Pewnie uszczelka pod głowicą. Miałem podobny problem we fiacie uno. Płyn dostawał się do komory spalania silnik pracował prawidłowo, a on znikał.
ubywa płynu chłodzącego prawdopodobnie przez chłodnice EGR
Witam od dłuższego czasu walczę z używającym płynem z układu chłodzenia płyn ubywa zwłaszcza na dużych trasach typu 1000 plus potrafi nawet ubyć ponad 2litry płynu ! Ponadto auto potrafi nic nie piszczeć ani nic dopiero na 2 dzień przy odpaleniu informuje że ma mało płynu test na zimnym na ciepłym szukanie wycieku nic na uszczelkę też był robiony test...
sprawdz czy któryś z przewodów wodnych za silnikiem co idą nie jest uszkodzony, gdy pojawia się wysoka temperatura i ciśnienie może ciec w trakcie jazdy a tego nie zauważasz. Mi przewód przetarł się o wydech z silnika bo gazownicy go źle przymocowali. Ile masz przejechane? może to być i uszczelka pod głowicą. Ale może to też być uszczelka w termostacie,...
Jeszcze pytanie czy uzupełniałeś na zimnym czy gorącym silniku. Płyn się uzupełnia na rozgrzanym układzie chłodzenia.
problem z układem chłodzeni i ogrzewaniem, płynu nie ubywa nie ma go też w oleju. po rozgrzaniu "puchną" przewody od płynu
Sprawdź chłodnicę spalin [img]https://a.allegroimg.com/s1024/0c3a... Tam najczęściej puszczają jakieś uszczelnienia albo zwyczajnie gnije, koroduje, powodując przedostawanie spalin do układu chłodzenia a płynu w wydech (i ubywanie go) dając objawy jak u ciebie. U ciebie akurat wywala płyn zbiorniczkiem ale nieraz płyn...
Układ szczelny, raz uzupełniłem płynu i nie ubywa.
a test co2 zrobiony tylko na obrotach jałowych? jak podnieść obroty powyżej 3,5 tys. obrotów na otwartym zbiorniczku (oczywiście nie na gorącym silniku) to co się dzieje? Jak chłodnica na 100% ok to może gdzieś jest niedrożny/zagnieciony wąż, przytkany kanał w bloku/głowicy? Nie były jakieś specyfiki "naprawcze" dolewane do układu chłodzenia? Zamontowany...
Witam Jestem posiadaczem passata b5 lift z 2002r1.8 T awt.Mam problem z ubywającym w małych ilościach płynem chłodzenia który miesza się z olejem.Wymieniłem uszczelkę pod głowicą 2 razy ostatnio z nową głowicą a usterka jak była tak jest.Co robić??blok pękł?gdzie można szukać miejsc mieszania się oleju z płynem??za wszelka pomoc bardzo dziękuję
A nie ubywa Ci płynu ? Nie masz płynu w oleju ?
Co się dzieje w układzie chłodzenia? Ubywa płynu? Węże twarde?
Cóż, wszystko zależy od tego gdzie mogłaby być uszkodzona uszczelka...raz może ubywać szybko raz wolniej, to nie reguła. Po drugie, może być uszkodzona i płynu nie będzie ubywać, ale będzie zwiększać się ciśnienie w układzie chłodzenia. Na początek wymień korek, jesli to nie pomoże, to powinieneś sprawdzić ciśnienie w układzie chłodzenia
Miałem kiedyś też taki problem. Ciekło mi z uszczelki przedniej szyby . Sprawdź tę ewentualność . Może też z układu chłodzenia być . Płynu nie ubywa ?
Zrób jeszcze test układu chłodzenia na obecność CO2. Jak wynik będzie pozytywny to innego wyjścia nie ma jak rwanie.... Płyn ubywa w dużych ilościach Ile? Np na 100km, 1000km, dzień, tydzień? Pozdrawiam.
Witam, ostatnio dowiedziałem się od mechanika, że mam do wymiany nagrzewnicę w Renault Thalia LB1. Powiedział mi, że będzie to kosztować około 800 zł, powiedział też, że szyby będą parować i płyn od czasu do czasu będzie pod pedałami i żeby wycierać. I czy na pewno to nagrzewnica, bo leci ciepłe powietrze nawet podchodzi pod gorące. Nie widziałem za...
Co mam zrobić ? Szybko ubywa mi płyn chłodzący. Ulany mam prostokątny zbiornik widoczny od spodu(co to jest). brak płynu w oleju.kopci
No to trzeba by to na własne oczy zobaczyć, żeby było wiadomo z czym walczymy... Nie chcę wprowadzać Cię w błąd, więc proponuję odwiedzić jakiegoś elektromechanika/elektryka samochodowego. A co do ubywania płynu chłodzącego, to należałoby wykonać test szczelności układu chłodzenia, może jest gdzieś wyciek?
Sprawdź czy spaliny nie idą w układ chłodzenia. U mnie w nowszym dieslu DW10TD to spaliny wypierały płyn chłodniczy, że aż bokami spod korka leciało. Oczywiście uszczelka PG do wymiany była.
Układ chłodzenia to układ zamknięty i nie ma prawa z niego nic ubywać. Nie ważne czy to woda czy płyn niezamarzający. Pogadaj z jakimś majstrem specjalizującym się w CC.
Silnik pali bez problemów? Jego praca nie budzi zastrzeżeń, czy jest zimny, czy po zagrzaniu? Jeśli po zagrzaniu silnika i dłuższej jeździe, nadal kopci białym dymem, to znaczy ze coś nie tak z uszczelką pod głowicą, lub z samą głowicą i do komory/komór spalania dostaje się płyn z układu chłodzenia. Sprawdź, czy ubywa płynu w ukł. chłodzenia. Czy w...
ale po zgaszeniu silnika w powolnym tępię znika płyn z układu. !. Czy można zauważyć, jak obniża się poziom płynu chłodzącego w zb. wyrón. w tym czasie? 2. Jaka ilość płynu ubywa na postoju, po zgaszeniu silnika? 3. Czy ubywa płynu w trakcie jazdy, czy tylko na postoju? 4. Czy wykonano test/testy szczelności układu chłodzenia?
Tak czy siak, najpierw trzeba wlać płyn do układu chłodzenia i od razu zajechać do mechanika, by sprawdził, dlaczego płynu ubywa. Choć powodem braku płynu chłodniczego w układzie chłodzenia, może być brak okresowej kontroli stanu płynu, czy w ogóle brak zainteresowania w dłuższym okresie czasu tym, czy jakiś płyn tam jest. :-) Pozdrawiam.
Myślisz że jest przednich z układu chłodzenia ? Płyn chłodzący nie ubywa , nie widać przedmuchów do zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego . Masz jakieś inne opcje ? Dzięki za zainteresowanie tematem!
A Ty w tym autku masz chłodnicę oleju? Taką gdzie płyn chłodzi olej.
witam serdecznie. Od pewnego czasu w moim volvo można zaobserwować gotujacy się płyn Chłodniczy i wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia. Przy delikatnej jeździe płynu ubywa ale nie gotuje się się. Gdzie może leżeć przyczyn? Termostat i chłodnica są nowe.
Głównymi produktami spalania lpg jest woda i dwutlenek węgla. Gromadzi się w wydechu, jest chłodniej to teraz widać wyraźnie jak para wydostaje się z wydechu. Kolega hunter999 nie napisał nic konkretnego o okolicznościach ubywania tego płynu. Przy montażu instalacji gazowej trzeba się "wpiąć" do układu chłodzenia i tam najpierw bym szukał ubytków płynu.
Sprawdź czy nie ubywa płynu w układzie chłodzenia.
Ewentualnie sprawdź, czy jest szczelny, uszczelkę czujnika temperatury i opaski. Układ chłodzenia to zamknięty obwód. Jeżeli płyn/woda ucieka to gdzieś jest dziura. .
Test na co2 układzie chłodzenia.
Może być walnięty termostat i jest cały czas otwarty przepływ co powoduje wychłodzenie silnika i stosunkowo niską temperaturę płynu w chłodnicy.Układ chłodzenia powinien być szczelny. Sprawdz czy w wyniku ubywającego płynu nie zapowietrzyła się chłodniczka.
Przecież są podobne do siebie po za tym nowoczesne silniki są tak samo zabudowane i już prawie nie ma różnicy czy benzyna czy diesel. Pompa wtryskowa, bezpośredni wtrysk, EGR chłodzony cieczą, dwumasa, turbo, klapki w dolocie. I zużycie paliwa zrobiło się porównywalne. Układ chłodzenia całkiem inny. W TDI z tych lat są inne problemy (np. kolektor wodny)...
nagrzewnica może być zapchana w 90% i nie będzie ogrzewania, a przewody będą oba ciepłe bo to nie jest wężownica, a co do wydmuchanej uszczelki, hmm trzeba sprawdzić czy nie puchną przewody podczas pracy silnika sam wyciek oleju nie oznacza wydmuchanej uszczelki i zapowietrzania układu chłodzenia. Płynu chłodniczego ubywa?
A co słychać w układzie chłodzenia silnika , płyn w normie czy ubywa?
Rok 2007 euro 4, płynu nie ubywa, nie wyrzuca, temperatura w normie, płyn czysty raczej wykluczam przedmuchu do układu chłodzenia, nic się z min nie dzieje.
Witam.Z tego co przeczytałem to na zimnym po odpaleniu jest ok.a dopiero dymi jak się nagrzeje.Sprawdzić powinieneś stan płynu w układzie chłodzenia czy nie ubywa a jeżeli tak jest to głowica ma pęknięcie pod którymś z gniazd zaworowych.
1. Sprawdzenie poziomu płynu chłodzącego : - Obserwuj, czy poziom płynu chłodzącego nie spada. Jeśli tak, może to wskazywać na wyciek zewnętrzny lub parowanie przez układ odpowietrzania. 2. Test ciśnieniowy układu chłodzenia : - Przeprowadź test ciśnieniowy, aby sprawdzić szczelność układu chłodzenia. Sprawdź wszystkie węże, połączenia i chłodnicę...
Jeżeli płynu w układzie chłodzenia nie ubywa to nie masz czym się przejmować. Jak przegonisz auto 400km to majonez zniknie chyba, że wcześniej się ociepli zimą taki efekt jest w co drugim silniku.
Miałem podobnie - uszczelka pod głowicą. Odpowietrzałem układ a za chwilę zapowietrzony , przestawał grzać i temperatura ponad 100 stopni (mam wskaźnik). Jeszcze wyklucz lpg czy czasem parownikiem nie dostaje się do układu chłodzenia - zakręć butlę i pojeździj na benzynie. Jednakże bądź przygotowany na wymianę uszczelki
Jest to normalne,szczególnie o tej porze roku,no chyba że ci ubywa płynu w układzie chłodzenia.
U mnie w megance miałem inny problem z układem chłodzenia, na który nie mam logicznego wyjaśnienia - piszę miałem, bo nie mam już meganki. Zauważyłem ubywanie płynu ze zbiorniczka wyrównawczego. problem pojawił się (zwróciłem na to uwagę) po zagazowaniu silnika. Nigdzie nie miałem wycieków. Podejrzewałem właśnie uszczelką pod głowicą, tym bardziej,...
racja oxygen0, trochę mogłem swoją odpowiedzią zasiać paniki i faktycznie przyczyn ubytku płynu może być wiele - ja podałem ten najczarniejszy scenariusz ale nie życzę koledze aby się okazał trafny. radekjanicki, gdyby okazało się, że jest coś nie tak z układem chłodzenia i ubywa płynu to dokładnie opisz w jakich warunkach do tego dochodzi a na pewno...
Czy robiłeś test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia?
A płynu z układu chłodzenia ile ci ubywa? Ten zimny wąż wygląda na nie otwieranie drugiego obiegu. Przetestuj dobrze ten termostat, kiedy się włącza(otwiera)...
Z pod wtryskiwaczy wyciek chyba paliwo,dostają się też spaliny do układu chłodzenia i ubywa płynu chłodniczego. Możliwe że ten wyciek to również płyn chłodniczy bo jak zluzuje korek od płynu chlapanie jest zdecydowanie mniejsze, no i kopci okropnie co to może oznaczać?
Wilgoć w samochodzie, uszkodzona nagrzewnica (ubywało by płynu w układzie chłodzenia), zatkane kanały, filtr kabinowy do wymiany - tak na szybko :)
Tam chyba (nie jestem pewny) jest układ chłodzenia zamknięty, ciśnieniowy i po jego otwarciu i chwili pracy takie przypadki mogą się zdarzyć w takim układzie. Też miałem podobny przypadek, tylko że przy fiacie, po otwarciu zbiorniczka po chwili płyn "kipiał", diagnozy były różne. Samochód jeździ nadal, już 6 lat od stwierdzenia tego przypadku. Nie przegrzewa...
Czy serwis sprawdził ciśnieniowo głowice? Często jest tak że omijają ten pkt. remontu silnika. W najlepszym przypadku - rozszczelnienie układu gdzieś na wężach, rurkach. Może być pęknięta chłodnica. Płyn odparowuje w lekkich ilościach przy nagrzanym silniku i ciężko jest bez warsztatu znaleźć miejsce skąd. W najgorszym układzie będzie głowica lecz przed...
Korek nie ma nic do tego - gdyby był uszkodzony to auto mogłoby się zagotować przy normalnej pracy, korkiem mógłby wylecieć płyn przy pracującym ciepłym silniku. Zapowietrzony? Tyle że ten układ sam się odpowietrza. Ubywa płynu?
zapowietrzony układ chłodzenia moze byc przyczyna ubywania płynu i falowana obrotów? Dodano po 3 moze sie myle ale mysle ze skutkiem zapowietrzenia była by wysoka temperatura silnika a u mnie temperatura jest na stałym poziomie
Syczenie i wyrzucanie płynu przy otwieraniu gorącego układu chłodzenia to normalny objaw. W układzie chłodzenia wytwarza się nadciśnienie jak płyn jest gorący, powoduje to wzrost poziomu w naczyniu wyrównawczym. Podczas stygnięcia wytwarza się podciśnienie i poziom się obniża. To jest normalne zjawisko. Natomiast jeżeli chodzi o ubywanie płynu i dymienie...
nie ubywa płynu chłodzącego ,albo daje kompresje w układ chłodzenia ?
Zmierz ciśnienie sprężania, będziesz wszystko wiedział. Jak cylinder porysowany to i ciśnienie niższe. Biały nalot na korku wlewu oleju to emulsja z pary wodnej. Albo mało jeździsz (na krótkich odcinkach), albo tego płynu w układzie chłodzenia jednak ubywa. Nie ma to nic wspólnego z LPG.
Odnośnie układu hamulcowego układ jest dobrze odpowietrzony a wycieków żadnych nie zaobserwowałem wszędzie sucho. Na korku od wlewu oleju nie ma żadnych białych osadów wszystko ok dzisiaj kupiłem uszczelniacz do układu chłodzenia zobaczymy co będzie a odnośnie spalania oleju auto nie kopci a barwa spalin jest biała.
To nie uszczelka pod głowicą. Ile ubywa płynu? Od kiedy? Ubytki duże, czy małe? Który rocznik? Jaki typ silnika?
Jeśli nie możesz zidentyfikować wycieku zrób tak kup płyn do uszczelniania układu chłodzenia i po sprawie wiem to z autopsji miałem już dość szukania ciągle ubywało zalałem uszczelniacz i 6 miechów spokój .
Witam. W sumie, jak silnik nie pracuje, to nie ubywa płynu, test spalin w układzie chłodzenia zrobić. Śmierdzi spalinami to ok, ale olejem to nie powinien. Olej dostaje się do komór spalania, może przez odmę, zajrzyj do odmy, albo pierścienie zgarniające zapieczone, uszczelniacze na zaworach. A ten dym na pewno biały, a nie niebieski? Ile ma silnik...
świece na 3 cylindrach ok na 4 osmolona ciśnienia w układzie chłodzenia nie ma płynu nie ubywa tak samo na niskich jak i na wysokich chodzi tylko na 3 cylindry zdejmowałem i zamieniałem świece kable i cewki brak jest iskry tylko na jednym cylindrze
Hej. Czy wyjaśniła sie ta sprawa z wrzącym płynem? Moja meriva nie otwiera termostatu a na desce rozdzielczej czasem temperatura skacze do czerwonego pola. Po chwili spada i znow to samo... test co2 nic nie wykazuje. Węże są względnie twarde a plyn wrze. Jal zbyt dlugo jade to aż ogrzewanie zaczyna dmuchać chłodem. Termostat nowy, pompa nowa, plynu...
Najpierw zrób diagnostykę jakiś zaprzyjaźniony elektronik może ma kabelek żeby się podłączyć. Kody błędów wklep na Google i będziesz wiedział co tam mu dolega. Napisz co to za błędy na elektrodzie wtedy stwierdzimy czy remont czy wymiana silnika. Dobrze by było jeszcze sprawdzić czy w układzie chłodzenie nie ma spalin u mechanika są na to odpowiednie...
....Ale może pytanie bo ten reduktor ma chyba przeciek przy złączu doprowadzającym płyn chodnicy bo ciągle mi wskazuje po 25 min jazdy skala że nagrzał się już do połowy co jest niepokojące.Pod odkręceniu zakrętki ze zbiorniczka z płynem chłodnicy ma on na oko 50*C. ..... Nie bardzo rozumiem. Czy wskażnik pokazuje Ci że silnik ma zbyt wysoką temperaturę?...
Wlej paliwo i przejedż za jednym razem tak min. około 100km i powinien "wypalić" wode z ukladu wydechowego. Przypuszczam że dostała się do niego jak ściągałes głowice i nie do końca spuściłeś cały płyn z układu chłodzenia. Pozdrawiam! ps. Sprawdz jednak także czy płynu nie ubywa w układzie.
Przykład, który podaję, to nie fikcja. Tak, a zdarzyło się to ciotecznemu bratu stryja szwagra dziadka sąsiadki z 3 piętra? Gdyby kolega wiedział jak działa układ chłodzenia silnika i ogrzewania wnętrza, to by takich bzdur nie pisał - nieszczelna nagrzewnica będzie powodować ubywanie płynu z układu chłodzenia - mokre dywaniki itd. a nie zasysanie powietrza...
No ale w sumie jaką temperaturę osiąga silnik? Ubywa płynu? brak płynu chłodniczego w jednym z węzy układu chłodzenia jest to dokładnie wąż który idzie z samego dołu pojemniczka wyrównawczego do pompy wody Czyli jak, w zbiorniczku jest płyn, a w wężu, który wychodzi z dołu zbiorniczka nie ma płynu?
1. regulacja zaworów Była robiona z 10k przed. 2. wymiana świec zapłonowych i sprawdzenie cewek. Świece też jeszcze są ok. Pewnie sobie już poradziłeś, ale napiszę. Problem ustał całkowicie "przypadkowo", a mianowicie... po wymianie cieczy chłodzącej. Układ chłodzenia jest szczelny bo płynu nie ubywało w jakoś znaczących ilościach, od wymiany do wymiany...
A PŁYNU OD UKŁADU CHŁODZENIA CI CZASEM NIE UBYWA?? A OPIŁKI NIE WZIEŁY SIĘ Z NIKĄD. NIE JESTEM EKSPERTEM ALE JAK NA NIEBIESKO DYMI TO SILNIK SPALA PŁYN CHŁODNICZY PRZEZ NIESZCZELNĄ USZCZELKĘ GŁOWICY. ODKRĘĆ KOREK OD WLEWU I ZOBACZ CZY NIE MASZ MASŁA NA KORKU I CZY NA BAGNECIE NIE PRZYBYŁO OLEJU+ PLYNU Z CHŁODNICY.
A płynu/wody ubywa? Bo jak już tak wali, a będzie to z układu chłodzenia, to powinno w miarę szybko znikać.
Jeżeli będzie rosło ciśnienie w układzie chłodzenia , to może być uszkodzona uszczelka pod głowica lub pęknięta głowica , ale jest i druga opcja że wywala płyn przez wydech a ciśnienie w układzie chłodzenia jest w normie , wówczas pęknięcie głowicy pojawia się na wydechu , [ w kolektorze ] poza zaworem wydechowym . Pozdrawiam Zbigniew
Te usterki się wykluczają, szlam pod korkiem oleju - płyn idzie do oleju (lub rzadka jazda w mieście) Ciśnienie w układzie chłodzenia - ciśnienie sprężania idzie w układ chłodzenia. Sprawdź stan oleju na bagnecie i twardość węży układu chłodzenia przy lekkim dodawaniu gazu - jeśli puchną - na bank kompresja idzie do układu chłodzenia. Aby się upewnić...
Przedmuchu do układu chłodzenia, ponieważ nie bardzo chce mi się drugi raz pisać więc odsyłam do mojego postu na forum megane, może się przydać. http://megane.com.pl/viewtopic.php?p=152... Odnośnie szczelności układu też długo ich szukałem, ale wylazły, jak do zbiorniczka wyrównawczego podpiąłem powietrze pod ciśnieniem 1 atm (1bar) - reduktor...
Włączę się do tej dyskusji trochę jako myśliciel-teoretyk. Ja w przypadkach, których nie umiem ugryźć, to zwracam się do ASO żeby to zbadali. Nie jestem mechanikiem samochodowym i nie wiem czy ten silnik nie jest taki sam jak u córki peugeocie, z trzema wałkami rozrządu i bez przepustnicy. Jeżeli tak, to po tej uwadze Od tekj pory pojawia się wypadanie...
ubywanie płynu z układ chłodzenia może wskazywać na uszkodzoną uszczelkę pod glowicą. należy zaobserwować czy w oleju nie pojawia się woda tzn.czy olej nie zmienia swego koloru na mlekowato brązowy, jeżeli tak jest należy niezwłocznie usunąć usterkę aby nie doszło do zatarcia silnika.
Test na obecność CO2 w układzie chłodzenia odpowie Ci na to pytanie.
Witam, od pewnego czasu zaświeca mi się podczas jazdy, bądź od razu po zapaleniu silnika kontrolka układu chłodzenia. Płyn w układzie chłodzenia jest na odpowiednim poziomie, nic nie ubywa. Jest to o tyle irytujące, że samochód przy wyżej prędkości traci czasem 'moc', a także na biegu 1 lub 2 falują mu obroty tzn. sam przyśpiesza i za chwilę zwalnia....
A jak sprawdzisz już wszystkie powyższe /łacznie z p-pą wody, która może puszczać w trakcie pracy i zaraz odparowuje/ zrób test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia.
a co z temperaturom wywala płyn czy coś innego się dzieje na przykład ubywa stopniowo płynu a może ogrzewania niema :?::?::?:
Może lać któryś wtrysk , tylko ten biały dym raczej nie od tego. Sprawdz inercooler czy nie jest dziurawy , Dodano po 3 Nie ubywa ci płynu w układzie chłodzenia ???
Sprężarka jest chłodzona cieczą.
Pół litra nie zobaczysz jak silnik spala. W bloku brak miejsca styku tych czynników. Oglądając i patrząc nic dalej nie pójdzie. Ja bym popracował cały dzień i zobaczył dokładnie ile oleju ubywa. Bo teraz twierdzisz że 0,5l/h skoro dostaje się do układu chłodzenia to po 10h powinieneś tam mieć 5l oleju. Czyli pół oleju pół płynu. A sam korek który ma...
Witam . mam problem z VW transporter 1.9 td 96r z układem chłodzenia , czym szybciej jadę tym coraz wyższa temperatura , ktoś mi powiedział że pod chłodnicami jest umieszczony pompka elektryczna która dodatkowo napędza układ chłodzenia , zdjąłem więc wtyczkę z tej pompki i sprawdziłem czy dochodzi tam prąd na gorącym silniku i przy załączonych wentylatorach...
jak tuleje za mało wystają to przy dużych obciążeniach dmucha do układu chłodzenia (ciśnienie w komorze spalania jest dużo większe od ciśnienia nacisku wywieranego przez głowicę); przy pękniętej tuleji przeważnie dostaje się olej do ukł. chłodzenia. Najważniejsze to czy ubywa płynu podczas pracy silnika czy na postoju i kiedy szybciej
po postoju po 2 godz. jest jeszcze ciśnienie w zbiorniczku czyli wygląda na to że układ jest chyba szczelny Nie mam żadnej skali porównawczej w szybkości stygnięcia silnika w samochodzie ciężarowym, ale mnie się wydaje, że po takim czasie i przy takiej temperaturze otoczenia silnik powinien być raczej zimny i w zbiorniku nie powinno być żadnego ciśnienia...
A czy ubywa płyn z układu chłodzenia ? Jeśli tak to jest uszkodzona uszczelka pod głowicą, o czym świadczy siwy dym z układu wydechowego - najczęściej właśnie tak jest jak dostaje się ciecz chłodząca do cylindra. Przy uszkodzonej turbinie kopcił by na niebesko-szary kolor lub na czarno.
Sprawdź czy nie ubywa płynu chłodzącego. Miałem takie same prolemy z przegrzewaniem sinika. Instalacja elektryczna i chłodzenia sprawna. Zaczęła nawalać uszczelka pod glowica. Losowo przedostawały się gazy z cylindra do płynu i pojawiała się wysoka temp. Ubywał płyn chłodzący i pojawiały się czarne dymy z tłumnika. Po wymianie uszczelki wszytsko wróciło...
Witam mam problem z temperaturą chłodzenia. Temperatura podczas jazdy zachowuje się normalnie tzn jest 83-91'C ale na postoju potrafi wskoczyć do 95-98'c a wtedy załączyć się wentylator i zabije do 91 Czy to normalne? Dodam że wcześniej tego nie miałem a zaczęło się od kiedy wymieniłem oringi przy nagrzewnicy i zalałem nowym płynem układ chłodzenia...
SILNIK NAGRZEWA SIE DO TEMP NAWET 120 ^C. TO MAM ROZUMIEC ZE NAGLE SAM SIE UKŁAD CHŁODZENIA ZAPOWIETRZYŁ , PŁYNU NIE BRAKOWAŁO OBJAW::: JADE I NAGLE SILNIK MA 120 A CHŁODNICA ZIMNA? ZALEWAM DO PEŁNA UKŁAD CHODZENIA ZAPALAM ICZEKAM PŁYNU NIE UBYWA A NAWET PÓZNIEJ ZACZYNA GO WYRZUCAC
Zaobserwuj czy nie ubywa płynu w układzie chłodzenia,oraz sprawdz czy się w nim nie wytwarza ciśnienie (rozgrzewaj silnik i kontroluj gumowe węże jak będą się robiły bardzo twarde to będzie wskazywać na uszczelkę bądz głowicę).Rozgrzej silnik do temperatury przy której załącza się wentylator chłodnicy i obserwuj co się dzieje z płynem ale uważaj jeżeli...
jak to mogę sprawdzić? Całkiem prosto, na pracującym na gazie silniku zakręcić gaz na butli i poczekać aż zostanie wypalony gaz w instalacji (silnk zgaśnie, lub przełączy się sam na benzynę) i pojeździć parę dni intensywnie tylko na benzynie. Na początku tego eksperymentu najlepiej byłoby ewentualnie, profilaktycznie odpowietrzyć układ chłodzenia i...
To że pod korkiem nie ma "masła" nie znaczy że nie jest uszkodzona uszczelka pod głowicą - to zależy w którym miejscu puści . Zdarza się tak że płyn przedostaje się do komory spalania i wtedy mimo braku wycieków ubywa płynu, w układzie chłodzenia wytwarza się nadmierne ciśnienie co powoduje zapowietrzanie, często towarzyszy "wywalanie" płynu i biały...
Ja to robie tak że pompuje do układu chłodzenia cisnienie z butli (dwutlenek lub powietrze) około 1 bara przy uszczelnionym korku i samo wyłazi po 30 minutach. Jak głowica to nie pali na jeden jak wyciek to widac. Nagrzewnica może?
No i niestety, znowu się przegrzewa... :( Co ciekawe, już nie na wolnych, a przy szybkiej jeździe autostradą. Już myślę - "kurde, chyba faktycznie uszczelka pod głowicą", bo węże twarde (nie jakoś mocno, bo zgiąć palcami się da, a siłaczem jakimś nie jestem). Ale! Nie ma żadnego "bulgotania" w zbiorniczku, nawet przy ostrym dodawaniu gazu, nie wywala...
Zasadnicza sprawa skoro ci ubywa tzn że dolewasz płynu. A to znaczy że razem z płynem dostaje się powietrze. Czyli układ się zapowietrza. Gdy silnik stygnie płyn zmniejsza swoja odbiętość a pęcherzyki powietrza uchodzą np przez nieszczelny korek albo uszczelkę. Miejsce powietrza zostaje zastąpione płynem więc wizualnie wygląda to tak jak by płynu ubyło....
No to podłącz powietrze np 1,5 bara do chłodnicy na kilka godzin i patrz co się dzieje, czy ubywa płynu, czy poziom oleju rośnie.
Jeśli problem pojawia się po opadach deszczu to musi być przyczyną wilgoć. Sprawdził bym pod wykładzinami w bagażniku, nadkola tylne w bagażniku, dywaniki w kabinie głównie przy progach (tam są główne wiązki przewodów, złącza elektryczne, bezpieczniki i różne moduły), pod deską rozdzielczą, pod tylną kanapą, słupki, drzwi. Czy nie ubywa płynu w układzie...
Witam .Auto jeżdziło "koło komina" i było wszystko ok , płynu w układzie chłodzenia ubywało ale w granicach zwykłej eksploatacji - jakiś litr na półtorej roku.Niestety zaszła potrzeba przejechania dalszej trasy , ciurkiem jakieś 600km i następnego dnia po powrocie auto się rozciekło . Byłem przekonany że to pompa ale zdjąłem osprzęt , dostałem się do...
witam jeżeli zbiera ci się masełko - to może to być wpływ niskich temperatur i wilgotności - zbiera ci się olej zmieszany z wodą jest jeszcze jedna możliwość - masz wywaloną uszczelke pod głowicą sprawdź bagnet - jeżeli olej nie ma podobnych objawów i nie ubywa ci płynu w zbiorniku wyrównawczym od układu chłodzenia - to nie ma się co za bardzo stresować...
Witam. Jestem posiadaczem VW Polo, od pewnego czasu mam problem z układem chłodzenia, a jestem zielony w tych sprawach. Czasami dochodzi do zagotowania płynu chłodniczego, a czasami nie. Mogę jechać szybko 130km/h i nic, a drugim razem spokojną jazdą 80-90 i płyn się gotuje. Dodatkowym problemem jest ciągłe ubywanie tego płynu. Nie zaobserwowałem żadnego...
Jaki jest obieg ciśnienia oleju w tym silniku ? Pompa oleju -> filtr oleju -> chłodnica oleju -> reszta ? Tak duże ilości oleju silnikowego, jakie mam w zbiorniczku wyrównawczym świadczyłyby że olej przedostaje się do układu chłodzenia pod ciśnieniem (znacznym), natomiast obejrzawszy nową pompę wody, wynika że smarowana jest raczej pod niskim ciśnieniem...
Czy tego płynu ci ubywa (gdzieś znika), czy zostaje on wypychany do zbiorniczka wyrównawczego? Jeśli płyn znika z układu chłodzenia (nie przybywa w zbiorniczku), to może to być: -> Uszkodzona pompa - należy dokładnie obejrzeć pompę oraz jej okolicę. -> Nieszczelny układ chłodzenia - koniecznie należy obejrzeć wszystkie elementy układu chłodzenia. Zwłaszcza...
Nie ubywa płynu od chłodzenia ? Miałem kiedyś troche podobny problem, gdy głowica była pęknięta, po lekkim nagrzaniu najwidoczniej po rozszerzeniu metalu sklepiało się pęknięcie. Ale wówczas bardzo dymiło z rury na biało.. Drugi motyw - A czujnik temperatury ? Też doświadczyłem, że puki auto się nie nagrzało świrował mi i dawał ogromne dawki paliwa...
ubywa płyn układu chłodzenia ubywa płyn ubywa płyn chłodniczy
schemat kontrolki rezerwy paliwa alarm prestige telefon grzeje ładowania
pilot uniwersalny silvercrest kh2156 pilot uniwersalny silvercrest
Lokalizacja czujnika ciśnienia paliwa w Opel Vectra B 2.2 DTI Prostownik wyłącza się podczas ładowania - przyczyny i rozwiązania