Witam To jest taki dodatek do płynu chłodzącego ,który uszczelnia głównie chłodnice jeżeli są malutkie nieszczelności i jest on środkiem doraźnym nie na dłuższą metę.Jeżeli masz wycieki na pomie wody to nie radze tym sposobem usuwać tę usterkę tylko wymień pompę będzie to najrozsądniejsze wyjście.Możesz to połączyć z wymianą paska rozrządu jeżeli cię...
Też mam wyciek płynu chłodzącego w innym modelu VW. Ponieważ na brzegach chłodnicy były ślady płynu (różowy zaschnięty osad) pomyślałem, że tu jest nieszczelność i wymieniłem chłodnicę. Okazało się, że płynu ubywa nadal i to nieraz w szybkim tempie. Sprawdziłem chłodnicę i jej gumowe przyłącza - wszędzie sucho. Podłożyłem pod silnik duży arkusz kartonu...
gdy rozwiercono korek ubytek płynu jest mniejszy Rozwiercono? To ma być hermetyczny układ, tam ma panować podwyższone ciśnienie robocze, inaczej płyn ci wykipi. Może nie w czasie jazdy, kiedy płyn krąży i chłodnica jest owiewana pędem powietrza, ale wystarczy, że trochę wdepniesz, potem zatrzymasz się na parkingu, zgasisz silnik, a on z pewną zwłoką...
Jak cieknie dopiero po rozgrzaniu to prawdopodobnie to chłodnica w b5 lubi śniedziedz njczęściej między chłodnicą klimy.
bombek faktycznie ja napisałem o płynie do naczyń przyznając się do błędu. Dzięki poprawimy . A właśnie co z chłodnicą oleju ? czy kolega posiada taką ? Może w chłodnicy oleju jest nieszczelność.
wyczuwalny zapach płynu 1. Usunąć nieszczelność nie było przepływu przez chłodnicę 2. Jeżeli jest zakamieniona - wymienić chłodnicę odetkać jeśli nie jest drożna 3 stała półtora roku .3. Nic nie odtykać. Nawet gdy jest drożna, to wewnątrz pokryta jest kamieniem i jest do wymiany. 4. Starannie odpowietrzyć.
Szkoda, że nie podałeś co to za pojazd i czy ma chłodnicę recyrkulacji spalin. Płyn się nie gotuje tylko bomblują w nim gorące gazy spalinowe albo z powodu uwalonej uszczelki pod głowicą lub nieszczelności chłodnicy spalin systemu EGR.
Jak zwykle uszczelka pod głowicą - czy tylko takie usterki występują. Kolego jak często i w jakich ilościach musisz dolewać do układu płynów? Może to być zwykła mała nieszczelność choćby kolektora. Może chłodnica cieknąć, jak wszystko jest nagrzane, to zdąży wyparować nim skapnie na ziemię, bez paniki na początek!
jeżeli zwierasz piny po wypięciu kostki z czujnika i wentylator działa, to na 99% masz do wymiany czujnik temp w chłodnicy... koszt jakieś 25 zł... Przy wymianie powinieneś teoretycznie spuścić płyn chłodzący z układu, ale jak wymiany dokonasz sprawnie to nie będziesz musiał wypuszczać płynu z chłodnicy. Dodano po 1 chodzi o ten czujnik na dole w chłodnicy...
Zdemontuj samą chłodnicę .Mniej więcej po środku chłodnicy jest zamontowana podpórka rurek z cieczą chłodżącą(przecierają się) i tam przecieka płyn do wydechu (na zgaszonym silniku) . Ciśnienie spalin jest wyższe od ciśnienia w układzie chłodzenia w przypadku nieszczelności i z tego powodu wyrzuca płyn ze zbiorniczka (prawdo podobnie).Kierowca nic nie...
Chłodnica EGR znajduje się z tyłu silnika. Można ją zobaczyć z kanału albo na podnośniku. Jeśli szczelność chłodnicy EGR padnie, do spalin dostanie się płyn chłodniczy, więc pójdzie w dolot silnika i silnik będzie dymić na biało. Na biało będzie też dymić silnik przy nieszczelnej uszczelce pod głowicą ale tutaj płyn będzie mieszać się nie tylko ze spalinami...
Przyczyną czarnego dymienia w połączeniu z hałasem "niby turbiny"(świst), może być nieszczelność w dolocie sprężonego powietrza: węże, oringi chłodnica powietrza. Miejsca zapaćkane czarnym olejem, zdradzają nieszczelność.
podłóż karton pod auto jak będzie suchy to wykluczysz nieszczelność pochodzenia uszczelek czy też gum zostaje ci chłodnica spalin
A ile tego płynu ubywa? Może zamontuj na którymś z wężyków trójnik i podaj ciśnienie do układu - będziesz widział jak szybko ciśnienie spada i czy gdzieś się nie wysącza spod jakiegoś połączenia? Na zimnym łatwiej sprawdzić bo na ciepłym szybko odparowuje a część takich małych upierdliwych nieszczelności ujawnia się dopiero pod ciśnieniem. Jeśli w twoim...
Obejrzyj dokładnie chłodnicę, to wygląda na małą nieszczelność. Obecne dobowe zmiany temperatur sprzyjają takim zmianom.
Tak czytam i jak nie przepadam za mechanikami (sam robię porządki ze swoimi dyliżansami w maksymalnym zakresie w jakim daje radę po kilku kwiatkach jakie udało mi się otrzymać od mechaników) to tutaj mimo wszystko chyba skłaniam się ku temu że mechanik nie popełnił błędu a przynajmniej nie jego błąd był winny usterce. Wydmuchana uszczelka powodowała...
Bardzo możliwe, że to coś z chłodnicą bo płyn chłodniczy był zalany "pod korek". Czy to będzie wina zbyt dużego dolania płynu chłodniczego czy raczej nieszczelności w tym układzie? Jak to można sprawdzić?
Zadaje pytanie w imieniu ojca : Ma Tourana 1.9 105 km i od jakiegoś czasu kapie z niego jakiś płyn. Z początku spodziealiśmy się nieszczelności chłodnic ale tato znalazł miejsce wycieku. To jakaś pompa zlokalizowana pod zbiorniczkiem z płynem do spryskiwaczy , między jakimś podgrzewaczem . I to cieknie z połączeń na tej pompie. Taty kolega mający starszego...
ZBR 4017-10; sprawdź światła w reflektorze z lewej strony. Ubytek płynu a jednocześnie brak zewnętrznych symptomów jego ubytku może świadczyć o nieszczelności w chłodnicy powietrza doładowanego pod silnikiem tzw. " żółw". Może też być nieszczelność w chłodnicy EGR w tym przypadku powinien być widoczny biały nalot po odparowanym płynie na połączeniach...
Powiem tak że niektórzy z takim stanem silnika jeżdżą latami gdzie ubytków lub przyrostów w znacznych ilościach nie widzą a silnik pracuje normalnie. Tak objawy wcześniej przedstawione oraz te do sprawdzenia skłaniają się w stronę uszczelki pod głowicą(dla bardziej zaawansowanych mogą to być mikro pęknięcia głowicy lub bloku co należy sprawdzać przy...
Witam. Tak jak w tytule, problem polega na tym że przy dynamicznej lub autostradowej jeździe przybywa płynu chłodzącego aż do wywalenia korkiem. Wymontowałem chłodnicę egr i przy ciśnieniu ok 1.5 bara nie widać powietrza (test w wodzie). Tylko czy to na 100% oznacza że chłodnica jest szczelna? Czy ewentualna nieszczelność może powstawać w momencie rozgrzanego...
Kolego, możesz napisać jak się to skończyło u Ciebie ? Kupiłem z Niemiec A3 2.0tdi BMN i po wymianie rozrządu (gdzie zleciał chyba środek do uszczelniania, bo zatykało mi lejek) auto na zimnym kopci mocno na biało, ale nie czuć ropy. W rurze wydechowej mam czerwonawy płyn, więc to musi być płyn chłodniczy, ale czy głowicy silnika czy EGR to chciałym...
Dodałem uszczelniacz do chłodnic, sprzedawca polecał go, bo jest sprawdzony przez kierowców. Jeżdżę już jakiś czas, jest dobrze. Może u mnie nieszczelność była na oringach i płyn pomógł. Tylko dlaczego na ten pomysł nikt na forum nie wpadł, nikt tak nie robił. Tylko od razu nagrzewnicę do wymiany. Taka naprawa ponoć 1000 plus część. Jak pisał jeden...
W tym silniku układ chłodzenia jest bardzo wrażliwy na jakiekolwiek nieprawidłowości. Dopóki nie doprowadzisz go do stanu fabrycznego nawet nie ma sensu szukać usterek. Dość powiedzieć, że bez termostatu może się przegrzewać (tak, to nie pomyłka, zweryfikowane w praktyce, dzięki za wyjaśnienie że to termostat przełączający, bo nie znałem przyczyny zjawiska)...
Witam Tym glutem może być plama z oleju silnikowego [ sprawdź ] . O ile była by to plama oleju to może być nieszczelność w chłodnicy oleju , która jest chłodzona płynem chłodzącym silnik . [O ile ten silnik ma chłodnice oleju o której pisze ponieważ tego silnika nie znam ] Pozdrawiam
Dasz radę ;). Daję opis z forum BMW http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=... - proszę moderatora o nieusuwanie linka :). Dodam, że robiłem to już 2 razy i sposób działa w 100% Prawie we wszystkich BM-kach, wcześniej, czy później pojawiają się problemy z układem chłodzenia. Jego niedomagania objawiają się ogólnie przegrzewaniem lub niedogrzewaniem,...
Co do znikającego płynu chłodniczego .Obejrzyj dokładnie chłodnice ,szczególnie po wystudzeniu mogą pojawiać się drobne nieszczelności w postaci roszenia ,które znikają po nagrzaniu (rozszerzenie materiału powodują doszczelnienie).Na początek wlej środek do uszczelniania układu chłodzącego .Pomaga tylko na krótko ale pozwala zorientować się gdzie nieszczelność...
Witam. Jeśli łyka płyn chłodniczy to sprawdź chłodnicę AGR i wysokociśnieniową chłodnicę powietrza doładowanego. Te dwa elementy lubią szwankować chociaż też obstawiam nieszczelność na chłodnicy AGR patrząc na te kody. Zdemontuj przednią część chłodnicy AGR (nr 2 na rysunku) i sprawdź stan zaworków przeciwzwrotnych (nr 1) Jeśli będą zalepione mazią...
Witam, samochód Renault Clio 3 1.5 DCI, 106 KM Problem polega na tym, że przedostają się spaliny do płynu chłodniczego prawdopodobnie, wzrasta ciśnienie w układzie i wyrzuca płyn chłodniczy korkiem. Dzieje się tak najbardziej kiedy w samochodzie jest ustawiona wysoka temperatura i termostat pcha płyn tylko na nagrzewnice przez co zapowietrza się i stara...
Często przyczyną obecności oleju w zbiorniczku wyrównawczym jest mała chłodniczka znajdująca się przed chłodnicą. Jest dwupłaszczowa. Z jednej strony jest olej a z drugiej płyn chłodniczy. W razie nieszczelności na grodzi, olej z racji wyższego ciśnienia dostaje się do obiegu płynu chłodniczego. Ja bym się najpierw przyjrzał tej chłodniczce zanim zajrzysz...
Termostat do wymiany ? To jest cały czas "gdybanie" bo wyciek płynu nie został zlokalizowany. Podejrzewam, że jest problem z obiegiem chłodziwa. Ale żeby określić jasno, gdzie jest zator/nieszczelność, trzeba doprowadzić do wycieku, bo wtedy będzie wiadomo, na jakim odcinku układ chłodzenia ma awarię. Przecież można pojechać tym samochodem gdzieś z...
Robię codziennie 120 km po autostradzie. Efekt się nasila, kiedy nagle dodam gwałtownie gazu, ale bywa to bardzo rzadkie. Dodano po 55 Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik pokonuje dziennie długą trasę (120 km po autostradzie), więc układ dolotowy i silnik osiągają temp. roboczą. To znacząco zmniejsza prawdopodobieństwo, że mamy do czynienia...
Witam, Mam problem z wyrzucającym przez zbiorniczek płynem chłodzącym. VW Passat B8 190KM 2015r. Wcześniej był problem z utratą płynu ale nie było widać gdzie, więc wymieniłem chłodnicę dolotu powietrza - pomogło. Po niecałych 5-iu m-cach, znowu utrata płynu tyle, że tym razem przez zbiorniczek (otwór temu dedykowany). Wymieniłem kompletny rozrząd,...
Gdybyś miał wyciek z nagrzewnicy dywaniki pod konsolą były by mokre ,jeśli by to była uszczelka pod głowicą to dymi na biało z rury wydechowej napisz czy są takie objawy. jeszcze mogą być nieszczelności pompy płynu chłodniczego lub samej chłodnicy .
Witam ponownie, silnik jak każdy inny także poradzicie sobie. Z opisu tego co nastąpiło wydaje mi się, że na pewno coś strzeliło bo skąd olej pojawił się w zbiorniczku wyrównawczym, metaliczne stukanie zsynchronizowane z obrotami, w końcu wyciek płynu i dymienie? można by sprawdzić chłodnice oleju tylko (nie jestem pewny czy ten silnik to ma)to by tłumaczyło...
Witam, Chciałbym skonsultować problem jaki mnie spotkał, może któryś z Kolegów będzie miał jakiś inny punkt widzenia na sprawę. Mianowicie - auto jak w temacie, były przedmuchy spalin do układu chłodzenia, ubytek płynu. Winna okazała się uszczelka - próba na CO2, widoczne uszkodzenie uszczelki, naprawa. Wydaje mi się, że naprawę przeprowadzono jak trzeba...
Czy znalazłeś przyczynę przegrzania? Ja zacząłbym od tego. Tym bardziej że przegrzanie było "solidne". Tak nawiasem, przegrzanie w 2T z reguły wynika ze zbyt ubogiej mieszanki paliwowo-powietrznej, a to ostatnie najczęściej jest wynikiem nieszczelności "pod tłokiem". No chyba że Aprilla ma wtrysk bezpośredni jak Mitsubishi Carisma. Ten silnik jest...
Po roku wracam. C3-jka (silnik 1,4 KFV, 2007r.) nagle zaczęła się przegrzewać.Rok temu w czerwcu wymieniony termostat, podstawa/obudowa termostatu z plastykowej na aluminiową i płyn chłodniczy. Wczoraj jadę sobie i po 5 km włącza się wentylator, po chwili delikatny zapach płynu chłodniczego, a po następnych kilku chwilach kontrolka przegrzania, która...
Choć zależy od tego gdzie była nieszczelność. Szukałeś? Nie szukałem, nie mam za bardzo czym. Miałem już kupić olej z kontrastem, ale gdzieś tam pisałeś, że UV psuje olej. Zakładam, że właśnie chłodnica. W zeszłym roku wymieniałem wiatrak od klimy (jest z przodu auta), ale zdjęcie mi gdzieś zginęło. Wygląda jeszcze gorzej, brakuje lamelek, te co są...
Czyli masz z wersji 318, bo ten miał 118 KM. Mechanicznie powinno wszystko pasować, nie wiem jak ze sterownikiem (chyba, że kupiłeś uzbrojony), ale ogarnięty mechanik nie powinien mieć z tym problemu. Co do układu chłodzenia, już Cię wcześniej pytałem o kontrolki. Dlaczego? Bo jak zaświeci kontrolka niskiego poziomu płynu to znaczy, że poziom już nie...
Heh 2 litry płynu na 150 km. Wg mnie powinno już trafić świece zapłonową, w tym czasie, lub powinno być widać w wydechu lub czuć zgnitymi jajami. Powiedzmy sobie szczerze laik nie potrafi zdiagnozować czy poszła mu uszczelka czy nie. Proponuje pozaglądać czy wody nie ma w dywanikach -> nieszczelność nagrzewnicy. Czy pompa wody nie cieknie -> bardzo...
witam, mam problem z ogrzewaniem w oplu astra g 1,6, jak zrobiło się chłodniej, silnik osiągał temp ok 85 w mieście, na trasie wskalatzówka leżała, że ogrzewanie nie było potrzebne więc tak jeżdziłem, myśląc że pewnie mam termostat do wymiany, wczoraj wymieniłem termostat, na zewnątrz -15st, ale widać poprawę bo silnik sie nagrzewa w trasie do ok 85,...
Tylko jak i co ? Miesiąc temu nie odpowietrzono układu po wymianie chłodnicy ? Miesiąc było dobrze, aż ni z gruchy, ni pietruchy, nagle nie grzeje w środku, a silnik się przegrzewa ? Dolać pod korek, odpowietrzyć, dolać do pełnego i patrzeć czy gdzieś nie wycieka płyn. Może to tylko nieszczelność, bo jak nie, to może być "na bogato"... U kolegi ostatnio...
Dzień dobry! Napiszę dla osób, które mają podobny problem, bo czasu trochę minęło i właściciel pewnie auto już zmienił. Jeśli masz termostat sterowany elektronicznie z ECU, to temperatura robocza płynu to ok. 103-106 st. C, niższa też się zdarza a na zegarach podana jest zazwyczaj stała 90, w dużych widełkach (które można zmienić, programując pamięć)....
Możliwe że masz mała nieszczelność w górnej części chłodnicy na tyle niewielka,że nie zdąży zlecieć tylko odparuje. Jak bym dodał trochę uszczelniacza do chłodnic i powinny być ok.
1. Zapchana nagrzewnica - są patenty na czyszczenie ale mechanik się tego nie podejmie, w domowych warunkach, poczatkujacemu, odradzam. Lepiej i pewniej wymienić. 2. Zapowietrzony układ chłodzenia. W tych BMW układ chłodzenia to koszmar tak kierowcy, jak i mechanika. Jest w stanie się sam odpowietrzać tylko przy bardzo niewielkim zapowietrzenie. Za...
Chyba znalazłem przyczynę spadku mocy, "zasysania rury" itd. !!! Jak pisałem wymiana turbiny nic nie pomogła a rury nigdzie nie syczały, nie wykazywały nieszczelności. W końcu sam postanowiłem zajrzeć do auta i zaczynając od sprawdzenia przepustnicy. Jak zdjąłem przepustnicę to zauważyłem, że chłodnica EGR a dokładniej sterowanie jej (linka stalowa)...
Witam, mam problem z temperaturą cieczy chłodzącej w Man'ie TGX 440 Euro 6. Silnik osiąga wysokie temperatury, ale co ciekawe po zjechaniu na warsztat temperatura w chłodnicy NT wcale się nie ogrzała jest zimna "jak z kranu". Niedawno wymieniono chłodnicę NT(miała słaby przepływ i nieszczelności) i przy okazji tej usterki wymieniliśmy pompę wody. Dodatkowo...
Dzisiaj zauwazylem ze termostat sie otworzy po dluuugim czasie ale tylko na wolnych obrotach z odkreconym korkiem. To, że otworzył się po dłuuugim czasie sugerowałoby, że termostat przed otwarciem nie ma bezpośredniego kontaktu z gorącym płynem i otwiera się pod wpływem ciepła dochodzącego do niego drogą pośrednią. Albo jest pęcherz powietrza, który...
Przy nieszczelności, szczególnie przy bloku, zapowietrzy się prawdopodobnie podczas stygnięcia (jeszcze zależy jak duża nieszczelność). W tym silniku termostat na zimno otwiera obieg na samym silniku a na chłodnicę jest zamknięty, na gorąco puszca na chłodnicę a zamyka pomiędzy częściami bloku. Bez termostatu masz otwarty obieg i na bloku i na chłodnicy,...
Niestety po kontroli szczelności głowicy/oraz układu chłodzenia silnika/ nie stwierdzono nieszczelności w układzie. Mogę podejrzewać jakiś błąd montazowy skrzyni przy jej remoncie , w wyniku czego może nastepować niekontrolowany wzrost ciśnienia oleju , powodujący rozszczelnienie chłodnicy oleju do chłodnicy wody. Czy ktoś miał podobny problem lub potrafi...
Najbardziej prawdopodobna przyczyna to nieszczelność z której wypływa płyn i na bieżąco paruje - tak jak już pisali Koledzy. Musisz dokładnie posprawdzać złącza, okolice napędu pompy, opaski które prowadzą przewody w komorze silnika (czasem węże przecierają się od drgań), później chłodnicę i nagrzewnicę czy nie ma na nich takiego białego osadu który...
Dobry wieczór, mam problem z bąbelkami pokazującymi się w zbiorniku wyrównawczym, i to problem który już występuje tak od około 50 000 km. Postaram się krótko w punktach opisać objawy: auto: Passat B7 2.0 140 km, CFFB, 248 000 km, 1. Przy przebiegu około 200 000 km, wyskoczyła mi informacja w zimie o niskim poziomie płynu chłodniczego. Jednak nie przypominałem...
Zacznę od początku ( przeglądałem forum w sprawie tematu ) Auto chodziło prawidłowo do dnia 30.12.14, parę dni temu. Był wieczór około -12C. Miałem trasę z domu do miasta jakieś 10 km. Po przejechani może około 7,8 km zauważyłem że temperatura płynu przekroczyła 100 C. Zjechałem na na pobocze i wyłączyłem silnik. Od razu podniosłem maskę i spr płyn...
Wyrzucanie płynu z układu chłodzenia może być związane z nieszczelnością układu chłodzenia np. uszkodzony wąż, przecieki na połączeniach, uszkodzona chłodnica lub nagrzewnica. Może też być uszkodzony korek wlewu płynu chłodniczego, którego zadaniem jest utrzymywanie określonego ciśnienia w układzie. Może też być pęknięty zbiorniczek płynu. Ale równie...
Witam Mam dość duże wycieki, zbiorniczek na 100km.Samochód posiada klimatyzację. Mechanik powiedział, że nieszczelność jest na gwincie wyłącznika wentylatora. W książce widzę, że w silniku z klimatyzacją są dwa czujniki. W warsztacie powiedziano mi, że trzeba wyjąć chłodnicę (rozpiąć przewody klimatyzacji),innego sposobu nie ma.Czy tak jest rzeczywiście?...
Dzień dobry, Chyba zacznę od tego, że przejrzałem: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Silnik cieknie spod pokrywy z przestrzeni wokół pompy wody, otworem za śrubą napinacza łańcucha: https://obrazki.elektroda.pl/8527716800_... Dokładniejsze zdjęcia...
A jednak rzygać zbiorniczkiem zaczął po odłączeniu nagrzewnicy. nagrzewnica jest jak mała chłodnica nawet jak jest odcięty dopływ ciepłego powietrza to zawsze i tak zbija trochę ciepła Rzyganie może być spowodowane niedziałającym zaworkiem w korku? Jak ci wywala to znaczy że działa zadanie tego zaworu jest regulowanie ciśnienia Moim zdaniem wygląda...
Trochę offtop, ale dlaczego praktycznie zawsze właściciele ursusów zawzięcie lali do nich wodę, zamiast płyn z niską temperaturą krzepnięcia? Względy techniczne, czy ekonomiczne? Najtańsze 10 litrów petrygo to koszt ok 60 zł... Leją wodę, bo jak miałbyś po 2-3 litry dolewać co dzień bo wywali w powietrze bo w lato jest +35*C, a chłodnice w ursusach...
mac0071 napisał: ...ale wygląda to tak, że w układzie panuje ciśnienie ok. 1atm, więc nie ma szans by jakieś powietrze weszło do układu przez nieszczelność, co najwyżej może z niego coś wylecieć, ale w drugą stronę to już nie działa.... Mylisz się, w układzie chłodzenia może panować zarówno pod- jak i nadciśnienie regulowane przez zaworki w korku zbiornika...
Pisząc o oleju, miałem na myśli to, że pewnie pierścienie stanęły i będzie więcej puszczać na pierścieniach. Olej był zasyfiały i nie wiem skąd to się wzięło. jakby ktoś tam wrzucił dwie szufle śmieci po sprzątaniu warsztatu. Teraz jak wiadomo, po wymianie uszczelki silnik jest zalany nowym olejem. Gdzie kupuje się taki tester chemiczny? Pytałem już...
Witaj ponownie No więc masz już jakiś punkt odniesienia. Przede wszystkim musisz dostać się do nagrzewnicy i sprawdzić gdzie jest wyciek. Może to tylko sprawa węży przy krućcach nagrzewnicy. Jeśli to wina samej nagrzewnicy (miejsce wycieku powinno być widoczne) to można jeszcze spróbować ją uratować w warsztacie gdzie naprawiają chłodnice (oczywiście...
Mało wydajny układ chodzenia więc plastikami zaleciało ,tu pytania jak sprawny jest kład chłodzenia -pompa wody-czyste lamelki chłodnicy-termostat-no i kiedy ostatnio zmieniany był płyn ?? Drugie możliwe nieszczelności i zaczyna pokapywać olej ma gorące elementy.
Często w instalacjach chłodzenia Renault taki efekt gotującego się płynu daje zapowietrzanie się układu .Prawdopodobnie nieszczelność jest u dołu chłodnicy. Przed próbą wymiany uszczelki pod głowicą proszę nalać płyn do uszczelniania układów chłodniczych od razu pomaga .Z tymi korkami od odpowietrzania za bardzo się nie przejmuj układ od powierzy się...
Jeżeli ten układ wygląda jak trzy oporniki porcelanowe owinięte drucikami , to jest to opornica dmuchawy wentylatora i steruje prędkością nawiewanego powietrza do wewnątrz samochodu.Jeżeli byłaby uszkodzona (np.przepalony jeden z drucików) ,to nie działałby np. pierwszy bieg nadmuchu.Jak ci działa na wszystkich biegach ,tzn.że jest dobry. A co do ogrzewania,to...
Witam serdecznie, Na wstępie pragnę się przywitać i zaznaczyć, że wcześniej sporo szukałem na temat tego problemu, również na elektrodzie i jak dotąd nie znalazłem jednoznacznego rozwiązania mojego problemu. Mam nadzieję że z Waszą pomocą ulegnie to zmianie ;-) Problem polega na tym, że już przy nieco rozgrzanym silniku przy uruchomieniu ogrzewania...
Może byc nieszczelnośc gdzieś przy silniku i odparowuje dlatego nie widac ,lub na chłodnicy,na początek dobrze popatrzec,bo 50 km.i ubytek płynu to spora nieszczelnośc.
Robiłem test na obezność CO/CO2 w ukł. chłodzenia, ale zapomniałem o tym napisać. Silnik chodził dobry kwadrans na wolnym biegu, chwilami przygazowywałem i trzymałem go na wyższych obrotach i wyszedł negatywny tj. że nie przepuszcza spalin do ukł. chłodzenia. Oleju też nie ma, a w oleju masełka również, olej ładny, bez dziwnych przebarwień. Wprowadzenie...
Przyjrzyj się dobrze chłodnicy wody na dole .Nalot w kolorze płynu w zbiorniczku wyrównawczym =nieszczelność.
Wężyki można kupić z metra - ale warto poszukać w niepozornych sklepach - bo tam można dostać tanio. Jeśli się coś trze to warto czasem coś zaizolowac taśmą lub skręcić razem aby się nie ocierało. Czasem przy jeździe po mieście warto nieco przysłonić chłodnicę Po uruchomieniu samochodu w niektórytch autkach po kilku metrach jazdy należy nieco wcisnąć...
Ciekawych rzeczy tu się dowiaduję, że pompa ma odpowietrznik, że można z pompy wycisnąć smar płynem....Ba nawet pompą można zapowietrzyć układ. Ciekawe jak i kiedy? Pompa nie ma żadnego odpowietrznika i jako takiej się jej osobno nie odpowietrza.Ma jedynie otwór lub dwa zwane drenażowym,serwisowym,diagnostycznym itp.Pozwala on wcześnie zdiagnozować...
Witam, (trochę się rozpisałem ale chciałem podać dokładny opis) Mam pewien problem z głowicą silnika C18NE od Opla Ascony 1986r.i proszę o rady, a zaczęło się tak: przedwczoraj stałem w korku, i w pewnym momencie zauważyłem, że wskaźnik cieczy chłodzącej wszedł na czerwone pole. Oczywiście woda w silniku się zagotowała i dodatkowo przez nieszczelność...
Zanim zaczniesz sprawdzać uszczelki pod głowicą sprawdź dokładnie czy nie masz wody w oleju silnikowym - wówczas na korku lub bagnecie będziesz miał maź koloru kakaowego. Wyciek i objawy przez ciebie opisywane mogą być powodem uszkodzenia (nieszczelności) chłodnicy EGR, która znajduje się z tyłu silnika. Aby wyeliminować tą usterkę wystarczy przewody...
Witam, przeszukałem multum for internetowych jednak nie znalazłem odpowiedzi. Oczywiście nie oczekuje, że przez internet ktoś zdiagnozuje usterkę ale muszę naprowadzi jak nie generować sobie kosztów. Problem dotyczy silnika z20net 2.0t benzyna. Ubywa płynu chłodniczego a przybywa oleju(kolor kawy z mlekiem) w zbiorniczku płynu chłodniczego brak jakichkolwiek...
Cześć Wszystkim. Posiadam VW Caddy Skap 2008r; 2.0Tdi; 140HP; Kod Silnika BMM. Przebieg - 450tyś km. Olej, filtry - wymieniane regularnie co 10tyś km. Rozrząd, pompa wody itd co 80-90tyś. Zacznę od początku, możliwe że niektóre informacje mogą okazać się przydatne. Przy przebiegu 380tyś pojawił się świst/gwizd z pod maski oraz zapach spalin w kabinie....
Iveco Daily 35c15 3.0 HPI 2008r. Witam Wszystkich serdecznie... po przeszperaniu większości postów nie namierzyłem w opisach podobnych objawów do tych które dręczą mojego Dailaka , dlatego założyłem temat opisujący mój problem mianowicie... Jeżdżę od nowości Daily 35c15 3.0 HPI 2008 rok.. przez 6 lat użytkowania nie miałem żadnych problemów z układem...
Są trzy możliwości ubytku ,nieszczelności w komorze silnika, uszczelka lub głowica i nagrzewnica wew. auta.
Mam 1.7 DTI (isuzu 75km/165Nm Y17DT 16v) już 3 lata i utrzymanie takiego diesla wcale nie jest tanie. Alternator hitachi wymieniany już 2 razy, rozrusznik, sterownik silnika też zmieniałem bo wyrwane 18 pinów przez zimne luty i wibracje, chłodnica już 2razy bo intercooler wyskoczył z mocowania i zrobił dziurę w przedniej części, a wcześniej olej w płynie...
Od razu nakreślę, bez niedomówień ... 1. Instalacja działa i woda krąży ... wręcz rewelacyjnie. W zeszłym roku, przeszliśmy na piec gazowy i został wyłączony z użytku kocioł stalowy. 2. Rury są stalowe , mają ok. trzydziestu - 30 lat i ... mają się naprawdę świetnie. Wszystko jest szczelne. W okresie trzech miesięcy, ciśnienie spada o ok. 0,2 Bar,...
Nieszczelność klimatyzacji w volvo s40 silnik 2,0 diesel /136KM/ podobne np.ford / rocznik 2004 2012 często spowodowana jest zużytą chłodnicą klimatyzacji , nawet 4letnia chłodnica może być nieszczelna . Wymiana chłodnicy jest to prosta czynność wymaga kanału lub podnośnika , 60minut czasu i podstawowych kluczy. 1zdjąć zderzak przedni , zdjąć lamp przednie...
Witam, chciałbym zakończyć temat, wprawdzie auto już sprzedałem, ale wydaje mi się że znalazłem przyczynę przegrzewania, wynikała ona z nieszczelności układu chłodniczego, w dwóch miejscach przeciekał płyn chłodniczy, w chłodnicy i na termostacie (czy gdzies w okolicy). Po wymianie tych elementów wszystko wróciło do normy. Dziekuje za pomoc.
Ciśnienie, które jest w układzie, wyższe niż atmosferyczne, cały czas wypycha płyn z układu. Masz nieszczelność. Niewielka ale jest. I przez noc, płyn jest wyrzucany. Szukaj nieszczelności. Dodatkowo, mam wrażenie, że układ ciągle jest nieco zapowietrzony. Dodano po 45 Ogrzewanie działa na 100%?
Czytamy ze zrozumieniem :) Po naprawie turbo ciśnienie ładnie trzyma zakładane poziomy. I tu nastąpił cud jak bardzo bym auta nie katował płynu nie wypluwa. No zaiste, teraz dokładniej przeczytałem. Gdyby nie to że to ATD to można by stawiać na nieszczelność chłodnicy spalin, ale w tym typie o ile pamiętam takowej nie ma. W takim razie przepraszam...
https://youtu.be/IxBd80omIZc Nie jeżdżę, nie jeżdżę. A co sądzicie o chłodnicy oleju możliwe ze jest jakaś nieszczelność i dlatego tak się dzieje ? Temperatura rosła razem z obrotami
http://krasnik.olx.pl/chlodnica-oleju-ii... tu są zdjęcia :) Oczywiście że mogą być nieszczelności w srodku i tędy dostaje sie olej do płynu chłodniczego :) Trzeba sprawdzic chłodniczkę na szczelność, co do sposobu to chyba nie trzeba nic tłumaczyć bo jest to proste :)
Nieszczelność układu może powodować ubytki płynu. Układ jest szczelny,. Sprawdzałem to tylko przy chłodnicy czujnik ciekł dokręcić wystarczyło i było okej ale tu jest coś innego grane
ale swoją drogą vw tdi mają coś takiego że sporadycznie co 2 tygodnie co miesiąc różnie w różnych autach wywali płyn chłodniczy i trzeba dolewać, i nie zawsze jest to uszczelka pod głowicą bo innych objawów typowych brak Uszczelka może i nie zawsze, ale zawsze jest to nieszczelność w obrębie "czapki". A i niejednokrotnie samej uszczelki pomimo tego,...
1. Jeśli sam czynnik chłodniczy wyciekł to musi być nieszczelność w układzie chłodniczym.. 2. jeśli jest na nieszczelność na "wierzchu", czyli w dostępnym miejscu to można spróbować ją usunąć.. zalutować lub skręcić.. napełnić czynnikiem i cieszyć się zimnym piwkiem w lodówce.. niestety samemu w domowy sposób się tego nie zrobi.. trzeba mieć butle z...
Zobacz czy pisze na opakowaniu płynu, coś w stylu: można mieszać z innymi płynam. Jeśli tak to nie musze dalej tłumaczyć, a jeśli nie to podobno można mieszać te tego samego koloru, ja jednak bym nie ryzykował. Najlepiej spuscić ten z tesco i wlać, jakiś bardziej dostępny, żebyś nie miał już takich kłopotów, ja np używam Petrygo. Dodano po 1 Co do plam...
Ok dzięki zobaczę rano i potem napiszę. Jeśli mogę mieć pytanie, czy jeśli miałyby być przedmuchy z reduktora lub uszczelki pod glowicą, to nie powinny być inne objawy jak np. olej w zbiorniku chłodnicy albo płyn chłodniczy w oleju i kopcenie na biało? Bo to wygląda tak jakby z jakiegoś powodu była za duża kompresja w zbiorniku lub nieszczelność na...
Ja też chcę wierzyć, że to jest jakiś trolling a nie prawdziwa sytuacja... Bo jeżeli to jest prawdziwa sytuacja to autor tematu jest wręcz książkowym przykładem popełnienia absolutnie wszystkich możliwych błędów jakie tylko się da popełnić... Ułóżmy to chronologicznie. 1. Autor chce zakupić pojazd - robi sobie rozeznanie po lokalnym "rynku" po czym...
Ale ucieka mu do pewnego poziomu gdzie jest pewnie dziura i potem trzyma poziom . Takie coś się szuka na zimnym silniku nabijając ciśnienie w układ tak około pół bara i wychodzą wszelkie nieszczelności . Trzeba tylko jakiś korek zbiorniczka poświęcić do wprawienia zaworka z koła samochodowego . Jeszcze prościej . Nalać płynu do wymaganego poziomu ....
Kompresor samoróbka, może też być uzupełnieniem luki rynkowej pomiędzy sprężarkami tłokowymi, a małymi śrubowymi. Jakiej luki rynkowej ? Jedne i drugie pokrywają się w wydajnościach od 20m3/h do tysięcy m3 na godzinę. Pojemność butli powinna być dopasowana do wydajności kompresora (jak ktoś ma 100l/min i butlę 300l to może oszaleć od hałasu i odwrotnie-...
Problem znaleziony. Z 500g czynnika uciekło jakieś 300g. Od maja. Sprawdzenie chłodnicy, węży itd. I okazało się że do wymiany był malutki ornig przy chłodnicy. Trzeba było zdjąć kratkę od halogenu od strony pasażera i ładnie było widać po spryskaniu płynem nieszczelność. Po jego wymianie i nabiciu klimy chłodzi jak nigdy dotąd.
Witam, to wygląda na jakieś malusieńką nieszczelność która w najmniej nieoczekiwanym momencie się powiększy i ucieknie ci cały płyn chłodzący .. spróbuj dolać jakiś uszczelniaczy do chłodnicy .. z taką małą dziurką powinno siebie poradzić :) Pozdrawiam :)
Nieszczelność nie była problemem. Problemem był nieodpowietrzenie układu
Witam. Mam peugeota 607 2.0 hdi 136KM 2007r Opis problemu: Jadąc w upalny dzień zobaczyłem że spod maski wydobywa się para. Okazało się że zepsuł się wiatrak i uciekł płyn chłodniczy. Wymieniłem wiatrak. Następnie gdy silnik zagrzał się do 90 stopni nadal pojawiała się para spod maski mimo że temperatura nie przekraczała 90 stopni i wiatrak chłodzi...
Witam... Mam problem. Nigdy nie zapala mi się kontrolka przegrzania silnika w Cinquecento 700. Nie włącza się również wentylator chłodnicy. Wentylator sprawdziłem jest oki, prawdopodobnie do wymiany czujnik w chłodnicy gdyż po zwarciu kabli wentylator kręci się. Czujnik temperatury ma taką reakcję: Gdy silnik jest całkowicie zimny jest ciągły (miernik...
Ze sprawdzaniem głowic też bywa różnie , u mnie w okolicy robi to szlifierz z wieloletnią praktyką i dysponujący oryginalnym stołem do sprawdzania szczelności głowic z manometrami i grzałkami płynu . I jak twierdzi sprawdzenie takie nie jest na 100% ponieważ na stole nigdy nie uzyska takiego napięcia głowicy jak na bloku . Test pokaże że głowica jest...
Uciekanie płynu oczywiście należy usunąć, ale co do niedogrzania, niestety silniki 2.0 tdi mają z tym wielki problem. Układ jest dość skomplikowany, nie masz zwykłgo termostatu za 50 zł tylko zawór 4/2 drożny, który w sumie jest termostatem ale w jakiejś chorej obudowie, kosztuje 220 zł a jego wymiana to zemsta hitlera zza grobu. Oprócz tego masz prawdopodobnie...
nieszczelność chłodnica spaliny płyn chłodnica mazda laguna płyn chłodnica
odczyt błędu pralki electrolux odblokować karte lodówka moduł
amplituner pionieer amplituner pionieer
Podłączenie 4-pinowego rezystora dmuchawy do 4-pinowego regulatora – identyfikacja pinów, Fiat Ducato, PSA, VW Opel Corsa E U0073 – brak komunikacji CAN-A, diagnostyka i typowe usterki