Lub z blokiem. Ale najpierw test CO2 bo być może jest po prostu zapowietrzony. I wymiana zbiorniczka wyrównawczego razem z korkiem
Częstą przyczyną jest pęknięty zbiorniczek wyrównawczego pęknięcie często jest z dołu nie szukaj dziury tylko przebarwień (zdemontuj zbiorniczek czas ok. 1 min) Jeżeli nie masz pewności co do uszcz.głow.to spr. chłodziwo na zawartość spalin metoda 100% (tylko warsztat )i nie masz żadnej rozbiórki.
Witajcie forumowicze! Wczoraj wracajac z pracy moj silnik osiągał ponad 100°. Okazało się, że nie było płynu w chłodnicy i pęknięty zbiorniczek wyrównawczy. Ten problem już został pożegnany. Jednak teraz, bezpośrednio po tym przegrzaniu/zagotowaniu pojawił się inny problem- nierówne wysokie obroty, dławienie, szarpanie. Świece były osmolone, więc juz...
Witam, Z podobnym problemem spotkałem się w Polonezie z 97 roku, wtrysk jednopunktowy Boscha, chłodnica także z dwoma czujnikami. Objawy były takie, że podczas upałów grzał się niesamowicie (od ciśnienia pękł zbiorniczek wyrównawczy i nagrzewnica puściła). Podejrzewałem pompę wodną lecz źródłem problemów okazał się termostat. Zablokował się w pozycji...
wentylatory się włączają a jesli chodzi o olej to jest wpoządku to nie uszczelka Dodano po 2 miałem kieys juz taki problem jak miałem pęknięty zbiorniczek wyrównawczy ale wtedy gotowało sie w nim i w chodnicy ale temperatura była ok a teraz jest tak że temperatura dochodzi do końca do H Dodano po 2 sorki za te pozjadane literki ale mam starego lapka...
Koledzy mam problem a dokładnie mój brat, chodzi o to że w jego BMW pękł mu zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzenia,moja pierwsza diagnoza CIŚNIENIE w układzie, ale skąd???? Zauważyłem również że zarówno na bagnecie jak i w zbiorniczku wyrównawczym jest tzw; śmietana:D I moje pytanie czy to uszczelka???
Nidy nie otwieraj korka na gorącym silniku!!! Jeżeli by się pieniło to byś zauważył w zbiorniczku wyrównawczym. Przyczyną ubytku lub pienienia, i przegrzewania się silnika mogła by być pęknięta uszczelka pod głowicą. Ale lepiej żeby nie. Jeżeli się nie pieni to jakie dalsze przyczyny gorącego silnika mogą być ? Poczekajmy może ktoś jeszcze coś na ten...
Jeśli silnik nie posiada podgrzewanej podstawy filtra paliwa czynnikiem chłodzącym to stawiam "optymistycznie" pęknięta głowica.
Mam taką nadzieje bo pękło na łączeniu , no cóż jutro szukam "nowego" zbiorniczka.
uszczelka pod głowicą , pęknięta głowica
A może plastik pękł a nie waż ? Z takim wężem nie żadnego problemu gdzie ty szukasz?
Problemem okazał się... pęknięty blok silnika, z tego co widziałem przypadłość dość popularna w tych silnikach.
Pęknięta głowica to właśnie CO2 w układzie.
Wątpię abyś zrobił 50km bez płynu chłodniczego! A do tego wskaźnik pokazywał prawidłową wartość. Może cały płyn ze zbiorniczka wyrównawczego?
Może niech ktoś jeszcze się wypowie ale mi to wygląda na pękniętą głowice. Jaki był powód wymiany uszczelki?
Tak, może to być pęknięty wymiennik ciepła. Wpisz pojemność swojego silnika i znajdziesz. W gorszym wypadku jest do wymiany uszczelka pod głowicą
witam! mam problem z ogrzewaniem w dafie 105 model climatronic, za czne od tego że miałem awarie w drodze pękł mi wąż od zbiorniczka wyrównawczego i wyciekło ok 15l płynu ,awaria została usunięta płyn dolany na początku wszystko działało poprawnie ale z czasem coraz słabiej grzał aż przestał grzać. termostat trzyma równo płyn nie przedostaje sie do...
Jakie normalne ciśnienie panuje w układzie chłodzenia w yamasze aerox? Co może być powodem zbyt dużego ciśnienia, ponieważ bylem zmuszony kupić nowy zbiorniczek wyrównawczy ponieważ stary pękł, na początku myślałem że pękł od wstrząsów ale po wymianie wysadziło mi jeden z przewodów układu chłodzenia i cały płyn wyciekł. Dodam jeszcze że po odpaleniu...
Odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego i sprawdź dokładnie oring, który jest w korku. Mógł się zsunąć lub pęknąć.
Witam, pękł mi ostatnio zbiorniczek wyrównawczy płynu, kupiłem nowy, wymieniłem. Okazuje się, że teraz ubywa płynu. Auto nie zostawia śladów, zeby coś kapało, itp. Ponad to: -termostat trzyma 85-90stopni -kompresja na każdym cylindrze ok.16bar -robiony test na uszczelke glowicy (płyn sie nie zabarwił, czyli niby ok.) -nie dymi -nie ma masła pod korkiem...
Jeśli tak samo dymił na biało wcześniej i tak samo dymi bezpośrednio po założeniu nowej uszczelki(nawet bez planowania głowicy)pęknięta głowica lub blok. Zalej płyn chłodzący do pełna zbiorniczka wyrównawczego i nie zakręcając korka na ciepłym silniku sprawdż czy nie wydostają się tamtędy pęcherzyki spalin.
to może też być objaw niesprawnego zawory ciśnieniowego w korku, jesli ciśnienie w chłodnicy przekracza wartośc krytyczną nadmiar płynu jest odprowadzany do zbiorniczka wyrównawczego. Wypływ płynu przy gorącym silniku to normalna sprawa, układ chłodzenia jest ciśnieniowy, gorzej jak po otwarciu korka nic się nie dzieje - wtedy układ jest nieszczelny....
No i tak, cylinderki wymieniłem, założyłem nowe szczęki, bębny, sprężynki, samoregulatory też wymienilem na nowe bo stare były zablokowane na amen i nie spełniały swojej roli (przez to nie było wcale ręcznego). Wszystko poskładane, wziąłem się za odpowietrzanie hamulców, a tu zonk - pękł mi przewód przy prawym tylnym kole. Niestety wyrzygało sporo płynu,...
Wszyscy, którzy macie Daf-y z 2010-13 roku i zbiera się kompresja, ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym to nie ma wuja we wsi aby powodem tego nie była opadnięta lub pęknięta tuleja na wskutek kawitacji-wypadania cząstek żeliwa w obrębie gniazd cylindrowych pod kołnierzem tulei. Jest to wada tych bloków. W starszych modelach może być opadnięta tuleja...
A pęknięta uszczelka tłumaczyła dostawanie się oleju do płynu. No sam sobie odpowiedziałeś :) Masz zapewne "masło" w zbiorniczku wyrównawczym a jako, że to nie zima to zapewne uszczelka.
Jak będzie zakręcone - coś musi pęknąć. Ano nie! Korek ma w sobie zawór ciśnieniowy. Utrzymuje on nieco wyższe ciśnienie, niż atmosferyczne i przez to woda może zagrzać się do temperatury wyższej, niż 100°C bez zagotowania.
Nie masz się co martwić uszczelką (Ja jeździłem do momentu, aż mi się piana zaczęła zbierać w zbiorniczku wyrównawczym i oczywiście płyn chłodniczy znikał) mam podobny silnik w passacie b3, stawiam również na trójnik, mój również pękł i lało się po bloku (Po wymianie uszczelki)
Pewnie pęknięta głowica , jeżeli tuleje to mokre nie pływające a uszkodzona uszczelka pod tuleją cylindra spowoduje przedostawanie się płynu chłodniczego do oleju .
któraś z tulei cylindra może być pęknięta i przez nią płyn dostaje się do komory spalania i z tego ten biały dym... Trop dobry , tylko mało prawdopodobne aby płyn był zasysany do cylindra . W cylindrze jest większe ciśnienie podczas sprężania i spalania , niż płynu w chłodnicy i tak ja piszesz , węże robią się twarde , ew, bąblowanie w zbiorniczku...
Tak 0 wycieków. Nic nie ma w zbiorniczku wyrównawczym. Przy temperaturze -20 Ostatnio miałem przykrytą chłodnicę kartonem i niestety nie wiem z jakiej racji pękł mi przewód. Czyżby za wysokie ciśnienie ? Czy może jakaś inna usterka? Podejrzewam że może mieć to coś wspólnego z uszczelką pod głowicą.
Witam, problem zdaje się wylazł. Dolewając płynu chłodniczego postanowiłem skorzystać z okazji, że zaglądam do zbiorniczka wyrównawczego i przygazować. Efekt - bombelki. Więc uszczelka pod głowicą albo - mniej prawdopodobne - pęknięta głowica. Płyny się o dziwo nie wymieszały. Nie widać oznak obecności płynu chłodniczego w oleju ani oleju w płynie chłodniczym....
Przepraszam jeśli nie właściwy dział i proszę o przeniesienie w odpowiedni. Mianowicie kupię zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego do tego modelu, stary po prostu nie wytrzymał szlifu i pękł model zx6r tak zwany J1 rok 2000 pojemność 600. Pozdrawiam! Dodano po 18 Powiem tak , stary został naprawionu bo czas gonił. Najpierw zalane super glu a na...
Witam, mam ogromny problem z E46 M43TU19. Otóż problemy zaczęły się ze zaczęło wywalać płyn chłodniczy okazało sie ze jest pęknięta chłodnica, chłodnica została założona nowa nissens i nowy korek zbiorniczka wyrównawczego problem ustał lecz waz górny był bardzo twardy. Zdecydowałem sie oddać samochód dodatkowo na wymianę uszczelki pod głowica, wiec...
Witam!! Kolejny problem z moim autkiem :cry: . Gdy silnik trochę po pracuje na wolnych obrotach, płyn chłodniczy zaczyna bulgotać, wentylator nie załącza się. Wiadomo jutro zacznę od sprawdzenia wentylatora, ale co sprawdzić jeszcze. Czytałem, że to oznacza pękniętą uszczelkę pod głowicą/samą głowicę. Ale zanim przyjmę do siebie ten czarny scenariusz...
Mechanik przeprowadził test na szczelność układu i zawartości CO2 w zbiorniczku płynu wyrównawczego. Niestety wyszedł pozytywny - niebieski płyn zabarwia się na zielono. Pojawia się następujące pytanie: 1/ czy jest to nieszczelności głowicy (pęknięta), czy uszczelki pod głowicą i czy są inne problemy w silniku - dziwne jak na tak niski przebieg i ten...
Z tym topieniem plastików też nic nie rozumiem , natomiast jeżeli w zbiorniczku wyrównawczym tworzy się "maź" to jest dokładnie tak jak opisał to kolega mail4skwarka . Jeżeli jest to auto świeżo kupione to prawdopodobnie (o ile nic nie nabroiłeś przez te 50 km które przejechałeś) zostałeś oszukany przy zakupie pojazdu.Kolega mail4skwarka optymistycznie...
Witam, jestem tu nowy i mam mały problem z moją bunią, a więc tak wymieniłem ten wąż co idzie od zbiorniczka wyrównawczego do silnika (ten z odpowietrznikiem) ponieważ był pęknięty i ubywał płyn, po wymianie zalałem płyn, próbowałem odpowietrzyć układ i nie wiem w czym jest problem czy jest nadal zapowietrzony czy jak, bo temperatura w środku ustawiona...
problem z dużym ciśnieniem w zbiorniczku wyrównawczym 1. Uszczelka pod głowica. 2.. Pęknięcie głowicy. Kupić test szczelności głowicy i sprawdzić szczelność samemu. Unikać kontaktu z tym mechanikiem.
Napisz proszę czy uporałeś się z tym problemem . Mam podobną sytuację czyli znikający płyn chłodniczy . Dolewać muszę ok 0,5 L na tydzień . Jeżdżę tak już 2 lata . Czekając na moment ,jeśli to jakiś pęknięty wąż to w końcu wyjdzie to samo , a tu guzik dwa lata zleciały i dalej dolewam .Samochód nie kopci ,oleju nie ubywa/przybywa jeździ poprawnie ,...
Dokładnie, w chłodnicy jest korek który pracuje w danym ciśnieniu - strzelam ... zamyka zaworek przy 0,8atm otwiera przy 1,2 atm. Wcześniej miałem korek topran... :) ale zakupiłem korek w ASO i nic się nie zmieniło. Układ odpowietrzony, oba węże idące do zbiorniczka wyrównawczego drożne. Problem z ciśnieniem w wężach jest również gdy wody w zbiorniku...
Witam. Mam problem ze wspomaganiem kierownicy w Audi, wymieniałem pęknięty wąż łączący pompę z maglownicą. Odpowietrzałem na wyłączonym silniku i przód był podniesiony, podczas kręcenia kierownicą wydostają się w zbiorniczku wyrównawczym bąble powietrza tak odpowietrzałem już kilka razy. Po odpaleniu silnika i kręceniu kierownicą pęcherzyki powietrza...
Proponowałbym na początek sprawdzić szczelność układu chłodzenia i zmierzyć szczelność cylindrów (nie mylić z ciśnieniem). Pomiar wykonać przy otwartym zbiorniczku wyrównawczym. Szczelność i poziom w zbiorniczku obserwować przez co najmniej kilka minut na każdym cylindrze. W Twoim przypadku może być uszkodzona uszczelka głowicy pomiędzy cylindrem a...
"masełko" na korku ma niewiele wspólnego z gazem. To efekt niedogrzania silnika w niskich temperaturach. Oczywiście mogą występować inne powody (pęknięta głowica, uszkodzona uszczelka głowicy, itp.) ale jeżeli silnik jest sprawny i osad na korku w pewnych warunkach eksploatacyjnych jest rzeczą normalną. Obserwuj poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym,...
Zmierz ciśnienie sprężania, zanotuj wartości, wlej do każdego cylindra po 5 ccm oleju, znów zmierz ciśnienie sprężania, znów zanotuj. Jeśli bez oleju ciśnienie na podejrzanym cylindrze jest znacznie niższe niż na pozostałych,zaś po podaniu oleju wzrasta i wartość zbliża się do pozostałych, oznacza to że zużyte są pierścienie tłokowe. Jeśli nieszczelna...
Sprawdzałeś zaworek w korku od zb. wyrównawczego? powinien trzymać ciśnienie 0,13mpa i otwierać się przy podciśnieniu 0,01mpa.. jak nie ma ciśnienia w układzie to może wariować temp.. Sprawdź też zbiorniczek czy nie jest pęknięty wystarczy mała dziurka i zaczynają się problemy ,co do termostatu to może też być że za późno się otwiera.
Witam, Problem polega na zwiekszonym ciśnieniu w zbiorniczku wyrównawczym, Po odpaleniu na zimnym silniku jest ok, po rozgrzaniu do około 60 stopni na odkręconym korku widać jak podnosi się poziom i zaczyna się wylewać płyn. problem zaczął się podczas gdy kierowca zgłosił że auto dostało wysokiej temperatury i z rurki od korka odpowietrzającego wylatywał...
A nie masz przypadkiem bardzo zabrudzonego zbiorniczka wyrównawczego? A na korku od oleju nie ma dziwnego galaretowatego osadu? Zapalona kontrolka płynu chłodniczego nie musi oznaczać przegrzania, może być to niski poziom płynu, lub zanieczyszczony czujnik od poziomu (znajduje się on w zbiorniczku). Jeśli odpowiesz "tak" na te pytania to najprawdopodobniej...
Witam. Ubytki płynu chłodniczego mogą być z trójników łączących nagrzewnice z parownikiem i zapowietrzyła się nagrzewnica z braku płynu chłodniczego lub z powrotnego węża do zbiorniczka wyrównawczego pękniecie przewodu lub poluzowanie jego zacisku np.(opaski)
Być może te drugie, ja miałem awarię, pękł przewód i po wymianie trzeba było zalać układ i dać mu się odpowietrzyć. Czyli więcej płynu, którego auto nie chciało ustabilizować w połowie zbiorniczka. Korek ze trzy razy upuszczał go zbyt wiele schodząc poniżej minimum. Przemycie i przedmuchanie korka poprawiło tą sytuację.
Maglownica stukała. Wystarczyło podkręcić kierownica na postoju (takie szarpniecia lewo-prawo). O chlodnicę nie miałem pretensji. Uznałem że skoro padła tam, to pewnie właśnie padła by mi podczas jazdy. Nie wiem dlaczego piszesz jakbym uważał inaczej. Co do wycieku - wyciek przy łączeniu króćca do bloku silnika. Jeden wymienił króciec i dał jakąś -...
Witam. Znalazłem przed chwilą luźno zwisający wąż, wychodzący ze zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego tuż z pod szyjki, na którą nakręcony jest korek . Czy to jest odpowietrzenie luźno zwisające, czy też jest on pęknięty. Jak patrzę na instrukcję sharana, to niestety nie ma go opisanego. Więc czyżby był urwany? Rozebrałem połowę komory silnika...
Temat zapewne poruszany milion razy, ale przeszukałem różne fora i nie mam już pomysłów. Trzy tygodnie temu zauważyłem olej w zbiorniczku wyrównawczym. Oddałem do mechanika. Diagnoza - uszczelka pod głowicą. Rzeczywiście - pęknięta. Została wymieniona z planowaniem, dodatkowo wymieniono rozrząd + pompę wody (50 tys. km), filtr powietrza, wymieniono...
Mam takie cudo i w serwisówce jest wyraźnie napisane że układ sam się odpowietrza przez zbiorniczek wyrównawczy i tak było u mnie, postaw go odpal niech złapie tak aby było powyżej 90 na blacie i dolewaj do poziomu kalt na zbiorniczku, jak masz fontannę lub wywala wodę to niestety uszczelka pod głowicą, głowica pęknięta lub blok pęknięty bo u mnie lekko...
https://filmy.elektroda.pl/14_1717530950... Niestety tuleja na 4 cylindrze leci woda przez noc prawie caly zbiorniczek wyrównawczy się opróżnił. Albo przeżarta albo pękła
Wiem jest tego dużo ale chcę być dokładny!!! Zbierał mi się w zbiorniczku płynu chłodniczego mały osad oleju. Postanowiłem to naprawić bo lubię gdy wszystko jest ok. Okazało się, że głowica jest pęknięta – wymieniłem na dobrą. Po przejechaniu ok. 600kmsytuacja się powtórzyła, tylko zamiast 100ml na 2000km ( jak poprzednio) w zbiorniczku pojawiło...
A w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego jest woda? Ile? Jaki ma kolor? Są w zbiorniczku bąble podczas pracy silnika? Plamy oleju? Pomacaj węże prowadzące do chłodnicy. Wąż głowica-chłodnica powinien być gorący. Wąż wychodzący z chłodnicy powinien być wyraźnie chłodniejszy, ciepły. Czy chłodnica gorąca czy zimna? Bo jeśli zimna może to wszystko...
Problem został rozwiązany. Skontaktowalem się z kolegą usien95 telefonicznie i spytałem jak rozwiązał problem. Otóż po kolejnych nieudanych próbach wymiany pompy itp itd. Wymienił on zbiorniczek wyrównawczy. Problem zanikającego wspomagania rozwiązał się. W środku jest sitko które było zabite. Niestety to rozwiązanie nie poskutkowało u mnie. Zaznaczę...
Witam. Posiadam Mazdę 323. Gdy ją zapale, pochodzi chwilę robi się ciśnienie na wężach od chłodzenia i płyn wyrzuca na zbiorniczek wyrównawczy. Głowica była planowana dwa razy. Uszczelka trzy razy była wymieniana. Ostatni raz gdy wymieniłem uszczelkę pod głowicą to samochód pochodził chwile i zgasiłem go, żeby dolać płynu. Dolałem płyn i zapaliłem znowu...
jezeli by miał uszczelke pod głowicą lub mikro pękniecie to by mu wyrzucało płyn przez zbiorniczek wyrównawczy ja stawiam na nagrzewnice
miałem V6 w MKI- czujnik był w okolicach zbiorniczka wyrównawczego. tylko w 1,8TD nie było czujnika ciśnienia wspomagania, ale że ST220 to wnioskuję że mówimy o Mondeo MKIII i tutaj w dieslach też chyba były. Jeżeli to nie czujnik, a reszta stafu uznana jest za sprawną to jednak bym szukał nadal nieszczelności- trochę wężyków jednak tam jest którymi...
Kolego BOberek możesz wyjaśnić co to znaczy "rozplanować"? ,jestem dość ciekawy tego terminu. Co do głowicy to jak ją zdejmiesz to daj do sprawdzenia czy nie jest gdzieś pęknięta ,czynność do wykonania w zakładzie specjalizującym sie w naprawach głowic samoch. ,obróbce mechanicznej silników, itd. Tam również po sprawdzeniu płaszczyzny powierzchni powiedzą...
Witam, w ostatnim tygodniu miałem awarie, pęknięty wąż który idzie do parownika gazu. Wężyk wymieniłem na miejscu zalałem układ i wróciłem do domu. Następnie zrobiłem mu płukankę całego układu, zalałem nowym płynem i przejechałem około 10km po czym odkręciłem zbiorniczek wyrównawczy i płyn bardzo szybko "wrócił" pod korek. Poczytałem forum i znalazłem...
Powinieneś wykonać jeszcze jeden eksperyment. Mimo, że jest ciepło to włącz ogrzewanie w kabinie i nasłuchuj czy jest bąbelkowanie i brzęczenie zapowietrzonego płynu szczególnie podczas podjazdów z obciążeniem. Jeśli tak, nawet okresowo to zbiera się kompresja. Można podpiąć manometr do węża powrotu płynu do zbiorniczka lub na korek. Jeśli pod obciążeniem...
Myślałem o tym żeby dołożyć zawór na na tej rurze i jeśli by cofało wodę przez zbiornik to przytkać trochę przelot. Absolutnie NIE. Gdzie w takim razie popłynie nadmiar ? zwiekszy się ciśnienie i coś ewentualnie musi pęknąć. Rura do zbiorniczka jest 1/2" Przekrój niestety mały, zważywszy jednak,że to jest podkowa, a nie kocioł, w normalnej eksploatacji...
Witam 2 tygodnie temu kupiłem autko Vectra B 2.0DTI Od kilku dni walczę ze znikającym płynem chłodniczym. Na dzień dzisiejszy wiem, że płyn wywalany jest tylko i wyłącznie przez zbiorniczek wyrównawczy- brak innych wycieków w układzie chłodzenia. Jak jeżdżę po mieście spokojnie to ubytek prawie niezauważalny, ale jak trochę go pogonie to zauważyłem,...
Witam to mój pierwszy założony temat, a mianowicie mam problem z cc 700 benzyna rok 1993 gazik weber otóż chciałbym odpowiedzi na pytanie czy przyczyna mojej usterki jest uszczelka pod głowica czy coś jeszcze innego. A wiec około 3 miesięcy temu była wymieniana uszczelka pod głowica ponieważ płyn chłodniczy przedostawał się do komory spalania jednego...
Witam, napisze może od początku co zaczęło się dziać z autem. Około 4 miesiące temu zawsze rano kiedy odpalałem silnik po nocy zapalał trochę cięszko tzn. zakręcił dłuższą chwilę i po chwili silnik zaskakiwał. Przez moment pracował nierówno i potem było OK. Domyślałem się że coś zaczyna szwankować ( podejrzenie pęknięta głowica) i z powodu że jest to...
Zauważ że jeżeli korek jest uszkodzony i nie trzyma ciśnienia to temperatura wrzenia płynu się obniża a stojąca pionowo wskazówka od temperatury nie oznacza temperatury 90 stopni tylko przedział od 70 do 100 stopni. Ma kolega rację, ze wzrostem ciśnienia temperatura wrzenia wzrasta, ale trzeba rozróżnić temperaturę płynu i temperaturę wrzenia. Temperatura...
Dobry wieczór, mam problem z bąbelkami pokazującymi się w zbiorniku wyrównawczym, i to problem który już występuje tak od około 50 000 km. Postaram się krótko w punktach opisać objawy: auto: Passat B7 2.0 140 km, CFFB, 248 000 km, 1. Przy przebiegu około 200 000 km, wyskoczyła mi informacja w zimie o niskim poziomie płynu chłodniczego. Jednak nie przypominałem...
Witam------ z tego opisu moje prognozy: rozrusznik nie chciał obracać silnikiem bo na tłoku zebrał się płyn chłodniczy który swoją objętością nie pozwolił obrócić wałem , ,,,jeżeli w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego ubyło , to może znajdować się w oleju w silniku (na miarce będzie wskazywać podwyższony stan ) ,,,,,jeżeli zamarzalność płynu...
Witam. Mam spory problem z moją Vectrą. Otóż od pewnego czasu nie działa mi gaz w aucie. Zaczęło się od tego, że załączał się na parę minut po czy sam znowu wracał do benzyny. Oddałem do "gaziarza". Stwierdził, że parownik nie dostaje ciepła (ma ok 25-30 stopni). Zasugerował, że może to byc wina pompy wodnej lub uszczelki pod głowicą. Kilka dni później...
Większość obserwacji na otwartym zbiorniczku. I tu jest mały problem, bo to nie są bańki. Silnik w miarę nagrzewania zachowuje się ok. Dopiero jak złapie normalną temperaturę to zaczyna wywalać wodę, tak bez stopera to w około 45 sekundowych odstępach. Wcześniej był zapchany otworek przelewowy w zbiorniczku wyrównawczym (fi 1 mm), po odetkaniu trochę...
Witam jestem posiadaczem auta Audi a4 b7 2.0 TDI 16V BRE. Mój problem polega na ubywającym płynie chłodniczym. Ubywa go 200-250 ml na dzień lub dwa. Nie podnosi się poziom oleju ani nie ma go w zbiorniczku wyrównawczym. Na bagnecie ani na korku nie ma śladu błotka. Auto pali od strzału nie kopci Byłem u mechanika który zajmuje się audi i sprawdzał ciśnieniowo...
Witam, .nie dawno kupiłem Volvo s40 1,9 TD 97 r. i zaczynają się ujawniać bardzo niepokojące objawy. sprawa pierwsza: problem z odpaleniem auta po nocnym postoju, gdy temp jest ok 20 stopni odpala w miare bezproblemowo....gdy temeratura spadnie do okolo 10 stopni trzeba go dlugo krecic, silnik szarpie...wolno wchodzi na obroty ale po paru sekundach...
Nie wiem czy to "wąż wyjściowy" nie jest przejęzyczeniem, bo według mnie byłaby procedura poprawnie przeprowadzona gdyby to był wąż wejściowy (górny), bo wtedy odpowietrzyłaby się nagrzewnica i wszystko co poniżej, ale w sumie to nie jest takie istotne przy tym: W audi oba węże są na tym samym poziomie, nie ma górnego i dolnego, są obok siebie na równej...
Powiem wam że mnie się jeszcze taki przypadek nie zdarzył żeby chłodnica EGR miała przeciek. To nie chodzi o przeciek z chłodnicy, bo przecież byłoby widać jak się z niej leje, tylko rury recyrkulacji spalin przechodzącej przez chłodnicę. To rura mogła pęknąć wewnątrz chłodnicy, albo przerdzewieć na wylot, choć tam podobno wszystko jest z nierdzewki....
Zastosuje się do Twoich rad lajconic Właśnie przed chwilą oglądałem rzęcha dokładnie moje spostrzerzenia 1.gdy na zimnym silniku odkręciłem korek zbiorniczka wyrównawczego i powąchałem to czuć jakby spalinami,a na ciepłym tak jakby benzyną 2.Na gorącym silniku podczas pracy odkreciłem korek ale żadnych baniek powietrza czy czegoś innego niezauwarzyłem...
To nawet nie jest F9, tylko jeszcze F8 z wtryskiem pośrednim. Dokładnie Volvowskie D4192T to jest w nomenklaturze Renault typ F8QT. W zasadzie to ja bardzo lubię te silniki, fajna kultura pracy i póki go nie przegrzejesz, to nic się z nim nie dzieje (pomijając awarię osprzętu, bez którego auto i tak jeździ), mało elektryki i pali w najtęższe mrozy......
Witam, Przedstawiam historię pewnego samochodu i bardzo proszę o pomoc w kwestii jakichkolwiek uwag mogących mieć wpływ na istniejącą sytuację. Problem dotyczy samochodu: - Opel Insignia 1.6 turbo, benzyna, moc 180 KM. silnik A16LET rok prod. 2010. - samochód po raz pierwszy trafił do warsztatu 07.10.13 na standartowy przegląd po 120000 km. i z rzeczy...
Witam Pkt. 1, 3, 4, 6, 7 - odpada, ponieważ zauważyłbyś wyciekający płyn na zewnątrz. Rozumiem z Twojego opisu, że płyn nie wycieka na zewnątrz - nie zauważyłeś żadnych plam ? 2. Obsadach wtryskiwaczy - to jakaś ściema - może uciekać kompresja, ale nic związane z płynem 5. uszczelniaczu do oleju - nie wiem co masz dokładnie na myśli, ale odpada Jeżeli...
Witam - posiadam golfa II 1.6 D 89r produkcji - a więc wymieniłem uszczelkę pod głowicą, zrobiłem test na szczelność okazała się być szczelna czyli nie pęknięta , szlif prowadnice a także nowe szklanki - wtryski dobre świece też. Wstawiłem nowy termostat zalałem nowy płyn Kuler`a firmy K2 - spradziłęm termostat otwiera się - przewód dolny prowadzący...
Jeszcze jedna prozaiczna rzecz przez którą często niepotrzebnie głowicę zdejmują to wężyk między głowicą a zbiorniczkiem wyrównawczym, a dokładnie to króciec przy głowicy który ma wąskie gardło i lubi się zatkać. Sto procent racji - szczególnie przy regeneracji oringów pod plastikowymi króćcami przy pomocy silikonu - na dobrą sprawę to przy działającej...
Otóż napotkałem na taki problem. Mam "zdobyczną" IBIZĘ z 1990 roku. Ponieważ miała problemy z hamowaniem, wymieniłem nastepujące elementy: - Klocki hamulcowe przód - Tarcze hamulcowe przód - Szczęki hamulcowe tył - Bębny hamulcowe tył - Tłoczki hamulcowe tył Zadowolony uzupełniam płyn w zbiorniczku wyrównawczym, aby dokonać jego wymiany. I tutaj klops....
Nie jest aż tak tragicznie (z wyjęciem chłodnicy wody). Przed wyjęciem jej dla pewności jeszcze raz dobrze odpowietrz układ chłodzenia (przy włączonym ogrzewaniu) . Gdy termostat puści płyn na duży obieg (chłodnicę) - poluźnij czujnik temperatury (na obudowie termostatu) do czasu aż zacznie pojawiać się płyn. Odczekaj chwilę i ponów opisaną czynność...
Witam, Jakiś czas temu w garażu zaobserwowałem spore wycieki płynu chłodniczego nawet pół litra w ciągu nocy. Poniżej podaje jaka była kolejność działań. -pierwsze kroki to sprawdzenie węży, wycieku nie znaleziono -później stwierdziłem, że może wina korka i go lekko odkręciłem, po 15 km zgubiłem płyn chłodniczy, dolałem 3l wody i dokręciłem korek -...
Witam koledzy. Niedawno poruszyłem mojego staruszka po prawie 3 letnim postoju w garażu. Opel astra f 1.4 gl. Jedyne co przez ten czas go spotykało to jazda na wymianę oleju, oraz przeglądy. Teraz muszę go używać częściej. Po zrobieniu około 100km zaskoczyło mnie, że obok lewego koła mam rozpryśnięty na chodniku jakiś płyn (niczym prysznicem). Po otworzeniu...
Witam, skonstruowałem układ chłodzenia małej pompy zanurzeniowej napędzanej indukcyjnym silnikiem elektrycznym zanurzonym w oleju transformatorowym. Dla wyjaśnienia: pompa pracuje w 15l wiadrze i studzi się oddając ciepło poprzez jej obudowę na zewnątrz tzn. grzeje ciecz w której jest zanurzona. Ciecz ta potrafiła zagrzać się do temperatury 70 stopni...
Witam wszystkich forumowiczów. Sięgałem wiedzy w Internecie na wielu forach nt. mojego problemu z ubywaniem wody w zbiorniczku wyrównawczym cieczy chłodzącej i nie mogłem dopatrzyć się jasnej odpowiedzi, dlatego zakładam ten temat. Sprobuje skrocic opisy do minimum. Sytuacja jest następująca. Niedawno kupiłem auto (troszkę w ciemno - przyznaje się)....
Miałem podobny problem,1.9gaz,trzy zbiorniki rozerwane,wskaźnik zawsze 90stopni,przelew na wolnych do dzisiaj nie przelewa,dopiero po podniesieniu,myślcie co chcecie ja ustaliłem: ciśnienie w układzie w E46 1.9 2bary!!! prawie piętnastoletnie gumy łączki i inne nie wytrzymują,puszczaja pękają itd. kupiłem nowy niemiecki termostat 250zł psu w du.e założyłem...
Witam, Mam problem z Mercedesem A170CDI (W168) rocznik 1999. Wracałem nim od mechanika jakieś ~50km (po trasie, spokojna jazda). I następnego dnia po otworzeniu maski zobaczyłem, że brak płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczy. Namierzyłem usterkę - pęknięty króciec do którego biegnie mały przewód od zbiorniczka wyrównawczego. Zdemontowałem zbiorniczek...
Kilka dni temu wymieniałem membranę odmy i uszczelkę pod pokrywą zaworów, były w opłakanym stanie - objawy ESP check i dziwne hałasy. Po wymianie jak ręką odjął. Wszystko elegancko chodziło. Zrobiłem jakieś 60km. Zatrzymuję się na światłach, start zielone dodaję gazu a tu nagle wręcz wybuchło białym dymem. Jakby ktoś rzucił granat dymny. Zjechałem na...
Na jałowym auto może stać godzinami i sie nie grzeje temperatura na wskazówce dochodzi do połowy i stoi ogrzewania ciepłego w środku brak . Świadczy to o słabym obiegu cieczy chłodzącej czyli uszkodzonej pompie wody lub mocno zapowietrzonym układzie chłodzenia. Termostat wymieniony? Natomiast po trasie gdy przejadę kilka kilometrów auto zaczyna się...
Witam. Jak silnik jest uruchomiony z odkręconym korkiem od zbiorniczka wyrównawczego to czy poziom płynu się podnosi od razu po uruchomieniu? być może pękła któraś tuleja cylindra miałem kiedyś taki przypadek...
Witam. Widziałem już kilka podobnych tematów, w których opisany był ten problem i przyczyną może być: - niedrożna nagrzewnica lub wykruszona gąbka na klapce ciepło-zimno - uszkodzony termostat - uszkodzony czujnik temperatury - co niektórzy wymieniali rurki przed wejściem do nagrzewnicy, bo zaworek zapchany - zapowietrzony układ chłodzenia - niedobór...
Przepłukaj cały układ chłodzenia bierzącą wodą.Szlauf ogrodowy spisuje się tu znakomicie :D 1.uszkodzony korek na zbiorniczku wyrównawczym. 2.uszczelka pod głowicą 3.pęknięcie głowicy 4.nie pali na "wszystkie gary" 5.uszkodzony termostat(proponuje go całkiem wyrzucić,a jeszcze lepiej wywiercić w nim ze 2 otwory "fi 6 " 6.trzymające hamulce 7.żle ustawiony...
Witam, (trochę się rozpisałem ale chciałem podać dokładny opis) Mam pewien problem z głowicą silnika C18NE od Opla Ascony 1986r.i proszę o rady, a zaczęło się tak: przedwczoraj stałem w korku, i w pewnym momencie zauważyłem, że wskaźnik cieczy chłodzącej wszedł na czerwone pole. Oczywiście woda w silniku się zagotowała i dodatkowo przez nieszczelność...
witam, około 2 lata temu była sytuacja, że pasek klinowy się urwał i jechano ok. 7km a temp. chwilowo była na pewno 110°C (podczas jazdy spadła do 90)-temperatura szybko rosłą ponieważ pompa wodna wtedy nie pracowała. od jakiegoś czasu zaczął się włączać wentylator w aucie ponieważ temperatura dochodzi do 100°C-zwłaszcza w korku czy na postoju i nawet...
(at)ElektrodaBot AUDI A3 8P 2003R 1.9TDI Witam, mam problem z ogrzewaniem w moim Audi. Wymieniłem już płyn, termostat, dogrzewacz i dalej nic. Nie mam już pomysłu, co jeszcze można zrobić. W ogóle nie grzeje, po dłuższej jeździe leci lekko letnie powietrze i nic poza tym. Co może być przyczyną? Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęstszymi przyczynami...
W momencie kiedy wzrośnie temperatura zapalają się dwie kontrolki 1. od silnika 2. od układu chłodzenia (kwadracik z gwiazdką w środku) Auto traci moc i przestaje działać obrotomierz. Czy przestał działać obrotomierz, czy prędkościomierz? Jeżeli obrotomierz, to oznacza, iż wysiadł jedynie wskaźnik na pulpicie. Gdyby uszkodzeniu uległ czujnik obrotowy...
Witam, Piszę na forum, bo borykam się z problemem układu chłodzenia w moim Audi A3, a dokładnie z wysokim ciśnieniem panującym w nim, ale po kolei. Po zakupie samochodu, czyli jakieś parę miesięcy temu, pierwszym elementem, jakim wymieniłem w silniku był kompletny rozrząd, olej wraz z filtrami i odmę, po wyjechaniu od mechanika zaczęła świecić się pomarańczowa...
zbiorniczek pęknięty korek zbiorniczek wyrównawczy czujnik zbiorniczek wyrównawczy
podłączyć telewizor philips router schemat instalacji elektrycznej kingway deska rozdzielcza punto kontrolki
płyta główna viessmann mikser niewiadów
Błąd P1176 w Skodzie Fabia 1.4 16V - przyczyny i rozwiązania Kod P2 na podzielniku ciepła Ista - znaczenie i rozwiązania