Wiem ,że wiele wody upłynęło ale mam to samo w moim mondku (160tys.km. ) . Opony nowe ,inne felgi - to samo. Wibracje przy 100-140km/h . Tarcze i klocki nowe. Zaciski nie blokują się ,gumki wymienione ... wszystko jak ta lala. Bije półoś (krótka) ...druga- dłuższa (ta z podporą) delikatnie też ale nie tak jak pierwsza. Czasem -raz dziennie ,rano,w drodze...
Ładnie z tym przegubem, nie ma to jak jeździć samochodem który w każdej chwili może zgubić koło. 8-O No może by od razu nie odpadło, bo by się na tarczy hamulcowej trzymało ale hamowania to by na pewno wtedy nie miał. No nie jest tak żle.Tam łożysko jest razem z piastą.Nakrętka trzyma tylko półoś(przegub)żeby nie latał:D zeimp-gratulacje:D
Spuść olej ze skrzyni, wyjmij całą półoś, przegub wewnętrzny jest na segerze, łożysko osłony wewnętrznej niestety do wymiany, ale po zbiciu możesz sobie wymienić osłonę przegubu zewnętrznego
Jak będzie do wymiany przegub wewnętrzny, półoś i nowy przegub zewnętrzny to wyjdzie taniej?.
Sam przegub jeżeli półoś jest dobra.
Tak, możesz odkręcić całą półoś.
Da się założyć nowy przegub na twoją półośkę. Trzeba rozwalić stary przegub i założyć nowy tyle że należy pamiętać że zdjąć go już się nie da bez zniszczenia. Robiłeś już takie wymiany przegubów na nierozbieralnych półosiach od Renault ? czy jest opcja wymiany półosi tak żeby potem dało się wymienić sam przegub a nie całą półoś. W Renault masz dwa...
troche NTG, ale: jeżeli prędkościomierz pokazuje to znaczy że skrzynia jest napędzana. Jeżeli napęd nie jest przenoszony, to mógł rozleieć sie mechanizm różnicowy w skrzyni. Mogł też rozsypać się przegub, ukręcić półoś. Zaciągnij ręczny, wrzuć bieg i puść sprzęgło na pracującym silniku, a potem zajżyj pod spód czy się półoś któraś kręci. Jeżeli się...
Jak nie ma potrzeby ruszania łożyska albo przegubu zewnętrznego to nie wiem po co chcesz wyjmować całą półoś. Spokojnie powinieneś rozpiąć przegub odkręcając tylko sworzeń wahacza i końcówkę drążka kierowniczego. Ewentualnie jeszcze łącznik stabilizatora.
Wątpię w sprzęgło. Skasowany frez od półosi. Jeżeli kolega będzie kupował- półoś kosztuje tyle samo co półoś+ przegub wewnętrzny+ przegub zewnętrzny.
Te zabezpieczenia masz w środku jak wybijesz to dopiero je zobaczysz ... na tej samej zasadzie masz zabezpieczenie przegub-półoś tj. rozprężny pierścień
Jeśli nie ma żadnych luzów na drążkach, to można zadać pytanie- czy auto nie miało żadnej kolizji przodem. Jeśli tak, to może mieć delikatnie wygiętą półoś napędową, lub uszkodzony przegub półosi w skrzyni.
A dlaczego miałby olej wyciekać. Na zdjęciu zaznaczyłem, w którym miejscu jest uszczelniacz a, w które miejsce wchodzi półoś (przegub). W tym typie skrzyni wyciągniesz półośki z przegubami i olej nie wycieknie.
Sprzęgło, skrzynia biegów, półoś/przegub...
Odkręcić przegub wewnętrzny od kielicha, wyjąć półoś poskładać do kupy i założyć seger zabezpieczający. Jak tego nie zrobisz w ten sposób, to półoś może wypaść w czasie jazdy z przegubu
z tego co pamietam to przegub zewnetrzny jest inny
Widzę że pierścień zewnętrzny osobno,kulki osobno,szkoda że nie będą pracowały w swoich dawnych miejscach.Czasem ma to spore znaczenie,szczególnie przy starszych przegubach. Wewnętrzny element przegubu jest poprostu wsunięty na frezy.Czasem można go wyjąć ręką,czasem wystarczy lekko stuknąć by zszedł ale dość często trzeba "liznąć"koniec frezów szlifierką...
Ściągnij seger, wybij półoś z przegubu, przekręć środek palcami i załóż kulkę z powrotem
A klocki i zaciski z przodu ok?Nacisnij lekko hamulec jak stuka podczas jazdy.
Moim zdaniem to po prostu przegub, może półoś, ale uważam że nic nie wskazuje na skrzynię. Zwłaszcza, że jak piszesz znika przy skręcaniu. Może jeszcze puduszka być winna, ale to do kontroli. Osobiście pojechałbym do niezależnego warsztatu na kontrolę mówiąc o co mi chodzi, ale bez sugestii że może skrzynia, suche informacje dlaczego przyjechałem i...
Półoś, przegub, by pukał a nie powodował szarpania, ale widzę kolego olałeś moją wcześniejszą wypowiedź, tak więc się już nie wtrącam.
Półoś ma bicie promieniowe jest to prawe koło dłuższą półoś
Jak kolega wymienia tarczę sprzęgłową (i to chciał na warsztacie) to niech się nie dziwi że kosztuje. Zamiast wymienić stare przeguby zewnętrzne kolega robi wynalazki. Uwaga zwykle przegub zewnętrzny kosztuje tyle samo co komplet- przegub zewnętrzny, półoś, przegub wewnętrzny, śruby mocujące, smar, osłony gumowe. Powodzenia. Stare części zostały na...
Półoś wychodzi bez problemu.Zawieszenia nie trzeba "rozpinać"Przegub nowy czy nowy używany?
Typowym błędem przy wymianie półosi i przegubów jest nie smarowanie frezów. Sam poprawiałem po mechaniku uznawanym jako dobry. Cały komplet przegubów z półosią kosztował tyle co sam przegub zewnętrzny- jak myślicie co wymienił?. Sam przegub.
Jak nie masz wprawy to lepiej zdjąć całą półoś przegub wewnętrzny wychaczasz podważając go łyżka o obudowę skrzyni tylko może zcieknąć trochę oleju który należy później uzupełnić
Za lekko wbity przegub na półoś, założyć zabezpieczenie na półoś, włożyć przegub z nakrętką starą, trzymając przegub ręką w pozycji poziomej walnąć młotkiem aż zaskoczy przegub, sprawdzić ręką czy nie wypada szarpiąc, prosta robota
Sprawdź czy osłona przegubu wew jest dokręcona. Zabezpieczeń nie ma jak dobrze pamiętam to jest poprostu wkładana. Jeżeli półoś (przegub wew) ma luzy to może chodzić głośno. Jak to się stało, było uderzenie?
Mnie uczyli że pierścień ma być założony na półoś i wtedy wkładasz przegub. Jaką masz pewność że wkładając pierścień w przegub a później wkładając przegub na półoś pierścień jest na swoim miejscu a nie wypadł z rowka w przegubie i po wbiciu przegubu nie ma go ani na półosi ani w rowku w przegubie tylko został z niego wypchnięty? Nie masz żadnej. Gdy...
Ogółem ostatnio zmieniał przegub wewnętrzny i pomyślałem że jak zbijał stary to może poluźnił stronę od koła i blokadka puścila ale wtedy też raczej ciężko żeby wyszedł bo jednak jest na scislo dobrze myślę ? A bo nie doczytałem. A może rozpiął zawieszenie i nie odkręcając przegubu zewnętrznego zbijał wewnętrzny na samochodzie. I przy tej operacji...
Pomijając samo koło zostaje półoś, przegub wewnętrzny, hamulce, a dalej to już skrzynia biegów, w nich też lubią siadać łożyska. Zamieniłeś już koła? Czuć drgania na lewarku biegów lub na pedale hamulca?
Od tyłu, musisz wyjąć półoś i najpierw zdjąć przegub od strony skrzyni.
Niestety sytuacja się bardzo skomplikowała, ponieważ kupiłem nową półoś (zamiennik) i dalej jest tak samo. Nie chce mi się wierzyć, że nowa półoś też jest nie halo, ale brakuje mi pomysłów. Myślałem, że to może być uszkodzona lewa strona, ale po podniesieniu koła i sprawdzeniu jest ok. Nowa półoś/przegub mógł jedynie uszkodzić się w transporcie, ale...
Nie. podnieś jedno wrzuć 1 i zobacz czy jesteś wstanie obrócić bez oporu jeżeli przegub i silnik cały to przegub powinien ci nie pozwolić później podnieś drugą stronę a tą opuść jeżeli przegub jest rozwalony to dasz radę kręcić kołem to trochę bezpieczniejsze niż metoda kolegi na odpalonym silniku. Dodano po 3 Ps. Jak wyskoczył przegub ze skrzyni to...
"Patent" renaulta polega własnie na tym ze przegub jest nierozdzielny półosią. Przy wymianie uszkodzonego trzeba kupic całość. Nie napisałeś która to strona, a od tego zależy ile będziesz sie męczyć. Generalnie żeby wymienić gumy na przegubach zewnętrznych trzeba wyciągnac połoś z auta i zdemontować krzyżak (przegub wewnętrzny), dopiero tamtędy można...
No to najprawdopodobniej któryś przegub. Złap za półoś i poszarp. Ale nie w poziomie tylko w pionie. No i tu problem bo lekki luz ma być ale większy oznacza usterkę przegubu. Ale jak nie masz doświadczenia jaki luz jest prawidłowy to możesz mieć problem ze zdiagnozowanie. Drugi sposób to rozebranie przegubu i obejrzenie czy jest mocno wytarty, czy smar...
Nie jest zatrzaskiwany w skrzyni.Długością jest tak dobrany że trzyma go sprężyna w przegubie wewnętrznym dociskając przegub do skrzyni opierając się o półoś ;)
Półoś mam już wyjętą tylko ten przegub sprawił mi problem Jutro spróbuję podważyć go breszką. Widzę że stosujesz hardkorowe metody. Ja normalnie wyciągam całą półoś z przegubami. Czy ja wiem czy hardkorowe po prostu wiedziałem jak wyciągnąć półoś z przegubu a nie wiedziałem czy przegub jest jakoś inaczej zabezpieczony niż półoś więc wolałem najpierw...
ciężko cokolwiek stwierdzić jeżeli auto będzie na kobyłkach półosie bedą pod dużym kątem przegub przestawi się w inne miejsce na bieżni poziomej poza tym brak obciążenia. przeguby wewnętrzne pracują praktycznie w jednym położeniu i właśnie tam sie wybijają. Co do częstotliwości awarii przegubów wewnetrznych to posiadałem honde accord i w niej leciały...
2000 to w miarę max momentu obrotowego, więc cały układ napędowy i zasilania paliwem do sprawdzenia. Półosie, przeguby do sprawdzenia na początek - na nowym turbo może mieć więcej mocy i teraz to wychodzi. Drugi to do sprawdzenia wtryski i parametry na komputerze - może wtryski już nie nadążają albo turbo przeładowuje i upuszcza bokiem. Półosie i przeguby...
Peugeot 307 2.0 HDi 107 RHS 2002r, skrzynia manualna, nadwozie hb Witam forumowiczów. Nie mogę nigdzie znaleźć informacji (po przeszukaniu forum) odnośnie mojego problemu. Ale do rzeczy. Było tak. Kilka dni temu, aby uniknąć zderzenia czołowego, zmuszony zostałem do uderzenia w krawężnik prawą stroną pojazdu. Poza kupą strachu nic nie stało. Przynajmniej...
Witam. Wygląda to rzeczywiście na awarię przegubu napędowego. Nawala przeważnie ten przy samym kole, Sięgnij do prawej półosi i spróbuj ją poruszać - nie powinno być tam luzów. Sprawdź czy osłona przegubu - gumowa nie jest przerwana i pobrudzona smarem. Jeżeli to koło potrafi się zablokować - to stan może być poważny. Raczej z tym nadal nie jeździj.
Półoś prawa - przegub wew i ew. podpora
Ja wczoraj nie miałem wgranych danych samochodów bo przeinstalowywałem system padł mi dysk W nocy już sobie popatrzyłem. Która to półoś ? Przegub można zdiagnozować tylko przez wymontowanie z samochodu jeżeli jest to półoś przednia uważaj na olej bo jak wyjmiesz z skrzyni biegów to ci wycieknie olej, nie znam dokładnie tego modelu ( wnioskuje na podstawie...
Przegub, albo krzywa półoś.
wymieniłeś lewą półoś - a przegub został stary ? prawy przegub wymieniłeś na właściwy dobrany po VIN ? wygląda na to że źle dobrane przeguby do czujników .
Odkrecic srube poloski odkrecic sworzen od wachacza ( co latwiej pojdzie albo kulowy,gdzie potrzebny bedzie sciagacz, lub odkrecic od wachacza.) Odciagnac Mc.persona sciagnac z poloski Wyjac poloske ze skrzyni biegow Zdjac oslone gumowa Zdjac pierscien zabezpieczejacy segera Zdjac caly przegob ..to sprawa bardzo brudnej roboty... nast. wsadzic nowa...
to przegub wewnętrzny Półoś się kręci a uszkodzony przegub wewnętrzny??? Jedno wyklucza drugie
Przegub- zewnętrzny- wewnętrzny,krzywa półoś,krzywa niewyważona felga,brak pierścieni ustalających felgę(alus) uszkodzona opona,za wysoko podniesiony przód auta.Reaguje wibracja na jazdę slalomem?
W sobotę wyjąłem lewą półoś. Przegub wewnętrzny - krzyżak - jest ok. Bieżnie na swoim miejscu, podobnie jak igiełki. Zresztą jak obejrzałem tripod, bez igiełek w łożysku bieżnie nie miałyby prawa się trzymać na miejscu. Oczywiście trzymałyby się siedząc w skrzyni, ale miałoby to luz i z pewnością nie obyłoby się bez drgań w czasie jazdy, również na...
Tak jak przedmówcy,po wysunięciu półoci z piasty używamy starą śrubę wkręcając ją w półoś aż wypchnie przegub z półosi,naturalnie przy wyprostowanym przegubie.sposób mniej brutalny od bicia młotkiem.
Zabierak w maluchu to element który łączy półoś i przegub napędowy. Jest przykręcony 4 śrubami M8. Biedra to dyskont Biedronka.
Kolego, lewa ręką podtrzymujesz półoś, prawą trzymając młotek, uderzasz w gwiazdę wewnętrzną będąca na półosi i przegub ma wyskoczyc (na półosi jest zabezpieczenie od środka i trochę trzeba się pomęczyc, aby wybic przegub), czasami potrzeba pomoc drugiej osoby, aby przytrzymała półoś w dogodnej pozycja dla zbijającego przegub, pozdrawiam
Jeśli od koła to podnosisz auto do góry,odkręcasz nakrętkę od sworznia wahacza wybijasz sworzeń ( dla wygody dobrze jest odkręcić blok hamulcowy ).Opuszczasz wahacz w dół,ściągasz gumę(manszetę), szczypcami do pierścieni(Segera)rozginasz przy przegubie od wewnętrznej strony pierścieńi wyciągasz półoś z przegubu.
Auto po wypadku/ przemieszczanie silnika ze skrzynią w poduszkach/ przemieszczenie kolumny McPhersona.
Przegub półoś skrzynia do wyboru.
Nie musi być wibracji. Wymień przegub/półoś, nic nie tracisz bo i tak raczej szykuje się do wymiany.
Nie musisz demontować całej półosi,odkręcisz nakrętkę wypniesz sworzeń wytniesz gumę jedna osoba potrzyma ci półoś a ty pukniesz młotkiem najlepiej przez jakiś miękki metal w przegub i powinien zejść.
Jeśli wyskoczył raz to już będzie wyskakiwał. Zgadza się z zęby/ząb pewnie już wykruszony,w scenicu ze 4 razu wkładałem nawet taki od ciągnika "po byku" i nic ,wymiana skrzyni załatwiła problem :( Albo ukręciłeś przegub/półoś. :)
Witam panowie Mam problem z buggy natomiast Pisałem już wcześniej na forum odnośnie tego tematu lecz Zaszła pomyłka delikatna bo faktycznie pomoglo to na jakiś czas,przestawienie skrzyni na poduszkach ale nie było To długotrwałe ponieważ poduszki na skrzyni szybko się zużyły i tak samo przegub też już się zużył No i wracam do pytania i do kurde prośby...
Robiłem tak: wsiadam koła w lewo ruszam, i nic. Wsiadam koła w prawo ruszam, i nic. Wsiadam jadę wrzucam na luz skręcam w lewo, i nic. Wsiadam jadę skręcam w lewo w czasie skrętu dodaje gazu, stuki są puszcze gaz w czasie skrętu stuków nie ma. Nie jestem fachowcem dlatego pisze tu, i proszę o pomoc bo wiem że sa mądrzejsi ode mnie. Jeżeli stuki występują...
To co zaznaczyłeś na pierwszej fotografii należy podwadzić z jednej i z drugiej strony.To jest rodzaj spręzyny. Przegub rozłożony. Będziesz miał tylko problem ze złożeniem, gdyż trzeba odpowiednio docisnąć tę sprężynę aby te zatrzaski wskoczyły na swoje miejsce. No i co z tego, że odłączy przegub od półosi, jak i tak osłony nie założy?! Po co chłopu...
Przegub miałem niedawno wymieniany I podczas tej wymiany mechanior dał ciała i nie sprawdził czy półoś zatrzasnęła się w przegubie, efekt jest taki, że raz się półoś wsunie w przegub a innym razem np. przy skręcie wysunie i nie ma napędu. Wymontować przegub, wymienić pierścień zabezpieczający na półosi i podczas montażu sprawdzić dokładnie czy półoś...
półoś to kawał pręta więc po co go wymieniać jeśli jest prosty a przegub przy skrzyni zwykle chodzi całe życie, no chyba że osłona zostanie uszkodzona
Nie sądzę, byś musiał kończyć 2500. To nie musi być lusterko. Oczywiście im gładsze tym lepiej ale bez przesady. Sposób bardzo dobry i prosty. Nie wiem w czym problem?
Półosie z przegubami można sprawdzić samemu. jak chwyci się za półoś nie powinno byc zbyt dużego luzu szarpiąc za półoś w każdą stronę. Można też rozebrać przeguby zwłaszcza wewnętrzne i obejrzeć czy nie są zbytnio wyrobione.
Miałem taki przypadek. Auto było po " przejściach " i cały zespół napędowy był przesunięty w stronę rozwalającego się przegubu, więc przegub wewnętrzny i półoś dociskała do skrzyni b. Auto na kołach i próba przesuwania silnika w poprzek lewo i prawo.
Wyjęta półoś to trzeba było zdjąć przegub wewnętrzny i tak wymienić osłone zewnętrznego .
Zacznij od sprawdzenia półosi bo takie objawy daje albo uszkodzony przegub lub krzywa półoś.
(at)rafik54321 mam benzynę. Przegub, a raczej całą półoś też mam do zrobienia i być może w sobotę wymienię razem z łożyskiem. Od razu powiem żeby popatrzyli lecz jak nie będzie stukać to nic nie znajdą.
Przegub, półoś, sprzęgło. Jeśli sprzęgło to całkowity rozpadek tarczy na dwi części, co się zdarza ale nie zbyt często
Trzeba uważać bo czasem potrafią wsypać igiełki z tych łożysk na półosi co w skrzynie wchodzi. Ogólnie proste. Wybić sworzeń, wyjąć przegub zewnętrzny ze zwrotnicy. Odkręcić 3 śruby na osłonie przegubu wewnętrznego. Wcześniej najlepiej spuścić olej. Wyjąć powoli cała półoś. Zdjąć zabezpieczenie na końcu półosi która była w skrzyni. Zabezpieczyć taśmą...
Jeśli zamierzasz wymienić osłonę przegubu to po odsunięciu starej musisz zdjąć z półosi przegub. Jeśli w osłonie była dziura, to prawdopodobne jest, że spora część smaru się nią ulotniła, a w drugą stronę mogła przedostać się woda z zanieczyszczeniami. Jeśli kupisz nowe osłony, to w komplecie dostaniesz obie opaski oraz tubkę smaru do przegubów homokinetycznych....
Nie koniecznie . Można zdjąć sam przegub i nasunąć osłonę na półoś . O ile pamiętam jest zabezpieczenie przegubu od strony półosi zegerem . Na pewno tak było w cinquecento . :|
Wyciagnąłem półoś z boxerka, Jak zdemontować przegub środkowy żeby wymienić łożysko podpory półosi prawej. bardzo proszę o poradę
Cały przegub ma luz w skrzyni, czy półoś w przegubie??
no ta tylko jak ja mam ja 1cm naciągnąć?? jak ona nawet nie chce na półoś wejść a co dopiero na przegub.. średnica siedzenia gumy na przegubie ma 88mm a oni mi sprzedali z średnicą 78mm.
Zgięta półoś, wybity przegub. Cudów ni ma , samochód nie miał dzwona albo czegoś w tym rodzaju ?. W jakich okolicznościach pojawiła się usterka?
Z lewej strony odkręcasz 3 śruby mocujące osłonę przegubu, z prawej wysuwasz półoś z wielowpustu. Z obu stron rozpinasz tylko sworzeń wahacza od zwrotnicy abyś mógł wyjąć półoś i odkręcasz przegub od piasty, nic więcej. Przy prawidłowo wykonanej operacji nie ma możliwości uszkodzenia skrzyni.
Troszkę sprawdzania będzie- po opisanych objawach poszły łożyska z przodu. Po roczniku może być to wersja 4 napędowa to jeszcze do sprawdzenia półosie i przeguby.
Na moje półoś do wymiany, ewentualnie przegub wewnętrzny.
Tak ten "trybik" winny, a dokładnie pierścień ABS. Policz ile ma zębów, udaj się do sklepu lub na google i zakup nowy. Półoś wyciągnij, oczyść dokładnie przegub, i delikatnie nabij nowy pierścień.
Nie mam tego w rękach, ale jak wymieniałeś przegub, łożysko amortyzatora, to nie wyciągnąłeś za daleko półosi tej wewnętrznej, bo tam jest sprężyna, która wypycha półoś na zewnątrz i mogła ci wypaść, wcisnąłeś ją z powrotem i problem.
Witam. Dzisiaj podczas jazdy w trasie auto nagle przestało ciągnąć, obroty się podniosły jak przy wciśnięciu sprzęgła w zwykłej skrzyni. Silnik pracuje normalnie ale skrzynia w ogóle nie reaguje na zmianę biegu (nawet nie szarpnie). Urwana półoś, przegub czy ścięty frez nie wchodzi w grę. Auto muszę szybko naprawić i nie wiem czy mam od razu szukać...
Witam. Z tego co wiem to podobnie jak w większości aut około 4-5 milimetrów od końca półosi na frezie jest rowek w którym znajduje się przecięty druciany pierścionek (rozprężny) który zabezpiecza przegub przed "zejściem z półosi". Najlepiej robi się to w dwie osoby :-). Jedna ręką trzymasz półoś a drugą przegub odciągając go od półosi, natomiast druga...
A czemu nie sam przegub?
A jednak okazało się że nie. Przy włożonej w piaste i skrzynię półosi przegub choćbyś słoniem szarpał nie wyjdzie bo po prostu nie ma miejsca na to. Czyli porównaj skrzynie czy są takie same, i zobacz czy możesz wyszarpać półoś ze skrzyni . Skoro na starej nie wyskakiwała to dlaczego na nowej wyskakuje?
Cześć, Ja pół roku temu miałem w moim aucie (Seat Toledo 1M2) identyczne objawy - u mnie winny był luz na wieloklinie łączącym półoś z przegubem. Sam przegub był ok. U Ciebie wygląda to podobnie. Pozdrawiam, Maciek
Więc albo wyrwana półoś z przegubu zewnętrznego, albo zniszczony sam przegub.
Witam czy przegub zewnętrzny powinien mieć minimalny luz miedzy środkiem gdzie wchodzi półoś a jego końcem???
Półoś krzywa lub przegub wewnętrzny zarobił.
Sprawdzenie czy przegub napędowy jest zużyty, najlepiej wykonać na kanale. Ale można też pobieżnie "pod blokiem" = stawiasz auto na równej powierzchni, wybierak skrzyni "na luz" i łapiąc dłonią za półoś próbuj nią obrócić lewo-prawo. Najpierw półoś z jednej strony, potem z drugiej strony. Jeżeli da się wyczuć "stukanie", "luzy" to przeguby wskazują...
Wymienili mi półoś od strony kierowcy a A6 C5, razem z przegubami. Od tamtej pory na pełnym skręcie w lewo, mam bicie w kole, tak jak bym miał banie na oponie. Mechanik twierdzi, że nie da się tego zrobić źle i każe nie skręcać na maxa kołami, eh. Jeden gość od A4 mówił, że miał podobnie, tylko coś dołem do góry mu założyli. Niestety nie dowiedziałem...
Witam, auto naprawione. Z lewej strony półoś z nierozbieralnym przegubem, z prawej sam przegub wymieniony. Zdjęć nie wstawiłem gdyż nie miałem czasu.
Witaj fil. Już straciłem nadzieję :) U mnie sama skrzynia prawie OK. Nauczyłem się jeździć tak aby nie szarpać i ruszam łagodnie na R. W sumie to samochód przejął kontrolę. Jak wrzucam D lub R to moja wyobraźnia męczy obrazy jak elektrozawory puszczają olej, wrzuca bieg i rusza. Mam wrażenie że sterownik jest niedopasowany do skrzyni. Jest faktycznie...
Wymieniłem końcówki drążka, wymieniłem piastę prawą na Optimal (Korea), sprawdziłem olej w skrzyni F23 - jest 225mm od góry korka wlewu do lustra oleju, mniej więcej tyle było jak zalewałem kiedyś 2.1l. Przegub wewnętrzny prawy na ciut luzu przegub-półoś przy obracaniu, co widać po gumie. Zewnętrzny sztywny. Hałas ucichł, ale pozostał. Wyjęta piasta...
Czy przypadkiem nie masz luzu na długiej półosi. Może masz wybity przegub wewnętrzny i półoś dostaje bicia
Wystarczy że będzie patologicznie zużyty przegub wewnętrzny, ten kompensujący wzdłużnie - jak będzie wypracowany, to półoś nie będzie w nim pracować prawidłowo i będzie wyrywać ją właśnie z zewnętrznego.
Uszkodzony przegub, półoś, mechanizm różnicowy, skrzynia biegów, sprzęgło - wybierz sobie coś.
Przegub wewnętrzny. Na kanale możesz sprawdzić który i wymienić półoś z tymże przegubem.
przegub półoś przegub półoś megane przegub półoś laguna
zawór gazowy piekarnika wsady flash blaupunkt źródło stałoprądowe
dobre sklepy elektroniczne online dobre sklepy elektroniczne
Philips Android TV wyłącza obraz po godzinie, dźwięk działa Philips Android TV - Ekran wyłącza się, dźwięk działa