Jak wyżej to już chyba na CAN działa.
To odetnij ten po stacyjce przy radiu.
A może by tak prościej? http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
GND oczywiscie masa ACC zalaczanie radia stacyjka napiecie po przekreceniu stacyjki (jesli wolisz podlacz to do akumulatra to bedziesz mogl sluuchac radia bez kluczykow. BATERY podtrzymanie pamieci radia do akumulatora +12V REMOTE sterowanie wysowana antena lub zalaczanie wzmacanicza LIGHt tak mi sie wydaje ze jest to cos jak w blaupunktach ze regolujac...
No zamieniałem miejscami ale to nic nie dało i się zastanawiam jak tego plusa bezpośrednio od stacyjki podpiąć Przede wszystkim - dotyczy kostki z instalacji samochodu - na obu przewodach czerwonych powinien być + 12V cały czas. Jeśli nie ma - np. sprawdzić bezpieczniki. Dalej - przewód niebieski z tej kostki to +12V po stacyjce ( TAK! - wymysł Fiata,...
Nic w stacyjce popsute nie jest. Radia fabryczne uruchamiane są sygnałem z szyny CAN, dlatego w kostce radia nie ma ''plusa po stacyjce''. Można sobie pobrać taki plus z kostki stacyjki tzw. S-kont. Prawdopodobnie będzie on na niebieskim przewodzie z kostki stacyjki. Można go użyć do zasilania radia lub wysterowania przekaźnika do tego celu.
Poprawnie ten mechanizm działa tak: zanik plusa po stacyjce powoduje wyłączenie radia. W zależności od konstrukcji stacyjki napięcie ACC zanika bądź po przekręceniu w pozycję 0 lub dopiero po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Jeśli włączymy radio gałką, to możemy je wyłączyć i włączyć stacyjką. Jeśli wyłączymy radio gałką to tylko gałką możemy je włączyć....
Dokładnie jak kolega milejow wczesniej napisał. Jeżeli masz ori radio, to podpiecie urządzenia diagnostycznego wiele powie. Diagnostyka BCM, poszukac w parametrach "STYK S" stan. Jezeli po wylaczeniu, wyciagnięciu luczyka ze stacyjki nadal bedzie "załączony" to albo ta malenka kostka stacyjki uwalona, ale wtedy bedzie blad w Kolumnie kierownicy (adres16)...
przy głosie na maks przestało działać wyłączyło się Czy na pewno masz poprawnie podłączone zasilanie radia? W kostce radia powinno być: czarny (GND) -> MASA żółty (+B) -> +12V stale (z bezpiecznika > 20A) czerwony (ACC) -> +12V ze stacyjki Można podejrzewać, że główne zasilanie radia (żółty) miałeś ze stacyjki i po zwiększeniu głośności nie wytrzymały...
Oryginalnie jakie miałeś radio?
Cześć! Twój problem z poborem prądu w Touaregu brzmi jak klasyczny przypadek „zawsze włączonego” radia. Szum w głośnikach po wyłączeniu stacyjki sugeruje, że radio nie przechodzi w tryb uśpienia. W VCDS możesz spróbować: Sprawdzenie ustawień radia: Wejdź w VCDS w moduł radia (zwykle 56-Radio) i poszukaj opcji związanych z „power management” lub „standby...
W oryginalnej instalacji Golfa6 w ogóle nie było doprowadzane do radia napięcie ACC (ze stacyjki). W tym modelu montowano radia współpracujące z magistralą CAN samochodu. Aby (w nieoryginalnym radiu) uzyskać wszystkie funkcje komfortowe, należałoby zastosować odpowiedni adapter (przyłącze) oraz moduł CAN BUS VW. Jeżeli problem dotyczy jedynie wyłączania...
oryginalne radio zachowuje się inaczej, po wyłączeniu stacyjki radio się wyłącza ,ale można je włączyć ponownie i odwrotnie (czyli wyłączone radio włączy się po włączeniu stacyjki). radia "sklepowe" przyjmują do wiadomości przeważnie stan napięcia ze stacyjki a nie zbocze ,czyli niestety będziesz musiał się pogodzić z ciszą bez kluczyka ,albo zrezygnować...
Wygląda jakby ktoś zrobił zabezpieczenie przed słuchaniem podczas pracy i podłączył wyjście radia ze stacyjki pod styk pozycji parkingowej.
Nie potrzebny jest tam przekaźnik. Radio nie może po stacyjce brać kilku amper. Zasilanie jest z drugiego przewodu, przewód że stacyjki jest tylko do informacji że jest włączona. Na środkowy dajesz przewód idący do radia, na zewnętrzne dajesz zasilanie po stacyjce i z akumulatora. Czyli np. lewy plus z akumulatora, środkowy radio, prawy stacyjka. Jak...
W tym radiu można przekładać bezpiecznik z jednej pozycji w drugą, jedna pozycja opisana jako WV umożliwia załączenie się radia bez stacyjki w samochodach z grupy WV, być może masz tak właśnie przepięty bezpiecznik a auto nie jest z grupy wv, tzn plusy stały z postacyjkowym są zamienione między sobą.
Bezpieczniki sprawdzone, napięcie na kostce do radia sprawdzone i jest 12V Do uruchomienia radia powinno być 2 X +12V (+B stale -> pin 4 oraz ACC ze stacyjki -> pin3 w kostce CN701).
W Volkswagenach jest tak (i jest to omawiane na wszystkich forach w necie), że przewody zaznaczone strzałkami są zamienione. http://obrazki.elektroda.pl/3243122600_1... Na foto jest układ z jakim auto wychodzi z fabryki i tak grają tylko radia fabryczne, pierwszego montażu. By grało "coś innego" należy je zamienić. Grubszy, czerwono-biały...
Podać mu na pin stacyjki w radu plusa po stacyjce z zapalniczki i ruszy.
Witam. Jest ktoś w stanie zidentyfikować tą stacyjkę multimedialną po zdjęciach?? Ogólnie potrzebuję tylko wyprowadzić dźwięk AUXem do oryginalnego radia w aucie. https://obrazki.elektroda.pl/6911955300_... https://obrazki.elektroda.pl/8240395400_... https://obrazki.elektroda.pl/6616456900_...
To radio mam akurat na stole. To radio się wyłącza od razu po wyjęciu kluczyka. Przy wyjętym kluczyku można je włączyć na 20 min, i tak w kółko. Jeśli podłączysz piny na odwrót to może być taki objaw jak u Ciebie. Skoro miałeś wcześniej radio nie fabryczne, to mógł ktoś zamienić piny w kostce iso lub gdzieś w instalacji. UB - stacyjka, +15 - stałe,...
Skoro znika napięcie w zapalniczce po wyłączeniu stacyjki to podłącz pod nią radio i będzie ok.
musisz doprowadzic napiecie zasilania do radia odzielnym kabelkiem niezalerznym od stacyjki
Wszystko jest jak najbardziej w porządku. Radio pioneera możesz podłączyć na dwa sposoby: po stacyjce i niezależnie od niej. Załączanie radia podłączonego po stacyjce bez jej przekręcenia NIE JEST możliwe. Tylko niektóre radia posiadają taką funkcję (oprócz seryjnych), np: Blaupunkt. Podpięcie równocześnie przewodu czerwonego pod stały i załączany plus...
radio nie wyłącza się po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki. To znaczy że radio gra bez załączenia stacyjki ? Przewody w kostce iso są podłączone prawidłowo ponieważ inne radio reaguje na wyciągniecie kluczyka Nie jest to tak do końca prawdą, różne radia mogą mieć inne połączenie. Jeśli na moje pierwsze pytanie, jest odpowiedź twierdząca, to zamień...
żółty kabel z radia musisz podłączyć w miejscu w którym ginie zasilanie po wyłączeniu zapłonu, np. w kostce stacyjki Błąd ! Na żółtym (+B) ma być stale +12V. Na czerwony (ACC) +12V musisz doprowadzić z instalacji samochodu z miejsca w którym ginie zasilanie po wyłączeniu zapłonu, np. w kostce stacyjki lub innym. Do pomarańczowego (ILL) możesz podłączyć...
O ludzie :) Prosta sprawa, podłącz radio przez stacyjkę tak by grało po ustawieniu kluczyka w 1 pozycję. W radiu masz dwa przewody plusowe. Żółty i czerwony. To złącze które znalazłeś to wtyczka do oryginalnego radia Forda, a do niej podłączona przejściówka do jakiegoś innego radia. I teraz po kolei, w starych Fordach kolory wyglądają następująco: przewód...
Can, czyli co robić? Pobrać zapłon (kabel na którym pojawia się zasilanie po przekręceniu kluczyka( ze stacyjki albo z modułu bordnetz nad nogami kierowcy. Opcja druga-zakupić inwerter CAN który stworzy fizycznie ACC z polecenia odczytanego z sieci CAN auta (dość kosztowne, ok.200zł)Z opcją drugą radio będzie zachowywało się jak fabryczne czyli włączało...
Witam.Radyjko napewno posiada takie dwa kabelki jak zólty i czerwony Zólty podlaczamy prosto z akumulatora do klemy + (plus) .Zas Czerwony to odpalanie radia ze stacyjki .Podlaczamy go do przewodu + na którym po przekreceniu stacyjki mamy napiecie .Jesli nie znajdziesz takiego przewodu polacz czerwony i zólty przewód razem . http://obrazki.elektroda.net/3_118617804...
No i wszystko jasne. Do zasilania tego oryginalnego radia doprowadzony jest tylko 1 (pin 7) +12V. Radio daje się uruchomić przyciskiem, bez włączania kluczyka, ale gra ono w trybie tzw. komfortu (np. podczas prac przy samochodzie lub w garażu) i po godzinie pracy samo się wyłączy. Włączenie stacyjki (zapłonu) uruchamia magistralę CAN, a poprzez nią...
Przede wszystkim przełóż żółty (grubszy, ze złączką) przewód do pierwszego okienka w kostce radia (po drugiej stronie czerwonego). W kostce radia: żółty (ze złączką) = +12V stale ; czerwony (ze złączką) = +12V ze stacyjki ; czarny = -12V (masa). Przy takim zasileniu radio powinno się załączać. Te odłączone i zaizolowane przewody nie służą do zasilania...
Czesc Z tego co piszesz to nie masz podłączonego podtrzymania i dlatego po wyłączeniu radia woła o kod ponownie. Musisz zobaczysz przy wtyczce zasilającej czy masz podłączone 2 zasilania (12V zailanie radia, podtrzymanie) lub jak "jak wylacze auto to mi sie radio koduje" to podtrzymanie masz ze stacyjki POZDR Grzegorz
Np. naciskanie przełącznika pamięci na manetce MFA powoduje przełączanie programów radiowych, co nie powinno mieć miejsca. Mam to samo. Chińczycy popełnili błąd i chyba rozumiem na czym on polega. Otóż w dwóch wersjach kierownicy przycisk góra i dół służyły do obsługi komputera i być może dlatego ten w manetce wycieraczek przełącza Ci utwory - ale...
Poprawne podłączenie zasilania radia Audi Gamma CC - kostka A / pin: 3 i 7 = +12V stale 4 = +12V ze stacyjki 8 = masa http://www.tehnomagazin.com/Auto-radio-c... W magnetofonie sprawdzaj (mierz) poczynając od głowicy.
Oryginalne radio Fiat Grande Punto 2005 funkcjonowało w oparciu o magistralę CAN, więc do kostki zasilania radia doprowadzone było tylko jedno napięcie +12V. Obecne radio (Pioneer) wymaga zasilania +12V stale (żółty przewód) i +12V ze stacyjki (czerwony przewód). Musisz więc znaleźć w instalacji samochodu (na bezpiecznikach) gdzie pojawia się +12V po...
sprawdż miernikiem lub kontrolką czy na B+ (nad masą masz napięcie.jeśli nie to sprawdż bezpieczmiki .jeśli chcesz ,zeby radio grało bez stacyjki to połącz zółty z czerwonym i daj je do stałego plusa.jeśli nie chcesz ciąć labli to ostrym szpikulcem wyjmij z kostki iso od strony radia żółty i czerwony i włóż żółty nad masę i wepnij w podwójną złączkę...
I działa. Problem jeszcze polegał, na rozłączeniu wiązki z radia. Żółty i czerwony kabel był sparowany. Żółty poszedł na stałe a czerwony na stacyjkę i kula ;). Ale mam dziwny objaw: 1. Po wyłączaniu stacyjki mam 3 krótkie podwójne pikania (sygnały) - o czym to może komunikować? 2. Radio działa słabo po podłączeniu oryginalną wtyczką a kiedy włożę tylko...
To się nawzajem wyklucza. Wolałbym na przekaźniku ponieważ koniecznie musi być odcięty plus zasilenia radia, a podtrzymywanie pamięci będzie bezpośrednio podłączone do akumulatora, przy odcięciu minusa resetowałbym ustawienia radia. Chyba że faktycznie zrobiłbym odcięcie plusa ale w linku co podałem piszą że ma to też wady (patrz link). Przecież Radio...
Odpiszę w tym temacie: rozwiązanie żeby pobrać napięcie z niebieskiego przewodu stacyjki sprawdziło się w 100%. Jest tak jak chciałem. Radio włącza się po przekręceniu kluczyka a wyłącza dopiero po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Jeśli chcę słuchać na postoju to aby włączyć radio wystarczy włożyć kluczyk i przekręcić na chwilę w pozycję zapłonu a następnie...
A jak chcesz żeby grało bez przekręconej stacyjki to podłącz pod oba +12
Zmień przeowdy kolejnością ( żółty z czerwonym ). Najlepiej oba podłaczyc prosto pod aku ( wtedy masz stałą mozliwosc właczania radia niezaleznie od pozycji stacyjki i pełne podtrzymanie pamięci - kod nie bedzie ci umykał ) Zazwyczaj żółty przewód w kostce pełni taką role stałego dostawcy prądu.
Niewiele można zrozumieć z tego opisu. Czy to jakiś warszawski slang? Przede wszystkim napisz jakie masz radio? Niemal wszystkie (niededykowane do konkretnych samochodów) radia wymagają zasilania: 1. +12V na stałe (B.U.>żółty przewód); 2. +12V ze stacyjki (ACC > czerwony przewód) 3. minus (MASA > czarny przewód). Jeśli w okolicy "kieszeni" na radio...
O ile wiem, to w Peugeotach, poza tymi zupełnie "przedpotopowymi" jest jednak obwód ACC (pierwsza pozycja stacyjki). Napięcie "po stacyjce" oczywiście zawsze pojawia się po przekręceniu stacyjki (nie koniecznie trzeba włączać zapłon). Jedne radia mają możliwość ich włączenia przy takim podłączeniu, inne nie. Taką możliwość mają m. in. radia fabryczne...
Ok i rozumiem, że z radia sterczą Ci przewody z pierwszego zdjęcia i tam powinna się zgadzać kolorystyka. W tamtej wiązce widać BLUE/WHITE, który powinien być sygnałem dla remote chyba. A podłączyłeś do LIGHT BLUE/YELLOW z naklejką widoczną na pierwszym zdjęciu, czy faktycznie do granatowo/białego?? Aha, i możesz zrobić jeszcze jedną próbę. Bo wg rozpiski...
zobacz w blokach pomiarowych czy s-kont ginie po wyłaczeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka ze stacyjki
Osobiście zastosował bym kontaktron wykorzystując magnes do dezaktywacji blokady, nic nie wystaje i łatwiej ukryć pod tapicerką czy plastykami w samochodzie ....mhm kiedyś miałem radio na kieszeń i wykorzystywałem plus pojawiający po włączeniu radia .Obecnie radia fabryczne nie działają bez włączenia stacyjki ,może warto wykorzystać tą właściwość w...
Niestety - nie posiadam schematu , ale moge ci podać jaki kolor przewodu - za co jest odpowiedzialny. podaje standowy opis wtyczki. kolor czarny - masa kolor czerwony - zasilanie +12 ( poza stacyjką) (najlepiej dać na zasilanie pamięci radia) kolor żółty - zasilanie +12 (załanczane stacyjką ) (najlepiej dać na zasilanie radia) kolor niebieski - zasilanie...
plus za stacyjką dochodzi do styków przekaźnika; normalnie rozwartych ( czyli jak przekaźnik nie jest załączony << nie ma na nim napięcia >> to styki są rozwarte ). do przekaźnika dochodzi także napięcie z radia sam. przez diode. jesli tam pojawi sie napięcie to przekażnik zadziała i zewrze swoje styki w tym styk pomocniczy czyli + ze stacyji...
Bezapelacyjnie być musi by radio zagrało i włączyło się najsampierw :) +12V stale podłączone to tak zwane BATTERY/PERMANENT/MEMORY - główne zasilanie . +12V po stacyjce to ACCESORY/IGNITION/POWER - zasilanie podawane dopiero po przekręceniu stacyjki aby nie zżarło Ci akumulatora jak zapomnisz wyłączyć radia ;) Masz tu np. co nieco opisane -> http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj...
Sprawdz czy do radia dochodzą obydwie masy.Jesli dochodzą to prawdopodobnie radyjko będzie tylko dawcą z utlenionym prockiem.
Witam! Problem jest tego typu ze po wyjeciu kluczyka ze stacyjki czasami nie wyłancza radia. jak pukne w stacyjke to puszcza. czym moge to przesmarowac? aby ten mechanizm lepiej odbijał. Czekam na odpowiedz i pozdrawiam.
podłączenie radia stacyjki odłączenie radia stacyjki podłączenie radia stacyjki golfie
przekaźnik cd4017 problemy r134a duplikowa ekran
lutownica kolbowa silnik loncin
Brzęczek nie działa w pralce Haier - przyczyny i rozwiązania Telewizor strzelił i przestał działać - co robić?