Wstaw taki sam , będzie najbezpieczniej lub trochę większy 0,22F;0,33F powinno pracować poprawnie. Wymontowany może być uszkodzony - czas robi swoje.
Nie spali - bez obaw. Przewody zasilające w autach mają trzy kolory. Czerwony, Żółty oraz Niebieski. W Twoim przypadku niebieski jest od potrzymania pamięci, czerwony jest zasilający a żółty podświetlanie panelu radia. Nie kiedy trzeba żółty zamienić z czerwonym itd. Nie ma opracowanego jednolitego standardu :) P.S. Trzeba uważać - niekiedy niebieski...
Może było coś już drutowane i zmienione przewody, sprawdź pod którym przewodem masz stałe +12V i tam podłącz podtrzymanie pamięci radia.
podtrzymanie pamięci?
Problem ten to nie kwestia podłączenia. Model ten jest radiem na kieszeń więc podtrzymanie pamięci jest wewnątrz radioodtwarzacza. Pod mechanizmem odtwarzacza jest bateria litowa 3V i to ona jest odpowiedzialna za podtrzymanie nastawów radia. Po prostu trzeba ją wymienić i powinno być po problemie.
Myślę, że to wyjaśni wątpliwości - jak ten kolega nie zajmuje się radiami samochodowymi, to może o tym nie wiedzieć, więc pokaż mu to oraz instrukcję od radia. http://obrazki.elektroda.net/24_11774902... To oczywiście jest widok wtyczki ISO idącej do radia od strony styków wtyczki (od przodu). Podłączenie "Opel" dotyczy radioodbiorników samochodowych...
Witam Jak coś pomoże.
Może ta dioda uszkodzona, wlutuj zwykłą prostowniczą. Tak jak radzili zmierz na odpalonym aucie napięcie na tym małym akumulatorze a później na zgaszonym.
Zapewne nie masz podpiętego drugiego plusa od podtrzymania pamięci radia. W kostce ISO czerwony i żółty powinny mieć +12V
Na BSI masz opisane w którym położeniu ma być wsadzona zwora (client/parking), w pozycji parking nie działa pilot, centralzamek, podtrzymanie pamięci radio, zegar etc. 3,5A to duży pobór prądu, ponad 40W mocy, która gdzieś się zamienia na ciepło
Zasilacz ma równe 12V, sprawdzałem miernikiem. Czyli mogę spokojne tak to podłączyć, bez obawy, że rozsadzi mi akumulator :) A jeśli akumulator będzie o mniejszej pojemności...np 3 A ? Możesz spokojnie tak podłączyć i nie odłączać do końca życia - akumulatorowi na pewno nic się nie stanie. Pojemność nie ma tutaj żadnego znaczenia, przy takim napięciu...
jeśli radio wyciągane to ma sens tylko w samym odbiorniku.Nie widząc radia mozna podac wskazanie ogólne.Podłącz (najprościej ) jakiś mały acu o nap ok 12V miedzy masę i pin ciagłego zasilania (permanent voltage) oraz podaj z +12V przez diode i R= 50-100ohm na jego plus w celu doładowywania. Bardziej eleganckim rozwiazaniem jest poszukać napięcie pamięci...
Witam Czerwony przewód (+) musisz zewrzeć z żółtym (podtrzymanie pamięci). Pozdro
Zmierzyć pobór prądu na wejściu napięcia podtrzymania na wyłączonym radiu i na grającym (nie wiem jaki to model radia) i jeśli jest kilka czy kilkadziesiąt miliamperów to zastosować prosty stabilizator LM7812 w celu obniżenia tego napięcia z 24 na 12V. W zasadzie jeśli będzie się mocno grzał to trzeba będzie mu dodać obciążenie w szeg kilkadziesiat...
Na płytce drukowanej tego radia znajdują się punkty lutownicze gdzie można wlutować diodę D6 i podłączyć bateryjkę litową 3V w punktach Batt+ i Batt - i podtrzymanie pamięci działa.
Dla ułątwienia innym i edukacji kopiuję część odpowiedzi z cytowanego posta Na BSI masz opisane w którym położeniu ma być wsadzona zwora (client/parking), w pozycji parking nie działa pilot, centralzamek, podtrzymanie pamięci radio, zegar etc. 3,5A to duży pobór prądu, ponad 40W mocy, która gdzieś się zamienia na ciepło Poszukaj innych bezpieczników,...
Radio to pioneer KEH-P4800R, ze schematem to niestety mogę mieć problem bo instrukcja oryginalna gdzieś mi niestety wsiąkła:( A z tym dodatkowym kablem, to nie wiem, pamiętam tylko że ma 2 na plus, z tym że jedno to ACC, więc nie wiem czy sie nada.
30mA pobierane przez auto jest wynikiem nie rewelacyjnym, ale spokojnie do przyjęcia. Zależnie od wielu czynników, np alarm, jakieś inne bajery, jak i od typu auta. Do przyjęcia jest do ok 80mA, a w niektórych pobór sięga i ok 120mA i nic z tym za bardzo zrobić nie można (np monitoring GPS). Zobacz ile bierze wyłączone radio z wsadzonym panelem. Bo...
Na jednym masz plusa przy wyjętym kluczyku,tam jest mały prąd,do podtrzymania pamięci radia potrzeba parę mA.Plus po stacyjce wiadomo,około 5 A.Zastanawia mnie te -12V,to jest przy podłączonym radiu ?
Więc sprawdź czy nie masz zamienionych kabli od zasilania i podtrzymania pamięci.
Mam pytanie do grupowiczów: Chodzi mi o to jak mogę zrobić podtrzymanie pamięci w radiu Sony 4000 chcąc to radio wyjmować w całości, a nie tylko panel. Czy można podłączyć akumulatorek mały do kabla, który jest podłączony do akumulatora? Jakieś rozwiązanie ? Z góry dziękuje
Witam. Czy na żółtym przewodzie masz 12V po wyciągnięciu kluczyka? Bo jeśli nie to musisz zamienić miejscami przewód czerwony z żółtym, ponieważ on jest odpowiedzialny za podtrzymanie pamięci w Twoim radiu. Pozdrawiam.
Radio posiada złącza zasilanie, masa, podtrzymanie pamięci Zasilanie i podtrzymanie to jest UB+. Podłącz oba do UB+ i nie będzie gubił pamięci. Nie będzie działać ACC. Funkcja ACC jest po canie.
Kabel żółty to podtrzymanie pamięci. Wyłącz zapłon i wypnij radio, potem przekręć i miernikiem sprawdź gdzie pojawia się zasilanie.
Podłaczone na stale 12 V (z akumulatora) do podtrzymania pamięci ?
Sprawdź jeszcze raz dla weryfikacji te zasilania. Napisz ,na których pinach kostki zasilania radia masz stałe 12V z akumulatora, a na którym jest ACC po zapłonie. ACC powinno się pojawiać po przekręceniu kluczyka, a znikać powinno po jego wyjęciu. Po pomiarach będzie można coś więcej wywnioskować. Po opisanych oznakach zachowania radia, jakby ewidentnie...
i jeszcze przyczepę do przewożenia wszystkiego ;-) I później jak będę machał łapami czy kolanami się zaskoczę że nagle mi się wszystko wyrwało ! Radio zakupione. Nowe 120 zł obsługuje katy sd, niestety brak podtrzymania pamięci.
Mieścisz się w 50mA więc nie ma czym sie przejmować, możesz mieć radio z podtrzymaniem pamięci, może jakaś dioda. 20mA to naprawdę dobry wynik
Zamiast szukać radia, to weź miernik, zapnij amperomierz w obwód radia i sprawdź, ile faktycznie prądu pobiera. Przy okazji sprawdź prawidłowość połączeń zasilania i podtrzymania pamięci.
Radio Vanku AS0672-DE Pin 14 - zasilanie po stacyjce (do uruchamiania radia) pin 15 - masa pin 16 - stały plus (podtrzymanie pamięci)
Radio wymaga tylko jednego zasilania (bez podtrzymania pamięci) Podłączasz tylko jedno zasilanie 1 Zasilanie bezpośrednio z akumulatora-radio będzie grało również na postoju. 2. Zasilanie po stacyjce- radio będzie grało tylko po załączeniu stacyjki.
Prawdopodobnie masz radio z podtrzymaniem bateryjnym pamięci ustawień i bateryjka już skończyła swój żywot. Otwórz, poszukaj - mogą być 2 ogniwa alkaliczne, lub 3-pastylkowy akumulatorek CdNi, cokolwiek by nie było - wymaga wymiany.
Mysle ze na tej stronie zaspokoisz swoja ciekawosc http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj...
Radio samochodowe ma 2 zasilania. pierwsze jest do jego uruchomienia, a drugie właśnie do podtrzymania pamięci ( oczywiście nie we wszystkich modelach) Zobacz schemat złącza ISO.
Witam! Powinieneś podłączyć +12V na stałe do zasilania radioodbiornika i układu podtrzymania pamięci.
Chcesz powiedzieć że, 300mA rozładowuje Ci akumulator? Równie dobrze podtrzymanie pamięci radio mogło by Ci to zrobić. Nie szukaj zwarcia tylko sprawdź akumulator i prąd ładowania.
A to radyjko nie ma jeszcze kabelka prawdopodobnie kolor różowy do podtrzymania pamięci ?.
Pełna zgoda tylko ze po odłączeniu zasilania podtrzymania pamięci radio canva -5800 gubi wszystkie ustawienia uzytkownika. Pozdrawam swiatal
Sprawdź czy zapalniczka ma zasilanie przed czy po stacyjce, bo jak po stacyjce, to nie będziesz miał podtrzymania pamięci radia. Przewód od podtrzymania pamięci radia musi być cały czas zasilany.
Opowiem moją historię. Miałem samochód bez odcinania zapłonu do radia po stacyjce.. Radio Chińskie, marka bodajże Dalco. Oczywiście + po zapłonie i podtrzymanie pamięci były razem. Radio działało, ale po dwóch dniach postoju samochodu nie dało się odpalić! Podpiąłem więc amperomierz w szereg z czerwonym przewodem, pokazało 500mA (ponad 5cio krotnie...
Podtrzymanie pamięci w radiu po wyłączeniu wyłącznika głównego na masie. Pomoże ktoś z takim tematem jak gubienie pamięci ustawień i stacji radiowych. Wyłączam wyłącznikiem na masie cały prąd z auta, bo stoi nie raz miesiąc nie raz 2-3 tyg. No i wiadomo, wszystko wraca do ustawień fabrycznych. Radio to Alpine cde 203bt jeżeli trzeba zapłacę za zrobienie...
Ze sterowaniem z kierownicy może być problem, gubienie ustawień to brak +12V na podtrzymanie pamięci radia.
Chcę zrobić podtrzymanie pamięci w tym radiu, bo denerwuje mnie gdy włączam je i muszę wszystko ustawiać od nowa. Radio czy cały zasilacz z radiem ?
A można do tego użyć oddzielnego zasilacza 12v od jakiegoś innego urządzenia np. ładowarkę? :D I ile musi mieć amperów taki zasilacz? A. no i jak podłączyć minus tego zasilacza? Bo plus to wiadomo, że do podtrzymania. Radio obecnie podłączone pod zasilacz komputerowy.
Każde radyjko ma jakieś podtrzymanie pamięci. Jęsli kupisz radio na panelu to wyciągasz panel i dziesz do domu i rano masz dalej to samo. Jeśli chcesz radio starsze które będzie się wyciągać całe(korpus) to polecam radyjka blaupunkta. Modele ciężko podać bo trzeba by napisac całą encyklopedie.
Dzień dobry! Czy istnieje w radiach samochodowych możliwość podtrzymania pamięci po wyjęciu z kieszeni. Pozdrawiam
Zapewne ginie plus po wyłączeniu stacyjki. Na żółtym przewodzie wymagane jest +12V do podtrzymania pamięci niezależnie od położenia kluczyka. Pozdrawiam
Ponieważ występuje separacja przekaźnikami - centrala steruje przekaźnikiem, a dopiero one sterują jakimkolwiek innym urządzeniem. I te inne urządzenia nie pobierają prądu z centrali. Centralą możesz sobie radio włączać, ale nie czerpać z niej prądu do podtrzymania pamięci.
Sprawdź w ustawieniach czy możesz zmienić czas uśpienia, sprawdź także czy nie jest we wtyczce zamienione zasilanie z podtrzymaniem pamięci.
Radio po podłączeniu + i - w ogóle nie reaguje. Dopiero gdy podam napięcie na podtrzymanie pamięci radio się włączy. To najzupełniej normalne zachowanie. A dalej to szkoda zdrowia, no chyba że dla siebie się poświęcasz choć ci którzy by to potrafili naprawić nigdy tego nie kupią bo wiedzą jak jest zrobione. SławeK
To radio mam akurat na stole. To radio się wyłącza od razu po wyjęciu kluczyka. Przy wyjętym kluczyku można je włączyć na 20 min, i tak w kółko. Jeśli podłączysz piny na odwrót to może być taki objaw jak u Ciebie. Skoro miałeś wcześniej radio nie fabryczne, to mógł ktoś zamienić piny w kostce iso lub gdzieś w instalacji. UB - stacyjka, +15 - stałe,...
czerwony należy odłączyć od instalacji samochodowej a koncówkę wychodzącą z radia na stałe połączyć z żółtym gdyż jest tam stale 12 V niezależnie od stacyjki i nie ma to wpływu akumulator bo po wyłączeniu radia jest pobierany minimalny prąd do podtrzymania pamięci.
Przewód oznaczony w radiu ACC ( najczęściej oznaczany kolorem czerwonym, podłaczyć po stacyjce - 1sza pozycja. np. do bezpiecznika gniazda zapalniczki. Kolor żółty podłączyć do akumulatora lub tam, gdzie napiecie jest zawsze. (Podtrzymanie pamięci radia). Przewod pomarańczowy podłącza sie do wyłącznika swiatel, tak by pojawiło sie na nim napięcie z...
Stare radio CB z czasów z żółtym i czerwonym zasilaniem (praca/podtrzymanie pamięci, przez niektórych jedno łączone za stacyjką, drugie przed). Jakiego napięcia naprawdę wymaga na podtrzymaniu? Nie podam modelu - zagadnienie otwarte.
Prawdopodobnie po wyłączeniu stacyjki całkowicie odcinasz zasilanie do radia. Musisz tak podłączyć by zasilanie ciągle dopływało do radia. Są tam prawdopodobnie (nie znam tego odbiornika albo go nie kojażę ) 2 przewody żółty i czerwony. Jeden z nich musi mieć ciągłe zasilanie do podtrzymania pamięci.
"Zrobiłem swoje pomiary i wyszło mi że po podłączeniu podtrzymania pamięci radio zaczyna pobierać prawie 100 mA prądu" To jest cytat z mojego pierwszego postu, aby wiedzieć jaki prąd pobiera radio musiałem podłączyć miernik Gdy podłącze samo zasilanie do radia prąd jaki pobiera to radio to około o,5 mA, gdy podłącze podtrzymanie prąd nagle wzrasta do...
Warto by sprawdzić do jakiego poziomu spada napięcie podczas rozruchu samochodu. Zauważyłem taki objaw w swoim samochodzie podczas dużych mrozów, w czasie uruchamiania skasowały się ustawienia, co prawda stało się to tylko raz w moim przypadku ale jest to możliwe. Teraz mamy cieplej może problem ustąpi. Jeśli nie to trzeba sprawdzić obwód podtrzymania...
Napisz kolego jeszcze jakie to radio? Sprawdź miernikiem czy na kostce jest stałe zasilanie + z akumulatora (bez włączania zapłonu). Powinno one być podłączone do pinu w radiu oznaczonego symbolem "akumulatora", Jest to niezbędne do podtrzymania pamięci, Dodam że niektóre radia (nie fabryczne) za nic nie chcą trzymać pamięci.
Witam posiadam radio naviheawen NA- 7195 i chciałbym dowiedzieć się który przewód odpowiada za podtrzymanie pamięci radia. z góry dziękuję
gdzie podpiąć baterie czy cokolwiek zeby radio nie tracilo pamieci przy wylaczonym zasilaczu?? To radio fabrycznie ma podtrzymanie. Jeśli nie ma, to może ktoś wymontował akumulatorek. W moim podtrzymanie działało.
Ze zdjęcia widzę że z fabrycznej instalacji nie zostało za dużo. https://www.sony.pl/electronics/support/... Stałe 12V i + po zapłonie ze stacyjki. 12V stałego tylko do podtrzymania pamięci radia.
Kolega wyżej wspominał coś o obcieczeniu zasilacza O czym? W zasilaczu namierzasz +12V i masę. Do +12V podłączasz + radia i cieńszy przewód plusowy odpowiadający za podtrzymanie pamięci radia.
To radio oplowskie, ma więc zamienione w kostce ISO zasilanie stałe (tutaj główne, w innych radiach to podtrzymanie pamięci) z zasilaniem po stacyjce (w innych radiach to jest główne zasilanie, tutaj jest tylko sygnałem sterującym). Przy prawidłowym podłączeniu da się je włączyć przy wyłączonym zapłonie ale samo się wyłączy po 1h.
Witaj Spróbuj podmienić kable czerwony z żółtym. Lub miernik albo żarówkę podłącz pod masę a drugi pod czerwony . Tu powinno być napięcie po stacyjce.W żółtym kablu powinno być napięcie cały czas to jest podtrzymanie pamięci radia .
To radio ma na 100% kabel podtrzymania pamięci. Musiałeś coś źle podłączyć.
Witam, jak w temacie radio niby się wyłącza normalnie, ale nie przestaje pobierać prądu przez co potrafi w ciągu kilku dni postoju wyssać aku... Mam zepsuty miernik /wyświetlacz/ i o ile się nie mylę pobiera około 3mA, z mojej wiedzy dla podtrzymania pamięci powinno pobierać jakieś 0,1mA. Co mu dolega? Pomierzyłem opory miedzy stykami zasilania i stykiem...
O radio z wewnętrznym podtrzymaniem może być trudno. Typowo radia samochodowe mają na złączu dwa wejścia zasilania. Jedno, żeby grało, drugie żeby pamiętało. Tym wejściom radia odpowiadają dwa wyjścia zasilania na złączu samochodu - jedno załączane przez stacyjkę, drugie z pominięciem stacyjki. Czy ta maszyna budowlana ma standardowe złącze do radia,...
Co to za radio? Czy w aucie od podtrzymania pamięci akumulator Ci się momentalnie rozładowuje?
Jeszcze może dodam,że jeśli odczepię ten kabel od podtrzymania pamięci to radio nie chce sie włączyć. A tak to wszystko działa ok.
Witam! Kupiłem radio JVC kd-g 343. Podłączyłem je w autobusie i mam pewien problem. Instalacja 12v na radio jest wyprowadzona ze wzmacniacza. Ale jest tam tylko masa, +12 po zapłonie i przewody głośnikowe. Przewód plusowy od podtrzymania pamięci ma niestety 24v. Gdy to tak podłaczyłem to radio wogóle nie chciało się włączyć. Gdy odpiełem przewód od...
Sprawdź czy masz dwa przewody zasilające, jeden żółty a drugi czerwony, żółty to podtrzymanie pamięci w radio zaś czerwony główny zasilający.
Radio ma jeszcze bateryjne podtrzymanie? Tak, praktycznie każde radio potrzebuje zasilania do podtrzymania pamięci. Te powinno mieć stałe zasilanie z akumulatora na pinie nr.4 kostki ''A".
Witam jedeno z zasilan BEZWZGLEDNIE musi bycz podlaczone przez stacyjke, pameiec pobiera okolo 10mA a glowne zasilanie nawet jak wylaczysz radio to pobiera okolo 250mA. sprawdz na ktorym masz takie duzy pobor przy wylaczonym radiu i polacz przez stacyjke. Pozdrawiam
Troszkę za mało info. Jakie masz radio i czy mierzyłeś już kostkę do radia (czy nie zamienione plusy)
Naczytałeś się a prostej lampki probierczej nie wziąłeś by sprawdzić czy w kostce iso są dwa plusy( stały i po kluczyku) na odpowiednich miejscach i czy znika właściwy po wyjęciu kluczyka. Pomyśl trochę. Antena automatyczna to wyjście zasilania na antenę lub inne urządzenia a nie wejście ! Ten jakiś niebieski to może być do włączania wzmacniacza a Illumination...
Napisałem z reguły bo jak ktoś zamiast oryginalnego radia wstawił coś innego i pomyłkowo jako plus zasilania podłączył ten z akumulatora (co normalnie powinno służyć tylko podtrzymaniu pamięci radia) a nie plus po stacyjce to radio mu się nie wyłączy nawet jak wyjmie kluczyk. Chociaż nie wiem czy ktoś teraz w nowych autach wymienia jeszcze zintegrowane,...
A podtrzymanie pamięci masz podłączone
Witam wszystkich.A co do tematu to na moje to radio ma na pewno podtrzymanie pamięci.Tylko mam pytanie jeszcze w jakim aucie jest podłączone?Bo np.VW ma inaczej wyprowadzone zasilanie radia i pamięć idzie przez stacyjkę i dlatego może się kasować.A w jakim aucie to radio hula?Pozdrowionka.
W tym modelu radia za podtrzymanie pamięci odpowiada styk A4 w kostce ISO - który powinien być połączony bezpośrednio z plusem akumulatora. Warto poczytać instrukcję [url=https://vordon.pl/wp-content/upload...
kupisz u nich inwerter który to potrafi Czegoś tu nie rozumiem, proponujesz konwerter CAN, Który na czuwaniu pobiera 9mA. Podczas gdy autor broni się przed jakakolwiek ingerencją w instalacje i kombinuje załączać radio przekaźnikiem. Podczas gdy prawidłowo podłączone radio to pobór prądu na czuwaniu 5 mA. Wystarczy parę kabli podłączyć jak zasilanie...
Witam. Mam problem z podłączeniem radia Pioneer DEH-2000MPD w samochodzie Daewoo Lanos. I nie mam pojęcia jak podłączyć radio tak aby po przekręceniu stacyjki na off radio nie gubiło zapamiętanych stacji radiowych, ponieważ nie mogę znaleść kabla, który by podtrzymywał pamięć w tym oto radiu. W tej chwili mam podłączone radio do kabla 12V+ za pomocą...
Myślę, chociaż mogę się mylić, że te piny to (według kolejności podanej przez Ciebie): - główny plus, - główny minus (masa), - plus do podtrzymania pamięci, - podświetlenie plus, - podświetlenie minus. Pozdrawiam.
Jestem użytkownikiem XR-C450. Problem polega na tym, że po każdym wyjęciu go z auta traci pamięć. Fabrycznie jest to radio z panelem, czy w związku z tym pudło musi cały czas być pod napięciem. Jeżeli tak to jest może jakiś sposób na podtrzymanie pamięci, jeżeli nie to w jaki sposób jest to potrzymanie tam realizowane. Pozdrawiam
Silnik i tak powinien pochodzić 10-15s przed ruszeniem, więc nie powinno być to nieudogodnieniem. Jest do zrobienia zrobienia układ podtrzymujący, jednak tu by było potrzeba trochę wiedzy oraz superkondensatorów i układu do ich ładowania. Ewentualnie brać zasilanie z linii podtrzymania pamięci radia i kluczować je napięciem z gniazdka zapalniczki. Wtedy...
http://www.audiobas.pl/foto/109.jpg Żółty: Podtrzymanie pamięci (stałe +12V) Czerwony: +12V (stałe, ewentualnie po przekręceniu kluczyka) Czarny: Masa
Witam wszystkich. Wymieniłem radio RCD200 na chińskiego Androida. Chińczycy dołączyli adapter ISO - ich kostka, jak dokupiłem qudlock - ISO. W takiej kombinacji nie ma napięcia w przewodzie czerwonym - zasilanie ze stacyjki. Zmostkowałem z zółtym - podtrzymanie pamięci, radio oczywiście działa. Działa również cały czas port usb w radiu, a na nim kamerka...
Polecam stronkę www.studio24.prv.pl później kablomania, panelowe i znajdziesz opis złącza JVC oraz wiele ciekawych informacji. Najlepiej wykorzystać próbówkę i sprawdzić na których przewodach w kosce od auta jest stałe 12V (zapewne pin4) oraz na którym pojawia się 12V po przekręceniu kluczyka w stacyjce(zapewne pin3). Mając takie informacje dokonujemy...
Memory musi być podłączone na stale do +12V , ew. oba kabelki choć wtedy może być większy prąd spoczynkowy. :D Ty masz w samochodzie + który pojawia się dopiero po przekręceniu stacyjki i dlatego radio tak się zachowuje. (Philips pamiętał bo ustawienia miał w pamięci nieulotnej EEPROM , a tu musi być zasilanie na podtrzymanie pamięci). Tak że przełożyć...
Skośnookie tłumaczenie z angielskiego na polski i szary user ma pozamiatane. Otwórz sobie 3-ci link od góry i przetłumacz sobie rozpiskę na język polski: http://www.elektroda.pl/rtvforum/forum21... Zakładka ISO, bo inaczej....BEZ EFEKTU :D Dodano po 5 Kostka od str. auta wygląda na KIA, albo hyundai na stronie Leszka powinna być. Trzeba wziąć do...
Wobec tego, jeśli tak chcesz kombinować, odwiedź stronę naszego kolegi z forum: http://studio24.prv.pl/. Wejdź w dział CAR AUDIO i w menu po lewej wybierz FAQ. Jest tam pytanie jak dorobić podtrzymanie pamięci radia, jest prosty schemacik i wszystko opisane. Z układem ładującym akumulatorek oczywiście. Napisz czy o to Ci chodziło.
T.MUTE - wejście wyciszania (do zestawy głośnomówiącego, radio wycisza się, jak dzwoni telefon) +12 V (BACK-UP) - podtrzymanie pamięci (normalnie połączyć z + zasilania, na początku zostaw odłączone i podłącz jakby radio nie działało) +12 V ELECTRIC ANTENNA - wyjście do anteny elektrycznie wysuwanej (nie wiem jak podłączyć;) ) DIMMER - jakiś ściemniacz,...
Środkowy w niektórych radiach (np. Alan 28 ) jest do podtrzymania pamięci.
Jak długo trzymasz OFF to całkiem się wyłącza i nie źre prądu aż tyle. Jak masz podtrzymanie na baterii 9V (6F22 alkaliczna) na samym BAT (nie wolno dać od razu na ACC) to też sobie nieźle radzi. A co do przerabiania - raz widziałem jak na Volumenie dorabia się kieszenie. Jak by mi coś takiego ktoś z moim radiem zrobił to by nim dostał po głowie. Problem...
Jeśli miałby się rozładowywać to przy poprzednim podłączeniu które było błędne. Więcej prądu traci się przez samowyładowanie akumulatora aniżeli pobiera podtrzymanie pamięci w radiu.
w radiu powinien byc kondensator(ok.1 F ) lub batryjka do podtrzymania pamięci.pewnie trzeba wymienic.
Jest to przewód od podtrzymania pamięci, żółty. Radio będzie grało w Fiacie Cinquecento, w tym fiaciku będzie pamiętało stacje? Obecnie jest w domu pod prostownikiem w fazie testów(aby nie padło w aucie).
- ----------------------------------------... tu masz więcej informacji ze strony http://www.studio24.prv.pl/ ----------------------------------------... Jak dorobić podtrzymanie pamięci radia? Radia można podzielić na takie, które nie tracą zawartości pamięci po wyłączeniu zasilania (np. Blaupunkt, Philips, Grundig) i na takie,...
Taki problem że jako elektryk z zawodu na noc zawsze mam wszystko w warsztacie wyłączone Za dużo widziałem skutków zwarć przeciążen itp warsztatowych urządzeń Może przesadzam z ostrożnością ale to weszło mi w krew i wszystko co można to rozłaczam na noc w warsztacie Dobra skoro nie ma sposobu na podtrzymanie pamięci to radio trafi do samochodu lub jakiejś...
I dodatkowy przewód na podtrzymanie pamięci żeby Ci się radio nie rozkodowało bo programy pójdą w pole.
No to masz źle podpięte radio. Odcina prąd podtrzymania pamięci po wyłączeniu zapłonu. Rolę odgrywają przewody czerwony i żółty.
radio podtrzymanie pamięci podtrzymanie pamięci radio podtrzymanie pamięci podłączenie
zerowa licznik licznik rozwiązać opóźnienie alarmu dioda alarmu świeci cobra
pętla prądowa poduszka elektryczna
SEW MOVIDRIVE MDX61B – silnik buczy, diagnostyka falownika, ustawienia PWM, hałas CANM8 – podłączenie do szyny CAN w Peugeot 5008: lokalizacja przewodów, BSI, OBD-II