Daj sobie spokój z tym silnikiem, to będzie ledwo płynąć - silniki modelarskie są śmiesznie tanie, kupisz je od razu z regulatorem i w sklepie Ci dobiorą, w zależności od tego czy chcesz jednokierunkowy czy dwu. Regulatory są na tyle tanie, że robiąc je samemu zaoszczędzisz 20zł, o ile nie popełnisz żadnego błędu... Do uwalniania zanęty zastosuj serwo...
Najlepsi zawodowi kolarze w godzinnym wyścigu kręcą ze średnią mocą 250-300 W. Zakładając, że osiągniesz 1/3 tej mocy co zawodowiec, policz ile godzin musiał byś kręcić by naładować akumulator zasilający przez godzinę silnik elektryczny o mocy np. 500W. Zakładam, że nie będziesz się męczył. Ja szacuję, że na kilkanaście godzin kręcenia była by godzina...
Jak najbardziej tak. Przecież prąd nadal płynie przez silnik. A skoro płynie prąd to jest i energia.
Otóż dlaczego w silniku jednofazowym, przy takim samym napięciu płynie większe natężenie niż w silniku dwufazowym (tym samym tylko po podłączeniu kondensatora)? Kolego rozjaśnij problem. Bo na rynku nie istnieją silniki 2 fazowe w dokładnym słowa tego znaczeniu.
bo suma napięć wszystkich 3 faz zawsze=0 Ale z punktu widzenia obciążenia tak to nie wygląda, ono zawsze widzi 2 fazy lub fazę i zero i tam przez większość czasu jest różnica potencjałów i powód do płynięcia prądu.
Raz bez tego strasznie szarpie, płyną wtedy większe prądy przez silnik (upala blaszki od "szczotek") oraz akumulatory się wygotowują po jednym sezonie.
Mostek H na ponad 10A to tak na ulicy nie leży... Częstotliwość z PWM programowego to może być najwyżej kilkaset Hz. To i tak za dużo- indukcyjność uzwojenia takiego silnika może sprawić że bardzo mały prąd będzie przezeń płynął. Tak mały ze silnik się nie ruszy.
Obroty zmieniane są dzięki temu, że masz mostek H - w skrócie mostek taki umożłiwia zmianę polaryzacji napięcia doprowadzonego do silnika - jeśli zmienisz polaryzację na przeciwną to silnik kręci się w przeciwną stronę. Z kolei PWM umożliwia skrócenie czasu, przez jaki mostek jest włączony (enable) - czyli czasu przez jaki może płynąć prąd. A ponieważ...
(at)ElektrodaBot Możesz wyliczyć jaki prąd będzie płyną w silniku 11kW 3f 440V w układzie trójkąta bez obciążenia i pod obciążeniem i przedstawić na wykresie ten prąd względem napięcia.
Zwykle (jeśli to jest rzeczywistym powodem zainteresowania tematem) w mechanizmie składania lusterek padają bezpieczniki polimerowe, ze względu na to, że ich żywotność, to kilkaset zadziałań, a każdy z nich nagrzewa się raz na rozłożenie (a drugi raz na złożenie) lusterka. Taki bezpiecznik powinien mieć do kilku omów rezystancji. Z czasem rezystancja...
Elektryk, który mierzył twierdził, że w grzejącym się silniku przez wirnik płynął 10 razy większy prąd niż w drugim silniku. Bzdury i herezje. Mogło to wynikać z niewłaściwego podłączena ,,nastawnika", błednych połączeń - bo o dziwo, silnik pierścieniowy będzie działał przy zasileniu wirnika , a podłączeniu nastawnika do stojana, tyle że właśnie będzie...
Witam. Bez regulatora tylko panel i pompa będzie to działać pod warunkiem dopasowania parametrów panela(prąd i napięcie) w słoneczny dzień np. między godz.10 a 15 jednak od wschodu słońca do godziny np.10.00 silnik nie wystartuje, gdyż będzie za niskie napięcie ... jednak prąd będzie cały czas płynął przez uzwojenie silnika do czasu gdy wystartuje silnik...
Wyszedłem z założenia, że masa z zasilacza powinna być prowadzona do sterownika z Atemgą a dopiero stamtąd, z jednego, wspólnego pinu, rozchodzić się "gwieździście" do poszczególnych elementów "składanki". Źle. Wyodrębnij połączenia, przez które mogą płynąć duże prądy do/z silników. Zadbaj o to, by omijały elektronikę sterującą i układ stabilizujący...
Dzięki za cierpliwość. Sprawdziłem przewodem z minusa na tranzystorze -dotykając przewodu potencjometru.Zasilanie przestało płynąć-silnik staje.
Witam, mam problem w zrozumieniu działania silnika prądu stałego. W książce przeczytałem, że wytworzona w silniku SEM równoważy napięcie przyłożone do twornika. W związku z tym, jak to możliwe, że prąd płynie przez twornik ? Jeśli weźmiemy pod uwagę idealny silnik, bez tarcia, to kiedy silnik osiągnie nominalną prędkość prąd spadnie do zera. W rzeczywistym...
Kiedy podasz na silnik symetryczny przebieg prostokątny, to silnik nie będzie się kręcił, ale to nie znaczy że nie będzie płynął prąd, prąd może płynąć całkiem spory, mierzyłeś? Silnik też może się od tego grzać. Jeśli problem wynika ze składowej zmiennej prądu silnika, to między mostkiem a silnikiem można dać filtr LC.
Zasysanie na rufie, przy samym dnie, wyrzut przez burtę, tam gdzie wygodnie. Lepsze chłodzenie wodne z racji na zamkniętą przestrzeń wnętrza. Jedna pompka, jeden obwód chłodzenia na 2 silniki, no i przydałoby się schłodzić też regulator. A jeśli łódka będzie w miarę szybko płynąć Myślę że wystarczy zamontować taki układ bez pompki.
Po co ma się zrywać? Przecież jak się zerwie, to tracimy napęd (np. na środku jeziora). Jak się zaplącze śruba, to zdławi silnik i tyle. Odplątujemy, odpalamy i płyniemy dalej.
Polecam najpierw zmierzyć prąd jaki płynie przez silnik podłączony bez niczego do źródła prądu przy zatrzymanym wale. Wtedy dowiesz się jakiej wydajności prądowej mostka potrzebujesz. Wtedy będziemy się zastanawiać jaki gotowy mostek zastosować, albo czy zastosować jakąś samoróbkę.
Musisz teraz wejść w parametr d01 i naciśnij funkcja i będziesz miał częstotliwość w d02 masz prąd jaki płynie podczas pracy silnika
jaki może być wtedy prąd przy tym zwarciu? Taki sam jaki płynął chwilę przed wyłączeniem, czyli Inom.
Miałem w rękach zarówno łódki dwusilnikowe w których wały kręciły się w tą samą stronę jak i w przeciwną. Oba typy będą pływać. Oba trzeba wytrymować aby w miarę prosto płynęły, bo nawet przeciwsobne silniki i śruby nie gwarantują płynięcia prosto.
A jak płyniesz to tego nie ma?
Trzeba ustalić kierunek przepływu pradu przez kontrolkę w czasie pracy silnika. Po włączeniu zapłonu prąd płynie od stacyjki poprzez kontrolkę do alternatora gdzie ma ujście do masy. Po odpaleniu sytuacja może być odwrotna, prąd może płynąć z alternatora poprzez kontrolkę do wiązki elektrycznej. JAk ustalimy w którą stronę płynie prąd kontrolki po odpaleniu...
Może termostat jest odwrotnie założony .Obieg wody można sprawdzić odkręcając korek chłodnicy .Woda intensywnie płynie podczas pracy silnika jeśli termostat jest otwarty (95stopni)
(at)pazer1 Jeśli falownik nie ma zadanej komendy startu to wyjścia IGBT powinien mieć odłączone od uzwojeń silnika, więc żaden prąd nie popłynie. Jeśli falownik utrzymuje zadane położenie ewentualnie ma komendę startu oraz 0Hz to coś może tam płynąć. Miernik z TRUE RMS?
Nie wycieka płyń między skrzynia a silnikiem? Odpowietrza,yc jeszcze raz sprzęgło dbając aby płyń w zbiorniczku był na maaaakkssaa pod korke
Szkodziłoby silnikowi jeśli do zasilania używałbyś napięcia znacznie ponad znamionowe i płynął by przez uzwojenia prąd ponad dopuszczalny, przegrzewając silnik. Przecięcia, ich energia to problem który rozwiązuje się albo wytracając albo nawet odzyskując tą energię. Wiesz chyba, że np prędkość obrotową reguluje się nie tylko napięciem zasilania całego...
i bylo tak ze jeden przewod byl goracy te przewody co dochodza do centralki byly gorace ale jeden byl caly czas zimny jeden mechanior podejrzewal ze moze uszczelka pod glowica (ale auto ma moc nie kopci i nie ma bledow) po chwili ten drugi waz tez sie zrobil goracy i Ten zimny to pewnie dolny z chłodnicy - zimny płyn z chłodnicy płynął do silnika żeby...
tak więc z 3żył - robi nam się 6 i chciałem wiedzieć jak zmienia się rozpływ prądów, czy wszystkie 6 żył jest równo obciążonych ? Tak, wszystkie sześć żył będą tu równo obciążone. W tym przypadku, przy mocy znamionowej silnika i połączeniu w trójkąt, w każdej z sześciu żył będzie płynął prąd 8,9 A. Oczywiście podczas rozruchu silnika, prądy te będą...
Witam. Na prośbę adamjur1 zabieram głos w sprawie w/w silnika. Silnik Schragiego, mimo swojego skomplikowania, jest silnikiem symetrycznym i prądy w fazach muszą być jednakowe, również w stojanie, którego uzwojenie jest uzwojeniem wtórnym silnika. Prądy w tym uzwojeniu są znacznie wyższe niż zasilające. 50-60 A jest ok, ale muszą płynąć we wszystkich...
Rozwiązanie z przekaźnikiem prądowym jest poprawne, ale z żarówką nie. Nie dobierzesz takiej żarówki, bo musiałaby by to być żarówka o na taki sam prąd jaki płynie przez silnik (czyli pewnie kilka amperów),ale na bardzo niskie napięcie (np. 2-3V), żeby nie obniżała znacząco napięcia podawanego na silnik. Dla uproszczenia pomijam charakterystykę rozruchową...
W wersji 2 przez termik płynie tylko połowa prądu zasilającego silnik? Nie. To jest 0,58, a dokładnie 1/√3. Resztę już masz napisane.
Nie wiem co ty kombinujesz i w jakim urządzeniu. Presostat jest zabezpieczeniem od anormalnej sytuacji i czuwa nad bezpieczeństwem urządzenia(chociaż to nie jedyna funkcja presostatu). Tutaj jeśli coś jest nie halo, to ma rozłączyć, lub nie dopuścić do załączenia. Jeśli masz rodzaj pracy na silnik elektryczny, to też należy to uwzględnić i sterowanie...
Uzwojenie silnika może być połączone na 2 sposoby. Z racji tego, że nie wiem jak w tym silniku jest to zrealizowane, więc opisze oba: 1. Połączenie w gwiazdę, prąd w przewodzie neutralnym jest znikomy, bo płynie w nim niesymetria zasilania i cewek silnika (max 10% prądu fazowego) 2. Połączenie w trójkąt, prąd w neutralnym nie płynie w silniku, w tym...
ale czy by takie coś wytrzymało taki prąd? ilu amperowy by on musiał być żeby go nie przeciążać ? Nieistotne. Prąd silnika płynie tylko przez tranzystory mostka H ogarniającego kierunek obrotów i prędkość. Mały przełącznik (w zasadzie dowolny) byłby tylko do wyboru kierunku.
Raczej szukaj solidniejszego połączenia, jak to będzie jedyne to potrafi nim płynąć kilkaset amperów.. Najlepsza byłaby śruba macowania rozrusznika lub alternatora. Pozdr. J.
Możesz użyć regulatora PWM i potencjometru na pedale będzie płynna zmiana obrotów, lub zbudować prosty spoftstart ale w tej zabawce płyną spore prądy.
Jeśli znasz napięcie na zaciskach silnika i prąd jaki praez niego płynie to skorzystaj z prawa ohma (R=U/I)
To prawie na jedno wychodzi - tyle, że jak połączysz równolegle, to przewodami będzie płynąć 2X większy prąd - trzeba dać grubsze, albo bardziej będą się grzać, będą większe straty energii.
Kondesator wymień na taki jaki był , 22 uF ponieważ kondesator obsługuje uzwojenie rozruchowe sinika , jak jest dobrze dobrany to po rozruchu podczas pracy normalnej silnika płynie przez uzwojenie rozruchowe minimalny prąd jeśli jednak jest źle dobrany kondesator ten prąd ma dużo większą wartość co może doprowadzić z czasem do uszkodzenia silnika.
Witam. Mam taki pomysł- ładować akumulatory i jednoczesnie płynąć na silniku elektrycznym DIY. Czy moc wbudowanego prostownika w agregat pradotwórczy wystarczy do napędu silnka [około 100 watów ] ?
Nie ma różnicy czy gwiazda czy trójkąt. Jeżeli obciążenie faz jest takie same prąd przez N nie płynie. Silnik elektryczny trójfazowy nie ma wogóle połączenia z przewodem N , bez względu na to czy pracuje w trójkącie czy w gwieździe.
(at)czesiu a to nie jest tak że jak dajesz 400V na jedną cewkę w trójkącie, a 400V na 2 cewki "szeregowo" w gwieździe to zwyczajnie nie jest w stanie popłynąć tak duży prąd (jak wcześniej) Każda na swoją indukcyjność i stanowi to pewna przeszkodę dla płynięcia prądu. Gdybyś przy połączeniu w gwiazdę obciążył silnik mocą znamionową, to by się spalił...
Proponuję zamiast silnika podłączyć żarówkę 12-24V o mocy przynajmniej 50-100W i zobaczyć co się będzie działo. Jeśli elektronika sprawna to żarówka zaświeci. Pomiar multimetrem nic tu nie da. PS: Najbardziej podejrzany przełącznik kierunku obrotów. Przez niego wszakże płynie cały prąd silnika. Reszta przełącznika to tylko potencjometr sterujący regulatorem...
Czy sprawdzałeś prąd? Czy płynie jakikolwiek?
Jeszcze jedno pytanie: czemu, gdy spada częstotliwość (a więc i moc na wale), to silnik miałby się grzać mniej, skoro nadal płyną przez niego takie same ampery co przy nominale?
(at)gklub To musiał by być dosyć mały termistor, prąd który płynie do silnika musiałby nagrzać ten termistor blisko 100°C, na co potrzeba z 1,5W, obawiam się moc silnika jest mniejsza niż potrzeba do nagrzania tego termistora.
No to jak pokazał zero to znaczy że jest prawidłowo. 0 to znaczy jest pełna przewodność. Brak oporu by był wtedy jak by miernik nic nie pokazał. W twoim przypadku sądzę że jest uszkodzony stycznik. Silnik nie dostaje jednej fazy i dlatego buczy i nie może ruszyć. Wiem, że 0 to dobrze. W temacie napisałem, że na jednej fazie jest opór. L1-T1 = opór...
Ja bym zmierzył jaki prąd płynie przez silnik. Według mnie parametr prądu jest mocno zawyżony. Przecież te silniki nie mają takiej mocy. Ważniejszym parametrem jest wartość Rds.
Czy lepiej będzie podłączyć ten gruby kabel bezpośrednio do klem akumulatora z przodu, czy może lepiej podłaczyć je przy wyjściu alternatora ? Z alternatorem chodzi o to, żeby czasie uruchomienia silnika prąd nie musiał płynąć "na około" przez kabel do akumulatora i dopiero do tyłu auta ? Podczas "pożyczania" prądu do rozruchu i tak większość energii...
W każdej fazie płynie obliczony prąd 8.6A.
Jakie masz napięcie zasilania i jaki prąd płynie do silnika?
Jakiej indukcyjności użyć ? A jakie prąd pobiera silnik? Czy tak podłączony kondensator nie będzie hałasował ? Kondensator podłączony za dławikiem poprawi filtrację, kiedy podłączyłeś sam kondensator to w chwili załączenia triaka płynął udarowy prąd rozładowania/ładowania kondensatora
Można zmierzyć prąd jaki pobiera gdy silnik jest podłączony do baterii 2,4V, następnie tak dobrać rezystor, żeby prąd przy zasilaniu układu szeregowego opornik-silnik był zbliżony. Szacunkowo rezystancje wyznaczysz zakładając że silnik stanowi zwarcie (prąd płynie tylko przez rezystor). Silnik może i wytrzyma 12V ale bardzo krótko. Nie jest przewidziany...
Ciepła woda ma to do siebie że płynie ku górze. Wiec obieg jest tak zrobiony ze woda ciepła z silnika przez termostat płynie do górnej części chłodnicy, w chłodnicy oddaje ciepło, opada na dół chłodnicy i dolnym wężem wraca do silnika, takie kierunek wymusza dodatkowo pompa wody. Najpierw nagrzewa się silnik i jeśli termostat się otworzy górny wąż i...
Może to być czujnik temperatury ten w termostacie z niebieską wtyczką jednakże problem pogłębiałby się wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej. jak masz możliwość odczytaj temperaturę silnika programem diagnostycznym przed odpaleniem silnika na zimno. Zobaczysz jakie dane płyną do procesora sterownika silnika
A teraz jaki płynie prąd przy zablokowanym wirniku silnika i jaki zamierzasz zastosować bezpiecznik, gdyż tych informacji nie umieściłeś w opisie. Konstruktor musi przewidzieć wszelkie sytuacje.
Zrobiłem tylko jedną gałąź mostka żeby przetestować jego działanie, tak więc prąd może płynąć tylko przez silnik.
To że widzisz odwrócone o ok 180° to mały problem. Wystarczy poprawnie podłączyć sondy i będzie ok....jest też często funkcja "ivert" To że kształt prądu różni się od kształtu napięcia ,to też mały problem. Tak działają prawa natury ,czyli fizyki...klucze tranzystorowe odcinają zasilanie a prąd płynie dalej przez diody Ustaw lepiej synchronizację w...
120A płynie z sieci zasilającej przy 400V, 350A płynie do silnika przy napięciu mniejszym. Zgodnie z zasadą zachowania energii, moce po obu stronach falownika są zbliżone, a napięcia i prądy niekoniecznie.
W uzwojeniu roboczym płynie prąd 7A (na biegu jałowym), a jaki prąd powinien płynąć w uzwojeniu pomocniczym ? Po podłączeniu kondensatora 25 uF w uzwojeniu pomocniczym płynie 2A.
Sprawdziliśmy paliwo do do silnika płynęło a na powrocie nie było widać. Więc podgrzalismy trochę silnik i zapalił. Sam sobie odpowiedziałeś.
Olej już wymieniłeś więc płyn z oleju już usunąłeś. Czy masz olej w płynie?
Robiłeś test CO w płynie chłodniczym?
tak co do zasilania Led w kuli, to uklad szczotkowy wcale niejest skomplikowany. o ile nie płynie w nim durzy prąd.
Zasada jest prosta jak masz co2 w płynie chłodniczym to zmienia barwę, rozgrzewasz silnik zakładasz tester dajesz w palnik i tyle pieśni W układzie chłodzenia miało być nie w płynie.
Podstaw inny silniczek i zobacz czy też parzy scalaczek,może silnik jest uszkodzony i płynie za duży prąd.
To że z silnika da się wydusić 1000W nie znaczy że nie może pracować np na 400W . Zresztą 1000W to 83 A czyli akumulator samochodowy da radę to zasilić. Nie chodzi tu o to aby non stop płynąć na silniku z pełną mocą ale w przy manewrowaniu warto mieć parę W w rękawie .
co się stanie, gdy w układzie dwie cewki końcami bądź początkami, będą ku sobie? - zasada pracy silnika asynchronicznego polega na tworzeniu wirującego pola magnetycznego w stojanie, więc prąd musi kolejno i w tę samą stronę płynąć. Czyli początek z końcem. Jeżeli dasz początek z początkiem to dwie fazy będą tworzyć wirujące pole w prawo a trzecia...
Pytanie jest prąd będzie płynął przez uzwojenia silnika który wymaga zasilania 3x230V, a odstanie 3x400V...
Tranzystory T1, T2, oporniki R1-R6, kondensatory C2, C3 razem tworzą układ, który podaje impulsy na bramkę tyrystora Tyr. R2 służy do regulacji czasu - im jest większy, tym później pojawia się impuls. Włączenie tyrystora powoduje przepływ prądu przez niego i diody D1-D4 (dwie z nich, od aktualnego znaku napięcia z sieci zależy, które dwie - albo D1...
Dzięki, że piszesz. Ale czy jesteś pewien? Z tego co, pamiętam (raz wymieniałem w szczoteczce) i oglądam na Allegro to do szczoteczki jest akumulator NiMH. Poza tym, jeśli jestem w błędzie, to wyjaśnij mi na jakiej zasadzie działa bezpiecznik. Przecież to też w zasadzie zwarcie, dopóki nie popłynie zbyt duży prąd- dopiero wtedy rozwiera. A jak może...
Czyli przez róznicówke do silnika też nie płynie żąden prąd ?? Płynie... I dlaczego było by SUPER ZWARCIE mógł byś jakoś inaczej to wytłumaczyć lub podesłać jakiegoś linka do poczytania Wpierw kolega się zastanowi co to jest zwarcie. https://www.youtube.com/watch?v=MnH_ifcR... https://www.youtube.com/watch?v=4oRT7PoX...
1 - Nie wiem na których pinach robisz pomiar, ale jeśli na pinie 30 i 87, to może świadczyć o tym, że prąd płynie przez silnik pompy, stad takie wskazanie. 2 - Sprawdź też, czy pojawia się napięcie między pinami przekaźnika 85 i 86 po przekręceniu kluczyka na zapłon (podczas kręcenia rozrusznikiem). 3 - Dokładnie wyczyścić, zebrać kurz, potraktować...
Przede wszystkim, potrzebne są 3 fazy, a tu jest jedna. Po drugie, lepiej będzie, jak dla każdej fazy prąd będzie mógł płynąć w obie strony - czyli wypada mieć wyjście push-pull dla każdego wyprowadzenia silnika. Po trzecie, da się, ale algorytm dobierania czasów włączenia poszczególnych faz jest nieco złożony - to raczej nie dla początkującego, również...
problem w tym że impuls który wywołał ruch silnika dalej płynie. Co to znaczy? Przecież można tak zrobić żeby do drugiego obrotu był potrzebny drugi impuls.
Witam, proszę o pomoc w sprawie doboru silnika do łodzi zdalnie sterowanej. Zależy mi na jak najdłuższym czasie działania, nie chodzi o wysoką moc silnika (łódź może płynąć stale nawet 8 km/h). Łódź będzie długa na 50 - 60 cm, a jej waga pomiędzy 7 - 10 kg. Mógłby ktoś wytłumaczyć jak sobie wyliczyć, dobrać taki silnik do łodzi lub wyśle linki? PS:...
jakbym założył koło pasowe około 200mm na silniku i 90 na pile - to czy nadawałby się ten silnik do cięcia drewna na opał - głównie gałęzie... Jeżeli to faktycznie 1.7kW to to gałęzi do 10cm ujdzie. Zużycie prądu przez ten silnik teoretycznie powinno być mniejsze niż silnika 3kW przy cięciu drewna. Naturalnie, 1,7kW to prawie dwa razy mniej niż 3kW....
Według AD na FAH płynie 12V po zapłonie. Pozdrawiam
Zasilasz mostek przez bocznik na którym odkłada się napięcie proporcjonalne do prądu płynącego przez silnik. Czy go umieścisz w dodatniej, czy ujemnej gałęzi, to już zależy od Ciebie.
Mam wrażenie, że schemat z #3 nie ma szans działać - którędy prąd ma dopłynąć do silnika? Bo prąd musi płynąć w kółko... Nie widzę linku do noty katalogowej tego silnika, więc zgaduję: jego uzwojenia wytrzymują prąd 12A (pytanie: każde osobno, czy razem?), a jak jeszcze użyjesz napięcia 40V, to wyciśniesz z tego silnika największą moc, jaką można bez...
R1 ustala moment w którym przez tranzystory zaczyna płynąć prąd.
Prąd w przybliżeniu jest taki sam przy małych obrotach, jak i przy max. Chłodzenie przy małych obrotach jest drastycznie słabsze. Nie stosuje się tu prawa Ohma w wersji dla prądu stałego, a w normalnych warunkach rezystancja uzwojeń ma nieznaczny wpływ na natężenie. Moc jest proporcjonalna do obrotów, moment w przybliżeniu stały w całym zakresie (obciążenie...
Przekaźnik sie załącza(na sekunde) prad płynie silnik ruszy i za chwile znowu stoi i to jest cała praca tego silnika Dodano po 2 Przekaźnik sie załącza(na sekunde) prad płynie silnik ruszy i za chwile znowu stoi i to jest cała praca tego silnika A jaki element wykonawczy załącza przekaźnik?
A przez uzwojenie pomocnicze płynie jakiś prąd?
Moc nawet na poziomie amatorskim. Trzeba najpierw poznać budowę, następnie zasadę działania maszyny elektrycznej.Zgadzam się - potrzebna jest tabliczka mnożenia. Silnik indukcyjny (asynchroniczny) ma inną budowę niż prądnica neodymowa (synchroniczna) i ma inne zasady działania. W silniku na wirniku są aluminiowe ramki (klatka) - to w nich indukuje...
Zastanawiałem się, czy jeśli zostawię przycisk w pozycji GÓRA na stałe, czy będzie płynął jakiś prąd po odłączeniu przez wyłącznik krańcowy. Jeśli by płynął prąd, to znaczyłoby, że coś jest w silniku obciążane i raczej nie będzie to dobre dla niego. Nic nie jest "w silniku obciążane", cóż to za pomysły. Nawet jeśli układ sterowania a właściwie jego...
Silnik Mercury i mój to praktycznie jeden Michał. Mam takie same ładowanie. Jeżeli w przypadku odłączenia klemy wysypało się ładowanie, to taka sama sytuacja może się wydarzyć, gdy BMS akumulatora zadziała w czasie płynięcia. Jeżeli założę naładowany LiFePO4 na łódkę i podepnę pod ładowanie silnika, i będę płynąć z dużymi obrotami dłuższy czas, to BMS...
Mam jeszcze jeden pomysł - dziwaczny, i ma pewne wady, ale za to dość prosty: do tych dwóch kabelków wychodzących z przełącznika podłączasz kabelki silnika, i poza tym łączysz je (oba) z masą poprzez żarówki. Wady: prąd z przełącznika płynie dodatkowo przez żarówkę, a silnik ma dodatkowo żarówkę włączoną szeregowo - więc silnik dostaje mniejsze napięcie,...
Witam, mam podobny problem z łódką i echosondą lucky, mianowicie, jak płynę na silniku to echo oszukuje, jak łódka dryfuje to echosonda pokazuje wszystko prawidłowo. Zauważyłem że kolega Gsm Michał ma w swojej łódce silniki bez szczotkowe i zastanawiam się czy to nie one są problemem, bo znajomy ma taką samą sondę w łódce rc z silnikiem szczotkowym...
Przypuszczam, że alternator jest 6 diodowy i przez diodę płynie prąd do regulatora napięcia, który reguluje prądem na szczotki do układu wzbudzania. Bez odpalania silnika, jak podamy plus na wzbudzanie to powinien płynąć prąd ok. 2,5 A. Jak podłączysz źle to nie będzie ładowania.
Wirnik to tylko dodatek tam nic się nie dzieje, prąd płynie tylko przez te cewki z odczepami prawdopodobnie odłączył się początek.
A co zrobiłeś z nogą 1. Bo wciaż nie wyjaśniliśmy z którego schematu korzystasz. Przez nogę 1 do masy musi płynąć cały prąd silnika, wstawia się tam opornik ale mały i to dużej mocy, po to, żeby mierzyć jaki konkretnie prąd płynie (przez pomiar napięcia). Jeżeli wstawiłeś tam, powiedzmy na czuja, 1 k to możesz się spodziewać poniżej 20 mA przez silnik....
a konkretnie: FIGURE6 w/w pliku przedstawia podłączenie silnika z tego nie rozumiem co to za diody i o jakich wartościach ... w tabelce co to jest „H” i „L” (ja sobie wytłumaczyłem że + i -) Diody są diodami zwrotnymi. Podczas komutacji gdy wyłączysz tranzystor, a przez silnik płynął prąd (a silnik taki ma obciążenie o charakterze...
jeszcze dodam że sprzedawca ze sklepu sprzedał mi potencjometr 1k ohm a nie 10 .Ale chyba to nie powinno robić różnicy bo mniejszy opór - większy prąd - silnik lepiej działa. Chyba że się mylę Potencjometrem ustalasz punkt pracy tranzystora. Więc duży prąd tu nie płynie.
Silnik ma zawijać linę, która trzyma 4kg przedmiot. Lina ma się owijać w okół czegoś w rodzaju szpulki. Chciałbym przede wszystkim wykonać wstępny projekt, a potem uwzględnić w nim czas nieważkości obiektu podnoszonego i ewentualne odbicia od ziemi po (niemal swobodnym) opadaniu tego obiektu. Interesuję mnie obwód, do którego podepnę silnik 12V DC....
Chodziło o prąd jaki będzie płynął w obwodzie tego silnika, mój błąd.
Wobec tego ,nie uruchamiając silnika polużnij przewód ciśnieniowy ,gdy zacznie płynąć olej -zakręć.I pwinno być super.Oczywiście przy pompie.
Napięcie jakie płynie na silnik zmienia się wraz ze zmianą jaki parametr ustawimy potencjometrem To samo tyczy się obrotów
pobierać płynąć brudny płynąć płynąć kierunkowskaz
excel porównywanie kilku kolumn zdjąć hydrostatu bosch wyciek oleju pompy wspomagania
esp32 radio internetowe integra tylko zegar
Wybór skanera kodów kreskowych 1D z multi-odczytem Lokalizacja przewodu prawej kurtyny SRS w Mitsubishi Colt Z30