Z ATXa +12V masz z czarnego i jasno-pomarańczowego przewodu, tyle tylko że musisz zewrzeć czarny z zielonym przewodem żeby zasilacz zastartował i obciążyć linię bodajże +5V (czerwony przewód, ale to w sieci możesz znaleźć) żeby wykazywał większą chęć do życia. W radiu może być słychać zakłucenia. Bezpiecznik czy jest potrzebny to niewiem, bo zazwyczaj...
Witaj! Albo w.cz. rozchodzi się przewodami zasilającymi, albo po ekranie kabla antenowego, albo przekaźnik jest konstrukcyjnie do bani. Nie łącz obudowy radia do masy, absolutnie nie ma takiej potrzeby. Zacznij od sprawdzenia SWR. Ferryty dla 27MHz mogą się nie sprawdzić. Już lepiej jakiś filtr na zasilanie. Proponuję, jeśli nic innego nie pomoże, dostać...
Zgodnie obietnicą wykorzystuję krótki dostęp do Internetu i opiszę dokładniej mój zasilacz odpowiadając na kilka zadanych mi przez kolegów pytań. Jak już wspomniałem nienawidzę wyważania otwartych drzwi i udawania, że zrobiło się coś nowego i odkrywczego z dziedziny budowy zasilaczy w czasach gdy naprawdę nowoczesne konstrukcje i doskonałe urządzenia...
Sprawdzić bezpiecznik w aucie? Zwierając kabelek do obudowy prawdopodobnie zrobiłeś zwarcie a to powinno spowodować zadziałanie bezpiecznika.
Witam. Jeśli kostka jest oryginalna od tego radia, to masz zwarcie między masą a plusem w radiu. Miernikiem lub próbówką sprawdzić czy jest zwarcie miedzy (+) a (-) radia.
bezp.nr.17
Witam. Na początek sprawdź diodę zabezpieczającą przed błędnym podłączeniem zasilania.
Bezpieczniki są mniej więcej na wysokości prawego kolana kierowcy zdemontuj osłonę i jeszcze coś takiego http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic34... powinno pomóc :D
Miałem kilka takich przypadków i zawsze winny był przewód od podświetlenia przy radiu zwarty do masy, bezpiecznika nie wywala bo idzie przez rezystor przy włączniku świateł, a przewód się grzeje aż w końcu stopi izolację i skleja się z innymi.
Prawdopodobnie podłączyłeś odwrotnie zasilanie i w tej chwili masz zablokowane/uszkodzone radio. Ja stawiam że padła dioda zabezpieczającą przed odwrotnym podpięciem zasilania. Bez niej radio będzie pracowałoby normalnie. Dioda zabezpieczającą dostała zwarcia i dlatego przepala bezpieczniki. Diodowe zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją (DAMPER...
Jeśli wcześniej spaliło Ci bezpiecznik od radia to znaczy że gdzieś było zwarcie,problem leży,albo w kablach od radia,albo w samym odtwarzaczu. Podmień radio i wtedy sprawdź.
Nie ma.Po prostu poszły z dymem styki w kostce pod stacyjką.
Przy kablach zasilania w środku radia, poszukaj diody (przeważnie czarna, krzemowa) pewnie sie zwarła.
Popraw zdjęcia wg tego opisu. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic59... To zaznaczone w kółko to dioda. Niestety pierwszego zdjęcia nie oglądałem. Dioda w kierunku zaporowym pomiędzy + i - zapobiegająca odwrotnemu podłączeniu radia. Powinien przepalić się bezpiecznik, tylko że to radio nie ma bezpiecznika i spaliła się dioda. Pewnie ma zwarcie...
Raczej pomysłów nie potrzeba bo odciołeś zasilanie awaryjnych /fioletowy/ od zasilania przy radiu.P
Zrobiłeś pewnie zwarcie w instalacji... Zacząć od sprawdzenia bezpieczników.
Spiłowana blaszka ( chyba chodzi o blokadę) raczej nie wpływa na zwarcie a radiu. Możliwe że w czasie wkładania radia nastąpiło uszkodzenie/przetarcie przewodu zasilającego. Przepalenie bezpiecznika świadczy o zwarciu w samym odtwarzaczu. Spróbuj (zamiast wkłądania coraz to nowych bezpieczników) zlokalizować zwarcie miernikiem.
Sprawdź może bezpiecznik nr. 11, jeżeli występuje. Jak go nie ma, to może wstaw i zobacz czy coś się zmieni. Ewentualnie poszukiwania manualne, sprawdzić przekrój i kolor przewodu i zajrzeć pod skrzynkę bezpieczników czy tam dochodzi taki. Ewentualnie poszukiwania miernikiem, test ciągłości od kostki radia do bezpieczników.
Jest to prawdopodobnie dioda, która ma zabezpieczyć radio przy odwrotnym podłączeniu + z -, ale widać nie zadziało. Jeśli przy prawidłowym podłączeniu nie pali bezpiecznika, to raczej rozleglejsze uszkodzenie.
Bezpiecznik nr 15
Zanim rozbierzesz całe auto sprawdź dokładnie bezpieczniki pod kierownicą.
Do radia są dwa plusy stały i po zapłonie. Któryś ufajczyłeś i na bank jest to bezpiecznik. Poszukaj lepiej.
Masz możliwość sprawdzenia czy na kablach zasilających jest w chwili obecnej napięcie?
lubię podłubać w takich rzeczach i czegoś się nauczyć Jeżeli lubisz wyzwania , to na wejściu zasilania do radia jest dioda zabezpieczająca. Na pewno jest zwarta , jeżeli nie watowałeś bezpiecznika i dalej nie katowałeś radia, to jej wymiana załatwi sprawę i radio powinno się uruchomić ,jeżeli dalej po zasilaniu nic nie poleciało.
Tak trudno zdjąć pokrywy obudowy i ocenić stan ścieżek, sprawdzić bezpiecznik w radiu?
Brak bezpiecznika lub za mocny . Szukaj potopionych przewodów .
Witam czy pomoże mi ktoś temat mam że wywala mi bezpiecznik od Radia Renault Kadjar 1.5 DCI czy inne podzespoły mogą być powiązane z radiem że gdzieś się robi zwarcie i wywala bezpiecznik ?
Radio ma swój własny bezpiecznik niepowiązany w ogóle zresztą auta. Więc mi coś to nie pasuje że zrobiłeś zwarcie na radiu. Chyba że uwaliłeś połowę magistrali CAN na samochodzie chociaż ona też jest odporna w pewnym stopniu na zwarcie do masy i do plusa. Także sprawdź wszystkie bezpieczniki następnie podłącz diagnoskop czy auto nie przeszło po prostu...
Sprawdź bezpiecznik w skrzynce instalacji auta ewentualnie zobacz czy niema dodatkowego zabezpieczenia (bezpiecznik) w lini zasilania radia (złączka).
Ten bezpiecznik zabezpiecza ci instalacje , a nie wzmacniacz. Nich ci sie przetrze przewód plusowy np. w bagażniku. Bezpieczniki wzmacniacza nie zadziałają, bo zwarcie nastąpiło przed bezpiecznikami. Czyste zwarcie spali ci (w optymistycznej wersji wypadków) "tylko" kabel zasilający.
Dokładnie,bezpieczniki oznaczone jako KL15
Od szyb, odepnij instalację od drzwi, pokolei każde drzwi.
A w bagażniku nie masz jeszcze bezpieczników?
Sprawdz w necie gdzie Toyota ma bezpieczniki [kilka miejsc]. Bezpieczniki sprawdza się lampką kontrolną .
Jak bezpieczniki dobre to stacyjka.
Odbiornik potrzebuje 2x 12v. To będzie w 100 proc. bezpiecznik. Sprawdz dokładnie.
sprawdzić bezpieczniki oznaczone jako KL30.Nic innego.
Na czym polega to zwarcie - pali bezpiecznik? Robiłeś coś przy podłączeniu radia?
W wiązce radia jest przewód podświetlenia,często jest mylony z masą. Gdy włączamy światła robi się zwarcie. Sprawdź czy pozycje auta się świecą. Jak bqgak którychś to bezpiecznik.
czy podpinając tylko dwa kable czyli masa i +12 instalacja zostaje bezpieczna? Tak. gdyby kable +12 i masa zwarły się za radiem zadziała jakieś zabezpieczenie w samochodzie? Fabryczna instalacja radia jest zabezpieczona bezpiecznikiem, a ponieważ zasiliłeś radio z fabrycznej kostki to nie musisz tego dodatkowo zabezpieczać bo już jest zabezpieczone...
Witam ,wczoraj chcialem podlaczyc radio panasonic RDP210 i jak podlaczalem antene to wywalilo mi bezpiecznik w samochodzie a kluczyka jeszcze nawet nie wkladalem ,przy podlaczaniu. Czy cos nie tak jest z przewodami ?to jest standardowa kostka iso.Po podlaczeniu kostek nic sie nie dzialo tylko jak antene chcialem wlozyc to od razu mignelo swiatelko w...
Zamiast bezpiecznika podepnij żarówkę i szukaj aż zgaśnie.
Diagnoza podstawowa to pomiar napięć zasilających radio. Powinno być ich 2x 12V (bezpośrednio z aku i po stacyjce. Jeśli ich brak to uszkodzenie w instalacji sam. (np. bezpiecznik). Jeśli napięcia są, to samo radio uszkodzone.
Witam. Sprawdź, czy nie pomyliłeś biegunowości przewodów. Jeżeli nie, to podłączanie pod jakikolwiek zasilacz nic nie pomoże. Radio niekoniecznie jest spalone. Mogła ulec zwarciu dioda zabezpieczająca przed odwrotnym połączeniem zasilania np. na skutek przepięcia i wystarczy ją wymienić.
Zwykle uszkodzona końcówka mocy powoduje brak dźwięku. Mocno uszkodzona końcówka mocy (zwykle z widocznymi uszkodzeniami termicznymi) może powodować zwarcie i uszkodzenie bezpiecznika - wtedy radio faktycznie się nie włączy. Na początku warto sprawdzić czy nie zwiera zasilania i jeżeli nie to czy zasilanie jest prawidłowe na płycie radia. Może to radio...
Masz zwarcie w radiu, uszkodzona końcówka mocy, może jeszcze dioda zabezpieczająca przed odwrotnym podłączeniem ma już zwarcie. Niestety, myślę że najpierw trzeba radio naprawić a potem fachowo podłączyć a nie przez porady z forum. SławeK
Bezpieczniki zostały zmienione To ile ich było ? Napięcie zasilające do radia dochodzi ? Przeważnie powinny być dwa.
Obejrzyj dokładnie kostkę radia na zwarcie między pinami.
Sprawdzałem wszystkie w skrzynce, a który będzie z centralnego zamka i radia.?
Coś pożera ci akumulator. Zacznij wyciągać bezpieczniki i obserwuj amperomierz. To łatwa droga do znalezienia usterki. Zacznij od radia i alarmu.
Ostatnio podłączałem tylko wideorejestrator, ale problem z napięciem na ACC powstał dopiero po jakimś czasie od jego montażu. Możliwe, że przeciążyłeś obwód i coś się uszkodziło. Wiązka jest uniwersalna i sam widzisz, że plus po kluczyku masz niepodłączony Masz Can Bus Dekoder i to z niego powinny wychodzić do radia sygnały ACC i podświetlenie (ILL)...
wyrzucać bezpiecznik zewrzeć zewrzeć bezpiecznik przepalać zewrzeć bezpiecznik hyundai
spalać scania odkamieniacz junkers metalowo gumowe
podnośnik koszowy podnośnik koszowy
Einhell Power X-Change – brak przedłużek do sekatorów akumulatorowych, alternatywy teleskopowe Audi Q7 4L0 – wymiana zamka i czujnika klapy bagażnika, kodowanie, adaptacja