poszukaj tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
Chciałem sprawdzić czy to radio działa ale nie wiem jak podłączyć je do akumlatora. Podłącz 1 i 2 do plusa aku, a minus do obudowy. Wyjścia na głośniki masz na tych kostkach parami i tak jeden głośnik to np. para zielona.
Czyli do akumulatora bezpośrednio podłączone jest radio. Dodatkowo do akumulatora podłączyć chcesz regulator napięcia 3V, a do niego układ z diodami. Śmiało możesz tak zrobić.
Czerwony i żółty podłączasz do + a czarny do - akumulatora.
A gniazdo zapalniczki nie jest przypadkiem odłączane stacyjką?
Ten kabelek przy RCA własnie służy do połączenia mas radia i wzmacniacz ale iż od lat producenci wzmacniaczy zaprzestali w swoich produktach umieszczać złącz GND przy RCA , to ludzie poszli na łatwiznę i ten nieużywany kabelek przy RCA używają jako Remote . Twój schemat jest więc poprawny.
Pioniery mają (ja to uważam za plus a nie masakrę) konektory które pozwalają skorygować problem "dwóch plusów" bez lutownicy czy noża. Poczytaj materiały (powieszone u góry) "studio24"
Nie popadajmy w skrajności. Alternator w samochodzie daje około 13.5 V, takie też powinno być napięcie ładowania z prostownika. Radio to powinno wytrzymać. Poza tym nie słyszałem aby padło radio przy awarii regulatora napięcia. U mnie na przykład wytrzymało jakieś 18V, a akumulator nie (zagotował się). A jeżeli chcesz mieć 100 % pewności że nic się...
witam, chce kupic takie radyjko jako pierwsze - czasem do brania w trase ;) Do brania w trasę będzie się nadawać, jeśli dołożysz antenę na magnesie mocowaną np. do dachu pojazdu. Jest to jeden z lepszych modeli ręczniaków. Nadawanie i odbiór tym radiem z wnętrza pojazdu jest co najmniej problematyczny. Lepszym rozwiązaniem byłoby najtańsze radio mobilowe,...
Wykorzystaj jeszcze czerwony podłączając go do +.
Sterowanie z kierownicy działa bez problemu, informacje z climatronica i parktronica są wyświetlane na radiu - wszystko działa oprócz podświetlenia przycisków i wyświetlacza. Radio rozłączone z podłączonym akumulatorem.
żółty kabel z radia musisz podłączyć w miejscu w którym ginie zasilanie po wyłączeniu zapłonu, np. w kostce stacyjki Błąd ! Na żółtym (+B) ma być stale +12V. Na czerwony (ACC) +12V musisz doprowadzić z instalacji samochodu z miejsca w którym ginie zasilanie po wyłączeniu zapłonu, np. w kostce stacyjki lub innym. Do pomarańczowego (ILL) możesz podłączyć...
Uwazaj na przewod electric antenna zeby ci sie nie dotknal do biegunow przypadkiem bo to powoduje czeste uszkodzenia radia reszta przewodow podlaczasz jak wyzej masz napisane dimmera tez nie musisz do niczego zapinac
1.Radio jest źle podłączone. 2.Nie da się. Masz czerwony i żółty razem a czerwony powinien być po stacyjce - tak po chłopsku. Przy takim podłączeniu jakie masz radio rozładuje akumulator w 3-4dni. Przy codziennej jeździe nie zauważysz ale akumulator strasznie dostaje po dupie.
To jest normalne zjawisko w tego typu odbiorniku.Śmiało możesz je ponownie podłączyć.
Witam ppdlaczam pod prostownik Nie wiem co to za prostownik, ale możesz uszkodzić radio. Podłącz pod właściwy zasilacz. Na wstępie, by go uruchomić to radio połącz przewód żółty z czerwonym razem do plusa a czarny do minusa. Reszty przewodów na razie nie podłączaj, tylko zaizoluj by nie nastąpiło zwarcie. Głośnik tak jak w opisie złącza. Pin 9-11, 13-15,...
KOLEDZY!!! Coście się tak uczepili tego podswietlenia. Przecież kolega <fachman>napisał: Chociaż po włączeniu jest podświetlenie to na wyświetlaczu nic nie ma. Nie pamiętam dokładnie jak w tym modelu było, ale auto regulacja podświetlenia wystepuje w nowszych modelach (BP6262). W tym modelu jak dobrze pamiętam podświetlenie jest uruchamiane bezpośrednio...
Szum jest charakterystyczny dla zakłóceń wywołanych prądem zmiennym. Podłącz radio pod akumulator. Wyłącz bezpieczniki w całym budynku i zobacz czy to od Ciebie. Domniemam, że kanał 24 to 148,9500 MHz. Jeśli nie to warto napisać jaka to częstotliwość.
Jeśli nie pomylisz "+" z "-" to śmiało możesz podłączyć ale radze przez jakiś bezpiecznik np 5A
Witam. Super. Czyli wpinam to między zestaw a akumulator (dodam, że obecnie jest tak, że kable zasilające nie mają klem ani niczego, tylko "gołe druty" które owijam naokoło + i -)? W sensie, przykladam czerwony "pin" do plus a czarny do minusa, ustawiam multimetr na 10A i mówi mi to, ile ciągnie to amperów, tak? Możliwe, że coś niejasno napisałem, więc...
Trzeba te dwa przewody połączyć ze sobą i przewodem pociągnąć zasilanie z "+"akumulatora.
Podłącz radio bezpośrednio do akumulatora (nie zapomnij o bezpieczniku w kablu), a potem go zestrój w nowym aucie i dopiero opisz wrażenia.
Witam! Spróbuj podłączyć radio do akumulatora bo z tego co napisales wynika ze przyczyną szumów moze byc źle dobrany zasilacz. Takie radio przy małej głośności pobiera ok. 800mA i potrzebuje stałego odfiltrowanego napięcia. Skoro wydajność prądowa Twojego zasilacza wynosi 300mA to pewnie napięcie na radyjku wyraźnie spada poniżej 12V. Spróbuj więc zastosować...
Ok , zrobie pomiar i wyjdzie on za duzy i co dalej ? przeciez nie da sie tego chyba inaczej obejsc z podtrzymaniem tej pamieci :/
Witam, uruchomiłem stare radio samochodowe i jak już zadziałało to po podłączeniu głośników i przekręcaniu pokrętła od głośności głośniki wydają dziwne szmery i trzaski itp. (Radio podłączone do akumulatora na krótko bez bezpiecznika) Jak rozwiązać ten problem?
Jeśli dobrze pamiętam to i w samym radiu jest bezpiecznik przy kostkach
Witam. Na początek zmierz napięcie na emiterze Q15. Powinno być około 8,5V. Następnie zmierz napięcie na diodzie D5. Powinno być około 8V. I jeszcze na diodzie D18. Ma być 7,5V.
Kolego, nie przeginaj. Nawet Ci się nie chciało poszukać. W dziale "Radiotechnika" nie będzie tolerowane lenistwo (regulamin punkt 14 i 16). http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... W podanym linku jest wszystko o co pytasz.
Lepszym rozwiązaniem będzie coś takiego jak ten schemat odemnie pod warunkiem że radio ma mase z akumulatora:)
albo zobacz przy bezpiecznikach czy nie ma nigdzie wolnego +12, tylko uważaj żebyś sie nie podpiął pod jakiś obwód bo jak włączysz radio to może Ci bezpieczniki palić, a jak nie jesteś pewien gdzie radio podłączyć to najlepiej pociągnąć nowy przewód od akumulatora
Witam. Mam takie radio i po podłączeniu akumulatora wola kod. Nr M674905. Czy mógłby mi ktoś podać jaki kod jest do mojego radia?
Zasilanie jest standardowe jak we wszystkich innych radyjkach. W kostce są przeowdy: - czerwony - żółty - i czarny masa, mogą być dwie Czerwony to +12V zasilający główny a żółty to pamięć radia, także +12V Oba przewody musisz podłączyć w miejsce w którym jest napięce +12 po wyłączeniu stacyjki. Najprościej podłączyć radio bezpośrednio do akumulatora...
Zimny lut. Jak się radio rozgrzeje, to traci kontakt. Do przeglądu i poprawienia. Michał
Tak na odległość to trudno stwierdzić com jest uszkodzone. Czy się opłaca ? to zależy jak to radio było zabezpieczone przed taką sytuacją . Na pewno fakt iż podłączyłeś bez bezpiecznika wpłynie na większą cenę naprawy. Może poszła dioda zabezpieczająca i wypaliło ścieżki koszt nie duży Może poszła końcówka wcz oraz audio koszt już większy ale i tak...
Nie rozumiem w czym masz problem? Na koniec kabli od radia zakładasz sobie pętlę (w każdym elektronicznym za grosze) i przykręcasz do klemy... Tak to wygląda: http://www.tme.eu/katalog_pics/f/0/8/f08... Dodatkowo na czerwonym kablu zakładasz bezpiecznik- albo zaraz za pętelką, albo przy radiu- gdzie Ci będzie wygodnie....
To znaczy zakłócenia do takiego odbiornika przechodzą jedynie po sieci i stąd są zakłócenia? Wystarczyłoby podłączyć takie radio przez akumulator. Czy to jest kwestia zakłócania fal radiowych na drodze do anteny? To nie ma znaczenia czy radioodbiornik jest zasilany z sieci energetycznej czy z baterii. Nowoczesne urządzenia elektroniczne zakłócają pasmo...
Fajny opis, podłącz jak trzeba i się nie przejmuj.
Możesz odłączy akumulator tylko jeżeli np. posiadasz radio z kodem dostępu będzie wymagane wprowadzenie tego kodu po podłączeniu akumulatora.
Podłącz jak napisałem.
Zasilanie we wtyku A, głośniki w B. Mimo to radio może nie działać bez magistrali znajdującej się w aucie.
Nie jest to szkodliwe dla radia ale czasem sie zdarza ze radio podłączone na dwa stałe plusy może rozładowywać akumulator.
mariusz.s przecież właśnie opokm chce podłączyć akumulator.
To radio po podłączeniu akumulatora powinno być uruchomione z płyty ale jak to się robi to nie wiem.
I ciągnięcie nowej masy o takiej samej średnicy co plusowy to jest wymóg czy może jednak da się nagiąć trochę tradycję i zostawić masę oryginalną, a pociągnąć tylko plusowy przewód?
Witam. To jak mogę podłączyć radio bez akumulatora żeby nie przygasało i chodziło normalnie bo bez akumulatora radyjko nie ma mocy. Nie wiem jak podpiąć akumulator lion opisany w poście żeby jednocześnie ładował akumulator i żeby radyjko mogło korzystać i ładować... konstrukcja tego radyjka pozostawia wiele do życzenia.
Witam Dioda lepiej żeby był to nie puścisz z dymem radia a dioda katoda czyli kreseczka do '+' przy radiu (anoda do '+' przy akumulatorze). ..:: Pozdrawiam ::..
czy jeszcze któryś przewód potrzebuje zasilanie z akumulatora, by radio zadziałało "ACC+" do plusa 12 V.
Jakie radio, jaki wzmacniacz i jaki akumulator? Konkrety kolego.
ewentualnie próbowac cos podłączyć na krótko - moge pod akumulator prosto podłączyć, czy będzie napięcie zbyt duże i spalę radio? A skąd niby masz większe napięcie na aku niż w instalacji. :D Możesz radio podłączyć prosto pod aku i sprawdzić czy działa ,czy nie dostałeś jakiegoś felernego egzemplarza. Żółty przewód w tym BT-9000 to +12V, tam masz na...
Witam.Mam nietypowe radio genf 3 prawdopodobnie jest z samochodu Suzuki ale łba se nie dam obciąć.Małe pytanie.Po podłączeniu do akumulatora radio zaczyna świecić a tak nie powinno być(wcześniej tak nie było),ponieważ radio jest wyłączone.Normalnie sie włącza i chodzi wszystko ale po wyłączeniu radia żarówki dalej sie świecą.Który to element odpowiada...
Widzę, że jest narysowane, ale nie potrafie tego odczytać, NP. kable czerwony idzie do górnego pinu czy dolnego? oraz te 2 pozostałe zolty i czarny Dolny rząd pinów w kostce i skrajne piny, podaj tam +12V, mase na obudowe.
Znasz kod? Jak nie to wsad musisz zgrać i wrzucić na elektrodę to ci pomożemy.
Witam wszstkich serdecznie Mam problem dla wiekszosci z was pewnie banalny ale ja nie potrafie sobie z nim poradzi, a wiec staram sie podlaczyc radio samochodowe pod akumulator 12V(wyciagnolem aku z auta i chce to podlaczyc w domu na probe), kostka z radia wyglada nastepujaco Czerwony - switched power supply Czarny - earth Niebieski - power aerial control...
witam, czy radio samochodowe , mozna podłaczyc bezposrednio do akumulatora w samochodzie??? pozdro
Podłącz radio pod akumulator poza samochodem.
Zamiast podać Ci gotowe rozwiązanie, pomyśl jakie napięcie jest w instalacji samochodowej, po drugie, skoro jest tutaj bezpiecznik, to raczej jest na zasilaniu i czymś się łączy, i po trzecie, masa samochodu, łączy się z masą radio i jednym z biegunów akumulatora. Już wiesz?
Nie wiem jaki to samochód i jak masz podłączone radio, pewnie do gniazda zapalniczki.Spróbuj podłączyć bezpośrednio do akumulatora.
no nie w każdym:( najlepiej podłączyć radio porządnym przewodem z bezpiecznikiem do akumulatora.(+ i -)
Witam Odłącz całkowicie radio, powrót napięcia może być przez źle podłączone lub uszkodzone radio ponieważ tam się spotykają trzy "+" - prosto z akumulatora, po stacyjce i światła. Pozdrawiam
WITAM. Mam problem z w/w radyjkiem. Radio po pierwszym podłączeniu działało. Potem je odłączyłem żeby zamontować ramkę. Niestety jak za drugim razem je podłączałem to nie wyłączyłem stacyjki. I usłyszałem bzzzzzz tu jak sie kostkę iso podłącza do kostki z auta. Wymieniałem bezpieczniki w następujący sposób: 1) radio podłączone, akumulator podłączony,...
Co do samokrytyki to wskazana, ale każdemu może się zdarzyć taki wypadek. Jeśli akumulator żelowy, to dość prawdopodobne że go zniszczyłeś. Spróbuj podładować, ale może się okazać że to nic nie da. A radio przetrwało o ile tylko dobrze plus podłączyłeś.
Jaki jest maksymalny pobór prądu przez to radio?
Po pierwsze za słaby zasilacz , po co tak kombinować nie lepiej odpalić radio internetowe ?? Po drugie co dorabiać wejście jack skoro radio ma wejście na 2xRCA. Po trzecie w kompie jest zasilacz impulsowy a z akumulatora w samochodzie idzie napięcie stałe.
Witam No to chyba poczytałeś nie to co trzeba . Sterowniki / powiedzmy komputer / maja pamięć nie ulotną i jak nikt w tym nie będzie grzebać to nic się nie zmienia bez względu na to czy akumulator jest podłączony czy nie / przynajmniej w tym modelu / no oczywiście poza radiem .
Problem rozwiązany.Do radia był jeszcze jeden bezpiecznik.
Srawdź na tym co masz jeśli głośność będzie ci odpowiadała z radia samochodowego to czemu nie ? Naładuj Akumulator. Podłącz do niego radio. ustaw głośność którą będziesz preferował na tej wycieczce. I niech sobie gra. Zmież czas jaki zajmie radiu rozładowanie akumulatora. Wtedy będziesz wiedział na jak długo wystarczy ci określony sprzęt. Osobiście...
Chodzi o podłączenie od a do z, ponieważ radio rozładowuje akumulator, wydaje mi się ze resetuje ustawienia komputera
Jak wygląda przedni panel radia ? CZARNY : MASA(-) CZERWONY: ACC Pod czarnym powinien chyba być jeszcze jeden przewód Żółty czyli B+ (zasilanie z akumulatora czyli (+) Czerwony i żółty mogą być razem połączone albo po między nimi wstaw włącznik czyli będzie jak stacyjka "ON/OFF" Reszta przewodów to wyjście na 4 głośniki ( + ) ( - )
Cześć , mam taki problem po podłączeniu 2 tylnych głośników do Radia VW DELTA 6 , radio rozradowuje akumulator , wcześniej były tylko podłączone 2 głośniki na przodzie , teraz gdy sa juz 4 radio po kilku h rozradowuje akumulator. Co możne być nie tak ??
i moge podlaczyc jedno i drugie jednoczesnie pod jeden akumulator?
W radiu na złączce jest styk opisany jako ANT AUT. lub symbolem takim podobnym do "Y". to jest zasilanie dla anteny dobre bo jest wyłączane z radiem. Antena nie bierze duzo ale zawsze coś i po podłączeniu do stałego plusa troszkę będzie podbierać prąd z akumulatora. SławeK
To jest potencjometr głośności gdzie podłączyc kabelki jacka i jeszcze jedno jak podłączyc to radio pod akumulator
Rano podłączyłem akumulator i sprawdzałem co jakiś czas jakie jest napięcie i po 10 godz. ładowania pokazuje mi 15V. Czy mam przerwać ładowanie? Czy akumulator jest naładowany?
Nie no, minus (masa) też musi być. Bezprzewodowo prąd raczej nie przejdzie do radia. i jak to rozumiem to radio pobiera prąd z czerwonego jak jest włączone? Tak, jak będzie zasilany z zasilacza np. a nie z akumulatora. Chociarz nie wiem czy po podaniu zasilania na czerowy, te dwa plusy się czasem nie mostkują i czy nie będzie czasem doładowywany akumulator....
Wiem że trochę masło maślane ale masło to było tam jak spojrzałem pod stacyjkę. Ok, a odnośnie kabla jak już ktoś odpowiedź dał, czy ma znaczenie grubość kabla przy bezpieczniku.? I jeszcze pytanie, jaki będzie najodpowiedniejszy przekrój kabla by połączyć radio z akumulatorem?
Sprawę rozwiązałem, kabel masa (-) musiałbyc prosto od akumulatora, wpadłem na to dopiero jak wyciągnąłem radio i podłączyłem w pokoju pod akumulator. Czemu z fabrycznej kostki nie działało? Chińczyka nie zrozumiesz :)
Napisz kolego jeszcze jakie to radio? Sprawdź miernikiem czy na kostce jest stałe zasilanie + z akumulatora (bez włączania zapłonu). Powinno one być podłączone do pinu w radiu oznaczonego symbolem "akumulatora", Jest to niezbędne do podtrzymania pamięci, Dodam że niektóre radia (nie fabryczne) za nic nie chcą trzymać pamięci.
W samochodzie czy na zasilaczu obraz z kamery jest jakiś dziwny Jak podłączałeś kamerę do telewizora to zasilałeś ją z tego samego zasilacza, co potem radio? Problem wygląda na spowodowany przez zakłócenia w zasilaniu. Spróbuj podłączyć zasilanie radia z akumulatora zamiast zasilacza i sprawdź czy efekt jest taki sam.
Który wsad Pan wgrał? kod musiałem wpisać tylko za pierwszym razem. Ponownie będzie potrzebny tylko po zaniku zasilania radia. W radiach z aktywnym CAN-em ten problem nie występuje - komputer pokładowy "pamięta" swoje radio. Pobór prądu tak oszukanego radia jest zazwyczaj na poziomie do kilku mA. Dokładne informacje da pomiar dla tego konkretnego modelu...
W samochodzie powinieneś mieć sprawny akumulator, głośniki i instalację antenową. Potem powinieneś podłączyć radio do akumulatora i głośników, a gniazdo anteny do instalacji. Pozdrawiam.
Generalnie przewodem zasilającym radio po stacyjce jest przewód czerwony. Jednak wpięcie miernika czy też {z braku miernika} zwykłej żarówki 12V da jasną sytuację zasilania. Prawidłowe podłączenie jest opisane w instrukcji aczkolwiek wykorzystanie zasilania bezpośrednio z akumulatora nie powinno przynajmniej w tym modelu pożerać bezcennych amperów na...
Jak podłączyć radio samochodowe (12V) do akumulatora (24V)?Proszę odpowiedzcie, pozdrawiam Romek.
A jak ją mogę to podłączyć ? Radio mogę bezpośrednio podłączyć pod akumulator ?
radio podłączone bezpośrednio do akumulatora czy wcinka gdzieś w instalację?
REM jest to załączanie skrzyni razem z radiem, musi tu być napięcie + 12V. Podłączyć możesz przez akumulator podpięty pod prostownik... Lub jakikolwiek zasilacz który dostarczy Ci odpowiedni prąd...
CB radio powinno mieć zasilanie podłączone bezpośrednio pod akumulator. Ja wiem, że najwygodniej jest podłączyć pod radio samochodowe, ale skutki są jak opisałeś.
Jak to instalacja ci pali koncowki na radio??? Jakie koncowki???
Witam. Wesołych i spokojnych świąt. :) W jaki sposób jest to radio podłączone w samochodzie ? Powinno być: czerwony-> + po stacyjce żółty -> + stały (pod akumulator) czarny -> - (masa) w przeciwnym wypadku radio będzie cały czas działało i będzie poberało sporo prądu. Możesz zmierzyć amperomierzem ile tego prądu jest pobierane z akumulatora ?
Przy podłączaniu radia zwarły się jakieś dwa kable (prawdopodobnie jakiś + z -) poszło troche dymu. Spóźniony odłączyłem akumulator. Wszystkie kable prawidłowo polutowałem i podłączyłem radio. Po wszystkim podłączyłem akumulator ale przy klemrze - jest dym. Zaprzestałem prób. Co może być przyczynś, gdzie szukać zwarcia?. Odłączyłem kostki do stanu fabrycznego...
Radio ożyło ale działa tylko po podłączeniu bez kluczyka, , jak radio wyłączę pojawia się tylko godzina czy nie padnie akumulator ?
A radio jest podłączone bezpośrednio do akumulatora ?
witam, jak podłączyć bezpiecznik na kabel od zasilania? (radio 4x50W podłączone bezpośrednio pod akumulator) i jaki najlepiej dać bezpiecznik?
Sprawdż czy masz napięcie na zapalniczce , to po pierwsze , po drugie podłącz radio do akumulatora i sprawdż jak się zachowuje.
Radio masz podłączone do akumulatora czy zasilacza? Może przyczyną jest zasilacz? Radio odbiera?
Jaki samochód? Częściej przyczyną jest instalacja aniżeli ładowarka. Najlepszy sposób to zasilenie zapalniczki bezpośrednio z akumulatora. Akumulator jest jakby kondensatorem. Albo podłączyć radio bezpośrednio do akumulatora.
Witam mam problem z radiem chińskim w golfie 5 po podłączeniu wciąż świeci podswietlanie i rozladowuje akumulator Podświetlenie przycisków czy ekranu? Zrób zdjęcie jak to radio podłączyłeś.
No pewnie, że jest. Zasilanie możesz podłączyć przez przełącznik. środkowy styk do radia, skrajne styki - jeden do instalacji samochodu, drugi do dodatkowego akumulatora. Pojawi się kłopot z ładowaniem dodatkowego akumulatora. Dlatego proponuję użyć szlachetnej sztuki walki "uciekaido" i uciec od problemów wykorzystując posiadany przełącznik. Tym razem...
Po sprawdzeniu miernikiem wtyczki czarnej na + jest prąd 12V, tylko i wyłącznie na tym jednym +. Reszta kabli nie ma prądu. Czy jesteście w stanie mi coś pomóc doradzić? Drugi plus powinien się pojawić po przekręceniu kluczyka na zapłon. Z tego, co widzę, to masz stały plus z akumulatora na czerwonym przewodzie kostki adaptera, a to radio raczej potrzebuje...
Gniazdo zapalniczki jest najprostszym rozwiązaniem, a zarazem najbezpieczniejszym. I najmniej właściwym. Jakie niebezpieczeństwa kryją się w podłączeniu do akumulatora? Michał
A bezpiecznik mam zamontować przy akumulatorze ?
podłączyć miernik akumulatora podłączyć głośnik akumulatora podłączyć diode akumulatora
prądu gniazdku zapalniczki bezpiecznik awaryjnych monitoring synology
Wzmacniacz 100V – napięcie na wyjściu 4Ω, różnice LD Systems, Audac, Powersoft, Lab.Gruppen Błąd E17 w pralkach Bosch, Beko, zmywarkach i falownikach Megmeet – interpretacja i diagnostyka