https://livesound.pl/tutoriale/5416-jak-... Witam, czytałem, ale artykuł dotyczy nagrań, a mi chodzi o realizację koncertu w trudnych warunkach akustycznych. Ale dziękuję za link.
Audiofile zawsze się śmieją jeśli ktoś podbija bas i wysokie tony a jak widać to odpowiada wyrównaniu pasma. Tak jest! Basy na max, soprany na max i jedziemy. Umcyk umcyk umcyk.... A teraz poważnie. Załóżmy, że słuchasz koncertu akustycznego. Kto wtedy podbija bas i wysokie tony tak aby wyrównać charakterystykę ucha? Ano nikt... Więc czemu nagle słuchając...
Napisami się nie sugerujcie, stronę "stawiali" jezuici x lat temu. Najwyraźniej nie celują w audiofili. Najgorsze, że grający tam zespół (JGM) znam osobiście i współpracuję z nimi, cztery razy przez to samo radio (ale trzy z równoczesną retransmisją na dwie "szanowane" audycje, raz również z niezależną transmisją do TV) przepuszczałem inne ich koncerty...
"Scena" to dla mnie taki sam audiofilski bełkot, jak słynna "analityczność brzmienia smyczków". Przegiąłeś, ale nic dziwnego w tym nie ma. Nikt kto nie siedział za gałami podczas realizacji koncertu nie będzie wiedzieć co to jest ta "scena". A jest to coś niezwykle ważnego przy poprawnie zrealizowanym nagraniu. A przez "poprawnie zrealizowane nagranie"...
Gdzieś widziałem (nie wiem czy nie na kanale RS) odcinek traktujący o takim podejściu - tendencji "unowocześniania" nagrań w celu... No właśnie - wiesz w jakim? MARKETINGOWYM... Wystarczy nagrać dużo wysokich (za dużo w stosunku do oryginału), ograniczyć dynamikę i masz już wrażenie (a przynajmniej większość MP-3'kowców ma), że jest dynamiczniej (bo...
Moim zdaniem, super dobrze zrealizowane nagrania to nie tak do końca dobre rozwiązanie, bo, super dobrze zrealizowane nagranie, zabrzmi dobrze i na jamniku. Ja np bardzo lubię muzykę klasyczną, a w szczególności dobrze nagrany fortepian, z wyeksponowanym środkiem. Pierwszy takt i już słychać ile driverów trzeszczy. Do dołu bardzo lubię dobre realizacje...
Witam Polecam książkę która na pewno Ci pomoże: "Podstawy Nagłośnienia i realizacji nagrań" autorstwa P. Krzysztofa Sztekmilera. od połączenia "insertowego" poprzez schemat ulokowania potencjometrów w mikserze do np. ustawienia opóżnienia w zestawach strefowych w różnych warunkach, czy też wyjściowych!!! ustawień kompresora dla różnych instrumentów...
Paweł.Ko Na to chciałem właśnie zwrócić uwagę,cieszę się że nie tylko ja to zauważam. A wymagania mam dalekie od audiofilskich. Ciężko o rzetelną ocenę realizacji tego typu koncertów - bo kapela na scenie mogła się słyszeć całkiem nieźle, a fanatycy zespołu pewnie i tak twierdzą że było super. moim skromnym zdaniem, to jest kwestia dzisiejszego stylu...
Przeczytałem cały wątek i postanowiłem napisać co o tym sądzę, oraz opisać moją historię. Mam 18 lat pracuję w firmie nagłośnieniowej, od zawsze interesowałem się muzyką oraz akustyką. Pewnego dnia znalazłem średniej wielkości firmę do której szefa wysłałem maila z zapytaniem czy nie potrzebuje chłopaka do noszenia kabli. Pracuję już kilka ładnych lat...
Nie słyszałeś, bo mało znawców rozumie zjawiska fizyczne leżące u podstaw i dorabia swoje teorie z wymyślnymi określeniami, które nawet nie mają jakiejś definicji. Zapytaj ich o ścisłą definicję szerokości lub głębokości sceny, a potem usiądź wygodnie i obserwuj, jak się ze sobą spierają. Sygnał powyżej 80dB to już dość głośno To nawet bardzo głośno....
Często na koncertach gra się na dwa miksery. Mikser który jest przed sceną to mikser frontowy odpowiedzialny za nagłośnienie tzw. przodów czyli kolumn grających dla publiczności. Drugi mikser ten na scenie to mikser monitorowy. Różni on się od miksera frontowego (nie będę zagłębiał się w jego konstrukcję bo nie o to chodzi) a służy on do nagłośnienia...
No to już pokazałeś w poprzednim poście. Niestety nie sposób ci wytłumaczyć tak złożonego procesu, jakim jest realizacja dźwięku czy to do nagłośnienia czy nagrań. Jak widzisz, sam mikser kryje w sobie sporo różnych możliwości, konfiguracja połączeń sprzętu zależy od tego, co chcemy uzyskać i można tym samym sprzętem uzyskać zupełnie różne systemy w...
Mea culpa, pomyliłem modela, Wpisałem HD202, miało być HD210. Nie wiem po ile kupowałeś HD200, swego czasu wiem że w sklepach były za ponad 300 zł ale to tylko marża sklepu tak windowała cenę. Od dostawcy miałem już ofertę po 160 zł za 10 par słuchawek. Parę lat temu widziałem HD200 w Kaufhoffie (6te piętro) w Berlinie przy Alexanderplatz za 18 Euro....
Czy to prawda, że głos generowany akustycznie jest rzeczą względną? Co dokładnie rozumiesz przez określenie "głos generowany akustycznie"? Pytam bo głos zawsze musi być w jakiś w sposób akustycznie generowany - czy to poprzez drgania strun głosowych czy strun instrumentu - Dźwięk jako taki to nic innego jak drgania ( w tym wypadku powietrza jako medium)...
Nie mam mikrofonu ósemkowego, dla tego nie nagrywam tą metodą. Raz tylko na nagrywałem koncert w filharmonii tą techniką, jak jeszcze byłem w studium realizacji. I nie mam wyrobionego zdania na ten temat. Jak pisałem wcześniej najczęściej nagrywam techniką AB, bo daje efekt panoramy najbardziej zbliżony do tego co człowiek słyszy. Bardziej rozwiniętym...
Bardzo wysoko oceniam wykończenie, głównie dlatego, że w całości jest Twoje. Jest wręcz wzorcowe. Kilka zdań komentarza: takie wielkie obudowy (kolumny) budowano kiedyś, z jedną zasadniczą różnicą: były to zwykłe kolumny (kilkunastowatowe), pełnopasmowe; z głośnikiem wysokotonowym, często ze średniotonowym. Osobiście takie widziałem i słuchałem w studio...
Powiedzmy, że założę słuchawki (w moim przypadku HD600), i skorzystam z adiofilskiej płyty CD np. ze stajni Chesky Records. Co usłyszę pomimo, jak dla mnie, idealnego dźwięku ze słuchawek? Słyszę dźwięk w środku głowy. Ehhhh... Jeśłi naprawdę słyszysz dźwięki "ze środka głowy" to albo słuchasz mono, albo nie słyszysz panoramy sceny dźwiękowej z innego...
Wypowiem się już z dłuższej perspektywy - tak jak koledzy, zaczynałem w podstawówce jakimiś akademiami i tak dalej (głównie dlatego, że po prostu nikt inny nie umiał spiąć nagłośnienia tak, by cokolwiek mogło chodzić). Potem była pierwsza dyskoteka - szósta klasa podstawówki. Wtedy też zacząłem interesować się tym, za co odpowiadają poszczególne pokrętła...
witam wszystkich! mam zrobic skośne monitory dwudrożne /2 szt./ o mocy do 100W które będą one służyły jako odsłuchy na scenie zarówno dla kapel rocowych jak i do różnorakich przedstawień.stosowane mają być zarówno na sali kinowej salach gimnastycznych i na otwatej przestrzeni-np. muszla koncertowa.Jedyne co mnie ogranicza w tej chwili to budżet na to...
Trzeba wiedzieć czego słuchać :). Podpowiedz: znajdź nagranie z mocno skompresowanym werblem, gwałtownie uderzanym. Werbel to taki instrument, który oprócz membrany posiada również i sprężyny, W jednym impulsie kopie i midlewoofer i tweeter. Posłuchaj jak brzmi werbel na dobrze i źle zestrojonych fazowo/czasowo kolumnach. Na poprawnie zestrojonych będzie...
Może nie jest to wielkie odkrycie, ale może ktoś będzie tego potrzebować AC-3 Ready (albo Dolby Digital Ready) 10-bitowy przetwornik Video C/A Układ używany w odtwarzaczach DVD firmy Philips, który zapewnia najwyższej jakości odwzorowanie najdrobniejszych szczegółów obrazu. 100Hz W tradycyjnym odbiorniku TV obraz jest wyświetlany 50 razy na sekundę....
W tym nowo utworzonym dziale będziemy koncentrowali się głównie na zagadnieniach związanych z rejestracją dźwięku. Software - DAW - obsługa i konfiguracja programów do rejestracji, - pluginy i instrumenty wirtualne wszelkiej maści, np VST, VSTi RTAS itp. - miks, mastering, realizacja nagrań, w studio i poza nim. Hardware - rejestratory sprzętowe, -...
zasilanie koncertu nagłosnienie koncertu kalkulator realizacja
momenty śrub sprawność agregat kondensator mniejszy zasilacz
Jak ominąć immobilizer w Ford Windstar 1995? Toyota Auris 1: Wyłączanie ABS przy temperaturze powyżej 10°C