Witam. A jaki masz luz jałowy pedału sprzęgła czyli od górnej pozycji do wyczuwalnego obciążenia ( podaj w cm) . Ale skoro ci się zapowietrza to czy nie ubywa płynu ? .Drugim problemem czy pompkę kupiłeś z tzw. górnej półki bo często gęsto te kiepskiej jakości mają krutķą żywotność tym bardziej przy niewłaściwym odpowietrzaniu . Trzeci problem...
Pasek alternatora do wymiany lub przynajmniej do naciągnięcia, warto sprawdzić czy pasek nie jest czasem nie jest zanieczyszczony jakimś płynem.
wyciek płynu
Jak brak wycieków płynu to będzie pompka sprzęgła do wymiany.
Jak są bębny z tyłu to często zanim wyleje się bębna płyn to trochę się go musi nazbierać. Ale jak wyżej płyn ubywa jest wyciek.
Ale i tak nie puści płynu czyszczącego pod ciśnieniem przez niego.
Czy po wymianie pompy wody i termostatu tzn. po zlaniu płynu chłodzącego i powtórnym zalaniu, układ chłodzenia został poprawnie odpowietrzony?
Płyn G12 3l koncentratu Ci wystarczą.
Witam Skoda octavia wyrzuca płyn chłodniczy gdy dojdzie do 110stopni na wolnych obrotach na otwartym zbiorniczku i zamkniętym burzy sie
Ale chodzi mi że auto pracowało 3 godziny przed ściągnięciem głowicy i to jest zdjęcie zaraz po zdjęciu głowicy dlatego się pytam co to jwst
Co w tych przepustnicach pada? Tam czasem nie ma jednego silniczka od spryskiwaczy gdzie zmianą kierunku obrotów realizuje się podawanie płynu na tył lub przód?
Króćce to plastikowe rurki do których przyłączone są rury od chłodnicy,nagrzewnicy.Musisz zrobić sobie dostęp do pompy wody i szybko wyczaisz czy coś się dzieje.
Elektrohydrauliczne, jest zbiorniczek od płynu, więc na pewno.
Witam, czy pojawił się również błąd czujnika temperatury płynu chłodniczego? Być może on jest przyczyną. Pozdrawiam
Jeśli nie "poszła" uszczelka, to płyn może uciekać jak wyżej podali koledzy. Ja (niezwłocznie) po dłuższej i forsownej jeździe sprawdziłbym stan węży, czy nie są mokre oraz w jakim stanie jest korek zbiorniczka płynu. Widziałem takie przypadki, że pod ciśnieniem płyn wydobywał się poprzez nieszczelny i niedokręcony korek zbiorniczka.
Stan płynu hamulcowego jest ?
3 'pipy' informują cię o niskim poziomie płynu hamulcowego.
Oczywiście że termostat musi się otworzyć na duży obieg aby układ się odpowietrzył. Pilnuj stanu płynu w zbiorniczku bo trzeba będzie go dolać raz lub dwa.
Usterka usunięta. Czujnik temperatury płynu uszkodzony. Pokazywał tempetarurę płynu ale nie wysyłał danych do przekaźnika od podgrzewania płynu.
Jeżeli nie masz świec, to nie masz podgrzewania płynu.
Witam trzeba sprwdzić poziom płynu chłodniczego jeżeli jest w normie to czujnik temperatury do wymiany
Sterownik silnika na podstawie czujnika temperatury płynu. Czasem jest jeszcze termowlacznik w chłodnicy po lewej stronie
W dyskusjach była wzmianka iż wymiana płynu wycisza stuki oraz by nie stosować strokate płynu VW lecz ATE DOT 4 SL.6 o ile to prawda. Zalecana wymiana płynu przynajmniej co dwa lata lub średnio co 30–40 tysięcy a w przypadku eksplantacji w górach lub z przyczepką interwał skracamy.
Jak dużo ubywa płynu skoro brak wycieków?
Po regulacji turbo już rok spokoju. Nie wyrzuca płynu. Co ciekawe podobny przypadek miał kolega w AVB w passacie b5 kombi. Też wypluwał pomału płyn nadmiarem (dolewki co miesiąc) po mojej sugestii sprawdzenia turbo (czasem pojawiał się not lauf). Po wymianie turbo i regulacji tak by wykres doładowania jak najlepiej pokrywał zadane doładowanie też problem...
Dużo tego płynu ubywa? Może być uszczelka na pompie wody. Może być gdzieś rozszczelnienie przewodów. Sprawdzales w zbiorniku wyrownawczym czy są ślady oleju na powierzchni płynu?
I po tym jak wywaliło płyn było go pełno pod zbiorniczkiem. Jeśli to ma jakieś znaczenie. Rozumiem jeśli zbiorniczek kruszy się to wymiana?
A inne objawy przegrzewanie silnika? Ubytek płynu, twarde węże?
Prawdopodobnie masz zapowietrzony układ hamulcowy, jak dawno wymieniałeś płyn hamulcowy.
dodatkowo czujnik temperatury płynu chłodzącego Zobacz co pokazuje pod komputerem zanim podmienisz. -na wskazówkę nie patrz bo to zupełnie inne czujniki.
Ja mam tylko jedne pytanie czy ma okopcony zbiorniczek płynu chłodzącego?
Jeżeli pedał wpadł w podłogę to można podejrzewać nieszczelność i wyciek płynu (tu z reguły jest miękki pedał hamulca), albo uszkodzenie sprężyny powrotu lub może serwa, ale trzeba dokładnie sprawdzić.
Wiem że pierwsze podejrzenie to upg Niekoniecznie, pod filtrem oleju jest wymiennik ciepła i też może wymieszać olej z płynem.
30Nm + 70Nm + 90° + 90° + 90° oczywiście śruby głowicy nowe, lekko naoliwione świeżym olejem silnikowym, otwory w bloku czyste bez oleju czy płynu...
I chyba znalazłem problem :/ po wymianie termostatu z dobrego na dobry dzis sprawdze jeszcze pompe wody, bo prawdipodobnie ona winna, bo jest brak obiegu. Za termostatem robi sie z 10cm cieple a dalej jest zimny przewod , w srodku ogrzewanie jest bardzo gorace ,,topi tapicerke,, a chlodnica zimna
Klapa powietrza zimnego/ciepłego reaguje? Słychać że się przestawia? Co jest w zbiorniczku od płynu wyrównawczego? Płyn, woda, żółta maź?
Wydaje mi się ze Jest ruch płynu w zbiorniczku
Sprawdź czujnik temperatury , zainstalowany jest na przewodach płynu chłodniczego z nagrzewnicy .
Może masz mało płynu chłodzącego poprostu
Montuj, wymiana za 60 tyś km. Chyba że pompa zacznie wcześniej płyn puszczać.
A przypadkiem płyn Ci nie ucieka, bo itakie przypadki miałem. Kontrolka sygnalizuje tylko i wyłacznie brak płynu.
Główne punkty masowe: Komora silnika -główny pod akumulatorem -w okolicach zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego(w stronę przegrody) Kabina -pod kolumną kierowniczą -w okolicach zawiasów drzwi kierowcy i pasażera Bagażnik Okolice świateł
Jeden do samochodu trzy razy przyciska pedał hamulca i trzyma pedał wciśnięty a ty zakładasz klucz i wężyk przeźroczysty na odpowietrznik i w momencie jak kolega trzyma pedał to odkręcasz odpowietrznik. I zabieg powtarzać aż w przeźroczystym przewodzie poleci czysty płyn bez powietrza. I zaczynamy od najdalszego koła pompy hamulcowej.
Ja zawsze odpowietrzam "pod prąd" to znaczy napełniam strzykawkę z kawałkiem wężyka płynem, usuwam powietrze naciskając lekko tłok i pcham świeży płyn przez odpowietrznik do zbiorniczka
A co takiego robiłeś przy hamulcach że musiałeś je odpowietrzać? Możesz spróbować innej metody odpowietrzania, odkręć odpowietsznik, załóż cienki wężyk, i niech płyn samoczynnie ścieka do jakiegoś pojemniczka, przez około 5min. Jednocześnie sprawdzaj poziom płynu w zbiorniczku.
To jest przełącznik termiczny a nie czujnik. Czujnik jest termistorem a z przełącznika żaden sygnał do sterownika nie idzie. Jak już to jest to czujnik do Octavii 1. https://obrazki.elektroda.pl/7934877900_... Słabe zdjecie ale powinno Ci wystarczyć.
Wysprzeglik. Jak odsuniesz skrzyni biegów to poleci płyn.
Jutro sprawdzę miernikiem - mam nadzieję że mi się uda jakoś bez demontażu czujnika - żeby nie wylać płynu z układu.
Jeżeli tak to objawy wskazują na to że się nie otwiera i nie puszcza płynu na duży obieg.
Avu ma termostat sterowany z ECU i ma wyższą temperaturę pracy. Tak płyn G12+ lub g13.
A co ten komp pokazuje w parametrach? Np jak "widzi" ręczny i poziom płynu? I ta kontrolka to wykrzyknik czy P?
Jeżeli sucho pod silnikiem to wszystko wskazuje na uszczelkę pod głowicą, lub jak pisał gps79 mikro pęknięcie bloku. Częsta przypadłość.
U mnie pomogła wymiana czujnika. Mechanik też powiedział że płynu hamulcowego było mało. Wg mnie było pod max. ale dolal płyn, wymienił czujnik i póki co wszytko ok.
Jeżeli nieszczelności podciśnienia to coś typu samostart, wzrosną obroty, jeżeli chodzi o nieszczelności np węży to woda z płynem, będzie się pienic
To znaczy jak doprowadzenie do ładu? Mam od 1,5 roku tarcze ATE z klockami, płyn ATE Dot 4, wymieniony pół roku temu
Faktycznie jest tam termostat sterowany przez ECU. W grupie VAG te równe 90 na zegarze to ściema dla lepszego samopoczucia kierowcy - nawet przy spotych odchyłkach stoi równo na środku. Podejrzyj temperaturę z poziomu komputera. Te wynalazki z tymi termostatami potrafią pracować nawet na temperaturze bliskiej 110 st C. Dopiero jak zaczniesz dawać ostro...
Sprawdź czy folia w drzwiach trzyma. Trzeba zdjąć boczek z drzwi kierowcy. Ewentualnie sprawdziłbym dokładnie uszczelki drzwi. Ktoś z zewnątrz niech polewa auto wodą a Ty patrz w środku skąd płynie....
Witam, Popełnili bardzo duży błąd wprowadzając termostat sterowany przez ECU. Gdyby był klasyczny wszystko byłoby ok. Problem jest z termostatem, dlaczego otwiera się tylko przy pokrętle na maksa w prawo. Jeśli włączę klimatyzację, wentylatory obracają się z prędkością 1. Więc nie byłby to problem z bezpiecznikiem. Najpierw otwiera się termostat, umożliwiając...
Dorobić przycisk do spryskiwaczy reflektorów. Wygoda taka, że nie zawsze trzeba zmywać reflektory, to i płynu zaoszczedzisz. Przycisk sterować ma przekaźnikiem (dowolnym samochodowym) który załączy pompkę spryskiwaczy reflektorów. Warto zastosować rozwiązanie kolegi Marian B, kondensator wpiety szeregowo z cewką przekaźnika, równolegle do kondensatora...
Cześć wszystkim, pacjent octavia 2, problem z hamulcami. Otóż w różnych odstępach czasowych dziwnie wpada mi pedal hamulca np. stoje w korku, trzymam delikatnie hamulec (byle się nie stoczył) i nagle samochód zaczyna się toczyć, wciskam hamulec mocniej i jest miękki ale do pewnego momentu, zahamuje mniej więcej w 3/4 zakresu działania pedala. Puszczę...
Chłodnica EGR służy chłodzeniu spalin zanim dostaną się do układu dolotowego. Ewentualne podgrzanie płynu to tylko „skutek uboczny”
Przewody byly ok, powtorne odpowietrzenie pompy dało efekt.
Nagrzej delikatnie ten wąż , może być suszarka do włosów, opalarka , gorąca woda posmaruj płynem do naczyń i zakładaj.
Czujnik temp płynu koło termostatu do sprawdzenie i wiązka. Co to za elektrycy jak takich rzeczy nie potrafią ogarnąć? O co chodzi z tym lutowaniem kabli? 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika. Czujnik nie znajduję się koło termostatu. Obok termostatu...
Dzis udało mi się zwalczyć ten B200F. Został wymieniony sam blok pompy ponieważ był inny niż po nr vin i po tej operacji zostały skalibronwe czujniki esp i co ważne przyuczony czujnik ciśnienia płynu hamulcowego. Sterownik oryginalny z auta.
Sprawdż szczelność nagrzewnicy. tu kolegawyżej ma racje,a płynu w układzie chłodzenia nieubywa?
Witam -trzeba zaobserwować czy ubywa płyn chłodniczy z układu!!! (obejrzeć w zbiorniczku wyrównawczym wszelkie zmiany cieczy, kożuchy ,mazie).Kolejny symptom to olej w silniku:trzeba sprawdzić czy nie nosi w sobie śladowe ilości ON tzn. rzednie zapach ,czy stan na bagnecie nieznacznie się podnosi lub nie podnosi a z racji przebiegu powinien nieznacznie...
Najczęstszym powodem niesprawności jest zalanie np. płynem chłodniczym; można rozebrać obudowę, zobaczyć, wysuszyć lub popoprawiać luty. Ponieważ to popularny sterownik z Golfa 4 - nie warto szczegółowo naprawiać a kupić na forach VW czy równie popularnym serwisie aukcyjnym :wink:
Co się dzieje w układzie chłodzenia? Ubywa płynu? Węże twarde?
Nowy filtr i sprawna klimatyzacja to podstawa.Jesli bedzie nadal występować problem to może być nagrzewnica. Płynu nie ubywa ?
maskę podnoszę tylko przy wymianie oleju. Taak, wiemy. Płynu do spryskiwaczy tylko w niemieckich ubywa i trzeba dolewać, w koreańskich krąży w obiegu zamkniętym.
Świece żarowe ok?Skoro dolewasz płyn to on jest przyczyną białego dymu.Chłodnicę spalin sprawdziłeś?
Poziom płynu jest ok. Czujnika poziomu nie sprawdziłem, w jaki sposób mogę to zrobić?
Jak płyn w normie to sprawdz czy pływak w zbiorniczku z płynem pracuję bez zacięć.To mogą być zużyte klocki lub uszkodzony czujnik klocków hamulcowych.
No to pozostaje uszczelka pod głowicą, to dość typowy objaw tego uszkodzenia... ubytek płynu też typowy, a pompa wody na pewno nie . można zrobić test na obecność spalin w płynie chłodzącym, będziesz wiedział
Dolej paliwa dla pewności,naładuj porządnie akumulator,sprawdź dla świętego spokoju poziom oleju i płynu chłodniczego i odpalaj.Niech sobie popracuje.Wybuchnąć nie powinien co najwyżej próba odpalenia sie nie powiedzie ;).Oczywiście odpalanie na benzynie tak samo jak rozgrzewanie silnika.Żadnego gwałtownego zwiększania obrotów zanim sobie nie popracuje...
A co ze wzrostem zużycia paliwa? może to być spowodowane błędnymi pomiarami przepływomierza? podczasu robienia logu BS 011, kieronice chodziły w pełnym zakresie, czyli zeby sprawdzić czy to gruszka czy kierownice to musze odpiąc sztangę, tak? jeżeli po odpięciu sztangi od kirownic beda się one ruszały w pełnym zakresie to będzie znaczyło, że gruszka...
Przy podobnych objawach u mnie winna okazała się pompa. Zeżarta w środku. Ale ja nie wymieniam nigdy płynu hamulcowego puki awaria nie wystąpi... Pozdrawiam.
Omega b miała zbiornik płynu na przednim pasie i to duży 5cz6 litrów.
Kontrolka jak gaśnie to znaczy że świece są dostatecznie gorące i można dokonac uruchomienia i właśnie o to chodzi w tym wszystkim, wiadomo, że po jej zgaśnięciu następuje faza dogrzewania silnika (nie informowana już kierowcy świeceniem tej kontrolki) ale im niższa temperatura płynu chłodzącego tym kontrolka świec żarowych dłużej świeci po przekręceniu...
Witam. Problem dotyczy Skoda Octavia 1 kombi 1.9 tdi bogata wersja elektryczna. Wycieraczki nie chcą się wyłączać. Praktycznie w każdym położeniu czy raz tylko na strzała czy prysniecie płynem czy w szybszych położeniach. Problem narastał stopniowo, teraz już cały czas tak jest. Auto ma też czujnik deszczu. Na razie przeczyscilem przekaźnik tam wszystko...
potrafi się wyłożyć wiązka w okolicach podszybia . rozwala ją zimowy płyn do spryskiwaczy , ostatnio widziałem upalone przez to zegary
Przepływka mierzy prawidłowo, troszkę ciśnienie doładowania masz niestabilne. W sumie można uznać, że jest poprawnie. Wykonaj sam log 011 dynamiczny i wklej. Warunek podstawowy to temperatura płynu chłodzącego 90°C. Pozdr.
Wymień czujnik temperatury płynu ,albo odepnij i pojeździj z dzień zobacz czy objawy się powtórzą. Coś kojarzę podobną usterkę.
ja też widziałem jak wymieniono uszczelkę pod głowicą i dalej wyrzucał płyn ,a przyczyną był korek zbiorniczka wyrównawczego,przy dolewaniu płynu i zakręcaniu korka uszczelka z niego się zsunęła.
SKODA OCTAVIA II 1.6 TDI 2010r. A więc od początku.Po długiej podróży zaczął ubywać w szybkim tempie płyn chłodniczy i zapalała się kontrolka poziomu płynu,po uzupełnieniu mogłem przejechać około 30 km i problem się powtarzał,przyczyną była chłodniczka oleju ,a dokładniej to obudowa filtra oleju ,taka czarna, gdyż na kanale wodnym gdzie jest umieszczona...
czujnik płynu spryskiwaczy koduje się w kodowaniu , nie trzeba zadnego security access wchodzisz w kodowanie, czekasz az pomocnik sie pokaze i liczysz
Racja kontrolka jest od poziomu i gęstości płynu chłodniczego.Morze być go mało, być zabardzo rozrzedzony wodą lub jest stary.
Dzięki Panowie pomoc pomogła. Po sprawdzeniu wszystkich rzeczy i podłączeniu pod komputer okazało się, że przyczyną jest "Czujnik temp płynu chłodzącego" Jeszcze raz dziękuje za pomoc.] Pozdrawiam Piotr
Płyn nie ubywa i raczej jest OK ale dzięki nom za info.
Nawet jak płyn ma 90 stopni to świece muszą pracować przez kilka sekund, nawet jeszcze po uruchomieniu, w samym sterowniku bym usterki szukał.
Mechanik twierdzi że były frezował ja nie patrzyłem mu na ręce a z tymi śrubami nie wiem . Dziś jadę do niego podłączy komputer zobaczymy. Nie wiem czy może to miec znaczenie ale 3 tygodnie temu zrobiłem trasę nad orze i z powrotem jednego dnia 300 km w jedną stronę gdy wracałem pod koniec trasy to zaswieciła się lampka że płynu brakuje zatrzymałem...
Wywala błędy typu sterownik źle zakodowany nic po za tym. Najtaniej można oszukajkę na czujnik temp płynu zrobić , następnie rozrusznik i ostatecznie mapę.
świece w tdi grzeją kiedy temperatura silnika wynosi mniej niż 40 C gdy tempwratura silnika jest wysza to czujnik temperatury PŁYNU odcina grzanie świec oraz nie zwiększa dawki rozruchowej paliwa
Znalazłem info w sieci, może pomoże na takie przypadki: VAG Serwis: https://www.facebook.com/VAGserwis/posts... W ciągu ostatnich kliku tygodni mieliśmy kilkanaście przypadków problemów z ogrzewaniem w takich autach jak...
Pozostałe biegi na postoju i uruchomionym silniku wchodzą gładko? Sprzęgło "bierze" głęboko (przy podłodze)? Sprawne sprzęgło sterowane hydraulicznie powinno załączać napęd mniej więcej w połowie skoku pedału (raczej "wysoko" w porównaniu ze sprzęgłami "na linkę"). Tu masz jedną z metod odpowietrzania hydraulicznej pompy wysprzęglika: https://www.sprzeglo.com.pl/artykuly-odp...
Ja bym sprawdziła z innej strony może uszkodzeniu uległ termostat i płyn idzie na dużym obiegu przez to silnik dłużej nagrzewa taka ilość płynu a dodatkowo ochładza go parownik i temperatura po przełączeniu się na gaz spada poniżej zadanej dla instalacji gazowej i centralka od gazu przełącza na benzynę. Było by dobrze sprawdzić temperaturę podczas pracy...
Uszkodzony był tylko termostat. Niestety koszt nowego jest spory (312zł). Oberwany listek obudowy spowodował stałe otwarcie termostatu i ciągłe chłodzenie silnika. To z kolei nie pozwoliło silnikowi osiągnąć temperatury 90 stopni i uaktywniło awaryjne uruchomienie wentylatora chłodnicy i zapalenie kontrolki alarmu za desce rozdzielczej (ten żółty symbol...
witam! mam następujący problem z samochodem: w czasie jazdy po przejechaniu około 30 km poczułem opór w kierownicy przy skręcie w lewo i w prawo, jakby nie działało wspomaganie, przy skręcie np w lewo "opór,opór i puszcza" jakby coś się odtykało czy co? Po skręcie kierownica nie powraca do pozycji "0". zauważyłem że dzieje się tak po przejechaniu większej...
Kod 8277 - Zawór EGR Kod 19204 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego Po naprawie lub czyszczeniu odpowiednich komponentów, błędy można usunąć za pomocą skanera OBD2 (np. VCDS, ELM327 itp.). Jeśli po usunięciu błędów problem nadal występuje, kod może się pojawić ponownie, co sugeruje, że naprawa nie została przeprowadzona poprawnie lub występuje inny...
płyn octavia skoda octavia czujnik temperatura płyn płyn hamulcowy płyn wspomagania
parametr maszynowy volvo silnika gramofon technics cicho
aparaty słuchowe aparaty słuchowe
Miganie diody na routerze ZTE WF830 - co oznacza? Haier pralka wyświetla błąd 8 na każdym programie