Pasek alternatora do wymiany lub przynajmniej do naciągnięcia, warto sprawdzić czy pasek nie jest czasem nie jest zanieczyszczony jakimś płynem.
Witam. A jaki masz luz jałowy pedału sprzęgła czyli od górnej pozycji do wyczuwalnego obciążenia ( podaj w cm) . Ale skoro ci się zapowietrza to czy nie ubywa płynu ? .Drugim problemem czy pompkę kupiłeś z tzw. górnej półki bo często gęsto te kiepskiej jakości mają krutķą żywotność tym bardziej przy niewłaściwym odpowietrzaniu . Trzeci problem...
wyciek płynu
Ale i tak nie puści płynu czyszczącego pod ciśnieniem przez niego.
Jak są bębny z tyłu to często zanim wyleje się bębna płyn to trochę się go musi nazbierać. Ale jak wyżej płyn ubywa jest wyciek.
Jak brak wycieków płynu to będzie pompka sprzęgła do wymiany.
Płyn G12 3l koncentratu Ci wystarczą.
Co w tych przepustnicach pada? Tam czasem nie ma jednego silniczka od spryskiwaczy gdzie zmianą kierunku obrotów realizuje się podawanie płynu na tył lub przód?
Czy chłodnica się nagrzewa? Jak rano odpalisz odkręć korek i zobacz czy płyn powraca cieńkim wężykiem do zbiornika.
3 'pipy' informują cię o niskim poziomie płynu hamulcowego.
Elektrohydrauliczne, jest zbiorniczek od płynu, więc na pewno.
Stan płynu hamulcowego jest ?
Korekty na poziomie +/- 1 mg więc jak na 250 tyś. oraz 18 lat całkiem nieźle. Z tego co wiem dawka jest ograniczana przez trzy mapy w ATD rządzenia kierowcy ,ograniczana momentu i dymienia. Wybierana jest wartość najniższa i tak realizuje sterownik. Doładowanie jest tylko sprawdzane w cross checku ale to od serii Bxx silników. W serii Axx tylko ma osiągnąć...
Prawdopodobnie masz zapowietrzony układ hamulcowy, jak dawno wymieniałeś płyn hamulcowy.
Witam, czy pojawił się również błąd czujnika temperatury płynu chłodniczego? Być może on jest przyczyną. Pozdrawiam
Usterka usunięta. Czujnik temperatury płynu uszkodzony. Pokazywał tempetarurę płynu ale nie wysyłał danych do przekaźnika od podgrzewania płynu.
Jeżeli nie masz świec, to nie masz podgrzewania płynu.
Dużo tego płynu ubywa? Może być uszczelka na pompie wody. Może być gdzieś rozszczelnienie przewodów. Sprawdzales w zbiorniku wyrownawczym czy są ślady oleju na powierzchni płynu?
A inne objawy przegrzewanie silnika? Ubytek płynu, twarde węże?
Ja mam tylko jedne pytanie czy ma okopcony zbiorniczek płynu chłodzącego?
Witam Skoda octavia wyrzuca płyn chłodniczy gdy dojdzie do 110stopni na wolnych obrotach na otwartym zbiorniczku i zamkniętym burzy sie
Wiem że pierwsze podejrzenie to upg Niekoniecznie, pod filtrem oleju jest wymiennik ciepła i też może wymieszać olej z płynem.
Oczywiście że termostat musi się otworzyć na duży obieg aby układ się odpowietrzył. Pilnuj stanu płynu w zbiorniczku bo trzeba będzie go dolać raz lub dwa.
Montuj, wymiana za 60 tyś km. Chyba że pompa zacznie wcześniej płyn puszczać.
A przypadkiem płyn Ci nie ucieka, bo itakie przypadki miałem. Kontrolka sygnalizuje tylko i wyłacznie brak płynu.
Dziś dolałem wody destylowanej jakies 100 g i zobacze czy bedzie ubywać. Dodam, że jakiś czas wcale nie dolewałem, więc może być jakiś wyciek ale bardzo nieznaczny. Sprawdziłem nie ma nigdzie wycieków od strony termostatu i na węzach, więc taki bardzo niewielki ubytek to może parowanie płynu.
A mnie to wygląda jak by stało pod chmurą, z otwartą maską bez głowicy. Skąd korozja i to na wszystkich garach? Czy płyn by się dostawał na wszystkie cylindry? Czy dobry płyn by spowodował taka korozję ? Wątpię.
Witam trzeba sprwdzić poziom płynu chłodniczego jeżeli jest w normie to czujnik temperatury do wymiany
Dorobić przycisk do spryskiwaczy reflektorów. Wygoda taka, że nie zawsze trzeba zmywać reflektory, to i płynu zaoszczedzisz. Przycisk sterować ma przekaźnikiem (dowolnym samochodowym) który załączy pompkę spryskiwaczy reflektorów. Warto zastosować rozwiązanie kolegi Marian B, kondensator wpiety szeregowo z cewką przekaźnika, równolegle do kondensatora...
30Nm + 70Nm + 90° + 90° + 90° oczywiście śruby głowicy nowe, lekko naoliwione świeżym olejem silnikowym, otwory w bloku czyste bez oleju czy płynu...
W dyskusjach była wzmianka iż wymiana płynu wycisza stuki oraz by nie stosować strokate płynu VW lecz ATE DOT 4 SL.6 o ile to prawda. Zalecana wymiana płynu przynajmniej co dwa lata lub średnio co 30–40 tysięcy a w przypadku eksplantacji w górach lub z przyczepką interwał skracamy.
Wydaje mi się ze Jest ruch płynu w zbiorniczku
Sterownik silnika na podstawie czujnika temperatury płynu. Czasem jest jeszcze termowlacznik w chłodnicy po lewej stronie
Klapa powietrza zimnego/ciepłego reaguje? Słychać że się przestawia? Co jest w zbiorniczku od płynu wyrównawczego? Płyn, woda, żółta maź?
Może masz mało płynu chłodzącego poprostu
Króćce to plastikowe rurki do których przyłączone są rury od chłodnicy,nagrzewnicy.Musisz zrobić sobie dostęp do pompy wody i szybko wyczaisz czy coś się dzieje.
Sprawdź czujnik temperatury , zainstalowany jest na przewodach płynu chłodniczego z nagrzewnicy .
Sprawdź czy folia w drzwiach trzyma. Trzeba zdjąć boczek z drzwi kierowcy. Ewentualnie sprawdziłbym dokładnie uszczelki drzwi. Ktoś z zewnątrz niech polewa auto wodą a Ty patrz w środku skąd płynie....
dodatkowo czujnik temperatury płynu chłodzącego Zobacz co pokazuje pod komputerem zanim podmienisz. -na wskazówkę nie patrz bo to zupełnie inne czujniki.
A co ze wzrostem zużycia paliwa? może to być spowodowane błędnymi pomiarami przepływomierza? podczasu robienia logu BS 011, kieronice chodziły w pełnym zakresie, czyli zeby sprawdzić czy to gruszka czy kierownice to musze odpiąc sztangę, tak? jeżeli po odpięciu sztangi od kirownic beda się one ruszały w pełnym zakresie to będzie znaczyło, że gruszka...
Jutro sprawdzę miernikiem - mam nadzieję że mi się uda jakoś bez demontażu czujnika - żeby nie wylać płynu z układu.
Jeżeli pedał wpadł w podłogę to można podejrzewać nieszczelność i wyciek płynu (tu z reguły jest miękki pedał hamulca), albo uszkodzenie sprężyny powrotu lub może serwa, ale trzeba dokładnie sprawdzić.
I po tym jak wywaliło płyn było go pełno pod zbiorniczkiem. Jeśli to ma jakieś znaczenie. Rozumiem jeśli zbiorniczek kruszy się to wymiana?
Jeśli nie "poszła" uszczelka, to płyn może uciekać jak wyżej podali koledzy. Ja (niezwłocznie) po dłuższej i forsownej jeździe sprawdziłbym stan węży, czy nie są mokre oraz w jakim stanie jest korek zbiorniczka płynu. Widziałem takie przypadki, że pod ciśnieniem płyn wydobywał się poprzez nieszczelny i niedokręcony korek zbiorniczka.
Wysprzeglik. Jak odsuniesz skrzyni biegów to poleci płyn.
Ja zawsze odpowietrzam "pod prąd" to znaczy napełniam strzykawkę z kawałkiem wężyka płynem, usuwam powietrze naciskając lekko tłok i pcham świeży płyn przez odpowietrznik do zbiorniczka
Jeden do samochodu trzy razy przyciska pedał hamulca i trzyma pedał wciśnięty a ty zakładasz klucz i wężyk przeźroczysty na odpowietrznik i w momencie jak kolega trzyma pedał to odkręcasz odpowietrznik. I zabieg powtarzać aż w przeźroczystym przewodzie poleci czysty płyn bez powietrza. I zaczynamy od najdalszego koła pompy hamulcowej.
Jeżeli tak to objawy wskazują na to że się nie otwiera i nie puszcza płynu na duży obieg.
A co takiego robiłeś przy hamulcach że musiałeś je odpowietrzać? Możesz spróbować innej metody odpowietrzania, odkręć odpowietsznik, załóż cienki wężyk, i niech płyn samoczynnie ścieka do jakiegoś pojemniczka, przez około 5min. Jednocześnie sprawdzaj poziom płynu w zbiorniczku.
Główne punkty masowe: Komora silnika -główny pod akumulatorem -w okolicach zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego(w stronę przegrody) Kabina -pod kolumną kierowniczą -w okolicach zawiasów drzwi kierowcy i pasażera Bagażnik Okolice świateł
Avu ma termostat sterowany z ECU i ma wyższą temperaturę pracy. Tak płyn G12+ lub g13.
Cześć wszystkim, pacjent octavia 2, problem z hamulcami. Otóż w różnych odstępach czasowych dziwnie wpada mi pedal hamulca np. stoje w korku, trzymam delikatnie hamulec (byle się nie stoczył) i nagle samochód zaczyna się toczyć, wciskam hamulec mocniej i jest miękki ale do pewnego momentu, zahamuje mniej więcej w 3/4 zakresu działania pedala. Puszczę...
Jeżeli nieszczelności podciśnienia to coś typu samostart, wzrosną obroty, jeżeli chodzi o nieszczelności np węży to woda z płynem, będzie się pienic
Chłodnica EGR służy chłodzeniu spalin zanim dostaną się do układu dolotowego. Ewentualne podgrzanie płynu to tylko „skutek uboczny”
U mnie pomogła wymiana czujnika. Mechanik też powiedział że płynu hamulcowego było mało. Wg mnie było pod max. ale dolal płyn, wymienił czujnik i póki co wszytko ok.
A co ten komp pokazuje w parametrach? Np jak "widzi" ręczny i poziom płynu? I ta kontrolka to wykrzyknik czy P?
I chyba znalazłem problem :/ po wymianie termostatu z dobrego na dobry dzis sprawdze jeszcze pompe wody, bo prawdipodobnie ona winna, bo jest brak obiegu. Za termostatem robi sie z 10cm cieple a dalej jest zimny przewod , w srodku ogrzewanie jest bardzo gorace ,,topi tapicerke,, a chlodnica zimna
Witam, Popełnili bardzo duży błąd wprowadzając termostat sterowany przez ECU. Gdyby był klasyczny wszystko byłoby ok. Problem jest z termostatem, dlaczego otwiera się tylko przy pokrętle na maksa w prawo. Jeśli włączę klimatyzację, wentylatory obracają się z prędkością 1. Więc nie byłby to problem z bezpiecznikiem. Najpierw otwiera się termostat, umożliwiając...
To znaczy jak doprowadzenie do ładu? Mam od 1,5 roku tarcze ATE z klockami, płyn ATE Dot 4, wymieniony pół roku temu
Dzis udało mi się zwalczyć ten B200F. Został wymieniony sam blok pompy ponieważ był inny niż po nr vin i po tej operacji zostały skalibronwe czujniki esp i co ważne przyuczony czujnik ciśnienia płynu hamulcowego. Sterownik oryginalny z auta.
Dzięki za szybką odpowiedź. Sprawdzę okolice termostatu później. Teraz tylko dokumentuję nr czujnika zrzutami z neta. Czy dealer się myli? https://obrazki.elektroda.pl/3740135100_... https://obrazki.elektroda.pl/3089832400_...
Sprawdż szczelność nagrzewnicy. tu kolegawyżej ma racje,a płynu w układzie chłodzenia nieubywa?
Faktycznie jest tam termostat sterowany przez ECU. W grupie VAG te równe 90 na zegarze to ściema dla lepszego samopoczucia kierowcy - nawet przy spotych odchyłkach stoi równo na środku. Podejrzyj temperaturę z poziomu komputera. Te wynalazki z tymi termostatami potrafią pracować nawet na temperaturze bliskiej 110 st C. Dopiero jak zaczniesz dawać ostro...
Nagrzej delikatnie ten wąż , może być suszarka do włosów, opalarka , gorąca woda posmaruj płynem do naczyń i zakładaj.
Jeżeli sucho pod silnikiem to wszystko wskazuje na uszczelkę pod głowicą, lub jak pisał gps79 mikro pęknięcie bloku. Częsta przypadłość.
Nowy filtr i sprawna klimatyzacja to podstawa.Jesli bedzie nadal występować problem to może być nagrzewnica. Płynu nie ubywa ?
Świece żarowe ok?Skoro dolewasz płyn to on jest przyczyną białego dymu.Chłodnicę spalin sprawdziłeś?
Co się dzieje w układzie chłodzenia? Ubywa płynu? Węże twarde?
Witam -trzeba zaobserwować czy ubywa płyn chłodniczy z układu!!! (obejrzeć w zbiorniczku wyrównawczym wszelkie zmiany cieczy, kożuchy ,mazie).Kolejny symptom to olej w silniku:trzeba sprawdzić czy nie nosi w sobie śladowe ilości ON tzn. rzednie zapach ,czy stan na bagnecie nieznacznie się podnosi lub nie podnosi a z racji przebiegu powinien nieznacznie...
Przewody byly ok, powtorne odpowietrzenie pompy dało efekt.
Czujnik temp płynu koło termostatu do sprawdzenie i wiązka. Co to za elektrycy jak takich rzeczy nie potrafią ogarnąć? O co chodzi z tym lutowaniem kabli? 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika. Czujnik nie znajduję się koło termostatu. Obok termostatu...
Najczęstszym powodem niesprawności jest zalanie np. płynem chłodniczym; można rozebrać obudowę, zobaczyć, wysuszyć lub popoprawiać luty. Ponieważ to popularny sterownik z Golfa 4 - nie warto szczegółowo naprawiać a kupić na forach VW czy równie popularnym serwisie aukcyjnym :wink:
maskę podnoszę tylko przy wymianie oleju. Taak, wiemy. Płynu do spryskiwaczy tylko w niemieckich ubywa i trzeba dolewać, w koreańskich krąży w obiegu zamkniętym.
No to pozostaje uszczelka pod głowicą, to dość typowy objaw tego uszkodzenia... ubytek płynu też typowy, a pompa wody na pewno nie . można zrobić test na obecność spalin w płynie chłodzącym, będziesz wiedział
Przy podobnych objawach u mnie winna okazała się pompa. Zeżarta w środku. Ale ja nie wymieniam nigdy płynu hamulcowego puki awaria nie wystąpi... Pozdrawiam.
Jak płyn w normie to sprawdz czy pływak w zbiorniczku z płynem pracuję bez zacięć.To mogą być zużyte klocki lub uszkodzony czujnik klocków hamulcowych.
Poziom płynu jest ok. Czujnika poziomu nie sprawdziłem, w jaki sposób mogę to zrobić?
Omega b miała zbiornik płynu na przednim pasie i to duży 5cz6 litrów.
Dolej paliwa dla pewności,naładuj porządnie akumulator,sprawdź dla świętego spokoju poziom oleju i płynu chłodniczego i odpalaj.Niech sobie popracuje.Wybuchnąć nie powinien co najwyżej próba odpalenia sie nie powiedzie ;).Oczywiście odpalanie na benzynie tak samo jak rozgrzewanie silnika.Żadnego gwałtownego zwiększania obrotów zanim sobie nie popracuje...
potrafi się wyłożyć wiązka w okolicach podszybia . rozwala ją zimowy płyn do spryskiwaczy , ostatnio widziałem upalone przez to zegary
Przepływka mierzy prawidłowo, troszkę ciśnienie doładowania masz niestabilne. W sumie można uznać, że jest poprawnie. Wykonaj sam log 011 dynamiczny i wklej. Warunek podstawowy to temperatura płynu chłodzącego 90°C. Pozdr.
SKODA OCTAVIA II 1.6 TDI 2010r. A więc od początku.Po długiej podróży zaczął ubywać w szybkim tempie płyn chłodniczy i zapalała się kontrolka poziomu płynu,po uzupełnieniu mogłem przejechać około 30 km i problem się powtarzał,przyczyną była chłodniczka oleju ,a dokładniej to obudowa filtra oleju ,taka czarna, gdyż na kanale wodnym gdzie jest umieszczona...
ja też widziałem jak wymieniono uszczelkę pod głowicą i dalej wyrzucał płyn ,a przyczyną był korek zbiorniczka wyrównawczego,przy dolewaniu płynu i zakręcaniu korka uszczelka z niego się zsunęła.
Kontrolka jak gaśnie to znaczy że świece są dostatecznie gorące i można dokonac uruchomienia i właśnie o to chodzi w tym wszystkim, wiadomo, że po jej zgaśnięciu następuje faza dogrzewania silnika (nie informowana już kierowcy świeceniem tej kontrolki) ale im niższa temperatura płynu chłodzącego tym kontrolka świec żarowych dłużej świeci po przekręceniu...
Witam. Problem dotyczy Skoda Octavia 1 kombi 1.9 tdi bogata wersja elektryczna. Wycieraczki nie chcą się wyłączać. Praktycznie w każdym położeniu czy raz tylko na strzała czy prysniecie płynem czy w szybszych położeniach. Problem narastał stopniowo, teraz już cały czas tak jest. Auto ma też czujnik deszczu. Na razie przeczyscilem przekaźnik tam wszystko...
Racja kontrolka jest od poziomu i gęstości płynu chłodniczego.Morze być go mało, być zabardzo rozrzedzony wodą lub jest stary.
Może być to spowodowane nie dogrzanym silnikiem ? Oczywiście, jeżeli płynu nie ubywa to może być przyczyną powstawania tego osadu. Często wskaźniki trochę przekłamują i nawet jeżeli wskazówka pokazuje temperaturę roboczą to olej jeszcze jest niedogrzany. Jakie robisz przebiegi dzienne?
Wymień czujnik temperatury płynu ,albo odepnij i pojeździj z dzień zobacz czy objawy się powtórzą. Coś kojarzę podobną usterkę.
Mechanik twierdzi że były frezował ja nie patrzyłem mu na ręce a z tymi śrubami nie wiem . Dziś jadę do niego podłączy komputer zobaczymy. Nie wiem czy może to miec znaczenie ale 3 tygodnie temu zrobiłem trasę nad orze i z powrotem jednego dnia 300 km w jedną stronę gdy wracałem pod koniec trasy to zaswieciła się lampka że płynu brakuje zatrzymałem...
Dzięki Panowie pomoc pomogła. Po sprawdzeniu wszystkich rzeczy i podłączeniu pod komputer okazało się, że przyczyną jest "Czujnik temp płynu chłodzącego" Jeszcze raz dziękuje za pomoc.] Pozdrawiam Piotr
Płyn nie ubywa i raczej jest OK ale dzięki nom za info.
czujnik płynu spryskiwaczy koduje się w kodowaniu , nie trzeba zadnego security access wchodzisz w kodowanie, czekasz az pomocnik sie pokaze i liczysz
witam! mam następujący problem z samochodem: w czasie jazdy po przejechaniu około 30 km poczułem opór w kierownicy przy skręcie w lewo i w prawo, jakby nie działało wspomaganie, przy skręcie np w lewo "opór,opór i puszcza" jakby coś się odtykało czy co? Po skręcie kierownica nie powraca do pozycji "0". zauważyłem że dzieje się tak po przejechaniu większej...
świece w tdi grzeją kiedy temperatura silnika wynosi mniej niż 40 C gdy tempwratura silnika jest wysza to czujnik temperatury PŁYNU odcina grzanie świec oraz nie zwiększa dawki rozruchowej paliwa
Nawet jak płyn ma 90 stopni to świece muszą pracować przez kilka sekund, nawet jeszcze po uruchomieniu, w samym sterowniku bym usterki szukał.
Wywala błędy typu sterownik źle zakodowany nic po za tym. Najtaniej można oszukajkę na czujnik temp płynu zrobić , następnie rozrusznik i ostatecznie mapę.
Masz termowłącznik w górnej czesci chłodnicy po prawej stronie.Czujnik temperatury w kruccu ktory wymieniłeś to dwa czujniki w jednym...jeden podaje temperaturę na zegary,drugi do sterownika silnika-co oznacza ze mimo poprawnej wartości na zegarach ECU może "widzieć"inne wartosci ...Sprawdz diagnostyką trmperaturę jaka jest podawana na zegary i ECU.Druga...
Uszkodzony był tylko termostat. Niestety koszt nowego jest spory (312zł). Oberwany listek obudowy spowodował stałe otwarcie termostatu i ciągłe chłodzenie silnika. To z kolei nie pozwoliło silnikowi osiągnąć temperatury 90 stopni i uaktywniło awaryjne uruchomienie wentylatora chłodnicy i zapalenie kontrolki alarmu za desce rozdzielczej (ten żółty symbol...
Od groma VAG-ów po 2009 roku ma różnego rodzaju dziwnych problemów na które pomaga aktualizacja któregoś z sterowników. Np. taki śmieszny przykład - Fabia II 2009 r 1,4 16v nie działa klimatyzacja , brak błędów w 08 tylko na silniku błąd czujnika temp płynu chłodniczego sporadyczny - rozwiązanie - aktualizacja zestawu wskaźników :)\
... w Skodzie Fabii wymieniałem uszczelkę i jest ok. Tylko u mnie płyn chłodniczy mieszał się z olejem a tutaj przedostaje się do komory spalania ... I właśnie jakie są tego konsekwencje ?
octavia płyn skoda octavia czujnik temperatura płyn płyn hamulcowy płyn wspomagania
palet maszyna tranzystor bc337 wymiennik ciepła schemat
electrolux lnk304gn samochód instalacja gazowa
Charczenie w nadawaniu CB radia - przyczyny i rozwiązania Siateczka pod kranem na panelu - filtr wlotowy wody