Może ktoś miał podobną sytuację lub wie co może być przyczyną zapalania się kontrolki ? Nie pamietam dokładnie czy to ta kontrolka się zapalała, ale jak miałem za mało płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym to zapalała mi się jakaś kontrolka, chyba właśnie od temp. silnika i "pikało" 3 razy. Sprawdź w instrukcji, może wystarczy dolać płynu.
Pasek alternatora do wymiany lub przynajmniej do naciągnięcia, warto sprawdzić czy pasek nie jest czasem nie jest zanieczyszczony jakimś płynem.
Ten czujnik masz na rurze obok zbiorniczka płynu.
Według schematu tylna wycieraczka - nie ma przekażnika , jest układ elektroniczny w silniczku wycieraczki . Przewody ; czarny - +12V po zapłonie przez bezpiecznik nr. 32 (10A) brązowy - masa zielono/czerwony (INT) - podanie masy uruchamia wycieraczkę w trybie przerywanym . zielono/biały (WW) - dołączenie tutaj plusa bez zdejmowania masy z przewodu zielono/czerwonego...
Odkręcasz kluczem 29. Uszczelka powinna być miedziana. Na silikon nie możesz dać ze względu na ciśnienie. Jak się rozgrzeje na w korku to wywali cały płyn.
Głowica była planowana?
vinci , czy rozwiazales juz problem ?? tak na marginesie , w poradniku od Favorit / Felicji podają jeszcze jedna przyczynę podwyższonej temp. płynu, uszkodzony zaworek w zakrętce zbiornika wyrownaczego płynu
Sprawdź miernikiem czy piny w tym zbiorniczku jakoś reagują na poziom płynu.
Czujnik temperatury płynu chłodniczego
Skrzynie są dość czułe na jakość oleju. Kiedy ostatnia wymiana płynu?
Tylko odpowietrz po założeniu i zalaniu płynem.
Podczas sprawdzenia zwróć uwagę na uszczelkę pod pompą wody, u mnie ostatnio padła i płyn wyciekał. Pozdrawiam.
Kup tester i sprawdź czy spaliny nie dostają się do płynu chłodzącego
Co do rozrusznika to zobacz czy na tym cienkim przewodzie który do niego idzie jest zasilanie jak włączasz rozrusznik. Jak nie ma to raczej kostka stacyjki uszkodzona a jak jest to rozrusznik do naprawy. Nie masz czasem zbyt mało płynu hamulcowego?
wyciek płynu
Kup plyn do vw,skoda
Zielony zgodny z normą vw (w sklepie będą wiedzieć ) To i tak robota głupiego bo jesteś w stanie wymienić tylko w zbiorniczku nad pompą (oczywiście po zdemontowaniu nadkola i przewodu powrotnego).
Prawdopodobnie jest uszkodzony termostat.
Jak są bębny z tyłu to często zanim wyleje się bębna płyn to trochę się go musi nazbierać. Ale jak wyżej płyn ubywa jest wyciek.
Układ jak jest zimny zalewa się z wyjętym czujnikem temperatury silnika. Ukłaď sie wtedy ładnie napelni zaleje pompę wody. Poteem wystarczy zagrzać do włączenia wentylatora zgasić poczakać aż troche ostygnie i sprawdzic poziom płynu ewntualnie dolać.
Naładuj lub wymień akumulator i autko zapali bez problemu. Co do wykrzyknika to jest kontrolka ręcznego lub poziomu płynu. Spuść ręczny jak nioe zgaśnie to dolej płynu...
Jak brak wycieków płynu to będzie pompka sprzęgła do wymiany.
3 'pipy' informują cię o niskim poziomie płynu hamulcowego.
Płyn G12 3l koncentratu Ci wystarczą.
Sprawdzana była chłodnica czy nie zamulona?
Najlepszym wyjściem będzie udanie się do mechanika i nie pouczanie go o tym co się wyczytało w gooogle by nie narazić się na kompromitację. A jak już chcesz na siłę robić sam to sprawdź jeszcze króciec z tyłu głowicy. A i check nie zapala się przy wycieku płynu.
Skoda to grupa Vag ,więc sam się odpowietrza... Lejesz płynu do zbiorniczka do prawie full, nie zakrecasz korka ,odpalasz auto , ustawiiasz temperaturę na max ciepło , dmuchawę na 3 i czekasz aż złapie 90-95 zależy od termostatu, musi się otworzyć i gorące pójdzie w obieg. Czekasz aż ze zbiorniczka ucieknie całe powietrze, niee będzie bąbelków. Sprawdź...
Co w tych przepustnicach pada? Tam czasem nie ma jednego silniczka od spryskiwaczy gdzie zmianą kierunku obrotów realizuje się podawanie płynu na tył lub przód?
(at)sigwa18 - Pod autem nie widać wycieku w miejscu, gdzie znajduje się rysa/pęknięcie (z drugiej strony jednak nie przyglądałem się za bardzo, bo nie sądziłem, że tam może być wyciek, na prywatnym miejscu postojowym widać tylko plamę olejową od strony miski olejowej). Ubytki płynu chłodzącego jednak były znaczne, ok. 1 cm w zbiorniczku po przejechaniu...
Jeżeli nie masz świec, to nie masz podgrzewania płynu.
Usterka usunięta. Czujnik temperatury płynu uszkodzony. Pokazywał tempetarurę płynu ale nie wysyłał danych do przekaźnika od podgrzewania płynu.
Elektrohydrauliczne, jest zbiorniczek od płynu, więc na pewno.
Stan płynu hamulcowego jest ?
Wszystko ok. Tylko jaki płyn kupić bo w serwisie wołają 300 PLN za litr a nie chcą podać jaki to ma być płyn
Do odpowietrzenia wystarczy podnieść auto lub same przednie koła i przekręcić kierownicą w lewo na max i prawo na max kilka razy. Potem odpalenie ,by pompa pracowała i tak samo. Po takim zabiegu całe powietrze z układu powinno się wydostać. Jak dalej jest problem to raczej pompa ucierpiała na tym chwilowym braku płynu.
Wrzuciłem na tutejszy serwer. http://obrazki.elektroda.pl/3568836500_1...
Na pewno mała ,sprawdz plasteliną
Dużo tego płynu ubywa? Może być uszczelka na pompie wody. Może być gdzieś rozszczelnienie przewodów. Sprawdzales w zbiorniku wyrownawczym czy są ślady oleju na powierzchni płynu?
Na pewno nie tam gdzie go nie ma. Zmień wodę na płyn chłodniczy i nie rozszczelniaj gorącego układu.
Pęknięta tuleja? Tez bym to podejrzewał. Aby się przekonać to niestety silnik trza rozebrać . Można też olać problem , skoro sprężanie i moc jest, a płynu chłodniczego nie wyrzuca pod ciśnieniem.
Wiem że pierwsze podejrzenie to upg Niekoniecznie, pod filtrem oleju jest wymiennik ciepła i też może wymieszać olej z płynem.
Normalka po naprawach ON, mycie płynem z amoniakem i po tłuszczyku na silniku.
Czy chłodnica się nagrzewa? Jak rano odpalisz odkręć korek i zobacz czy płyn powraca cieńkim wężykiem do zbiornika.
Tupakcb, moim zdaniem ,wina leży po stronie czujnika temperatury płynu
A przypadkiem płyn Ci nie ucieka, bo itakie przypadki miałem. Kontrolka sygnalizuje tylko i wyłacznie brak płynu.
Nie rozumiem co to znaczy"wyrzuca czujnik" Fizycznie go wyrzuca. Wyskakuje z otworu. A razem z nim cały płyn.
Witam. Ja mam jeszcze taką propozycję: Przy ciepłym silniku odłącz wtykę od czujnika temperatury płynu chłodzącego i próbuj go odpalić.
dzisiaj miałem znowu kolejną niepokojącą przygodę... stojąc na światłach silnik wpadł w nierówne obroty, a w pewnym momencie spadły tak że aż zgasł... ale zapalił na dotyk.
Dziś dolałem wody destylowanej jakies 100 g i zobacze czy bedzie ubywać. Dodam, że jakiś czas wcale nie dolewałem, więc może być jakiś wyciek ale bardzo nieznaczny. Sprawdziłem nie ma nigdzie wycieków od strony termostatu i na węzach, więc taki bardzo niewielki ubytek to może parowanie płynu.
Ja mam tylko jedne pytanie czy ma okopcony zbiorniczek płynu chłodzącego?
a jak sie dostac do tej złączki?
Stawiam na uszczelkę pod głowicą. A przy napełnianiu płynu należy pamiętać o otwarciu nagrzewnicy aby się odpowietrzyła. jeśli uszczelka to powinno być widać bulgotanie w naczynku z płynem
A czy ktoś się zainteresował, jakim płynem zalany jest układ? Czy występuje jakiś osad w zbiorniku płynu chłodniczego?
Witam, czy pojawił się również błąd czujnika temperatury płynu chłodniczego? Być może on jest przyczyną. Pozdrawiam
A inne objawy przegrzewanie silnika? Ubytek płynu, twarde węże?
W teście zegarów wyswietla tylko to co ma aktualnie zakodowane , a nie wszystko. Problem w tym ze nie przyjmuje kodowania dla kontrolki płynu do spryskiwacza Więc najprawdopodobniej masz bieda opcję, bez kontrolki płynu.
Wymieniony Termostat i zbiornik płynu chłodniczego.
Witam. Skoda superb 1 silnik 2.8 benzyna po rozgrzaniu poziom płynu chłodniczego spada poniżej minimum gdy silnik wystygnie poziom wraca do normy Co jest przyczyną
U mnie pod Warszawą jest minimalnie dodatnia temperatura. Spryskiwacze włączają się za każdym razem,tylko trzeba mieć włączone światła i dłużej przytrzymać przełącznik od wycieraczek.Pierwszy raz zaskoczył mnie mróz z wymianą płynu.
Sprawdź czy folia w drzwiach trzyma. Trzeba zdjąć boczek z drzwi kierowcy. Ewentualnie sprawdziłbym dokładnie uszczelki drzwi. Ktoś z zewnątrz niech polewa auto wodą a Ty patrz w środku skąd płynie....
Trochę stary temat, ale -Zbyniu_2011- nie napisał ile płynu w zbiorniczku było po wymianie. W moim tak się dzieje z paliwem, jak zapala się rezerwa to dolewam paliwa, poprawia się jego jakość i wtedy gaśnie :-) Ciekawe co tam u -tmichal24- z tym płynem?
Nowy termostat mógł się zepsuć, zamknięty nie puszcza płynu na chłodnicę.
A czy w układzie chłodzenia przed uszkodzeniem uszczelki miałeś czystą wodę, czy może płyn chłodniczy ?
Dzień dobry. Jak mogę sprawdzić sprawność działania zaworu ciśnieniowego zamontowanego w korku zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego? Auto to Skoda Superb 2,8v6 z 2002 roku. Kiedy są mrozy wycieka płyn (w sumie nawet ciężko namierzyć którędy). W lecie problemu nie ma, lub występuje raz na kilka lat. Na internetach wyczytałem że może to być właśnie...
Wiatrak włącza się jeśli temperatura płynu się podniesie, natomiast temperatura nie podnosi się a płyn ubywa.
Instalacja drugiej generacji, dokładnie nie pamiętam bo kilka lat minęło od instalacji, jakiś rok temu wymieniałem parownik na nówkę sztukę, póki co na gaz nie przełączam ale zastanawia mnie to że gdy jest na benzynie jadę i dodaję więcej gazu to nie łapie mocy w silniku słychać syczenie jakby coś pod ciśnieniem uciekało powietrze? płyn?
Ta kontrolka "z wykrzyknikiem" informuje nas o prawidłowym poziomie płynu hamulcowego w zbiorniczku. O jakie kontrolki Ci chodzi? Wszystkie?
Sprawdź przełącznik pod dźwignią hamulca oraz czujnik płynu hamulcowego
30Nm + 70Nm + 90° + 90° + 90° oczywiście śruby głowicy nowe, lekko naoliwione świeżym olejem silnikowym, otwory w bloku czyste bez oleju czy płynu...
Za mały poziom płynu hamulcowego.
ciekawe czemu uważacie że przy 100 stopniach płyn się gotuje.
Wydaje mi się ze Jest ruch płynu w zbiorniczku
To zwykły włącznik zwierny - w przypadku wystarczającej ilości płynu ma być zamknięty jak mi się zdaje.
Oczywiście że termostat musi się otworzyć na duży obieg aby układ się odpowietrzył. Pilnuj stanu płynu w zbiorniczku bo trzeba będzie go dolać raz lub dwa.
Witam Państwa. Posiadam samochód Skoda Fabia 1 z silnikiem 1.9 TDI i borykam się z problemem migającej na czerwono kontrolki płynu chłodniczego, która dodatkowo wydaje trzykrotny, charakterystyczny sygnał dźwiękowy. Poziom płynu chłodniczego jest w normie. Z informacji, które znalazłem w poradnikach, wynika, że problem może dotyczyć zbiornika płynu,...
Źle podpięte kable przy wkładce stacyjki,zdaje się cienki biały
Może masz mało płynu chłodzącego poprostu
W zbiorniczku płyn zawsze jest czysty, bo on nie krąży. Bardziej istotne jest, jak wygląda płyn w zaciskach.
płynu upuściłem kilkanaście kropel, zrobiłem to szybko To nie kwestia ile płynu wyleciało, tylko czy zabrakło go w zbiorniczku. Jeśli nie, to z odpowierzaniem nie powinno być najmniejszych problemów. Warto też się upewnić że sitko nas w konia nie robi, bo w VAG i PSA zdarza się że w sitku płyn stoi a pod nim pusto, wtedy dopiero jak się odchyli lekko...
A mnie to wygląda jak by stało pod chmurą, z otwartą maską bez głowicy. Skąd korozja i to na wszystkich garach? Czy płyn by się dostawał na wszystkie cylindry? Czy dobry płyn by spowodował taka korozję ? Wątpię.
Problem bardzo szybko został naprawiony przez mechanika z Węgorzewa który dokonał diagnostyki silnika i wymienił czujnik temperatury płynu chłodzącego. Teraz silnik chodzi jak " szwajcarski zegarek " , tak jak powinien pracować tak prosty i niezawodny silnik. Dodatkowo jest konieczność wypłukania układu chłodzenia i zalania nowym płynem chłodzącym.
uszczelka pod głowicą to to nie jest gdyż płyn do spryskiwaczy jest w normie Chyba płyn chłodzący.
Klapa powietrza zimnego/ciepłego reaguje? Słychać że się przestawia? Co jest w zbiorniczku od płynu wyrównawczego? Płyn, woda, żółta maź?
Witam Skoda octavia wyrzuca płyn chłodniczy gdy dojdzie do 110stopni na wolnych obrotach na otwartym zbiorniczku i zamkniętym burzy sie
Aluminiowa buła z boku gażnika od strony prawego nadkola, pod filtrem powietrza. Dochodzą do niej dwa węże z płynem chłodzącym.
Przepraszam za mój błąd. Po sprawdzeniu pompy mechanicznie jest sprawna, nie ma oznak uszkodzenia. Elektronika po regeneracji, po wymianie tarcz i klocków z tyłu. Przed wymianą tarcz było ok, aczkolwiek mechanik powiedział, że tył prawie wcale nie hamował. Był jeszcze jeden objaw: z lewego koła leciał płyn hamulcowy odpowietrzeniem.
Sprawdź czujnik temperatury , zainstalowany jest na przewodach płynu chłodniczego z nagrzewnicy .
O termostacie też już myślałem. Został wymieniony, ale problem nie zniknął. Zaraz sprawdzę naciąg paska klinowego, oraz stan płynu chłodniczego :)
Spotkałem się z przypadkami problemów, ze wspomaganiem u klientów,którzy chcieli uzupełnić płyn w układzie. W Skodzie Fabii wspomaganie w niektórych silnikach jest (bezobsługowe) tzn. dostęp do uzupełnienia płynu w układzie jest utrudniony. A dokładnie ,klienci żeby uzupełnić płyn muszą zdjąć akumulator.
Witam. Jeśli korek otwiera się przy stosunkowo niskiej temperaturze to główne wskazanie jest na uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Następują wtedy przedmuchy z cylindra do przestrzeni płynu chłodzącego. Pozdrawiam.
Pod skodą na wysokości układu kierowniczego nie ma wycieków płynu od wspomagania.
sprawdz czy któryś z przewodów wodnych za silnikiem co idą nie jest uszkodzony, gdy pojawia się wysoka temperatura i ciśnienie może ciec w trakcie jazdy a tego nie zauważasz. Mi przewód przetarł się o wydech z silnika bo gazownicy go źle przymocowali. Ile masz przejechane? może to być i uszczelka pod głowicą. Ale może to też być uszczelka w termostacie,...
W dyskusjach była wzmianka iż wymiana płynu wycisza stuki oraz by nie stosować strokate płynu VW lecz ATE DOT 4 SL.6 o ile to prawda. Zalecana wymiana płynu przynajmniej co dwa lata lub średnio co 30–40 tysięcy a w przypadku eksplantacji w górach lub z przyczepką interwał skracamy.
Witam, mam następujący problem z samochodem: podczas hamowania prawe przednie koło jest blokowane i wpada w poślizg podczas gdy lewe nie. Sprawia to że przy ostrzejszym hamowaniu zawsze ściąga mnie na jedną stronę. Wiem że przyczyną może być zabrudzenie tłoczka ale chciałbym się dowiedzieć czy są jeszcze jakieś inne przyczyny dlaczego tak się dzieje...
Podpowiedz mi jeszcze czy instalacja LPG może miec na to wpływ, tzn czy możliwe że gaz wychładza tak płyn.
Sondy w zbiorniku mogą być już brudne. Zmien najwyżej na nowy. Kosztuje grosze.
uszkodzona pompa płynu -przegrzany silnik.
Czesc.Uszczelka została wymieniona a głowica splanowana i nie pomogło.Kolega z tulejami moze miec racje czeste zjawisko,skoda potrafi tez wsiagac płyn na cylindry i w oleju go nie znajdziesz.A co do spalania sprawdz pierw wszystkie koła czy sie obracaja bez oporów(lubia hamulce trzymac)a potem swiece i reszte pokolei co juz było wymienione przez innych.Pozdrawiam...
no to już podpowiedź dzięki sprawdzę zbiornik w takim razie
Fridex to wadliwy żrący płyn stosowany fabrycznie przez Skodę w pierwszych latach produkcji Favorit, robił właśnie takie spustoszenia z głowicą, uszczelką i kadłubem. Później zastąpiony został płynem Frostox. Przyłóż nową uszczelkę do głowicy, jeśli zakuwki oraz pasek silikonu mają styk z litym zabielonym aluminium i nie ma na ich linii w.w. wżerów...
płyn chłodniczy skoda kontrolka płyn skoda płyn wspomagać skoda fabia
pralka połowa załadunek zworka pinem cordoba pompa paliwa
echosonda lowrance polecane odkurzacze
Schemat elektryczny lamp tylnych Volkswagen Passat B5 – opis pinów, kolory przewodów, bezpieczniki Citroën C5 III 2010 1.6 – optymalna temperatura pracy silnika VTi, THP, HDi