Do sprawdzenia stacyjka przekaźnik, dochodzi napięcie do elektromagnesu na rozruszniku? Masa ok?
Witam Odpowiedź na pytania: - kable mogą zostać skręcone i zaizolowane. - nic się nie stanie jeśli radio będzie włączone podczas rozruchu silnika - instalacja w tym miejscu na pewno jest gdzieś zabezpieczona - na pewno jest jakiś bezpiecznik, który zabezpiecza ten obwód. Bez zabezpieczeń jest tylko zasilanie rozrusznika.
Sprawdź zasilania na bcm od tego bym zaczoł.(Zakładam że akumulator masz naładowany)
Witam! To może być problem związany z akumulatorem, jest już słaby i przy rozruchu napięcie spada do niskiej wartości, bo potrzeba dużo prądu do kręcenia rozrusznika. Pozdrawiam.
na wyłaczonym kluczyku moga pobierać prąd: alternator, rozrusznik, światła awaryjne, postojowe, radio, alarm, światła oświetlenia wnetrza. sposób sprawdzania rozrusznika i alternatora - odkręcić głowne przewody zasilające. pozostałe jak ci kolega powyżej poradził
Masz ACC... tylko fabryczne radio (Blaupunkt/Grundig/Sony) miało zamienione przewody ACC i BAT (czyli 12V po stacyjce i 12V z aku). ACC to jest takie 12V po stacyjce, tylko że nie jest to zapłon - pojawia się po włączeniu zapłonu ale znika dopiero po wyjęciu kluczyka ze stacyjki a nie od razu po wyłączeniu zapłonu (za to jest odłączane w momencie pracy...
Masa to powinna była być, w końcu były kostki ISO do radia, a jak nie było niczego się nie lutuje - potrzebna jest końcówka oczkowa i są w paru miejscach punkty masy - złącza śrubowe przyspawane do nadwozia, jedno masz przy skrzynce bezpieczników za schowkiem po stronie kierowcy. Z zasilaniem wpinasz się w przewody złącza skrzynki bezpieczników - bierzesz...
W takim razie pewnie rozrusznik zapewne komutator i szczotki. Ewentualnie słaba masa rozrusznika lub przekaźnik rozrusznika.
W wiekszosci samochodow za odlaczanie zbednych odbiornikow pradu jest odpowiedzialna stacyjak, przeczysc styki na alternatorze, akumulatorze i cewce rozrusznika i sprawdz czy podczas krecenia rozrusznikiem dziala ci np radio czy nawiew
Witaj! Nic nie wiemy o twoim samochodzie,od kiedy tak to się dzieje,czy ktoś grzebał itp. Moje podpowiedzenie to bym sprawdził połączenia z masą nadwozia akumulator silnik,bezpieczniki czy nie mają śniedzi na stykach oraz stacyjkę i połączenia w koło.Może tam są luźne przewody. Jak piszesz radio gra bez pracy silnika a po uruchomieniu przestaje. Stacyjka...
Podłącz się pod te rozprute kable. Zmierz na wyłączonym włączonym i podczas rozruchu z podpiętym i bez radiem. Ale zanim to zrobisz włącz zapłon i dopiero podepnij radio jeżeli zadziała od razu jesteśmy w domu , zmież tylko z podłączonym radiem podczas uruchamiania rozrusznika.
Witam mam problem z radiem blaupunkt car300 i po wymianie rozrusznika na wyświetlaczu pisze safe. Co z tym zrobić jak to naprawić?
No to każda z tych 4 przyczyn trzeba sprawdzić może radio robi zwarcie Również tak duży pobór może powodować alternator lub rozrusznik Trzeba by było wypiąć alternator i powtórzyć pomiar No ale zaczął bym od sprawdzenia tego do czego już doszedłeś radio itd
No pewnie, zasilanie siada, a nie radio.
Dzięki za poradę! Czyli wynika z tego, że tego typu radia nie mogą być uruchamiane ani pod napięciem podczas kręcenia rozrusznikiem! ja właśnie to tak rozwiązałem! Moje radio podczas kręcenia rozrusznikiem jest odłączane od napięcia!
mogę się mylić ale wydaje mi się, że gdyby ta był alternator to w ogóle nie miałbym prądu, a wszystko jest radio, światła, rozrusznik działają :)
Myslę że to wszystko jest dużo prostsze. Ale nie napisałeś jakie masz radio i nie mierzyłeś napięcia w instalacji a szczególnie w momencie gdy się to dzieje. Otóż dobre markowe radia mają dobrze działać od około 11,5V a czesto mnie do napięcia około 14,8V. Jesli masz słaby akumulator i jeżdzisz po mieście na światłach słuchając muzyki głośno to normalne,...
Witam, Problem: Sporadycznie (niestety coraż częściej) przy próbie odpalenia auta cisza (rozrusznik nie kręci), wszystkie kontrolki normalnei gasną, po paru próbach i/lub dłuższym przytrzymaniu kluczyka prez pare sekund w pozycji 3/"start" to rozrusznik kręci i auto odpala od strzała. Wiem, że albo problem z rozrusznikiem albo kostką stacyjki. Proszę...
Pisałeś że masz napięcie na żółtym przewodzie teraz nie ma? Na żółtym jest napięcie bezpośrednio nawet na wyłączonym zapłonie. Nie ma napięcia w ogóle w bezpiecznikach od radio, zapalniczki i rozrusznika.
Radio VW Gamma5 od jakiegoś czasu rozładowuje akumulator, po 2 dniach postoju akumulator jest za słaby żeby rozrusznik zakręcił
Przyczyna najprawdopodobniej leży w wypalonym styku kostki stacyjki lub tzw. Przekaźniku odciążającym (rozłącza w momencie kręcenia rozrusznikiem).
włącz klimę, dmuchawę na max, ogrzewanie tylnej szyby, radio itd i włącz rozrusznik A od kiedy to w normalnym aucie rozrusznik startuje bez odcięcia wszystkiego co zbędne, z radiem włącznie? Od kiedy to klima da się uruchomić przy zgaszonym silniku? O jakich autach rozmawiacie? O jakichś zabytkach czy nowszych niż te dwadzieścia lat, że robi im różnicę...
Raczej to normalne bo rozrusznik pobiera znaczny prąd i napięcie spada i resetuje ci radio. Chyba że masz inną instalację bo skutery to nie tylko bez rozrusznika ale i bez akumulatora się produkuje.
Nie kontrolki wg sie nie zaświecają , a światła i radio chodzi.
Kolego idź do dobrego elektryka. Nie szukaj sam bo możesz popsuć jeszcze gorzej np uszkodzić moduł tak jak ja to zrobiłem. Przedtem sprawdź radio,rozrusznik, alternator i coś co nie jest wyposażeniem oryginalnym. 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych, jeśli jest to kolejne pytanie, w szczególności inne niż osoby pytającej. Z racji szacunku...
Zamontowałem radio chińczyk Podofo 9" 4GB/64GB, do Skody Rapid. Wszystkie funkcje działają przy kluczyku w pozycji 1 i 0. Wyłącza się dźwięk/głos we wszystkich funkcjach po włączeniu rozrusznika/silnika auta. Radio nie gaśnie nawet na moment, wszystko działa tylko bez dźwięku. Aby ponownie włączyć dźwięk muszę rozpiąć podłączenie przejściówki, połączyć...
Może to byc prądem? ogólnie napięcie w bezpiecznikach okswiatła swiecą radio gra rozrusznik kreci idealnie
Wyłączające radio nie ma nic wspólnego z rozrusznikiem tak jak mówisz, niestety nie trafiłeś. Diagnoza to padnięty akumulator
Z pomocą np. multimetru (lub układu z żarówką) rozszyfrujesz styki stacyjki. Środkowy (grubszy), to plusowy z akumulatora, I pozycja może być np. tylko radio, II zapłon a III i ostatnia pozycja "sprężynująca", to uruchamianie rozrusznika.
Witam. Toyota verso 2009r. 2.0 d przy wkładaniu katalizatora coś zaiskrzyło. Rozrusznik nie kręci. Radio, cimatronic, kierunkowskazy nie działają. Gdzie szutak awarii? Wszystkie bezpieczniki są dobre.
Tak dla podsumowania tematu Padł ABS oraz ECU !!! oraz z mnie istotnych rzeczy radio i rozrusznik ;) Powód 24v ( ale dopiero wyciągnąłem to od właściciela jak już auto uruchomiłem ) Temat do zamknięcia.
Pewnie spada napięcie w instalacji z powodu dużego poboru prądu przez rozrusznik.
Uuu... Będzie lipa. Alarm jest za radiem, blokuje rozrusznik (chyba czarny cienki przewód, ale mogę się mylić!) i co najgorsze blokuje komputer. Tak było w Roverze takim jak Honda Civic, podejrzewam, że tu będzie to samo...
Stary akumulator ładował się bardzo krótko bo godzinę, zostawiłem go na prądzie doładowania na noc. Jeden dzień działał w miarę normalnie a dziś rano rozrusznik zakręcił jeden raz i koniec. Napięcie jest 12V radio, światła itd działają i nie przygasają ale rozrusznik ani myśli kręcić. Czy to już definitywny koniec startego AKU?
Witam. Posiadam Transita 2.2 z 2010r i napotkalem sie z problemem po wymianie rozrusznika ze dosyc czesto po przekreceniu kluczyka na zaplon swieca sie kontrolki ale zegary leza w miejscu a przy probie odpalenia czasem niema pradu na rozruszniku a czesto zegary i radio sa aby podswietlone ale nie dzialaja. Spotkal sie ktos z takim zjawiskiem ?? Dodam...
Kontrolki palą się normalnie na desce rozdzielczej. Reszta rzeczy w aucie działa tzn. światła, radio, rozrusznik kręci, dmuchawa itp. Któryś poprzedni właściciel miał alarm ale nie działa on. Został wyłączony, zostały tylko jakieś pozostałości. Przekaźnik tak jak pisałem sprawdziłem w innym aucie i działa. Sprawdziłem miernikiem bezpieczniki i wszystkie...
Czy jest sposób na podłączenie radia w samochodzie tak aby przy włączeniu rozrusznika radio się nie wyłączało. Silnik Diesla wymaga aby właczyć rozrusznik od kilku do kilkunastu sekund od włączenia zasilania ( aż zgaśnie kontrolka nagrzewania się świec żarowych) W tym czasie jeżeli radio włącza się poprzez stacyjkę, zaczyna pracować. Po czym przez włączenie...
Chodzi o kable od zasilania ?? Tzn. dac taki przewod jak od rozrusznika ;)??
Sprawdż gęstość elektrolitu areometrem w przypadku zwarcia w którejkolwiek celce bedzie mała gęstość, napięcie na AKU to małodajna informacja, jeżeli gęstość jest prawidłowa to należy wykonać próbę pojemności to ci wykona serwis lub każdy punkt sprzedaży AKU. Napięcie miarodajne to: - podłącz woltomierz bezpośrednio do AKU w aucie - wyłącz wszystkie...
Bendiks z allegro. Filmik wstawię jutro rano.
Padł elektromagnes rozrusznika.
Jeżeli chodzi o tablicę rozdzielczą to pozostaje zapalona tylko kontrolka od ładowania, (mniej więcej tak jak po pierwszym przekręceniu kluczyka) w tym czasie , światała radio i rozrusznik działają(rozrusznik kręci ale auto za cholerę nie zapali).
kenwood koc-w312 Nie ma takiego radia. Poza tym objawy, o których piszesz są jak najbardziej normalne. Radio ma się wyłączyć przy kręceniu rozrusznikiem.
Witam wszystkich opiszę problem z jakim walczę. Po wyłączeniu silnika i przy próbie uruchomienia nie działała deska rozdzielcza i nie mogłem odpalić. Rozrusznik nie kręcił brak prądu. Działa radio, dmuchawa, awaryjne, światła. Po odłączeniu masy od akumulatora deska zaświecą się i po sekundzie gaśnie jakby coś ja rozłączało. Czy macie pomysł co może...
Niekoniecznie kontrolka swieci przy zwarciu diody zależy od zwarcia , a pomiary należy wykonać amperomierzem włączonym szeregowo z akumulatorem i sprawdzić pobór prądu jeśli będzie większe jak 100mA bez włączonych odbiorników jeszcze zależy jakie radio jest zamontowane czyli przy większym prądzie należy odłączyć ten gruby kabel od alternatora jeśli...
Drugi akumulator poniewaz wiele innych urządzen w samochodzie ciągnie duzo prądu(swiatła,radio,wycieraczki,rozruszn... ,a komputer to juz b.duze obciązenie.Pasowałby jeszcze 2 alternator ,ale to juz za duzo zbawy:P:):D.
Jak mierzyłeś pierwszy raz to akumulator był już rozładowany po rannych próbach więc takie napięcie to nic dziwnego szczególnie przy -10. Potem jak zapalił trochę już akumulator się podładował więc napięcie było wyższe. To też normalne. Warto by się tylko zastanowić dlaczego nie zapalił rano. To może być rozrusznik, styki akumulatora, zużyte świece,...
klemy odpinalem i zapomalem i nic ;/ to widac jak ewidentnie nie dziala pompa i rozrusznik, radio, swiatla, zamek centralny wszystko dziala :(
Co odpalenie samochodu trzeba wpisywać kod Akumulator w pełni sprawny? Podłącz multimetr do kostki zasilającej radio i sprawdź na niej napięcie w trakcie uruchamiania rozrusznika. A tak w ogóle to wcześniej było dobrze, zmieniałeś radio czy może samochód świeżo kupiony i nic nie wiesz o jego przeszłości.
Witam. Może miał ktoś z was podobny przypadek. Renault midlum 2005r. Uruchamiałem że startera, były słabe akumulatory. Od tej pory nie zapali, świeci się błąd 92. Rozrusznik kręci. Nie działa tachograf i radio.. Jeśli ktoś coś wie, proszę o podpowiedź... Pozdr
,,cytat,,-Myślę też, że zamiast w stacyjkę, lepiej się wpiąć w obwód rozrusznika, wtedy radio zagra nawet przy wyjętym ze stacyjki kluczyku, czaem się to przydaje, kiedy np. zostawiasz dziecko w aucie, itp. Pozdrawiam.[/quote] Kolega rozumie to, co napisał? Ten obwód jest zasilany tylko w trakcie pracy rozrusznika
Pomyśl ile prądu potrzebują światła lub radio a ile rozrusznik. Podładuj lub wymień AKUMULATOR.
Czy rano rozrusznik cały czas normalnie kręci czy rozładowuje się szybko bateria?
Próbowałem jeszcze odpalać przy włączonych światłach i włączonym radiu. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce rozrusznik kręcił powoli a radio zgasło.
Nie naprawią. ale kolejne uderzenie magnesu na bendixie może spowodować dociśnięcie zużytej zabrudzonej szczotki. Efekt podobny do pradawnej metody postukania młotkiem.... Na początek sprawdź klemy i do tego ich czystość. Jak okaże sie że pomoże - bajka . Jak nie woltomierz w łapę i jak przy rozruchu napięcie spada do 10V - 11V (zakładając że masz sprawny...
Witam. Może aku nie trzyma lub coś pobiera np. radio, uszkodzony alternator- diody, regulator napięcia. Sprawdź ładowanie. Może też być problem z rozrusznikiem- szczotki, tulejki na wirniku mają duży luz, bendiks.
Raczej skupiłby się na zasilaniu radia i regulatora jeśli go podejrzewasz. Czy na zapłonie, jak włączysz radio jeszcze przed odpaleniem, to czy przekręcenie kluczyka na pozycję rozrusznik wyłącza radio ? Wyłącza się podczas spokojnej jazdy prostą równą drogą, czy związane to może być ze wstrząsami ? Coś jeszcze się wtedy wyłącza ? Elektryczne szyby,...
po przekręceniu kluczyka nie dzieje się nic pompka paliwa nawet nie pracuje , nic nie świeci .
Jeżeli ma S&S oraz obroty ponad 1000 i ładowanie na max to niestety ale komputer stwierdził iż akumulator jest już do wymiany. Ja wiem że zaraz autor odpisze "ale przecież rano super kręci rozrusznikiem", ale niestety tak mają zakodowane w sterownikach. Wymienisz aku i wszystko wróci do normy. Oczywiście ten "zużyty" akumulator może spokojnie pracować...
Hehe akumulator nie wyrabiać - ciekawe jakby pociągnoł rozrusznik. Radio nie dostaje odpowiedniej "mocy". Daj grubsze kable na zasilanie
Zwracam się o pomoc, ponieważ kończą mi się pomysły. Problem polega na tym,że rozrusznik w samochodzie po przekręceniu kluczyka w ogóle nie kręci, kontrolki się świecą , radio, wszystko inne śmiga. Rozrusznik kręci przy bezpośrednim zwarciu przy akumulatorze, natomiast przy zwarciu za stacyjką już nie. Prąd ginie więc gdzieś między stacyjką a rozrusznikiem....
W tych temperaturach to i tak powinien pyknąć ładnie na zimno...oddać auto do porządnego warsztatu takiego polecanego i nie żulić. Zrobią diagnostykę, testy i gitara...to układ CR i może być kilka przyczyn...po co wydawać kasę na pa....
A akumulator naładowany?
Obstawiam małą rezystancję zestawu głośników + cienkie kable do głośników i zasilający radio (masa też się liczy). Żeby kopnąć 200 wat w głośniki radio ciągnie 30 amper. Dodatkowo fabryczne zasilania radia idzie przez stacyjkę, przekaźniki odcinające napięcie kiedy kręci rozrusznik w efekcie oporność tego wszystkiego jest dość spora.
Dodam, że po pierwszej stluczce, no co prawda zerwane lusterko i rysa tylko, po odbiorze od mechanika, nie pokazywało jaka stacja albo częstotliwości jak się zmieniało radio dzialalo, widniał tylko cały czas jakiś napis, ostatnio po tym jak poszedł rozrusznik, radio rozkodowane, pokazują różne pafametry ale no jak jiz mówiłem, żadnego SAFE nie ma. Najlepiej...
To ze po przekręceniu rozrusznikiem radio się wyłącza to jest normalne, bo podczas rozruchu spada napięcie akumulatora i radio widocznie ma za niskie napięcie. Druga sprawa to masz albo zły styk w kostce połączeniowej, albo zimny lut w radiu.
Pewnie masz wzmaka na stałe podłączonego w trybie pracy, czyli tylko + i -, a brakuje trzeciego kabelka podciągniętego z radyjka (właśnie tego remote), który załącza i wyłącza wzmacniacz razem z radiem.
Zacznij drogą dedukcji. Na początek sprawdź przekaźnik świec żarowych czy przypadkiem się nie przycina później kolejno Alarm jeśli go masz Radio najlepiej na czas badań odepnij alternator odłącz zacisk B+ rozrusznik. jaki opis na skrzynce ma bezp o którym mówisz??
W czasie kręcenia rozrusznikiem jest tak potężny pobór prądu rzędu od 100A do 500A i więcej zależnie od wielkości silnika, oporów jego, kompresji że nie ma się co dziwić że takie spadki napięć występują. Niektóre firmy nawet tako konstruują swoje auta że radio, swiatła i niektóre odbiorniki są wyłączane specjalnie w czasie kręcenia rozrusznikiem. A...
Witam piszę pierwszy raz na tym forum i proszę o wyrozumiałość. A więc podczas jazdy silnik w pewnym momencie zaczął szarpać po jakiś 300 m na skrzyżowaniu gdy próbowałem ruszyć silnik zgasł jak i cała deska rozdzielcza, radio, sterowanie nawiewami. Po oględzinach wyszło, że po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłonu auto nie reaguje, nie zapalają się...
Jaki samochód, jakie radio? Dzieje się tak dlatego, że jest tak skonstruowana instalacja samochodu. Niektóre radia mają możliwość łatwego obejścia tego problemu przez przełożenie bezpiecznika, przepięcie przewodów lub przełączenie ukrytego przełącznika - radzę przeczytać instrukcję radia. Można oczywiście po prostu przewód oznaczony ACC odciąć i połączyć...
wyczyściłem dokładnie klemy i nie ma już na nich tej pasty... ale to się popsuło zaraz po odłączeniu aku i po ponownym podłączeniu... wiec wątpię żeby w tym czasie jakoś się rozładował i czytałem na Wikipedii ze immobilizer odłącza cala instalacje elektryczna i stary aku nawet jak się rozładował to do tego stopnia ze jeszcze wlaczylo się radio i rozrusznik...
Może czujnik położenia wału? rozrusznik nie kręci Tylko czemu stacyjka ma powodować że samochód można odpalić rano a kiedy jest ciepły nie ? Wyczuwa temperaturę silnika ?
Mi normalnie radio gra dalej a nie od poczatku utworu nawet po kreceniu rozrusznikiem gdzie radio sie wylacza na jakas seunde :) Nie wiem co wy macie za radia, myslalem ze to normlane ze gra od momentu w ktorym przerwal sie utwor i kontynuuje, ale ja mam JVC ktore wcale nie jest takie nowe ani nie ma zadnych bajerow!
Poza kablami z akumulatora trzeba będzie jeszcze wymienić sam akumulator na tak duży, z tak dużym prądem rozruchowym żeby kręcący silnikiem rozrusznik nie powodował na nim spadku napięcia większego nić 1-2V, wtedy radio napewno nie będzie się wyłączać. Moim zdaniem niewiele zdziałasz i lepiej (zdrowiej również dla radia!) będzie gdy przyzwyczaisz się...
Ok więc pojeździj , akumulator się podładuje i powinien palić. Sprawdź czy ci coś nie pobiera prądu na postoju, radio lampka .
Spadek napięcia na akumulatorze w czasie kręcenia rozrusznikiem, radio pomyślało że zostało odłączone od prądu i dlatego zapytało o kod. To nie Golf4 z fabrycznym radiem które miało tzw komfortowe kodowanie i zapamiętywał kod komputer auta. SławeK
A rozruszniki jak rano kręcą? Dość często wina bywa po stronie akumulatora i tulejek rozrusznika.
Czy elektryk wymieniając rozrusznik w Lagunie III , silnik 1,5 dci, mógł się pomylić i zamiast rozrusznika z 12 zębami , zamontował z 10. Przez co teraz wolniej kręci i powoduje to, że gorzej rano odpala?
Radia samochodowe mają dwa zasilania: stałe do optrzymania pamięci i po kluczyku, które załącza radio w momencie przekręcenia kluczyka (jesli nie wyłączyliśmy go sami). W niektórych samochodach instalacja elektryczna jest tak skonstruowana, ze w momencie załączenia rozrusznika odcinane są poza zapłonem wszystkie inne systemy: światła, wycieraczki, nawiewy......
Akumulator w pełni naładowany, wszystkie światła radio itp działa
Dzień dobry. Posiadam radyjko Alpine IDA X-301 i chciałbym aby nie wyłączało się podczas pracy rozrusznika. Powodem jest funkcja "banking" która działa się za każdym razem kiedy załącza się radio a polega ona na bankowaniu zawartości pendriva , co trwa od 1 do 3 minut. W tym czasie częściowo nie działa wybieranie utworów i korzystanie z niektórych funkcji...
Komputer pokazuje tylko abs i nie oryginalne radio
sprawa jest taka .. gdy jezdzilem po wodzie zaswiecala sie kontrolka z akumulatora ale to opewnie temu ze pasek klinowy sie slizgal... ale chocby alternator strzelil to zapalic by sie chyba auto dalo ikontrolki by mi sie siwecily... a u mnie krotko mowiac tak : rozrusznik kreci, radio dziala, a kontrolki nie swieca i nie odpala no....
AS trzyma się około 5 sek. a SAFE7 to czekanie około 20 min. Dalej to polecam instrukcję obsługi która jest na forum, wystarczy poszukać. A żeby wyłączyć grzanie świec wystarczy lekko trącić rozrusznikiem. Sławek
Nadmierne rozładowuje akumulator (0,3A). Wszystkie możliwe odbiorniki zostały wyłączone (żarówki, radio, alternator, rozrusznik itd). Pozostał tylko komputer - czy jest to możliwe. Odłączałem nawet poszczególne zamki drzwi i nic nie pomagało. Pytałem wielu "elektroników" i nikt nie mógł mi pomoc myślałem nawet założyć elektryczny rozłącznik akumulatora,...
Cofka paliwa , sprawdz włączając rano kilkakrotnie zapłon.
Inne zegary, więcej plastiku, inne wloty powietrza, zmodernizowany system przewietrzania z wentylatorem. Zaokrąglono kształty, by spełniać nowe normy. Zastosowano dwubiegunową cewkę zapłonową i zrezygnowano z rozdzielacza. Zastosowano zbiornik z elektryczną pompką do spryskiwacza, przerywaną pracę wycieraczek. Zainstalowano konsolę środkową z miejscem...
No wlasnie chodzi o to ze na prostowniku wskaznik pokazuje ze aku jest naladowany, podlaczam do auta probuje odpalic i nic Kontrolka na prostowniku nie jest miarodajna, bo z akumulatorem może być sytuacja taka, jak pisze kolega gimak . Akumulator zasili wtedy bez problemu radio, ale rozrusznikiem nie zakręci. Wstaw do auta na próbę inny akumulator,...
WITAM! POMOCY!!!!! PANOWIE MAM PROBLEM Z MOJA ASTRA I POTZREBUJE PILNIE POMOCY!!!!! MIANOWICIE, OD 2 TYG ZROBILO SIE ZIMNO I MIALEM DELIKATNE PROBLEMY Z ZAPALANIEM, ALE OSTANIO PROBOWALEM JA ODPALIC I WYKONCZYLEM AKUMLATOR, LECZ PO NALADOWANIU GO, ROZRUSZNIK NIE KRECI, WSZYSTKO DZIALA : SWIATLA ,RADIO ALE ROZRUSZNIK NIE.SKANTAKTOWALEM SIE ZE ZNAJMYM...
Naładuj/wymień akumulator. Radio potrzebuje mało prądu, rozrusznik dużo. Jak nie pomoże, będziemy myśleć dalej.
Mozna tez pokombinowac z + na radiu w 90% samochodow odlaczany jest na czas rozruchu (kiedys myslalem ze radio gasnie bo rozrusznik pobiera tyle pradu, ale na + od radia napiecie zanika a nie spada do 10 V). Mozna tez to wykozystac aby swiatla nie swiecily podczas rozruchu. Pozdrawiam.
Odłącz na noc akumulator i wtedy zobacz rano.
Witam mam problem z Mercedesem W220 320i auto przyjechało za granicy i z tego co wiem dosyć długo stało . Po przekręceniu kluczyka nie działa radio , dmuchawa powietrza i nie kręci rozrusznikiem tylko nie raz tak na chwile rozrusznik cyknie na pół sekundy , włącza się też na dwie sekundy pompa paliwa . Wyskakuje błąd napięcie zasilania SAM po stronie...
30-główne zasilanie 50-rozrusznik 15-zasilanie po zapłonie W-radio 15a-wentylatory
Sprawdź czy na cienkim przewodzie na rozruszniku pojawia się plus podczas odpalania.
Witam. Posiadam radio BECKER BE 1689, które znajduje się w Mercedesie 1831. Jest ono na 24V. Gdy wysiadł akumulator, przy kręceniu rozrusznikiem radio wyłączyło się i do tej pory nie udało się go włączyć. Nie reaguje na żadne przyciski, nic się nie podświetla. Bezpiecznik jest dobry. Możecie mi powiedzieć co mogło się z nim stać? Da się to jakoś naprawić?
plus na stacyjce raczej jest... rozrusznik kręci, radio odpala, nawiew itd.. no chyba ze to nie ma z tym nic wspólnego :) no nic.. spróbuje to jeszcze raz wszystko prześledzić może coś znajdę. a tymczasem nie będę mnożył bezwartościowych postów. dzięki za pomoc. jakby co to pozwolę sobie jeszcze napisać. pozdr.
Dodaje mała aktualizacje. Samochód podłączony pod kable, świecą się kontrolki, działa radio itp, rozrusznik nie kręci. Odłączony od kabli od razu zdycha, świecą się tylko 2 kontrolki, olej i akumulator. Sprawdzone napięcie na akumulatorze. Przed ładowaniem z kabli około 2,5v, po ładowaniu 8v+, mimo tego tylko 2 kontrolki się świecą. Będę próbował podpiąć...
Stawiam na upalony styk przekaźnika odcinającego zasilanie prądożernych urządzeń w czasie kiedy kręci rozrusznik.
rozrusznik trafic rozrusznik rozrusznik trafi rozrusznik rozrusznik zabezpieczenie rozrusznik
licznik honda iveco zacisk wymiana kostka stacyjki
dławik przypalony zawiasy ślizgowe
Palenie się bezpiecznika elektrozaworu hamulca w Massey Ferguson Dyna 4 Czy mogę użyć oleju ISO VG 68 w koparce Bobcat E270?