Witam. To była próba - czy da się wykonać takie coś bez użycia uC, układów CMOS, TTL i innych, no i... Udało się. Płynący kierunkowskaz. https://obrazki.elektroda.pl/3703541400_... Układ składa się z garści elementów, które każdy ma w szufladzie. Oto schemat. Tranzystory - jakiekolwiek NPN, Diody - LL4148. https://obrazki.elektroda.pl/9004425900_...
Powiem szczerze tak: nigdy nie zastanawiałem się czy w moim samochodzie do awaryjnych świateł i kierunkowskazów używane są te same żarówki, więc w tym temacie niech sie ktoś wypowie kto zna zgadnienia samochodowe lepiej i czy w samochodzie gdzie to chcesz wykorzystać do sterowania jest/będzie użyty komputer czy sterownik - jaki, czy nie? W chwili wolnej...
Udało się. Płynący kierunkowskaz. Witaj Justyniunia, powiedz proszę czy twój układ można zrobić na cztery diody 3 W 3,2 V? Jakie modyfikacje trzeba by było przeprowadzić, żeby zadziałały diody power led 3 W? Chciałem zastosować w aucie (zasilanie 12 V) jako dynamiczny kierunek. Co o tym myślisz? Może ktoś ma jakiś pomysł na taki kierunkowskaz? Wydzieliłem...
Po włożeniu kluczyka do stacyjki na zaciskach 15 oraz 54 występuje napięcie. Z zacisku 54 przewód idzie do bezpiecznika na tablicy bezpieczników, a następnie z pod owego bezpiecznika idzie na przerywacz kierunkowskazów. Tyle że ten przerywacz jest przeznaczony wyłącznie, gdy w lampach są zastosowane żarówki. I tak jak włączysz lewy lub prawy kierunkowskaz,...
Gdyby robiŁo się zwarcie w obwodzie przeŁączników to by wyskoczyŁ bezpiecznik.Tak się skŁada że przez stacyjkę pŁynie caŁy prąd kierunkowskazów a być może też świateŁ.Z masą też może być różnie ale stawiam na 90% że to wypalająca się stacyjka.Sprubuj delikatnie poruszyć kluczykiem w czasie pracy przy wŁączonych światŁach i kierunkach i sŁuchaj zakŁóceń...
Proponuję rzucić okiem w jakąś dokumentację, może po prostu nie zdążają "popłynąć". Albo musi być stałe zasilanie plus jakiś dodatkowy sygnał sterujący. Albo w ogóle stałe zasilanie a "płynięcie" jest zrealizowane wewnątrz tych kierunkowskazów.
A dla mnie nie jest to zastanawiające tylko normalne przy tej usterce. Po prostu, przez żarówkę kierunkowskazu prawej przedniej strony zaczyna płynąć prąd. Napraw masę i wszystko będzie ok.
dynamiczny (płynący)kierunkowskaz do przyczepy np. rolniczej na allegro masz gotowe lampy led z płynącymi kierunkami, mam w przyczepie podobne lampy led od kilku lat i problemy z ze słabym stykiem korozją się skończyły
A dało by się podłączyć może pod przełącznik kierunkowskazu? wydaje mi się, może się mylę, ale gdy przełącznik jest włączony to powinien płynąć przez niego cały czas prąd do przerywacza? może znajdzie się ktoś kto zna się trochę na instalacji motocyklowych i odpowie??
Najpierw, wykorzystując drugą osobę sprawdź co się wyrabia z tyłu, to znaczy jak swiecą lampy po wciśnięciu hamulca a następnie włączeniu kierunkowskazu. Najprawdopodobniej okaże się, że jest "choinka", co będzie świadczyć o braku połączenia lampy z masą. Wtedy po wciśnięciu "stopu" i załączeniu kierunkowskazu żarówka kierunkowskazu jest wstępnie rozżarzana...
Po drugie zwykle LEDy świecą gorzej niż typowe żarówki Powiem ci że tego roku jest wysyp dobrych lamp ledowych na prawdę mega jasno świecą, są na dobrych diodach robione. Możesz sę kupić nawet z płynącym kierunkowskazem jak u wieśwagena czy łąłdi. Diody to przyszłość nie ma co się okłamywać.
Widzę, że nie do końca zrozumiałeś to, co napisałem. Myślę, że tu nie ma miejsca na interpretacje Zastosowanie kontaktronu z odpowiednią cewką, może również spełniać rolę sygnalizującą uszkodzenie którejś z żarówek kierunkowskazów. kontaktron przewodzi, kiedy płynie prąd przez żarówkę. Żarówka miga -> kontaktron pracuje w takt przerywacza. Żarówka...
Bo jak nie ma masy w lampie zespolonej to prąd, jak określiłeś wraca przez włókna wszystkich żarówek w lampie. Włączając kierunkowskaz, dajmy na to lewy prąd płynie przez włókno żarówki kierunkowskazu, stopu lewego i prawego i dopiero w prawej lampie do masy
Mam tylko jeszcze pytanie odnośnie włącznika zespolonego ponieważ po włączeniu kierunku już bez zwarcia żarówka znowu świeci i słuchać jakby przerywacz nie mógł się wyzwolić. Za mały prąd płynie przez żarówkę, jak już będzie siedział normalnie bezpiecznik to powinno działać.
Tego kategorycznie bym nie próbował! Może się skończyć upaleniem regulatora. Sprawa jest prosta. Zaczynasz od sprawdzenia akumulatora i jego porządnego naładowania. Jak się będzie ładował, to sprawdzasz po kolei obwód po obwodzie, odpinając resztę i sprawdzając jedynie dany obwód na jakimś zewnętrznym zasilaniu. Mi wygląda na brak masy i płynięcie prądu...
Daruj sobie te przetwornice. Coś za coś. Nawet jakbyś uzyskał wyższe napięcie to kosztem większego prądu. A simson ma ograniczone możliwości jeśli chodzi o ładowanie. Kiedyś miałem instalacje 6V w swoim simie ale stwierdziłem że 12V daje większe możliwości i oszczędza problemów takich jak twój- (nie)dostępność żarówek 6V. Przeróbka na 12V w sumie droga...
Rozumiem że pilot jest osobno i kluczyk również, czy pilot w kluczyku... A jeżeli chodzi o czujnik maski może reagować poprawnie ale jeżeli płynie po nim woda to alarm będzie wyzwalany nawet przy zamkniętej masce...
Trzeba polutowac przerywacz, niebieska kostka zaraz przy zespole przełączników. Pęka ścieżka, złączyć drutem. Przecież napisał że wymiana przerywacza nic nie dała. Trafił na dwa uszkodzone przerywacze? Dwa przerywacz jest daleko od przełączników. RGG bezpiecznik F22 odpowiada za kierunkowskazy. Prąd z niego płynie również przez wyłącznik świateł awaryjnych....
ten hak może robic problem. kolorów kabli to ci nie powiem znajdz schemat i sprawdzaj wiecej niemoge ci pomóc CAN w tym przypadku działa tak, że podawane jest kontrolne napiecie(impuls) do odbiornika komputer otrzymuje informacje czy układ mieści sie w paeametrach. tzn czy niema spadku napiecia, czy opornosc jest prawidłowa i czyli czy płynie prąd o...
Trzeba by znać wiele sterowników i posiadać z każdym z nich do czynienia aby konkretnie coś polecić, osobiście nie bawię się w jeden kolor ale zobacz i poczytaj ten link dot. 2048 pikseli (LED): [url=https://pl.aliexpress.com/item/1005...
Kierunkowskazy nie mają w swoim obwodzie żadnego przekaźnika! Ta czarna kostka to PRZERYWACZ. I za cholerę nie będzie robić za przekaźnik. I może on ulec takiej awarii, że będzie działał na awaryjnych, a nie będzie działał przy kierunkowskazach. W czasie pracy awaryjnych płynie przez niego większy prąd niż przy pracy kierunkowskazów, bo pracuje wtedy...
Bawisz się układem analogowym nieodpornym na zakłócenia a trudnym nawet do niewielkiej regulacji, efekt płynącego kierunkowskazu (zapalanie kolejnych diod bez wygaszania już palących się, na koniec gasną wszystkie) uzyskasz sterując układ UCY74164 (zresztą niekoniecznie Polski) z generatora np. NE555 (proste sterowanie szybkością zapalania diod), poczytaj...
to jak to działa w maluchu???, są dwa przekaźniki 85 i 85 połączone razem, 30 i 30 połączone razem, a od reszty wychodzi po jednym przewodzie, to był układ do przerywania świateł kierunkowskazu w maluchu Wcześniejsze przerywacze działały na zasadzie drutu oporowego. Przez ten drut płynął prąd. Drut się rozgrzewał i wydłużał. Na końcu tego drutu był...
Z tym kupowaniem ELBa'y to się wstrzymaj. Bądź łaskaw wydrukować sobie schemat, aby mieć go przy motorku i rusz troszkę zwoje mózgowe. Popatrz którędy ma płynąć prąd i gdzie powinno być napięcie? Nie mogę cię prowadzić za rączkę, chyba że na piwo. Pewnie szybciej bym to naprawił niż piszę posty. A przede wszystkim dokładnie, najlepiej kilkukrotnie aby...
Na postoju jak stoisz, czy pozycyjne świeci dużo słabiej od stopu??Stop musi świecić wyraźnie mocniej od pozycyjnego (ustawa). A jak świeci słabo jak stoisz to może dlatego, że alternator nie ładuje aku. i jest mniejsze napięcie (mniejszy prąd płynie przez diody).
Kondensator będzie ładowany z kontrolki przez cewkę przekaźnika , pózniej rozładowany musi być przez rezystor i cewkę przekaźnika . Rezystor i kondensator musi być tak dobrany żeby kondensator nie zdążył sie naładować między poszczególnymi cyklami (włączenie i wyłączenie kontrolki kontrolnej kierunków) ponieważ przestanie płynąć prąd przez kondesator....
Witam. Nie wiem czy to brak znajomości tematu czy zasady działania układu elektrycznego w pojeździe przez konstruktorów tego typu gadżetów z kraju ryżem płynącego. Liczy się zysk. Wystarczyło umieścić timer podtrzymujący zasilanie na cykl. Walczyłem ostatnio z podobną przypadłością w Mercedes, klient wymyślił dzienne plus „płynący kierunkowskaz”...
Witam. Mam pytanie. Otóż rozglądam się za światłami dziennymi(do jazdy w dzień). Na rynku jest tego mnóstwo. Wiem że,takie światła powinny mieć na kloszu oznaczenie RL i chyba jeszcze jakieś inne. Ale co z wodoodpornymi LED COB? Widziałem jak świecą i mają moc ,nie które dzienne z chomologacją świecą gorzej.Ale LED COB nie mają klosza więc i żadnych...
jak zmostkujesz to: kontrolka kierunków na desce świeci ci światłem ciągłym. odpuściłem temat bo mam zarówki w kierunkach a dodatkowe kierunki i stop (oba LED) w kufrze. Działa najlepiej jak sie kierunki świecą przy wciśniętym hamulucu (wtedy ładnie płyną), bez hamulca jest mniejszy efekt płynięcia (bo przerywacz ucina zasilanie). Bez tej zmiany mam:...
Pewnie masz przerywacz mechaniczny który szybciej miga jeśli płynie przez niego większy prąd, albo musisz włożyć przerywacz elektroniczny albo wsadzić jakiś rezystor równolegle do diodek tak aby na całym układzie był taki sam spadek napięcia co na żarówce tylko może zdażyć sie tak ze diody przestaną świecić. Wartość rezystora policz sobie z prawa Ohma....
Układ jest bardzo prosty i pasuje do każdej instalacji :) Ground - masa Zas +12 - zasilanie układu(cyfrówki). To podłączamy po stacyjce . B +12V - zasilanie tranzystorów- żarówek kierunkowskazów. Tutaj płynie większy prąd dlatego użyłem osobnego wejścia na to napięcie. Ja u siebie połączyłem Zas +12V i B +12V i podłączyłem grubszym przewodem :) left...
Cześć. Pomijając długi temat skąd ten schemat się wziął i co było pierwotnie do zrobienia pozostaje mi w tej chwili pytanie: jak na poniższym schemacie miałby działać sygnalizator działania kierunkowskazów?? http://obrazki.elektroda.net/75_12826766... Pomóżcie mi, bo w tej chwili nie wiem już czy to ja jestem jakiś niedorobiony, że nie rozumiem,...
Witam, co do doboru elementów polecam kalkulator http://kalkulator.majsterkowicza.pl/obli... jaki pobór prądu? Tranzystor PNP ale model zależy od prądu jaki będzie płynął, przydałby się też rezystor podciągający bazę do +12V
Ten drut to bocznik mierzący prąd. Można próbować zwiększyć jego rezystancję aby układowi wydawało się że płynie większy prąd..
Co do akumulatora to bez pomiarów się nie obejdzie. Musisz mieć przynajmniej amperomierz. Jeżeli takowy posiadasz to możesz sprawdzić wyciągając kolejne bezpieczniki co pobiera Ci tak duży prąd że potrafi w 5 minut rozładować akumulator. Podejrzewam że z tymi 5 minutami to trochę przesadziłeś. W pięć minut to musiał by płynąć taki prąd który topiłby...
Przydało by się zmierzyć na nich napięcie w czasie pracy kierunkowskazów. Na nich czyli na opornikach. Jeżeli będziemy mieli to napięcie to można obliczyć jaki płynie prąd i jak moc się na nich wydziela.
Skoro w przyczepach przenoszą obciążenie światłąmi całe życie to i tu zniosą podobnie ze swiecą żarową. Z tą świadomością elektryka coś nie styka. Najwięcej prądu płynie na lampy hamulca-2X 25W= 50W :12V =4,16 A Analogiczny prąd płynie przez styk kierunkowskazów. Obydwa obwody pracują w krótkich czasach. Świece żarowe pobierają kilkadziesiąt A (25-30A)....
Źle mnie zrozumiałeś i niepotrzebne te Twoje nerwy. Jakbyś na spokojnie poczytał to byś zrozumiał, ale widzę że masz z tym problemy, nie wiem czy z czytaniem, czy rozumieniem faktów... Chodzi mi o to iż nie chce się podpinać pod aku tylko pod elektrykę maluchowską, by prąd płynął po włączeniu zapłonu.
Jeżeli ograniczysz prąd tej diody kontrolki ograniczasz również prąd płynący przez diody kierunkowskazu.
Witam serdecznie. Jak sie okazuje mam nietypowy problem z kierunkowskazam i światlami awaryjnymi. Pacjent to Chrysler Voyager 2007r. Usterka elektryki objawia się dosyć nietypowo, na pulpicie kierowca dostaje informcje, że kierunkowskazy sa sprawne (świecą i cykają). To samo tyczy się świateł awaryjnych. Ciekawe jest to, że świeci tylko prawy boczny...
A ja rozwiązałem to tak, że wpiąłem równolegle dwa przekaźniki 12W 60A do przewodów plusowych kierunkowskazów tylnych lamp / po jednym na lewą i prawą stronę / wykorzystując tylko do tego celu cewki w nich znajdujące się. Gdy prąd raz płynie a raz nie ,cewka w charakterystyczny sposób klika, co do złudzenia przypomina dźwięk klikania kierunkowskazów....
15 A płynie podczas jazdy ze światłami, włączonym kierunkowskazie i światłami stopu. Jak nie hamuje lub nie mam włączonych kierunków to 10 A nie paliło. Sprawdzałem już włącznik stopu, żarówki stopu, żarówki kierunkowskazów oraz przerywacz kierunkowskazów. Wszystko w normie, zgodnie z instrukcją (moce żarówek). Nie mniej twój wpis o 20-25 amperach mnie...
Problem to za małe obciążenie przerywacza przez ledy. Za mały prąd płynie przez przerywacz i nie daje rady nagrzać bimetalowego elementu przerywacza. Wyjściem jest dodatkowe obciążenie.
mógłbyś zaznaczyć na tym schemacie te trzy wyjścia w kierunkach są 4 żarówki a nie dwie i to po21w a koszt tego cudeńka ??:?: Dodano po 1 a jeszcze coś jak debrze rozumiem to prąd płynie przez niego cały czas ???
Rezystor na bazie tranzystora jest wartości 4,7k Po pierwsze jaki dokładnie masz tranzystor bipolarny? Zakładam że BC547B. Jeżeli sterujesz go z 5V, płynie tam prąd 0,9mA. Wersja B tego tranzystora ma hfe na poziomie 200, czyli dla pełnego nasycenia przyjmujemy 10x mniej - 20. Czyli tranzystor pozwoli przepłynąć prądowi 18mA przez kolektor. A jak wcześniej...
Ponieważ przy ładowaniu ona nie świeci, bo oba jej końce są na potencjale +12 V. Nie bardzo tu rozumiem. Jak oba końce mogą być na potencjale 12v, gdy z jednej strony jest 12v przetwornica, a z drugiej 6v od prądnicy w trakcie ładowania (prądnica 6v). wystarczy użyć przekaźnik o stykach NO/ NC To jest przekaźnik 5 czy 7 nóżkowy? Odnośnie diód prostowniczych....
Temat autora w podsumowaniu odnosi się do zagadki. Źle kolegę zrozumiałem. Nie mogłem się dopatrzeć sensu próby rozwiązania przez kolegę owej zagadki. To w sumie ciekawe, bo patrząc na post #8 był tam wstęp w postaci cytatu, nawiązanie i dopiero potem podana propozycja alternatywnego rozwiązania "błędu" ;-) Dalsza dygresja była z rozpędu, bo opiera...
A bezpiecznik od kierunkowskazów cały czas pali Nie do końca zeznajesz prawdę. Prąd na bezpieczniku numer "6" pojawia się dopiero po włączeniu zapłonu - Tak więc nie jest możliwe, żeby przepalał się wcześniej, niż dopiero po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Nawet założyłem na chwilkę większy 25A też go pali A jak by się ten 25 amper nie spalił to...
Witam wszystkich mam taki problem, mianowicie po włączeniu podgrzewania tylnej szyby włącza mi się kierunek boczny na stałe co ciekawe jak włączę kierunkowskaz lewy to na przemian włącza mi się kierunek boczny i pozostałe lampy kierunkowskazu bocznego. Podczas wyłączenia podgrzewania wszystko wraca do normy ale najpierw jeszcze zabrzęczy moduł centralnego...
Witam. MOSFEt typu N:Dren do plusa,(S) Zródło do minusa. Ma on jeszcze w swojej strukturze diodę,anodą do S.Zamień D i S. Bramka jest izolowana ,przez nie płynie minimalny (mikroampery) prąd w zależności od częstotliwości PWM.Powodzenia.
Rezystory liczy się pod kątem prądu a nie napięcia... zasil sobie te diody z 5V albo i 12V i dobierz rezystory tak, żeby płynął przez nie prąd 5-10mA. Nie wiem sąd Ci ten jeden Ohm wyszedł: R=(Uzas-Ud)/Id
Witam. Tak sobie patrzę i nasuwają mi się dwa wnioski. Albo są to jednak dwa różne układy albo coś pomyliłeś zdejmując schemacik z płytki. W układzie który narysowałeś "mrygacz" nie ma szans na to żeby sobie policzyć jaki prąd płynie przez żarówki, a tym samym określić czy wszystkie są sprawne.
Dzień dobry, otóż mam pewien problem ostatnio urwał mi się jeden z kierunkowskazów więc przylutowałem kabelki na nowo i wszytko zdawało się działać więc postanowiłem że odepne ten urwany i zakręcę go w uchwycie tak jak wcześniej. Następnie gdy chciałem podpiąć go to okazało się że kierunki nie działają kontrolka też się nie pali i ogólnie nic nie reaguje....
No właśnie to jest pierwsza sprawa że prąd płynie przez ułamek sekundy i będzie zamykanie przy włączaniu awaryjnego a druga to za dużo prądu na 4 siłowniki + 4 kierunkowskazy jak na układ na płytce drukowanej. Jedyne wyjście to jakiś układ z tranzystorem który po wykryciu przez ten ułamek sekundy +12V będzie podawać przez np. 2 sekundy napięcie 12V...
mam jeszcze lepszy schemacik po podłączeniu do napięcia zasilania 6V zacznie płynąć prąd w obwodzie R1, C1. Napięcie na kondensatorze C1 będzie się zwiększać, aż do momentu przebicia złącza emiter - kolektor tranzystora T1. Gdy napięcie na C1 osiągnie wartość przebicia T1 to rozładuje się on przez diodę D1 dając w efekcie jej rozbłyśnięcie. Tranzystor...
[/quote]W sklepie z częściami można kupić ,,ceramiczny rezystor mocy'' (np. 20W i 15 lub 22 om) ... taki kosztuje do 4 pln ... czy to to samo ? ? ? .... Z góry dzięki za podpowiedzi i sugestie ... jak to opanować ... Pozdro...[quote] To jest to samo. Natomiast nie jest to rozsądne rozwiązanie problemu. Najlepiej wymienić przerywacz na elektroniczny....
Powiedz mu że raz działa, a raz nie. Ruszasz czymś, działa. Czym, to już musisz się bardziej określić czym. To pomaga w zawężeniu miejsca usterki. Brak kontaktu na zaśniedziałym styku jakiejś wtyczki - ruszysz, złapie kontakt i działa, przewodzi. Do czasu aż znowu zaśniedzieje, bo tylko ruszyłeś kablami, a nie przeczyściłeś tego złącza. Przerwany przewód...
Chcesz wiedzieć czy dochodzi napięcie do kierunkowskazów czy że fizycznie się świecą? Jeśli to pierwsze - równolegle z kierunkowskazem musisz włączyć kontrolkę, jeśli drugie - sprawa się troche komplikuje. Najlepiej będzie mierzyć wtedy prąd w obwodzie kierunkowskazów przyczepki. Zaleta - nie potrzebujesz ciągnąc dodatkowych przewodów z przyczepy. Szeregowo...
przekaźnik zwierny na 2 styki będzie prawdopodobnie do kierunkowskazów (1-wszy styk kierunkowskaz lewy, 2-gi prawy), rozwierny na 2 styki prawdopodobnie do odcięcia (może płynąć przez niego większy prąd), a ten ostatni ??? może drugie odcięcie. Dodano po 6 Potrzebny będzie schemat elektryki - (np.książka WKŁ sam naprawiam Fiat Punto) ewentualnie poszperać...
Witam . Zakupiłem kierunkowskazy płynące , wersja z DRL. Do roweru wystarczy. Działa to tak: https://filmy.elektroda.pl/64_1536826311... Niestety gdy odpalę silnik potrafi kierunkowskaz na chwilkę sam włączyć. Efekt dzieje się tylko gdy włączone jest oświetlenie. Bez oświetlenia kierunkowskazy mrugają poprawnie. Zasilanie jest z Aku AMG 12V . Aku nie...
Na schemacie od góry mamy kierunek płynięcia prądu do diod - a gdzie jest doprowadzony minus do diody? co do zasilania większej ilości diod może wystarczyło by zmienić transformator ale jest jeszcze jeden problem - w momencie uruchamiania awaryjnych świateł diody mogą przygasać.
Witam. Podpatrze w naszym rodzynku(1 Volvo na 70 mesiów) jak jest to rozwiązane. W każdym razie wyrzuca usterkę po podpieciu naczepy Krone w której sa fabrycznie zamontowane LEDy Helli. Ale nie zawsze a jak coś to na kilka sekund. Volvo jest z 2011 roku i na pewno ma soft nowszy jak z 2003roku. Światła działają bez zarzutu po zmianie na naczepę z żarowkami...
" Są na tym świecie rzeczy, które się fizjologom nie śniły" :D Wczoraj załatwiłem miernik do sprawdzenia gdzie w kablach płynie prąd a gdzie nie. Postanowiłem, że zacznę sprawdzanie od bezpieczników, po umieszczeniu kluczyka w stacyjce - CUD, jest prąd. Kombajn normalnie kręci rozrusznikiem, przepalone są tylko żarówki od kierunkowskazów, a tak to na...
:arrow: transpacyfic, jeżeli zabrano dwie żarówki, to opór się ZWIĘKSZYŁ, bo żarówki podłączone są RÓWNOLEGLE !!! Poza tym, inny opór ma włókno żarówki, gdy nie płynie przez nie prąd, a inne, gdy świeci. :arrow: BenA3, moja rada. Zmień przerywacz. Dobierz do istniejącego stanu żarówek w samochodzie.
Gniazdo 13 pin podłączenie: pin. nr -opis 1. 44L -kierunkowskaz lewy, 2. 52 -tylne przeciwmgielne, 3. 31 -wspólna masa dla zacisków (1-8), 4. 44R -kierukowskaz prawy, 5. 58R -światło pozycyjne prawe, 6. 54 -światło stop, 7. 58L -światło pozycyjne lewe, 8. 62 -światło cofania, 9. (+) -plus z zacisku akumulatora, 10. (+) -plus po przełączeniu stacyjki,...
Napięcia te nie muszą idealnie wynosić te 6 i 12 V wspomniane przez Dextera. Mogą być wyższe i dochodzić mogą do 7,5 i 14,5 V. Dodatkowo możesz wpiąć amperomierz pomiędzy alternator a akumulaotr (amperomierz na najwyższy zakres i pomiar dość krótki). I sprawdzić jaki prąd płynie. Pomiary napiecia należy przeprowadzić w czasie pracy bez obciążenia i...
Witam. Kupiłem gniazdo kierunkowskazu, lecz kable za mało wystają i nie mam jak ich przedłużyć, ponieważ z jednej strony jest strasznie pozwijany. Ile się dało, tyle wyprostowalem. Czy napięcie do żarówki takimi pozwijanymi drutami będzie dobrze płynęło? I czy mogę taki kabel łączyć kostką bez stosowania dziubka na końcu? Bo akurat nie mam. https://obrazki.elektroda.pl/2776125300_...
przerywacze są tak zbudowane że wykrywają spadek płynącego prądu w obwodzie kierunkowskazów i sygnalizują to zwiększoną częstotliwością migania żarówek pozostało ci jedynie zmodyfikować przerywacz lub jak poradził kolega wymusić przepływ większego prądu np. wpinając żarówkę
I w ten oto sposób przyznałeś się do januszostwa. Pomijam przekrój przewodu, który jest skromnie mówiąc przewymiarowany. Do świateł w przyczepie rolniczej wymagane jest 6 żył przewodu, a tutaj jednej brakuje. Przyznaj, światła pozycyjne zasilane z jednego zacisku, czy masa z ramy (prąd płynie przez zaczep)? Właśnie o masę chodziło po włączeniu kierunkowskazu...
a przy okazji koledzy dwa pytania 1. Co zmienić, żeby zamiast przerywacza (3 błyśnięcia) był jeden długi sygnał (czym się reguluje ilość i dłgość sygnału 2. Jak to zmienić, żeby pod japońca podłączyć - po naciśnięciu manetki podawana jest masa a nie +12V. Czy można ten układ podłączyć przez 4 przekaźniki? Czy przez to, że przez przekaźnik płynie bardzo...
Czytałem gdzieś na innych forach, że ktoś miał problem z włącznikiem świateł awaryjnych i też nie mógł wyłączyć samochodu stacyjką. Czy jest jakieś powiązanie między tymi elementami? Nie wypowiem się autorytatywnie, nie wiem czy taka usterka jak opisujesz jest możliwa. Możesz wykonać test: kierunkowskazy są zabezpieczone bezpiecznikiem 15 A (prawdopodobnie...
W tych układach kontrolka jest najczęściej wpięta między strony i "łapie" masę przez nieużywaną stronę kierunkowskazów. Przy diodach, prąd płynący przez żarówkę już je rozświetla. :ladamaniac - tak, ale kontrolkę trzeba przepiąć: wypiąć z pomiędzy stron, puścić na nią przez dwie diody, a ją do masy.
Witam. Mam taką zagadkę. Zachciało mi się montować Ledy do Audi żeby mieć ładne światła jak wersja poliftowa, tyle że to Ledy modułowe z kierunkiem pływającym. Na razie nie podłączyłem kierunków bo problem wygląda w ten sposób, że włączenie kierunku to kierunek płynie dwa razy i przestaje mimo że kierunkowskaz nadal włączony. Jak chce żeby znów popłynął...
Sprawa załatwiona, komunikat o płynie był bo zawiesił się czujnik w zbiorniczku, LCM nie zakodowany bo nie da się odczytać parametrów ze starego, ale jest to w trakcie ustalanie. Dzięki wszystkim za pomoc, wakacje (3500 km) zaliczone bez problemów.
Potrzebuję pomocy w rozwiązaniu problemu sekwncyjnego (płynącego) stopu podczas włączonego kierunkowskazu. Jestem w trakcie a raczej na ukończeniu konwersji tylnych lamp USA na EU i pojawił się problem z tak jak wspomniałem sekwencyjnym światłem stop ale tylko podczas uruchomionego kierunkowskazu w tej samej lampie. Kiedy wyłączymy kierunkowskaz stop...
Powodem tego typu uszkodzeń to na 99% jest tylna lampa i najprędzej przewód masowy. Przez niego płynie suma wszystkich prądów żarówek (tych co świecą). Obejrzyj wtyczkę i gniazdo. Sprawdź czy nie jest przypieczony konektor masowy (i inne). Często konektor na oko prawidłowo był zaciśnięty na przewodzie a połączenia nie było choć wtedy wadę zdradzała...
Zestaw napędowy wymienia się w całości. Nie wymieniasz zębatki zdawczej bez wymiany łańcucha i zębatki na kole bo niema to sensu, całość zużywa się podobnie jeśli poszczególne elementy sa dobrych firm. Zestaw wymieniasz wtedy, gdy zęby na kołach łańcuchowych maja kształt zębów rekina, w łańcuchu są luźne tulejki, ogniwa maja luz, widać brak uszczelek...
Opiszę ci jeszcze raz, co masz zrobić i dlaczego. Zacznę od dlaczego: masz zwarcie, albo gdzieś się ukikłała masa. Dlatego masz przejrzeć instalację, poszarpać wiązkami, sprawdzić punkty masowe, złącza, wyłączniki... NIKT tutaj nie pokaże ci palcem i nie powie - TO. Ta usterka, to indywidualny przypadek i trzeba znaleźć problem. Na czas diagnostyki...
Witam, Wydaje się, że wystarczy podłączyć cewkę przekaźnika równolegle z zarówkami kierunkowskazów przez 2 diody np. 1N4007 tak aby był załączany niezależnie od tego który z kierunków jest włączony. W obwód z ledami włączasz szeregowo zestyki rozłączne tego przekaźnika (tzn. te które są rozłączone gdy przez cewke płynie prąd).
Użyj trzech, a przekaźniki daj takie po 30A... To się nazywa - strzelanie do muchy z armaty. Raz, że płynie tam mały prąd i spokojnie można to ogarnąć półprzewodnikami. Dwa, że jest to na tyle prosty układ, że nie powinien sprawiać minimum trudności. Wystarczy dobrze się schematowi przypatrzeć i ewentualnie wykonać nową instalację do konkretnego rozwiązania.
Więc na kombinowanie z diodami czas jest a na drobne prace przy aucie to już nie? :) To nie jest rozbieranie połowy silnika, tylko odkręcenie tylnych lamp, wytarcie szmatką odłyśników i kloszy, przeczyszczenie styków i popryskanie ich jakimś sprayem... Podobnie z kostami po drodze. I klemami na akumulatorze. Proste, nie? Przerywacz kierunkowskazów jest...
http://obrazki.elektroda.pl/3674419400_1... Mam niejasne podejrzenie że wydaje ci się że prąd płynie przez przerwy izolacyjne między miedzianymi polami na płytce a nie przez same pola... W miarę możliwość proszę wypowiadać się na temat problemu a nie na temat bezpieczeństwa, policji i innych. Właśnie - co z homologacją? Radzę zakupić...
No to przecież ja to samo napisałem - między stacyjkę a akumulator, bo wtedy widać czy prąd płynie do czy z akumulatora. Nie rozumiemy się. Bardzo proszę o przeanalizowanie schematu elektrycznego jakiegokolwiek pojazdu z prostą instalacją elektryczną. Bardzo dużo obwodów jest podłączonych POZA stacyjką. Zawsze: światła zewnętrzne, światła awaryjne,...
Przepraszam za odkop. Ale muszę coś dodać dla potomnych. Wykonałem taki przerywacz ale nie spełnia do końca moich oczekiwań.... Wcześniej miałem przerywacz bimetaliczny z dwoma nóżkami, wpinany szeregowo między plusa aku a przełącznikiem kierunków. I działał on tak że jak się zamknęło obwód przełącznikiem, to prąd płynął przez przerywacz kierunków do...
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu modułu kierunkowskazów (3 sekwencje świecenia - rodzaj modułu foto w załączniku). Do modułu podłączono do każdej z trzech sekwencji po 4 diody LED o mocy 3,2V/3,6V (każda 3 waty). Otóż wszystko działa poprawnie, sekwencje płyną do czasu odpalenia auta, kiedy to zaczyna pracować alternator. Napięcie zasilania mierzone...
Jakie napięcie zasilania? Jaki prąd będzie płynął przez te 3 zwierane przewody? Jakie napięcie po między tymi przewodami, jak są rozwarte? Do czego są te 3 przewody podłączone? Cała instalacja operuje na niskich napięciach, bowiem jest podłączona do akumulatora 12V. Ogólnie mowa jest o instalacji elektrycznej w motorowerze. Te 3 przewody są podłączone...
Przewody, jako takie, się nie zużywają. Bo niby od czego? Od tego, że prąd nimi płynie? Ewentualnie mogą korodować, ale to też raczej w okolicach złącz i zakończeń. Więc to do przeglądu. A ty wymień sobie przerywacz z bimetalicznego na elektroniczny. A przed wszystkim sprawdź, czemu masz tak niskie napięcie w instalacji. Książkowo powinno być 14.4 V...
przyznaje że cewek nie przewijałem ale jak sie porówana cewki do simsona 6 i 12 V o tej samej mocy to można zobaczyć że w 12V jest cieńszy drut (dzięki wyższemu napięciu do żarówki o tej samej mocy płynie mniejszy prąd) zerknij na transformator od strony sieci masz cieniutki drucik a na uzwojeniu wtórnym grubszy to dlaczego wzrosło ci napięcie zawdzięczasz...
Błażej wspomniał coś o diodach i w związku z tym mam parę pytań: 1) Po co stosuje się diody? - w celu zabezpieczenia układu żeby prąd płynął tylko w jednym kierunku? Czy może jest coś jeszcze? 2) Jakie to mają być diody? Ktoś na innym forum pisał tylko że mają mieć 15A. Czy to jedyny wyznacznik? Czy mam zwrócić uwagę na coś jeszcze? 3) Jak je mam zamontować?...
Regulatory dzięki tranzystorom są ultra szybkie i radzą sobie z tym Kolego masz rację z tranzystorami ich f w regulatorze to ok 4kHz , ale ci po wiem że fizyki nie oszukasz, naładowana strumieniem magnetycznym cewka energię musi oddać gdzieś .A indukcyjność wirnika jest ogromna. Chociaż prąd wzbudzenia jest wyłączony przez tranzystor to jeszcze długo...
Schemat ma wyjaśnienia w książce, ogólnie nie jest to napisane zbyt przejrzystym językiem. Element nr 26 to według książki "tablica wskaźników", czyli po prostu zegary w kabinie. Tu jest przedstawiony mały jej fragment, w środku jest kontrolka ładowania (ma wrysowany piktogram akumulatora) z diodą, a równolegle do tego jakiś rezystor. Zasilane jest...
https://obrazki.elektroda.pl/7351563900_... Cześć! Mam problem z ledami w samochodzie (audi A3 8p 2009r). Problem wygląda tak ze chciałem zamontować pływające kierunkowskazy z tyłu w lampie, jest idealny pasek w którym normalnie jest żarówka py21W i daje to hmm mierny efekt. w to miejsce kupiłem modułowe ledy (jeśli bedzie potrzeba...
Nie komplikuj sobie życia i zrób to na przekaźnikach. Pozdrawiam! Albo kup gotowy moduł haka. Ale mam już zrobiony hak z wiązką, chcę to przerobić... Dodano po 2 Posłuchaj dobrej rady - zaniechaj tranzystorów i rób na przekaźnikach. Jest ku temu kilka powodów. 1. A jeżeli zrobię to na przekaźnikach, to czy prąd zasilający światła będzie płynął przez...
Jako były serwisant ciężkich pojazdów i elektronik postanowiłem rozwiać krążące mity o tak zwanych "żarówkach LED CAN bus". Widząc np. takie oferty sprzedaży; https://obrazki.elektroda.pl/8421442500_... nóż w kieszeni się otwiera :-( Żadna żarówka (LED czy klasyczna) nie ma nic wspólnego z CAN. CAN (z ang. Controller Area Network) to...
https://obrazki.elektroda.pl/5631348800_... Rok 2019 dobiega końca, a 2020 widać już na horyzoncie. Napiszcie jak możecie podsumować rok 2019 w temacie elektroniki, co zainteresowało Was na elektroda.pl, co udało się naprawić lub uruchomić, jakie wiadomości i produkty elektroniczne z 2019 roku uważacie za interesujące. W tym poście...
Witam ponownie, robota poszła całkiem dobrze jak na pierwszy kontakt z lutownicą, ale mam jeden problem. To co robiłem to światła ledowe do kufra motocyklowego. Przewody od świateł kufra wpinałem szybkozłączkami w przewody idące do tylnego światła motocykla (minus wspólny dla 4 świateł w kufrze idzie prosto do akumulatora). Do światła w motocyklu idą...
A jak dam równolegle między lewym a prawym, to przez kontrolkę przejdzie prąd, i niezależnie czy włączę lewy,czy prawy, zaświecą się wszystkie. Nieprawda. W wielu pojazdach tak właśnie jest rozwiązana kontrolka kiernukowskazów - jak pracuje jedna strona, to kontrolka "łapię masę" przez żarówki drugiej strony. A ponieważ prąd przez nią płynący jest...
Witam. Na szybko nie mogę tego znaleźć, ale na eletrodzie jest fajny projekt na płynący kierunek i w dodatku bardzo prosty.
Aku sprawdzone ponoć jeszcze sprawne 9,5V przy 60ciu Amperach. ładowanie 14.4 mechanik powiedział że albo coś bierze dużo prądu podczas jazdy albo masy gdzieś nie łapie i stąd brak ładowania przy obciążeniu. Zastanawia mnie fakt ,że masowy przewód który przychodzi do aku wcześniej już się z masą nie łączy... czyli tak jakby wychodziły dwa przewody z...
Dokładny opis systemu podgrzewania mocznika w samym zbiorniku i na całej drodze przepływu mocznika aż do wtryskiwacza. W systemie AdBlue znajduje się 7 obwodów podgrzewania mocznika: Przed dokładnym opisem umieszczam w tym miejscu prawidłowe wartości rezystancji wszystkich obwodów: A) płytka podgrzewająca mocznik w zbiorniku (nie ma do niej dostępu...
pobierać płynąć chłodnica płynąć płynąć punkt
kontrolka przepalonego bezpiecznika rotor silnika licznik mercedes actros
podłączyć kamerę cofania podłączyć kamerę cofania
Błąd AL 02 na wyświetlaczu lodówki Whirlpool - brak możliwości ustawienia temperatury Sony TV wyłącza się i miga czerwona lampka 6 razy