Zasilacz ma równe 12V, sprawdzałem miernikiem. Czyli mogę spokojne tak to podłączyć, bez obawy, że rozsadzi mi akumulator :) A jeśli akumulator będzie o mniejszej pojemności...np 3 A ? Możesz spokojnie tak podłączyć i nie odłączać do końca życia - akumulatorowi na pewno nic się nie stanie. Pojemność nie ma tutaj żadnego znaczenia, przy takim napięciu...
Mieścisz się w 50mA więc nie ma czym sie przejmować, możesz mieć radio z podtrzymaniem pamięci, może jakaś dioda. 20mA to naprawdę dobry wynik
Zmierzyć pobór prądu na wejściu napięcia podtrzymania na wyłączonym radiu i na grającym (nie wiem jaki to model radia) i jeśli jest kilka czy kilkadziesiąt miliamperów to zastosować prosty stabilizator LM7812 w celu obniżenia tego napięcia z 24 na 12V. W zasadzie jeśli będzie się mocno grzał to trzeba będzie mu dodać obciążenie w szeg kilkadziesiat...
Nie spali - bez obaw. Przewody zasilające w autach mają trzy kolory. Czerwony, Żółty oraz Niebieski. W Twoim przypadku niebieski jest od potrzymania pamięci, czerwony jest zasilający a żółty podświetlanie panelu radia. Nie kiedy trzeba żółty zamienić z czerwonym itd. Nie ma opracowanego jednolitego standardu :) P.S. Trzeba uważać - niekiedy niebieski...
Wstaw taki sam , będzie najbezpieczniej lub trochę większy 0,22F;0,33F powinno pracować poprawnie. Wymontowany może być uszkodzony - czas robi swoje.
30mA pobierane przez auto jest wynikiem nie rewelacyjnym, ale spokojnie do przyjęcia. Zależnie od wielu czynników, np alarm, jakieś inne bajery, jak i od typu auta. Do przyjęcia jest do ok 80mA, a w niektórych pobór sięga i ok 120mA i nic z tym za bardzo zrobić nie można (np monitoring GPS). Zobacz ile bierze wyłączone radio z wsadzonym panelem. Bo...
Problem ten to nie kwestia podłączenia. Model ten jest radiem na kieszeń więc podtrzymanie pamięci jest wewnątrz radioodtwarzacza. Pod mechanizmem odtwarzacza jest bateria litowa 3V i to ona jest odpowiedzialna za podtrzymanie nastawów radia. Po prostu trzeba ją wymienić i powinno być po problemie.
Prawdopodobnie masz radio z podtrzymaniem bateryjnym pamięci ustawień i bateryjka już skończyła swój żywot. Otwórz, poszukaj - mogą być 2 ogniwa alkaliczne, lub 3-pastylkowy akumulatorek CdNi, cokolwiek by nie było - wymaga wymiany.
Jakie radio chcesz. Wstawiasz tylko w układ oddzielny akumulator do pamięci, dobrze by było zrobić mu jakieś ładowanie jak już autko chodzi. Nie zapewni Ci to funkcjonalności na wieki, ale sama pamięć powinna kilka tygodni wytrzymać. Jeśli nie masz bladego pojęcia co i jak to trzeba zrobić patent ;). Akumulatorek 12v do tego ładowarka samochodowa. Aku...
Może było coś już drutowane i zmienione przewody, sprawdź pod którym przewodem masz stałe +12V i tam podłącz podtrzymanie pamięci radia.
Na płytce drukowanej tego radia znajdują się punkty lutownicze gdzie można wlutować diodę D6 i podłączyć bateryjkę litową 3V w punktach Batt+ i Batt - i podtrzymanie pamięci działa.
Witam jedeno z zasilan BEZWZGLEDNIE musi bycz podlaczone przez stacyjke, pameiec pobiera okolo 10mA a glowne zasilanie nawet jak wylaczysz radio to pobiera okolo 250mA. sprawdz na ktorym masz takie duzy pobor przy wylaczonym radiu i polacz przez stacyjke. Pozdrawiam
Radio posiada złącza zasilanie, masa, podtrzymanie pamięci Zasilanie i podtrzymanie to jest UB+. Podłącz oba do UB+ i nie będzie gubił pamięci. Nie będzie działać ACC. Funkcja ACC jest po canie.
To sugeruje że radio na podtrzymaniu pamięci pobiera za duży prąd.Żeby to zweryfikować to należy na postoju włączyć między przewód podtrzymujący pamięć w radiu a + zasilania multimetr na odpowiednim zakresie aby pomierzyć prąd poboru.
O radio z wewnętrznym podtrzymaniem może być trudno. Typowo radia samochodowe mają na złączu dwa wejścia zasilania. Jedno, żeby grało, drugie żeby pamiętało. Tym wejściom radia odpowiadają dwa wyjścia zasilania na złączu samochodu - jedno załączane przez stacyjkę, drugie z pominięciem stacyjki. Czy ta maszyna budowlana ma standardowe złącze do radia,...
Radio wymaga tylko jednego zasilania (bez podtrzymania pamięci) Podłączasz tylko jedno zasilanie 1 Zasilanie bezpośrednio z akumulatora-radio będzie grało również na postoju. 2. Zasilanie po stacyjce- radio będzie grało tylko po załączeniu stacyjki.
podtrzymanie pamięci?
W tym modelu radia za podtrzymanie pamięci odpowiada styk A4 w kostce ISO - który powinien być połączony bezpośrednio z plusem akumulatora. Warto poczytać instrukcję [url=https://vordon.pl/wp-content/upload...
Witam Czerwony przewód (+) musisz zewrzeć z żółtym (podtrzymanie pamięci). Pozdro
Radio samochodowe ma 2 zasilania. pierwsze jest do jego uruchomienia, a drugie właśnie do podtrzymania pamięci ( oczywiście nie we wszystkich modelach) Zobacz schemat złącza ISO.
Zapewne nie masz podpiętego drugiego plusa od podtrzymania pamięci radia. W kostce ISO czerwony i żółty powinny mieć +12V
To radio oplowskie, ma więc zamienione w kostce ISO zasilanie stałe (tutaj główne, w innych radiach to podtrzymanie pamięci) z zasilaniem po stacyjce (w innych radiach to jest główne zasilanie, tutaj jest tylko sygnałem sterującym). Przy prawidłowym podłączeniu da się je włączyć przy wyłączonym zapłonie ale samo się wyłączy po 1h.
[quote="slawinek"]Witam :) Sprawa poboru prądu.Jest tak:Radio Pioneer DEH-2900MP wyłączone pobiera 9mA (0,1W) a auto na postoju bierze 150mA (1,8W).czyli teraz bierze całkowicie 1,9 W.To wreszcie jest norma o której wspominał elektryk w ASO i to mnie satysfakcjonuje:) i wg moich obliczeń akumulator 55 Ah powinien wytrzymać zanim padnie 14 dni o ile...
Chcę zrobić podtrzymanie pamięci w tym radiu, bo denerwuje mnie gdy włączam je i muszę wszystko ustawiać od nowa. Radio czy cały zasilacz z radiem ?
Radio Vanku AS0672-DE Pin 14 - zasilanie po stacyjce (do uruchamiania radia) pin 15 - masa pin 16 - stały plus (podtrzymanie pamięci)
Kabel żółty to podtrzymanie pamięci. Wyłącz zapłon i wypnij radio, potem przekręć i miernikiem sprawdź gdzie pojawia się zasilanie.
Dzień dobry! Czy istnieje w radiach samochodowych możliwość podtrzymania pamięci po wyjęciu z kieszeni. Pozdrawiam
Radio ma jeszcze bateryjne podtrzymanie? Tak, praktycznie każde radio potrzebuje zasilania do podtrzymania pamięci. Te powinno mieć stałe zasilanie z akumulatora na pinie nr.4 kostki ''A".
Witam. Czy na żółtym przewodzie masz 12V po wyciągnięciu kluczyka? Bo jeśli nie to musisz zamienić miejscami przewód czerwony z żółtym, ponieważ on jest odpowiedzialny za podtrzymanie pamięci w Twoim radiu. Pozdrawiam.
jeśli radio wyciągane to ma sens tylko w samym odbiorniku.Nie widząc radia mozna podac wskazanie ogólne.Podłącz (najprościej ) jakiś mały acu o nap ok 12V miedzy masę i pin ciagłego zasilania (permanent voltage) oraz podaj z +12V przez diode i R= 50-100ohm na jego plus w celu doładowywania. Bardziej eleganckim rozwiazaniem jest poszukać napięcie pamięci...
Pytanie czysto teoretyczne. Mam podobny temat, tzn. używam pojazd raz na miesiąc może więcej, ale wyłączam zasilanie heblem na masie, wiadomo ginie mi wszystko w ustawieniach radia, co wiąże się z tym, że ustawienia chwilę mi zajmują i teraz pytanie, czy wg jest jakaś opcja, żeby potrzymać mu zasilanie, nie byłoby problemu, żebym pociągnął masę przed...
Ponieważ występuje separacja przekaźnikami - centrala steruje przekaźnikiem, a dopiero one sterują jakimkolwiek innym urządzeniem. I te inne urządzenia nie pobierają prądu z centrali. Centralą możesz sobie radio włączać, ale nie czerpać z niej prądu do podtrzymania pamięci.
w radiu powinien byc kondensator(ok.1 F ) lub batryjka do podtrzymania pamięci.pewnie trzeba wymienic.
Sprawdź czy zapalniczka ma zasilanie przed czy po stacyjce, bo jak po stacyjce, to nie będziesz miał podtrzymania pamięci radia. Przewód od podtrzymania pamięci radia musi być cały czas zasilany.
Co to za radio? Czy w aucie od podtrzymania pamięci akumulator Ci się momentalnie rozładowuje?
Mam pytanie do grupowiczów: Chodzi mi o to jak mogę zrobić podtrzymanie pamięci w radiu Sony 4000 chcąc to radio wyjmować w całości, a nie tylko panel. Czy można podłączyć akumulatorek mały do kabla, który jest podłączony do akumulatora? Jakieś rozwiązanie ? Z góry dziękuje
No to masz źle podpięte radio. Odcina prąd podtrzymania pamięci po wyłączeniu zapłonu. Rolę odgrywają przewody czerwony i żółty.
Napisz kolego jeszcze jakie to radio? Sprawdź miernikiem czy na kostce jest stałe zasilanie + z akumulatora (bez włączania zapłonu). Powinno one być podłączone do pinu w radiu oznaczonego symbolem "akumulatora", Jest to niezbędne do podtrzymania pamięci, Dodam że niektóre radia (nie fabryczne) za nic nie chcą trzymać pamięci.
A można do tego użyć oddzielnego zasilacza 12v od jakiegoś innego urządzenia np. ładowarkę? :D I ile musi mieć amperów taki zasilacz? A. no i jak podłączyć minus tego zasilacza? Bo plus to wiadomo, że do podtrzymania. Radio obecnie podłączone pod zasilacz komputerowy.
Opowiem moją historię. Miałem samochód bez odcinania zapłonu do radia po stacyjce.. Radio Chińskie, marka bodajże Dalco. Oczywiście + po zapłonie i podtrzymanie pamięci były razem. Radio działało, ale po dwóch dniach postoju samochodu nie dało się odpalić! Podpiąłem więc amperomierz w szereg z czerwonym przewodem, pokazało 500mA (ponad 5cio krotnie...
Miernik powinieneś w takim pomiarze włączyć na pomiar prądu, zaczynając o największego zakresu. Oczywiście nie włączać w tym czasie żadnego odbiornika. Prąd powinien być max kilkanaście mA. Często radio pozostaje na podtrzymaniu pamięci, alarm w stanie stand-by, jakaś linia komputera. Pomiar napięcia między plusem akumulatora a odpiętą klemą plusową...
Podtrzymanie pamięci w radiu po wyłączeniu wyłącznika głównego na masie. Pomoże ktoś z takim tematem jak gubienie pamięci ustawień i stacji radiowych. Wyłączam wyłącznikiem na masie cały prąd z auta, bo stoi nie raz miesiąc nie raz 2-3 tyg. No i wiadomo, wszystko wraca do ustawień fabrycznych. Radio to Alpine cde 203bt jeżeli trzeba zapłacę za zrobienie...
Zapewne ginie plus po wyłączeniu stacyjki. Na żółtym przewodzie wymagane jest +12V do podtrzymania pamięci niezależnie od położenia kluczyka. Pozdrawiam
Na BSI masz opisane w którym położeniu ma być wsadzona zwora (client/parking), w pozycji parking nie działa pilot, centralzamek, podtrzymanie pamięci radio, zegar etc. 3,5A to duży pobór prądu, ponad 40W mocy, która gdzieś się zamienia na ciepło
To radio mam akurat na stole. To radio się wyłącza od razu po wyjęciu kluczyka. Przy wyjętym kluczyku można je włączyć na 20 min, i tak w kółko. Jeśli podłączysz piny na odwrót to może być taki objaw jak u Ciebie. Skoro miałeś wcześniej radio nie fabryczne, to mógł ktoś zamienić piny w kostce iso lub gdzieś w instalacji. UB - stacyjka, +15 - stałe,...
Na jednym masz plusa przy wyjętym kluczyku,tam jest mały prąd,do podtrzymania pamięci radia potrzeba parę mA.Plus po stacyjce wiadomo,około 5 A.Zastanawia mnie te -12V,to jest przy podłączonym radiu ?
Polecam stronkę www.studio24.prv.pl później kablomania, panelowe i znajdziesz opis złącza JVC oraz wiele ciekawych informacji. Najlepiej wykorzystać próbówkę i sprawdzić na których przewodach w kosce od auta jest stałe 12V (zapewne pin4) oraz na którym pojawia się 12V po przekręceniu kluczyka w stacyjce(zapewne pin3). Mając takie informacje dokonujemy...
Jak długo trzymasz OFF to całkiem się wyłącza i nie źre prądu aż tyle. Jak masz podtrzymanie na baterii 9V (6F22 alkaliczna) na samym BAT (nie wolno dać od razu na ACC) to też sobie nieźle radzi. A co do przerabiania - raz widziałem jak na Volumenie dorabia się kieszenie. Jak by mi coś takiego ktoś z moim radiem zrobił to by nim dostał po głowie. Problem...
Cześć w mojej cieżarówce zwineli mi radio, było zasilane orginalnie z przetwornicy24/12V ale podtrzymanie z 24V.Dostałem inne radio na 12V i co zrobić by było tak samo zasilanie.Po wyłączeniu kluczyka przetwornica sie wyłącza i na złączu do radia zostaje tylko 24V.Ciągnięcie kabli do akumulatora odpada.Jak i ciągła praca przetwornicy.
To radio ma na 100% kabel podtrzymania pamięci. Musiałeś coś źle podłączyć.
To wcale nie jest dużo, to tylko 90mA. Radio z podtrzymaniem pamięci, alarm, podtrzymanie komputera, liczniki lcd. U mnie w Passacie oryginalne radio bierze ok 15 mA. ( mam nadzieję ze wykluczyłeś pobór jakiejś lampki - przy podniesionej masce wyłacznik alarmu głupio włączony zapala oświetlenie kabiny ) Pozdr. J.
T.MUTE - wejście wyciszania (do zestawy głośnomówiącego, radio wycisza się, jak dzwoni telefon) +12 V (BACK-UP) - podtrzymanie pamięci (normalnie połączyć z + zasilania, na początku zostaw odłączone i podłącz jakby radio nie działało) +12 V ELECTRIC ANTENNA - wyjście do anteny elektrycznie wysuwanej (nie wiem jak podłączyć;) ) DIMMER - jakiś ściemniacz,...
rozlaczalem kostkę i nic to nie pomogło Nie wiem czy to radio nie ma podtrzymania pamięci ustawień np. bateria/kondensatorem. W takim wypadku (o ile faktycznie radio coś "podłapało") wyłączenie kostki nic nie da.
Takie nowe auto a już usterka.. Radio musi mieć podtrzymanie pamięci, nie wiem jak to jest realizowane w tym egzemplarzu, ale normalnie jest to kabelek w kostce radia na stałe podłączony do akumulatora ( oczywiście przez skrzynkę bezpiecznikową) Może to niestyk, a może bezpiecznik... Pozdr. J.
Memory musi być podłączone na stale do +12V , ew. oba kabelki choć wtedy może być większy prąd spoczynkowy. :D Ty masz w samochodzie + który pojawia się dopiero po przekręceniu stacyjki i dlatego radio tak się zachowuje. (Philips pamiętał bo ustawienia miał w pamięci nieulotnej EEPROM , a tu musi być zasilanie na podtrzymanie pamięci). Tak że przełożyć...
Wystarczy poszukać: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic64...
Witam. Mam problem z podtrzymywaniem pamięci w tym radiu mianowicie radio gubi zaprogramowane stacje gdy mam podłączone że nie działa gdy nie ma kluczyka w stacyjce. Przy innym podłączeniu działa ale wtedy nie działa mi domykanie szyb z pilota(??) oraz stacji nie da się zaprogramować tak jak to jest w instrukcji przez dłuższe przetrzymanie klawisza...
Stare radio CB z czasów z żółtym i czerwonym zasilaniem (praca/podtrzymanie pamięci, przez niektórych jedno łączone za stacyjką, drugie przed). Jakiego napięcia naprawdę wymaga na podtrzymaniu? Nie podam modelu - zagadnienie otwarte.
Dziękuje za pomoc radio uruchomiłem,pierwszy wtyk z prawej strony + bateria , masa radio , to radio nie ma podtrzymania pamięci bez żółtego kabla.Dziękuje.
Więc sprawdź czy nie masz zamienionych kabli od zasilania i podtrzymania pamięci.
http://www.audiobas.pl/foto/109.jpg Żółty: Podtrzymanie pamięci (stałe +12V) Czerwony: +12V (stałe, ewentualnie po przekręceniu kluczyka) Czarny: Masa
Przypomniało mi się jeszcze jedno w radiu nie da sie skasować pamięci ani przez odpięcie od żródła prądu ani przez resetowanie Dodano po 44 Znalazłem jeszcze jedno radio bez podtrzymania pamięci pożera tylko 0,01A reszta podtrzymanie. jest tam na drodze podtrzymania taka skrzyneczka z kondensatorem 1000mikroF uzwojeniem i bezpiecznikiem w tym szukać?
takie radio powinno mieć podtrzymanie pamięci może jakąś baterią. sprawdż czy nie jest wyczerpana. 2 opcja to czy radio jest podłączone tak że działa nawet przy wyłączonej stacyjce. jeśli działa no to raczej ta bateria.
Pytanie czy radio zapamięta ustawione stacje radiowe po odcięciu zasilania. Bo jeśli nie, to jedyne rozwiązanie - pociągnąć przewód wprost z akumulatora do radia (podtrzymania pamięci). Radio zapamiętuje stacje, nie kasują się po odcięciu zasilania.
Jeżeli radio było odłączone od akumulatora czyli nie było podtrzymania pamięci to bez płyty do nawigacji nie uruchomi się.
Witam Jak coś pomoże.
Nie wydaje mi się, by to radio miało własne podtrzymanie pamięci. Jeśli kieszeń była dokładana, to najprawdopodobniej ktoś liczył się z rozprogramowywaniem. Możliwe jeszcze, że dołożono jakiś akumulatorek wewnątrz samego radia. Trzeba zdjąć obudowę.
Witam wszystkich.A co do tematu to na moje to radio ma na pewno podtrzymanie pamięci.Tylko mam pytanie jeszcze w jakim aucie jest podłączone?Bo np.VW ma inaczej wyprowadzone zasilanie radia i pamięć idzie przez stacyjkę i dlatego może się kasować.A w jakim aucie to radio hula?Pozdrowionka.
Złącze ISO w Oplu jest zgodne ze standardem, jedynie ma zamienione 12V po stacyjce i podtrzymanie. Jest tylko jedno małe ale - zasadniczo w Oplu głównym zasilaniem jest to stałe 12V (które w innych radiach jest tylko do podtrzymania pamięci), a z kolei 12V po stacyjce w Oplu jest tylko sygnałem informacyjnym dla układu logiki zapłonu w radiu, podczas...
Witam GAMMA-3 "PHILIPS" VWZ6Z3N-------. Czy jest mozliwość podtrzymania pamięci -(mała bateria) (gdzie podpiąć akumulatorek-mały) Radio gra , kod nieznany!.
Tak zrobiłem , ale to nic nie dało. Pomogła zamiana kabelków pomiędzy zasilaniem 12v a podtrzymaniem pamięci na nowym radiu. Auto odpaliło. Nawet bez zmostkiwania tych dwoch przewdów security. Natomiast pojawił się kolejny problem bo teraz radio nie ma podtrzymania pamięci. Trochę tego nie rozumię. Czyżby byla to wina nowego radia? Wcześniej jak było...
No właśnie nie mam. Jedynie radio... no i podtrzymanie pamięci licznika dziennego oraz zegarek... ale to seryjnie.
Dzieki.Proste rozwiązanie i bez ingerencji w instalację auta i radia.
Może ta dioda uszkodzona, wlutuj zwykłą prostowniczą. Tak jak radzili zmierz na odpalonym aucie napięcie na tym małym akumulatorze a później na zgaszonym.
Myślę, chociaż mogę się mylić, że te piny to (według kolejności podanej przez Ciebie): - główny plus, - główny minus (masa), - plus do podtrzymania pamięci, - podświetlenie plus, - podświetlenie minus. Pozdrawiam.
Każde radyjko ma jakieś podtrzymanie pamięci. Jęsli kupisz radio na panelu to wyciągasz panel i dziesz do domu i rano masz dalej to samo. Jeśli chcesz radio starsze które będzie się wyciągać całe(korpus) to polecam radyjka blaupunkta. Modele ciężko podać bo trzeba by napisac całą encyklopedie.
Ta przetwornica (NE040) nie wymaga radiatora ale ma max. prąd klucza 1.5A. To raczej nie wystarczy. Jednak pytanie jest co ty właściwie potrzebujesz. Przetwornica 12/24 ma zasilac radio czy tylko podtrzymanie pamięci radia? Bo jeśli to drugie to LM7812 z szeregowym rezystorem i po sprawie.
To że radio działa...ale ile pobiera na podtrzymanie pamięci?
- ----------------------------------------... tu masz więcej informacji ze strony http://www.studio24.prv.pl/ ----------------------------------------... Jak dorobić podtrzymanie pamięci radia? Radia można podzielić na takie, które nie tracą zawartości pamięci po wyłączeniu zasilania (np. Blaupunkt, Philips, Grundig) i na takie,...
Podłaczone na stale 12 V (z akumulatora) do podtrzymania pamięci ?
Dla ułątwienia innym i edukacji kopiuję część odpowiedzi z cytowanego posta Na BSI masz opisane w którym położeniu ma być wsadzona zwora (client/parking), w pozycji parking nie działa pilot, centralzamek, podtrzymanie pamięci radio, zegar etc. 3,5A to duży pobór prądu, ponad 40W mocy, która gdzieś się zamienia na ciepło Poszukaj innych bezpieczników,...
Ma kolega jakiekolwiek pojęcie o radiach samochodowych? Czerwony to + zasilania, a żółty to tzw. podtrzymanie pamięci. Jedno i drugie ma być podpięte pod +. Z kluczyka "odcina" się czerwony, a żółty powinien być podpięty pod zasilanie (akumulator). Wszystko w normie z radiem, przyczyny można szukać w zasilaniu z kluczyka, a nie w samym radiu. Pozdrawiam
Zupełnie niepotrzebne kombinacje. Żeby włączyć radio będziesz musiał pstrykać. Zbędna sprawa. Nie ma obawy, jeśli radio sprawne oczywiście, by wyładowało akumulator, bo wyłączone radio i tak pobiera tylko tyle, ile potrzebne do podtrzymania pamięci. Swoją drogą, to seicento, to tak "skomplikowane auto, że wyprowadzenie przewodu ACC potrwa całe kilka...
Witam posiadam radio naviheawen NA- 7195 i chciałbym dowiedzieć się który przewód odpowiada za podtrzymanie pamięci radia. z góry dziękuję
Podpiąłeś prawidłowo. Sprawdź szczególnie kabel który służy do "załączania". Bo z opisu wynika,że radio ma zasilanie na podtrzymaniu pamięci,a na on/off nie.
Prawidłowo to powinno być tak: Czerwony zostawiasz tak jak jest czyli do stacyjki, a żółty(to jest podtrzymanie pamięci) dajesz bezpośrednio do akumulatora przez bezpiecznik. Wtedy radio ma podtrzymaną pamięć a działa dopiero po stacyjne. Bezpiecznik na żółtym daj nieduży np 1A.
Zamiast szukać radia, to weź miernik, zapnij amperomierz w obwód radia i sprawdź, ile faktycznie prądu pobiera. Przy okazji sprawdź prawidłowość połączeń zasilania i podtrzymania pamięci.
Sprawdź jeszcze raz dla weryfikacji te zasilania. Napisz ,na których pinach kostki zasilania radia masz stałe 12V z akumulatora, a na którym jest ACC po zapłonie. ACC powinno się pojawiać po przekręceniu kluczyka, a znikać powinno po jego wyjęciu. Po pomiarach będzie można coś więcej wywnioskować. Po opisanych oznakach zachowania radia, jakby ewidentnie...
Okazało się że gniazdo kabla zasilającego miało zimny lut i rozłączał zasilanie. Wyglądało to tak jakby ktoś od pracującego odbiornika nagle odciął prąd a na LCD pojawial się błąd U2. Co do baterii wewnętrznej to ten model jej nie ma. Za podtrzymanie pamięci w tym modelu pracują cztery baterie paluszki AA
Kable mam podpięte (wg. mnie) dobrze: zółty - czerwony i zółty; taki sam układ kostki miałem w poprzednim radio - Sony CDX-S22 i podtrzymanie było. A próbowałeś zamienić przewody?
...dobrze jest dać przed kostką przy kablu plusowym bezpiecznik? jeśli tak to jaki amperarz? Do zasilania radia bezpieczniki mają najczęściej wartości 3 do 10 A , do podtrzymania pamięci 0,5 do 1 A. Jeżeli masz w radio bezpieczniki, bądź na kablu to dodatkowego nie potrzeba, ale "Bezpiecznego Pan Bóg strzeże" :D
Radio ma kabel od podtrzymania pamięci. Żółty zdaje się jeśli ma standardową kostkę ISO. Musisz mieć na nim napięcie nawet wtedy gdy radio jest wyłączone.
ACC i BUP - jeśli chodzi o ACC +12 i podtrzymanie +12 (rozumiem że to właśnie jest BUP?) to w radiu chyba wszystko jest ok - tzn radio gra prawidłowo, podtrzymanie pamięci również prawidłowe. Zmieniarka jest również obudową podłączona do masy auta.
Witam! Powinieneś podłączyć +12V na stałe do zasilania radioodbiornika i układu podtrzymania pamięci.
Widocznie radio nie ma podtrzymania pamięci ostatnio odtwarzanego utworu, lub masz problem z podpiętą pamięcią radia. Ewentualnie niektóre radia mają wewnętrzną baterie a te po jednej ostrej zimie są już martwe.
Sprawdź w ustawieniach czy możesz zmienić czas uśpienia, sprawdź także czy nie jest we wtyczce zamienione zasilanie z podtrzymaniem pamięci.
Dostałem radio, fabrycznie montowane w TOYOCIE,które zamontowałem w FABI.Po podłączeniu wszystkich przewodów w/g instrukcji radio wyłączyło mi sygnalizator włączonych świateł.Po odłączeniu przewodu który odpowiada za podtrzymanie pamięci w odbiorniku zaczyna działać sygnalizacja włączonych świateł, a odbiornik po wyjęciu kluczyka "gubi" zaprogramowane...
Większego chłamu się już kupić nie dało? Oj weź się nie znęcaj, wygląda jak oldtimer :D Do autora-radio nie wymaga podtrzymania pamięci bo ma strojenie ,,sznurkowe, kwestię USB i SD pomińmy lepiej.
z tego co się doszukałem to radio wymaga wpisania kodu po odłączeniu zasilania. Wiec pytanie mam nastepujące: Ile to radio pobiera prądu gdy jest wyłączone (tylko podtrzymanie pamięci) Pozdrawiam Paweł
A czy przypadkiem to radio nie ma dorobionego podtrzymania pamięci? Może być już wysłuzony akumulatorek i zabardzo obciąża zasilacz. Pozatym przy podtrzymaniu panasoniki potrzebują raz na kilka miesięcy resetu bo się zawieszają :D
podtrzymanie pamięci radio podtrzymanie pamięci radio podtrzymanie pamięci podłączenie
hasło karty pamieci ustawienia fabryczne xiaomi volvo silnika
moduł hulajnogi moduł hulajnogi
Silnik odbija podczas kręcenia - przyczyny i diagnostyka Resetowanie pilota Came Wagner 5 do ustawień fabrycznych