i bylo tak ze jeden przewod byl goracy te przewody co dochodza do centralki byly gorace ale jeden byl caly czas zimny jeden mechanior podejrzewal ze moze uszczelka pod glowica (ale auto ma moc nie kopci i nie ma bledow) po chwili ten drugi waz tez sie zrobil goracy i Ten zimny to pewnie dolny z chłodnicy - zimny płyn z chłodnicy płynął do silnika żeby...
Okazało się że chłodnica była dziurawa i uciekał płyń,we wtorek odbieram po wymianienchlodznicy i zobaczymy czy będzie ok
Tak xpi jakieś rady?
To fakt, prawdopodobnie dowolny środek ochrony roślin jest bardziej szkodliwy - bo właśnie taki ma być. No a poza tym jak tu stwierdzić że mauzer po farbie drukarskiej jest szkodliwy, a taki po płynie do chłodnic już nie. Ten przynajmniej ma etykietę, a jak przyjdzie taki bez oznaczeń?
Miałem taki problem i usterkę rozwiązałem. Za wysoki przepływ powietrza był spowodowany zatkaną chłodnicą EGR. Spaliny nie mogły się przedostać do kolektora ssącego więc płynęło więcej powietrza przez przepływomierz Dodano po 1 Miałem taki problem i usterkę rozwiązałem. Za wysoki przepływ powietrza był spowodowany zatkaną chłodnicą EGR. Spaliny nie...
Witam, silnik z przeznaczeniem do ruraka ,buggy. poj 2.0, termostat w króćcu przy głowicy idącego do chłodnicy, usuniecie nagrzewnicy <małego obiegu, tylko chłodnica i silnik, chce aly cały czas płynęła woda przez chłodnice, czy sa jakieś skutki uboczne usunięcia termostatu
Witam, potrzebuję opis błędów sterownika setra 315 ht hd 2001 rok sterownika klimatyzacji błąd-7 i -8 i dalej literki . I drugie pytanie ogrzewanie w całym autokarze chodzi super grzejniki itp tylko z półek leci zimne powietrze a do góry do chłodnicy na dachu płyń dochodzi ciepły i chłodnica jest ciepła a wieje z półek zimne powietrze co może być?
Próbowałem coś takiego :D tylko żelazko po mojej modyfikacji nie nadawało się już do normalnego użytku. Obrałem stopę żelazka ze wszystkiego, dziury które były pod spodem zanitowałem zwykłymi nitami (zostawiłem tylko jeden otwór) od góry gdzie jest podawana woda przymocowałem zbiorniczek na wężu odpornym na wyższa temp. w środku stopy umieściłem termostat...
Znikający płyn chłodniczy że zbiorniczka czyli zapewne użytkownik nie widzi aby pojawiła się plama/ślad pod autem po płynie chłodniczym, wstępnie chłodnica EGR /kanały (kolektory) do sprawdzenia.
Grundfos Solar -chodzi bez problemów na płynie do chłodnic.
Czy autko posiada chłodnice oleju chłodzoną płynem .Jeśli tak to masz przyczynę. Jest jeszcze możliwość pękniętego bloku. Pozdrawiam Janusz
Po zastanowieniu nad tym tematem, doszedłem do wniosku, że jeśli zastosuje czyjnik analogowy wkręcany w chłodnice, to nie osiągnę zamierzonego celu, ponieważ, woda przez chłodnice nie płynie cały czas, tylko po osiągnięciu przez silnik odpowiedniej temperatury
Ma chłodnicę oleju, jak najbardziej. I tylko olej będzie w płynie. O uszczelce pod głowicą już pisałem.....
Miałem podobny problem ale w BMW e46 po wymianie uszczelki pod głowicą brał płyn. wlałem jakiegoś specyfiku do uszczelniania chłodnic w płynie (nie pamiętam nazwy) i problem się rozwiązał.
W sobotę robiliśmy jeszcze kilka testów. Ostatecznie wyjęliśmy termostaty z chłodnicy powietrza doładowania (tego przy misce oleju) i mamy taki efekt, że silnik się już nie grzeje. Temperatura podczas jazd próbnych maksymalnie 70-80. Czekamy na nowe termostaty, jak je założymy to napiszę czy problem rozwiązany. Nawiązując jeszcze do moich pytań o obieg...
Witam, Mam takie same objawy volvo fh4 2014. Układ się zapowietrza, duże ciśnienie w układzie chłodzenia, brak ogrzewania w kabinie. Przez ciśnienie rozszczelniła się duża chłodnica(chłodnica wymieniona) Sprężarka sprawdzona, w płynie brak spalin, oleju i paliwa. Wymienione tulejki pod pompowtryskami. Problem nadal nierozwiązany, wysokie ciśnienie,...
Przez chłodnicę płynie woda z kranu więc nie ma problemu gdyby czajnik dawał radę to pewno by dało się z 20l/h (mniej więcej trzeba 5x więcej wody do chłodzenia niż wyjdzie destylatu policzyłem) bo teraz to minimalny strumień wystarcza gdy woda potrzebna w czajniku otwieram wężyk na czajnik a zamykam na wannę klamerką :) za chłodnicą jest trójnik. A...
Może termostat jest odwrotnie założony .Obieg wody można sprawdzić odkręcając korek chłodnicy .Woda intensywnie płynie podczas pracy silnika jeśli termostat jest otwarty (95stopni)
Chłopie co tu mieszasz? Masz ropę w płynie wiec sprawdź czy chłodnica płynu nie puszcza, po co masz od razu wymieniać płyn?
Jakieś pomysły? Pięciolitrowa butla po płynie do chłodnic, albo po wodzie mineralnej. W środku dwie kupy i trochę wody. Po kilku dniach w nakrętkę wbijamy igłę do zastrzyków. Przykładamy do niej płomień z zapalniczki. Przynajmniej będzie trochę światła, a i nieco ciepła. 8-) Dodano po 6 h 16 m 27 s. Dałem wam pomysł, jak oszczędzić rocznie kilkaset...
I oczywiście chłodnicę oleju.
Zanim rozdziewiczysz silnik i wepchasz się w kilka grubych stów sprawdź chłodnicę oleju, olej w płynie i cięzkie zapalanie to mogą(choć nie muszą) być 2 różne usterki.
Panowie pomocy!!! wychodzę już z siebie w DAFie XF95 jest olej silnikowy w płynie chłodniczym wymieniono uszczelki pod głowicą, chłodnica oleju tez wymieniona, głowice szczelne. Gdzie jeszcze szukać, którędy jeszcze może pchać ten olej ??? Proszę o pomoc!!
Jak zanurzysz plastikową rurkę albo nawet gumowy wąż w cieczy, która będzie chłodzona, to przewodność będzie w zupełności wystarczająca. I jak już mowa o płynie do chłodnic, to najlepiej by było jak byś dorwał lodówkę typu kufer otwieraną do góry i po prostu wlał do niej ten płyn (po ewentualnym uszczelnieniu).
Ja w mietku mam tak, gdy na zewnątrz remperatura jest ok ZERA to bez włączonego nawiewu wewnątrz tempeatura w miarę rośnie, do chwili kiedy płyn nie zacznie płynąć prze chłodnice. Po chwili spada do pierwszej kreski wskażnika temperatry, a przy włączonym nawiewie utrzymuje się na pierwszej kresce,w aucie jest nie za ciepło, oraz płyn przez chłodnice...
Korek jest szczelny, na płynie jest od 3-4lat od kiedy jest nowa chłodnica ,kąt wtrysku ustawiony
jak chłodnica oleju zrobiona to bym sprawdził głowiczkę sprężarki powietrza
Uważam, że lepiej spuścić kompletne szambo nie zmieniane od lat i zalać olej z regularnych wymian do płukania, przeciez nie będę zmieniać 2 razy oleju w takim samochodzie Niestety, jestem wręcz zniesmaczony takim podejściem ale pewnie mamy inną kulturę techniczną. Wolałbym odjąć sobie chleba od ust i szarpnąć się na najtańszy ale świeży olej do przepłukania....
Skoro test na CO2 w płynie wyszedł dodatni, to znaczy że jest przedmuch spalin do układu chłodzenia - czyli uszczelka pod głowicą, pęknięty cylinder/głowica albo jest tam też przy EGRze chłodnica spalin, to jeszcze może być ona.
Witam! Chłodnica zatkana pozostałościami po starym płynie chłodzącym. Sprawdź, czy na całej powierzchni jest ciepła. Cześć!
Możesz spróbowac kupic jakiś preparat w płynie do uszczelniania chłodnic kosztuje jakies 8zł/
Fajny ten laser. Nawet nie wiedziałem, że wiązka lasera załamuje się w taki ciekawy sposób w wodzie(płynie do chłodnic) - patrz ostatnie zdjęcie. A czy światło czerwonego lasera będzie tak samo widoczne i czy też będzie się tak samo odbijało?
Znane mi powody przegrzewania silnika: Brudna chłodnica (zakurzona). Uszkodzony termostat. Uszkodzona pompa płynu chłodniczego. Uszkodzona uszczelka głowicy - objawem są spaliny w płynie chłodniczym i płyn chłodniczy w oleju silnikowym. Zbyt niski poziom płynu chłodniczego. Zakamieniona chłodnica (popularnne ponad 40 lat temu, kiedy były problemy z...
Mnie ciekawi natomiast dlaczego miałeś zasłoniętą chłodnice ? teraz musisz sprawdzić czy nie masz ubytków w płynie chłodniczym i oleju ale raczej nie podejrzewam jakiś problemów
Ma się nie przelewać. I ma płynąć z chłodnicy do naczynia wyrównawczego.
Witam Pojawił mi się olej w płynie chłodniczym w dużej ilości została sprawdzona chłodnica oleju wyszło że jest szczelna. Gdzie dalej szukać przyczyny. Samochód to renault magnum 500dxi 2007r
posiadam Coolriver rev.2 (to samo co BW) w linku opis i test Czy bedzie dobra do 2 blokow? Będzie ok, jednak przy dalszej rozbudowie warto pomyśleć o czymś mocniejszym.
Witam Kolego tak jak pisał Kamyczek zrób test na obecność CO2 w spalinach i wszystko będziesz wiedział. Chodzą mi po głowie obsady wtryskiwaczy ale wtedy zazwyczaj jest ON w płynie...
Przyszedł mi tester kompresji sprawdzam kompresję a tam tylko 5bar.. Sprawdzam też kompresję w chińskim Baotianie 4t co jest dużo słabszy a tam 8 bar. Wszystkie te "kompresjomierze" nadają się co najwyżej do mierzenia ciśnienia powietrza w kołach ciężarówki, albo jako zabawka dla dziecka. Konstrukcja nie umożliwia prawidłowego zmierzenia ciśnienia...
Musiałbyś sprawdzic pirometrem jak nagrzewa sie silnik i chłodnica ew. test CO2 w płynie czy nie skopana wymiana uszczelki lub głowica. W aucie w środku grzeje??? Jak nie może być pompa wodna i nie ma obiegu. Sam naprawiałes czy ktoś?
sprawdz: -czy nie ma oleju w płynie chłodniczym - nie ma "bąbelek" w zbiorniczku wyrównawczym -czy pod korkiem oleju nie zbiera sie szara maż jezeli tak to masz UPG do wymiany. jezeli nie to prawdopodobnie masz zapchaną chłodnicę
Witam, mam ten sam problem, tylko czy jest możliwość bez zdjęcia głowicy sprawdzić gdzie uszczelka trafiona. Podkreślam że mam nowy blok i wszystkie części nowe wraz z głowicami. Został tylko stary wał po regeneracji. Po złożeniu przez mechanika trudno było odpowietrzyć, wyrzucał płyn, potem jakoś się unormowało i przestało. Przy koszeniu itp. latem...
Jeśli powrót jest gorący, to sprawa jest jasna. Chłodnica nie oddaje ciepła, czyli jest zamulona lub zakamieniona. Dlatego też załącza się wentylator, ponieważ wyłącznik termostatyczny znajduje się na powrocie. W normalnych warunkach pracy chłodnica oddaje ciepło i powrót ma niską temperaturę, wentylator nie powinien się załączać. Nie kojarzę jakie...
obejrzyj okolice termostatu- koło turbiny miałem przypadek że klientowi poluzowały się śruby od pompy wody i płynęła rzeczka po termostacie
Kolego w niektórych modelach jest chłodnica oleju pod filtrem oleju , jak auto było przegrzane to być może poszła uszczelka lub sama chłodnica (wymiennik ciepła ). Jednak wtedy byś zauważył olej w płynie.
tryd86 no to sprawdz tą chłodnicę oleju i będziesz wiedzieć jak się skończyło.
A chłodnice oleju ktoś sprawdzał.
W zbiorniczku są tylko 2 metalowe elektrody, które mają być zanurzone w płynie, nie wiem jaką przewodność ma płyn do chłodnic, ale myślę, że parę(naście) MΩ
Witam. Zainwestuj w pokrowiec na przednią i boczne szyby. Taki materiałowy beret. Działa na 100% Inna sprawa jak używasz odmrażacza w spraju czy typowym psik-psiku po roztopieniu szronu jak najszybciej wytrzeć szybę do sucha. Fizyki nie oszukasz jak preparat odparowuje to dodatkowo ochładza i woda ponownie się krystalizuje i to jeszcze szybciej. I na...
Chłodnica EGR znajduje się z tyłu silnika. Można ją zobaczyć z kanału albo na podnośniku. Jeśli szczelność chłodnicy EGR padnie, do spalin dostanie się płyn chłodniczy, więc pójdzie w dolot silnika i silnik będzie dymić na biało. Na biało będzie też dymić silnik przy nieszczelnej uszczelce pod głowicą ale tutaj płyn będzie mieszać się nie tylko ze spalinami...
rozales to mało słyszałeś. d_daro sprawdż chłodnicę oleju.
Czy głowice były sprawdne pod kątem szczelności na stole? Chłodnice oleju podmień lub ją pomiń na jakiś czas, nie trafia do mnie stwierdzenie że "chłodniczka oleju ok". W zimie nic sie silnikowi nie stanie. Wydaje mi sie że przy tak dużych ubytkach oleju uszkodzenie bloku musi być widoczne gołym okiem. Wg mnie. - silnik na stół i oglądać, uszkodzenie...
Kręcisz się w kółko, załóż termostat. To jest termostat przełączający obiegi. Jeśli go wyjmiesz, teoretycznie masz 50% obiegu w bloku, resztę przez chłodnicę. W ten sposób wydłużasz czas nagrzewania się silnika, co w wyższej temperaturze otoczenia jest niezauważalne, ale nie możesz go wychłodzić, gdyż połowa płynu teoretycznie tylko płynie przez chłodnicę....
Poczekaj aż ci rozpuści chłodnice i inne elementy lutowane lub naprawiane . Ten osad to nic innego jak kamien kotłowy gdy ktoś kiedyś jeździł na wodzie zamiast na płynie . Niebezpieczna forma płukania , a systemowi chłodzenia to nie pomoże. Prędzej nowa chłodnica i nowy termostat . :P:P:P
Na próbę pomiń chłodnicę oleju.
Za pewne ucieka i kapie na cos goracego i szybko paruje, dlatego nie widać wycieku. Nagrzewnica, chłodnica na złaczeniach weży itd. Gdzies na pewno widać zacieki po płynie.
bombek faktycznie ja napisałem o płynie do naczyń przyznając się do błędu. Dzięki poprawimy . A właśnie co z chłodnicą oleju ? czy kolega posiada taką ? Może w chłodnicy oleju jest nieszczelność.
Olej mógł pójść poprzez uszkodzoną chłodnicę oleju. Nie koniecznie to wina uszczelki.
Witam. Posiadam Peugeota 207 1.4 8V z 2009 roku. Od jakiegoś czasu mam kłopoty z układem chłodzenia, często się zapowietrza i wyrzuca płyn chłodniczy przez korek zbiorniczka. Wymieniłem termostat, obudowę i czujnik temperatury, wymieniłem chłodnicę, bo ciekła. Po przejechaniu około 10 km płyn podnosi się w zbiorniku pod sam korek, tak jakby powstawało...
Witam, otóż po wymianie całkowicie chłodnicy jednej jak i drugiej z klimatyzacji zaczął ,,płynąć,, dziwny dźwięk, takiego jakby bulgotania, w linku wideo. Dodam iż układ jest w 100% szczelny i nabita klima tyle czynnika ile powinno być oraz układ jest odpowietrzony ;/ co może być przyczyna ? Przed wymiana dwóch chłodnic czegoś takiego nie było…...
Dzieki za zainteresowanie ale od tej strony jest wszystko ok. . Zresztą użytkuję go od nowego i takiego numeru bym nie zrobił. Jak mówię - po odkręceniu węża dolotowego do chłodnicy oleju brak przepływu w pozycji "zając" , natomiast w pozycji "żółw" olej płynie. Chłodnica i przewody drożne (zresztą ładnie gorące podczas pracy na żółwiu) . Czyli generalnie...
Nie znam dobrze Matiza, ale najwygodniej to by było chyba wyjąć silnik, a już na pewno chłodnicę bo jej nie wypłuczesz na samochodzie.
Trzeba użyć dobrego środka do sprawdzania szczelności. Np zwykłe mydło w płynie z wodą. Proponuję zacząć od ciśnienia 8 bar. Jeżeli nic się nie pokaże to 12 bar, jeżeli to nic nie da, to 17 bar. Chłodnice trzeba sprawdzić dokładnie, od zewnętrznej i wewnętrznej strony (od silnika). Dokładnie trzeba sprawdzić rogi chłodnicy oraz krawędzie. Jeszcze jedna...
Witam, tak właśnie też myślałem żeby sprawdzić chłodnicę oleju i właśnie zabieram się za nią a i zastanawia mnie jeszcze jak gdy by woda w intercolerze pokazała się niewielka ilość w kolektorze właśnie przy rozkręcaniu, choć niektórzy mechanicy mówią że to normalne zjawisko o tej porze roku.
Myślę właśnie nad takim projektem klimy ale .... Do ochlodzenia byłby pokoik ok 15m2 Projekt : Sprezarka z lodowki z modyfikacjami - skrócenie części chłodzącej, wydluzenie po stronie cieplej. Co nam to da ? większa sprawność po stronie zimnej. Całość działała by tak : część zimna (np wężownica lub mala chodniczka) zanurzona w płynie do chłodnic jakimś...
Tak jak kolega powyżej pisze albo zły montaż części lub wymiennik ciepła jeśli mam skrzynia z retarderem może też być to że chłodnica retardera puściła też spotkałem się z takim przypadkiem
Czyjnik to rzeczywiście jakaś podróba. Ale czemu włącza się kontrolka po 10 minutach. Może rzeczywiście termostat nie otwiera bo podczas jazdy chłodnica z przodu jest zimna. Oleju z płynie chyba nie ma.
Witam. Mam taki problem, mianowicie ciekła mi chłodnica więc wlałem uszczelniacz w płynie i od tego czasu zaczęły się większe problemy bo chłodnica dalej ciekła ale teraz doszło to, że cieknie także korek od zbiorniczka wyrównawczego. Chłodnice już wymieniłem i wlałem nowy płyn, żeby tego uszczelniacza się pozbyć bo zamienił się w taką gęstą maź która...
Najlepiej zastosować płyn o wyższej temperaturze wrzenia. Większość płynów jak np. popularne G12, G12+ mają zwykle 108 stopni. Dlatego lepiej zalać płynem takim jak Prestone (temp. wrzenia 129 stopni), Motul Inugel Optimal (temp. 136 stopni), Motul Auto Cool Optimal (136 stopni). Jeśli będzie wszystko ok do takiego auta warto zastosować płyn do chłodnic...
Witam. Mam Opla Astrę g 1,7 DTI 16v. Mam taki problem: dziś zauważyłem olej w płynie chłodniczym. Autko ma chłodnicę oleju i mam zamiar zacząć od niej sprawdzanie. Mam odnośnie tego pytanie: czy wymontowanie takiej chłodniczki jest w miarę proste??? Jak ją póżniej sprawdzić: powietrzem czy wodą. No i jeśli okazałoby się że jest szczelna to gdzie szukać...
Witam, Samochód to Volvo FL 618, silnik TD61F. Kilka dni temu kierowca zjechał bo zapaliła się kontrolka temperatury silnika. Odkręciłem korek zbiornika wyrównawczego aby sprawdzić poziom płynu. Poziom był ok, ale w płynie był olej. Rozebraliśmy silnik, wymienione uszczelki pod głowicą (na starych nie było widać ewidentnych oznak przebicia między kanałami...
Właśnie dziś planuję zrobić test CO2 choć ani oleju w płynie ani płynu w oleju a nawet brak dymienia. A jeżeli chodzi o płyn to nie ubywa i poziom jest ok.
Ja zrobiłem to tak. Spuściłem płyn chłodniczy, gotowałem duże ilości wody i wrzątek wlewałem do chłodnicy i trzeba było odkręcić korek upustowy i tak cały dzień i się udało. Olej ma to do siebie że schodzi przy wysokiej temp. Możesz jeszcze kupić specyfik do czyszczenia chłodnic. Tylko nie rób na płynie tylko na wodzie bo tańsza:) A na marginesie co...
Witam- jeśli wywala płyn przez zakręcony korek to trzeba z kontrolować termostat czy puszcza po nagrzaniu silnika obieg płynu na chłodnice .--- jeżeli puszcza termostat na chłodnice i wentylator pracuje oraz nagrzewnica grzeje dobrze w środku to pozostanie do wymiany uszczelka pod głowicą (przed rozbieraniem należy stwierdzić zawartość spalin w płynie...
Nie przeszkadza, a nawet odrobina takiej przestrzeni w celu kompensacji powinna być. Nie do końca. Powietrze w bloku zmniejsza efektywny przekrój którym płynie płyn, a powietrze w pompie drastycznie zmniejsza jej wydajność. Trzeba ten bąbel tak powytrząsać by przeniósł się do chłodnicy. Pamiętać też trzeba o prawidłowym montażu chłodnicy, czyli najlepiej...
Z czystej ciekawości bym to zrobił, bo mam wszystkie potrzebne elementy. A studnia jest od domu 4m, nieużywana na co dzień, tylko do podlewania. Pompa, chłodnica z wentylatorem - wszystko mam.
Do sprawdzenia kompresor oraz chłodnica oleju. Obstawianie remontu silnika moim zdaniem za pochopnie
To tylko taka ogólna porada, bo nie wiem jak wygląda układ chłodzenia /i grzania w tym konkretnym samochodzie. Po pierwsze sprawdź rury nagrzewnicy - obie powinny być gorące, bo raczej zaworu na nich nie ma. Wtedy wiadomo, że nagrzewnica działa i można szukać przyczyny w układzie regulacji nadmuchu na nią a raczej jego braku. Jeśli rury nagrzewnicy,...
czy dobrze wyczyściliście układ chłodzenia bo tam długo trzeba go czyścić czy głowica była sprawdzana na szczelność i czy chłodnica oleju była sprawdzana pod ciśnieniem
Witam. W mojej lagunie 2.2d 95r odkryłem ostatnio dużą ilość oleju w płynie chłodniczym. Jak już zatkało chłodnicę i się zagotowała oddałem do mechanika który stwierdził na dzień dobry uszczelkę pod głowica. okazało się ze uszczelka cała,a głowica wróciła ze sprawdzenia z kwitem ze jest szczelna. jakiś czas wcześniej (jak pojawił się problem) wymieniłem...
po mojemu ktoś uszczelniał chłodnice albo coś w układzie chłodzenia i troche za dużo mu się wsypało ;)
W moim przypadku akurat bym stawiał na duży opór. 1 chłodnica 360mm (3x120mm na topie) oraz dwie 120mm (jedna z tyłu a druga w zatoce 5'25). Woda płynie pompa-blok cpu-blok gpu-chłodnica przednia-chłodnica na topie-chłodnica tylna-rezerwuar-pompa. Z tego co czytałem to 3 bieg do czegoś takiego miał wystarczać i rzeczywiście wystarczał ale do czasu(może...
Uszczelka,pęknięta głowica,chłodnica oleju,turbo jeśli jest chłodzone wodą...
Nie wiem za co się teraz zabrać Wzrósł poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym Proponuję sprawdzić chłodnicę oleju :idea: Jeśli w zbiorniku wyrównawczym pływają oka oleju jak w rosole :D - to chłodnica do szybkiej wymiany :!: Właśnie nie widzę żadnych zmian w płynie, poza wzrostem poziomu (który się normuje) i piany.
Tak przeważnie każde auto ma chłodnicę oleju Jeśli była padnięta i wymieniona to olej dostał się o płynu i w tym problem .
http://extreme.outervision.com/flowdesig... Tu masz rozrysowane jak to mniej więcej ma wyglądać, sa różne układy wszystko zleży jak to sobie rozplanujesz. Najważniejsze żeby woda płynęła z rezerwuaru do pompki a reszta w zależności gdzie będzie umieszczone. U siebie mam troche nietypowo bo woda płynie z pompki do bloku Gpu, później chłodnica a na...
Proponuję wjechać na kanał i zlokalizować wyciek ,może uszkodzony przewód , lużna opaska zaciskowa.A ten dym na filmiku to dlatego że kapie na wydech który jest gorący.Jeśli w płynie nie ma oleju i odwrotnie, to nie ma co panikować.
A czy sprężarka od powietrza nie jest smarowana z silnika i chłodzona borygiem? Nie ma takiej możliwości. Pomimo że jest smarowania olejem ale naddatek spływa do komory silnika. Prędzej Olej do powietrza pójdzie przez pierścienie albo powietrze do wody. W tej usterce w 85% przyczyną jest obudowa chłodnicy oleju i jej oringi i 10% sama chłodnica oleju...
sławek ma racje chłodnice retardera rozszczelniają sie w skrzyniach zf częste przypadki w dafie a to te same skrzynie
W sumie tak czytałem to co piszecie, i fakt pierwsza moja myśl to problem z przepływem. To jak chłodzenie komputera wodą. Co z tego że masz dobre chłodnice jakieś wielkie na 100km jak płyn/ chłodziwo/ woda grzewcza/ płyną tak wolno że komputer się przegrzewa. Kwestia że pompa jest do czterech liter, albo fakt rureczki się zatkały. Po wielu latach w...
Już to napisałem, ale się powtórzę. Zacznij od chłodnicy oleju tzn. jej wymiany oraz uczciwego wypłukania układu chłodzenia. Problem w tym, że ciężko jest jednorazowo usunąć olej z układu chłodzenia. Dlatego nawet po płukaniu przez dłuższy czas mogą pojawiać się ślady oleju w płynie, wyprowadzając wszystkich w pole. Wcześniej warto wymontować chłodnice...
No właśnie byłem teraz po żonę, wróciłem auto nagrzane i węże dolny i górny swobodnie się uginaja pod palcami Dodano po 3 Kolejna obserwacja, dolny wąż po rozgrzaniu auta jest zimny ,to chyba problem z chłodnica nie?
1. A jak wygląda olej normalnie czy go "przybyło"?? 2. Auto traci moc?? 3. To na pewno nie wina mostu są luzy na wale?? Jakieś stuki? Myślę że to odrębny temat. 4. Termostat masz całkiem wyjęty?? Jeśli tak to auto jest na dużym obiegu więc płyn od-razu płynie przez chłodnice czyli nie powinno się przegrzewać. Wentylator ten duży powinien się załączyć...
A więc chłodnice wyczyściłem i zalałem nowym płynem, i po 3 godzinach jazdy to samo i jeszcze ten wtrysk puszcza paliwo. Co robić, pomocy.
Taka pompka elektryczna ma dwie wady. Po pierwsze pobiera energię elektryczną której alternator dużo nie generuje. Po drugie ograniczony czas pracy ze względu na trwałość szczotek w silniku elektrycznym (lepsze rozwiązanie to nowoczesna pompka ze silnikiem bezszczotkowym - tyle że nawet używka będzie droga). Jeśli zakładasz normalną pompę to obowiązkowo...
Przy "pełnoletnim" :D samochodzie, takie objawy mogą powstać przy rozszczelnieniu wewnętrznym (korozja) chłodnicy oleju silnikowego :-o następuje mieszanie czynnika chłodzącego z olejem i grozi zatarciem silnika :!: A co to ma wspólnego z kopcenie silnika na biało? W takim wypadku pojawia się szara piana/maź w oleju i ślady oleju w płynie. A czy ten...
Z doświadczenia na gospodarstwie u mojego Ojca. C360, który miał już za sobą wiele zim został pierwszy raz w swoim życiu zalany płynem gdyż w między czasie dostał TURa i był potrzebny w zimie. Układ był szczelny i nic sie nie stało po wypełnieniu płynem. Podobnie C360 3P i Ferdek 235, nic kompletnie się nie stało. Żadnych wycieków, tak przed jak i po...
(at)romkle Taka maź na korku oleju to norma. Oczywiście jeżeli występuje w małych ilościach. Wilgoć się skrapla, miesza z olejem i małe ilości takiego masła są zupełnie normalne. Gorzej jakby było tego dużo. Jeżeli chłodnica EGR jest na pewno szczelna, nie masz spalin w płynie chłodniczym ani płynu w oleju, to płyn musi wyciekać gdzieś na zewnątrz,...
Olej w wodzie to albo wymiennik ciepła (chłodnica oleju) albo rozbieranie silnika pewnie głowica uważaj bo te silniki to porażka blokady kosztują 1500 zł
To silnikowego wlej ;-), albo dorób wymiennik ciepła (chłodnice znaczy) wyjmij z jakiegoś poldka, tylko olej jest straaasznie gęsty więc opornie by płynął pompe oleju z c360 i chłodzenie jak marzenie :-) a tak poważnie to robie inaczej i prościej jak mi się grzeje. Wentylatory dałęm z molexów i przez włącznik na przodzie obudowy. Jak łapie temp. to...
pobierać płynąć płynąć kierunkowskaz płynąć punkt
czułość anteny powermax akumulator emachines płyta główny
router zewnętrzny fabia schematy
Podłączenie czujnika przepływu spalin Golf 7: instrukcje i porady Samsung RS-H1PTBP HERMES - Kody błędów i diagnostyka