Witam. To była próba - czy da się wykonać takie coś bez użycia uC, układów CMOS, TTL i innych, no i... Udało się. Płynący kierunkowskaz. https://obrazki.elektroda.pl/3703541400_... Układ składa się z garści elementów, które każdy ma w szufladzie. Oto schemat. Tranzystory - jakiekolwiek NPN, Diody - LL4148. https://obrazki.elektroda.pl/9004425900_...
Powiem szczerze tak: nigdy nie zastanawiałem się czy w moim samochodzie do awaryjnych świateł i kierunkowskazów używane są te same żarówki, więc w tym temacie niech sie ktoś wypowie kto zna zgadnienia samochodowe lepiej i czy w samochodzie gdzie to chcesz wykorzystać do sterowania jest/będzie użyty komputer czy sterownik - jaki, czy nie? W chwili wolnej...
Cześć. Pomijając długi temat skąd ten schemat się wziął i co było pierwotnie do zrobienia pozostaje mi w tej chwili pytanie: jak na poniższym schemacie miałby działać sygnalizator działania kierunkowskazów?? http://obrazki.elektroda.net/75_12826766... Pomóżcie mi, bo w tej chwili nie wiem już czy to ja jestem jakiś niedorobiony, że nie rozumiem,...
Udało się. Płynący kierunkowskaz. Witaj Justyniunia, powiedz proszę czy twój układ można zrobić na cztery diody 3 W 3,2 V? Jakie modyfikacje trzeba by było przeprowadzić, żeby zadziałały diody power led 3 W? Chciałem zastosować w aucie (zasilanie 12 V) jako dynamiczny kierunek. Co o tym myślisz? Może ktoś ma jakiś pomysł na taki kierunkowskaz? Wydzieliłem...
Co do akumulatora to bez pomiarów się nie obejdzie. Musisz mieć przynajmniej amperomierz. Jeżeli takowy posiadasz to możesz sprawdzić wyciągając kolejne bezpieczniki co pobiera Ci tak duży prąd że potrafi w 5 minut rozładować akumulator. Podejrzewam że z tymi 5 minutami to trochę przesadziłeś. W pięć minut to musiał by płynąć taki prąd który topiłby...
Witam wszystkich mam taki problem, mianowicie po włączeniu podgrzewania tylnej szyby włącza mi się kierunek boczny na stałe co ciekawe jak włączę kierunkowskaz lewy to na przemian włącza mi się kierunek boczny i pozostałe lampy kierunkowskazu bocznego. Podczas wyłączenia podgrzewania wszystko wraca do normy ale najpierw jeszcze zabrzęczy moduł centralnego...
przekaźnik zwierny na 2 styki będzie prawdopodobnie do kierunkowskazów (1-wszy styk kierunkowskaz lewy, 2-gi prawy), rozwierny na 2 styki prawdopodobnie do odcięcia (może płynąć przez niego większy prąd), a ten ostatni ??? może drugie odcięcie. Dodano po 6 Potrzebny będzie schemat elektryki - (np.książka WKŁ sam naprawiam Fiat Punto) ewentualnie poszperać...
dynamiczny (płynący)kierunkowskaz do przyczepy np. rolniczej na allegro masz gotowe lampy led z płynącymi kierunkami, mam w przyczepie podobne lampy led od kilku lat i problemy z ze słabym stykiem korozją się skończyły
Po drugie zwykle LEDy świecą gorzej niż typowe żarówki Powiem ci że tego roku jest wysyp dobrych lamp ledowych na prawdę mega jasno świecą, są na dobrych diodach robione. Możesz sę kupić nawet z płynącym kierunkowskazem jak u wieśwagena czy łąłdi. Diody to przyszłość nie ma co się okłamywać.
Witam. Nie wiem czy to brak znajomości tematu czy zasady działania układu elektrycznego w pojeździe przez konstruktorów tego typu gadżetów z kraju ryżem płynącego. Liczy się zysk. Wystarczyło umieścić timer podtrzymujący zasilanie na cykl. Walczyłem ostatnio z podobną przypadłością w Mercedes, klient wymyślił dzienne plus „płynący kierunkowskaz”...
Jeżeli ograniczysz prąd tej diody kontrolki ograniczasz również prąd płynący przez diody kierunkowskazu.
Bawisz się układem analogowym nieodpornym na zakłócenia a trudnym nawet do niewielkiej regulacji, efekt płynącego kierunkowskazu (zapalanie kolejnych diod bez wygaszania już palących się, na koniec gasną wszystkie) uzyskasz sterując układ UCY74164 (zresztą niekoniecznie Polski) z generatora np. NE555 (proste sterowanie szybkością zapalania diod), poczytaj...
A dla mnie nie jest to zastanawiające tylko normalne przy tej usterce. Po prostu, przez żarówkę kierunkowskazu prawej przedniej strony zaczyna płynąć prąd. Napraw masę i wszystko będzie ok.
Proponuję rzucić okiem w jakąś dokumentację, może po prostu nie zdążają "popłynąć". Albo musi być stałe zasilanie plus jakiś dodatkowy sygnał sterujący. Albo w ogóle stałe zasilanie a "płynięcie" jest zrealizowane wewnątrz tych kierunkowskazów.
Witam. Mam pytanie. Otóż rozglądam się za światłami dziennymi(do jazdy w dzień). Na rynku jest tego mnóstwo. Wiem że,takie światła powinny mieć na kloszu oznaczenie RL i chyba jeszcze jakieś inne. Ale co z wodoodpornymi LED COB? Widziałem jak świecą i mają moc ,nie które dzienne z chomologacją świecą gorzej.Ale LED COB nie mają klosza więc i żadnych...
Trzeba by znać wiele sterowników i posiadać z każdym z nich do czynienia aby konkretnie coś polecić, osobiście nie bawię się w jeden kolor ale zobacz i poczytaj ten link dot. 2048 pikseli (LED): [url=https://pl.aliexpress.com/item/1005...
Potrzebuję pomocy w rozwiązaniu problemu sekwncyjnego (płynącego) stopu podczas włączonego kierunkowskazu. Jestem w trakcie a raczej na ukończeniu konwersji tylnych lamp USA na EU i pojawił się problem z tak jak wspomniałem sekwencyjnym światłem stop ale tylko podczas uruchomionego kierunkowskazu w tej samej lampie. Kiedy wyłączymy kierunkowskaz stop...
A dało by się podłączyć może pod przełącznik kierunkowskazu? wydaje mi się, może się mylę, ale gdy przełącznik jest włączony to powinien płynąć przez niego cały czas prąd do przerywacza? może znajdzie się ktoś kto zna się trochę na instalacji motocyklowych i odpowie??
Witam . Zakupiłem kierunkowskazy płynące , wersja z DRL. Do roweru wystarczy. Działa to tak: https://filmy.elektroda.pl/64_1536826311... Niestety gdy odpalę silnik potrafi kierunkowskaz na chwilkę sam włączyć. Efekt dzieje się tylko gdy włączone jest oświetlenie. Bez oświetlenia kierunkowskazy mrugają poprawnie. Zasilanie jest z Aku AMG 12V . Aku nie...
Tego kategorycznie bym nie próbował! Może się skończyć upaleniem regulatora. Sprawa jest prosta. Zaczynasz od sprawdzenia akumulatora i jego porządnego naładowania. Jak się będzie ładował, to sprawdzasz po kolei obwód po obwodzie, odpinając resztę i sprawdzając jedynie dany obwód na jakimś zewnętrznym zasilaniu. Mi wygląda na brak masy i płynięcie prądu...
Z tym kupowaniem ELBa'y to się wstrzymaj. Bądź łaskaw wydrukować sobie schemat, aby mieć go przy motorku i rusz troszkę zwoje mózgowe. Popatrz którędy ma płynąć prąd i gdzie powinno być napięcie? Nie mogę cię prowadzić za rączkę, chyba że na piwo. Pewnie szybciej bym to naprawił niż piszę posty. A przede wszystkim dokładnie, najlepiej kilkukrotnie aby...
W tych układach kontrolka jest najczęściej wpięta między strony i "łapie" masę przez nieużywaną stronę kierunkowskazów. Przy diodach, prąd płynący przez żarówkę już je rozświetla. :ladamaniac - tak, ale kontrolkę trzeba przepiąć: wypiąć z pomiędzy stron, puścić na nią przez dwie diody, a ją do masy.
przerywacze są tak zbudowane że wykrywają spadek płynącego prądu w obwodzie kierunkowskazów i sygnalizują to zwiększoną częstotliwością migania żarówek pozostało ci jedynie zmodyfikować przerywacz lub jak poradził kolega wymusić przepływ większego prądu np. wpinając żarówkę
Temat autora w podsumowaniu odnosi się do zagadki. Źle kolegę zrozumiałem. Nie mogłem się dopatrzeć sensu próby rozwiązania przez kolegę owej zagadki. To w sumie ciekawe, bo patrząc na post #8 był tam wstęp w postaci cytatu, nawiązanie i dopiero potem podana propozycja alternatywnego rozwiązania "błędu" ;-) Dalsza dygresja była z rozpędu, bo opiera...
to jak to działa w maluchu???, są dwa przekaźniki 85 i 85 połączone razem, 30 i 30 połączone razem, a od reszty wychodzi po jednym przewodzie, to był układ do przerywania świateł kierunkowskazu w maluchu Wcześniejsze przerywacze działały na zasadzie drutu oporowego. Przez ten drut płynął prąd. Drut się rozgrzewał i wydłużał. Na końcu tego drutu był...
jak zmostkujesz to: kontrolka kierunków na desce świeci ci światłem ciągłym. odpuściłem temat bo mam zarówki w kierunkach a dodatkowe kierunki i stop (oba LED) w kufrze. Działa najlepiej jak sie kierunki świecą przy wciśniętym hamulucu (wtedy ładnie płyną), bez hamulca jest mniejszy efekt płynięcia (bo przerywacz ucina zasilanie). Bez tej zmiany mam:...
Witam. Na szybko nie mogę tego znaleźć, ale na eletrodzie jest fajny projekt na płynący kierunek i w dodatku bardzo prosty.
Kondensator będzie ładowany z kontrolki przez cewkę przekaźnika , pózniej rozładowany musi być przez rezystor i cewkę przekaźnika . Rezystor i kondensator musi być tak dobrany żeby kondensator nie zdążył sie naładować między poszczególnymi cyklami (włączenie i wyłączenie kontrolki kontrolnej kierunków) ponieważ przestanie płynąć prąd przez kondesator....
co to jest w kółku czerwonym? Pokazane podłączenie zasilania do CD40106. Czy zasilanie 12V podłączam przez diodę w miejscu żółtego kółka, a w miejscu zielonego koła podaje sygnał z migacza też przez diodę? Dokładnie tak. I co to jest za kondensator 100/16? 100pF na 16V? Nie ta jednostka: 100µF/16V. Ale ten poniżej napisu "+6V" może być na 6,3V...
Witam, co do doboru elementów polecam kalkulator http://kalkulator.majsterkowicza.pl/obli... jaki pobór prądu? Tranzystor PNP ale model zależy od prądu jaki będzie płynął, przydałby się też rezystor podciągający bazę do +12V
mam jeszcze lepszy schemacik po podłączeniu do napięcia zasilania 6V zacznie płynąć prąd w obwodzie R1, C1. Napięcie na kondensatorze C1 będzie się zwiększać, aż do momentu przebicia złącza emiter - kolektor tranzystora T1. Gdy napięcie na C1 osiągnie wartość przebicia T1 to rozładuje się on przez diodę D1 dając w efekcie jej rozbłyśnięcie. Tranzystor...
No ok, schemat dobry, ale pamiętaj że zawsze przy źródle napięciowym (a takie masz) MUSZĄ być rezystory. 1. Nie obejdzie się, bo rezystor służy tez to ograniczenia prądu płynącego przez Twoją diodę LED 2. To zależy jakim prądem chcesz zasilać te LED-y. Wg. mnie 10mA na dzisiejsze LED-y to wystarczająca jasność. A więc: R=U/I, (12-(5*2,2))/10mA=100Ω....
Źle mnie zrozumiałeś i niepotrzebne te Twoje nerwy. Jakbyś na spokojnie poczytał to byś zrozumiał, ale widzę że masz z tym problemy, nie wiem czy z czytaniem, czy rozumieniem faktów... Chodzi mi o to iż nie chce się podpinać pod aku tylko pod elektrykę maluchowską, by prąd płynął po włączeniu zapłonu.
Chyba, że w jakiś inny sposób da się go podłączyć, żeby tylko pykał jak przerywacz, a nie piszczał cały czas. Możnaby jeszcze wykorzystać przekaźnik - cewkę przekaźnika podpiąć pod kierunkowskaz - ale z szeregowo podłączonym odpowiednio dobranym kondensatorem (+ rezystor równolegle do cewki i kondensatora - jego rola to późniejsze rozładowanie kondensatora)....
Rezystory liczy się pod kątem prądu a nie napięcia... zasil sobie te diody z 5V albo i 12V i dobierz rezystory tak, żeby płynął przez nie prąd 5-10mA. Nie wiem sąd Ci ten jeden Ohm wyszedł: R=(Uzas-Ud)/Id
Ponieważ przy ładowaniu ona nie świeci, bo oba jej końce są na potencjale +12 V. Nie bardzo tu rozumiem. Jak oba końce mogą być na potencjale 12v, gdy z jednej strony jest 12v przetwornica, a z drugiej 6v od prądnicy w trakcie ładowania (prądnica 6v). wystarczy użyć przekaźnik o stykach NO/ NC To jest przekaźnik 5 czy 7 nóżkowy? Odnośnie diód prostowniczych....
A jak dam równolegle między lewym a prawym, to przez kontrolkę przejdzie prąd, i niezależnie czy włączę lewy,czy prawy, zaświecą się wszystkie. Nieprawda. W wielu pojazdach tak właśnie jest rozwiązana kontrolka kiernukowskazów - jak pracuje jedna strona, to kontrolka "łapię masę" przez żarówki drugiej strony. A ponieważ prąd przez nią płynący jest...
Na schemacie od góry mamy kierunek płynięcia prądu do diod - a gdzie jest doprowadzony minus do diody? co do zasilania większej ilości diod może wystarczyło by zmienić transformator ale jest jeszcze jeden problem - w momencie uruchamiania awaryjnych świateł diody mogą przygasać.
Już ci pisałem: w oryginalnej instalacji przerywacz jest wstawiony szeregowo z żarówkami. I jest zasilany prądem płynącym przez te żarówki. A sam przerywacz jest przed wyłącznikiem kierunkowskazów. A we wszystkich prezentowanych tu zasilanie jest na wejściu układu, a żarówka na wyjściu. Czyli jeśli by zostawić stary przełącznik, to należało by zastosować...
Czesc. Wielka szkoda, że nie znasz modelu oryginalnych diod, bo prąd i napięcie to nie wszystko. Problem ma kilka aspektów : 1.Różnokolorowe diody mają przy tych samych prądach różne napięcia pracy, a co za tym idzie, pozostawione z diod oryginalnych rezystory najprawdopodobniej trzeba będzie zmienić, aby "wstrzelić" się w odpowiednią wartość prądu,...
Policz sobie. Na jedną stronę kierunkowskazów idzie 2*21W i dodatkowo powiedzmy 5W. Czyli w sumie 47W. Dzieląc to, zgodnie z prawem ohma, przez napięcie, otrzymujemy prąd płynący w gałęzi: około 3,2A. Czyli diody 5 A/50V powinny wystarczeć. O co to są "przyciski drzwiowe światteł"? I o co ci z nimi chodzi?
Cewki zapłonowe i wszelkie inne transformatory nie działają przy napięciu stałym. Generalna zasada, dotycząca elementów indukcyjnych, jest taka, że napięcie chwilowe jest proporcjonalne do szybkości zmian prądu. Napięcie stałe dla wielu elementów indukcyjnych stanowi zagrożenie, silnik indukcyjny czy transformator sieciowy spalisz jeśli podasz stałe,...
Witam. Kupiłem gniazdo kierunkowskazu, lecz kable za mało wystają i nie mam jak ich przedłużyć, ponieważ z jednej strony jest strasznie pozwijany. Ile się dało, tyle wyprostowalem. Czy napięcie do żarówki takimi pozwijanymi drutami będzie dobrze płynęło? I czy mogę taki kabel łączyć kostką bez stosowania dziubka na końcu? Bo akurat nie mam. https://obrazki.elektroda.pl/2776125300_...
a co ma tu płynący prąd przecież napisałem że wyjąłem ze sprawnej części żarówkę i działa bez niej prawidłowo a jeden bok posiada 2X21W i diody w lusterku i w zegarach.
Czytałem gdzieś na innych forach, że ktoś miał problem z włącznikiem świateł awaryjnych i też nie mógł wyłączyć samochodu stacyjką. Czy jest jakieś powiązanie między tymi elementami? Nie wypowiem się autorytatywnie, nie wiem czy taka usterka jak opisujesz jest możliwa. Możesz wykonać test: kierunkowskazy są zabezpieczone bezpiecznikiem 15 A (prawdopodobnie...
(at)witland , przyjmuję krytykę "na klatę", Cadillac oczywiście też ma "mrugający STOP" w charakterze kierunkowskazu, akurat świetnie widoczny. Peugeot rzecz jasna nie i z Chinami akurat niewiele ma wspólnego chociaż elektrykę tegoż auta Chińczycy pewnie lepiej by zrobili niż Francuzi. Jednocześnie nie twierdzę, że nie da się zrobić przeróbki sensownie...
Witam. Podpatrze w naszym rodzynku(1 Volvo na 70 mesiów) jak jest to rozwiązane. W każdym razie wyrzuca usterkę po podpieciu naczepy Krone w której sa fabrycznie zamontowane LEDy Helli. Ale nie zawsze a jak coś to na kilka sekund. Volvo jest z 2011 roku i na pewno ma soft nowszy jak z 2003roku. Światła działają bez zarzutu po zmianie na naczepę z żarowkami...
http://obrazki.elektroda.pl/8213398400_1... Witam! Chciałbym zaprezentować jedno z najbardziej przydatnych urządzeń, jakie zdarzyło mi się wykonać. Jak pewnie fani mechanicznych jednośladów wiedzą, nowe przepisy ruchu drogowego mówią, że motorowery muszą być obowiązkowo wyposażone przynajmniej w światła pozycyjne i (nowość) światło...
Jeśli jest to bimetaliczny przerywacz to myślę że chodzi w nim raczej o płynący prąd niż o napięcie. To płynący prąd powoduje nagrzewanie się bimetalu i rozłanczanie żarówek ... A jeśli to elektroniczny to być może że może chodzić na 6V bez przeszkód... A intensywność świecenia raczej nie zależy od przerywacza, no chyba że zamiast przekaźnika jest tranzystor...
Przepraszam za odkop. Ale muszę coś dodać dla potomnych. Wykonałem taki przerywacz ale nie spełnia do końca moich oczekiwań.... Wcześniej miałem przerywacz bimetaliczny z dwoma nóżkami, wpinany szeregowo między plusa aku a przełącznikiem kierunków. I działał on tak że jak się zamknęło obwód przełącznikiem, to prąd płynął przez przerywacz kierunków do...
pobierać płynąć brudny płynąć chłodnica płynąć
działa obrotomierz mazda telewizor samsung artefakty zakłócenia telefonie
identyfikacja elementu czyszczenie pamięci android
Cichy sygnał zakończenia suszenia w suszarce - przyczyny i rozwiązania Podkręcanie procesora AMD E1-1200: Możliwości i ryzyko