Witam ja mam ciągnik SAM zbudowany z części: Silnik Fiat 126p plus kompletne sprzęgło malucha ale bez skrzyni biegów (dopiero później pomyślałem o napędzie na cztery koła czyli skrzynia musi zostać) Skrzynia biegów od Poloneza plus łańcuch do połączenia między nimi chyba że bezpośrednio przez sprzęgło kłowe itp. Reduktor przemysłowy czy jakoś tak to...
Prawdopodobnie dlatego że z jednej strony kończyła się kooperacja - cały most był produkcji bodaj zakładów "Zastawa", a z drugiej blaszana konstrukcja była mało rozwojowa - cienkie półosie nie pozwalały zwiększyć masy nadwozia. "Polski" miał je sporo grubsze, chyba nawet na większych łożyskach.
Heh, na wałek to zawsze wejdzie. Problem jest, gdzie się oprze. Jak dla ciebie te niby 1,5 cm to nie problem - nie mam pytań. Ty naprawdę sprzęgła w aucie na oczy nie widziałeś. Oprze się tam gdzie zwykle, czyli nigdzie - to nie Polonez żeby wałek sprzęgłowy opierał w się w łożysku wału. To nie obciach modowi z klona nadawać? Tak tylko pytam, z ciekawości....
Witam u mnie koła są 16"/6 rolnicze, a nie od osobówek tylko szkoda że nie mam 16"/7.5 lub szersze bo lepiej by mi się jeździło nie topiłbym się bardziej nie czekając na susze, dodam też że nad tylnym mostem mam prawie 500kg żelastwa jako obciążniki bo bez tego nic bym nie zrobił byłby za lekki i żaden SAM na znanym aukcji nie dorównuje mu do uciągu...
Kolego podepnij się z obrotomierzem pod przewód sterujący cewką, a obroty wskazówki skorygujesz wymieniając kondensator w obrotomierzu , ten największy polipropylenowy. Ja mam troszke inne pytanie, czy nie urywają ci się półosie jako że są cieńsze nawet od poloneza.
na podniesionym tego łożyska nie sprawdzisz, musi być obciążony. jak bedziesz wymieniał sprawdź pochwę i półoś, czy się nie obróciło, bo to zazwyczaj wtedy tak "cyka".
Jeśli chodzi o przełożenia to się nie martwię Teść miał poloneza trucka, urwał półoś. Tam była inna półoś niż w zwykłym polonezie, bo na calowych łożyskach Timken. Droga jak diabli. Jak urwał drugą półoś to wsadziłem mu most od Żuka, ale polonez nawet 60 przekraczał. Nie pchał bym się w te mosty bo to delikatna sprawa jest. Szukaj mostu z Żuka, Tarpana,...
Ja widziałem. W Truckach ( na łożyskach Timken) to standard-urywał półosie.
Nagle pojawia się oś ze wspawanym na nowo czopem I tu bym nie wyklikiwał klawiatury, ale czop został ucięty i przyspawany , a nie całkowicie usunięty i wspawany nowy na obrobioną rurę. Z taką naprawą się nie spotkałem nigdy. W polonezie samo przegrzanie półosi sprawia że w tym miejscu pęka. Tak samo w papajach. Innych takich czynów nie widziałem.
Nie wiem jak z wałem głównym,ale widziałem skracane półosie napędowe.(Czytaj:tylne mosty od żuka,Poloneza"zwężane dla potrzeb własnych").Wystarczy przeciąć półoś na połowe(oczywiście usunąć "naddatek długości").Wytoczyć w jednej części otwór,drugą "zebrać z zewnątrz"i całość połączyć/wcisnąć na np: tokarce.Potem dokładnie zespawać.Całość jak na warunki...
Osobiście i od zawsze dokręcam śruby poszczególnych elementów siłą ogólną jaką dany element należy dokręcić bez podziału na samochody poszczególnych producentów. Zatem bez różnicy czy dokręcam sprzęgło w VW, Polonezie czy Renault ale sprzęgło a dokładniej dwumasę w następujący sposób. Oczywiście kolejność dokręcania śrub ma znaczenie i zakładam że wiesz...
Dajesz cały zespół napędowy 126p w poprzek i wyjście ze ZESPAWANEGO mechanizmu różnicowego maluch na dyfer poloneza i masz papaja. Półosie 125p urywają się pod seryjnym napędem tu masz moment x4.
Załatw sobie jakaś porządną półośkę, kup na złomie resory od poloneza,wszystko dobrze zepnij i Cię przeżyję Resory z Poloneza to rozumiem, ale jak widać na zdjęciach problem z montażem do osi z Renault. Ale po co półoś?
Nikt Ci nie podpowiada, bo nie stosowali takiego rozwiązania. Zresztą ja uważam, że to złe rozwiązanie ze względów wytrzymałościowych, gabarytów i wizualnych. Na logikę biorąc jako pierwsze polecą półosie. To most Poloneza. Jak dasz tam koła np. 16 w jodełkę, zredukujesz obroty i zwiększysz moment obrotowy, to właśnie półosie oberwą najbardziej. To...
Konstrukcja przedstawiona na początku wątku uległa zmianie z powodu zbyt lekkiego przodu (napędzane koła). Wyrzuciłem skrzynie biegów od poloneza i półoś skrzyni malucha połączyłem z mostem.Silnik umiejscowiony jest teraz z boku kierowcy.Dziś były pierwsze jazdy po przebudowie i prędkości jak najbardziej mnie zadowalają .Moc ma kołach super tylko blokady...
piasta na osi ? kup sobie most.. np od poloneza czy czegoś co jest tanie. żuk czy coś. rozbierz , i masz półosie z piastami na końcu :) kup sobie 2 łożyska i wbij na półoś znaczy jedno łożysko już będzie ale kup 2 takie same z mocowaniem :)
Przerobiliśmy kiedyś poloneza i ciągnął ponad 180, po kilkunastu takich jazdach posypały się krzyżaki na wale, (wymieniałem chyba ze trzy razy)potem padła skrzynia a na koniec uwaliło półoś i se dałem spokój.
carrot, pierścień oporowy zabezpieczający łozysko półosi mostu w fiacie/polonezie tez zabezpieczał skurczowo, działały na niego znaczne siły ściagające podczas jazdy na łukach drogi, a ściągaczem znów nie schodził tak trudno. Druga rzecz-pierścień półosi w skodzie 105/120, pamiętasz co się z nim działo? Z drugiej strony nie wiem po co to piszę, bo mało...
sorki że tak pózno odpisuje ale dawno mnie tu nie było. Przednie zwrotnice "piasty" mam od golfa 3 są odcięte mocowania amortyzatora i jest przyspawane mocowanie sworznia od poloneza, połączenie pół osi jest takie że ucinałem półoś z mostu i dospawałem końcówkę z frezem półosi od golfa.
Klocki (Tył )pasują od Poloneza Caro. Uszczelniacz półosi LEWEJ (kpl. łożysko + manszeta) od strony skrzyni biegów ( trzeba znać średnicę półośki) pasuje od większości aut francuskich.Najlepiej mieć na wzór stary. Obudowa filtra i filtr kabinowy-Renault Megan .To jest to serduszko z prawej strony pod plastikową osłoną wentylatora. Elektrohydrauliczna...
Wskazując tamto forum myślałem że zaczerpniesz inne pomysły. A pomyśl o dyfrach ,skracanych np polonez, fiat 132. Jednak maleńki dyfer tylko półosie suche posiadał stary typ mercedesa. Ja szukam maleńkiej tzn jak najmniejszej skrzyni biegów aby założyć jako drugą .
Można dać po silniku na koło ale mocować go do karoseri i tradycyjnie półosiami napęd przekazywac. Masa resorowana nie może wzrosnąć bo idziemy w kierunku tylnego mostu poloneza / żuka. Alufelgi mają fajną cechę - wygląd.
Właśnie półosie i inne rzeczy związane z kołami raczej odrzucam, nie raz miałem źle wyważone koło, ale wibracje były przy wyższych prędkościach i inaczej się objawiały, raczej to był masaż tyłka przez przenoszone po ramię drgania, a tu są wyższe częstotliwości i jak ostatnio jeździłem z przyczepką, to miałem wrażenie że plastiki na tunelu i podłokietniku...
kiedyś mój znajomy też ulepszał swego poldzera, dawcą było BMW 325 24V i powiem tak w takiej beemce to sie czuło przyjemność z jazdy a w polonezie to trzęsło i ok 190-200km/h to był strach most pad po jednym ostrym ruszeniu- ukręciło półosie a w poloni są dociążone, potem most jakiś inny od jakiegoś włocha jakoś dawał rade. Ludzie piszą wyolbrzymiają...
Też mam zamierzałam wykorzystać most od poloneza lub fiata 125 ,bo za ok 100 zł można taki dostać bez półosi , a za te pieniądze nigdzie nie dostane nawet łożysk potrzebnych do budowy od podstaw ,a tu mam gotową przekładnie wraz z obudową .
Silnik od WSK , most polonez , ma to jakiś sens , jednak z której strony chcesz ciąć półosie. Z jednej masz frez,z drugiej baza pod łożysko po środku? Mało tego dojdzie ci przeniesienie napędu. Albo poprzeczne ustawienie silnika albo dodatkowa skrzynia ( ale tu już wzrasta waga), a może przekładnia kątowa . Już wychodzi z tego monstrum . Jak nie na...
Kolego km 19 Wnioskuje że powodem tego ze rosypał ci sie most było to że jeżdziłeś na sucho bez oleju być może poszedł uszczelniacz na półosi a ty nie zauważyłeś. Ale tak przerażliwe odgłosy jak opisujesz mogą też powstawać przy poluzowanych śrubach mocujących wał napędowy z wałkiem atakującym w moście.
Chyba przekładni "z", no to turbodisel 1,6-1,9 VW. Koło zamachowe z automatu, flansza przegub od tego plus krótka półoś i szczątkowa obudowa sprzęgła (mocowanie rozrusznika). Wydech masz mokry czy suchy? Chłodzenie wew. czy zaburtowe?
Jak już wspomniałem w poście #24, wirnik podpięty pod 12 V, rzeczywiście działa jak magnes i przy odłączaniu od źródła zasilania, jest przeskok iskry, więc ci, którzy stosują ten sposób, wątpiliby w awarię wirnika. Nie wiem, czym strugał, bo nie było mnie przy tym, ale gość raczej wie, co robi; warsztat ma nieźle wyposażony; zawiozłem kiedyś do niego...
W polonezach truckach jest takie rozwiązanie.Lożysko jest stożkowe.Sprawdzają się łożyska firmy Timken.Łożysko jest smarowane olejem z mostu dlatego ważny jest jego poziom.Mogleś przy demontażu pierścienia uszkodzić połoś.
Witam. Pomysl dobry... wystarczy tylko wyrzucić te skrzynie biegów. Taki pojazd jest na Youtube. silnik ze skrzynią biegów od malucha. Nie blokujesz mechanizmu!!!. Półosie połączone do dyfrow od sierry lub scorpio(są po 100zł na Allegro).Jeden dyfer obracasz ,,do góry nogami,, by koła kreciły sie w tym samym kierunku mimo ze wały napedowe ułożone ,,do...
Witam, posiadam ciągnik sam, który jest napędzany silnikiem Fiat 126p. Posiada skrzynie malucha jedna półoś napędza skrzynie żuk, a druga jest zaspawana. Od skrzyni żuka napędzany jest most z poloneza. Moje pytanie jest takie - jadąc kiedyś drogą w pewnym momencie było uczucie jak by wał się odkręcił i tak szarpało, następnie pisk, zwolnił i przestało....
Myślałem o wzmocnieniu półosi ale nie wejdzie mi przez uszczelniacz, czytam właśnie o sprzęgłach kłowych. Zawieszenie tylne mam skończone jak zrobię przednie dodam zdjęcia.
Po co te komplikacje. Nie wiem jaki masz ten silnik forda, nie piszesz ale obojętnie. Do silnika dokupujesz skrzynię od przednio napędowca, taką która podejdzie do twojego silnika, fordowską. W skrzyni tej, blokujesz ( trzeba zaspawac) dyfer. Silnik wraz z skrzynią ustawiasz w osi ciągnika i z jednej półosi ( tej która bedzie wychodzić do tyłu ) poprzez...
Witam serdecznie. Tak jak chyba każdy jestem pod wrażeniem. Gratuluje dobrej roboty. Ponieważ sam jestem we czesnym stadium budowy traktorka mam pytanie- jak poradziłeś sobie z przeróbką wałka sprzęgłowego drugiej skrzyni? http://obrazki.elektroda.pl/1808282800_1... Pytam ponieważ chcę połączyć półoś wychodzącą ze skrzyni tiko ze skrzynią...
A wedle mnie przy silniku 6,5KM most od żuka jest najlepszym możliwym rozwiązaniem. Ja u siebie mam most od żuka + skrzynia żuk 4B + 4 cylindrowy diesel o pojemności 1.5 (turbodoładowany) z oryginalną skrzynią i powiem szczerze, że urwać półosie w żuku to trzeba umieć. Ja u siebie na tyle mam wrzucone ponad 500kG dociążenia, z przodu tura z łyżką od...
Ech zdjęcia traktora daj. Skrzynia biegów na luzie wcale nie musi dać luz na pełnych obrotach wału. Ściągnij wał napędu i wtedy sprawdzaj blokowanie przycieranie. Do tego hamulec jarzmo też ściągnij. Ma być samo koło półosie. Wtedy masz lepszą ocenę. A jeszcze lepiej jak oba koła będą w powietrzu. Kręcąc wałem zobaczyć czy oba koła równo idą. Bo ten...
Witam serdecznie. Jeśli dobrze rozumiem to chcesz zrobić ciągniczek własnej konstrukcji z napędem tylko na przód. Sam pomysł wydaje się nie być głupi lecz wiąże się to między innymi z dużo większym nakładempracy oraz częściami gdyż trzeba znaleźć albo most z skrętnymi osiami albo kombinować z zwrotnicami i półosiami. Wedle mnie dużo dużo prościej dla...
Widziałem na YT patent na blokowanie dyfra w 126p. Nie wiem, czy takie rozwiązanie jest technicznie możliwe w dyfrach BMW. Muszę i tak taki kupić więc może się uda... a jak nie to zostaje tzw elektroszpera chociaż tego pragnę uniknąć. http://www.youtube.com/watch?v=MGg4jsnvG... Powyżej patent na takie sprytne blokowanie. Kolejne pytanie. Jak duży skok...
To zdjęcie z wątku na jakimś forum, jak to kolega bodaj w polonezie sobie "szperę" sam zrobił - kazali mu zespawać tryby, tylko nie pokazali dokładnie które. A odnośnie tematu - nie ma możliwości żeby mechanizm różnicowy był zepsuty w tym aucie tak, żeby nie rozdzielał prawidłowo napędu. Przy próbie skrętu ukręciłbyś półoś. Zamykam.
Różnica nie zauważalna poza wyskakującymi biegami,ukręconymi półosiami i zajechanym wałem włącznie z panewkami-to podstawowe różnice.Przy wersji cywilnej nie dało się zbytnio katować wozu gdzie ja swoim wyczyniałem różne cuda przez kilka lat eksploatacji a przy końcu nawet wyrywałem nim drzewa w ogrodzie:)
Panowie! Kłania się książka: "Poprawa ekonomicznosci i dynamiki samochodów osobowych" autorstwa J. Januły, J. i S. Szczecińskich, z wydawnictwa WKŁ. Cała jest poświęcona udoskonalaniu samochodów polski fiat 125 i 126 oraz polonez. Są rozważania teoretyczne i część praktyczna. Jak zarobię na skaner (kochane pieniążki), to będę wysyłał. A co ma dać zablokowanie...
Witam, problem dotyczy hałasu, wycia w pojeździe Nissan XTrail T32 z 2017 roku z silnikiem 2.0 DCi. Mianowicie tylko podczas prędkości około 90 rozpoczyna się ciche wycie do -95 km/h, najgłośniej zaczyna wyć, gwizdać uuuu jak most w Polonezie do prędkości około 105 km/h. Pojawia się nieokreślone, nie mocno głośne, ale słyszalne wycie, takie typowe Uuuu,...
przeróbka żeby odwrócić skrzynie z silnikiem żeby był centralnie to raczej prosta sprawa tej konkretnej obudowie, miejsca dużo i wszystko gra, nawet to gdzieś udokumentowane było zdjęciami chyba na elce właśnie. Ciekawi mnie tylko czy sprzęgło z cc900 tak podpasowało bez przeróbek. Kolejne pytanko to czy zamiast sportowych przegubów za 300zł nie taniej...
witam. Na pewnym etapie przeróbek przekazywania napędu z wiatraka na prądnicę próbowałem zastosować przekładnię rowerową. Niestety bez powodzenia.łańcuch po prostu spadał przy wyższych obrotach. Nie pomogło ustawianie. Prawdopodobnie jest to spowodowane bliskością obu kół. Gdyby prądnica była odpowiednio daleko może by tak się nie działo.Co do przekazywania...
Witam, posiadam Fiata 125p z silnikiem Poloneza skrzynia 5-tka, mam następujący problem gdy jadę z prędkością powyżej 80 km/h hałas w aucie jest w miarę normalny , natomiast gdy hamuję silnikiem słychać wycie tak jakby skrzynia albo most , ale gdy przy tej prędkości wcisnę sprzęgło lub wyłączę na luz to wycie jest dużo głośniejsze (rzężenie ),podejrzewałem...
To jest na zielonej kostce?? Dodano po 1 Czyli kabel biało czarny lacze z kostką od impulsator pod maską i tyle?? Dodano po 3 Polonez 15 z tego co wiem to trzeba zmienić we w sadzie licznika jedną cyferke i wszystko hula. No to próbuj. Ostatnia cyfra to ilość impulsów, do wyboru albo po CAN albo po półosi, ale mi nigdy kodowania na CAN nie przyjmował....
Interesuje mnie to, gdyż jakiś czas temu planowałem budowę pojazdu w podobnym stylu. Pomysł upadł ze względu na koszta. Chodzi mi o prędkości jazdy Twojego ciągniczka w przypadku pominięcia skrzyni żukowskiej. Teorię mam taką, że wyjścia półosi skrzyni Tico są już zredukowane przez przekładnię główną Tico. Do tego kolejna przekładnia główna -most żuka,...
witam niedawno przerabiałem taki układ, mam obecnie skrzynie dzika, skrzynię poloneza i silnik benzynowy maszynowy ok 10hp wszystko połączone sprzęgłem malucha. jak do dzisiaj nieźle się sprawuje. gdy to kupiłem był silnik daihatsu ze skrzynią i połączony półosią z przegubem Birfielda do skrzyni dzika. i podwójne koła. z rozsypanym mech. różnicowym....
Witam wszystkich ! Chciałbym opowiedzieć wam o moich ambitnych planach zrobienia trajki na bazie fiata 126p. Byłaby ona trochę inna od wszystkich które można znaleść np. w google grafika: http://obrazki.elektroda.pl/8276796400_1... Ogółem miałoby wyglądać tak: z przodu koło od samochodu typu polonez, przedni widelec zastanawiam się od...
półosie napędowe mazda półosie renault półosie
gruszka turbiny citroen renault megane głośniki tyłu brotje energy błędy
Sharp LC-32LE244E firmware download options, official and third-party sources Punkty referencyjne podłużnic Renault Trafic III – lokalizacja i pomiar