Sprawdź bezpieczniki mogło coś zewrzeć.
Sprawdzić bezpiecznik w aucie? Zwierając kabelek do obudowy prawdopodobnie zrobiłeś zwarcie a to powinno spowodować zadziałanie bezpiecznika.
Miałem kilka takich przypadków i zawsze winny był przewód od podświetlenia przy radiu zwarty do masy, bezpiecznika nie wywala bo idzie przez rezystor przy włączniku świateł, a przewód się grzeje aż w końcu stopi izolację i skleja się z innymi.
Witam. Jeśli kostka jest oryginalna od tego radia, to masz zwarcie między masą a plusem w radiu. Miernikiem lub próbówką sprawdzić czy jest zwarcie miedzy (+) a (-) radia.
Witam. Na początek sprawdź diodę zabezpieczającą przed błędnym podłączeniem zasilania.
Bezpiecznik na ogól jest na kablu za radiem
Witam czy pomoże mi ktoś temat mam że wywala mi bezpiecznik od Radia Renault Kadjar 1.5 DCI czy inne podzespoły mogą być powiązane z radiem że gdzieś się robi zwarcie i wywala bezpiecznik ?
bezp.nr.17
Popraw zdjęcia wg tego opisu. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic59... To zaznaczone w kółko to dioda. Niestety pierwszego zdjęcia nie oglądałem. Dioda w kierunku zaporowym pomiędzy + i - zapobiegająca odwrotnemu podłączeniu radia. Powinien przepalić się bezpiecznik, tylko że to radio nie ma bezpiecznika i spaliła się dioda. Pewnie ma zwarcie...
Przy kablach zasilania w środku radia, poszukaj diody (przeważnie czarna, krzemowa) pewnie sie zwarła.
Bezpieczniki są mniej więcej na wysokości prawego kolana kierowcy zdemontuj osłonę i jeszcze coś takiego http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic34... powinno pomóc :D
Często ulega uszkodzeniu bezpiecznik termiczny włączony w uzwojenie pierwotnie. Te dziadowskie trafa grzeją się niemiłosiernie. Bezpiecznik to malutka kostka z dwoma wyprowadzeniami do której trzeba się dobrać nie przerywając uzwojenia i zewrzeć . Ale najlepiej zmienić trafo na krajowe. Oczywiście trzeba dobrać napięcie. Na ogół jest jedno, trzeba tylko...
Jeśli wcześniej spaliło Ci bezpiecznik od radia to znaczy że gdzieś było zwarcie,problem leży,albo w kablach od radia,albo w samym odtwarzaczu. Podmień radio i wtedy sprawdź.
Obejrzyj dokładnie kostkę radia na zwarcie między pinami.
Prawdopodobnie podłączyłeś odwrotnie zasilanie i w tej chwili masz zablokowane/uszkodzone radio. Ja stawiam że padła dioda zabezpieczającą przed odwrotnym podpięciem zasilania. Bez niej radio będzie pracowałoby normalnie. Dioda zabezpieczającą dostała zwarcia i dlatego przepala bezpieczniki. Diodowe zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją (DAMPER...
Zrobiłeś pewnie zwarcie w instalacji... Zacząć od sprawdzenia bezpieczników.
Zwarcie na radiu paliło bezpiecznik. Zamykam temat
Sprawdzałem wszystkie w skrzynce, a który będzie z centralnego zamka i radia.?
Raczej pomysłów nie potrzeba bo odciołeś zasilanie awaryjnych /fioletowy/ od zasilania przy radiu.P
Witam. Przez przypadek zwarłem ze sobą + i - akumulatora na chwile. Prawdopodobnie po tym jak włączam radio to strasznie piszczy, moge przełączać na radio/cd, na wyświetlaczu pojawiają się informacje a z głośników cały czas wydobywa się pisk. Dodam że wszystkie bezpieczniki są całe... :|
Jest to prawdopodobnie dioda, która ma zabezpieczyć radio przy odwrotnym podłączeniu + z -, ale widać nie zadziało. Jeśli przy prawidłowym podłączeniu nie pali bezpiecznika, to raczej rozleglejsze uszkodzenie.
Jak nie masz pojęcia co poszło i marne o elektronice to oddaj to do serwisu.
Na czym polega to zwarcie - pali bezpiecznik? Robiłeś coś przy podłączeniu radia?
Nie ma.Po prostu poszły z dymem styki w kostce pod stacyjką.
Jak to co, źle podłączone radio zwarcie i dym to pewnie bezpiecznik poleciał oby tylko to ewentualnie gdzieś się upaliło jakieś połączenie.
lubię podłubać w takich rzeczach i czegoś się nauczyć Jeżeli lubisz wyzwania , to na wejściu zasilania do radia jest dioda zabezpieczająca. Na pewno jest zwarta , jeżeli nie watowałeś bezpiecznika i dalej nie katowałeś radia, to jej wymiana załatwi sprawę i radio powinno się uruchomić ,jeżeli dalej po zasilaniu nic nie poleciało.
W takim razie sprawdż wszystkie funkcje samochodu np; klakson , wewnętrzne oświetlenie - choć w niektórych autach jest tylko podłączone samo radio pod bezpiecznik.
Sprawdź może bezpiecznik nr. 11, jeżeli występuje. Jak go nie ma, to może wstaw i zobacz czy coś się zmieni. Ewentualnie poszukiwania manualne, sprawdzić przekrój i kolor przewodu i zajrzeć pod skrzynkę bezpieczników czy tam dochodzi taki. Ewentualnie poszukiwania miernikiem, test ciągłości od kostki radia do bezpieczników.
Witaj! Albo w.cz. rozchodzi się przewodami zasilającymi, albo po ekranie kabla antenowego, albo przekaźnik jest konstrukcyjnie do bani. Nie łącz obudowy radia do masy, absolutnie nie ma takiej potrzeby. Zacznij od sprawdzenia SWR. Ferryty dla 27MHz mogą się nie sprawdzić. Już lepiej jakiś filtr na zasilanie. Proponuję, jeśli nic innego nie pomoże, dostać...
Spiłowana blaszka ( chyba chodzi o blokadę) raczej nie wpływa na zwarcie a radiu. Możliwe że w czasie wkładania radia nastąpiło uszkodzenie/przetarcie przewodu zasilającego. Przepalenie bezpiecznika świadczy o zwarciu w samym odtwarzaczu. Spróbuj (zamiast wkłądania coraz to nowych bezpieczników) zlokalizować zwarcie miernikiem.
Bezpieczniki zostały zmienione To ile ich było ? Napięcie zasilające do radia dochodzi ? Przeważnie powinny być dwa.
Witam tak jak w temacie problem pojawił się po zwarciu podczas przerabiania kostki radia zwarłem + z - . Wymiana bezpieczników nie pomogła działa tylko kontrolka swiateł i kierunków. Proszę o pomoc.
Witam Miałem zwarcie w instalacji elektrycznej, przewód zasilający ECU (zacisk 15 ze stacyjki) do masy. Gdzieś z lewej strony kokpitu (obok bezpieczników) uniusł się dym. Teraz mam ciągłe zasilanie na przewodzie po stacyjce (jak odpale samochód i wyciągne kluczyk to silnik dalej pracuje i świecą się kontrolki). Stacyjkę sprawdziłem. Zauważyłem że jak...
Witam, jakis czas temu nabylismy Zetora 16145 w którym poprzedni właściciel zamontował radio (stare vw na kasety) i wszystko było w porządku aż do początku tego miesiąca. Radio pewnego razu "ściszyło" sie i teraz na maksymalnej głośności grało bardzo cicho aż w końcu nie moge go uruchomić. Wyciągnąłem je na zewnątrz, zmierzyłem napięcie na wtyczkach...
Do radia są dwa plusy stały i po zapłonie. Któryś ufajczyłeś i na bank jest to bezpiecznik. Poszukaj lepiej.
Pewnie że jeśli będą dwa bezpieczniki nic sie nie stanie ale jak to ma być tylko do CB a wszystko jest w nieuszkodzonych izolacjach to dlaczego tam by się miało coś zewrzeć? Pozdrawiam
Zwarcie w instalacji, licznik będzie mrugał dopóki nie będzie działać radio. Schemat w dłoń i szukanie zwarcia
Zanim rozbierzesz całe auto sprawdź dokładnie bezpieczniki pod kierownicą.
W radiach samochodowych jest dioda zabezpieczająca, ja raczej obstawiam stabilizator. Jeżeli bezpiecznik został wymieniony, o czym nie wiemy, to sprawdź stabilizator, jest przy końcówce moc, pdf odnajdziesz w sieci. Pod jaki zasilacz podłączyłeś radio i czy po podłączeniu radia przy sprawnym bezpieczniku "robi się zwarcie" ?
wyjąłem je i sprawdziłem, nie moge zanleść schematu jaki bezpiecznik jest od radia
Tak trudno zdjąć pokrywy obudowy i ocenić stan ścieżek, sprawdzić bezpiecznik w radiu?
Sprawdziłem te bezpieczniki pod maską i dziwna rzecz: na tym od kierowcy jest 12v cały czas dawane a na pasażera nic. Podejrzewam, że kable idą da panelu na drzwiach kierowcy i wracają do skrzynki? A potem do pasażera? Jeśli by tak było to coś z panelem w drzwiach mogło się stać? Jeszcze mi do głowy przyszło, że jak zdejmowałem pokrywę bezpieczników...
Od szyb, odepnij instalację od drzwi, pokolei każde drzwi.
Przy podłączaniu radia zrobiłem zwarcie. Wymieniłem bezpiecznik, ale auto odpala i gaśnie po kilku 2 lub 3 sekundach. Proszę o pomoc. Z góry dziękuję
prawdopodobnie zwarcie sie zrobiło i się coś spaliło bo zaśmierdziało. Bezpiecznik w radiu jest sprawny A bezpieczniki w samochodzie ?
Masz możliwość sprawdzenia czy na kablach zasilających jest w chwili obecnej napięcie?
Witam. Mam problem z oryginalnym radiem (BETA) w moim golfie IV 2003. Po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki radio dalej działa (powinno się wyłączyć). Poprzedni właściciel podłączał zestaw głośnomówiący i mógł coś zewrzeć. Sprawdziłem w innym Golfie i przewody w kostce są tak samo ale w moim nie ma prądu w żółto czerwonym przewodzie (12V za stacyjką)....
Sprawdziłeś bezpieczniki? Jeśli ktoś wyrwał radio na chama to mogło dojść do zwarcia i mógł przepalić się bezpiecznik ;) Znając vaga, będzie to czerwony 10A
To sprawdzaj jeszcze raz i dokładniej, musisz mieć przepalony bezpiecznik.
To równolegle z heblem wpiąć bezpiecznik 1 do 3A. Zasilanie radia będzie, a w razie awarii (zwarcia w instalacji) bezpiecznik się przepali. Albo w chwili próby uruchomienia pojazdu...
Brak podtrzymania zegara, podtrzymania radia, brak alarmu nie działa z pilota. Problem powstał po zwarciu przy montażu radia. Bezpieczniki sprawdzone. Proszę o szybką odpowiedź.
Sporo poszukiwań będzie: - warto by było multimetr (Ampery) wpiąć pomiędzy aku a klemę PLUSA zmierzyć pobór ,jeżeli będzie znaczący to po kolei wyciągać bezpieczniki by namierzyć obwód gdzie jest zwarcie. -warto wyciągnąć -bezpiecznik radio czy tu nie leży wina. -wiązki w drzwiach do kontroli - najlepiej to diagnostyka komputerowa.
Witam. Skoro pin podtrzymania mógł zwierać się z pinem głośnikowym to radziłbym od sprawdzenia końcówki. Po prostu ja wylutuj i zobacz czy nadal będzie paliło bezpiecznik.
Witam .Sprawdzić czy jest zasilanie na kostce prawidłowe po uruchomieniu silnika czy nie doszło do zwarcia instalacji ,czy radio było oryginalne czy dokupywane .A może to tylko zbieg okoliczności i radio oprócz spalonego bezpiecznika uszkodziło się coś w radiu i powstało zwarcie i poszły dymy .
wpadlem na pomysl i podlacze radio w innym aucie.jesli bedzie chodzic znaczy ze bezpiecznik w aucie. no przeciez nie powinno sie spalic radio,zwarcie sie zrobilo na kablu czerwonym przy wkladaniu bezpiecznika(nie wylaczylem zaplonu).Jakby cos Wam jeszcze przyszlo do glowy to prosze pisac.Wielkie dzieki za pomoc.Pozdro
Nie reaguje na zmianę VR31 i 32. To już wiemy od początku. Szukasz pomocnej rady ale trudno od Ciebie cokolwiek wyciągnąć. Proponowałem rano zwiększenie prądu bazy Q311. Zrobiłeś cokolwiek w tym kierunku? Możesz też zewrzeć bazę z kolektorem (Q311) i zaobserwować zmianę prądu tranzystorów końcowych. Poprawiłem zimne luty i przelutowałem mostek prostowniczy...
Jakie radio, i kabel sygnałowy.Wygląda to na brak masy RCA bądź wyużytkowany już kondensator przy alternatorze. Sprawdź dokładnie połączenia przewodów (przy akumulatorze i w punkcie masy) czy nie są luźne. Na próbę możesz zewrzeć kawałkiem przewodu obudowę radia do masy kabla RCA, jeżeli to pomoże oznacza ze brakuje w radiu na gnieździe masy (przepalony...
Ten bezpiecznik zabezpiecza ci instalacje , a nie wzmacniacz. Nich ci sie przetrze przewód plusowy np. w bagażniku. Bezpieczniki wzmacniacza nie zadziałają, bo zwarcie nastąpiło przed bezpiecznikami. Czyste zwarcie spali ci (w optymistycznej wersji wypadków) "tylko" kabel zasilający.
Dokładnie,bezpieczniki oznaczone jako KL15
Brak bezpiecznika lub za mocny . Szukaj potopionych przewodów .
Dioda zabezpieczająca to największa (gabarytami) dioda w radiu. Najczęściej przechodzi w stan zwarcia i pali się wtedy bezpiecznik w radiu lub jakaś ścieżka. Te przewody zwarły się na zewnątrz? Gdzieś przy kostce?
A w bagażniku nie masz jeszcze bezpieczników?
Tylko niech wcześniej sprawdzi bezpieczniki, bo to prawdziwa historia, gdzie "pomógł" brak pokrywki - był czysty ślad w miejscu brakującego bezpiecznika, w ogólnie całej zakurzonej skrzynce. Starszy człowiek montował sobie radio, zrobił zwarcie, a później sprawdzając bezpieczniki, pomylił miejsce :!: Włożył obok, a tu kaplica, chyba nic nie świeciło......
Witam zakupiłem radio przez allegro chcąc je podłączyc radio robi zwarcie i przepala sie bezpiecznik w samochodzie (osobowy), podłączyłem + z +; - z - i teraz nie wiem czym to jest spowodowane. Rozebrałem radio i nigdzie nie widac aby było cos przepalone;/
Niestety nie wiem co to bezpiecznik zwłoczny. Moja wersja przyszłych wypadków wygląda następująco. Do rana nie ruszam mikrofali i oczywiście wyłączona jest z prądu. Rano zdejmuję ostrożnie przewody z kondensatora i zwieram styki izolowanym śrubokrętem. Wyjmuję bezpiecznik, kupuję i w miejsce starego zakładam nowy, ostrożnie zakładam przewody na kondensator...
Radio odlaczylem nie pomoglo zdaje sie ze moglem zrobic zwarcie podczas podlaczania radia ponoc jest bezpiecznik przy czujniku na skrzyni ?
Bezpiecznik od radia w skrzynce z bezpiecznikami jest dobry. Ale jakie zwarcie? I czym, tym że podłączył do komputera? Wszystko inne działa jak np. zegar, światła, kontrolki itp.
jeżeli dla ciebie zasadą jest uszkodzony wzmacniacz to ok. a ten prąd który płynie przy zwarciu to chyba nie płynie powietrzem ?
Z ATXa +12V masz z czarnego i jasno-pomarańczowego przewodu, tyle tylko że musisz zewrzeć czarny z zielonym przewodem żeby zasilacz zastartował i obciążyć linię bodajże +5V (czerwony przewód, ale to w sieci możesz znaleźć) żeby wykazywał większą chęć do życia. W radiu może być słychać zakłucenia. Bezpiecznik czy jest potrzebny to niewiem, bo zazwyczaj...
witam. Przy próbie zamienienia przewodów tak aby radio zapamiętywało ustawienia po wyjęciu kluczyka doszło do zwarcia przewodu z obudową radia i zaiskrzyło, po czym przestało działać radio i wycieraczki. Bezpiecznik od radia sprawdzony. jak to naprawić?
Sprawdź bezpiecznik w skrzynce instalacji auta ewentualnie zobacz czy niema dodatkowego zabezpieczenia (bezpiecznik) w lini zasilania radia (złączka).
Zwykle uszkodzona końcówka mocy powoduje brak dźwięku. Mocno uszkodzona końcówka mocy (zwykle z widocznymi uszkodzeniami termicznymi) może powodować zwarcie i uszkodzenie bezpiecznika - wtedy radio faktycznie się nie włączy. Na początku warto sprawdzić czy nie zwiera zasilania i jeżeli nie to czy zasilanie jest prawidłowe na płycie radia. Może to radio...
Aby radio się przełączyło na kasetę potrzeba zewrzeć piny 2-3(tape-in) oraz pin 6-2 (mute+ do masy). Można sobie potem zmieniać stronę na wyświetlaczu zwierając lub nie pin 1 do masy. Tape in, to oczywiście powinno być 3-4 tak jak napisałeś wcześniej. Wzorując się na tym zdaniu spaliłem 3 bezpieczniki ;) Teraz radio ma wsadzony 7,5A, bo nie miałem...
Problem ciągle nie rozwiazany. Sprawdzalem napiecie w kostce pomiedzy plusem minusem, a bezpiecznikiem, tam jest napiecie, widocznie gdzies pozniej ginie. Jaka jest droga przewodu? Z akumulatora na bezpieczniki, z bezpieczniki na stacyjke i dopiero do radia? Czy najpierw na stacyjke, bezpieczniki, i radio?
Kabel który zwarł to był jakiś odcięty od wtyczki do radia... To zanim się tutaj rozpiszemy to powiedz jaki to był kabel? W instalacji samochodowej? Czy rzeczywiście z kostki radia, ale przed instalacją samochodową. Bo opcje mogą być dwie. Albo zwarłeś kabel do sterowania elektryczną anteną który wychodzi z radia, to często kończy się "upaleniem" radia....
mam tez ten sam problem wyswietlacz nie dziala i radio dzien wczesniej bylo OK czy moze byc cos innego niz bezpiecznik >>??
Bezpiecznik uszkodzony.
Ostatnio podłączałem tylko wideorejestrator, ale problem z napięciem na ACC powstał dopiero po jakimś czasie od jego montażu. Możliwe, że przeciążyłeś obwód i coś się uszkodziło. Wiązka jest uniwersalna i sam widzisz, że plus po kluczyku masz niepodłączony Masz Can Bus Dekoder i to z niego powinny wychodzić do radia sygnały ACC i podświetlenie (ILL)...
To jeżeli nie ma innego urządzenia na tej lini to przewód pomiędzy kostką radia a skrzynką bezpieczników ma zwarcie do masy.
Sprawdź bezpieczniki w aucie - prawdopodobnie doszło do zwarcia i masz spalony bezpiecznik w instalacji samochodu.
A czy nie podłączałeś radia i od tej pory wywala bezpiecznik?Żle podłączone radio jeżeli tak.
Schemat w rękę, szukać co wisi na tym bezpieczniku.
Przy takich testach na starych radiach łączymy zawsze szeregowo przez żarówkę 230V np. 50W. Przy zwarciu będzie się jasno świecić.
W wiązce radia jest przewód podświetlenia,często jest mylony z masą. Gdy włączamy światła robi się zwarcie. Sprawdź czy pozycje auta się świecą. Jak bqgak którychś to bezpiecznik.
sprawdz bezpieczniki w skrzynce- spalony bezpiecznik-radio zrobiło zwarcie jaka dioda w MAGNETOWIDZIE :?: 8O 8O 8O może w magnetofonie???
He sprawdzałem 2 które sa na zdj na Google znalazłem niby 2 są od radia patrzalem bezpieczniki są całe
witam szukam schematu instalacji elektrycznej do audi b4 92r ,albo pomocy odnośnie braku kierunkowskazów,wycieraczek i podświetlenia zegarów,usterka ta jest wynikiem zwarcia przy wyjmowaniu radia,bezpieczniki ok,stacyjka ok
Jednak bezpiecznik.
Jak najszybciej sprawdzić na którym kablu jest problem?
Okej, dzięki. Wrócę z pracy to posprawdzam i dam znać czy coś się ruszyło. Dodano po 2 Póki co kończę temat, zalutowałem przewód zasilający od radia, wymieniłem bezpiecznik od radia bo robiło zwarcie i wszystko śmiga. Dzięki za pomoc i pozdrawiam serdecznie.
Potrzebuje pilnie schemat połączeń radia CCR 600 z CD,mam gdzieś zwarcie i rozładowuje mi akumlator.Na razie odłączyłem bezpiecznik radia i jest ok.
Jak bezpieczniki dobre to stacyjka.
Witam. Sprawdź, czy nie pomyliłeś biegunowości przewodów. Jeżeli nie, to podłączanie pod jakikolwiek zasilacz nic nie pomoże. Radio niekoniecznie jest spalone. Mogła ulec zwarciu dioda zabezpieczająca przed odwrotnym połączeniem zasilania np. na skutek przepięcia i wystarczy ją wymienić.
Dioda jest ok ( bynajmniej nie ma tam żadnej spalonej) A zwarcie robi się nawet przed włączeniem radia włącznikiem. Bezpiecznik jest tam 2A
Zasilacz udało się naprawić. Konieczna była wymiana tranzystora, mostka Graetza i bezpiecznika.
Witam. Mam problem jak podłączałem radio w samochodzie niechcący zrobilem zwarcie na kablach od radia. wywaliło bezpiecznik wymieniłęm ale nadal to samo nie ma awaryjnych i zasilania radia jak włączy się awaryjne to tylko świeci kontrolka od kierunkowskazów i zero reakcji wszystko oprocz tego działa. Z góry dziękuje
Diode wymieniłem, zwarcia na ścieżkach też niema. Reszte sprawdze jutro
no wlasnie jest cos takiego ze na plycie w radiu nie ma zadnego bezpiecznika:(
Witam. Przeszukałem z grubsza dział i nie widzę rozwiązania. Problem jest następujący: zamontowałem sobie w aucie (Fiesta MK3 1995r) zapalniczkę (samo gniazdo, wtyczki nie mam) wykorzystując fabryczną instalację, która była już pod deską rozdzielczą. Napięcie na zapalniczce idealne, w podłączeniu nic nie mogło zostać pomylone, bo zarówno instalacja,...
A po czwarte to poprawne rozważnie ale przy prądzie stałym a nie zmiennym, szczególnie nieregularnie zmiennym. I po piąte to bezpiecznik zwykle daje się o około 10-30% większy niż maksymalny pobór prądu i po następne to bezpiecznik zwykle nie ochroni elektroniki radia a zapobiegnie pożarówi instalacji jeśli w radiu nastąpi zwarcie. Czas przepalania...
wyrzucać bezpiecznik zewrzeć zewrzeć bezpiecznik hyundai bezpiecznik zewrzeć telewizor
ekspres delonghi uszkodzony spieniacz elektrozaczep brzeczy ssanie renault scenic
electronics zasilacz bluebox akumulator
Płyta główna do telewizora Samsung UE46F8500SL - wymiana i diagnostyka Wybór sprzęgła do Opla Vectry C 2.2 Direct (Z22YH)