnej lewej strony. Czasem przegub jest uszkodzony ale nie idzie tego wyłapać. Jest na to rada - dostałem ją sam od starego poczciwego mechanika. Który chciał jeszcze kogoś coś nauczyć a nie tylko wymieniać. Do każdego podejrzanego przegubu załadować podwójną...
System elektroniczny zapobiegający poślizgowi kół napędowych podczas ruszania, przyspieszania, a także przy jeździe na zakrętach oraz po niejednorodnych nawierzchniach. W sytuacji, gdy następuje poślizg któregokolwiek z kół, zostaje uruchomiony system, który może go indywidualnie przyhamować. Możliwe jest zmniejszenie momentu obrotowego silnika (odcięcie...
Mam ciąg dalszy problemów z tym samochodem miałem rozwaloną skrzynię łożyska na mechaniżmie różnicowym duży luz na półosiach zrobiłem wymieniłem cały komplet stabilizatora nowe amory wahacze są ok zmieniałem koła i nikt nie wie dlaczego jak koło wpadnie na nierówności to zaczyna skakać i znosi samochód z toru jazdy POMOCY
witam niedawno przerabiałem taki układ, mam obecnie skrzynie dzika, skrzynię poloneza i silnik benzynowy maszynowy ok 10hp wszystko połączone sprzęgłem malucha. jak do dzisiaj nieźle się sprawuje. gdy to kupiłem był silnik daihatsu ze skrzynią i połączony półosią z przegubem Birfielda do skrzyni dzika. i podwójne koła. z rozsypanym mech. różnicowym....
Witam. Problem jak w temacie. Kupiłem Sprintera stał trochę czasu i kiedy zacząłem go użytkować zaczęło lecieć ze siemeringów przy półosiach (tylnego mostu). Kupiłem części i zawiozłem auto do "mechanika". "Mechanik" majac problem ze zdjeciem piasty (ograniczony przez krótkie kable czójników ABS i zapieczone czujniki) nie mogąc ich zdemontować obciął...
Witam, mam problem ze skrzynią biegów w Mercedesie MB 100D z 1993 roku, przebieg raczej oryginalny 295 tys.. Jest to zgrzytanie przy wrzucaniu drugiego i czwartego biegu. Nie wiem czy sa to synchronizatory czy coś innego. Czy naprawiać czy kupić i wymienić cała skrzynię, używane, w teoretycznie dobrym stanie są w okolicach 500-700 zł. Nie wiem jaki...
Witam. Planuje podmienić manuala za automat w V klasie z 96r. Silnik 2.3TD. Na pierwszy rzut oka potrzebuje: -skrzyni (od 2.3 td) jakiejś konkretnej czy od kazdego 2.3 td? -półosi -pedałów -linek wraz z lewarkiem -sprzęgła - koła zamachowego?? Potrzebuje koła od manuala? Są jakieś rodzaje? Czego szukać bo zapewne ze złym samochód nie odpali. Prawdopodobnym...
mercedes półosie półosie napędowe półosie kosiarki
napełnianie kartridży canon numer administratora uszkodzenia przedwzmacniacza
Grundig V303 - Dane techniczne wzmacniacza Świecąca kontrolka poduszki powietrznej po zalaniu siedzenia