Z ATXa +12V masz z czarnego i jasno-pomarańczowego przewodu, tyle tylko że musisz zewrzeć czarny z zielonym przewodem żeby zasilacz zastartował i obciążyć linię bodajże +5V (czerwony przewód, ale to w sieci możesz znaleźć) żeby wykazywał większą chęć do życia. W radiu może być słychać zakłucenia. Bezpiecznik czy jest potrzebny to niewiem, bo zazwyczaj...
Witaj! Albo w.cz. rozchodzi się przewodami zasilającymi, albo po ekranie kabla antenowego, albo przekaźnik jest konstrukcyjnie do bani. Nie łącz obudowy radia do masy, absolutnie nie ma takiej potrzeby. Zacznij od sprawdzenia SWR. Ferryty dla 27MHz mogą się nie sprawdzić. Już lepiej jakiś filtr na zasilanie. Proponuję, jeśli nic innego nie pomoże, dostać...
Zgodnie obietnicą wykorzystuję krótki dostęp do Internetu i opiszę dokładniej mój zasilacz odpowiadając na kilka zadanych mi przez kolegów pytań. Jak już wspomniałem nienawidzę wyważania otwartych drzwi i udawania, że zrobiło się coś nowego i odkrywczego z dziedziny budowy zasilaczy w czasach gdy naprawdę nowoczesne konstrukcje i doskonałe urządzenia...
Sprawdzić bezpiecznik w aucie? Zwierając kabelek do obudowy prawdopodobnie zrobiłeś zwarcie a to powinno spowodować zadziałanie bezpiecznika.
Witam. Jeśli kostka jest oryginalna od tego radia, to masz zwarcie między masą a plusem w radiu. Miernikiem lub próbówką sprawdzić czy jest zwarcie miedzy (+) a (-) radia.
bezp.nr.17
Witam. Na początek sprawdź diodę zabezpieczającą przed błędnym podłączeniem zasilania.
Bezpieczniki są mniej więcej na wysokości prawego kolana kierowcy zdemontuj osłonę i jeszcze coś takiego http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic34... powinno pomóc :D
Miałem kilka takich przypadków i zawsze winny był przewód od podświetlenia przy radiu zwarty do masy, bezpiecznika nie wywala bo idzie przez rezystor przy włączniku świateł, a przewód się grzeje aż w końcu stopi izolację i skleja się z innymi.
Prawdopodobnie podłączyłeś odwrotnie zasilanie i w tej chwili masz zablokowane/uszkodzone radio. Ja stawiam że padła dioda zabezpieczającą przed odwrotnym podpięciem zasilania. Bez niej radio będzie pracowałoby normalnie. Dioda zabezpieczającą dostała zwarcia i dlatego przepala bezpieczniki. Diodowe zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją (DAMPER...
Jeśli wcześniej spaliło Ci bezpiecznik od radia to znaczy że gdzieś było zwarcie,problem leży,albo w kablach od radia,albo w samym odtwarzaczu. Podmień radio i wtedy sprawdź.
Nie ma.Po prostu poszły z dymem styki w kostce pod stacyjką.
Przy kablach zasilania w środku radia, poszukaj diody (przeważnie czarna, krzemowa) pewnie sie zwarła.
Popraw zdjęcia wg tego opisu. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic59... To zaznaczone w kółko to dioda. Niestety pierwszego zdjęcia nie oglądałem. Dioda w kierunku zaporowym pomiędzy + i - zapobiegająca odwrotnemu podłączeniu radia. Powinien przepalić się bezpiecznik, tylko że to radio nie ma bezpiecznika i spaliła się dioda. Pewnie ma zwarcie...
Raczej pomysłów nie potrzeba bo odciołeś zasilanie awaryjnych /fioletowy/ od zasilania przy radiu.P
Zrobiłeś pewnie zwarcie w instalacji... Zacząć od sprawdzenia bezpieczników.
Spiłowana blaszka ( chyba chodzi o blokadę) raczej nie wpływa na zwarcie a radiu. Możliwe że w czasie wkładania radia nastąpiło uszkodzenie/przetarcie przewodu zasilającego. Przepalenie bezpiecznika świadczy o zwarciu w samym odtwarzaczu. Spróbuj (zamiast wkłądania coraz to nowych bezpieczników) zlokalizować zwarcie miernikiem.
Sprawdź może bezpiecznik nr. 11, jeżeli występuje. Jak go nie ma, to może wstaw i zobacz czy coś się zmieni. Ewentualnie poszukiwania manualne, sprawdzić przekrój i kolor przewodu i zajrzeć pod skrzynkę bezpieczników czy tam dochodzi taki. Ewentualnie poszukiwania miernikiem, test ciągłości od kostki radia do bezpieczników.
Jest to prawdopodobnie dioda, która ma zabezpieczyć radio przy odwrotnym podłączeniu + z -, ale widać nie zadziało. Jeśli przy prawidłowym podłączeniu nie pali bezpiecznika, to raczej rozleglejsze uszkodzenie.
Bezpiecznik nr 15
Zanim rozbierzesz całe auto sprawdź dokładnie bezpieczniki pod kierownicą.
Do radia są dwa plusy stały i po zapłonie. Któryś ufajczyłeś i na bank jest to bezpiecznik. Poszukaj lepiej.
Masz możliwość sprawdzenia czy na kablach zasilających jest w chwili obecnej napięcie?
lubię podłubać w takich rzeczach i czegoś się nauczyć Jeżeli lubisz wyzwania , to na wejściu zasilania do radia jest dioda zabezpieczająca. Na pewno jest zwarta , jeżeli nie watowałeś bezpiecznika i dalej nie katowałeś radia, to jej wymiana załatwi sprawę i radio powinno się uruchomić ,jeżeli dalej po zasilaniu nic nie poleciało.
Tak trudno zdjąć pokrywy obudowy i ocenić stan ścieżek, sprawdzić bezpiecznik w radiu?
Radio ma swój własny bezpiecznik niepowiązany w ogóle zresztą auta. Więc mi coś to nie pasuje że zrobiłeś zwarcie na radiu. Chyba że uwaliłeś połowę magistrali CAN na samochodzie chociaż ona też jest odporna w pewnym stopniu na zwarcie do masy i do plusa. Także sprawdź wszystkie bezpieczniki następnie podłącz diagnoskop czy auto nie przeszło po prostu...
Witam czy pomoże mi ktoś temat mam że wywala mi bezpiecznik od Radia Renault Kadjar 1.5 DCI czy inne podzespoły mogą być powiązane z radiem że gdzieś się robi zwarcie i wywala bezpiecznik ?
Brak bezpiecznika lub za mocny . Szukaj potopionych przewodów .
Sprawdź bezpiecznik w skrzynce instalacji auta ewentualnie zobacz czy niema dodatkowego zabezpieczenia (bezpiecznik) w lini zasilania radia (złączka).
Ten bezpiecznik zabezpiecza ci instalacje , a nie wzmacniacz. Nich ci sie przetrze przewód plusowy np. w bagażniku. Bezpieczniki wzmacniacza nie zadziałają, bo zwarcie nastąpiło przed bezpiecznikami. Czyste zwarcie spali ci (w optymistycznej wersji wypadków) "tylko" kabel zasilający.
Dokładnie,bezpieczniki oznaczone jako KL15
Od szyb, odepnij instalację od drzwi, pokolei każde drzwi.
A w bagażniku nie masz jeszcze bezpieczników?
Sprawdz w necie gdzie Toyota ma bezpieczniki [kilka miejsc]. Bezpieczniki sprawdza się lampką kontrolną .
Jak bezpieczniki dobre to stacyjka.
Odbiornik potrzebuje 2x 12v. To będzie w 100 proc. bezpiecznik. Sprawdz dokładnie.
sprawdzić bezpieczniki oznaczone jako KL30.Nic innego.
Na czym polega to zwarcie - pali bezpiecznik? Robiłeś coś przy podłączeniu radia?
W wiązce radia jest przewód podświetlenia,często jest mylony z masą. Gdy włączamy światła robi się zwarcie. Sprawdź czy pozycje auta się świecą. Jak bqgak którychś to bezpiecznik.
czy podpinając tylko dwa kable czyli masa i +12 instalacja zostaje bezpieczna? Tak. gdyby kable +12 i masa zwarły się za radiem zadziała jakieś zabezpieczenie w samochodzie? Fabryczna instalacja radia jest zabezpieczona bezpiecznikiem, a ponieważ zasiliłeś radio z fabrycznej kostki to nie musisz tego dodatkowo zabezpieczać bo już jest zabezpieczone...
Zamiast bezpiecznika podepnij żarówkę i szukaj aż zgaśnie.
Diagnoza podstawowa to pomiar napięć zasilających radio. Powinno być ich 2x 12V (bezpośrednio z aku i po stacyjce. Jeśli ich brak to uszkodzenie w instalacji sam. (np. bezpiecznik). Jeśli napięcia są, to samo radio uszkodzone.
Witam. Sprawdź, czy nie pomyliłeś biegunowości przewodów. Jeżeli nie, to podłączanie pod jakikolwiek zasilacz nic nie pomoże. Radio niekoniecznie jest spalone. Mogła ulec zwarciu dioda zabezpieczająca przed odwrotnym połączeniem zasilania np. na skutek przepięcia i wystarczy ją wymienić.
Zwykle uszkodzona końcówka mocy powoduje brak dźwięku. Mocno uszkodzona końcówka mocy (zwykle z widocznymi uszkodzeniami termicznymi) może powodować zwarcie i uszkodzenie bezpiecznika - wtedy radio faktycznie się nie włączy. Na początku warto sprawdzić czy nie zwiera zasilania i jeżeli nie to czy zasilanie jest prawidłowe na płycie radia. Może to radio...
Masz zwarcie w radiu, uszkodzona końcówka mocy, może jeszcze dioda zabezpieczająca przed odwrotnym podłączeniem ma już zwarcie. Niestety, myślę że najpierw trzeba radio naprawić a potem fachowo podłączyć a nie przez porady z forum. SławeK
Bezpieczniki zostały zmienione To ile ich było ? Napięcie zasilające do radia dochodzi ? Przeważnie powinny być dwa.
Obejrzyj dokładnie kostkę radia na zwarcie między pinami.
Sprawdzałem wszystkie w skrzynce, a który będzie z centralnego zamka i radia.?
Coś pożera ci akumulator. Zacznij wyciągać bezpieczniki i obserwuj amperomierz. To łatwa droga do znalezienia usterki. Zacznij od radia i alarmu.
Ostatnio podłączałem tylko wideorejestrator, ale problem z napięciem na ACC powstał dopiero po jakimś czasie od jego montażu. Możliwe, że przeciążyłeś obwód i coś się uszkodziło. Wiązka jest uniwersalna i sam widzisz, że plus po kluczyku masz niepodłączony Masz Can Bus Dekoder i to z niego powinny wychodzić do radia sygnały ACC i podświetlenie (ILL)...
Witam, mam Tosce 303 i miałem to samo. Kabel zasilający uszkodził się w bardzo dziwny sposób a mianowicie spalił się wewnątrz zalanej wtyczki, uszkodził się robiąc zwarcie. Wynikiem było spalenie bezpiecznika na tylnej obudowie radia, tuż nad wejściem przewodu zasilającego, tam jest bezpiecznik WTAT250/630mA. Po wymianie bezpiecznika miałem identyczne...
Zwarcie na radiu paliło bezpiecznik. Zamykam temat
Niezłe zwarcie musiało być że upaliło kabel na długości metra...dobrze że ci sie nie zjarało auto.Zakładam że bezpieczników do radia jednak nie ma.
Zwarcie w instalacji, licznik będzie mrugał dopóki nie będzie działać radio. Schemat w dłoń i szukanie zwarcia
Witam. Przez przypadek zwarłem ze sobą + i - akumulatora na chwile. Prawdopodobnie po tym jak włączam radio to strasznie piszczy, moge przełączać na radio/cd, na wyświetlaczu pojawiają się informacje a z głośników cały czas wydobywa się pisk. Dodam że wszystkie bezpieczniki są całe... :|
A ścieżki nie są przy okazji popalone ? Ta dioda ma za zadanie przepalić się na zwarcie i uszkodzić bezpiecznik a jeśli ktoś włoży za mocy to i tą diodę rozsadzi (dostanie przerwy zamiast zwarcia i przestanie chronić resztę radia) uszkadzając inne układy radia. Obawiam się że i końcówka będzie uszkodzona a pewnie na tym się nie skończy więc może lepiej...
Jak nie masz pojęcia co poszło i marne o elektronice to oddaj to do serwisu.
Przy takim zwarciu powinien ulec uszkodzeniu bezpiecznik na kablu zasilającym. Przy odwrotnym podłączeniu napięcia zasilania czasem ulega uszkodzeniu dioda zabezpieczająca.
Czyli mam rozumieć że jednak każda lampę muszę zabezpieczyć bezpiecznikiem? Dla bezpieczeństwa instalacji możesz zabezpieczyć każdą, twoja wola. W innym wypadku, zwarcie będzie spalać główny bezpiecznik i nie będziesz wiedzieć które z podzespołów zawiodło.
Dziękuję za podpowiedź. A od czego to się tak nadpaliło? Może uszkodzony jest wzmacniacz audio, jakieś zwarcie — to możliwe?
Jak to co, źle podłączone radio zwarcie i dym to pewnie bezpiecznik poleciał oby tylko to ewentualnie gdzieś się upaliło jakieś połączenie.
bezpieczniki sprawdź bo jeżeli koleś przecinał przewody razem to zrobił skwarę na instalacji . układ instalacji radia zapalniczki i oświetlenia jest w Sience zintegrowany a zasilanie jest czerpane z listwy bezpieczników. i jezeli wystąpi zwarcie na jakimkolwiek z opisanych elementów to bezpiecznik jako zabezpieczenie sie przepala. jezeli zamontowano...
Trzeba znaleźć zwarcie.
i zrobiłem zwarcie na zasilaniu stałym. Teraz radio nie zapisuje niczego Dokładnie tak będzie. Bezpieczniki sprawdzone A napięcie na nich? Znajdź właściwy bezpiecznik i sprawdź czy masz na nim napięcie. Może na żółtym kablu (stałe 12V) idącym do kostki ISO masz zamontowany bezpiecznik?
prawdopodobnie zwarcie sie zrobiło i się coś spaliło bo zaśmierdziało. Bezpiecznik w radiu jest sprawny A bezpieczniki w samochodzie ?
Daj zdjęcia tego co robisz, i jak mierzysz. Trafo może mieć zwarte zwoje na pierwotnym, dobrze podłączasz do pierwotnego? Nie sprawdzaj ciągłości, tylko oporność. Skąd radio, jaka jego historia.
Cześć wszystkim. Xsara Picasso 1.6 HDI 2006. Przy wymianie radia na niefabryczne doszło do zwarcia i teraz działają tylko szyby i światło w środku. Bezpieczniki sprawdzone, wszystkie do re. Gdzie jeszcze mogę szukać przyczyny?
Na wyprowadzeniach mostka +- jest jakiś opór? Żarówka zamiast bezpiecznika ma za zadanie uchronić elementy przed uszkodzeniem. Jeśli opór był mierzony na teście diody, to 205mV to dziwnie mało.
Cześć. Jestem od niedawna użytkownikiem Audi A4 B8 Avant 2008/2009 r. Mam problem z niedziałającym wyświetlaczem MMI, radia i całości przycisków wokół drążka zmiany biegów. Awaria nastąpiła prawdopodobnie w wyniku zwarcia przy próbie wymontowania napędu do navi (schowek). Jestem trochę laikiem, ale sprawdziłem wizualnie wszystkie bezpieczniki w aucie...
To równolegle z heblem wpiąć bezpiecznik 1 do 3A. Zasilanie radia będzie, a w razie awarii (zwarcia w instalacji) bezpiecznik się przepali. Albo w chwili próby uruchomienia pojazdu...
Blokami można nazwać poszczególne częsci, działy radia, partie ? nie wiem jak już to inaczej nazwać. Odepnij Układ mocy ( końcówke mocy od zasilania) sprawdź diode na wejściu zasilania i jak dalej będzie zwarcie to odłączaj od zasilania kolejne elementy typu CD, etc...
To sprawdzaj jeszcze raz i dokładniej, musisz mieć przepalony bezpiecznik.
Sprawdziłeś bezpieczniki? Jeśli ktoś wyrwał radio na chama to mogło dojść do zwarcia i mógł przepalić się bezpiecznik ;) Znając vaga, będzie to czerwony 10A
Z akumulatora "+" podłączasz do wzmacniacza "+12V" i musisz zrobić to grubym kablem w kolorze czerwonym. Przy samym akumulatorze na tym kablu musi być bezpiecznik, brak tego bezpiecznika może doprowadzić do pożaru w przypadku gdyby ten kabel dostał gdzieś zwarcia. Minus prowadzimy kablem czarnym i też grubym. GND na wzmacniaczu można podłączyć do karoserii...
Witam tak jak w temacie problem pojawił się po zwarciu podczas przerabiania kostki radia zwarłem + z - . Wymiana bezpieczników nie pomogła działa tylko kontrolka swiateł i kierunków. Proszę o pomoc.
W twoim modelu radio powinien być bezpiecznik 10A. Taki bezpieczni oznacza się kolorem czerwonym. Bezpiecznik jest w celu zabezpieczenia obwodów odbiornika przed przeciążeniem spowodowanym np. przepięciem lub zwarciem wyjść głośnikowych. Jeśli zastosujesz większy to nie będzie spełniał swojej roli i w przypadku powstania jakiegoś problemu może spowodować...
W radiach samochodowych jest dioda zabezpieczająca, ja raczej obstawiam stabilizator. Jeżeli bezpiecznik został wymieniony, o czym nie wiemy, to sprawdź stabilizator, jest przy końcówce moc, pdf odnajdziesz w sieci. Pod jaki zasilacz podłączyłeś radio i czy po podłączeniu radia przy sprawnym bezpieczniku "robi się zwarcie" ?
Witam. Widać że stopień mocy audio oberwał aż płyta poczerniała. Nowe układy mają wbudowane zabezpieczenia termiczne i przeciw zwarciowe lecz jeśli takie zwarcie trwa zbyt długo to i układ w końcu tego nie wytrzyma. Na początek sprawdź rezystancję (w aucie w kostce na głośniki) czy nie jest mniejsza od 4 ohm i czy nie ma zwarcia przewodów do masy. Wylutuj...
Radio ładnie zabezpieczone, właściwie to nie powinno mu się nic stać na takim zasilaczu podłączonym odwrotnie (przy wydajności prądowej 1A), nawet nie powinien się bezpiecznik uszkodzić. Wymienić zasilacz na inny sprawny o większej wydajności prądowej bo taki jak ten po próbie nadawania ulegnie uszkodzeniu. Dodano po 9 Pierwsze co mogło polecieć to...
Oj poziom 14 na elce i funkcja "szukaj" obca ? Dobra dobra komu jak komu ale Tobie podpowiem :-) ..... weź kawałek drucika i z jednej strony dotknij masy radia (obudowa) ,a drugim końcem dotknij zewnetrzej części gniazda RCA ( nie środka ,tylko ZEWNĘTRZNEJ części ) . Ja zakłócenia znikną ,to "już jesteś w domu" i pozostaje albo zanieść radio do serwisu...
W takim razie sprawdż wszystkie funkcje samochodu np; klakson , wewnętrzne oświetlenie - choć w niektórych autach jest tylko podłączone samo radio pod bezpiecznik.
wyjąłem je i sprawdziłem, nie moge zanleść schematu jaki bezpiecznik jest od radia
No niestety tak się robi jak kupuje się taki szajs. Kto widział normalny wzmacniacz bez bezpiecznika. Nawet w radiach są bezpieczniki a to gówno nie ma. Moc tego czegoś może być mniejsza niż zwykłego radia więc po co to kupować. Ale jak już chcesz to naprawić to pewnie wymiana tych 2 elementów wystarczy. Bezpiecznik to może 5A. Przyczyną zwarcia mogło...
Sporo poszukiwań będzie: - warto by było multimetr (Ampery) wpiąć pomiędzy aku a klemę PLUSA zmierzyć pobór ,jeżeli będzie znaczący to po kolei wyciągać bezpieczniki by namierzyć obwód gdzie jest zwarcie. -warto wyciągnąć -bezpiecznik radio czy tu nie leży wina. -wiązki w drzwiach do kontroli - najlepiej to diagnostyka komputerowa.
Jednak bezpiecznik.
Witam. Skoro pin podtrzymania mógł zwierać się z pinem głośnikowym to radziłbym od sprawdzenia końcówki. Po prostu ja wylutuj i zobacz czy nadal będzie paliło bezpiecznik.
podczas proby "dosztukowania" kabelkow tak zeby szly dobrze, przypadkiem zetknely mi sie 2 i doszlo do zwarcia, Klemę masową z akumulatora ściągamy przed tego rodzaju pracami. bezpieczniki ok Zidentyfikowałeś wszystkie skrzynki bezpieczników w aucie? Jesteś w stanie wskazać bezpiecznik od radia? Nie był aby "zawatowany" spinaczem?
Witam .Sprawdzić czy jest zasilanie na kostce prawidłowe po uruchomieniu silnika czy nie doszło do zwarcia instalacji ,czy radio było oryginalne czy dokupywane .A może to tylko zbieg okoliczności i radio oprócz spalonego bezpiecznika uszkodziło się coś w radiu i powstało zwarcie i poszły dymy .
wpadlem na pomysl i podlacze radio w innym aucie.jesli bedzie chodzic znaczy ze bezpiecznik w aucie. no przeciez nie powinno sie spalic radio,zwarcie sie zrobilo na kablu czerwonym przy wkladaniu bezpiecznika(nie wylaczylem zaplonu).Jakby cos Wam jeszcze przyszlo do glowy to prosze pisac.Wielkie dzieki za pomoc.Pozdro
Kabel który zwarł to był jakiś odcięty od wtyczki do radia... To zanim się tutaj rozpiszemy to powiedz jaki to był kabel? W instalacji samochodowej? Czy rzeczywiście z kostki radia, ale przed instalacją samochodową. Bo opcje mogą być dwie. Albo zwarłeś kabel do sterowania elektryczną anteną który wychodzi z radia, to często kończy się "upaleniem" radia....
Bez tego kondensatora radyjko też by grało. Ruszając musiałeś zrobić zwarcie do masy to i bezpiecznik wywaliło. Być może jakieś zimne luty były. Jeśli radio gra, możesz delikatnie opukać płytkę i jak nic nie będzie przerywało - duże prawdopodobieństwo że uszkodzenie naprawione. Posprawdzaj, czy napięcia masz prawidłowe na układach i trzeba obserwować.
Tylko niech wcześniej sprawdzi bezpieczniki, bo to prawdziwa historia, gdzie "pomógł" brak pokrywki - był czysty ślad w miejscu brakującego bezpiecznika, w ogólnie całej zakurzonej skrzynce. Starszy człowiek montował sobie radio, zrobił zwarcie, a później sprawdzając bezpieczniki, pomylił miejsce :!: Włożył obok, a tu kaplica, chyba nic nie świeciło......
Brak podtrzymania zegara, podtrzymania radia, brak alarmu nie działa z pilota. Problem powstał po zwarciu przy montażu radia. Bezpieczniki sprawdzone. Proszę o szybką odpowiedź.
Bezpiecznik od radia w skrzynce z bezpiecznikami jest dobry. Ale jakie zwarcie? I czym, tym że podłączył do komputera? Wszystko inne działa jak np. zegar, światła, kontrolki itp.
Bezpiecznik uszkodzony.
Zwarcie w lampce sufitowej.
gdzie mógłbym ko kupić, ponieważ chciałbym uruchomić to radio. Na początek z zakupem transformatora musisz sobie dać spokój. Po prostu to, że z niego poleciało trochę dymu wcale nie znaczy, że został uszkodzony. Pierwsze co to usterki trzeba szukać w samym zasilaczu. Zasilaczu, który to zasilany jest przez ten transformator. Szukać zwarcia na elementach...
To że zwarcie to wiem, tylko gdzie konkretnie szukać. Klosze lamp przednich czy tylnych? Włóż nowy bezpiecznik. Podłącz jedną lampę i sprawdź... Poza tym bezpiecznik nr19/10A (taki włożyłeś?) odpowiada też za oświetlenie tablicy i radio...
Mogą być jeszcze dwa kondensatory po 5nF zwarte ale wtedy wywalał by bezpiecznik.W cokół po zepsutej lampie wlutuj dwie diody w nóżki . wyżej masz linka w które nóżki włutować. Włóz cokół w oprawkę i próbuj.
No to jakie bezpieczniki pali?Może w takiej sytuacji palić tylko bezpiecznik do radia,a nie wszystkie. W takim razie zwróć uwagę,czy nie pomyliłeś polaryzacji przy podłączeniu gniazdka zapalniczki.Bo zapewne ładowarka do palmtopa ma przylutowaną diodę zabezpieczającą przed odwrotnym podłączeniem na wejściu.Ale,jeśli odwrotnie dałeś zasilanie,to dioda...
wyrzucać bezpiecznik zewrzeć zewrzeć bezpiecznik przepalać zewrzeć bezpiecznik hyundai
jcm800 problemy nawigacja becker traffic wskaźniki yaris
kuchenka gazowo elektryczna kuchenka gazowo elektryczna
Gorące uszczelki w nowej lodówce Samsung - przyczyny Biegi w Mercedesie Kaczka - W123, W120 - Problemy i Rozwiązania