Zasilacz ma równe 12V, sprawdzałem miernikiem. Czyli mogę spokojne tak to podłączyć, bez obawy, że rozsadzi mi akumulator :) A jeśli akumulator będzie o mniejszej pojemności...np 3 A ? Możesz spokojnie tak podłączyć i nie odłączać do końca życia - akumulatorowi na pewno nic się nie stanie. Pojemność nie ma tutaj żadnego znaczenia, przy takim napięciu...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Musisz na jeden z pinów odpowiadający za pamieć podać stałe zasilanie.
Potrzymanie pamięci do BATT+ żółty bezpośrednie zasilanie z aku.
Power antena - tam jest zasilanie na antenę, pozostaw nie podłączone. Ignition - +12V Memory - podtrzymanie pamięci Ground - masa
Musisz zamienić żółty + z czerwonym + miejscami. Jeżeli jest to radio SONY to powinno mieć łączki na tych przewodach, wystarczy je podłączyć na krzyż i będzie OK. Radio jest zasilane 2 plusami , jeden stały na pamięć, a drugi po stacyjce na uruchomienie radia, instalacje samochodowe mają różne warianty z tąd wielu producentów dodaje dodatkowe złączki...
To się nawzajem wyklucza. Wolałbym na przekaźniku ponieważ koniecznie musi być odcięty plus zasilenia radia, a podtrzymywanie pamięci będzie bezpośrednio podłączone do akumulatora, przy odcięciu minusa resetowałbym ustawienia radia. Chyba że faktycznie zrobiłbym odcięcie plusa ale w linku co podałem piszą że ma to też wady (patrz link). Przecież Radio...
To zależy jak było zaprojektowane radio, jeśli konstruktor przewidział taką możliwość to wykorzystał możliwość usypiania procesora. Podłączenie kondensatora nawet do samych wyprowadzeń procesora nie na wiele sia zda bo pracujący procesor pobiera mA a uśpiony uA. Pozostaje zawsze niewielki zysk na niezasilaniu np końcówki mocy i tunera radiowego ale...
1. Zgadza się. Jednym z regulatorów jakie można spotkać w radiach samochodowych jest HA13164A. Mamy tam wejście MEMORY IN oraz ACC IN. MEMORY IN to zasilanie radia gdzie bez tego nie będzie podtrzymania pamięci. ACC IN służy tylko i wyłącznie do tego by wysterować regulator by ten podał resztę napięć. 2. Tak, są dwie ścieżki ale jedna zasila regulator...
Radio wymaga tylko jednego zasilania (bez podtrzymania pamięci) Podłączasz tylko jedno zasilanie 1 Zasilanie bezpośrednio z akumulatora-radio będzie grało również na postoju. 2. Zasilanie po stacyjce- radio będzie grało tylko po załączeniu stacyjki.
Witam Panowie, jestem w trakcje podłączanie radia w garażu. Macie jakieś pomysł jak zrobić w prosty sposób takie zasilanie pamięci?
Ma kolega jakiekolwiek pojęcie o radiach samochodowych? Czerwony to + zasilania, a żółty to tzw. podtrzymanie pamięci. Jedno i drugie ma być podpięte pod +. Z kluczyka "odcina" się czerwony, a żółty powinien być podpięty pod zasilanie (akumulator). Wszystko w normie z radiem, przyczyny można szukać w zasilaniu z kluczyka, a nie w samym radiu. Pozdrawiam
dokładnie 3 zasilanie, pamięć i zasilanie wyświetlacza
A mogę podłączyć zasilanie (czerwony) razem z pamięciom pod stałe zasilanie? Ponieważ chcę aby radio grało również przy wyłączonej stacyjce. Tak możesz, ale z PAMIĘCIĄ. Nie mniej jednak zacznijmy od tego czy instalacja w tym kombajnie to 24V czy 12V? Pozdrawiam
Sprawdź czy zapalniczka ma zasilanie przed czy po stacyjce, bo jak po stacyjce, to nie będziesz miał podtrzymania pamięci radia. Przewód od podtrzymania pamięci radia musi być cały czas zasilany.
Czyli radio pamięta nastawy czy nie ?Zasilanie pamięci ma być na stałe a zasilanie mocy po kluczyku.
Przełożyłem piny teraz radio się wyłącza lecz brak pamięci. Coś nie tak z tą instalacją, trzeba to sprawdzić. Radio powinno otrzymywać dwa zasilania, jedno bezpośrednio z akumulatora, a drugie zasilanie po stacyjce (rozłączalne). Trzeba to sprawdzić. Czy radio jest podłączone bezpośrednio do instalacji samochodowej, czy może przez jakąś przejściówkę...
Zasilanie jest standardowe jak we wszystkich innych radyjkach. W kostce są przeowdy: - czerwony - żółty - i czarny masa, mogą być dwie Czerwony to +12V zasilający główny a żółty to pamięć radia, także +12V Oba przewody musisz podłączyć w miejsce w którym jest napięce +12 po wyłączeniu stacyjki. Najprościej podłączyć radio bezpośrednio do akumulatora...
Mam to samo zapytanie ale świadomie wyłączam główne zasilanie przy Aku (auto użytkowane sporadycznie) radio alpine cde-203bt Zapłacę za wykonanie czegoś co mi przytrzyma pamięć ustawień na czas wyłączenia akumulatora
DC (3.5/1.35mm) 9 mm długi. Ciekawe jak to pomoże? Tu problemem jest konstrukcja wtyku(gniazda) - posiada 2 "+" i 1 "1", a nie wymiary. Podejrzewam że tak jak w radiach jest zasilanie i pamięć.
Ten typ tak ma! W instrukcji piszą że Końiecznie należy przez kluczyk puścić główne zasilanie (zamontowałem zamiast kluczyka mini przełącznik by słuchać kiedy mi się podoba). Gdy wyłączysz głowne zasilanie to po 1-min podtrzymanie pamięci pobiera 18mA. Uwaga na opis kostki iso w PL instrukcji są błędy. Angielska była OK. Przy okazji, szukam firmware....
Witam. Super. Czyli wpinam to między zestaw a akumulator (dodam, że obecnie jest tak, że kable zasilające nie mają klem ani niczego, tylko "gołe druty" które owijam naokoło + i -)? W sensie, przykladam czerwony "pin" do plus a czarny do minusa, ustawiam multimetr na 10A i mówi mi to, ile ciągnie to amperów, tak? Możliwe, że coś niejasno napisałem, więc...
Ja zrobiłbym to tak: potrzebujesz diodę prostowniczą i mały akumulatorek 12v. Anodę diody podłączasz do punktu, gdzie zasilanie idzie po stacyjce, a katodę tam, gdzie idzie bezpośrednio z akumulatora. Do tego samego punktu podłączasz plus akumulatorka, minus do masy. Teorytycznie działałoby to tak: po podłączeniu zasilania ładowałby się akumulatorek,...
Myślę, że to wyjaśni wątpliwości - jak ten kolega nie zajmuje się radiami samochodowymi, to może o tym nie wiedzieć, więc pokaż mu to oraz instrukcję od radia. http://obrazki.elektroda.net/24_11774902... To oczywiście jest widok wtyczki ISO idącej do radia od strony styków wtyczki (od przodu). Podłączenie "Opel" dotyczy radioodbiorników samochodowych...
Można podciagnąć drugie napięcie zasilania. Tylko trzeba rozpatrzyć gdzie tam jest zasilanie pamięci tego radyjka. Obecnie radia samochodowe mają dwa napięcia zasilania (jedno główne a drugie pamięci) Karol
Musisz podłączyc jeszcze jeden przewód do plusa zasilania (kolor żółty). Przewód ten zasila pamięć
To tak: góra obrazka: głośniki RR-tył prawy, FR-przód prawy, FL-przód lewy, RL- tył lewy dół obrazka: muting tel -wyciszenie telefonu (jeśli masz takie sterowanie), symbol akumulatora (nie jestem pewien, na razie nic nie podłączaj chyba, że nie będzie trzymał pamięci lub zasilania po wyjęciu kluczyka. wtedy podłącz plus od aku), takie widełki to zapewne...
Oczywiście że możesz podłączyć zasilanie i podtrzymanie pamięci pod jedno źródło zasilania. Czerwony + Żółty + potrzymanie pamięci Pozdrawiam
A z przodu coś zmieniałeś? Generalnie objaw się pojawił po podłączeniu tylnego gniazda zapalniczki. Czy to gniazdo sprawdziłeś? Być może w momencie podłączania tylnego gniazda spowodowałeś mimochodem jakieś zwarcie. To trzeba sprawdzić. Sprawdź też koniecznie obecność napięcia dodatniego na obydwu przewodach zasilających radio. https://kabelek.com.pl/2438-thickbox_def...
Zasilanie pamięci musi być podłączone inaczej radio się nie włączy.
Jest radio zasilanie tym zasilaczem i jak wyłączam zasilacz to gubi stacje itp. chcę samo radio podtrzymać
Musisz zrobić podtrzymanie zasilania, np. jakiś akumulatorek zasilający pamięć lub/i procesor.
Miejscem w którym zawsze jest zasilanie jest kostka zasilająca od radioodtwarzacza samochodowego, zwyczajnie jest ono niezbędne do utrzymania pamięci odbiornika, tam polecam szukać. Powodzenia.
Radio PIONEER DEH-1700UBB nie zapamiętuje ustawionej stacji. Witam. Posiadam radio samochodowe Pioneer DEH-1700UBB i borykam się z dziwnym problemem. Od kilku miesięcy zostało wyjęte z samochodu, mam go podpięte pod zasilacz z PC - wszystko według schematu gra i działa. Zasilanie pamięci nie jest podłączone na stałe - radia używam w weekendy i normalnie...
czy to nam coś zmienia? Wszystko zmienia i teraz by się zgadzało z filmem Video z YouTube. Patrzysz na tył radia i liczysz piny mowa o gnieździe radia 16pin. 1- GND (minus zasilania) 2 -+12V ACC (Zasilanie po stacyjce) 4 pin -K1 11pin-k2 https://obrazki.elektroda.pl/7670495700_... https://obrazki.elektroda.pl/8265873900_...
A po co ten RS485? Przecież to ma być pojedyńcza jednostka, a nie sieć, sterowanie jak RS232 też nie jest do końca takie same. Zakłócenia na zasilaniu to nie jest duży problem, przetwornica dobrej jakości wyeliminuje go całkowicie i możesz o tym zapomnieć. A o co chodzi z tym "zniżeniem napięcia przez procesor" bo pierwszy raz słysze o takim wynalazku?...
No to wszystko już jest jasne. Odpowiedz jest prosta, u ciebie się tak nie da, niektóre radia miały możliwość załączenie pomimo braku zasilania że stacyjki ale większość działa albo tylko po stacyjce albo tylko przyciskiem. Freddy wybacz ale chyba oboje zostaliśmy zmyleni, autor poprostu nie rozumie jak dziala zasilanie w radiach samochodowych i pomylił...
A jeśli chodzi o kiepską masę to jak do tego doszedłeś? Normalnie. Sprawdziłem na początku podłączenie i zasilanie. Ale temat dotyczy chyba nie mojej sprawy
Powiem tak, standardowo gruby czarny to może być to minus a czerwony gruby to plus, żółty może podtrzymanie pamięci lub po zapłonie. Podłączaj z żarówką od świateł w szeregu żeby nie spalić w razie błędu. Pokaż obszar kostki z tymi kolorami na płycie.
Fajnie, że coś, co normalnie trafiłoby na górę elektrośmieci, udało się reaktywować i że tak długo jeszcze działa. Jednak z radiami samochodowymi jest taki problem, że zakładają, że są zasilane na stałe z akumulatora. Nie mają więc pamięci stałej. Czy tu też po wyłączeniu zasilania i włączeniu wszystkie ustawienia się kasują i trzeba na nowo regulować...
Mam radio samochodowe firmy imago c-2 i usłyszałem że te radio potrzebuje dwoch napięć 2x12V . I moje pytanie brzmi czy to prawda bo radio ma jeden (-) i dwa plusy (zapłon i pamięć)
przepraszam dziennie oczywiście no i ja go na postoju nie slucham oczywiscie na zaplonie "Na zapłonie" to mam na myśli oczywiście silnik wyłączony, tylko kluczyk w pozycji, że wszystko działa. Radio trzeba podłączyć tak, by było zasilane z przewodu "podtrzymującego" pamięć - trzeba żółty zmostkować z czerwonym. Oczywiście wówczas trzeba pamiętać o...
https://obrazki.elektroda.pl/3785274300_... Mam takie pytanie. Mam w garażu podłączone radio samochodowe do zasilacza stabilizowanego 13,8 V, natomiast po wyłączeniu zasilacza i po ponownym jego włączeniu, muszę od nowa programować stacje radiowe, bo jak wiadomo nie ma zasilania podtrzymującego. Moje pytanie, czy mając akumulator AGM...
no to życze powodzenia bo fabryczne radia z CD mają bufor pamięci i odczyt z wyprzedzeniem kilka sekund a na naszych drogach odtwarzanie będzie no raczej niezadowalające
Trochę słaby ten zasilacz 1A wystarczy przy małych mocach wzmacniacza. Aby ładować akumulator 12V zasilacz musi mieć co najmniej 14V. Prąd z zasilacza do akumulatora możesz podłączyć przez diodę i rezystor ograniczający prąd. Jeśli zasilacz będzie miał powiedzmy 14V, akumulator podłączysz przez diodę to po naładowaniu do ok. 13,4V (spadek na diodzie...
Witam. Myślę że to nazwa radia: Autoradio mit MP3-Player FM-Radio RDS,USB/MMc/SD CardReader , wkładałem do radio pamiec 4GB i do USB Mp3 1Gb. A gdzie mam sprawdzić na jakim układzie zasilanie USB. Może jakiś schemat
To jest zasilanie radia, w tej puszce powinny być bezpieczniki. Memory (żółty przewód) to podtrzymanie pamięci radia, żeby ci stacje radiowe nie poginęły przy wyłączonym zapłonie.
a może lepiej cos wymyślić innego z tym załączaniem wzmacniaczy gdybym np. podłączył kabel remote od wzmacniaczy do kabla który podaje "+12" przy przekręcaniu stacyjki do radia bo przecież idą dwa kable zasilające z instalacji samochodowej do radia jeden stały "+12" który podtrzymuje pamięć radia a drugi to właśnie ten co daje "+12" po przekręceniu...
Witam. Zakupiłem radio 2din rk7157g i radio traci pamięć stacji radiowych oraz daty + zegar po wyjęciu kluczyka że stacyjki /samochód skoda octavia 1/.Proszę o pomoc. Z góry bardzo dziękuję. Irek. Witaj Irek! Opisany przez Ciebie problem z utratą pamięci stacji radiowych oraz daty i zegara w radiu samochodowym po wyjęciu kluczyka ze stacyjki najprawdopodobniej...
Dużo taniej by było wziąć elektronikę z używanego odtwarzacza mp3, podpiąć się do klawiatury + zasilanie. U siebie w radiu samochodowym zabudowałem Mp3 z 2GB Flash. Koszt Mp3 (z 2GB pamięci) 10zł.
Na żółtym powinno być stałe zasilanie z akumulatora do podtrzymania pamięci, a na czerwonym zasilanie powinno pojawiać się po zapłonie do uruchomiania radia. Wyłączanie radia powinno wtedy następować po wył. zapłonu, lub wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Jeżeli w tej konfiguracji radio nie trzyma pamięci, do tego po zamianie czerwonego z żółtym również,...
pamięć radio samochodowy radio samochodowy pamięć radio samochodowy pamięć radio
niskie taktowanie procesora intel przerwania atmel okulary aktywne panasonic
złączki szynowe atlas copco elektronikon
Jak wprowadzić modem Huawei E-3276 w tryb recovery? Transformator wyjściowy do wzmacniacza lampowego 15W SE