Tego się nie ustawia. Jeśli wężyki podciśnieniowe są całe, wakupompa wytwarza właściwe podciśnienie i elektrozawór sterujący jest sprawny to turbina jest do wymiany. Jak sprawdzić = komputer + wakuometr + zrozumienie jak to jest zbudowane i jak to działa. Z własnego doświadczenia powiem Ci, że nawet jeśli pierwotną przyczyną będzie pęknięty wężyk podciśnieniowy...
Jurekk55 piszesz aby rozszczelnic wydech,właśnie u mnie mam brak mocy,ponieważ uszczelnilem kolektor wydechowy,1.6 hdi Dodam że miałem też spadek mocy więc wymienilem EGR i regeneracja turbiny oraz wymiana kolektor ssący Przy okazji uszczelnilem wydech bo smród był w kabinie i auto straciło moc Jaki ma związek nieszczelny wydech do problemu braku mocy...
Bardzo dziękuję za informację jeszcze mam pytanie może Pan będzie wiedział mam ustawiony rozrząd i zablokowany blokadami pompa poszła do regeneracji przy okazji czyszczę kolektor ssący i kanały zaworów i moje pytanie czy będą wszystkie zawory ssące zamknięte jak rozrząd na blokadach jest bo z moich prób dmuchając powietrzem 1i2 i 4 zamknięte a w 3 dmucha...
O matko a może tylko słyszysz jak zasysa powietrze? Jeśli głowice są po regeneracji a z jakiegoś powodu spaliny wracają się do kolektora ssącego to albo nie ma luzów na zaworach albo skopany jest remont. Żeby się upewnić czy zawory są szczelne trzeba by sprawdzić ciśnienie sprężania. Możesz odkręcić kolektor ssący i zakręcić ręcznie silnikiem. Będzie...
To co robić obecnej sytuacji oprócz regeneracji głowicy?
witam, membrana w parowniku starzeje sie pod wpływem czasu, zmian temperatury. Jeżeli jest sztywna to nie reaguje na zmiany podciśnienia w kolektorze ssącym i nie daje precyzyjnej mieszanki. Koszt zestawu naprawczego to około 90PLN, koszt regeneracji w warsztacie około 250PLN, a więc jeżeli nie potrafisz sam zregenerować parownika to w sumie lepiej...
Olej w turbo, w kolektorze ssącym i wydechowym. Turbina jest po regeneracji, wypada zapłon na 4 cylindrze. Czy może to być oznaka pęknięcia tłoka,?
Prawdopodobnie reduktor LPG do regeneracji zdejmij wężyk podciśnienia między reduktor a kolektor ssący i spryskać pianką do sprawdzania szczelności jak bąbli a pewnie tak to masz przyczynę
Okazało się że czujnik temperatury w kolektorze ssącym jest niesprawny + do tego dochodzi regeneracja reduktora.
Turbina świeżo po regeneracji, niby wzmocniona, założone większe koło kompresji. Jeśli chodzi o nieszczelności, to jest tylko kolektor ssący i łącznik z turbiną, raczej wszystko szczelne, nie wiem jak to sprawdzić na 100 %. Zauważyłem jeszcze, że po odpięciu rurki sterującej dawka na pompie, pomimo że doładowanie spada do zera, to pod obciążeniem nic...
Dołączam się do tematu mam problem z kompresorem zgasł i nie chce odpalic. Wtryski i pompy po regeneracji wymienione wszystkie filtry. Pompka zasilająca wyczyszczona Rozrusznik został zregenerowany bo wydawał mi się że ciężko kręci i nadal cisza jak w kolektor ssący powietrza pryskałem plakiem to odpalił ale jak przestałem to zaraz zgasł tak było przed...
samochód po regeneracji turbiny , wymienione świece, wałek rozrządu ssący, wydechowy, dźwigienki zaworowe, uszczelki kolektora ssącego, komplet montażowy wtryskiwaczy, uszczelniacz wałka rozrządu, olej silnikowy i filtr oleju i na zimnym silniku nie słychać żadnego klekotania metalicznego, ale gdy jest nagrzany po kilku kilometrach zaczyna się ten dźwięk....
Masz Kolego niesprawny reduktor parownik gazu,przewodem podciśnienia jest bez ograniczenia dostarczany gaz do kolektora ssącego co nie powinno mieć miejsca.reduktor do regeneracji lub wymiany.Odłącz przewód podciśnienia reduktora od kolektora ssącego odpal na automacie i sprawdż czy z przewodu podciśnienia nie wydostaje się gaz.
Turbina robi mi się czerwona po przejechaniu zaledwie 5km. Auto nie ma mocy do 4000obr. w przedziale 4000-7000obr idzie dobrze. prędkość 200KM/h idzie osiągnąć. Wymieniony rozrząd, nowe świece, turbo po regeneracji, Wyczyszczone zawory ssące. Czemu turbo robi się czerwone? Czy ktoś już taki przypadek ogarnął?
Ponieważ z regeneracją różnie bywa, wymieniam od razu na nowy.
Dobry wieczór. Pierwsze pytanie dotyczy docierania silnika po remoncie. Do wymiany naszykowane są tuleje tłoki pierścienie i panewki głowica również po regeneracji. Drugie pytanie dotyczy recyrkulacji spalin EGR. Kolektor ssący mocno zabrudzony sadzą. Czy da się wyłączyć egr? (myślałem o zaślepieniu) i czy nie będzie to miało zgubnych konsekwencji dla...
Mam problem związany z turbo jakiś czas temu dochodziło do przejścia w tryb awaryjny, postanowiłem oddać turbinę do regeneracji i przy okazji wymieniłem kolektor ssący, dolotowy. Po włożeniu turbiny samochód nie wkręcał się na obroty 2500 obrotów dalej nie szło i coś buczało, okazało się ze katalizator był zabity i zabrudził cała turbinę przez co wirnik...
Wyczyść z oleju czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym ten na dozowniku powietrza . Zachodzi olejem i pokazuje przeładowanie co jakiś czas.
Troszkę z opóźnieniem ale podsumowuję usterkę. - założona turbosprężarka po regeneracji, - wymieniona uszczelka pod głowicą, pod kolektorem wydechowym, ssącym, pokrywą zaworów, - uszczelniacze zaworów, - planowanie głowicy (minimalne), - wymieniona kupa innych uszczelek, siemeringów, uszczelniaczy itp, - wymiana oleju, filtra oleju i płynu chłodniczego....
chyba jest przyczyna ??? - zdjęta głowica ( ta po regeneracji) jak została zalana pianką do sprawdza nieszczelności i dmuchałem w kolektor powietrzem to zaczęło się pienić na 2 cylindrze oba zawory dość intensywnie no i na 4 tylko ssący mniej ....
w internecie znalazłem też taką podpowiedz żebym odczepił przewód od egr i pomogło zadławienia nie było . teraz nie wiem czy mam wymienić zawór czy coś innego dodam ze kolektor ssący był czyszczony .
Jeżeli chodzi ci o klapki anty wystrzałowe na kolektorze ssącym to mają dolegać szczelnie a co do reduktora OMVL to nie znam jego budowy.pozdrawiam
Uffff... Wszystko zdemontowane wydech, turbo i cały kolektor ssący. Miałem kupić turbo po regeneracji ale zastanawiam się nad wymianą środka koras czy jak to tam się zwie???. Powodem moich przemyśleń jest to, iż moja turbina pracowała idealnie nigdy nie przeładowywała więc łopatki są w idealnym stanie. I boję się że jak kupię po regeneracji to taką...
Witam wszystkich. Mam taki nietypowy problem po odpaleniu silnik równo pracuje i wkręca się na obroty natomiast przy włączeniu pierwszego biegu i próbie ruszenia silnik gaśnie również jak skręcę kierownicą do oporu też gaśnie. Nadmienię że wymieniłem pompowtryskiwacze po regeneracji i wymieniłem egr na nowy klapy wirowe w kolektorze ssącym są wyczyszczone...
No to dokładnie miałem podobnie z parownikiem brc. Prawdopodobnie możesz już mieć zużyte membrany i gaz który jest w parowniku zalewa Ci kolektor ssący tym cienkim wężykiem. Spróbuj z zakręconym gazem. Jeżeli objawy na benzynie ustąpią to albo regeneracja parownika albo wymiana. A tu jedna fotka po rozebraniu parownika https://obrazki.elektroda.pl/6656442800_...
Co do wtrysków nie wiem jeżeli chodzi o uklad dolotowy jest z niebieskich sylikonowych rur i nierdzewki. turbo raczej zestrojone bo samochód już jeździł z taką turbina. Jeszcze moje pytanie czy może to być zabrudzony kolektor ssący z oleju? jeśli chodzi o syczenie nic nie słychać
Witam. Wyjełem wtryski i pompe wtryskową do regeneracji w między czasie czysciłem i skrobałem silnik przez przypadek złapałem za wiatrak i przestawiłem trochę rozrząd .Cofnołem wałem z powrotem ale gdy włożyłem pompe już nie odpalił a kolektor ssący nie ciągnie.Szef jeszcze nic nie wie więc proszę o szybką pomoc.
Rozgrzany silnik przełącz na gaz,kolejno zaciskaj płaskimi szczypcami przewody gumowe z wtryskiwaczy gazu do kolektora,w ten prosty sposób sprawdzisz który wtryskiwacz jest niesprawny.Przy niesprawnym wtryskiwaczu po zaciśnięciu nie będzie różnicy w pracy silnika lub będzie minimalna.Wtryskiwacz do wymiany.Dla upewnienia się co do kondycji wtryskiwacza...
witam nie bardzo ma tutaj coś być nie tak jeżeli strzelił rozrząd w japońcu to koszta nigdy nie były tanie trzeba spodziewać się regeneracji głowicy szlif ewentualnie regeneracja gniazd zaworów będą jakieś zawory do wymiany ciężko powiedzieć ile zależ o jechanej prędkości autem no i standart uszczelniacze na zawory i uszczelka pod głowice kolektor ssący...
W kolektorze ssącym są klapki - przepustnice które przestały się obracać od nagaru z EGR-a, trzeba wyjąć kolektor i wyczyścić wszystko włącznie z kanałami w głowicy i wtedy powinno być OK.
Witam, problem jest dość spory i dziwny. Espace 4 1.9.dci od samego początku jak był kupiony kopci na czarno, silnik zmieniony na inny bo padła panewka a problem dalej taki sam. Opiszę wszystko od początku. Silnik po zmianie brał olej i okazało się że odma konkretnie spływ do misy tak zawalony ze nie dało rady wcisnąć drutu. Spływ udrożniony, zrobiona...
Turbina podaje mi olej do katalizatora ssącego.....Dlaczego???? hehe chyba do kolektora ssącego turbina do regeneracji :D
silnik suchy instalacja itd wszystko ok kierowca tak jak pisałem czy przy jeździe delikatnej czy ostrzejszej pali tyle samo więc kierowca odpada. Rozrząd sprawdzony wszystko tak jak powinno być. Pompa cała po regeneracji i jest tak jak było przed czyli pali 21L wtryski są świerzo po przeglądzie i są ok jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy to nagar...
Wymieniłem świece, filtry gazowe, sprawdziłem cewki, przepływkę, rury ssące od strony filtra, wymieniłem podciśnienia gazowe, wyczyściłem przepustnice, sprawdziłem odmy. Mam wrażenie,że to falowanie które pojawia się na lpg może wynikać z jakiejś lewizny w kolektorze ssącym - TYLKO SKĄD ? Miałem już nadzieję, że to wtrysk ale wyniki pokazują, że pracują...
PROSZĘ o pomoc..zaliczyłam już z 5 mechaników i żaden nie postawił konkretnej diagnozy..mało tego każdy ma inną teorię :( AUDI A3 1,8 5V 125 KM AGN '99 BEZ TURBO, BENZYNA zakupiony 2 lata temu i od zakupu zamontowany LPG(sekwencja-STAG) Do tej pory wszystko było jak w zegarku..czasami zdarzało się że chwilowo nie miał mocy(tzn. wciskając pedał w podłogę...
zdejmij wąż gumowy który idzie z interculera do kolektora ssącego i zobacz czy w kolektorze ssącym jest maź z oleju jeżeli tak to musisz rozkręcić kolektor ssący i dobrze go wyczyścić w środku, są tam przepustnice otwierane podciśnieniem jeżeli nagar z oleju je zakleił to auto dostaje za mało powietrza i będzie wtedy słabsze i więcej palić jeżeli jest...
Odebrałem wczoraj samochód. Działa jak należy, tzn. prawie, ale o tym zaraz. Zapłaciłem 740 zł jeszcze, 600 zł za tą drugą regenerację pozostałych 3 wtryskiwaczy i 140 zł do tego, bo wymienili 2 uchwyty wtryskiwacza i 2 uszczelki pod kolektorem ssącym. Zapłaciłem tylko za części, robocizna gratis. Teraz o aucie. Działa jak należy, moc odzyskał pełną,...
Witam, ostatnio padło mi turbo w Golfie 1.9 TDI ALH, to znaczy pękł wałek , olej poleciał na tłoki, szybko go zmuliłem i zgasł, ale później ze 3 razy próbowałem jechać, ale już obroty się nie podnosiły, tylko turbo wydawało metaliczne dźwięki. Więc turbo pojechało do regeneracji , a ja się zająłem czyszczeniem silnika, intercooler, kolektor ssący, tłumik....
Witam. już nie wiem co robić. nie mogę odpalić mojego mondka. co wymieniłem? - wtryski po regeneracji 4 szt - pompa wyciągana i sprawdzona . sprawna - świece żarowe nowe 4 szt - nowy akumulator - filtr paliwa nowy - olej i filtry też - zawór egr i kolektor ssący wyczyszczony. i niestety nadal nie pali. wczoraj podpiąłem pod kompa i pokazało błąd P0251...
W tym modelu były trzy rodzaje silników silników 3,0Hpi ten który jest tutaj nie posiada EGR ani też katalizatora a turbina sterowana jest podciśnieniem bez elektrozaworów sterujących ,myślałem szczerze o tym czujniku ciśnienia w kolektorze ssącym i jutro porównam te ciśnienia Dziękuję za podpowiedzi i sugestie oraz oczekuję na kolejne podpowiedzi....
Witam, próba wężykowa (5 sek. kręcenia rozrusznikiem przy odłączonych elektrycznie wtryskach i pompie) wykonana u mnie (wtryskiwacze EJDR00504Z - model 2003 po liftingu): 1 - 5cm 2 - 8cm 3 - 10cm 4 - 6cm Maksymalne ciśnienie podczas tej próby po 5sek.: 112600kPa (1126bar). Podczas normalnej pracy: - luz - bieg jałowy ok. 800obr/min - 280bar - luz -...
Kolektor ssący się nie zapcha byle czym, poza tym jest filtr powietrza... Sonda, może, ale ona nie psuje się ot tak, jednyna rzecz która była ostatnio ruszana w samochodzie, to register i parownik. Jedź do gazownika niech ustawią, jak należy.
Auto trafiło do warsztatu, który stwierdził że turbina, wyjął dał do regeneracji i założył i... nadal to samo !!! Nadal nie wkręca się na więcej niż około 3 tys obrotów, brak turbo. Zauważyliśmy natomiast, że rura wracająca do turbiny, przy intercoolerze zaciska się czyli jakby turbina nie dostawała powietrza. Intercooler sprawdzony, drożny. Czy to...
LOG skopany, bo robi się do 4k rpm z butem w podłodze.Widać, że się reguluje. Syczenia nie powinno być, ale doładowane powietrze ma swój charakterystyczny dźwięk. Sprawdź IC jak i kolanko na wlocie do kolektora ssącego. Dzięki za odpowiedź. Dałem auto do góry i jest ono z okolic turbo ewidentnie. Czy to może być turbo? Czy przy nieszczelnym np kolektorze...
Witam. Po zmianie rozrusznika na wersję z Grande Punto pojawił się problem z odpalaniem. Silnik nie chce odpalić bez wciśnięcia pedału przyspieszenia. Gdy odpali się z wciśniętym pedałem należy przytrzymać go chwilę na obrotach gdyż inaczej znowu silnik gaśnie. Ponadto czasami po odpaleniu silnik się dławi przy dodawaniu gazu. Jeśli dłużej pokręcę rozrusznikiem...
Dobra dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem. Wałki powinny być jak rusek wkładał oraz jak wystawił zdjęcie Pan m789. Już tydzień temu mogłem mieć go złożony lecz ja głupi założyłem tylko pokrywa + rozrząd, a że strzelało ogniem z ssącego to ja go drugi raz rozbierałem myśląc że coś na ch.. złożyłem. Okazało się że łapał przez to lewe powietrze...
Żałuję, że nie sprawdziłem tego ciśnienia, mój błąd. Nie jest to znowu taki wielki błąd, byłoby może trochę prościej. Były problemy nie tylko z odpalaniem ale też w czasie jazdy wyłączała mi się instalacja tak jak by ciśnienie spadało i komputer stwierdzał że brak gazu. W czasie jazdy silnik przechodził na benzynę, czy gasł. Jeżeli przechodził na benzynę,...
Witam ! Silnik po remoncie to znaczy; -szlif wału + panewki nowe główne i korby -remont głowicy wszystkie prowadnice uszczelniacze planowanie itd -wszystkie uszczelki nowe -4 wtryskiwacze nowe po regeneracji z inter cars-u -turbina po regeneracji -odma nowa Problemem jest ubywanie oleju . Olej zasysany jest z odmy ,olej jest w intercoolerze i ssącym....
Witam, pacjent Fiat ducato z 2018r. Prawie od nowości mam problem z tym samochodem. Po przejechaniu około 100 tysięcy kilometrów auto traciło moc, zaświecał się check z błędem p0238-61. Auto zawiozłem do autoryzowanego serwisu FIATA przestał tam prawie dwa lata i nie naprawili, tzn zrobili coś że błąd się nie wyświetlał ale samochód nie miał mocy. Miesiąc...
pokazuje błąd P0725 oraz P1335, czy pozostaje tylko regeneracja pompy wtryskowej czy sterownika pompą, proszę o sugestie.Pozdrawiam. W/w błędy niczego nie przesądzają.Zaprowadź auto do kogoś kto oprócz odczytywania kodów umie jeszcze je interpretować.O parametrach rzeczywistych nie wspomnę.Samemu to możesz najwyżej sprawdzić połączenie kostki od czujnika...
Witam serdecznie. Otóż od pewnego czasu mocno gwiżdże mi turbosprężarka a także w intercoolerze pojawiają się większe ilości oleju. Szykuje się do regeneracji turbosprężarki, a dokładniej do wymiany samego rdzenia zwanego też korasem. I w związku z tym mam kilka pytań w celu jej demontażu. 1. Czy trzeba od głowicy odkręcać króciec ssący oraz wydechowy...
Witam,mam problem z moim wladkiem,wymieniono w nim cylindry, tłoki, głowice,pompa po regeneracji,zmienione końcówki wtrysków,wtryski po sprawdzeniu,pierwszy niepokojący objaw pojawił się podczas ciągnięcia PUSTEJ przyczepy ciągnik zgasł i nie chciał obrócić wałem tak jak by się zatarł,jak trochę ostygł odpali bez problemu wypluwając wielką chmurę czarnego...
Nie wiem jak inni ale ja wymiękam przy tych cyferkach . Moc silnika to sprawność , paliwo i powietrze . Twierdzę że nie ma gościa który z tych cyferek ci powie że zatarta sprężarka albo mała dawka na 4 cylindrze - zmień wtryskiwacz . Takie naprawy wykonuje się metoda eliminacji podzespołów na zasadzie testów , kontroli i podmian . Co możesz zrobić to...
Dzień dobry. Opiszę Wam krótką historię awarii mojego samochodu Opel Corsa 1.3D 90KM. Otóż - Objawy samochodu zaczeły się szarpaniem , brakiem mocy silnika oraz nierówną pracą. Oddaliśmy samochód do mechanika który stwierdził, że wszystkie wtryski są do regeneracji. Jeżeli tak mechanik mówi, to znaczy , że tak jest. Zadzwoniłem więc do mechanika bo...
mm nadzieje ze to nie wtryskiwacze bo to jednak jest najdroższa rzecz jak by mi została do wymiany, a z ta regeneracja to mi tak powiedzieli w serwisie bosha, nie u jakiegos prywatnego mechanika. Koszt regeneracji z demontarzem 500 zł i oni wysyłają gdzies do jakiejs firmy która sie tym zajmuje. a na jak faktycznie wygląda ta regeneracja to juz nie...
Wg mnie jak turbina zdycha to może powodować nadciśnienie w komorze silnika ,stąd takie objawy. Wygląda na to że masz powtórkę z historii. Co cię podkusiło żeby regenerować turbinę i to jeszcze tak delikatną jak każda z renault. Więc turbinka do sprawdzenia i radził bym poszukać dobrej używki z gwarancją i nie wyrzucać więcej kasy. Może mało siedzę...
Kolego miałem podobny problem ale 1,9tdi jeśli masz zawór na kolektorze ssącym, przepustnica jest sterowana zaworem na podciśnienie która zamyka dopływ powietrza po wyłączeniu silnika potrafi się zacinać i pozostać w pozycji zamkniętej co uniemożliwia w znacznym stopniu dopływ powietrza wyniku czego auto podczas rozruchu przez o.k 2 obroty wału zachowuje...
Jak pisałem wcześniej po uzyskaniu temperatury 85 stopni auto chodzi idealnie wchodzi na obroty nie włącza się tryb awaryjny przyśpiesza jest tak jak powinno być. tylko rano ta chmura dymu i jazda w trybie awaryjnym na połowie mocy dopóki się nie rozgrzeje. Sprawdziłem już wszystko cały układ paliwowy, nawet kolektor ssący został wyczyszczony z nagaru...
Witajcie ponownie, ostatnio mam więcej czasu więc, zdecydowałem się na remont bo tak pacząc na ten silnik to po prostu za 1000 zł powinienem się wyrobić, a silnik będzie miał drugie życie. - głowica idzie do planowania i regeneracji (zawór ssący i wydechowy przepuszcza) - tłok i tuleja będą wsadzone od c330 firmy "Mahle" - znak zapytania jest nad wałem...
Prawidłowo zregenerowana głowica jest sprawdzana na szczelność. Przylgnie zaworów i gniazda po ich wymianie są docierane, głowica planowana. Sprawdzenie szczelności zaworów, wykonuje się poprzez wlanie nafty na ok. 12 godzin na grzybki zaworów (zwykle przed oddaniem głowicy do regeneracji). Według mnie, głowica jest jedyną częścią która jest dobra -...
To jest mój trzeci samochód chodzący na gazie i w zasadzie z żadnym z nich nie miałem problemu, że są gonione na gazie. Silniki zachowywały się jak na benzynie. Napisałem w zasadzie, bo w corolli, wg mnie prawdopodobnie z powodu gazu były wymieniane trzy wtryskiwacze benzynowe. Gaz w corolli mam od nowości. Żeby nie tracić gwarancji na silnik, gaz zakładany...
Witam. W seacie toledo 2 1.6 16v bcb padł mi silnik i szukam nowego i znalazłem czy mogę wstawić akl zamasst bcb (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik posiada Seata Toledo II z silnikiem BCB (1.6 16V, 105 KM) i rozważa zamianę na silnik AKL (1.6 8V, 101 KM). - Silniki te różnią się m.in. liczbą zaworów, generacją sterownika...
Chyba nie czytałeś dokładnie co napisałem... 1 turbina była w regeneracji 2 nieszczelności w układzie wydechowym?czyli co?kolektor jest cały uszczelki wymienione. 3 nieszczelności w układzie dolotowym sprawdzane-jak na odpalonym silniku zatkam rurę od turbo to silnik gaśnie.Jak nałożyłem na metalową rurkę dętkę i napompowałem powietrza to ciśnienie...
Pompa była w innym warsztacie i podbno robili korekte dawki. Efektu tego nie widzę. Sprawdzam jeszcze drożność kolektora ssącego oraz wydechowego
Wypadałoby go ustawić po regeneracji, choć jest szansa, że nie ruszając regulacji będzie ustawiał bardzo podobne ciśnienie i jakoś to będzie działało, to rozejrzyj się za interfejsem do swojej centralki, jak nie masz, lub manometr. (Moja była ustawiana na manometr, bo innych sposobów praktycznie nie było - zdaje się że 10 tys kosztował klucz do programu,...
Witam szanownych kolegów i koleżanki rzecz jasna ;) Wpadł w moje ręce pojazd marki: [b]Opel Astra H 2004 1.6 16v 105KM (77KW) Z16XEP przebieg 160 tyś (na zegarze)[/b] [u]...niestety w kawałkach, tzn. silnik znajdował się w bagażniku.[/u] Poprzedni mechanicy składali go kilku krotnie: naprawa głowicy (dotarte zawory, uszczelniacze i planowanie) tyle...
A co tu ma do rzeczy turbina? Zatkała wylot spalin? Turbina zaczyna robić robotę dopiero przy ok. 2100-2200 obr/min, przy odpalaniu i wolnych obrotach nie ma żadnego wpływu na pracę silnika. Twój silnik to 1V, czyli takie turbo ekologiczne, wersja produkowana najczęściej na Austrię i Szwajcarię, bez dodatkowego wspomagania dawką paliwa, turbina jedynie...
Ja bym proponował zdjąć kolektory -ssący i wydechu i zobaczysz czy z głowicy z którego wylatuje jaki dym a wtedy dopiero by sprawdzać co i dlaczego Kolego odkręciłes w swoim życiu choc jeden kolektor wydechowy?Ryzyko urwania szpilki,zniszczenia uszczelki.Nawt jak nie zniszczy sie przy demontażu to zamontowanie tej samej na pewno skonczy sie jej wydmuchaniem...
ostatnimi czasy mój kolega wdrożył regenerację mechanizmu klapek: https://youtu.be/Pd5aeUHVMYc
Witam wszystkich proszę o pomoc bo nie mogę dojść do ładu. Mam vectre b 2.0 dti 101KM, po regeneracji pompy wtryskowej autko było sprawne 1 dzień. Po powrocie z pacy zgasiłem silnik za pół godz. włączyłem zapłon zapalił się czek i brak mocy, komputer pokazał zawór recylkulacji spalin czyli EGR. Wyczyściłem kolektor ssący sprawdziłem wężyki podciśnienia...
mam nadzieje że regeneracja głowicy wystarczy
Mam problem z uruchomieniem silnika bez względu czy zimny czy ciepły. Mianowicie trzeba rozrusznikiem kręcić ok 15s i uruchamia się pracuje równo. Ten problem występuje na zimnym silniku jak i na ciepłym po 1s od zgaszenia i po 10min, po 1h. Natomiast na "pych" pali od 0,5m. Problem zgłosiłem do mechanika i stwierdził bardzo niskie ciśnienie sprężania....
Mierząc ciśnienie zegarem wyeliminował bym czujnik na 100%. Ciśnienie doładowania to jest ciśnienie jakie pompuje turbina zazwyczaj jest ok 1 bara + ciśnienie atmosferyczne ok 1 bara mamy 2 bary w kolektorze ssącym. Dziś sprawdzę. Dzięki za rady Dodano po 3 Sprawdź szczelność pneumatyki łącznie z gruszką. Podciśnienie sprawdzone przy wakumpompie jest...
Po pierwsze z logów wynika, że jest kompletny brak sterowania zmienną geometrią w turbosprężarce (log 011 BS, kierownice spalin ustawione cały czas w pozycji maksymalnego doładowania) i domyślam się, że coś zostało sknocone przy podłączeniu wężyków podciśnienia. Po drugie, porównując wartość MAFactual i MAPactual z grup 003 i 011 w logach dynamicznych...
Po dwóch miesiącach walki, setce godzin pracy i: - wymienieniu oleju, filtra - wymianie filtra powietrza - wymianie filtra paliwa - wymianie kabli i świec, nawet dwa razy... - wymienie cewki zapłonowej - wymienie czewki indukcyjnej w aparacie zapłonowym - zamontowaniu nowej pompy paliwa, zarówno wstępnej jak i głównej - zamontowaniu nowego akumulatora...
Dzięki za pomoc. Dzięki tobie i twojemu linkowi udało mi się zidentyfikować, gdzie idzie ten przewód podciśnieniowy. Według zalinkowanego przez ciebie tematu zobaczyłem, że jest on podłączony do zbiornika próżniowego nr. 3. I znalazłem go. A wcześniej go nie widziałem, bo jest on schowany za tunelem kablowym (zasilanie wtryskiwaczy). Wymieniłem już...
Witam. Mam uszkodzoną głowicę a między innymi stukają mi już zawory w mojej Toyocie. Regeneracja głowicy jest mało opłacalna i za samą regeneracje głowicy zawołali 1500zł... Do Celicy ciężko o głowica ale Avensis i Corolla mają te same silniki tzw oznaczenia 7A-FE ale inaczej wygląda kolektor ssący, wydechowy i aparat zapłonowy. Czy głowice są takie...
Witam wszystkich. Padła mi w aucie turbina (silnik 130KM). Została zregenerowana - cały środek nowy. W aucie został wymieniony: olej, filtr oleju, filtr powietrza (sportowy). Wyczyszczone zostały węże dolotowe, EGR i kolektor ssący, intercooler. Po zamontowaniu turbiny słychać dość mocno jej pracę. W trakcie przyspieszania na I biegu nie ma odczucia...
Szklanka z wodą i sprawdz czy z przewodu podciśnienia reduktora parownika nie wydostaje się gaz jeśli tak to regeneracja lub wymiana reduktora to samo z przewodami wtryskiwaczy do kolektora ssącego.
Cześć! Ogólnie to wszelkie problemy z 1,4 i 1,6 VTi wynikają z 1. wady fabrycznej (wszystkie pozostałe to w większości ciąg przyczynowo-skutkowy wynikający z tej 1. wady) - mianowicie pierścieni olejowych tłoków. Po jakich 20.-30. tysiącach kilometrów, pierścienie te zaczynają "przepuszczać" olej, ten trafia do komory spalania i robi 2. główne rzeczy...
Witam Silnik 2,5 dci rok 2001 przebieg 200tys km z groszami Problem polega na nadmiernym wyrzucaniu oleju po przez odmę. sprawdzając ilość oleju jaka jest wyrzucana z silnika, przewód odmy włożyłem do bańki 4l po jakimś płynie. Wygląda to tak. Kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach i dodając gazu, przez co zwiększamy mu obroty, nic się nie dzieje,...
Rok temu była robiona pompa zakładzie w Białymstoku, wtryski też wtedy były zrobione regeneracja dwa lały więc nowe końcówki a cztery dobre i ustawione były na 220 . Pompa wtedy wróciła z naprawy i wtryski ( wszystko włożone do ciągnika, pompa ustawiona na znaki koła pośredniego i koła pompy) traktor odpalał i jeździł choć dymił przy odpalaniu i trzeba...
Witam serdecznie kolegów forumowiczów i mam nadzieję ze ktoś mi wyjaśni dlaczego po wymianie uszczelki pod głowicą dodam że głowica zrobiona na glanc czyli planowana, wymienione prowadnice, uszczelniacze na ssących oraz zrobione gniazda zaworowe..... autko zaczęło mi więcej palić tzn z około 30/100 na 38,39 na 100/ ciśnienie doładowania 1,6 atm. nowy...
Witam drogich kolegów, mam problem ze swoją bravką (silnik to 1.6 16v), a więc opisuję całą historię kolektor ssący zassał śrubkę ,która urwała się w przepustnicy, śrubka trafiła do 1 cylindra od strony lewej, wiec zdjąłem głowice okazało sie ze wbiła sie w jeden zawór wydechowy , głowice oddałem do regeneracji wymienili mi zawór , splanowali i sprawdzili...
Mam cały czas problem z występującym błędem ECN010052 na OP-COM-ie P0100-52 - Obwód czujnika masowego lub obj. przepływu powietrza - poza wym. zakresem . Samochód miał zapchany totalnie DPF. Wyczyściłem go i przepaliłem OP-COM-em. Wymieniłem czujnik ciśnienia spalin na nowy. Wskazania przepływomierza oscylują w granicach 40, ale są niestabilne tzn....
A proszę wytłumacz mi czy turbina po regeneracji ujmuje nowej turbinie? ja nie mówię o regeneracji turbiny ,która była przegrzewana tak że łopatki uległy wykrzywieniom czy widać odbarwienia na karterze gdyż w takiej sytuacji należy ją wymienić. Każda turbina po ok 150tyś/km nie będzie idealnie szczelna. w momencie kiedy nie chcesz mieć problemów z dalszym...
Witam. Moje auto to Hyundai Tucson 2.0 CRDI 103KW (140KM) 2006r. Problem zaczął się kilka tygodni temu, kiedy to wyjechałem na autostradę żeby profilaktycznie przegonić trochę auto w celu udrożnienia DPF-a. Gdy rozpędziłem się do 160km/h tak jak by ktoś wyłączył zapłon, samochód przestał jechać. Tryb awaryjny, pedał w podłodze a auto nic , obroty spadają...
Dzięki za odpowiedzi. Popuściłem trzy śruby za katalizatorem i auto "śmiga" jak należy, tylko przy wysokich obrotach uszczelka wpada w rezonans i wydaje strasznie przeraźliwy dźwięk. W przyszłym tygodniu DPF do regeneracji.
Chcesz, kup Renówkę lub Peugeota, pochwal się wszystkim znajomym jaką to ładną i lśniącą furę kupiłeś, a potem dzwoń co drugi tydzień do szefa, że się spóźnisz. Każdy ma wybór. Ale srasz w banialuki. Ja posiadam od 4 lat model 306. Choć obecny to mam 2 lata w 2.0 HDI. Co mogę powiedzieć, bieżące naprawy i tyle. W rodzinie Peugeot 306 jest od 10 lat...
Witam. Ja mam Coupe, ale z przełożonym silnikiem na om602 (2,5 TurboD) W chwili, gdy go kupowałem także było słychać cykanie w głowicy… Pomyślałem, że znajdę wadliwe popychacze i po wymianie się uspokoi. Po wyjęciu ich okazało się, że uklepane są wszystkie na wydechu, więc je wymieniłem… Była nieznaczna poprawa, ale naprawdę niewielka, więc...
Witam. Na wstępie powiem tylko tyle , jak dla mnie nie warto mordować się z Lucasem Epic w Fiat Doblo 1.9D jak i innych samochodach z tym rozwiązaniem. Kolega szukał i tak auto przestało bezużytecznie dwa lata. Przerobiłem koledze na pompę mechaniczną bodajże dawcą był ford escort 1.8D rok 1992 zwykła linka gazu , z wtyczki na komputerze jak pamiętam...
Wymiana samoregulatorów ( 10sztuk z 24) było miękkie, regeneracja turbiny z racji puszczania oleju na tłoczenie i dalej do intercoolerów i kolektora ssącego pomogła. Samochód nie dymi i odzyskał moc. Oczywiście wymienione zostały 24 dźwigienki oraz 24 samoregulatory. Dziekuję za zainteresowanie, oraz udzielone podpowiedzi.
Zgadzam się sprawdź kąt wtrysku. Spalanie może być wieksze jak turbo nie dmuchnie tyle co powinno. A z rozruchem na mrozie masz jakiś problem?? Dodano po 12 Sprawdź jeszcze ewentualnie rury dolotowe do turbiny i kolektora ssącego. Mogą być gdzieś dziurawe albo łapac lewe powietrze. Możesz wyczyścić turbine z kolektorem ssącym specjalnym preparatem kolega...
Szybko kręci bo prawdopodobnie kompresja niska. Małe ciśnienie sprężania to niska temperatura powietrza po sprężeniu i kłopot z odpaleniem. Głowica jeśli to cieknąca prowadnica cała do regeneracji, nowe zawory, gniazda, prowadnice. Co jeszcze zużyte ciężko powiedzieć.
Witam Mam problem z Citroenem Jumperem 2008r. 3.0 HDI. Auto sprawowało się dobrze - od czasu do czasu , wywalało , błąd , czujnika w kolektorze ssącym , oraz czujnika różnicowego FAP ( spójność). błędy te też , co jakiś czas same się kasowały ( tzn. gasła kontrolka silnika). Pewnego razu w trasie po około 300km. silnik stracił moc , i zaczął troszkę...
Witam pisze odnośnie mojego problemu z turbina regeneracja jej usuneła problem z braniem oleju i czarnym dymieniem. Sama regeneracja nie kosztowała mnie tyle ile myslałem bo tylko 700 zł. Jeszcze robocizna czyli czyszczenie interculera,kolektora ssącego kanałów dolotowych,miski olejowej i wymiana oleju z filtrem w silniku, łącznie 1200 zł. A myslałem...
A nie przylewa Ci go gazem np z przewodu od podcisnienia? Od reduktora do kolektora ssącego wedruje przewód 5 czy 6mm. Wypnij przewód z kolektora ssacego i wsadz go w słoik z wodą, jak lecą bąbelki, to reduktor do regeneracji.
Witam, Golf IV, 1.6, 105KM w papierach (wedlug VIN 107KM???), 2000r. Skontynuuje temat dla potomnych. Mielem podobne problemy (gasniecie przy spadku obrotów z 2500, gdy powoli odejmowalem gazu czase udalo sie ze nie zgasl, mocno wariujące obroty na biegu jalowym itp) ale wszystko dzialo sie znacznie szybciej - jednego dnia zgasl 2 razy, drugiego ze...
(...) a nowy Hella i problem znikł :) Ale pojawił się nowy problem ! Błąd DTC P0299 https://obrazki.elektroda.pl/5295904800_... pojawia się przy mocnym przyspieszania na wysokich obrotach ok 5tys obrotów i wtedy wyświetla się usterka silnika i odcina moc wyłącza turbo. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik wymienił...
Witam wszystkich mam problem z Dacią Sandero 1 z 2009 r. A mianowicie mam dwa błędy: 1 . Kod DF 263 osiągi turbosprężarki Na poziomie maksymalnym ... Szybka odpowiedź 1. DF115 („MAP – ciśnienie w kolektorze na poziomie minimum”) oznacza, że sterownik okresowo widzi _zbyt niskie_ ciśnienie w dolocie. 2. DF263 („Osiągi turbosprężarki na poziomie maksymalnym”)...
regulator kolektorów obrotnica kolektorów wymiana zaworów ssących
sharan schemat wiązka iveco daily problemy klimatyzacja lenovo niedziałające klawisze funkcyjne
kablówka skrzynka matryca lsc320an02
Jak podłączyć trzy telewizory do nowej instalacji AZART? GXTrust słuchawki Bluetooth - ciągłe wyłączanie i włączanie