Witam. A jaki masz luz jałowy pedału sprzęgła czyli od górnej pozycji do wyczuwalnego obciążenia ( podaj w cm) . Ale skoro ci się zapowietrza to czy nie ubywa płynu ? .Drugim problemem czy pompkę kupiłeś z tzw. górnej półki bo często gęsto te kiepskiej jakości mają krutķą żywotność tym bardziej przy niewłaściwym odpowietrzaniu . Trzeci problem...
Jak są bębny z tyłu to często zanim wyleje się bębna płyn to trochę się go musi nazbierać. Ale jak wyżej płyn ubywa jest wyciek.
Płyn G12 3l koncentratu Ci wystarczą.
Jeden do samochodu trzy razy przyciska pedał hamulca i trzyma pedał wciśnięty a ty zakładasz klucz i wężyk przeźroczysty na odpowietrznik i w momencie jak kolega trzyma pedał to odkręcasz odpowietrznik. I zabieg powtarzać aż w przeźroczystym przewodzie poleci czysty płyn bez powietrza. I zaczynamy od najdalszego koła pompy hamulcowej.
A mnie to wygląda jak by stało pod chmurą, z otwartą maską bez głowicy. Skąd korozja i to na wszystkich garach? Czy płyn by się dostawał na wszystkie cylindry? Czy dobry płyn by spowodował taka korozję ? Wątpię.
Faktycznie jest tam termostat sterowany przez ECU. W grupie VAG te równe 90 na zegarze to ściema dla lepszego samopoczucia kierowcy - nawet przy spotych odchyłkach stoi równo na środku. Podejrzyj temperaturę z poziomu komputera. Te wynalazki z tymi termostatami potrafią pracować nawet na temperaturze bliskiej 110 st C. Dopiero jak zaczniesz dawać ostro...
Płyn się zagotował i zapowietrzył tą nitkę układu. Podobny efekt jak przy pękniętym przewodzie. Co do naprawy hamulca tylnego w Vag-u opłaca się tylko kompleksowe podejście. Czyli tarcza nowa (chociaż przetoczona). Nowe klocki. Zacisk nowy/regenerowany ze sprężynami na dźwignie ręcznego (pasują od superb-a) . Jarzmo odrdzewione pomalowane. Nowe linki...
Witam -trzeba zaobserwować czy ubywa płyn chłodniczy z układu!!! (obejrzeć w zbiorniczku wyrównawczym wszelkie zmiany cieczy, kożuchy ,mazie).Kolejny symptom to olej w silniku:trzeba sprawdzić czy nie nosi w sobie śladowe ilości ON tzn. rzednie zapach ,czy stan na bagnecie nieznacznie się podnosi lub nie podnosi a z racji przebiegu powinien nieznacznie...
Witam Skoda octavia wyrzuca płyn chłodniczy gdy dojdzie do 110stopni na wolnych obrotach na otwartym zbiorniczku i zamkniętym burzy sie
I po tym jak wywaliło płyn było go pełno pod zbiorniczkiem. Jeśli to ma jakieś znaczenie. Rozumiem jeśli zbiorniczek kruszy się to wymiana?
Czy chłodnica się nagrzewa? Jak rano odpalisz odkręć korek i zobacz czy płyn powraca cieńkim wężykiem do zbiornika.
Ja zawsze odpowietrzam "pod prąd" to znaczy napełniam strzykawkę z kawałkiem wężyka płynem, usuwam powietrze naciskając lekko tłok i pcham świeży płyn przez odpowietrznik do zbiorniczka
I chyba znalazłem problem :/ po wymianie termostatu z dobrego na dobry dzis sprawdze jeszcze pompe wody, bo prawdipodobnie ona winna, bo jest brak obiegu. Za termostatem robi sie z 10cm cieple a dalej jest zimny przewod , w srodku ogrzewanie jest bardzo gorace ,,topi tapicerke,, a chlodnica zimna
Czasem takie małe wycieki UV nie jest wstanie wykryć. Ale stary dobry płyn do naczyń z wodą w spryskiwaczu i poczekanie kilku minut i widać charakterystyczną drobną piankę w miejscu wycieku.
Witam serdecznie. Niestety nie znalazłem tematu z podobnym problemem jak mój. Mianowicie, od pewnego czasu moja Skoda Octavia 2/1,6 MPI z 2008 roku. Nie zawsze chce odpalić za pierwszym razem, od tzw. strzału. Nie ma reguły, czy silnik jest zimny czy ciepły. Kiedy nie chce odpalić za pierwszym razem, odpuszczam i kręcę — drugi raz też nie łapie, ale...
Witam. Czy dysponuje ktoś jakąś serwisówką lub mógłby ktoś opisać krok po kroku procedurę wymiany pompy cieczy chłodzącej wraz z momentami dokręcania śrub w samochodzie Skoda Octavia 1.4 150KM rok 20... Bezpośrednia odpowiedź na pytanie - W silniku 1.4 TSI CZDA (Octavia III, 2016) nieszczelności „spod plastikowego dekla z króćcami” wynikają najczęściej...
Witam, Posiadam Skodę Octavię Mk1, 2002 rok, 1.6 benzyna, kod silnika AVU, BFQ. Czekając w korku w zeszłym roku zauważyłem, że temperatura przekracza 90 stopni. Zatrzymałem się, otworzyłem maskę i zauważyłem, że wentylatory się nie obracają. Jeśli włączyłem klimatyzację, zaczęły się obracać. Podczas diagnozy zauważyłem, że termostat, który jest kontrolowany...
Witam wszystkich. W Skoda Octavia I 1.9 TDI 110 KM chciałem wymienić płyn chłodniczy, gdyż miałem wycieki płynu przez króciec wody. Spuściłem cały płyn kranikiem przy chłodnicy. Nastepnie zalałem nowym płynem i tu pojawił sie problem a mianowicie weszło do zbiorniczka wyrównawczego jakieś 2,5 litra płynu, uciskając przewody do chłodnicy, niewiele wiecej...
No wiesz, bańkami to płyn wymieniasz jak masz ksenony albo full ledy . Napisałem bo ja akurat w każdym mam nowoczesne oświetlenie i spryskiwacze wysokociśnieniowe i płynu idzie bańka na kilka dni jazdy (spryskiwacze reflektorów uruchamiają się automatycznie) Żadnego płynu nigdy nie wypryskiwałem przed sezonem zimowymm, setka mocnego alkoholu zwykłą...
Cześć wszystkim, pacjent octavia 2, problem z hamulcami. Otóż w różnych odstępach czasowych dziwnie wpada mi pedal hamulca np. stoje w korku, trzymam delikatnie hamulec (byle się nie stoczył) i nagle samochód zaczyna się toczyć, wciskam hamulec mocniej i jest miękki ale do pewnego momentu, zahamuje mniej więcej w 3/4 zakresu działania pedala. Puszczę...
To znaczy jak doprowadzenie do ładu? Mam od 1,5 roku tarcze ATE z klockami, płyn ATE Dot 4, wymieniony pół roku temu
Widzę, że zbiorniczek jest winny przy różnych komunikatach nie związanych bezpośrednio z nim. U mnie w O2, w zimie wyświetlał się czerwony komunikat o niskim ciśnieniu oleju. Dolanie płynu chłodzącego lekko ponad maks likwidowało ten problem. Tu też można spróbować dolać płynu lub przeczyścić elektrody i dodatkowo podładować akumulator. Płyn już sprawdzałem....
Ja bym sprawdziła z innej strony może uszkodzeniu uległ termostat i płyn idzie na dużym obiegu przez to silnik dłużej nagrzewa taka ilość płynu a dodatkowo ochładza go parownik i temperatura po przełączeniu się na gaz spada poniżej zadanej dla instalacji gazowej i centralka od gazu przełącza na benzynę. Było by dobrze sprawdzić temperaturę podczas pracy...
Kolego Sigwa18 , mam podobny problem, tylko że płyn wywala mi przy ostrej jezdzie praktycznie cały (około 5 litrów). Czy też miałeś taką sytuacje przed remontem uszczelki pod głowicą?
Prawdopodobnie masz zapowietrzony układ hamulcowy, jak dawno wymieniałeś płyn hamulcowy.
Tak ma być. Avu czyli próba vag przejścia na wyższą normę czystości spalin. Najlepiej stosować płyn g13 lub taki bezwodny wrzący w temperaturze powyżej 120st.
Ostatnio wymieniany był króciec wody bo mi uciekał płyn z chłodnicy. Byłem przy tym jak mechanik go zdejmował i faktycznie mocno był już zużyty. Na zewnętrznej stronie widać było zacieki uciekającego płynu i pęknięcia. Po wymianie płyn nie uciekał już, ale przez w sumie przypadek zauważyłem że na włączonym silniku po odkręceniu korka wylewała się gotujący...
Czujnik poziomu płynu hamulcowego ... płyn niby jest ale spróbować troszke dolać , nieraz mylące są komory w których sie przelewa , styki czujnika , sam czujnik głupieje .
No a gdzie te krocce się znajdują, gdzie ich szukać? I korek wymieniałem na nowy to płyn ubywa jeszcze bardziej jak jest ten korek z dziura. A wyciek z pompy wody jakoś da się zobaczyc?
Avu ma termostat sterowany z ECU i ma wyższą temperaturę pracy. Tak płyn G12+ lub g13.
Jeśli nie "poszła" uszczelka, to płyn może uciekać jak wyżej podali koledzy. Ja (niezwłocznie) po dłuższej i forsownej jeździe sprawdziłbym stan węży, czy nie są mokre oraz w jakim stanie jest korek zbiorniczka płynu. Widziałem takie przypadki, że pod ciśnieniem płyn wydobywał się poprzez nieszczelny i niedokręcony korek zbiorniczka.
A co takiego robiłeś przy hamulcach że musiałeś je odpowietrzać? Możesz spróbować innej metody odpowietrzania, odkręć odpowietsznik, załóż cienki wężyk, i niech płyn samoczynnie ścieka do jakiegoś pojemniczka, przez około 5min. Jednocześnie sprawdzaj poziom płynu w zbiorniczku.
Montuj, wymiana za 60 tyś km. Chyba że pompa zacznie wcześniej płyn puszczać.
Zazwyczaj najgorzej jest rano po dłuższym postoju dlatego sprawdzałem dziś szczelność i niby jest ok. Szczelność instalacji gazowej? A kolektora ssącego już nie? Przez 8 lat na tych ustawieniach nic się nie działo. Bo układ dolotowy był szczelny. Przepustnica czysta, adaptacja była robiona? Świece w jakiej kondycji? Może w nich leży problem? Dziś wyczyściłem...
Może Ludwik pomoże? Płyn do mycia naczyń robi lepszy poślizg :)
A przypadkiem płyn Ci nie ucieka, bo itakie przypadki miałem. Kontrolka sygnalizuje tylko i wyłacznie brak płynu.
Witam, Chciałem zapytać czy mieliście sukces z tym problemem. U mnie, jak odpalę auto, to nic się nie świeci ale jak tylko kawałek przejadę to zapala się kontrolka ręcznego i mam 3 sygnały dźwiękowe. Ciekawe jest to że komp nie pokazuje żadnych błędów ale jak mimo to próbuje kasować błędy to wtedy kontrolka się wyłącza i już nie włącza do ponownego...
Podczas trasy na wakację po ok 300 km zapaliła mi sie kontrolka płynu chłodniczego. dolałem ok 300 ml . Problem ten powraca po dłuższych trasach. Co sprawdziłem : Dywaniki suche poziom oleju ok brak masła pod korkiem zbiorniczek i płyn w nim czysty nie leci przy pompie wody brak jakichkolwiek śladów korek zmieniłem Czy wentylator chłodnicy powinien...
Jak płyn w normie to sprawdz czy pływak w zbiorniczku z płynem pracuję bez zacięć.To mogą być zużyte klocki lub uszkodzony czujnik klocków hamulcowych.
Możliwe że puściła nagrzewnica i tłusty osad to płyn chłodniczy. Albo masz wilgoć w aucie.
Świece żarowe ok?Skoro dolewasz płyn to on jest przyczyną białego dymu.Chłodnicę spalin sprawdziłeś?
Rozumiem ze wcześniej płyn był ok i nagle coś się powaliło . Nikt nie stosował jakiego uszczeniacza lub środków do płukania nagrzewnicy ??
Pasek alternatora do wymiany lub przynajmniej do naciągnięcia, warto sprawdzić czy pasek nie jest czasem nie jest zanieczyszczony jakimś płynem.
Witam. Zauważyłem ostatnio że zaczyna ubywać mi płyn chłodnicy. Dziś zacząłem szukać w którym miejscu ....i znalazłem.Mianowicie z pod metalowej rurki która wchodzi do silnika w okolicy termostatu , pod pompą paliwa. Pytanie co mam odkręcić żeby wymienić w niej oring i jakiej średnicy on ma być. Dołączam foto...
a może nowy płyn tylko jaki?
Z ta uszczelką bardzo prawdopodobne, a płynu dalej ubywa? Objawy faktycznie uszczelkowe, lub zapowietrzonego układu, wiem że teoretycznie sam sie powinien odpowietrzyć ale miałem kilka przypadków że tak nie było. Nie kojarze dokładnie ale odpowietrznika zapewne brak? Zobacz jaki stan płynu wtedy ręką duś kilkanaście razy te grubsze węże,zapewne wyjdą...
Witam, mam pytanie czy wg Was koszt usługi wymiany oleju skrzyni biegów 5 w Skodzie Octavii mk1 2,0/115 za 120 pln to nie jest trochę przesada? Wymiana oleju w silniku w moich stronach to ok 70 zł, to aż 50 zł więcej kosztowała by wymiana oleju w skrzyni? Do tego przecież też się podnosi auto, jeden płyn spuszcza, drugi wlewa... prawie 50% drożej....
Nawet jak płyn ma 90 stopni to świece muszą pracować przez kilka sekund, nawet jeszcze po uruchomieniu, w samym sterowniku bym usterki szukał.
Termostat był zakupiony w sklepie firmowym skody, mi rozwaliło go najprawdopodobniej przez złe zamontowanie przez warsztat ponieważ jedna śruba była źle wkręcona w tym miejscu w którym nastąpiło rozerwanie, teraz po wymianie jest wszytko w porządku temperatura jest delikatnie przed 90 stopniami i nigdy go nie przekracza, jeśli miał byś uszkodzoną uszczelkę...
Mechanik twierdzi że były frezował ja nie patrzyłem mu na ręce a z tymi śrubami nie wiem . Dziś jadę do niego podłączy komputer zobaczymy. Nie wiem czy może to miec znaczenie ale 3 tygodnie temu zrobiłem trasę nad orze i z powrotem jednego dnia 300 km w jedną stronę gdy wracałem pod koniec trasy to zaswieciła się lampka że płynu brakuje zatrzymałem...
octavia płyn skoda octavia czujnik temperatura płyn płyn hamulcowy płyn wspomagania
zestaw głośnomówiący telefon wymiana cewka mercedes mikrofala grzeje panasonic
silnik odkurzacz miele automatyczna skrzynia biegow problem
Kod błędu AEF3ED w Mercedes Actros - przyczyny i diagnostyka Ciągnięcie 100m rury PE zgrzanej doczołowo koparką