Czysta, miękka woda, wielokrotne grzanie i wymiana. Nic więcej nie potrzeba i nie wierzcie w te specyfiki, one tylko dobrze płuczą kieszenie klientów. Te cuda albo robią mniej niż "kropla" jakiegoś płynu do mycia silników albo zżerają więcej niż potrzeba. A od tych resztek oleju też się nic nie stanie. Pojawią się, nawet jak 10 taki preparatów zastosujesz,...
Dziś zajrzałem trochę pod schowek i jeden kabel jest w koszulce termokurczliwej...tak ma być czy ktoś już tu grzebał? Aukcja z allegro https://obrazki.elektroda.pl/1834909100_... Proponuję znaleźć podobną, będziesz widział, gdzie mogą być siłowniki/silniki od sterowania klapami, bo trop może być dobry, ale bierz pod uwagę, że płukanie...
ociz nie opowiadaj bajek że osady wewnątrz silnika coś uszczelniają . Kolejne samochodowe VOO DOO takie same jak to że LPG niszczy silnik .
Niedawno cały dzień straciłem na płukanie układu chłodzenia w omedze b po takich wynalazkach.
Dobrze czyści z oleju "Ludwik" do garów, ale długo płukać trzeba.
Witam. Mam problem z zegarami (chyba). Dziś robiłem płukanie układu chłodzenia bo słabo grzał w kabinie i wskaźnik temperatury raz pokazywał 60 raz 70 i 90 pozniej spadał na 60. Sprawdziłem równiez termostat ale jest sprawny. Po czyszczeniu i płukaniu i zalaniu układu chłodzenia płynem grzeje idealnie ale wskaźnik temperatury pokauje niższe wskazania...
Dlaczego chcesz płukać układ chłodniczy . Jeździłeś na wodzie. Układ jest zakamieniony. Myślę ze płukanie wodą z węża niewiele pomoże.
Mam trzecią fabię na warsztacie z kolei , niestety wina uszczelek głowicy. I od nowa płukanie układu chłodzenia, wymiana oleju, itd... Uwaga na produkty firmy TEMAC!!!
Witam Kolego przede wszystkim sprawdź czy jest iskra na świecach,sprawdź czy jest sterowanie wtryskiwaczy (wyjmij wtyczkę od wtryskiwacza wsadź w nią np. obrysową lampkę LED 12/24V i zobacz czy podczas rozruch będzie migać). Pozdrawiam
chłodzenia silnika.A jaka jest temp.silnika w tym czasie? Jeśli niska to sprawdzić trzeba termostat ,jeśli normalna ok.90 stop.to będzie trzeba płukać układ chłodzenia silnika.
W preparacie. Osiadł w rurkach nagrzewnicy i zmniejszył przelot. Niestety mało który uszczelniacz do chłodnic nie zatyka nagrzewnicy. Czeka Cię wymiana chłodnicy i płukanie układu chłodzenia, w ostateczności również wymiana nagrzewnicy. W BMW dodatkowo jeszcze mógł zapchać zawór sterowania nagrzewnicy (nie pamiętam czy w E36 był)
Albo uszczelka albo chłodnica oleju. Zmostkuj węże od chłodnicy oleju te od płynu chłodniczego i sie upewnisz czy uszczelka czy chłodnica oleju.Nie zapomnij wypłukać układu chłodzenia. Ja to robie po swojemu zaraz rozpocznie sie raban ale dla mnie to najlepszy sposób. Wymontuj termostat i nalej oleju napedowego i zapal silnik zagrzej do 60-70 stopni...
To ja Ci powiem jak było : Jak znam życie to płukanie układu chłodzenia zrobiłeś wodą i do póki samochód pracował było OK, natomiast jak zostawiłeś wode na noc to zamarzła pompa wody i rozrząd POSZEDŁ w pi,,,du.. A teraz musisz przeanalizować " czy masz zamiar jeździć tym autem jeszcze ładnych pare lat i wtedy remont ( głowica do roboty), albo wymiana...
Człowieku, to wygląda jak 40 letni ursus a nie Cinquecento. Kup 10L wody destylowanej, wylej tą breję z układu, zalej do pełna wodą (ew. z dodatkiem do płukania układów chłodzenia), przejedź się 10km, spuść, jeszcze raz zalej wodą, kolejne 10km, spuść, zalej świeżym płynem, dopiero można gadać dalej. Z taką breją może się zacinać termostat albo przytykać...
Przy rozruchu na zimno czuć spore dmuchanie które po chwili sie zmniejsza. U mnie też temp na wskaźniku skakała ale zrobiłem płukanie układu chłodzenia i zarzuciłem nowy termostat i teraz po przejechaniu 3km stoi w pione wskaźnik :) Ale skoro sprawdzałeś obroty wiatraka i zwalnia po chwili to wiskoza sprawna
Robiłeś płukanie układu chłodzenia? Mam 4te auto i zawsze trafie ze ogrzewanie do dupy. Palce zamarzaja :) i musze robić płukanie układu i przy okazji sprawdzam termostat. W Bmw tez tak miałem, ten sam model co Twój. Płukałem kilka razy płukaczem Prestone(ok15pln) syf był ze szok. Po tym zabiegu ogrzewanie jak nowe. Układ odpowietrzony i ciepełko:)...
Oddałem lodówkę do skupu makulatury, czy jak się to tam teraz nazywa. Został mi sprawny panel sterujący. Może ktoś chce odkupić?
Nagrzewnica nie oddaje ciepła , albo słaby obieg . Mozesz użyć srodka do płukania układów chłodzenia . tylko że chłodnica była już płukana w tym roku
Witam wszystkich. Tez mam taki problem i z tym samym autem czyli: Seicento 2002r 1.1 MPI + LPG Tartarini I mam pytanie czy ktoś rozwiązał ten problem? Ja zrobiłem: - wymiana filtru powietrza - wymieniłem świece + przewody WM - podmiana sondy lambda (w celu sprawdzenia) - sprawdzanie czujnika temperatury cieczy - czyszczenie przepustnicy - zdemontowałem...
Destylowana woda oraz płukanka do układów chłodzenia :) Z tym płynem do płukania układów chłodniczych to raczej ostrożnie. Sam takie coś sam kupiłem i pompa wody się rozszczelniła (do wymiany pompa+rozrząd przy okazji).
Jakiś czas temu czujnik temperatury zaczął dziwnie wskazywać. W nawiewie też czuć zmianę temperatury powietrza Na skali jest sześć kresek. W czasie spokojnej jazdy wskazówka dochodzi do 3 kreski, wraca 2 drugiej i tak non stop. Na postoju gdy chodzi na wolnych obrotach wskazówka dochodzi do 3 kreski i tam zostaje (co jakiś czas włącza sie wentylator)....
Udało mi się wymienić ten płyn : 1. Wyciągnąłem wąż od dołu z chłodnicy i odkreciłem zbiorniczek wyrównawczy wtedy lepiej zleciał ten płyn ! 2.Przepłukałem układ specjalnym płynem do płukania układu chłodzenia i wodą . 3. Odpowietrzyłem za pomocą korka na weżu nagrzewnicy i za pomocą korka termostatu . Wszystko działa bez zarzutu . Dzięki za informację...
Dziękuje za rade, spróbuje, choć miałem na myśli nowocześniejsze środki do płukania układu chłodzenia..
Witam po małej przerwie. Dziwna sprawa wystąpiła. Pompa wody przyszła już, ale wczoraj wziąłem się za płukanie układu chłodzenia. Kupiłem środek do czyszczenia chłodnicy itp. Najpierw spuścilem stary płyn, był cały rudy i zasyfiony. Po płukaniu z owym środkiem znowu rudy płyn z syfem wyleciał. Po kilkukrotnym przepłukaniu już wylatywała czysta woda....
Mój znajomy do płukania układu chłodzenia po awarii UPG użył tabletek do zmywarki i twierdzi, że pomogło. Też po wymianie uszczelki miał problem z pozostałościami oleju w płynie chłodniczym. Rozpuszczał tabletki w gorącej wodzie i przez lejek z drobnym sitkiem zalewał układ, grzał silnik, spuszczał wodę i płukał układ. Nie ryzykował bym użycia płynu...
Tak, jest klimatyzacja. Ale pomimo tego wszystkiego mam jeszcze jedno podejrzenie, otóż temperatura po 10-20 minutach jazdy dochodzi do 85 stopni C, stojąc na parkingu też, nie nagrzewałem wyjąc silnikiem ludziom pod oknami, muszę pojechać w inne miejsce, ale jest dziwny dla mnie objaw, mianowicie mam takie wrażenie, że rura górna pomiędzy termostatem...
Teraz, kiedy już układ chłodzenia jest w pełni sprawny, można pomyśleć o zalaniu układu chłodzenia płynem niezamarzającym. Uniknie się tym samym problemów w przyszłości z zmulaniem układu chłodzenia. Niestety koledzy nie wspomnieli jeszcze że w C-330 po długich latach na wodzie i zalaniu płynem zrobi się przykry problem i właściciela czeka remont silnika....
1. Oglądałem wałek rozrządu. Tam są takie krzywki co do których wiem, że sterują pracą zaworów. Jedna z tych krzywek jest brzydka tzn. ma takie zadziory na krawędziach. Czasem - nie zawsze, ale czasem silnik wydaje taki dźwięk, trochę jak stary diesel - typowe klek, klek, klek. Pojawia się taki dźwięk szczególnie często zaraz po zapaleniu silnika lub...
Witam, mam problem z VW Bora 1.9 TDI. Wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego, termostat też wymieniłem, płukankę układu też zrobiłem i nadal mam zimny wąż, od termostatu do chłodnicy. Pomoże ktoś, co mam zrobić? Proszę o pomoc i z góry dziękuję. AI: Czy po wymianie czujnika i termostatu oraz płukaniu układu odpowietrzyłeś układ chłodzenia?...
Potrzebujesz: Kranu z bieżącą wodą. Węża średnicą pasującego do króćców nagrzewnicy (tj. 16 mm). Kompresora. Na samym początku sprawdź temperaturę węży do nagrzewnicy i czy jeden nie jest wyraźnie chłodniejszy podczas pracy na wolnych obrotach i czy po wprowadzeniu na obroty temperatury wyrównują się. Ściągasz węże z króćców nagrzewnicy podłączasz do...
Witam ponownie co prawda jeszcze pompy nie wyciągnąłem przystąpiłem na początku do płukania układu chłodzenia a tu w zbiorniczku znalazłem oring Jakaś podpowiedź z czego to mogło by być , domniemam , że to najprawdopodobniej jest przyczyna , ale mimo wszystko zabieram się do wyciągnięcia pompy wody http://obrazki.elektroda.net/25_12809956...
Ja płuczę płynem do układów chłodzenia na zimę.
Jeżeli nie boisz się możesz nalać jakiegoś płynu do płukania układu chłodzenia, ale obawiam się że rezultat może być przeciwny od zamierzonego. Drugie wyjście to wyjąć nagrzewnice i ją spróbować wyczyścić, lub wymienić na nową. Koszt nowej 75 zł.
Podobny problem miałem w skodzie fabii.Po wymianie znów olej.W moim przypadku wystarczyło kupić płyn do płukania układu chłodzenia i problem zniknął.Po prostu olej oblepił cały układ i mimo temp. 95 stopni po zagrzaniu silnika nie chciał wypłynąć w całości.Warto sprawdzić przed ponownym rozgrzebaniem silnika
właśnie napisz jak płukałeś układ? w sobote musze się za to zabrać. I nie wiem czy najpierw płukać układ a potem czyścić nagrzewnice czy odwrotnie.
Tak , da sie to wymienić bez zdejmowania deski, opróżniania klimatyzacji itp. U mnie nie było ogrzewania bo był mega syf w układzie chłodzenia i po płukaniu i wymianie nagrzewnicy problem z grzaniem i tak powrócił .
Prawdopodobnie powodem jest zbyt niska wydajność układu chłodzenia. Włączenie klimatyzacji powoduje taki wzrost obciążenia, że układ chłodzenia zwyczajnie nie daje sobie rady - szczególnie w starszym silniku, i przy tej pogodzie. Proponuję usunąć stary płyn z układu chłodzenia, wykonać przegląd i płukanie (czyszczenie) całego układu, a następnie zalać...
Czy oprócz uszczelki głowicy, olej silnikowy może dostawać się do płynu chłodzącego przez inne miejsce? Na jednym forum dostałem informację: zaślepka kolektora dolotowego? I autor tej podpowiedzi zamilkł na amen. Autko jeździ tak już ponad 1,5 roku. Ma moc itp. Ale co X czasu trzeba płukać i wymieniać płyn w układzie chłodzenia.
witajcie. mam taki problem. w silniku v6 2,8 w moim audi jest problem z termostatem tz ze wstępnej analizy przez mechanika niby się zaciął ( samochód jakiś czas nieużywany). Mechanik podpowiedział 2 warianty naprawy- wymiana termostatu ( koszt bo trzeba ruszyć rozrząd a pasek jest prawie nowy i rolki) i drugi wariant użycie płynów orlen do płukania...
Nie no kolego to Ty nie płukałeś układu tylko sam zbiorniczek :D A układ chłodzenia to nie tylko zbiorniczek... :D
Oba są gorące. Nagrzewnice płukałem karcherem. Chcę jeszcze odkamienić cały układ chłodzenia - może to coś pomoże.
Witam. Mam problem z nagrzewnicą w mojej Astrze. Auto bardzo słabo grzeje, nawiew ustawiony na najwyższą temperaturę, a powietrze leci maksymalnie letnie. Zastanawiam się nad płukaniem całego układu chłodzenia środkiem typu Radiator Flush od K2. Moje pytanie brzmi czy warto? Zastanawiam się też jakie mogą być skutki uboczne, bo tata mi mówi że takie...
Witam! Mam problem z ogrzewaniem w passacie b3 Niedawno płukałem nagrzewnice i układ chłodzenia wszystko drożne stosowałem odkamieniacz.Wężę ciepłe. Dzisiaj pozaklejałem klapki od mieszalnika ciepła podobno najczęstsza przyczyna słabego ogrzewania. U mnie dalej letnie powietrze na nadchodzące mrozy za zimne. Dodam że passat po przejechaniu nawet 10km...
A sprawdzałeś teraz czy płyn nadal leci do zbiorniczka? Może znowu krociec się zatkał? Jeżeli masz różne farfocle w układzie chłodzenia, to jest to całkiem możliwe. Na Twoim miejscu jak najszybciej (na chłodnym silniku) spuściłbym wszystko z układu chłodzenia, zalał silnik czystą wodą, odpalił, rozgrzał do temperatury roboczej cały czas obserwując co...
Uszczelka jest nowa i głowica po planowaniu. Wszystko tak jak powinno być. Może jednak nie? Piana może się tworzyć przy nieszczelności i ewentualnie po płukaniu jakimś detergentem.
Hej, rok temu kupiłem auto, do chłodnicy zamiast płynu chłodzącego poprzedni właściciel wlał zwykła wodę, więc jest tam "rudo", już kilka razy płukałem układ chłodzenia, po każdym zalaniu płynu chłodzącego robi się on po kilku dniach jazdy rudy. W necie znalazłem taki środek jak PRESTONE ANTI-RUST, i chciał bym się dowiedzieć czy to działa? Może ktoś...
Witam, posiadam chłodnie Termo Kinga zasilaną elektrycznie kompresorem TM16. Po kilku minutach od włączenia zadymiło się ze sprężarki, poszły iskry i to był koniec chłodzenia. Po wizycie w serwisie panowie stwierdzili zatarcie kompresora. Koszty naprawy: - kompresor 1300pln - płukanie układu 1500pln - odolejacz 1000pln - filtr 2X200pln Poradźcie czy...
Witam, nie będę zaczynał nowego wątku, problem jest następujący: słabe ogrzewanie kabiny: postanowiłem przepłukać układ chłodzenia, spuściłem płyn wężem na dole chłodnicy, zleciało 5 litrów ( w instrukcji jest napisane 13 litrów , gdzie jest reszta ?) nie pomaga dmuchanie sprężarką itp. no ok zalałem środek do płukania układu chłodzenia weszło 5 litrów,...
W partnerze jest podobnie jak w innych francuzach ( np. peugeot 306,106 ) termostat masz po prawej stronie silnika jak stoisz przed autem. Od chłodnicy wody szukasz grubego węża z prawej strony i cie on doprowadzi do termostatu. Na obudowie zobaczysz pewnie 2 czujniki (niebieski i zielony). A do płukania układu chłodzenia polecam ci z firmy Prestone...
Oj oj oj .Zostaw lodówkę na 3 , 4 dni wyłączoną .Jeśli nie ruszy to płukanie układu.
witam jeżeli nowa to zgłoś jak najszybciej do serwisu, prawdopodobnie przyblokowany układ chłodzenia, trzeba wymienić filtr, zrobić płukanie azotem i ponownie napełnić gazem. Zazwyczaj to pomaga, ale każdy przypadek jest inny.
Temat rozwiązany. Dla chętnych zostawiam info jak rozwiązano problem: Po za czynnościami wymienionymi wyżej dodatkowo jeszcze: 1. Wyjęty i wyczyszczony czujnik temperatury klimatyzacji (1K0907543F) - łatwo się dostać od strony pasażera 2. Wyjęte nagrzewnice - podłączona do obiegu cieczy chłodzącej sprawna i nie zatkana, była niedawno wymieniana; elektryczna...
Żadna wymiana czujników na inne nic nie da. To że się bąbli oznacza że się gotuję a nie że są przedmuchy. Jakby były przedmuchy to by był problem z odpaleniem po postoju bo by płyn stał na tłoku. W 120 miałem to samo. Syf w silniku między tulejami a blokiem. Do wyjęcia tuleje i płukanie bloku z syfu w środku. Trzeba podjąć decyzję czy się opłaca to...
Ok tym się zajmie Problem syfu w układzie chłodzenia aktualny. Cały czas wypłukuje rdzę i kamień już 15 razy płukany Powoli tracę nadzieję Płukanka była, kwasek cytrynowy był i kilkanaście razy płukanie woda i klops Nie wiem co robić zalać płynem i olać temat?
Po twoim opisie wygląda na to że masz układ chłodzenia do czyszczenia a nagrzewnice możesz płukać ona po prostu jest w środku zabrudzona i za to nie grzeje, ewentualnie sprawdź jeszcze pompę wodną. Jak wszystko wyczyścisz to dobrze go odpowietrz.
Moim zdaniem problem nie wynika z zapowietrzenia układu, gdyż jest to układ zamknięty i gdyby był nieszczelny widoczny byłby wyciek. Pewnie w transporcie poprzemieszczały się drobinki osadu i blokują wirnik lub łopatki pompki i ona nie pompuje. Jeśli chcesz ją ratować to czeka Cię to co na wyżej zamieszczonym filmie i dodałbym do tego płukanie chłodnicy...
Już to napisałem, ale się powtórzę. Zacznij od chłodnicy oleju tzn. jej wymiany oraz uczciwego wypłukania układu chłodzenia. Problem w tym, że ciężko jest jednorazowo usunąć olej z układu chłodzenia. Dlatego nawet po płukaniu przez dłuższy czas mogą pojawiać się ślady oleju w płynie, wyprowadzając wszystkich w pole. Wcześniej warto wymontować chłodnice...
Wymieniłem masę części które kosztowały mnie majątek i ogrzewanie nadal jest temperamentne. Podaj nazwę tych części. Czy silnik jest zagazowany ,płukany był układ chłodzenia ,robiłes test na obecność spalin w układzie chłodzenia ?
tylko i wyłącznie , nie wiem po co sie brałeś za tą chłodniczke , a slady oleju mogą utrzymywac sie długo napewt po paru płukaniach
Jeśli te objawy wystąpiły po przecieku oleju do układu chłodzenia to trzeba wykluczyć przytkanie kanałów wodnych , przewodów odpowietrzających oraz przewodu układu chłodzenia który idzie do układu adblue. Wszystko co jest napisane w powyższych postach wskazuje na problem z obiegiem/właściwym odpowietrzeniem. Spotkaliśmy się z podobnym przypadkiem R...
Strona zasilająca nagrzewnicę musi być gorąca, strona wylotowa trochę chłodniejsza. Obieg możesz prosto sprawdzić. Na końcówce nagrzewnicy od strony powrotu jest na górze otwór odpowietrzający. Jeśli zsuniesz wąż do połowy to podczas pracy silnika przez otwór powinien wypływać płyn. Jeśli nie wypływa to bardzo prawdopodobne, że zaczyna sypać się pompa...
Miałem kiedyś do czynienia z autem, w którym robiła się piana w układzie chłodzenia, ale po wywiadzie z klientem doszliśmy do wniosku, że przyczyną jest pomieszanie kilku rodzajów płynów. Po płukaniu i wymianie płynu problem zniknął.
Przy takim syfie to płukanie układu potrzebne raczej.Olej był szary?Gwarancji nie będzie...
Osobiście zalał bym od razu może przepłukał tylko wodą. Jeśli będą problemy z chłodzeniem będziesz myślał dalej. Jeśli dotychczas ich nie było to i na płynie nie będzie. Płukanie odkamieniaczem jest ryzykowne bo silnik wiekowy. Mogą wylecieć dziury w tulejach lub na łączeniu tulei z blokiem. Płyn zabezpiecza przed korozją zakonserwuje na lata to co...
Zazwyczaj przy takich objawach winna jest nagrzewnica. Sprawdź jeszcze czy klapa od regulacji temperatury chodzi w pełni zakresie choć raczej będzie ok. Nie wiem jak ja płukałeś ale takie rzeczy powinno się robić na odłączonej nagrzewnicy od układu chłodzenia. Takie uszkodzenia to skutki jazdy na wodzie, nie wymieniania płynu lub dolewania wszelkiej...
Problem rozwiązany właśnie wymieniłem uszczelkę z cieńszej na grubszą i problem znikł. PS najpierw kupiłem uszczelkę, tylko nie do końca rozumiem dlaczego była taka cienka, 0,5mm (najdroższa z możliwych metalowa, chyba z alu!!!), orginalna która puściuła miała 1,85mm. Po kupieniu uszczelki trochę tańszej ale o grubości 2,2mm problem znikł. Dzięki wszystkim...
Masz zapchany filtr - odwadniacz.Zrobić to może tylko osoba dysponująca odpowiednim sprzętem.Wymiana filtra + płukanie układu + napełnienie i będzie hulać.
W tym silniku w układzie chłodzenia robi się niesamowity syf. Ja u siebie płukałem cały układ kilkanaście razy!. Z układu po prostu wylatywało coś a'la kawa (nawet jakby z fusami). Po spuszczeniu płynu i wlaniu nowego przez chwilę na parkingu może być ok, bo po prostu obroty są niskie i pozostały syf nie lata po układzie. Jak się przejedziesz trochę...
A wiec dzisiaj zaczęło się pojawiać naprawdę ciepłe powietrze w nadmuchu. Początkowo jakby powoli, a po przejechaniu około 30 km zaczęło dmuchać całkiem ciepłym nadmuchem. Właśnie świeżo spuszczony płyn, czekam na dalsze ostudzenie i zalewam go kolejną porcją wody demineralizowanej. Takich płukanek zrobię do momentu aż mi się zużyją kolejne 2 bańki...
Należy na początku sprawdzić termostat czy jest ok, następnie drożność nagrzewnicy. Ja w tym modelu mojemu bratu w silniku 1.7 CDI co roku wykonywałem taką operację 1 demontaż przewodów gumowych nagrzewnicy 2 myjka ciśnieniowa płukanie 3 Przedmuchiwanie sprężonym powietrza 4 kwasek cytrynowy e330 duże stężenie z gorącą wodą wylewałem to do nagrzewnicy,....
niestety ( z tego co ja wiem ) nie ma do tych skrzyń żadnych dodatkowych chłodnic które można by dostawić. Ewentualnie można było by się pokusić o zakup nowej chcłodniczki o większej wydajności ( należy wówczas też wymienić śrubę mocującą ). Warto było by też przepłukać cały układ chłodzenia ( może tu leży przyczyna a nie w samym chłodzeniu tylko skrzyni...
Witam borykam sie z pewnym problemem już dłurzszy czas otóż mój kangurek ostatnimi czasy staje sie coraz bardziej niemożliwy do dalszej jazdy. Przy odpalaniu jak postoi z 8h,albo nawet i 4 to zaczyna szarpać po 3 minutach jest ok (temp powietrza 5stopni).Ale ostatnio juz dochodzi do tego że te szarpanie ustaje jakby na chwile i zaczyna sie przekształcać...
Witam Was, zauważyłem wiele tematów dotyczących płukania nagrzewnicy różnymi metodami, środkami, płynami i chcę podzielić się z Wami moją opinią która może się przydać. Jeżeli w Waszym aucie macie kamień w nagrzewnicy to jedynym sposobem na oczyszczenie bez wyjmowania jej i rozbierania wnętrza auta jest oddanie go do firmy która podłączy nagrzewnicę...
Przepłukałem chłodnicę nagrzewnicy bieżącą wodą wchodząc przewodami zdjętymi z pompy wodnej. Usunięte podczas płukania brudy, rdza i szlam spowodowały, że normalnie bez blokowania przepływa ciecz układu chłodzenia przez nagrzewnicę a tym samym mam ciepło w samochodzie.
Przepraszam za przerwę, ale praca i awaria drugiego samochody, odsunęły te prace. Jak widzę to chyba linka z pokrętła porusza dolną dźwignią która jest sprężona cięgnem z dźwignią na górze. Cięgno znalazłem, było zaplątane luzem w przewodach. Z resztą, takie łatwo dorobić, drut 3mm i gotowe, gorzej z plastikowymi spinkami, trzymającymi te cięgna w dźwigniach,...
gorący ten z odpowietrznikiem a ten drugi bez jest zimny Nagrzewnica do wymiany, miałem przypadek gdzie płukali KRETEM i się rozleciała ( w takim samym volvo)
Może chłopaki we warsztacie podczas płukania zdemontowali i źle zamontowali jakiś wąż od układu chłodzenia (czasem nawet dla lepszego dostępu). Jeżeli nie były odczuwalne żadne niepokojące odgłosy, utrata mocy przed zgaszeniem z zatankowaną benzyną, nie popadałbym w panikę.
Na obiegu nagrzewnicy nie ma żadnego zaworu. Jeżeli słabo grzeje to: -zapowietrzony układ chłodzenia -za mało plynu w chłodnicy -uszkodzony termostat, silnik może nie osiągac prawidłowej temperatury (nic o tym nie napisaliście) -zamulony układ, ale wtedy albo płukanie w aucie, albo kłopotliwy demontaż ( twardziele potrafią to zrobić bez demontazu deski)
na 110% przyczyną pękania głowicy jest zakamieniona chłodnica - wymień ją jak najszybciej na nowa. Płukanie itd. nic tu nie pomoże (i jak piszesz, nie pomogło) Autem z taką zakamienioną chłodnicą możesz jeździć np. po mieście ewentualnie spacerkiem po trasie i często nic się nie wydarzy, ale gdy np będziesz gdzieś chciał popędzić szybciej, albo trafisz...
co to model auta rocznik i silnik model. To ci powiem Co powiesz? Dane z autodaty? Nie wiadomo jaka była historia układu, jedyne sensowne rozwiązanie to płukanie całości i napełnienie olejem jak i czynnikiem od nowa Dodano po 3 Układ był użytkowany przez jakieś 4 lata bez nabijania ciśnienie w układzie Seat Leon 1m1 w spoczynku to 7 bar. Efektywność...
Witaj ! Z tego co piszesz to zaoleił się układ , niezbędne płukanie przy pomocy stacji napełniającej , koszt około 120 -160 zł. Ewentualnie sprężarka straciła tłoczenie lub rozchermetyzował się układ chłodzący , ale w tej lodówce to naprawdę rzadko sie zdarza . pozdr [/list]
Potraktowanie układu chłodzenia octem i sprężonym powietrzem nic nie da. Nagrzewnicę trzeba płukać wodą pod ciśnieniem w obie strony. Skoro na wskaźniku wskazówka nie żyje to tak jak piszesz , czujnik idzie na pierwszy ogień.Wejdź na oponeo a tam znajdziesz rozmiarówkę opon do matiza.Oryginalny rozmiar- 155/65R13. Jest też opcja 145/70R13 ale do matiza...
Co ma to wspólnego z ogrzewaniem i klimą? Jak to sprawdzić gdyby to było to ? Oleju nie ubywa, a płyn chłodzący nie ma zapachu oleju i również poziom jest stały. Chodziło mu o to ze jak walnieta głowica, czy uszczelka, to są przedmuchy do płaszcza wodnego i wtedy w układzie chłodzenia jest powietrze pod zancznym cisnieniem, chociąż korek to upuszcza...
Witam mam mały problem ze swoim mercedesem, mechanik po oględzinach nie jest w stanie stwierdzić co mu dolega bo objawy nie są jednoznaczne. Mianowicie 3 miesiące temu padła mi chłodniczka oleju > Olej zaczął się pchać do zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego skapłem się dopiero jak wyskoczył mi niski stan oleju w silniku. Układ chłodzenia był...
Płukanie układu ze starego oleju i ewentualnych innych zanieczyszczeń. Demontaż kompresora w celu usunięcia oleju i weryfikacji czy nie skorodował. Wymiana osuszacza. To są kroki niezbędne jeśli chcesz mieć pewność że znów nie wydasz pieniędzy na marne i to będzie działać.
Z Pierburgiem to się poddaję :wink: Pompa wody zwykle daje objaw, że ogrzewanie jest mocniejsze na dużych obrotach, a w np. "korku", na wolnych obrotach - słabnie. Bo psuje się stopniowo najczęściej, czyli wydatek i siła tłoczenia. Poza tym, płyn by się gotował w zbioniczku a wiatrak nie włączał, chyba - o ile znam mechanikę układu chłodzenia.
Hej, tak jak w tytule, ale z dziwnymi objawami. Czasami poklekocze, czy to ciepły, zimny. Ostatnio poszła mi chłodniczka oleju, trochę oleju jest dalej w układzie, płukam co jakiś czas, ale wiadomo, jak ciężko jest się pozbyć oleju z układu chłodzenia. Ale do rzeczy, wtryski ok, jedyne co zauważyłem to po prawej stronie przy pokrywie, jak docisnę, cichnie...
Nie wiem czy tam temp. wody na nagrzewnicę reguluje jakiś termostat (bo coś piszczesz o takowym) czy klasycnzie klapa domykająca nawiew zimnego z zewnątrz: - jeżeli to pierwsze - no to trzeba sprawdzić ręką na gorącym silniku czy za nim wąż równie ciepły co przed nim - dalej w kolejności ta klapa - może być zacięta na otwartym i pakuje masy zimnego...
Wahania ciśnienia mogą świadczyć o zbliżającym się końcu sprężarki lub o wadliwie działającym zaworze rozprężania. czy można to jakoś jednoznacznie ustalić, wykluczyć. Mechanik zaproponował mi płukanie układu 300PLN i wymiana osuszacza 200PLN harryON
ludzie!!! Jaki olej w płynie!!! Przecież olej działa antykrozyjnie na żeliwo i stal! Ponadto zanieczyszczenie wody olejem daje bardzo ciemne, szare zabarwienie płynu! rdzawy kolor wody chłodzącej jest efektem braku inhibitora korozji, jaki zawiera każdy płyn.Woda ma odczyn zasadowy, i rozpoczęła się korozja płaszcza wodnego bloku! W silniku diesla jest...
No to tak nie jest, jak biorę na LO to za bardzo nic się nie zmienia. Może faktycznie potencjometry siedzą, dzisiaj się za to biorę, wyjmuję silniczki klap odpowiadające za regulację temp. Nowe potencjometry już mam, coś może uda się wyrzeźbić 😁 Dodano po 7 Może faktycznie wina czujnika który zaniża odczyt temp, , bo to dziwne że niby wszystko sprawne...
Jak się za bardzo wczujesz w płukanie to zaraz będziesz wymieniał nagrzewnicę, a wierz mi nie chcesz tego robić ;) Ja odpowietrzałem przez zagrzanie silnika, zgaszenie go i popuszczenie odpowietrznika na przewodzie nagrzewnicy, aż poleci płyn (nie jest to wysokociśnieniowy układ jak w VW ale w układzie jest wystarczające ciśnienie by wypchnąć powietrze...
Może się komuś przyda, to napisze jak to wygląda na tą chwilę. Układ opróżniłem i napełniłem wodą destylowaną. Ponownie opróżniłem i tak trzy razy. W rurkach widać osadzony barwnik. Palcem schodził łatwo ale samo płukanie nic nie dawało. Na litr wody dodałem 80g kwasku cytrynowego, poczekałem aż się rozpuści żeby drobiny nie uszkodziły pompy. Wlałem....
Są osobno to tego typu silnika i modelu?.Jezeli to jak wyżej napisane musisz rurki przerabiać.Myślę,że powinieneś napisać dlaczego chcesz tak zrobić, bo rzeczywiście ekonomicznie to zupełnie nie ma sensu.Więc chcesz podpowiedzi to powiedz w czym tkwi problem. [url=https://www.czesciauto24.pl/klokker... bez osuszacza [url=https://www.czesciauto24.pl/nrf/238...
W sumie to teoretycznie olej może się przedostać gdziekolwiek wewnątrz silnika gdzie jest bliskie sąsiedztwo kanałów olejowych i płaszcza wodnego i pomiędzy istnieje pękniecie. Ale przypadków pęknięć bloków i głowic jest niewiele- możliwe że nawet raz na 500 przypadków usterek gdzie objawem jest olej w wodzie. Jeżeli jesteś 100% pewien że chłodnica...
Jak w Polo 6n2, 2001.03, 55kW/75KM, 1390cm3, manual... robi się adaptację? Wymieniam właśnie: - kable, świece, pompa wody, sprzęgło, olej silnika, olej skrzyni, robię czyszczenie silnika dodatkiem do paliwa (Liqui Moly) nad tłokami oraz dodatkiem do oleju pod tłokami. Popłukam go trochę z syfu i nagaru, oczywiście klawiaturę i wszystko inne, co się...
1. Odkamieniacz do ekspresu = kwas cytrynowy. 2. Z przepisem spotkałem się w książce "Naprawa samochodów FSO Syrena" autorstwa Zdzisława Glinki. Z kamienia może nas uratować 10-15% roztwór kwasu solnego podgrzany do temperatury wrzenia i pozostawiony w układzie chłodzenia na 2-3 godziny. 3. Żeby było zabawniej, w instrukcji do samochodu ATU zalecono...
Witam. Mam taki problem. Otóż ostatnio zabrałem się za regeneracje układu chłodzenia. Głównym celem była zmiana chłodziwa w układzie, czyli z wody na płyn. Dokonałem płukania układu, powymieniałem węże i kraniki. Wymieniłem obudowę termostatu i tu przechodzę do sedna. W starej obudowie nie znalazłem termostatu tylko jakiś niezidentyfikowany materiał,...
Po płukaniu układ był wysuszony, po tym procesie wymieniliśmy właśnie skraplacz i parownik. Nam właśnie też tak się wydaje że mimo iż rurki mają przedmuch gdzieś musi być zatkany bo jedynie to nie zostało wymienione.
Miałem podobny przypadek ale w Scanii po dolaniu 5 litrów płynu do zbiorniczka. Płyn był niewiadomego pochodzenia i w układzie chłodzenia wytrąciły się coś w rodzaju fusów od herbaty które zatkały rurki w chłodnicy. Wymieniana była pompa wody, wentylator oraz płukanie chłodnicy. Nic to nie dało, dopiero wymiana chłodnicy na drugą załatwiła sprawę. (Wentylator...
płukanie układu wspomagania płukanie układu chłodniczego płukanie układu chłodzącego
światła mijania xsara picasso uszkodzony radiobudzik licznik civic
Amica 57GE3.33HZp – znaczenie symboli, termoobieg, zapalarka, zabezpieczenie gazu Opel Zafira – migający wyświetlacz podczas jazdy i świecenie po wyjęciu kluczyka