Zmień olej i tyle. Bo po płukance to może polubić olej, a pretensje będziesz mieć sam do siebie.
mozesz sprobowac zastosowac preparat do oleju o nazwie "ceramizer" koszt to 73 pln jezeli pierscienie tlokowe nie sa zapieczone i nie sa przegrzane to napewno pomoze, jezeli silnik byl kiedys przegrzany to przyczyna brania oleju moga byc uszczelniacze na zaworach i w tym przypadku to tylko wymiana uszczelniaczy.
Najlepiej znależć garażowego mechanika pasjonata, który by wymienił w obecnym silniku pierścienie, nie był by wtedy to duży koszt. W tym silniku żaden pasjonat pierścieni nie wymieni. To jednorazówka. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Ostatnio robiłem Honda Jazz z przebiegiem 120tyś, podobne objawy. Płukanka silnika, 45 minut pracował na wolnych obrotach i po problemie. Oczywiście wymagana wymiana filtra i oleju. Płukanie pomaga na krótką metę, jak już zapiekają się pierścienie to są tłoki do wymiany bo rowki pod pierścień są za szerokie gromadzi się tam syf z oleju nagar itp i...
Zależy jak bardzo. Czasami wystarczy płukanka silnika, a innym razem jego remont.
Zapchany kanał sprezarka w ruch i płukanka silnika
Płukanka silnika etc.
Może być nafta, może być płukanka do silnika, w zasadzie bez większych różnic, bo i tak myjesz metal. Gdybyś miał myć gumowe uszczelnienia to by była większa różnica. Płukanka do silników powinna być najlepsza, bo w zasadzie ona do tego jest, do zmywania nagaru w silniku :P .
Mieszanka paliwa na pewno była prawidłowa i olej McCulloch. Myślałem o czymś takim K2 MOTOR FLUSH PŁUKANKA SILNIKA 250 ML T371 albo XADO ANTYKOKS, ale to do czterosuwów. Dziękuję za rady. Kupiłem XADO VeryLube ANTICARBON 10ML ANTYKOKS i zobaczę, co z tego wyjdzie.
Była "płukanka" silnika, więc "oderwany syf olejowy" mógł zapchać magistralę olejową, w tym smok pompy olejowej. Proponuję sprawdzić smok oraz wziąć pod uwagę sugestie kolegów powyżej.
Czy jak ruszasz z miejsca na zimnym masz zwyczaj dawać mu duże obroty? Sprawdź jeszcze ciśnienie w cylindrach jeżeli za niskie się okaże znaczy to że pierścienie olejowe stoją i dopiero jak się nagrzeje jest lepiej a czarny dym to zbyt duża dawka paliwa w danym momencie która nie została dopalona. Płukanka silnika powinna pomóc.
Witam To że nie wyczuwasz w dymie zapachu oleju nie znaczy że go tam nie ma. Możliwe że np. masz silnik zanagarowany i problem rozwiązała by płukanka silnika. Ale tą najlepiej zrobić przed wymianą oleju bo po płukance trzeba zalać świeży olej. Możesz też sprawdzić świece i cewki. Świece przy lpg wymienia się częściej. Kiedy ostatnio sprawdzałeś luz...
Bez powiązania z płukanka, do silnika wychodzi prawie 5l oleju i dolanie czego kolwiek, na chwilę w ilości 200ml nie zniszczy silnika. Wadą była wcześniej.
Oczywiście że może. Już widziałem wiele silników w których po wlaniu działy się różne cuda. I co najważniejsze płukanka nie naprawi silnika a tym bardziej poboru oleju. A wiec najpierw trzeba ustalić co jest przyczyną poboru oleju a pewnie bez jego rozebrania i weryfikacji stanu się nie obejdzie. Pewnie ten silniczek ma nalatane 300 - 400 tysi i być...
Może przy zimniejszym silniku samochód ma luźniejsze uszczelniacze i dostaje się trochę oleju do komory spalania, z nagrania wygląda jakby dym był delikatnie niebieskawy co mogłoby na to wskazywać. U mnie w golfie 4 na większy dymek przy odpaleniu pomogła płukanka do silnika MA Professional Power Tec 20-B40 500 ml. Auto od razu zyskało trochę mocy przy...
ja dodam od siebie, że warto przy wymianie oleju zastosować płukankę silnika.
Moje zdanie jest takie: aby silnik wypłukać to musi być środek który ma właściwości myjące (olej takie posiada, ale nie robi tego szybko). Jak chcesz wypłukać silnik (ale liczy się z tym, że może wypłukać nagar i moga pojawić się wycieki, ale to świadczy tylko o tym, że uszczelki czy pierścienie już były kiepskie) to masz 3 opcje: Olej napędowy, nafta,...
Może wymienić świece i dwie cewki ? To nie pomoże na brak ciśnienia w cylindrach. Zakładając, że nie masz uszkodzonej uszczelki pod głowicą, to objaw wskazuje na nieszczelne zawory lub zapieczone pierścienie. Możliwe, że pomoże płukanka silnika. Sprawdź jeszcze ciśnienie sprężania dolewając troszkę oleju do cylindrów.
U mnie to wyniosło 13000 zł, za remont silnika trochę dużo ale przy obecnych cenach to już każdy niech sam rozważy, w poprzednich postach jest protokół wymiany części itp. Od dwóch mies. cieszę się swoim peug. 3008 1.6vti w końcu chodzi jak powinien. Oleju nie bierze, na światłach nie zostawia chmurki dymu jak od pewnego czasu przed remontem( facet...
Generalnie pomysły mi się skończyły na diagnozę i naprawę. Bez sprawdzenia jak wygląda gładź cylindra trudno coś wyrokować. A wg mnie, lepiej jeździć na nowych pierścieniach z lekko porysowaną gładzią cylindra, niż na tych obecnych, prawdopodobnie popękanych. Sprawdzenie gładzi i ewentualna decyzja wymiany pierścieni to chyba nie jest kosmiczny koszt....
Zalewanie płukanki na tłoki nie ma sensu. Więcej jej odparuje, aniżeli dotrze do pierścieni. Lepiej zalać płukankę do silnika i wydłużyć czas pracy (silnika z zalaną płukanką) nawet do 1h - producent TEC2000 dopuszcza taki czas, jeśli silnik jest mocno "zanagarowany" - więc bez obaw.
U ciebie stuka cały czas czy tylko od czasu do czasu bez względu na temperaturę i ciśnienie? Moje problemy zaczęły się od wymiany oleju więc nie wiem czy problem leży w samej głowicy, raczej w jej drożności. Tym bardziej że wymiana popychaczy i oleju na nic się nie zdała tylko dopiero płukanka silnika sprawiła że popychacze ucichły na kilka tys km....
A więc tak po dzisiejszym dniu walki z moją usterką : płukanka silnika , po płukaniu nowy filtr , olej nowy zalany 5W40 , nowy czujnik ciśnienia i powiem wam że problem ustąpił , co zauważyłem ? Po płukaniu silnika auto zrobiło się żywsze , od razu odczułem . Teraz co było moim zdaniem przyczyną : czujnik , układ ( smok / kanały oleju ) przy tkany ,...
Witam. Ostatnio kupiłem niedrogo volkswagena Lupo, auto kopcilo, nie miało ciśnienia oleju. Zabraliśmy się za wymianę uszczelniaczy, pierścieni i kompletu uszczelek, silnik został zalany nowym olejem i został zamontowany nowy filtr oleju oraz panewki, była też wymieniona pompa oleju na drugą (używana) ponieważ nie było ciśnienia oleju na czujniku (dobijało...
głównym składnikiem płukanki jest po prostu nafta. Od zawsze się robiło tak, że jak był strasznie zanagarzony silnik np w maluchu czy dużym Fiacie, to się świece wykręcało, tłoki wałem kręcąc ustawiało w miarę w połowie wszystkie, wlewało tej nafty do pełna do cylindrów i zostawiało na noc, a jeszcze lepiej na weekend. a potem się judłało rozrusznikiem...
A nie możesz zapytać poprzedniego właściciela co wlewał? Najmniej szkody możesz wyrządzić wlewając minerał, ale czy to jest najwłaściwsze to raczej się nie zgodzę. Nie jest zalecane wlewanie oleju lepszego jakościowo niż był bo pół-syntetyki i syntetyki mają do siebie to że ze względu na swoje właściowości rozpuszczające mogą prowadzić do zatkania przewodów...
To co piszesz jest dla mnie zrozumiałe. Ale jest różnica między maluchem a oplem. Dzisiaj zmierzyłem kompresję. Patrząc od lewej strony stojąc na przeciwko silnika: 1-ok 12 bar 2-ok 3 bar 3-ok 3 bar 4-ok 12 bar Świece te co wczoraj wykręcałem i był brak różnicy w pracy silnika to właśnie 2 i 3. Były po wyjęciu czarne z lekkim nagarem. A 1 i 4 były wypalone...
Witam, Możesz jeszcze na własne ryzyko użyć płukanki do czyszczenia silnika jak jesteś przed wymianą oleju. Ja używałem Liqui Moly Engine Flush Pro Line 2662. W moim wypadku z efektów byłem zadowolony praca silnika się wyciszyła i sporo "czarnego" wyciekło z silnika. Na płukance nie wolno jeździć po użyciu od razu zmieniamy olej i filtr. Planuję teraz...
Witam walczyłem z takimi objawami w 2.2 CDI .Pedał twardy i wszystko wymienione nawet serwo. Okazało się że kanał olejowy w wałku rozrządu który smaruje pompę vacu był jakiś zator. Wystarczyło poprawić kanał cienkim wiertełkiem. Było to sprawdzane w serwisie i podobno dobrze. Wystarczy odkręcić pompę i odpalić olej ma sikaś jak ze strzykawki a tu sobie...
Witam ponownie. Trochę czasu minęło . Temat uważałem za zakończony ale ponieważ otrzymuję bardzo dużo zapytań w wiadomościach prywatnych to spróbuję to jakoś podsumować. Mój problem został został rozwiązany ale nie było to takie jednoznaczne jak by się mogło wydawać na początku. Powód w moim przypadku był złożony , gdyż to co wydawało się w pełni rozwiązane...
Silnik uratowany, Xado Antykoks Anticarbon, później płukanka długodystansowa XADO Total Flush na ponad 200km, zmiana oleju na 5w40 + MANNOL Molibden Additive. Kompresja wyrównała się, efekt utrzymuje się od kilku miesięcy, praca silnika równiejsza, lepszy rozruch na zimnym. Mocy to nie dodało, odczyty sondy bez zmian, ale akceptuję jak jest.
Dobra, a takie pytanie, czy ta płukanka może zrobić jakieś spustoszenie w silniku? Uszczelki nie posieka? 250 ml, całe opakowanie poszło. Za bardzo się naobserwowałem yt, każdy poleca płukanki.
Uszczelniacze zaworów też mogą puszczać olej albo pierścienie stanęły od nagaru i płukanka pomoże. Z drugiej strony nikt nie pozbywa się dobrego samochodu.
Witam, tak podłączony jest do samej pompy i to właśnie ona po rozgrzaniu gubi podciśnienie, mechanik twierdził, że magistrala jest czysta, ale jutro spróbuję zrobić płukankę silnika, bo może pompa dostaje za mało oleju 🤔 Zaleję nowy olej, zmienię filtr i dam znać.
Witam, przejrzałem ten post...i trochę mnie zaciekawił...bo też mam Espace z 3,5 litrowka i również zagazowanego :-) non stop mi coś w nim nawala, problemy typu jak tutaj na forum ...najpierw wymieniony czujnik położenia wala...poskutkowalo :-) jeździłem nim z kolejne pół roku...następnie dwie cewki padły...wymienione i jeździłem nim dalej :-) ostatnio...
Nie wiem właśnie jaki manometr i gdzie go wpiąć... Mógłbyś powiedzieć pod jaką frazą tego szukać aby pasowało do tego silnika?
Witam Jak masz słabą kompresję zwiększenie wielkości iskry nie pomoże. Prawdopodobnie potrzebny jest remont silnika. Czasem można też na własne ryzyko użyć płukanki do silników.
Według mnie jeśli olej jest czysty silnik pracuje poprawnie płukanka jest zbedna. Ale jesli usilnie chcesz mozesz jakąś kupić w zdrowym silniku raczej nie bedzie zadnych skutków ubocznych
Witam, od kilku tygodni zmagam się z problemem w swoim samochodzie. Zaczęło się od tego, gdy na 3 biegu na wysokich obrotach samochód zgasł, pierwsza myśl pasek rozrządu się zerwał lub przeskoczył. Samochód został sholowany do mechanika gdzie silnik odpalił przy pomocy plaka na 3 cylindry później standard ,,Jeździć, obserwować". Samochód cały czas na...
a co płukanka ma do obrotów silnika?! oczywiście ona nie zaszkodzi, a wymiana oleju to też podstawa, natomiast to nijak ma się do wyimaginowanego problemu kosiarkowe silniki zawsze odpala się na pełnym gazie do końca (wtedy dodatkowo się przymyka klapka ssania) po odpaleniu dopiero się zmniejsza gaz i to jest zupełnie normalne i naturalne, zresztą regulator...
Dymi na niebiesko Czyli silnik spala olej. Co ile musisz dolewać oleju? Przy wymianie oleju stosujesz płukankę do silnika? Jeśli nie, to przy kolejnym serwisie olejowym, zastosuj płukankę do silnika Forte lub TEC-2000. Na płukance Forte przejedź do 20km nie przekraczając 2500 obrotów, a jeśli kupisz TEC-2000 wzdłuż czas pracy silnika z zalaną płukanką...
Środek do mycia silników, gorąca woda i płukanko.
Witam mam ten sam problem. Silnik CGLC zrobione to co mozna było łącznie z wymianą pompy na pasek. Z usterka zrobione około 50 tys km. Ostatnio w upale mocna jazda po autostradzie i postój ponad 2 godz w korku ale silnik pracuje normalnie i nie widać nic nie pojacego. Na filtrze nie widać opiłków. Zastanawiam się nad zastosowaniem płukanki silnika ponieważ...
Siema, chciałbym się poradzić w kwestii płukanki silnika preparatem liqui moly. Celem jest przejście z oleju 10w40 na 5w40 Elfa. Prosił bym oczywiście o opinie osoby, które robiły takową płukankę. Silnik nie kopci i nie pobiera oleju
Dzień dobry, mam samochód Peugeot 407 z silnikiem 2.0HDI RHR z roku 2007 (z FAP) z przebiegiem ok. 260tys. km. Ogólnie samochód dobrze jeździ, zawsze odpala, ma moc, nie kopci itp. Ale mam z nim kilka (może mających wspólne źródło) "małych" problemów. Mam podstawowe programy do diagnostyki i do narzędzia naprawy ale mam problem z małym doświadczeniem...
Witam, poszukuję pomocy przy wyświetlającym się błędzie niskiego ciśnienia oleju (oldruck). Pacjent Audi A3 8P 2.0 TFSI, kod silnika BWA. Wymieniona pompa wysokiego ciśnienia, zrobiona płukanka, zalany olej 5W-40, filtr Mann. Dodatkowo wymieniony filtr paliwa, czujnik ciśnienia oleju sprawny, brak wycieków z silnika. Kompresja 12-12,5 bar równa. Błąd...
Witam, problem jest dość spory i dziwny. Espace 4 1.9.dci od samego początku jak był kupiony kopci na czarno, silnik zmieniony na inny bo padła panewka a problem dalej taki sam. Opiszę wszystko od początku. Silnik po zmianie brał olej i okazało się że odma konkretnie spływ do misy tak zawalony ze nie dało rady wcisnąć drutu. Spływ udrożniony, zrobiona...
Witam zbliża mi się wymiana oleju i zastanawiam się jaki olej wlać do audi a4 b5 1.8 benzyna + LPG (założony ok 150 tyś -Km) 2000r przebieg 300 tyś do tej pory wlewany był mobil 10w40 zastanawiam się nad zmiana na olej LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH 5W40 filtr oleju knecht i zrobić mu płukankę silnika o tym LIQUI MOLY ENGINE FLUSH PŁUKANKA PRO-LINE podpowiecie...
Witam, w audi 80 B3 zrobiło się masło w oleju. Spuściłem ten olej (był ekstremalnie gęsty) nalałem przepracowanego z regularnych wymian i przejechałem się chwilę, aby go rozgrzać. Wlałem płukankę silnika i po 20 minutach patrze a w zbiorniczku wyrównawczym czarno. Byłem w ogromnym szoku, natychmiast zgasiłem silnik, spuściłem ten olej z płukanką i nalałem...
Ze 20 kilka lat temu byłem świadkiem jak wysoko postawiony we władzach miasta urzędnik zajechał Lanosem benzynką do warsztatu samochodowego ale silnik pracował jak rozklekotany diesel w starym Golfie. Okazało się, że przez kilka lat nie wymieniał oleju i co gorsza, nawet nie dolewał. Udało się spuścić może półtora litra gęstej smoły. Dopiero po trzech...
Dzień dobry, od kilku miesięcy NIE MAM kompresji w samochodzie... Tak, jak kol wiek to nie zabrzmi to drugie sprawdzenie kompresji wskazało wyniki 4/0/8/3 bar na komorach (pierwsze gdzieś zgubiłem wyniki). Od kilku miesięcy też zagłębiam się w ten temat i małymi kroczkami staram się wykluczać lub potwierdzać różne teorie o których czytam na internetach....
Czemu i czemu? Obszerniejsze i bardziej techniczne wytłumaczenie tych dwóch kwestii też zrozumiem, więc prosiłbym o takie. Dlatego że to co się miało wytrzeć to się już dawno wytarło więc ewentualną płukanka da tyle ile ubędzie Ci w portfelu. Jaki 10W40, bo są setki firm i duży przedział cenowy? Obojętnie jaki, ten silnik będzie chodził nawet na superolu...
Dzięki za odpowiedź po takim czasie ! No problem albo i nie że wydaje mi się że taka praca i takie drgania nie są zbyt zdrowe dla silnika ( czy mi się wydaje tylko i tak ma być ? ) Co więcej jak obciąże akumulator światła, nawiew to brzmi i wygląda to jeszcze gorzej. Czy można zastosować przy najbliższej wymianie oleju płukankę do silnika ? Czy lepiej...
Cześć Mam problem z T5 2009r bnz 130 koni 271.000 .Auto świeżo kupione więc nie wiem o nim za dużo! kilka miesięcy stało nie używane problem w tym że bardzo dymi na biało niebiesko,ciepły silnik czuć w spalinach olej auto zapala na zimnym i ciepłym od strzała chodzi idealnie! Odstawiłem do mechanika na naprawę i: zrobiona płukanka silnika,wałek szklanki...
Zanim wyjmiesz silnik nie powinieneś najpierw zmierzyć kompresji? Gdyby odbiegała od normy wtedy płukanka i następny pomiar. W razie poprawy zostawić jak jest.
Nie jest to normalne, świadczy zwykle o problemach: powodem są uszczelniacze zaworów lub pierścienie na cylindrach. Ewentualnie wycieki oleju na uszczelniaczach wału lub elementach łączeń silnika, miska, blok, pokrywa, jeśli jest chłodnica oleju. Ale jak już wspomniano, tego nie ma. W pierwszych przypadkach, jeśli to zalepione pierścienie, może pomóc...
Wiesz co, zrobiłbym na początku ze 2 płukanki silnika. Zalał nowy olej i sprawdzał czy dalej jest taki pobór. Mogą być tylko pierścienie zawalone. Jeżeli to nie pomoże to remont silnika.
Trudno ocenić naprawę poprzedniego właściciela. Lub uszczelniacz wypadł teraz(mało ale prawdopodobne). Płukanki silnika to średni pomysł...
Jeśli chcesz dokładnie oczyścić silnik ze starego oleju, [url=http://www.rpmotorsport.pl/forum/vi... będzie lepszym pomysłem niż ryzykowne kręcenie suchym silnikiem.
i z tego co wiem to te lepsze oleje (a za taki uważam liqui moly z dodatkiem MoS2) zawierają dużo "zmywaczy" i nie zaleca się ich wlewać do silników gdzie był lany np. superol przez wiele wiele lat) Tym się nie ma martw, a nawet powinieneś zrobić płukankę silnika by pozbyć się osadzonego "towotu" po latach na superolu pewnie jeszcze sezonowym.
Nie przejmować się, jeździć 10000km. A tak w ogóle to radzę popatrzeć w temacie płukanki silnika....dopiero będzie wdzięczny...Pozdrawiam
No no pierścienie, pomogą jak laxigen na sraczkę. Płukanka inny olej to samo co wyżej. Swoją drogą to nie jest olej do tego silnika.
Lejemy taki jaki zaleca producent. Czyli 5W30 półsyntetyk lub syntetyk oraz zgodny z klasyfikacjami. Wymiana co 10-15km (oczywiście razem z filtrem). Jak nie wiadomo kiedy była wymiana oleju, to można wlać budżetowy o właściwych parametrach, zrobić do 500km i wymienić już na docelowy. Użycie płukanki w nieznanym silniku może polepszyć a może pogorszyć...
Ah zapomniałem dodać, silnik fiata 1.2 16v 82KM filtr paliwa ma zintegrowany w pompie paliwa i aby go wymienić trzeba wymieniać cała pompę bo jest jej nieodłączną częścią. Brawo dla konstruktorów takiego patentu... No i zamiast filtra, masz kratkę stalową, czasem niezdatną do oczyszenia i nie spełniającą roli filtra, bo i tak "syf" idzie w instalację...
Weź olej innego producenta o takim samym SAE, API, ACEA i tyle, przed wymianą prewencyjnie płukanka jeśli ma to jakiś ludzki przebieg.
No mineral uczynil ci spustoszenie i zostawił co nieco. Możliwe że mineral to zrobił, ale chyba niewymieniany przez 50kkm, albo silnik był tak przegrzany że wygotował cały płyn i dostał takiej temperatury że olej się dosłownie spalił. Dla porównania wrzucam zdjęcie silnika, rocznik 91, w rodzinie od 2006, "stan licznika" prawie 300kkm, diesel, przez...
Wypukaj silnik płukanką i Wymień rozrusznik
Przyczyny i pobierania oleju Uszkodzone pierścieni i wtarta powierzchnia cylindrach Uszkodzone uszczelnienia wału korbowego Uszczelniacze zaworowe Ewentualnie odma skrzyni korbowej lub zawór podciśnienia skrzynki rozrządu Ubytek oleju moez być też przez inne niesczelności poza w/w Nieszelne mocowanie miski mikropęknięcia miski uszczelka miski i skrzyni...
Na benzynie i na gazie również po dłuższej jeździe już problem ustępuje ale obroty i tak nadal falują lekko , wymieniałem filtry paliwa ,gazu , powietrza , olej również z filtrem robiąc wcześniej płukankę silnika .
...Problemem jest dziwny. ... Odpalamy autko jak jest zimne i święci się na desce rozdzielczej niebieski znaczek płynu chłodzącego to auto jedzie bez najmniejszych problemów ale jak tylko kontrolka zgaśnie w tym momencie dodając gazu auto się "muli" trzeba delikatnie dodawać gazu żeby "lepiej"się zbierało. Może ktoś przerabiał ten temat Problemem w...
Zwykle za kopcenie odpowiada głównie to że pierścienie się zapiekają na tłoku, przez co nie przylegają dobrze do cylindra. Więc jest taka opcja, że nowy olej jest słabej jakości i zaklinował pierścienie. Lub odwrotnie, rozpuścił jakiś skrzep nagaru który zaklinował pierścień. W każdym razie fajnie jakbyś po prostu zdjął cylinder, wymył tłok z pierścieniami...
Dziękuje za odpowiedzi koledzy. Prawdopodobnie przedmuchuje uszczelka pod głowicą. Raczej nie. By uciekał płyn chłodniczy.Uszczelka pod głowica z tego co zauważyłem to była kiedyś robiona :P Koledzy wtedy jak czyściłem odmę to widziałem dużo syfu w odmie. Więc pomyślałem ze może mu trzeba zrobić płukankę silnika? ? :P Kupiłem olej Vavoline 5w40 i płukankę...
Jeśli nagar trzyma nieruchomo pierścienie tłokowe, a zwłaszcza olejowe to wypłukanie silnika może naprawić ten silnik Większej bzdury nie słyszałem. Płukanka nie puści pierścieni, jedynie wypłucze nagar z silnika. Zapieczone pierścienie może puścić nafta wlana do cylindra na noc. Na marginesie dodam że przebieg auta ma znaczenie, i raczej nikomu nie...
Może zanim zaczniesz rozbierać silnik wypróbuj płukankę do silnika. Jeżeli masz zapieczone pierścienie to jest szansa że taki zabieg je "uwolni".
Olej 10W40 liqui moly diesel. Jest prawie nowy. Silnik był płukany płukanka kilka mcy temu przed wymianą. Olej jest przezroczysty jak w benzynie. Brak przedmuchów, ogólnie silnik w bardzo dobrej kondycji. Zazwyczaj jeżdżę spokojnie ale wczoraj go mocno przegoniłem i po ponownym odpaleniu zastukał gdy chwilkę postał. Czyli był fest rozgrzany. Teraz go...
Panowie i Panie, tłukę moją Astrę J 1.7 CDTI już ponad 6 lat. Była ostro żyłowana do odcinki 😅 Ogólnie lały wtryski, założone zostały uszczelniacze zaworowe i jest okej. Przy wymianie oleju kolejny raz leję płukankę silnika od Liqui Moly oraz dodałem Cerateca (auto o wiele rzadziej dymi), kultura pracy silnika lepsza. Przebieg 340 kk. Był problem z...
a tylko co jakiś czas jakieś stukanie słychać Kolo zmiennych faz rozrzadu nie alternator. Plukanka silnika musi byci i nowy olej i filtr oleju.
Zmień olej przy użyciu płukanki do silnika. Potem nowy olej 5w40 i dłuższa trasa. Tak będzie najtaniej i najszybciej.
Czyli co? Żeby się pozbyć tego syfu i uniknąć całkowitego zatkania kanału i braku smarowania, to walnąć płukankę taką jak to silników?? :) Czy po prostu częściej olej zmieniać?
Nowy olej z płukanka przed wymianą, nowy olej i orginalny filtr oleju. Coś kojarzę że ECU jest zbyt wrażliwe na ciśnienia oleju i potrzebna może być modyfikacja mapy sterownik silnika aby ten nie zapalał kontrolki.
Witam posiadam smaxa 2,5 turbo, silnik bierze olej od pełnego do minimum na jakies 500 km. Nie kopci nie ma niebieskiego dymu itp, moc moim zdaniem bez zmian, pracuje równo. Olej to motul 5w30 eco energy. Wydaje misię też że im bliżej wymiany tym tego oleju pobiera więcej ale pewności nie mam a olej wymieniam co jakieś 8000 w tym silniku. Pytanie czy...
Płukanka normalnie pomaga, ale jak mocno zalepiony, to może pogorszyć sytuację. Najlepiej rozkręcić silnik i dokładnie go wyczyścić.
Wymiana filtrów płukanko baku i wszystko powróciło do normy
Mechanik niech robi co uważa za słuszne, ja nie będę go pouczał, bo wcale się nie znam specjalnie.. Ale według was to może być na tyle poważne że konieczna będzie wymiana silnika lub grubszy remont? Bo jeździłem ponad 3 lata tym autem praktycznie bezawaryjnie.. Tak się zastanawiam czy to może być moja wina ponieważ ten 1kkm temu kiedy wymieniałem olej...
Korekty teraz są w porządku zarówno na PB jak i na gazie, więc przyczyną był ten cylinder 4, coś tam się dziwnego dzieje bo pozostałe są czyste i nie widzę różnicy po zmianie świec 1,2 i 3 na nowe. Być może jeszcze bym na nich sporo przejeździł ale jak wymieniać to wszystkie. Jedynie muszę wyregulować ponownie LPG bo na jałowych jest +10% Jak pisałem...
Zawór w obudowie pompy oleju - porusza się luźno, nie widać rys, sprężyna nie popękana Mimo wszystko - podmień go. ostatni raz wymieniany 4 lata temu Możesz zrobić płukankę silnika też. ciśnienia sprężania, kolejno 12-8-10-12 Ten drugi gar już słabo wygląda. Zrób próbę olejową.
Zmień na dobry jakościowo olej. Ew. kompleksowo płukanka,olej,dodatek do popychaczy np. f-my Liquy Moly.
Mogły stanąć pierścienie od ilości nagaru. Zaczął bym od płukanki, może odpuszczą. Silnik przepłukany płukankami z internetu, nie pomogło. Kupiłem olej 80w90 i dolałem do 5l oleju 1 litr nafty oświetleniowej, olej miał dobrą gęstość, po tym zabiegu pierścienie odpuściły i kompresja wróciła do normy. Podczas zabiegu ciśnienie oleju w silniku kontrolowałem...
jednak ODMA. Witam. I powodem tego była tylko odma ? Ale która gdzie jej szukac ? pozdrawiam Problem został rozwiązany poprzez płukankę silnika, kupiłem Engine Flush pierwszy lepszy i po po chwili miałem spokój, wszystko wyczyściło i wypłukało, następnie świeży olej i po sprawie.
Rozkręciłem zawór i nic tam nie znalazłem. Odkręciłem za to wtryskiwacze i były na końcówkach jakby zabrudzone jakimiś paprochami w smarze. Wyczyściłem zawory i gniazda. Zrobiłem płukankę silnika dodając do oleju preparatu czyszczącego TEC . Zalałem nowy olej. Również do zbiornika z zawartością 20% ropy dodałem preparatu TEC czyszczącego zawory i układ...
Witam, mam problem z tym silnikiem :/ Mianowicie od wtorku po robieniu płukanki silnika przy zmianie oleju zaczął mi mocno dymić na siwo i brać olej ( ok 0.5 L na 500 km ) Możesz powiedzieć jaki był powód płukania?
Taką płukanką można rozszczelnić silnik. Teraz każdy olej ma dodatki usuwające osad, co za różnica czy w dieslu nowy olej zrobi się czarny po 100 czy po 1000km.
Witam. Problemem okazały się szklanki popuchaczy. Rozwiązanie, jakie zastosowałem, było spuszczenie oleju, który był w silniku (5w40), zalanie silnika płukanką dedykowaną, wymiana filtra oleju i zalanie silnika nowym olejem (10w40) oraz dodanie Hydro Stossel Additiv do oleju. Problemy z silnikiem ustąpiły, pracuje on cicho, a auto odzyskało moc, a oczywiście...
Niekoniecznie skrzynia musi być do roboty. Po tak długim czasie, po prostu sprzęgło może "za bardzo kleić" i wciśnięcie klamki po prostu nie rozłącza sprzęgła do końca. Stąd trudności z wbijaniem biegów. Danie oleju na tłok, nie ma niczego polepszyć. Ma uchronić silnik przed "przycieraniem się" nim olej z paliwa faktycznie zacznie smarować silnik. Możesz...
spróbuj zalać wodę i dodać środka do płukania instalacji chłodzenia(dostepny w sklepach motoryzacyjnych za kilka złotych),w 90% przypadków płukanka pomaga!
Nie bardzo zrozumialem ale jeśli olej ze skrzyni został -przez nieuwagę wlany do silnika w niewielkiej części- to wystarczy przeplukc czyli wlac engine flush-plukanka do silnika -postepowac wg instrukcji płukanki czyli ile płukanki na ile oleju-zlac olej,zalac nowy i może tak być potrzeba tylkoraz lub nawet więcej.
Moim zdaniem to trzeba sprawdzić smog olejowy później chłodnice oleju ,a jak to nic nie da to jakis kanał w silniku jest mało drożny.Warto też spróbować jakieś płukanki do silników.
Zrobiłem dziś płukankę nic Na kompie silnik ma 90stopni Nagrzewnice wyciągnąłem i drożna Klapy ciepło zimno działają A gdzie mówisz jest ten zawór od krótkiego obiegu ???
Chwila, moment. Lepkość to jedno, normy to drugie, skład i technologia trzecie, zdolnosc do mycia silnika i odkładania nagaru czwarte. 1. Zwykle, o ile nie zawsze, jest jakiś zakres lepkości który dobiera się zarówno do silnika, jak do klimatu i sposoby eksploatacji. 5W50 lub 10W60 to do upalania się nadaje, więc darujmy sobie. W naszym klimacie jest...
Wymień wtryski, sprawdź czy jest iskra i wypłucz silnik płukanką 3.1.14. Publikowanie wpisów niezgodnych z tematyką danego działu forum lub wątku dyskusji. 3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści (...).
płukanka silnika kompresja płukanka pierścienie płukanka wtryskiwaczy
siemens gigaset zasilacz projektor telefonu przebieg pojazdu
mazda konserwacja konserwacja podwozia
Jak włączyć światła dzienne w Citroen Berlingo 1.6 HDi XTR 2013? Ogrzewanie tylnej szyby nie działa w Citroen Berlingo 1.6 HDi 2013