a tu bym się nie zgodził bo w fordzie komputer od silnika a od automatu to jedno. Musisz wymienić komputer z silnika bez automatu. Dodano po 2 w mondeo z tego rocznika sterownik silnika znajduje się pod schowkiem pasażera a dostęp do niego jest po odkręceniu śruby na klucz 10 od strony silnika po uprzednim wypięciu zbiorniczka z płynem od wspomagania...
Dużo przeróbki ale jest to do zrobienia.Przede wszystkim inny pedał sprzęgła i zbiorniczek płynu hamulcowego.
Gdzie znajduje się miarka poziomu płynu w zbiorniczku wspomagania kierownicy?
Idź do apteki i kup największą strzykawkę jaką mają, do tego kawałek plastikowego, przezroczystego wężyka, napełniasz to płynem, tak, aby nie było ani w strzykawce, ani w wężyku powietrza, odkręcasz odpowietrznik, dobrze, żeby druga osoba nacisnęła lekko pedał, aby płyn zaczął wypływać, zapinasz wężyk na odpowietrznik i pchasz płyn strzykawką w zbiorniczek....
Płyn nie gazuje? Nie czuć spalinami ze zbiorniczka? Wiesz w ogóle, co sprawdzić?
Nie sądziłem, że hamulec ręczny jest związany z hydrauliką! Rzeczywiście poziom płynu w zbiorniczku jest bardzo niski. Dzięki.
Kolego biały dym świadczy o zbyt wczesnym zapłonie lub o tym że płyn chłodniczy przedostaje się do cylindrów. Jeśli nie ubywa ci płynu w zbiorniczku to sprawdź ustawienie zapłonu.
A sprawdził kolega poziom płynu w zbiorniczku? Twój opis wskazuje na jego brak ;)
Podejrzewam że to wina sprzęgła, zobacz ile masz płynu w zbiorniczku hamulcowym i spróbuj odpowietrzyć sprzęgło
witam ja bym stawiał na uszczelkę pod głowicą na 99% ostatnio wymieniałem w fordzie mondeo - objawy: na wolnych obrotach było ok, brak ogrzewania zimny parownik ciągle zapowietrzający się układ chłodzenia po dodaniu gazu płyn w zbiorniczku wyrównawczym podnosił się na max a na wyższych obrotach przelewał się przez korek, jak masz takie same objawy to...
Kłopot z rozruchem silnika w tym typie to mogą być niestety lejące wtryskiwacze. Co było powodem ich wymiany? Zresztą chyba najłatwiej je sprawdzić ponownie. Do tego można też zaliczyć pompę wtryskowa. Też będzie biały dym. Kolejna rzecz nie ubywa Ci płynu w zbiorniczku od chłodnicy? Na tę chwilę to za dużo nie wiadomych. Który to rocznik tego auta?
Ze względu na to, że dzisiaj niedziela, zajmę się tym jutro i sprawdzę dokładnie jeszcze raz, chociaż wiem, że poziom w zbiorniczku jest ok bo wymieniałem ostatnio płyn. Będę informował.
Witam Ciśnienie nie jest złe, a biały dym wskazuje na uszkodzenie uszczelki pod głowicą i prawdopodobnie płyn chłodniczy dostaje się do cylinra (cylindrów), sprawdź czy nie ubywa tegoż płynu, oraz czy ze zbiorniczka wyrównawczego nie czuć spalinami, ewentualnie czy nie ma bąbelków w płynie chłodniczym. Pozdrawiam
Proponuję sprawdzić poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku. Kontroli zapalają się kiedy jest zbyt mało jest właśnie tego płynu i kiedy zaciągnięty jest hamulec postojowy. Resztę poczytaj w książce instrukcji pojazdu.
Na jakiej pompie masz silnik. U mnie jest Lucas i już miała problemy z przetłaczaniem, ale po usunięciu usterki upłyneło jakieś 20 tyś km i jest problem z mocą. Weżyki mam wszystkie ok. A to co piszesz o tym zaworku co jest na wysokości zbiorniczka z płynem hamulcowym to zawór sterujęcy recyrkulacją spalin.
A skąd kup zbiorniczek z mondeo jest tam czujnik kontaktronowy i pływak.
Chodzi Ci jak go spóścić go z układu,ja ściągam jeden wąż od pompy drugi od zbiorniczka i kręce kierownicą lewo i w prawo żeby się wszystki płyn od wspomagania wylał(oczywiście silnik wyłączony),a póżniej tak samo go odpowietrzam.
na benzynie jest trochę lepiej . Dzisiaj rano zauważyłem że ucieka mi płyn ze zbiorniczka wyr. Autko nie kopci na biało no i olej jest normalny więc wykluczyłem uszczelkę pod głowicą może jakaś nieszczelność okładu chłodzącego . Jak mi zgasł w drodze do pracy i otworzyłem maskę to mikser od gazu był cały oszroniony???a płynu w zbiorniczku prawie poniżej...
Jeśli sprężyny są ok to na 95% jest to objaw zużytej przekładni kierowniczej zobacz czy olej do wspomagania nie jest czarny od zużytej przekładni ma być czerwony, możesz też sprawdzić kolumne kier. odkręcić drążek przy pedałach kluczyk 10mm ściąg go poruszaj do góry i dołu i nałóż tam smaru najlepiej przy wyjętym kluczyku ze stacyjki żeby nie obrócić...
No teraz już zdjęcia nie mogę...ale wygląda to tak jakbym lał płyn różowy w okolice wtryskiwaczy aż się przelał i ociekał pokrywę (wyschnięte różowe ślady...) teraz został płyn w okolicach samych wtryskiwaczy, bo prawdopodobnie po prostu wysycha... Oczywiście jutro porządnie to wszystko wysuszę i przedmucham, ale nie wiem czy nawet jak będzie stał odpalony...
Jestem po operacji wiec opisze może komuś się przyda. Znalazłem opis czynności na forum mondeo ale był dość ciężki do zrozumienia. Ściągamy przewody podciśnieniowe z elektrozaworów oraz z egr, następnie odkręcamy zaworki widoczne na przodzie , klucz 10. Wyciągamy akumulator i odkręcamy puszkę od filtra powietrza (tylko dla lepszego dostępu) Odkręcamy...
Witajcie, Sytuacja co najmniej dziwna. Przy niepracującym silniku spryskiwacze przedniej szyby działają bez zarzutu (ciśnienie super). Ciekawie zaczyna się robić po włączeniu silnika: spryskiwacze nadal działają ale z bardzo niskim ciśnieniem. Przez pierwszą chwilę ciśnienie jest trochę niższe niż normalnie, ale po chwili ciśnienie wyraźnie spada (więdnie...
Sorki jeśli nie to miejsce ale rzadko kiedy pisze na forach a mojego problemu z mondkiem nie mogę rozwiązać. Problem mam taki że nie mogę zlokalizować wycieku chłodziwa, na postoju nie ma plam pod samochodem ani jakichkolwiek śladów wycieku, w drodze po nagrzaniu się silnika do odpowiedniej temperatury gdzieś mi ucieka płyn tak więc co drugi dzień spokojnej...
Masz zamuloną chłodniczkę musisz spuścić płyn z całego układu i włożyć do zbiorniczka wąż z wodą i przepłukać cały układ na 100% pomoże miałem to samo (tylko w wężu było jakieś solidne ciśnienie) :)
Wyciąg zbiorniczek płynu wspomagania (ostrożnie), a później klucz nasadowy 10mm na długiej sztycy i odkręcisz śrubę mocującą wielozłącze.
Witam, jak w temacie. Wcześniej mondeo wywalało masowo wodę/płyn (czasem temp. szła w górę z powodu braku wody/płynu), ciężko było stwierdzić co to bo mechanik sprawdził pompę głowicę no ogólnie posprawdzał. Wymieniony został termostat dla pewności. Dziś słyszałem jakby powietrze z zbiorniczka (tak jakby wody nie było) lecz woda była. pomyślałem, zapowietrzony...
Kolego w każdym aucie jak się silnik nagrzeje do temp. roboczej to po dokręceniu korka przy zbiorniczku od płynu woda zacznie bulgotać a nawet czasami kipieć. Normalna sprawa układ jest zamknięty a płyn pod wpływem temp. się rozpręża i paruje.
Jeśli sprężynuje ten pedał układ zapowietrzony. A Serwo sprawne? Poziom w zbiorniczku jest? Nie ma wycieku płynu? Gdy wdusisz pedał i zapalisz silnik trzymając ten pedał powinien pójść lekko w dół, to znaczy że serwo sprawne.
Proponuję zacząć od banalnej rzeczy czyli od sprawdzenia poziomu oleju i zobacz na bagnecie czy nie ma śladów płynu chłodzącego i czy majonez w zbiorniczku wyrównawczym się nie robi. Może też płyn chłodniczy dostawać się przez uszczelkę głowicy do cylindrów i nie jest wydalany przez układ wydechowy daje to charakterystyczną biała chmurę za autem......
Witam po wymianie płynu wspomagania kierownicy bo był już czarny zalałem go Hipolem(pochodził z 2-tygodnie) -potem wymieniłem na Texaco-czerwone (stary zlany z tyłu pompy)-to nic nie dało Mam takie odczucie jadąc na wprost- kręcąc kierownicą lekko w prawo lub lewo w czasie jazdy jakiś lekki OPÓR w kierownicy(jakby coś blokowało) Kupiłem płyn do czyszczenia...
Witam kolegę! W takim przypadku pozostają kody błyskowe, które odczytujesz z podłączonej diody LED pod wtyczkę trójkątną pod maską, która jest gdzieś nieopodal zbiorniczka na płyn wspomagania kierownicy. Nie będę tutaj wiele tłumaczył, bo tego tematu jest wszędzie pełno.. Podam tylko linki: http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt...
No to jeszcze może być stadium początkowe ale spodziewaj się że skończy się tak jak u mnie, bo to typowa usterka.Jeśli gorący silnik na wolnych obr. nie kuleje wskutek zalewania świecy to nie jest źle, u mnie po roku dopiero tak się dzieje. Słyszałem że po 200tkm siada... ale 30 to mało, może ci spartolili te robote? Właśnie na wolnych obrotach chodzi...
reduktor jest gorący raczej nie zapowietrzony, wpięty za pomocą trójników, pompa była wymieniona przy okazji rozrządu, co pierwsze raczej pompa (auto żony więc po czasie to zauważyłem) jadąc z określona prędkością wrzucam luz i idzie w górę załącza się wentylator i spada chyba ze wcześniej znowu bieg wrzucę to też spada. Może to ten czujnik wariuje...
Problem chyba rozwiązany odpaliłem auto odkręciłem korek od zbiorniczka płynu poczekałem chwile i nagle bul bul bul płyn zniknął wiec zgasiłem auto poczekałem aż ostygnie dolalem w sumie 1.5 litra płynu... poczekałem aż się włączy wentylator i wszystko okej, może układ był zapowietrzony ? Początkowo przy max temp nadmuchu leciało zimne powietrze ale...
"Przepali", czyli na moment "zgubi obroty", a następnie stara się je wyrównać. Moje szczęście nie trwało zbyt długo :( Dziś rano odpaliłem fordzika, żeby sprawdzić czy "rusza", po czym zgasiłem go i poszedłem do domu. Po godzinie wróciłem i zaobserwowałem jakieś dziwne plamy pod samochodem. Wyciek nastąpił gdzieś od strony zbiorniczka wyrównawczego...
No po lewej to jest akumulator. Może z niego wycieka kwas? :shocked!: Po stronie silnika od skrzyni biegów (TDCi i TDDi) jest pompa wody z pompą wspomagania i termostat, ale to jest mniej więcej na środku. Jeszcze jest możliwość że przewód przelewowy który wchodzi do zbiorniczka spadł z mocowania (częsta usterka jak ktoś nie zwraca na to uwagi) i opadł...
Dziękuję za podpowiedź, ale puki co go nie demontowałem. W sumie to do tego termostatu chciałem się zabrać, ale po spuszczeniu około 80% wody za pomocą wężyka który idzie do zbiorniczka wyrównawczego z chłodnicy (drugi cienki patrząc od góry na zbiorniczek) (poprzez przeciągnięcie go na dól za chłodnicę, zassało z chłodnicy jak wino z baniaka), chciałem...
trudno powiedzieć czy nadmiarem wraca sam płyn bo zbiorniczek u góry nie jest na tyle przeźroczysty,a zajrzeć tam nie zajrzę bo jest kilku-komorowy, mogę Ci tylko powiedzieć że jak odkręcę korek i go prze-gazuję to widzę jak z dolnego węza do zbiornika wypływa jakby piana albo to są takie malutkie pęcherzyki powietrza?? Dodano po 3 a sorry... jak zgaszę...
Jeszcze raz przypominam o sprawdzeniu popychaczy pompy i serwa. Są to rzadkie przypadki ale gdy nie wiadomo co się dzieje to warto to sprawdzić. Ja ostatnio taki przypadek miałem jak po naszych drogach jeździły jeszcze polonezy(jakieś 15-cie lat temu). Klient kupił auto gdzie wymieniono pompę hamulcową i widocznie były inne tłoczki w pompie i popychacz...
Witam wszystkich. Mam mały problem z autkiem, a dokładniej z temperaturą pracy i ogrzewania. Podczas jazdy temperatura trzyma się na wskaźniku poprawnie. Podczas hamowania, na luzie, wzrasta (teoretycznie). Na luzie, wskaźnik może wyjść na czewrone pole, a wiatrak się nie włącza. Ogrzewanie jest, na obrotach jałowych leci powietrze ciepłe, przy obrotach...
Kolego . W piątek auto wyjechało od mechanika .W sobotę zrobiłem około 70 km w celach kontrolnych . Po wstawieniu do garażu było OK . W niedzielę rodzice jechali do rodziny i auto kopciło jak star zimą podczas odpalania . Znikła ponad połowa płynu z w zbiorniczku . Dodano po 2 dymienie po zapaleniu na biało przy tych temp. jest normalne ( różnica temperatur)...
Witam Ostatnio zaczęło coś mi strasznie buczeć podczas skrętów. Pierwsze co to zmieniłem płyn poprzedni czarny jak smoła. Operacja trochę pomogła nawet momentami była względna cisza zazwyczaj po dłuższej jeździe. Po tygodniu znowu wymieniłem płyn gdyż z czerwonego znowu się zrobił czarny (przejechane 500 km.) W zbiorniczku podczas wymiany dało się zauwarzyć...
Witam serdecznie. Mam pewną zagwozdkę i nie bardzo wiem gdzie ręce włożyć. Auto po odpaleniu kopci na jasno przez kilka chwil. Podczas normalnej jazdy po mieście wszystko jest ok, do momentu aż postoję troszkę dłużej na luzie, bez obciążenia. Auto zaczyna delikatnie, rytmicznie, prychać, jakby z jednego cylindra i równocześnie z rury wydechowej wydobywa...
Witam Mam niestety ten sam problem chociaż nie wiem czy do końca o to chodzi. Gdy jechałam i dodałam gazu w pewnym momencie zamiast przyśpieszać auto zaczęło hamować, zapaliła się lampka kontrolna od oleju i samochód mi zgasł. Odpaliłam i pojechałam dalej lecz przez jeszcze chwilkę lampka od oleju się paliła. Gdy brakuje mi oleju lampka mi wtedy miga...
Przełącza sie automatycznie po 35°C. Dodaje zdjęcia podpięcia reduktora. Ale teraz zapaliłem zimny silnik, podpiąłem interfejs Obd2 iCar2 czy jakoś tak wraz z aplikacją Car Scanner i obserwowałem prace silnika pod maską i na aplikacji. Zauważyłem że: Gruby wąż do chłodnicy od góry (z prawej strony stojąc przed autem) oraz dwa takie cienkie koło niego...
mialem kiedys golfine II i dmuchal mi do zbiorniczka z plynem.kisiel na korku olejowym.robilem wszystko,zeby nie zwalac glowicy.okazalo sie,ze uszczelka pod glowica.nie znam sie na madziach tym bardziej na v6,ale jak to nie jest duzy koszt,to wymien uszczelki pod glowicami.pzdr(smutny posiadacz mondeo)
Ja tego modelowania nie rozkminiam jest mało zrozumiałe, to taka inna wersja mnożnika więc się nie wypowiem. Tak czy siak takie regulacje jak tylko się da należy przeprowadzić odczytując korekty STFT i LTFT sterownika PB i na ich podstawie dobierać "modelowanie". Czujnik temperatury reduktora może być uszkodzony, nie napisałeś czy reduktor faktycznie...
Witam. Jako, że jestem "szczęśliwym" posiadaczem tego samochodu i sam go naprawiam, opiszę tu większość usterek jakie znalazłem na tym forum, na które ludzie nie znają odpowiedzi, lub sobie z tym nie radzą. W tym aucie wymieniłem chyba wszystko więc krok po kroku opiszę to wszystko. Mam nadzieję, że temat zostanie podwieszony, tak aby każdy nie zakładał...
Witam, Nie dawno kupiłem to auto. Usłyszałem wycie pompy (nie bardzo mocno ale słychać podczas jazdy nawet prosto, przy skrętach się nasilało). Patrzę a tam czerwony płyn. Zdjąłem zbiorniczek, co by sprawdzić filterek w nim i czarny, zasmolony. Usunąłem ten filtr w celu weryfikacji, czy to nie przez niego to wycie. Po montażu zbiornika bez filtra zabrałem...
No to wszystko jasne. Po zdjęciu złącza z ECU okazało się że : Do gniazda OBDII podłączone są pin 3 OBD do pin 18 ecu , pin 11 OBD do pin 19 ecu ale pin 7 OBD nie dochodzi do ecu i tu jest zagadka. Czyli zgodnie z opisem od EECIV pin 18 to FDS200 system i pin 19 Diagnosis , więc te modele można prawdopodobnie zdiagnozować jedynie systemem forda FDS2000....
jest tak ze, przy otwartym korku od zbiorniczka nie łapie temperatury ale kiedy zakrece i przejade kawałek to łapie.A czy przy walnientej uszczelce pod głowica pracowałby na wszystkie cylindry normalnie??. przed dłubaniem przy termostacie, przy otwartym korku w tych cienkich przewodach tak jakby coś kipiało(powietrze w płynie),a wiatrak chodił cały...
mam frorda mondeo mk3 20TDDI.W czasie jazdy zaczelo dziac mi sie cos ze wspomagniem.Podczas skretu w obojetnie ktora strone slychac zgrzyt.I kierownica jest ciezka obrocic.Auto wraca normalnie do jazdy na wprost.Plyn od wspomagania wyrzucilo mi przez zbiorniczek.Zastanawiam sie czy jest to wina pompy wspomagania czy tez moze zatkany przewod ktory odchodzi...
płyn zbiorniczka płyn zbiorniczka citroen wyrzuca płyn zbiorniczka
domofonu kolory kabli laser bufor błędu głośne wirowanie pralki
honda civic radio forda telefon
Garmin nüvi 2689LMT - problem z wpisaniem "Polska" Odkodowanie ukrytych funkcji w Skoda Octavia 3 FL