Po rozmowie telefonicznej ustaliliśmy że wgrane było Ori oprogramowanie do edc16, jeśli coś by było z napięcie vref lub 5v sterownik wypluł by błędy, czujniki pokazują prawdę. Wypalanie jest co kilkaset km więc na pewno nie bierze pod uwagę zapełnienia filtra tylko górną granicę przebiegu zapisaną w oprogramowaniu (lub czas pracy - w zależności co wystąpi...
Miłej lektury:) Wybieramy okap kuchenny. Wiele osób nie przykłada wagi do zakupu okapu. Lekceważą ten ważny element wyposażenia kuchni : ma ładnie wyglądać i nie kosztować zbyt dużo. Jednak takie podejście często mści się na wiele sposobów. Okap kuchenny do spełnienia wiele istotnych zadań. Oczyszcza powietrze z zapachów ,oparów i szkodliwych gazów(np....
Ja tu lekko wyprostuję, bo kondensacja nie równa jest KONDENSACJI. O co chodzi? Będzie trochę fizycznie. Kondensacja pary wodnej ze spalin kotła gazowego kondensacyjnego wynika z względnej zawartości pary wodnej w spalinach tegoż kotła oraz od punktu temperatury, w którym ta względna zawartość pary wodnej dobije do 100% (pomijam tutaj zawartość pary...
Ogólnie samochód robi małe przebiegi . Stan oleju cały czas taki sam na bagnecie . Kilka miesięcy temu , czujnik płynu chłodniczego zaświecił mi sie , pomyślałem o uszczelce pod głowicą , był niski poziom płynu chłodniczego , dolałem i cały czas trzymał taki sam poziom. Ogólnie czasami podczas jazdy było czuć spaliny . Raczej to jest jakby spaliny z...
Temat zakończony sukcesem . Mapa z egr off została i w niczym nie przeszkadza. Egr zaślepiony . Powodem takiego zachowania był błąd mechanika który demontował dpf do prania . Nie były poskręcane węże . Na pomiarach niby wszystko dobrze było a jednak . Rozbiórka filtra powietrza i ponowne skręcenie węży rozwiązało temat . Może ktoś kiedyś będzie miał...
Należy pamiętać że opłaty stałe za 1 miesiąc wynoszą ok. 60-80 zł, a kocioł kondensacyjny będzie oszczędny jeśli będzie pracował z niską temp. wody c.o. Przy słabo ocieplonym budynku ciężko utrzymać niski parametr temp. wody. Pełna kondensacja zachodzi przy niskich temperaturach, ale kotły kondensacyjne mają troszeczkę inną budowę wymiennika. Wymiennik...
Ford Galaxy 2.0 TDCi, 140 KM, 2010. Nie wypala DPF. Czyszczony już dwa razy. Nowe czujniki temperatury spalin i ciśnienia, nowa świeca. Wyskakuje błąd o niskiej temperaturze spalin. Może EGR, może wtryski, może mapa. Od lutego walczę. Miał ktoś coś podobnego?
Przecież wiadomo jest, że lepiej, gdy kocioł chodzi z większą mocą. Niska moc = niska temperatura spalin. A to przekłada się na zacieki w kominie. Ja bym zdecydowanie brał 14kW. Sam mam RBR 17kW i przy 175m chodzi mi na w tym sezonie na 5-7 kW. Jaki sterownik bierzesz? Ecoal 3.5?
Witam Problem polega na tym że po uruchomieniu (zimny silnik) silnik zaczyna pracować nie równo na niskich i wysokich obrotach. Objawy podobne do barku iskry na jednym z cylindrów. Świece , przewody, kopułka ok. Silnik podobnie zachowuje się na benzynie i na gazie, zwiększone spalanie,słaby,komputer nic nie widzi. Proszę o pomoc, z góry dziękuje.
Witam, mam problem; żadnych błędów na kompie, auto odpala od kopa, ale czasem (co trzecie,czwarte odpalenie) przez kilka pierwszych sekund 5-10 sec pracuje na bardzo niskich obrotach prawie jakby miał zgasnąć, dodam gazu albo odczekam kilka sekund i sam wskakuje na prawidłowe obroty i je utrzymuje tak jak powinno być. Zauważyłem że mam to tylko jeśli...
witam mam problem z autem Audi pozostałe dane w tytule, może ktoś mógłby mi pomóc. Auto od zawsze przy uruchomieniu wskakiwało na 1100 obr i po mału sobie schodziło do 900 obr. Obecnie przy uruchomieniu wskakuje od razu na 900 obr z problemami lub bez, ale od razu na 900 obr. Dzieje się tak na zimnym silniku. Pytanie czy ktoś z państwa spotkał się z...
Posiadam Mazdę 323BG B6 z 1990 o pojemności 1600ccm. Po prawej stronie deski rozdzielczej (tuż za obrotomierzem) mam wskaźnik temperatury silnika. Po nagrzaniu prawidłowym wskazaniem powinno być położenie wskazówki tuż za połową licznika. Niestety wskazówka się zacina i na zimnym i ciepłym silniku wskazuje zero "0". Szczegóły: √ Latem silnik szybciej...
Mam dość spory problem z moim autem. Od jakiegoś czasu kiedy jadę na wysokich obrotach auto zaczyna mi się dławić. Zauważyłam, że dzieje się to najczęściej kiedy auto jest rozgrzane (brak paliwa wykluczyliśmy ;)). Mój Tata wymienił już za czyjąś radą filtr powietrza, paliwa, przewody wysokiego napięcia, świece i sprawdził komputer, który jest OK. Jeden...
Witam mam poloneza 1,6 GLI z 1997 r i od pewnego czasu zaobserwowałem iż wskaźnik płynu chłodzącego podczas jazdy znajduje się w połowie skali tj na temperaturze około 50 stopni natomiast na postoju i jeździe po mieście wskaźnik osiąga temperaturę prawidłową około 90 stopni.Wcześniej podczas jazdy na trasie wskaźnik wychylał się prawidłowo i grzanie...
Cały problem zaczął się od wymiany płynu chłodzącego. Temperatura rosła jedynie do 1/4 wskaźnika, i na początku pracy silnika wyłączało się wspomaganie kierownicy. gdy już się nagrzał do 1/4 wspomaganie działało bez zarzuty. Tak wiec wymieniony został termostat (okazało się że był uszkodzony) jednak to wcale nie pomogło, nadal zagrzewa się do 1/4 w...
mam problem z obrotami, otóż na zimnym silniku samochód osiąga 500/600 obrotów i nim telepie wiec trzeba stymulować go nożnie i podgazowywać, aby uzyskał te 900/1000 obrotów na niektórych zachowuje się cacy. jak juz osiągnie koniec białego pola wskazówka od nagrzania chłodnicy silnik samoistnie utrzymuje sie na 900 obrotach na biegu jałowym i jest spoko...
Witam. Mam problem z moją AR 145 1.4TS . Otóż na zimnym silniku nie może się wkręcić na obroty. Dopiero powyżej 3000 zaczyna przyspieszać. Między 1000 - 3000 coś tak jakby ją trzymało. nie może się wkręcić i czasami jakby strzeliło w filtr powietrza. POtem już jest lepiej ale z kolei przy 4500 jakby znowu coś muliło i nie moze się wkręcić. czEsto nawet...
Witam. Mam drobny problem. Otóż w moim Vw Passacie B4 1.8 benzyna+gaz słabo podnosi się temperatura silnika co sprawia że nie ma ogrzewania w kokpicie. 90 stopni osiąga po przejechaniu ok 8-10 km. Ostatnio wymieniałem płyn chłodniczy ale czy to możliwe żeby aż tak chłodził? Może to termostat? Proszę o pomoc i pozdrawiam
Witam... Mam taki problem. Fela ładnie jeździ, wszystko niby jest ok ładnie pali, równe obroty ale bardzo dużo pali jakieś 10/11L na 100km! Mówmy teraz o silniku 1,3MPi 96r. Mało się znam na mechanice wiec proszę o rady co mógł bym zrobić, od czego zacząć, czego szukac i wymieniać?? Z góry dzięki i proszę o pomoc!!:cry:
Zakładam post w imieniu znajomego.Posiada on nissan qashqai 2.0 diesel 2010r.Usterka która go trapi to nie zapala gdy temperatura otoczenia jest niska tzn około 5 stopni i niżej. Jak jest powyżej auto idealnie zapala moc itd jest. Błędów w silniku brak.Świece i układ grzania sprawny.Czy ktoś spodlał się z takim przypadkiem ?
witam mam problem z bardzo duzym spalaniem . moje uno pali 13l na 100 km przy spokojnej jeździe mimo ze sonda jest dobra sprawdzał ją elektryk. prosze pomóżcie mi i doradźcie mi gdzie szukac przyczyny Dodano po 6 myślałem jeszcze o czujniku temperatury powiedzcie mi czy to ma wpływ na zużycie paliwa?
mam problem z wysokimi obrotami silnika do momentu rozgrzania potem wracają do normy Seat Toledo 1.8i RP 93
A jaki masz komin? 5 klasa pracuje na niskich temperaturach spalin więc zwykły murowany komin to słaby pomysł, zresztą korozja kotła to też przy 5 klasie często spotykana wada.
Jak chcesz mierzyć sprawność kotła to mierz temperaturę spalin choćby przez otwór do kalibracji palnika. Im niższa temperatura spalin to wyższa sprawność kotła (mniej ciepła ucieka w spalinach).
Jak najbardziej bym zmniejszył moc kotła nawet do 50 % jak to możliwe nawet więcej. Tak by kocioł pracował dłużej ale z mniejszą mocą. Największa sprawność kotła kondensacyjnego jest przy niskich temperaturach (niższa temperatura spalin na wylocie) i mocy do 40-80%.
To relatywnie nowoczesny kocioł, więc należy zastosować przewody kominowe przystosowane do tzw. "zimnych spalin mokrych". Ze względu na niską temperaturę spalin, na ściankach komina może bowiem dochodzić do skraplania się wilgoci, która (w nieprzystosowanym przewodzie) wsiąka w mur i powoduje jego szybką korozję. Efektem mogą być także wykwity na zewnętrznej...
Drewno zawsze ma pewną ilość wilgoci, w postaci wody zawartej bezpośrednio i w postaci wodoru i tlenu ktore tworzą wodę w spalinach. Najlepiej to jednak wkład kominowy zastosować, utrzymywanie wysokiej temperatury na kotle nie zawsze sie sprawdza, bo lepsze kotły są tak wydajne, że mają niska temperaturę spalin, co sprzyja wykraplaniu w kominie.
Sprawność w dużej mierze zależy od temperatury na powrocie wody z układu do kotła. Im niższa temperatura spalin tym lepiej działa kondensacja temperatura spalin jest niska (straty) i sprawność rośnie. Dlatego największe sprawności uzyskuje się przy ogrzewaniu podłogowym i niskiej nastawie temperatury na piecu. Przy niskiej mocy jest też wolniejszy przepływ...
Tak to powoduje też że temperatura punktu bagatelnego spada. Piec gazowy tez z racji niższej temperatury grzania i powrotu osiąga przy podłogówce wyższą sprawność (niższa temperatura spalin = mniej ciepła ucieka w komin).
"zbyt niska temperatura spalin w czasie wypalania filtra" ten błąd mówi o wszystkim ,zapoznaj się z tym systemem i znajdziesz rozwiązanie ,nie jest to wina zapchanego dpf.
Podczas eksperymentalnego kryzowania powietrza dolotowego do spalania zauważyłem ,że im tego powietrza zasysało mniej , tym niższa była temperatura spalin wyrzucanych do komina oraz nieco wyższa temperatura powietrza ogrzanego na wylocie.
A może za niska temperatura spalin?
Jeśli to nie jest kocioł kondensacyjny to nie zaleca się schodzić nisko z temperaturą powrotu. Bo nie jest przystosowany do odprowadzania wody ze skroplonych spalin. Generalnie im niższa temperatura na powrocie tym sprawność większa. Jak zachodzi kondensacja to jeszcze z ciepła skraplania (parowania) odzyskuje się trochę ciepła. Dlatego też kotły kondensacyjne...
Do sprawności 100% i wyższej potrzeba aby spaliny na wyjściu z kotła nie przekraczały 56 C. Powyżej tej wartości kondensacja nie zachodzi. Im wyższa sprawność kotła tym niższa temperatura spalin. Łatwo można zmierzyć wartość temperatury spalin przez pomiar termometrem z cienką sondą lub czujnikiem przez wsadzenie go w otwór kalibracyjny sondy pomiarowej...
Nie bardzo łapie skąd ten sterownik iSense miałby informację ile kWh wytworzył piec. Do dokładnego wyliczenia potrzeba wartość przepływu wody np kg/h i temperatury wejściowa i wyjściowa (różnica temperatur). W piecu gazowym straty wylatują przez komin. Po prostu im niższa temperatura spalin tym więcej ciepła odzyskałeś.
Bezpieczniej regulować dopływ powietrza niż dławić spaliny . Szyber też pomoże ,ale bezpieczeństwo chyba ważniejsze . Pamiętaj ,że zbyt niska temperatura spalin (związek z słabym ciągiem) to wyrok na komin .
(at)gaz4 , dzisiaj jakby coś mnie olśniło. Wyszedłem i spojrzałem na dym z mojego komina. Komin ma 10 m, gdy kocioł pracuje na pełnej mocy i do komina idzie 150 stopni, to jak nie ma wiatru, można łatwo zauważyć jak dym wzbija się 10-20 m do góry od wylotu komina, a co się dzieje jak pracuje na 50% i z kotła wychodzi 75 stopni a na wylocie komina spaliny...
Teoretycznie z kwasówki bo spaliny mają niską temperaturę i może następować kondensacja spalin Ja mam palnik zamontowany w kotle na paliwo stałe ze względu na nie najleszą sprawnosć temp spalin jest taka ze żadna kondensacja nie zachodzi sprawdzam stan komina co jakiś czas i jest suchy
To sprawdź sobie tabele sprawności przy jakich temperaturach na zasilaniu i powrocie jaka jest sprawność kotła. Dwa jeśli na powrocie do kotła temperatura jest większa niż 50 C to nie jest on już kotłem kondensacyjnym , bo kondensacja po prostu nie zachodzi. Dlatego też do kotłów gazowych idealnie sprawdza się ogrzewanie podłogowe lub grzejniki panelowe...
Para po prostu ? Smierdza te spaliny w jakis sprcyficzny sposob ? Jak tam silnik siedzi ?
Scania R420 niska temperatura spalin. na ciepłym silniku temperatura nie wzrasta powyżej 130 stopni. W związku z tym system scr nie uruchamia się. Brak aktywnych błędów. Czujnik temperatury sprawny, wypróbowany na drugim aucie. System scr poprawnie odczytuje dane 400 omów -350 stopni. Jaki może być powód nie nagrzewania katalizatora?
Masz CZARNĄ wodę w instalacji CO ? Nie czepiaj się spawów, to skraplanie w samym kotle. Niska temperatura spalin plus dość chłodna woda przy rozpalaniu powoduje skraplanie się spalin (pary wodnej) na ściankach od wewnątrz i wypływanie jakąś szczeliną. Tak w ogóle taka jest uroda tych kotlów, w ich miałowcach też korozja przeżera spód kotła, widziałem...
Tego jeszcze nie sprawdziłem, ale od chwili wymiany termostatu pojawił się dźwięk nieustannego cykania, jak w zegarku, tylko szybciej.
Dłuższy skok to więcej czasu na odebranie energii z gazów w cylindrze, bo powoduje zmniejszenie maksymalnych obrotów. Chyba nie bardzo. Wprowadza raczej więcej strat ciepła do cylindra. Druga sprawa wydłuża się wykorbienia czyli zwiększa się moment obrotowy przy tym samym średnim ciśnieniu w cylindrze lub ten sam moment przy mniejszym ciśnieniu w cylindrze....
Witam. Mam do czynienia z pewnym kotłem CO i mam z nim problem - otóż jest on masakrycznie przewymiarowany. Postanowiłem zmniejszyć jego zamurowywując część rusztu szamotem. I moje pytanie brzmi: czy żeby zredukować osiągalną moc kotła o połowę to muszę zamurować połowę rusztu? Czy ta zależność nie jest liniowa? Sam ostatnio wykładałem kocioł, więc...
Niska temperatura spalin (kotły nadmuchowe) i kiepskie paliwo
Dla kotłów gazowych głównym miejscem strat ciepła są spaliny. Im zimniejsze tym sprawność wyższa. Na temperaturę spalin na wylocie kotła kondensacyjnego ma wpływ: 1.Temperatura wody na powrocie do kotła. Im niższa tym jest w stanie bardziej wychłodzić spaliny a tym samym sprawność rośnie. 2. Szybkość przepływu spalin przez wymiennik czyli aktualna moc...
To, że komin jest gorący to i tak lepij niż ma w nim płynąć smoła jako produkt uboczny niskiej temperatury spalin. Po prawej stronie korony i z przodu jakby robił się kalafior. Nadmuch tam jest dobry? Wszystko jest szczelne? Kiedy czyszczony kocioł i komin? Ile wyniosło zapotrzebowanie na ciepło wg strony, którą podałem?
Diesle mają zdecydowanie niższą temperaturę spalin od silników benzynowych. Mam na myśli seryjne diesle oczywiście.
Obejrzyj kociołki MPM–DS, bo chyba warto (jeżeli chcesz tą 5 klasę) no i jak już chcesz tą 5 klasę to zastanów się nad zabezpieczeniem komina bo niska temperatura spalin może go załatwić.
Dziwi mnie bardzo niska temperatura spalin. Pomiar zrobiony przy pracującym palniku? Jaka była temperatura wody kotłowej?
emperatura spalin od 85 do 95 stopni. Sukces i masakra, bo tak niska temperatura spalin!!! No to rzeczywiście lipa, bo w taki sposób to szybko zeżre czopuch, a potem komin.
Według mnie jest zbyt niska temperatura spalin i komina. Powodów tego może być wiele więc po kolei wszystko trzeba przeanalizować.
Parametry spalania w normie, tylko temperatura spalin jest za niska. Pomiar był wykonany po wygrzaniu płaszcza wodnego?. Jeżeli tak, to niska temperatura spalin może powodować skraplanie się kondensatu i wtedy należy założyć odskraplacz w celu ochrony kotła. pozdrawiam
Witam! Najprostsze połączenie jest szeregowe. Kolejność podłączenia zależy do temperatury spalin w jakiej pracuje dany wymiennik. Zasilanie podłączamy od strony najniższej temperatury spalin. Podłączenie szeregowe podniesie znacząco temperaturę na wylocie.
Jaki to model palnika? Trzeba spojrzeć, w jakim zakresie mocy może pracować. Wtedy będzie można coś powiedzieć. Jeżeli chodzi o ekonomię, lepiej jest, jak kocioł pracuje z mniejszą mocą długimi ciągami. Nie można też obniżać za bardzo mocy palnika, ponieważ można wyjść poza jego zakres pracy i mogą być problemy z ustawieniem właściwych parametrów spalin....
Kominy spalinowe muszą mieć odpowiednią temperaturę wymaganą do ich poprawnej pracy - w szczególności tam gdzie jednym z produktów spalania jest woda. Dlatego nie ma sensu obniżanie temperatury spalin - chodzi o to że przy zbyt niskiej temperaturze spalin czyszczenie i konserwacja komina będzie bardziej kosztowna niż odzyskiwana energia. Przy zbyt niskiej...
auto było w ASO opla i diagnozowali odpowiednim testerem. Podałbym dokładny kod błędu ale wydruk ma poprzedni właściciel któy zobowiązął sie usunąc usterke bo samochód jest na etapie zakupu.
I może i nie może - będziesz miał zafałszowany pomiar spalaniem oleju z mieszanki, a dwa ciągle zaolejoną sondę - zbyt niska temperatura spalin. Dodatkowo do czego to w gaźnikowym dwusuwie potrzebne?
Właśnie ciężki temat. Jak kiedyś spokojnie dopalałem to wypalił do 6gr i był spokój na prawie 600km. Tylko zdecydowanie za długo to trwa. Tak jakby miał za niską temperaturę spalin itp ale podglądałem parametry w VCDS to ma 400-600*C albo coś blokowało to dopalanie. Rozumie jakby było coś nie tak z osprzętem i wypalał co np 200km bo go szybko zabija....
Więc może być problem. Raczej na typowy kocioł zezwolenia nie dostaniesz ani od kominiarza, ani od właściciela budynku. Chodzi o to, że takie kotły mają niską temperaturę spalin na wylocie i obkleja się przewód kominowy, co powoduje szybkie zatykanie lub ryzyko pożaru przewodu kominowego a nawet budynku.
Jest lepiej, gdy kocioł może schodzić z mocą na c.o. do wielkości takiej, by zaspokoić aktualne zapotrzebowanie budynku na ciepło. Tak więc kocioł ma pracować ciągle z małą mocą. W takim przypadku jest niższa temperatura spalin i mniejsza ich objętość przepływająca przez wymiennik, co skutkuje większą sprawnością. Tylko niestety tą zdolność mają nowoczesne...
Należy rozdzielić opalanie węglem ,eko-groszkiem i innym czornym ciulstwem od opalania pelletem . Nowoczesne i drogie kotły na pellet utrzymują temperaturę spalin na poziomie 90-100'C te tańsze 140-150'C najgorsze jak mój 180-240'C aczkolwiek czytałem że był taki pieron co miał kocioł na pellet co mu polił 2x tyle co trza i w kominie miał blisko 300'C...
Punkt rosy dla gazu ziemnego to 57, dla spalin w kotle stalopalnym? Nie jestem w stanie powiedziec, piszę z placu budowy :) Producenci kotłów podają minimalną temperaturę, musialbys sprawdzić w instrukcjach. Generalnie im wiecej tym lepiej, oczywiscie w granicach rozsądku. Niska temperatura spalin to, poza wykraplaniem, komin zaklejony smolistymi produktami...
temperatura spaliny czujnik temperatura spaliny volvo temperatura spaliny
lexia sterowniki interfejsu matiz zapłon diesel gazem
schemat migajaca dioda p1445 citroen
Koszt wymiany uszczelniaczy zaworowych w Oplu Vectra Direct Połączenia przewodów czujnika ABS w Toyocie Auris