Zasadnicza kwestia to czy korek jest szczelny i czy wytwarza nadciśnienie wraz z nagrzewaniem płynu, przy 100°C węże mają się zrobić wyraźnie twardsze a nie zupełnie miękkie, inaczej płyn zacznie wrzeć przy ok. 105°C wytwarzając bąble gazowe które będą wypierać płyn i poziom w zbiorniczku wzrośnie. Okręcając korek przy 100°C musi wylecieć para pod ciśnieniem,...
Podobny przypadek mieliśmy z firmowym T4. Była wymieniana uszczelka pod głowicą. Po tygodniu ponownie (razem z planowaniem). Zanim trzeci raz wymienili uszczelkę sprawdzili głowice. Mikropęknięcia. Po wymianie głowicy, problemu z uciekającym płynem przez zbiorniczek wyrównawczym już nie było.
Czytałem na necie ze po wymianie termostatu i płynu trzeba odpowietrzyć na odkręconym zbiorniczku. To nie prawda :idea: , sam zauważyłeś ,że gdy masz otwarty zbiorniczek i gdy płyn się nagrzewa to płyn ci się będzie nawet wylewał z tego zbiorniczka jak jest otwarty ,:idea: ...,a po co marnować płyn przecież on trochę kosztuje :idea: :D , W taki sposób...
To kolega nie ma pompy takiej w której zbiorniczek osadzony jest bezpośrednio w pompie , tylko płyn ze zbiorniczka do pompy płynie przewodem ? Jeżeli tak to proszę uszczelnić zaciskami przewód . Moim zdaniem mechanizm zasysania powietrza jest taki ,że tłoczek cofając się zassie powietrze.
Nie miałeś ochoty nawet poinformować o rodzaju podwozia. Nikogo nie interesuje, czy to patelnia, czy jakaś gruszka, ale info o ilości osi skrętnych mogło się przydać. Jak wygląda płyn w zbiorniczku, czy klarowny lub spieniony. Takie informacje są konieczne, a nie, że to wywrotka.
wyrzuca jak jest ciepły.
Doskonale o tym zaworku wiem są nawet 2 jeden w korku a drugi z boku naczynia wyrównawczego wygląda jak śruba czarna. Jeździłem nawet z odkreconym korkiem i tak dalej płyn wyrzucało. I to nie zawsze. Sprawdziłem na zawartość spalin w naczynku i było ok. Kupiłem zestaw naprawczy sprężarki powietrza wymieniłem i pomogło
Osobiście taki układ zrobiłbym na układzie smarowania oleju, o wiele prościej. Co do twojego układu, to przede wszystkim ma za małą pojemność, trudno w ten sposób kontrolowac temperaturę płynu, zamiast rurek na wydechu zrób płaszcz wodny. Pompa w Twoim układzie pewnie tłoczy płyn w strone wydechu, potem na reduktor, po drodze jest zbiornik wyrównawczy,...
Nie masz racji. Zimny motor, odkręcasz odpowietrzniki, jak leci płyn to zakręcasz i już. Czasami trzeba w zbiorniczek dmuchnąć jak duży bombek powietrza.
Zalej zbiorniczek spryskiwacza do pełna i uruchom WYŁĄCZNIE tylny spryskiwacz na kilkanaście sekund, a następnie zaobserwuj czy płynu ubyło ze zbiorniczka. Jeżeli tak - to gdzieś jest uszkodzony wężyk i płyn leci "do środka auta". Jeżeli płynu nie ubywa to jest uszkodzona pompka, zatkany/zagnieciony wężyk lub zatkane dysze. W polifcie "czubeczek" z...
Do spraedzenia korek i sama szczelnosc ukladu chlodzenia. Wnioskując z tego co pisze autor, to układ jest szczelny, tylko robi się ciśnienie.
Są 2 znane mi sposoby. WYmiana zbiorniczka na MB i grzałka wbudowana z układu chłodzenia silnika. W dnie umieszczamy 2 świece żarowe połączone szeregowo coby się nie przepalały za często i robimy instalacje do tego. Czujnik strikte nie musi być w płynie wystarczy przyczepiony do zbiorniczka. Policz energię potrzebną do podgrzania to ci pomysła lusterek...
Zbiorniczek zasadniczo ma ścianki na tyle przeźroczyste, że powinno być widać poziom płynu. Chyba że płynu nie ma w ogóle w zbiorniczku, stąd wydaje się że nie widać poziomu (bo nie a poziomu :wink: ). Na zimnym silniku należy odkręcić korek i płyn ma być do mniej-więcej połowy zbiorniczka. Są tam znaki Max i Min Natomiast jak sprawdzić nie poziom a...
Dasz radę ;). Daję opis z forum BMW http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=... - proszę moderatora o nieusuwanie linka :). Dodam, że robiłem to już 2 razy i sposób działa w 100% Prawie we wszystkich BM-kach, wcześniej, czy później pojawiają się problemy z układem chłodzenia. Jego niedomagania objawiają się ogólnie przegrzewaniem lub niedogrzewaniem,...
Jeżeli nie ubywa płynu i nie jest brudny to na pewno uszczelka jest dobra :) gdyby była padnięta uszczelka płynu by co raz brakowało..i byłby brudny po prostu odkręć zbiorniczek wyrównawczy..zagrzej silnik i pozwól żeby płyn się unormalizował..może go wywalać ale gdy przestanie poczekaj kilka minut..zakręć..poczekaj aż ostygnie silnik..przejedź się...
Ten dym musi się z czegoś tworzyć. Ze spalonego płynu chłodniczego, albo z oleju. Z płynu są to kłęby tłustej pary, po przyłożeniu ręki do wydechu i przegazowaniu na dłoni pozostaje taki tłusty nalot o charakterystycznym słodkawym zapachu. Olej to spaliny gryzące. Jeżeli tester nie zmienia koloru i płynu nie ubywa to może rzeczywiście turbo trochę rzuca...
Od końca, :) radiatory-żeberka chłodnicy i intercoolera, czy nie są pozatykane brudem. Przedmuchaj sprężonym powietrzem, tak by tych blaszek między kanałami nie rozwalić. Sprawdziłbym termostat czy się nie zablokował, czy pompa wodna jest sprawna. Po uruchomieniu silnika powinien być widoczny wyraźny przepływ płynu w zbiorniczku przy sprawnej pompie....
odpal auto dmuchawę w środku kabiny na 2. Odkręć korek od zbiorniczka i ten wężyk musi iść powyżej chłodnicy. Obserwuj czy wężykiem leci płyn ja k leci to odpowietrzony. Pamiętaj o tym aby odpowietrzyć termostat musi być nagrzany. Sprawdź czy górny wąż od chłodnicy jest gorący jezeli tak termostat otwarty i puszcza na chłodnicę. Powodzenia Dodano po...
Bardzo dzięki za te obszerne info, tylko właśnie w tym problem caly że nie wiem jak zrobić to czyszczenie głowicy bez płynu - z panela drukarki, bo z tego co wiem, to wiąże się z wyłączeniem jej z kontaktu, potem włączniem jej i przytrzymaniem jakiegoś przycisku a potem dopiero wybraniem odpowiednich opcji, jeśli już ktoś robił na brotherze to bardzo...
Wymienić płyn i olej, wyczyścić korki miarki i zbiorniczek płynu.Najlepiej zdejmij pokrywę zaworów i też tam wymyj napewno bedzie tam też duźo tej mazi. Obserwuj. Zjawiskiem normalnym jest nadciśnienie w układzie chłodzenia, jak też wydzielanie się tej mazi przy krótkich trasach. Dlatego zaleca sie wymianę oleju przynajmniej raz na rok.
Płyn ulega rozszerzalności cieplnej. Nie wiem ile procent objętości uwzględnić dla układu chłodzenia silnikiem, ale raczej zbiorniczek 50 cm³ jest zdecydowanie dwukrotnie za mały.
Uzyskałem efekt, że krystaliczny płyn w zbiorniczku wygląda jak błoto. Zbiorniczek wymyłem wcześniej, płyn był krystaliczny, czyli syf szedł z pompy. Odpowiedź padła tu
Witam. Zmieniałem płyn w swoim MK3. Sprawa nie jest jakoś skomplikowana, pod pojemniczkiem masz 2 przewody: wyjściowy i tzw "powrót" (biegnie on od strony pompy hamulcowej). odkręcasz ten przewód, łapiwesz stary płyn do czegoś co się do tego nada( bo sporo miejsca tam nie ma, możesz się poratować odkręcajać stelarz na którym zamocowany jest zbiornik...
Bardzo uczona dyskusja. Dowiedzieliśmy się nawet że "(dla niewtajemniczonych -> zioberka i zbiorniczki to metal a nie miedż)". Radzę przyjąć do wiadomości, że chłodnica musi kiedyś skończyć swoją przydatność a po 20 latach to juz niedługo. Płyny chłodnicze nie posiadają żadnych agresywnych własności aby nagle rozpuścić kamień. Stosowanie a dokładniej...
Kolejny raz widzę na oczy auto TDI VW w którym wiertłem 2-3mm jest zrobiona dziurka w korku zbiornika płynu chłodzącego. Klient twierdzi że to rzekomy patent na sporadyczne wywalanie płynu chłodniczego i przyrost ciśnienia w układzie. Czy to ma jakiś sens ? Ma to czasem sens, ale gdy poprawnie pracuje termostat (temperatura jest utrzymywana na stałym...
Brawa dla mechanika.poszedł na łatwiznę bo jeżeli za pierwszym razem gdy pękł pasek i auto zostało lekko przegrzane co skutkowało uszkodzeniem uszczelki pod głowicą powinno się taką głowice poddać probie szczelności a przede wszystkim każdą głowice po przegrzaniu powinno się "splanować" tzn. wyrównać jej płaszczyznę ponieważ aluminium jest materiałem...
Cześć, Mam następujący problem z autem GOLF 7 GTD 2013 r., 184 KM, 280 tys. przebiegu. Od dłuższego czasu znika płyn ze zbiorniczka w różnych okolicznościach. Po nocy widać, że po zbiorniku jest go mniej, aż pewnego dnia nie będzie w zbiorniku płynu, tylko zostanie w przewodach. Po dłuższych trasach, gdy jest bardzo ciepło na dworze, słychać podczas...
Wyciekł sobie płyn do połowy skali zbiorniczka, czyli prawidłowy stan teraz jest. Przejechałem 100 kilometrów i dalej połowa skali się utrzymuje. Auto trzyma 90 stopni, ale zbiorniczek lodowaty. Nie wiem co o tym myśleć.
to jest sonda pradowa . w niej jest zbiorniczek z tlenem wedlog ktorego centrala porownuje zawartosc tlenu w spalinach . zwykla sonda tu sie nie sprawdzi poniewaz silnik pracuje na zubozonej mieszance i zwykla sonda by pokazywala caly czas mieszanke ubogą. ....a swoja droga ciekawy jestem jak to badanie wygladalo ..... dawno temu gdy bylem z wojkiem...
Dlaczego cofa płyn chłodniczy do zbiorniczka i nagrzewnica nie grzeje? Po odpowietrzaniu zamykam zbiorniczek i odpalałem po zagraniu auta. Załączył się wentylator, ale nagrzewnica słabo grzeje. Po 3 godzinach uzupełniłem płyn i wywala do zbiorniczka. Auto to Renault Trafic. AI: Jaki jest rok produkcji i typ silnika Twojego Renault Trafic? 2010 2.0 dCi.
Nadal upieram się przy zapowietrzonej pompie. Pompa musi się samoistnie odpowietrzyć poprzez zbiorniczek płynu i gwałtowne naciskanie pedału raczej temu nie pomaga. Przypuszczam, że mechanik odpowietrzał hamulce i podczas tej czynności albo zabrakło płynu w zbiorniczku, albo robił to zbyt szybko i świeży płyn ze zbiorniczka nie zdążył napływać w takiej...
Ponawiam pytanie - Gdzie znajduje się zbiorniczek na ten płyn w tym modelu?
Zbiorniczek wyrównawczy płynu do wymiany , znany i stary temat w polo 9N. Elektrody czujnika pokryły się osadem i czujnik zgłasza brak płynu. Standard.
Miałem w manie f 2000 problem z płynem tak jak ty i wymieniłem tylny korek ciśnieniowy na górze w zbiorniczku, to pomogło. Miałem też sytuacje że jechałem krótki odcinek bez korka wlewowego to ze zbiorniczka wywaliło mi płyn i się lekko zagrzał i daleko nie zajechałem. Wymieniałem także z dwa razy zbiorniczek bo te manowskie lubią pękać.W volvo f 12...
Czy podczas zmiany biegów nie masz wrażenia uślizgu sprzęgła? Może problem leży po stronie sprzęgła, które zostało wymienione? Może błędy z niezgodności prędkości są właśnie z tego powodu? Odpowietrzenie części hydraulicznej sprzęgła wykonuję strzykawką. Napełniam strzykawkę z wężykiem płynem, usuwam powietrze ze strzykawki, zakładam wężyk ze strzykawką...
pałkarz pewnie sobie poradziłeś już ale odpowiem płyn ci nie wycieknie gdy spuścisz go przez kranik na dole chłodnicy po odkręceniu korka zbiornika wyrównawczego. zbiornik zdemontujesz 1. ściąg złącze elektryczne -wyciąg wtyk 2. ściąg 2 gumowe węże (przelewowy i zasilający) 3. odkręć zbiornik od uchwytów (2 śruby) wkręty z łbem s-10 ale na łbach są...
Witam, Mam kłopot z utratą płynu chłodniczego w B8 2.0 TDI (150 KM). Na odcinku 20 km potrafi mi wylecieć blisko 1 l płynu, jeśli mocniej "pocisnę", przy delikatniejszej jeździe nie wycieka nic. Jeden serwis już się poddał, stwierdził, że nie wie, co jest przyczyną. Co udało mi się ustalić, to na 99% płyn wylatuje przez korek w zbiorniczku wyrównawczym...
Zrobiłem tak, tzn. wymieniłem płyn chłodniczy, zalałem i przejechałem 4 km i jest pełny zbiorniczek ropy, tzn. płyn jest na dole w zbiorniczku a ropa u góry, a i nie powstała pomyłka w uzupełnianiu płynów gdyż nikt nic nie wymieniał.
Sprawdź czy wentylator chłodnicy się załącza po rozgrzaniu silnika. Ponadto czy czasami nie był wymieniany zbiorniczek płynu chłodniczego wraz z korkiem, albo sam korek na jakiś zamiennik? W korku jest specjalny zaworek ciśnieniowy. Jego zadaniem jest utrzymać stałe ciśnienie w instalacji chłodzenia na określonym poziomie. Np. 1,4 bara, 2 bary (trzeba...
Witam, mam taki problem z Oplem Astrą H 1.6. Nie mogę odpowietrzyć lewego tylnego koła, na każdym innym kole leci płyn, a na tylnym lewym z odpowietrznika nic nie leci. Sprawdziłem przewód elastyczny, lecz nie był zapchany, przelot jest. Potem sprawdziłem przewód stalowy, odkręciłem go przy pompie ABS i przedmuchałem strzykawką z płynem i jest drożny....
Witam. Posiadam samochód Skoda Octavia I 1.6 102KM 2003r. Silnik BFQ. Z klimatyzacją. Mam następujący problem gdyż po przejechaniu jakiegoś odcinka płyn chłodniczy podnosi się pod sam korek i z zbiorniczka wyrównawczego wychodzi para przez dziurkę z boku zbiorniczka a gdy płyn podejdzie pod korek to zaczyna wyciekać i dzieje się to jak mam ustawiony...
dokładnie tak jak kolega napisał dolać płynu hamulcowego do zbiorniczka kiedyś wymueniałem EGR i musuałem zdemobtować podszybie dobktórego przykręcony jest zbiorniczek więc położyłem go na silniku tak że płyn spływał w str korka i zaciągnął powietrza chce podjechać autem kilka metrów do przodu a tu psikus wybija biegi i ani rusz przekręciłem zbiorniczek...
Szybciej odessiesz strzykawką powietrze niż przepchniesz płyn. Zalej zbiorniczek do pełna i depnij kilka razy pedałem, potem poluzuj odpowietrznik i odsysaj płyn strzykawką, pilnuj poziomu płynu w zbiorniczku i ssij aż się odpowietrzy. Warunek prawidłowego odpowietrzana to prawidłowo poskładany układ
Witam, Podbijam temat czy udało się komuś rozwiązać ten problem ponieważ ja też się z nim borykam i nie mogę go rozwiązać termostaty wymienione chyba wszystkie zbiorniczek i nadal na chłodnicy mam ciśnienie i czasem brak ogrzewania do tego przy dużych obrotach płyn wyrzuca przez zbiorniczek.
Ten układ jest bardzo prosty do odpowietrzenia, nie jest zapowietrzony. Obok chłodnicy jest zbiorniczek z którego układ pobiera płyn w razie zbyt małego poziomu. W termostacie jest mały odpowietrznik który ustawia się na godzinie 12. Chyba że jednak pod dużym obciążeniem pojawia się ciśnienie z cylindrów...
Cześć, sprawdziles ta pompę wody o której pisano wyżej? Kanały wodne o których pisałaś wyżej nie są zakamienione? Zalewany zawsze płynem? Nie wodą. Ogólnie z tego co piszesz auto nie wyjeżdża w trasę? Bo pytanie jak z ostatecznie z odpowietrzeniem układu jest u ciebie - ile wchodzi ci litrów? Ja akurat korzystam z systemu do zalewania mana euro 6 -...
Witam, Pacjent: Seat Leon 2 (2012) 1.6 TDi 105km (CAYC) 193 tys. nalotu Mam taki dziwny problem. Otóż dzisiaj zapaliła mi się kontrolka braku płynu chłodniczego. Już kiedyś miałem taki problem, ale po wymianie przetartego wężyka oraz pompki obiegowej problem ustał. Nie zauważyłem, żeby coś ciekło. Ale otworzyłem zbiorniczek i uderzył mi dziwny, ostry...
wiem żer jest ale 2 razy już ja oszukałem bo mam 10l płynu kupiłem bo w poprzedniej miałem zbiornik i było git wiele taniej wychodziło.... i jak miałem końcówkę wyciągałem i dolałem do pełna było ok... chyba że jeszcze to dziadostwo tak działa że musi być np. w ciągu 2 lat zmieniony płyn mimo że jeszcze jest.... można zrobić jakiś zbiorniczek albo coś??...
Witam. Wiem, że podobne tematy już były, ale pomimo podobieństw nie pasują do mojego problemu. Otóż problemem jest brak ogrzewania w Manie TGL 2008. Z nawiewów leci zwykłe zimne powietrze. Co zostało sprawdzone: 1. Zawór nagrzewnicy (tutaj umieszczony pod maską) działa, ale dla pewności został wymieniony. Przy odłączonej wtyczce powinien przepuszczać...
Korek, zbiorniczek nowe. Testu jak pisałem nie jestem w stanie przeprowadzić. Mimo dociskania testera do zbiorniczka, wywala płyn tę śmieszną zakręconą rurką. Z resztą robiłem dwa. Drugi tester UPG z cylindrycznym dwukomorowym przyrządem zachowuje się identycznie. Obecnie płyn pozostaje w układzie przy zamkniętym korku. Po wygaszeniu motoru słychać...
zbiorniczek płyn zbiorniczek płyn hamulcowy płyn zbiorniczek mondeo
agregat napięcie zmiana wymiar zdjąć ciśnienia naczyniu przeponowym termet
siglent sdm3055 mikrokomputer cobra1
Czy lampa LED ze ściemniaczem działa bez ściemniacza? Czujniki temperatury wody w Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 2016