Ostatnio robiłem Honda Jazz z przebiegiem 120tyś, podobne objawy. Płukanka silnika, 45 minut pracował na wolnych obrotach i po problemie. Oczywiście wymagana wymiana filtra i oleju. Płukanie pomaga na krótką metę, jak już zapiekają się pierścienie to są tłoki do wymiany bo rowki pod pierścień są za szerokie gromadzi się tam syf z oleju nagar itp i...
Mineralnego brał więcej, ale to podobno zaleta Motula. Nie tylko Motula ale także np. Liqui Moly. Kolega jezdził na Castrolu i dolewał co miesiąc prawie pół litra po przejściu na Liqui moly po dwóch miesiącach nic jeszcze nie dolał. Ponad rok mu tłukłem mu do główki że to może być wina oleju... W zeszłym tygodniu zalał Ceratec i po 3 dniach stwierdził...
Uszczelniacze zaworów też mogą puszczać olej albo pierścienie stanęły od nagaru i płukanka pomoże. Z drugiej strony nikt nie pozbywa się dobrego samochodu.
Witam. Tylko wspomnę. Znajomy lata temu ale w VW u mnie na garażu sam sobie uzdrawiał auto. Honownica na wiertarkę i nowe pierścienie. Poprawiło się mega i jeździł tym jeszcze kilka lat. Też byłem przeciwny roboty - ale jego sprawa i jego robota - wyszło. A innemu użyczyłem garażu na kilak dni. Sam pomagałem. Megane 2 1,6 Podejrzenie było zapieczonych...
To ci powiem ze u ciebie to cały proces technologiczny. Kilka miesięcy odstania, potem filtry 30/10/5. U mnie to olej spuszczony z miski olejowej do jakiejś bańki, często trafia od razu do zbiornika kotła 😄. I chłopaki mówią ze wlali coś do pieca. Raz w roku czyszczę zbiornik, jest na dole z 5cm szlamu który wywalam i z głowy 🤓. Ja...
Witam, VW Polo IV 1.4 16v BKY 2005 Zmierzyłem wczoraj kompresje na ciepłym silniku i zrobiłem próbę olejową (8ml), wyniki jak interpretować ten wynik i różnice po 3 latach: - 1,2,4 cylinder przyjąć, że mają teraz zbliżone parametry, po próbie olejowej też, czy jednak 4 vs 1&2 to już duża różnica :?: - Najmniej to 12 Mój plan: - Xado Antykoks Anticarbon...
Dzień dobry, od kilku miesięcy NIE MAM kompresji w samochodzie... Tak, jak kol wiek to nie zabrzmi to drugie sprawdzenie kompresji wskazało wyniki 4/0/8/3 bar na komorach (pierwsze gdzieś zgubiłem wyniki). Od kilku miesięcy też zagłębiam się w ten temat i małymi kroczkami staram się wykluczać lub potwierdzać różne teorie o których czytam na internetach....
4 b to zdecydowanie za mało. Pierścienie do wymiany, chyba nierówna praca, stąd wynika do sprawdzenia cewka. Czy pomoże płukanka i ceratek plus motodoktora nie wiadomo.
jeśli to nie jest zgnity trup, to warto popróbować, ustawić wał żeby tłoki były mniejwięcej równo w połowie, nalać nafty (lub płukanki bo to to samo ale płukanka kosztuje za pół litra tyle co 5l nafty) do pełna cylindrów przez wykręcone świece, zostawić na noc, na drugi dzień pojudłać rozrusznikiem bez świec żeby wychlapało się jeśli coś zostało (wątpię)...
W silniku jest dośc znacznie zużycie oleju jakies 1.5 L na 1000 km i tak zastanawiam się jakby spowodowane np. przez zapieczone pierścienie to płukanka powinna pomóc Tu płukanka nie pomoże, tylko głowica do góry, miska w dół i zrobić remoncik, bądź kupić drugi silnik w dobrym stanie. Te 1.2 to taki kibel VW i one nawet do kosiarki się nie nadają :)
Generalnie pomysły mi się skończyły na diagnozę i naprawę. Bez sprawdzenia jak wygląda gładź cylindra trudno coś wyrokować. A wg mnie, lepiej jeździć na nowych pierścieniach z lekko porysowaną gładzią cylindra, niż na tych obecnych, prawdopodobnie popękanych. Sprawdzenie gładzi i ewentualna decyzja wymiany pierścieni to chyba nie jest kosmiczny koszt....
Niczego podobnego nie kupisz za 6k. a jeszcze możesz dołożyć 4k jak będziesz miała pecha. Dołóż te 4k do remontu i będzie pani zadowolona. Olej może brać przez wytarte uszczelniacze zaworów jeżeli kopci na niebiesko po odpaleniu. Jeżeli w czasie jazdy, to albo pierścienie stoją zaklejone nagarem i pomoże płukanka albo już się skończyły i to już większy...
Czy jak ruszasz z miejsca na zimnym masz zwyczaj dawać mu duże obroty? Sprawdź jeszcze ciśnienie w cylindrach jeżeli za niskie się okaże znaczy to że pierścienie olejowe stoją i dopiero jak się nagrzeje jest lepiej a czarny dym to zbyt duża dawka paliwa w danym momencie która nie została dopalona. Płukanka silnika powinna pomóc.
Zwykle za kopcenie odpowiada głównie to że pierścienie się zapiekają na tłoku, przez co nie przylegają dobrze do cylindra. Więc jest taka opcja, że nowy olej jest słabej jakości i zaklinował pierścienie. Lub odwrotnie, rozpuścił jakiś skrzep nagaru który zaklinował pierścień. W każdym razie fajnie jakbyś po prostu zdjął cylinder, wymył tłok z pierścieniami...
Pierścienie mogą się zapiekać też , Jeśli był syfiasty olej przez lata to czasem pierścienie staną od nagaru i nie zgarniają oleju. Koszt niewielki a może w tym przypadku coś da. , dodam , Ktoś tu właśnie jeszcze wspominał o jakimś specyfiku. , i tu wspomnę o jakichś specyfikach , Możesz spróbować z gęstszym olejem. Ale silnika to nie naprawi tak jak...
Jeśli nagar trzyma nieruchomo pierścienie tłokowe, a zwłaszcza olejowe to wypłukanie silnika może naprawić ten silnik Większej bzdury nie słyszałem. Płukanka nie puści pierścieni, jedynie wypłucze nagar z silnika. Zapieczone pierścienie może puścić nafta wlana do cylindra na noc. Na marginesie dodam że przebieg auta ma znaczenie, i raczej nikomu nie...
4 najdalej od pompy oleju. Często się czyta że prowadnica zaworowa leci a w końcowej fazie wypala gniazdo najczęściej jak jest gaz. Nawet teraz jest obok temat o 1.6 apf gdzie tak się stało Jeśli ktoś wie co jest przyczyną że akurat 4 cylinder leci to niech się pochwali. Że niby mniejsze ciśnienie na natrysku oleju na denko tłoka i pierścienie stają...
Moje zdanie jest takie: aby silnik wypłukać to musi być środek który ma właściwości myjące (olej takie posiada, ale nie robi tego szybko). Jak chcesz wypłukać silnik (ale liczy się z tym, że może wypłukać nagar i moga pojawić się wycieki, ale to świadczy tylko o tym, że uszczelki czy pierścienie już były kiepskie) to masz 3 opcje: Olej napędowy, nafta,...
Już powoli tracę cierpliwość do tego silnika... Zrobiony twinport, łączenia poradnicy z klapami wirowymi, same też bez większych luzów, zrobiona płukanka + wlanie po 50ml nafty do każdego cylindra, wymieniony olej na gm 5w30 dexos2, pomierzone ciśnienia w cylindrach i odpowiednio od rozrządu 10,4(tutaj powierzenia cylindra porysowana bo poprzedniemu...
Ciężko określić, czy będzie lepszym wyborem, bo dużo zależy od szczęścia z tym braniem oleju :) 2.0 ogólnie bardziej pasuje do masy pojazdu, ale te silniki mają tendencję do brania oleju i ciężko to naprawić dobrze - winne są pierścienie. Niektórzy wymieniają je na pierścienie z volvo - z różnym efektem. W teorii silnik nie jest rozbieralny - producent...
Sprawdzane było cisnienie na cylindrach i wynosiło około 10,5 Bara a na dwóch i okolo 8 na pozostałych. Z tego co wiem to szalu nie ma, mysle zrobic plukanke i zalać czymś ala motul lub valvolive Nie kupiłeś przypadki podróbki oleju? Raczej olej ani płukanka cudów nie zdziała. Jeśli żre olej to zapewne pierścienie się skończyły/zapiekły - silnik do...
aby wraz z płukanką było 3.1L muszę wlać do silnika 2.73L oleju. Zgadza się. Dodano po 3 ale takie pytanie czy da się cokolwiek brudnego umyć pukając to Da :) W płukankach stosują nafte. Niektórzy stosują samą nafte jako środek myjący chcąc zaoszczędzić. Zlaecenia producenta co do czasu mycia przkreczam dwu a nawet trzykrotnie. 15-20 minut to za krótko....
Czy 10 bar czy 10 atmosfer to złom. Może w takiej sytuacji V.A.G. to złom niestety w RENAULT po płukance pierścienie puszczą i będzie znowu jak ta lala :D
Takie remonty około 3 tysie wychodzą. Tylko że to stare auto i niewiadomo czy kupisz lepszy silnik. Po taniości może znajdziesz kogoś kto zmieni uszczelniacze, możesz próbować z płukankami na zapieczone pierścienie. Ale najlepiej jeździć i obserwować.
Można spróbować nalać na tłoki płukankę na noc. Może tylko pierścienie zapieczone Dodano po 1 Może kup jakaś płukankę i zrób. Można nalać na tłoki i zostawić na noc żeby nagar rozpuściło. Oczywiście wymiana oleju konieczna po takim zabiegu
Nie jest to normalne, świadczy zwykle o problemach: powodem są uszczelniacze zaworów lub pierścienie na cylindrach. Ewentualnie wycieki oleju na uszczelniaczach wału lub elementach łączeń silnika, miska, blok, pokrywa, jeśli jest chłodnica oleju. Ale jak już wspomniano, tego nie ma. W pierwszych przypadkach, jeśli to zalepione pierścienie, może pomóc...
Znajomy jeździł ostatnio po mechanikach Passatem. Wszyscy stwierdzili: głowica do remontu. Koszt 3500-4400zł. Sprawdziłem ciśnienia, na jednym cylindrze mniej o 2 bary. Zarobiłem płukankę góry (antykarbonem) i dołu (tec2000). Pierścienie się odblokowały, ciśnienie wróciło, przestał dymić. Koszt płynów 150zł + filtr + olej. Z tymi mechanikami to różnie...
Jak robić remont to tylko we własnym zakresie. Bo w warsztacie raczej nie opłacalne. Magiczne płukanki przy zużytych pierścieniach i np stwardniałych uszczelniaczach na kamień nic nie pomogą. Tylko nowe pierścienie i uszczelniacze co i tak zależy od stanu tulei i tłoków. A wszystko wyjdzie po rozebraniu. Można też nie robić nic. Jak nie widać chmury...
No no pierścienie, pomogą jak laxigen na sraczkę. Płukanka inny olej to samo co wyżej. Swoją drogą to nie jest olej do tego silnika.
Niekoniecznie skrzynia musi być do roboty. Po tak długim czasie, po prostu sprzęgło może "za bardzo kleić" i wciśnięcie klamki po prostu nie rozłącza sprzęgła do końca. Stąd trudności z wbijaniem biegów. Danie oleju na tłok, nie ma niczego polepszyć. Ma uchronić silnik przed "przycieraniem się" nim olej z paliwa faktycznie zacznie smarować silnik. Możesz...
Masz zapieczone pierścienie olejowe, które nie zbierają oleju i stad olej na świecach. a pierścienie odpowiedzialne za ciśnienie w miarę trzymają choć drugi cylinder ma trochę za mało 9. minimum to 10. Wiec na pewno masz pierścienie do wymiany. a co więcej okaże się po ściągnięciu głowicy. Dodano po 7 możesz spróbować zrobić płukankę choć wątpię ze...
Witam. Astra 1,6 105 kM pobiera olej, ok. 0,5 l na 1000 km. Nie kopci, nic nie stuka, silnik pięknie chodzi. Zastanawiam się nad płukanką Liqui Moly pro (czarna). Może pierścienie odblokuje, bo zaworom, uszczelniaczom raczej nie pomoże.
A gdybym użył płukanki to nie pomoże to na pierścienie.
Mogły stanąć pierścienie od ilości nagaru. Zaczął bym od płukanki, może odpuszczą. Silnik przepłukany płukankami z internetu, nie pomogło. Kupiłem olej 80w90 i dolałem do 5l oleju 1 litr nafty oświetleniowej, olej miał dobrą gęstość, po tym zabiegu pierścienie odpuściły i kompresja wróciła do normy. Podczas zabiegu ciśnienie oleju w silniku kontrolowałem...
Może zanim zaczniesz rozbierać silnik wypróbuj płukankę do silnika. Jeżeli masz zapieczone pierścienie to jest szansa że taki zabieg je "uwolni".
To jeżeli mechanik mówi że jest ok to czasami nie warto szukać na siłę problemu. Ja też mam problem z moim silnikiem ale dałem sobie spokój. Dopóki jeździ, odpala i nic poważnego się nie dzieje to nie ruszam. Jeszcze może jak będziesz miał czas albo przy wymianie świec, zmierz sobie kompresję, ona też dużo może powiedzieć o stanie silnika. Może być...
Dzień dobry, nie odzywałem się chwilę ale musiałem sprawdzić kompresję i aż zaniemówiłem zamówiłem nawet nowy miernik aby potwierdzić stąd brak odpowiedzi przez 3 dni kompresja na 1 i 3 cyl wynosi 5-6bar a na 2 i 4 2bary jest to stanowczo za mało zastanawiam się czy próbować robić płukankę bo możliwe że pierścienie stoją czy oddać silnik do remontu
Spróbuj płukankę zrobić, usunie ci syf i odblokuje ewentualnie zapieczone pierścienie. Zakładam że głowica dobrze zrobiona, tzn wszystkie uszczelniacze nowe.
Z pewną nieśmiałością wracam do mojego wcześniejszego pytania: jaki czujnik steruje na liczniku-wyświetlaczu napisem "OK" U mnie w Peugeot-cie 308 z tym samym silnikiem 120KM VTI - odpowiada to poziomowi oleju. Znaczy jak poziom oleju spadnie poniżej dopuszczalnego to krzyczał za pomocą tego komunikatu. Jak oleju jest wystarczająco to zgłasza "OK"...
sam odpowiedziałaś sobie na pytanie No nie do końca, ponieważ ludzie stosują tą metodę, aby zmiękczyć nagar na pierścieniach - dzień przed finalnym płukaniem silnika i chciał bym poznać ich opinie na ten temat.
Kup płukankę Liqy moliwlej do oleju i niech popracuje z pół godziny . tylko żeby olej był goracy. Może zluzuje pierścienie.
Witam Trzeba sprawdzić gdzie olej jest pobierany. Jeśli silnik jest suchy i nie ma wycieków to widać 2 możliwości: 1) turbina jest nie sprawna i tam tędy idzie do silnika. 2) pierścienie w silniku tu jak najbardziej może pomóc płukanka. Warto ją zrobić przed planowaną wymianą oleju. Na początek sprawdził bym czy olej nie wędruje przewodami od turbiny....
Może wymienić świece i dwie cewki ? To nie pomoże na brak ciśnienia w cylindrach. Zakładając, że nie masz uszkodzonej uszczelki pod głowicą, to objaw wskazuje na nieszczelne zawory lub zapieczone pierścienie. Możliwe, że pomoże płukanka silnika. Sprawdź jeszcze ciśnienie sprężania dolewając troszkę oleju do cylindrów.
wlej nafty/płukanki do tego cylindra przez wykręconą świecę, może tylko zalepione pierścienie, nie zaszkodzi a pomóc może bo to nie tak dużo mniejsza kompresja nie zaszkodzi też do pozostałych nalać - nale po równo do każdego cylindra całą płukankę 0.5l zostaw tak na całą noc albo i weekend a potem pokręć rozrusznikiem bez świec żeby jak coś zostało...
W życiu bym nie wlał płukanki do tego silnika tak drogiego w naprawie i tak wrednego do naprawy, wymiana oleju co 5000 jest bezpieczna Witam, Każdy podejmuje własne decyzje. Ja naprawę tego silnika też już przerobiłem, a płukankę stosuję i będę stosował. Nie widzę powodu żeby mu miała zaszkodzić (stosowana zgodnie z instrukcją), jestem natomiast pewien...
Nafty do cylindrów nalej po pół litra. Opuść tłoki do połowy i na dwa dni niech postoi. Uprzednio spuść olej to go jeszcze wykorzystasz. Przed odpaleniem wyciągnąć strzykawką to co zostało(można się zdziwić ale niektóre gary mogą być szczelniejsze) i dwa, trzy obroty przekręcić rozrusznikiem bez wtrysków. Niech resztę wyrzuci. Nafta rozpuszcza nagar...
Witam serdecznie chciałbym zapytać znawców czy gdzieś w Łodzi znajdzie się warsztat który zrobi mi pierścienie tłokowe oraz uszczelniacze zaworowe ponieważ bierze olej w sporych ilościach. ASTRA H GTC Z20LER. Myślałem że warto zalać go płukanką na tłoki też chciałem zapytać czy jest sens czy to już nieopłacalne. Na zrobionych 600 km z bagnetu uciekły...
Zapewne nie pożyje długo. Kup porządna płukankę np. amtra kilka PLN zamiast tej ropy. Potem wlej 10w40 Valvoline maxlife. Jeśli kopci i pali olej to tylko remont - pierścienie plus uszczelniacze zaworowe.
jak tak zapieczone pierścienie to można też nalać parę razy nafty do cylindrów do pełna, zostawiając po każdym nalaniu na parę godzin, też ładnie puszcza, potem po nocy pojudłać bez świec by w razie jak coś zostało to wyleciało przez otwory świec, zakręcić świece, odpalić niech z pół godziny pochodzi na wolnych obrotach (gratisowa płukanka) i zmienić...
Może płukanka ma sens jednak mam obawy że wypłucze wszystkie osady i wówczas wszystko się rozszczelni, chociaż olej mineralny powinien z powrotem wszystko przywrócić. A co jest gęstsze? motodoktor 0.5l dolany do oleju w silniku (chyba jest półsyntetyk dawno nie wymieniany) czy wymiana oleju na mineralny? O boziu...
Witam Panowie, to znowu ja i moja astra. :D Otóż mam silnik rozebrany do następnej roboty. Samochód mi zaczął palić olej niemiłosiernie. Zrobiłem test kompresji i wyszło po... 4 bary na trzech cylindrach, a na czwartym 6. Potem zrobiłem taki test, że nalałem trochę oleju do cylindrów i wtedy robiłem test kompresji. Generalnie wtedy kompresja mi rosła...
Moto doktor też sprawy nie załatwi. Proponuje kompresję zmierzyć.... Problemem będą albo pierścienie zgarniające albo uszczelniacze na zaworach. Tak czy inaczej głowica będzie do zdjęcia Dodano po 2 Ciężko stwierdzić na odległość. Takie rzeczy raczej nie dzieją się od razu. Proponuje zmierzyć kompresję ewentualnie zrobić płukankę na tłoki...
"] Co zamierzam zrobić i czekam na części: Wymiana sondy lambda, widać, że była już wcześniej wymieniana na zamiennik BOSCH i kable są łączone w dodatkowej kostce. Pomiar ciśnienia sprężania na cylindrze nr 2 (czekam za zamówionym miernikiem) Płukanka TEC2000 podobno pomaga na zapieczone pierścienia przetestuje i zobaczymy. Możliwe ale teraz tego nie...
Witam. Mam problem od niedawna z moim golfem IV 02r. 1.6benzyna. Chodzi o niebieski dym z rury wydechowej, który pojawia się nie zawsze, czasem jak ostro wcisnę w gaz podczas jazdy to nic, a czasem jest z tyłu chmurka niebieskiego. Mało tego, gdy jadę pod górkę na 4tym biegu z obrotami 2000-2500 to nagle słychać "pstryk" jakby coś przeskakiwało i w...
(at)kostrze Możesz poprzeć czymś swoje twierdzenie że stary silnik trzeba zalewać "gnojem"? Czy z tego powodu że silnik jest stary ,zmieniła się z wiekiem jego konstrukcja i nie wymaga już odpowiednich płynów ustrojowych? Czy jak wymienisz po 3000 km. to naprawisz szkody wywołane zalewaniem czymś takim? Silnik jest przystosowany konstrukcyjnie pod daną...
Dokładniej. Tłok swoim "czołem" dochodzi na równo z cylindrem. Jednak jakbyś zdjął cylinder to byś zobaczył że pierwszy pierścień jest ciut niżej. Bo tłok nigdy nie dolega do cylindra (inaczej po co by były pierścienie?). I właśnie ten rant powstaje w wyniku zużycia cylindra. To normalne że to powstaje, ale jeśli ten rant jest duży, to może oznaczać...
Dzięki wszystkim za opinie i porady. Nie będę dodawał żadnych dodatków ani zmieniał oleju o wyższej lepkości. Wleję tylko płukankę Liqui Moly 2662 i zaleje Motulem Specific 5w30. To mądre posunięcie. Przy zużytych pierścieniach branie jest mniejsze świeżo po wymianie oleju, dopiero jak wymiesza się z olejem napędowym to spalanie oleju wzrośnie, dodatkowo...
Witam Z olejem sprawa jest prosta ja kupował bym najtańszy spełniający normy wymagane przez producenta. Wymiana na inny - o nie zalecanych parametrach może pogorszyć sprawę. Jeśli jesteś przed wymianą oleju ja zaryzykował bym płukankę np. Liquide Molly. Nie powinno nic pogorszyć a jest szansa że odblokuje zapieczone pierścienie na tłokach i zużycie...
Witam ponownie. Trochę czasu minęło . Temat uważałem za zakończony ale ponieważ otrzymuję bardzo dużo zapytań w wiadomościach prywatnych to spróbuję to jakoś podsumować. Mój problem został został rozwiązany ale nie było to takie jednoznaczne jak by się mogło wydawać na początku. Powód w moim przypadku był złożony , gdyż to co wydawało się w pełni rozwiązane...
Wlewasz płukankę (buteleczka 200-250 ml) do starego oleju, rozgrzewasz silnik (10-15 minut na biegu jałowym) Niektórzy producenci zalecają 5 min. Zmień na półsyntetyk bez żadnych płukanek bo szkoda kasy. Każdy ma swoje zdanie, a niektórzy myją podłogę i nie zmieniają wody... Olej bez płukania spłynie w 3 minuty, i połowa brudu zostaje w misce olejowej...
Jeśli to będą pierścienie to jaki to kosz? Nie no kosza nic nie wyrzucaj ;-) A o koszt pierścieni się nie martw bo można poratować chemią jeśli tylko są zakitowane pierścienie :-) Bardziej wygląda na uszkodzone turbo . Wymieniłem uszczelniacze zaworowe wyregulowalen zawory to samo. W jaki sposób wymieniłeś te uszczelniacze ? Valvoline max life 10w40...
Witam kupiłem niedawno auto (mazda 5 2.0 pb 2008r 250tys) auto fajne , nic się nie dzieje póki co .... Ale z racji przebiegu i tego że ktoś oleju chyba nigdy nie zmieniał silnik bardzo zawalony nagarem, przepustnica czarna jak smoła, po wykręceniu świecy widzę że też tam nie lepiej... Przed wymianą oleju stosowałem oczywiście płukankę i olej smoła,...
Przepraszam że się nie odzywałem ale nie miałem czasu praca , dom itp. W tym tygodniu zrobię pomiar ciśnienia. Jeżeli mam zapieczone pierścienie czy można spróbować odmoczyć je w nafcie wlewając pare ml ? Czy to ma sens na dłuższą mete ? Rozmawiałem z mechanikiem i stwierdził że to pierścienie, tylko jesteśmy zdziwieni obaj bo przed złożeniem silnika...
najpierw nalej sobie nafty przez otwory po świecach, tzn ustaw tłoki mniej-więcej na równo i nalej nafty/płukanki (to to samo) do pełna i zostaw na noc/na weekend najlepiej) potem pojudłaj rozrusznikiem żeby wychlupać resztę jeśli coś tam jeszcze zostało (wątpię, ale zawsze tak trzeba zrobić!), dolej z 0.5l tej nafty jeszcze do oleju i odpal niech pochodzi...
Witajcie, Nie wiem czy można mi na forum o takie rzeczy jak jakaś firma pytać, mam nadzieję że nikt mi głowy nie urwie. Przed jesiennymi pracami wziąłem się za remont podnośnika. Pompa wzmocniona założone 4 lata temu więc podnosi super ale niestety opuszcza. Jak się olej rozgrzeje to opada natychmiast. Maszyna zawieszona cały czas podskakuje. Rozebrałem...
A Ja jak najszybciej bym się tym zajął. Na początek trzeba by zrzucić wałki i sprawdzić bieżnie jak wyglądają w głowicy bo panewek wałka w tym silniku nie ma, obstawiam, że tak samo jak wałki. Olej jak najbardziej powinieneś zalać 5w40, jest to olej odpowiedni do naszej strefy klimatycznej. Przed wymianą zalał bym jeszcze jakiejś płukanki żeby to wszystko...
Cześć Mam problem z T5 2009r bnz 130 koni 271.000 .Auto świeżo kupione więc nie wiem o nim za dużo! kilka miesięcy stało nie używane problem w tym że bardzo dymi na biało niebiesko,ciepły silnik czuć w spalinach olej auto zapala na zimnym i ciepłym od strzała chodzi idealnie! Odstawiłem do mechanika na naprawę i: zrobiona płukanka silnika,wałek szklanki...
Witam, mam problem z tym silnikiem :/ Mianowicie od wtorku po robieniu płukanki silnika przy zmianie oleju zaczął mi mocno dymić na siwo i brać olej ( ok 0.5 L na 500 km ) Wymieniłem w nim turbinę z wyślą że to ona ( faktycznie turbina była padnięta ) Przez kolejne 500 km nie zwracałem uwagi na dymienie z racji że brał olej miał go pewnie w układzie...
Witam wszystkich Dołączam się do postu założyciela. Jak wygląda robota ? Mam passata b5 1.6 Ahl Zalany 5w30 valvoline XL III Zgodnie zaleceniami producenta. Auto chodzi dobrze, świetnie się zbiera ale na rozruchu poklepie coś w silniku - ponoć popychacze. Przy przegazowywaniu auta czuć olej i lekki dym niebieski. Zastanawiam czy kupić gotowa głowice...
Majsterek jak w takim przypadku ma się sprawa do pierscieni i tłoków? Jest ryzyko że mogą być przytarte?. Autem od momentu wymiany panewek głównych zrobiłem ok.400 kilometrów , silnik oleju nie bierze nie dymi wszystko wydaje się by ok. . Tłoki nic do tego nie mają, tłoki by się zatarły gdyby nie było oleju, płukanka na to nie pozwoliła bo takie ma...
Czesc! Ktos z Was probowal naprawic taka pompe? Przeciek wody oraz piski podczas pracy. Wymienilem na nowa lecz widze ze to dosc kosztowna czesc i stad pytanie o mozliwosc regeneracji? http://obrazki.elektroda.pl/4933568600_1... http://obrazki.elektroda.pl/7204279500_1... Gdzie kupic taki klucz do rozkrecenia pompy? Kombinerki nie...
no no 300 tys... koniecznie opisz jak sie sprawuje. ja swojego sprzedałem, ale natknąłem się na kilka tematów gdzie ludzie pisali o zapiekaniu sie pierscieni olejowych. ponoc płukanka pomagała trochę
Witam! Umnie cieknie przy płukaniu - po wymianie łożysk. Cieknie z pod pierścienia łączącego pokrywę tylną bębna z bębnem - chyba przy wirowaniu uszczelka pod pierścieniem puszcza. Napisz jak poradziłeś sobie z problemem?
No i po wymianie cewki prądniczki tachometrycznej na numer jak na obrazku https://obrazki.elektroda.pl/6233569100_... pralka przestała świrować, program który ileś razy wspominałem sie nie zatrzymuje, bez problemu przechodzi o płukania, wypompowuje wodę, napełnia nową itd. 2 prania przeszły bez problemu. Dodam, że moja "zużyta" cewka...
Mam nowy pomysł na Perpetuum free: 1. kopiemy głęboki dół w ziemi, np. 50m, powinno wystarczyć na początek 2. a im głębiej tym cieplej zatem wyciągamy sobie to ciepło zwyczajnie, np. wynosimy wiadrami po schodach. :) Korzyść jest podwójna: nasza kondycja fizyczna będzie lepsza, no mamy ciepło przy okazji, np. w postaci ciepłej wody do.. płukania marchewki....
No to pan z warsztatu powiedział, że wszystkie sugestie powyżej sprawdzone. Rachunek 2050zł. Auto dalej nienaprawione. Na zimnym okey, na ciepło faluje i po zgaszeniu trzeba dogazować, żeby odpalił. Na rachunku prócz sprawdzonych rzeczy powyżej znalazło się: koło wałka rozrządu (ssącego) koło wałka rozrządu (wydechowego) pierścienie uszczelniające wałki...
Słusznie że chciałbyś uratować oryginalne membrany wraz ze szmatą. Gdyby to był lakier Nitro - można próbować wywabić go acetonem (toluen zawarty np. w rozpuszczalniku Nitro z większym prawdopodobieństwem rozpuściłby również klej, choć i aceton nie daje gwarancji że tak się nie stanie). Gorzej gdyby była to inna farba, np. akrylowa lub inna emulsyjna,...
Jeszcze mogą szczotki kończyć się w silniku. Jeżeli cały cykl przechodzi to w tym czasie odpompowuje wodę np. przed płukaniem i w czasie dwóch lub 3 faz płukania. A zdjęcie frontu pralki to tak: panel sterowania demontujesz i do boku ( bez rozłączania połączeń) najpierw w komorze szuflady masz też 2 wkręty ( torx bo oczywiście Bosch na tym typie jedzie),...
Co do montażu - wykorzystuje się przyrządy podobne do stożków. Ciśnienie LP 1,5-2,5bara Z tego co pamiętam to sanden, mam w środku zawór wydajnościowy, jak on pada to sprężarka słabo toczy lub wogule. Zawór kosztuje kolo 70 zł i jest przykręcony do płyty zaworowej. A jak by miał przetarte uszczelniacze na tłokach to raczej słabo się opłaca regenerować,...
Witam , mam pytanko, mam peugeota 306 kombi 1.6 benz, r.1998,miałem problemy z silnikiem olej mi brał, zrobiłem półkapitalkę, wymienione pierścienie, głowica do regeneracji, odebrałem od mechanika i spotkała mnie dziena rzecz, wiadomo silnik jest na dotarciu, nie jeżdzę szybko ani gwałtownie, ale zdarza mi sie taka rzecz że przy prędkości ok 80 km/h...
sam tacho jest nierozbieralny, zalany w plastkiu. Ale sprawdzałem między magnesem na ośce a tacho i nie było żadnego syfu. Dodano po 11 Problem zidentyfikowany i rozwiązany :) Na podmienionym silniku drugie pranie zakończyło się pomyślnie (łącznie z szeregiem testów). W kwestii czy to tacho czy silnik jest diagnoza że przyczyną awarii był silnik. Wnioskuję...
Nie ma tam pojedynczego magnesu. Na wystającej części osi silnika jest wieniec z małymi magnesami i te są stabilnie umocowane. Żaden przy dotykaniu nie wykazuje luzów. Tak to wygląda po zdjęciu cewki. https://obrazki.elektroda.pl/1633374800_... Magnes nie był luźny? Wyczaiłem takie coś na 1. zdjęciu jest pierścień stalowy cewki w takim...
Witam, Od niedawna w moim posiadaniu jest traktorek Kubota B7000. Przy obciążeniu dość obficie dymi na biało, długo kręci przy odpalaniu i ma przedmuchy z odmy. Kompresja 1 cylinder 22 Bar; drugi cylinder 25 Bar, natomiast po próbie olejowej odpowiednio 30 i 32 Bar. Także podejrzenie pada na pierścienie i/lub tłoki i/lub tuleje :( Sprawdziłem też luz...
Witam. Posiadam Mazdę 5 z benzynowym silnikiem 1.8. Auto nie chce zdać norm emisji spalin. Wiadomo powszechnie, że te silniki są czule na terminowe wymiany odpowiedniego oleju. Samochód zakupiony bez oleju na bagnecie. Po dolewce okazało sie, ze olej jest czarny - mimo, ze rzekomo wymieniony niewiele wcześniej. Dodatkowo samochód palił olej, dymił przy...
Po przeanalizowaniu działania zmywarki stwierdzam że: Błąd E24 Po za oczywistymi przypadkami typu, zapchanie się węża odpływowego, zablokowanie odpływu w wannie zmywarki pod filtrem lub zatkanie się filtra. Proponuję sprawdzić czy dochodzi napięcie do elektrozaworu na płaszczu wodnym u dołu komory, bo koroduje w środku trzpień i blokując się nie otwiera...
Klucz T40 i porządna grzechotka do tego aby zdemontować koło pasowe i zobaczyć jak to wygląda z bliska rejon tego wycieku plus T15 żeby wykręcić pozostałe wkręty. Kawałek deski też się przyda żebyś komuś przy okazji wykręcania wkrętów tym dużym torx-em krzywdy nie zrobił, a jak to pomyśl. Wyciek wygląda dość przerażająco. https://obrazki.elektroda.pl/1537886400_...
Dziś miało być tylko przelanie, płukanie i testowanie. Jako że dalej się grzało po kolejnym płukaniu (nie nie liczyłem, że nagle będzie ok :D ) zacząłem wypinać węże i kombinować. I tu znów ślepy trop bo gdzie bym nie wsadził węża to od razu pięknie leciało gdzie tylko było otwarte ujście. Tzn czy lałem przy termostacie, czy przez chłodnicę, czy przez...
wtam odświeże temat zaczelo mi cieknąć od spodu co istotne cieknie tylko gdy woda jest spuszczana przy plukaniu gdy jest pełny bęben przy praniu na polowę woda nie leci . po obserwacjach zauwazylem wyciek spod łozyska biernego . planuje wymianę i mam kilka dodatkowych pytań reasumując temat 1.ściągam pasek (np; po śrubokręcie- nie ma naciągu?) 2. ściągam...
Dany egzemplarz został wyprodukowany w 2011r. Model oficjalnie w tej wersji dostępny już nie jest. Konstrukcja dość dobrze znana pod szyldem Bosch Logixx. https://obrazki.elektroda.pl/3552278100_... Maszyna w zasadzie zdała test czasu. Znakomita większość napraw tych konstrukcji ogranicza się albo do rzeczy typowo eksploatacyjnych,...
płukanka wtryskiwaczy płukanka silnika płukanka silnik
radio panasonic wtyczka instrukcja obsługa samsung yamaha filtr powietrza
falownik epever falownik epever
Instrukcja obsługi radioodbiornika FM USB/MP3 SM 2006 Błąd E6121 w ekspresie Bosch - przyczyny i rozwiązania