Chyba raczej tak, tylko na wyłączonym silniku nie wiem czy nie popłynie za duży prąd wzbudzenia... http://obrazki.elektroda.pl/5748012600_1... Żeby sprawdzić regulator, potrzebujesz żarówkę 12V/2W i zasilacz regulowany - podłączasz + zasilacza do zacisku 15 regulatora, - na masę regulatora, a żarówkę włączasz między masę a zacisk 67...
Te 3 żółte przewody moga być wyprowadzeniem alternatora 3 fazowego samowzbudnego z wzbudzeniem magnesami trwałymi. Zmierz napiecie pomiedzy tymi przewodami 1-2, 2-3 , 3-1. Jesli wynosi ono ponad 60V prądu przemiennego i jest symetryczne to ok. Alternator taki współpracuje z reglerem i mostkiem prostowniczym w jednej obudowie. Taki regler możesz wstawić...
Do tych przewodów musi byc podłączony regulator z prostownikiem .Rozwiazanie jest proste. musisz znać moc alternatora i kupic regler od skutera lub motocykla 1~fazowy 12V ktorego moc będzie wieksza od mocy alternatora w twoim silniku. Tu masz przykładowy regulator http://www.agmot.pl/foto/13931.jpg Niestety nie znam mocy tego reglera ani mocy alternatora...
Wspomnę tylko że ten motocykl ma mały akku 5,5Ah a regler możesz założyć dowolny byle był dedykowany do 6-diodowego altka oczywiście 12 voltowego.
Witam. Czy wie ktoś jak podłączyć elektr. reg. prądnicy "Jawa" typ RP-15t do motocykla cz 175? Chodzi mi o pewne, działające podłączenie. Na forum był o tym temat ale regler był podłączany na kilka sposobów i nie wiem w końcu jaki jest właściwy. W załącznikach zdjęcia z podłączenia org. mechanicznego regulatora.
https://filmy.elektroda.pl/31_1302458055... To taka próbka działania ukł. hamowania i stablilizacji nap na akumulatorach. Prąd ,który pokazuje amperomierz trzeba pomnożyć x 2 i jest to prąd płynący przez nie. Po przez dołożenie pojemności równolegle z cewką przekażnika uzyskałem mniejszą częstotliwość oscylacji przekażnika,nie wypala styków. Jest...
Obawiam się, że mogę wygotować akumulator. Kilka tygodni temu kupiłem chiński zamiennik, tamten padł po 100km. Nic dziwnego, tyrystory które w nim siedziały były na 8A. Oryginalny regler kosztuje kosmiczne pieniądze. Pozostaje śmigać na tym. Pozdrawiam
Schematy do reglerów wszelkie, jakie są dostępne. Cos o modulach znajdziesz w książce: Instalacje elektryczne motocykli. Dość nowa pozycja. Opisuje instalacje od tych najstarszych , po najnowsze. Kilka blokóek tam jest i jakieś schematy kilku motocykli. Jak coś mi w ręce wpadnie, to podeślę.
Jest jeden zespół cewek który zasila moduł zapłonowy (bezpośrednio) i reszte instalacji (przez regulator napięcia). Nie moge dać zwykłego regulatora ponieważ on ogranicza napięcie w calej instalacji i motocykl traci iskrę. Potrzebuje zaslić tylko wentylator chłodnicy a oryginalny regler kosztuje 950zł dlatego próbuje coś wykombinować. http://obrazki.elektroda.pl/1109494800_1...
Regulator dosyć mocno termicznie "pracuje", jeśli jest pod motocyklem, może wilgoć wlazła i siedzi... odłącz wtyczkę od reglera (wyjście do akumulatora, żółte zostaw) i wtedy sprawdź.
Obserwuję temat (oba) od początku i się zastanawiam, czy moderator lub ktoś obeznany w tym też tylko obserwuje... Po pierwsze podłączenie regulatora, przewód od cewek do jednego konektora a przewód do świateł z drugiego - bzdura. Przez regulator napięcia nie przepływa prąd do świateł, a jest on równolegle połączony do obwodu cewka - światła, to jest...
Dziękuję za zainteresowanie tematem i błyskawiczną odpowiedź. Cewka i regler oryginalne https://obrazki.elektroda.pl/7978204100_... , a schemat w puszce jest taki https://obrazki.elektroda.pl/1084220300_...
Ech... tyrystorowy szmelc mam w moim motocyklu od 30 lat i działa... Mam XJ600N 15lat i no problem, w enduoro to wygląda trochę inaczej, motocykl często wygląda jak kupka błota. Zrobię ja piszecie a regler kupię ze zwiększonym radiatorem jakiś amerykański na japońskich podzespołach. Zobaczymy co powie majster na mój alternator.Aha wachałem stary regler,...
To nie jest alternator jak w samochodzie-to magneto-bez diod i wirnika tylko z wirującym kołem magnesowym a wiec czy w tym przypadku konieczny jest demontaż? Swoja droga, dziękuje Jedrek za ciekawy sposób diagnozy zwykłego alternatora, to tez mi się może przydać. Mam tez pytanie odnośnie dopasowania regulatora napięcia od innego motocykla (oryginalne...
Dobra. Chyba zajmę się regulatorem mechanicznym. Zasadę działania zwor regulacyjnych już przyswoiłem :D ale nie bardzo rozumiem jak pracuje wyłącznik prądu zwrotnego. I zauważyłem nieścisłości w schematach podłączenia. Na jednym schemacie (chyba nawet zamieszczony gdzieś w tym wątku) zacisk 51 reglera łączy się z aku. po stacyjce. W innym - ( http://arecki113.republika.pl/schematy/m...
Regularne sekundowe cykle... Głupi pomysł ale wiele głupich już mi się sprawdziło... Odłącz przerywacz kierunkowskazów :) Z uśmieszkiem, nie pamietam alternatora w xj ale w yamahach często regler ma dodatkowy przewód informujący o zwiększonym obciążeniu - światła, kierunki, stop. Jak pisałem wyjmij na próbę przerywacz, jeśli nie pomoże opisz mi kolory...
https://obrazki.elektroda.pl/2017000100_... To chyba będzie to albo poszukaj sobie schematu ktm-a z takim regulatorem. Dodano po 14 A może tak http://www.motelek.net/schema/spannung/r... Byłoby znacznie łatwiej gdybyś kupił regulator z przewodami, najlepiej dwoma żółtymi, czerwonym i zielonym albo chociaż napisałmod jakiego konkretnie...
Nie znam Awusa choć boleje nad tym jeśli chodzi o prądnicę to czy przypadkiem emzetki nie miały podobnych?Może schemat od MZ TS 250 byłby przydatny? Jeśli chodzi o prądnicę prądu stałego to wszystkie są samowzbudne czyli wzbudza się sama dzięki magnetyzmowi szczątkowemu a nie jak sugerujesz z baterii. Prądnica w czasie postoju i przy niskiej prędkości...
witam prądnicy nic się nie stanie tam nie ma żadnej elektroniki powiem więcej one miały do TS250 włącznie,specjalną pozycję w stacyjce do awaryjnego odpalania na popych(z pominęciem reglera) To chyba jakaś limitowana edycja - w normalnym motocyklu odpięcie akumulatora przy pracującym silniku powodowało poprzepalanie żarówek, oraz dym z prądnicy- palił...
Przez regler nie przeplywa 25A. Tam i zwykly TIP125 poradzi. Popatrz na to: https://forum.allaboutcircuits.com/threa... Trzeba sie niestety zalogowac, ale mozna to zrobic przez konto Google.
Witam, mam pytanie odnośnie reglera w crossie chińskim 250. Na foto (w załączniku) widoczne są kable wychodzące z regulatora napięcia. Proszę o informację co do czego??? który idzie na ładowanie akumulatora, który to masa, a na którym będzie 12V prądu stałego??
Witam! Panowie posiadam w swojej Mz es 250 oryginalny mechaniczny regler 6 V, dwu-stykowy produkcji Ddr Ruhla.i zwiazane z nim zapytanie...mianowicie: po odpaleniu motocykla gdy pradnica podaje ok.6V prawy styk sie zalacza ładujac akumulator. gasnie równoczesnie kontrolka ładowania.wszystko jest O.K natomiast drugi ze styków-lewy pozostaje ciagle w...
A w motocyklu masa/rama motocykla nie może być odpowiednikiem przewodu neutralnego ? Jest to punkt wspólny generatora w układzie gwiazdy. Bzdura. W motocyklach z alternatorem 3~ środek gwiazdy nie jest nigdy połączony z masą pojazdu. Więcej - jeśli uzwojenie ma połączenie z masą to jest uszkodzone. Spotyka się tez układ w trójkąt np SV650 po lifcie....
Alternator jest 7 przewodowy. Z regulatora może wychodzić 7 przewodów, ale nie z alternatora. Z alternatora wychodzą trzy przewody fazowe (najczęściej żółte). Można pomierzyć rezystancję pomiędzy fazami i sprawdzić, czy nie ma przebicia na masę. Na pracującym silniku (przy odłączonym regulatorze) można pomierzyć napięcie fazowe na tych trzech przewodach....
A po co kombinować jak koń pod góre. Sa przecież gotowe regulatory napięcia zawierające od razu w jednej obudowie też mostek prostowniczy 3~. Regulatory tego typu sa stosowane w większości współczesnych motocykli japońskich i nie tylko , z alternatorem samowzbudnym z magnesami trwałymi. Regulacja napięcia polega na obcinaniu części z polówki sinusoidy...
Hej Pozwole sobie odkopac ten temat, bo mam na stole identyczny regulator napiecia do TS 150. Przelezał z rok na polce, az w koncu sie doczekal montazu w motorze. I co? I wlasnie nic, ładowania nie ma, kontrolka nie gasnie, multimetr tylko potwierdza, ze nie laduje. Na mechanicznym dziala wszystko poprawnie, ale wrzucilem sobie do motocykla akumulator...
Kurcze , że też na to nie wpadłem . Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź . Dodam tylko że regler już raz był naprawiany . Poprzednim razem walnięty był mostek prostowniczy . Wysłałem do firmy która naprawia takie rzeczy jednak po ich "naprawie" poszedł tylko dym , aż się płytce wypaliła dziura. O reklamacji mogę zapomnieć z braku jakiegokolwiek rachunku...
Uszkodzony regler usmażył cewki w alternatorze. Alternator można przewinąć, są zakłady specjalizujące się w altkach z motocykli,warto poszukać też zakładu specjalizującego się w naprawie agregatów chłodniczych (silnik sprężarki pracuje w podobnych warunkach-olej, temperatura itp.) Powodem mogły być też niefachowe przeróbki instalacji, dołożenie dodatkowego...
Nie chcę się zagłębiać w temat, ale schemat prawdopodobnie został źle przerysowany. Wszystkie ogranczniki napięcia tego typu opierają się na takim schemacie: http://www.motelek.net/schema/spannung/r... . Pewną różnicą w stosunku do typowych regulatorów napięcia od skuterów jest zastosowanie diody zamiast regulatora napięcia ładowania,...
Witam! Już kolejny temat, w którym biorę udział, dotyczący motocykli MZ. Remontuję zupełnie starą MZ ES 250/2 i jest problem jak w temacie. W całym motocyklu wymieniłem elektrykę (kable - zgodnie ze schematami) i efekt jest taki, że regulator nie załącza ładowania (nie gaśnie kontrolka). Sądziłem, że to wina starego (elektromechaniczneo) reglera, więc...
Jednym z poważniejszych problemów jest prądnica 6V z mimośrodowym wirnikiem oraz lokalizacją narażającą ją na mocne przeciążenia termiczne. Dla utrzymania sprawności całego układu , bilans obciążenia nie powinien przekraczać 40-45 W co jak chyba wiadomo nie jest łatwe zwłaszcza że do tego wszystkiego zalicza się również główna żarówka. Niestety używanie...
Witam wszystkich i proszę o pomoc . Spalił mi się regler a o kupnie nowego mogę zapomnieć ( 600PLN ) . W związku z tym chciałem zapytać czy ktoś mógłby zaprojektować układ regulatora . Ja się na tym kompletnie nie znam . Kilka szczegółów : - motocykl KTM enduro - alternator jednofazowy samowzbudny - napięcie na zaciskach alternatora do 75V - moc alternatora...
Jesli temat jest jeszcze aktualny: chodzi o taki regulator do alternatora-co ma utrzymywac napiecie i prad w odpowiednim stanie. dokłądnie tak, ale napięcie z prądnicy jest zmienne, więc na jego wejsciu jest prostownik. Tak w motocyklach sa pradnice 1fazowe jak i 3fazowe. Te pierwsze maja 2 przewody wyjsciowe idace do reglera, a te drugie mają trzy....
Witam, posiadam motocykl Jawa 250 z 1959r. Wszystko w oryginale, łącznie z mechanicznym reglerem. Zapłon wykonany jest tak jak było to robione w tamtych latach, czyli klasyczne platynki, albo jak kto woli - młoteczek. Prądnica jest oryginalna 45W - motocykl posiada + na masie. Chciałbym do owej jawy założyć zapłon elektroniczny, oczywiście platynki...
Witam kolegów. Potrzebuję pomocy w kwestii przerobienia instalacji elektrycznej w motocyklu tak, żeby działała bez akumulatora. Z instalacji usunięte zostały już kierunkowskazy i klakson i zegary. Ze wskaźników pozostanie kontrolka luzu. Zastanawiam się czy nie usmaży mi się "regler" jeśli w instalacji nie będzie akumulatora. I jak "magneto" zniesie...
Od jakiegoś motocykla z alternatorem samowzbudnym. Np. CBR600, sporo tego na Alle... i ceny znośne. Podłączasz trzy fazy, + i masę. Reszta u Ciebie to pewnie jest + po stacyjce. W trwałość kitajskich regulatorów raczej nie wierzę. Ps. Przemierz sobie najpierw rezystancje cewek alternatora i przejście do masy, co by następny regler z dymem nie poszedł.
Dzień dobry. Opiszę stan rzeczy, a na koniec pytanie. Prądnica 126p. Odpięty regulator APE. Prądnica jest napędzana, pod zacisk 51 podłączam żarówkę i na zacisk 67 daję napięcie z akumulatora. 67 to wzbudzenie prądnicy? Żarówka zaczyna świecić. Odłączam zacisk 67 od prądnicy, mimo zwiększonych obrotów żarówka przestaje świecić. Robię takie wygibasy,...
To alternator trojfazowy - regulator z prostownikiem w jednej kostce jest pod lewym deklem. Napewno nie ma tam uzwojenia w zbudzenia - wirnik musi byc z magnesow stalych. To scigacz cos ok 600ccm ,a le raczej wiekowy. Kumpel mozwil mi jak sie dokladnie nazywa ,ale nie mam pamieci do tych GTS ,ZZX itp. Uzywany regler to cos ok 300zl i zastanawiam sie...
Własnie wczoraj zbudowany przezemnie regulator, którego schemat widnieje na pierwszej stronie forum (Motocyklowy regulator 3 fazowy) kolegi "Rysiekj" podłączyłem do mego motocykla Honda vfr 750 86'. Tydzien temu spalił się jeden z trzech żółtych kabli wychodzących od alternatora. Po podłaczeniu układu, ładowanie na aku wynosiło do 17V! Dodam że akumulator...
Witam. mam następujący problem który nie dotyczy auta a motocykla Honda Cb650. ktoś wymodził sobie ładowanie i na wzbudzenie puścił 14V prosto z instalacji... na szczęście nie zdążyła sie spalić.. lekko przypalić. w każdym razie brak ładowania , rozebrałem układ wyczyściłem powierzchnie styku szczotek wirnika i na probe przez żarówkę puściłem mu 14...
Witam. Przeglądając forum nie znalazłem nic podobnego z czym mam problem. Otóż mam silnik diesla 1CA90 bez wieńca zębatego umożliwiającego rozruch. Mam natomiast dynastarter BOSCH ( napisy na nim -J>14V11A32 12V1PS ).Chciałbym zastosować go do rozruchu(oczywiście z odprężnikiem) a także do zasilania odbiorników (lampy, kierunkowskazy) i ładowania akumulatora....
Teraz juz wiem, ze fabryki sie nie poprawia. Alo skoro juz wydalem te 34zl to chcociaz sprobuje dociec dlaczego u mnie jest tak a nie inaczej. U innych dziala, wiec u mnie chyba tez powinno. Interesuje mnie dlaczego regulator nie chce wzbudzic pradnicy. Myslalem zeby zrobic maly eksperyment. Mianowicie odlaczyc kabel od wzbudzenia przy silniku DF, uruchomic...
alternator od cz 350 po 1987 były już 12V, po prostu przekładka alternatora, prostownika, reglerka i wszystkich żarówek. Zapłon to już sam założysz jaki zechcesz
Witam. Mam do czynienia z nietypowym problemem z instalacją elektryczną mojego Kawasaki ER 5, rocznik 99 (motocykl). Otóż, problemy zaczeły się zaraz po zakupie, w lutym od wyładowującego się z czasem akumulatora. Stopniowo tracił prąd, co miesiac trzeba go bylo podpinac pod prostownik, ale zwalilem wine na to ze akumulator byl stary i nieodpowiedniej...
Witam. Mam do czynienia z nietypowym problemem z instalacją elektryczną mojego Kawasaki ER 5, rocznik 99 (motocykl). Otóż, problemy zaczeły się zaraz po zakupie, w lutym od wyładowującego się z czasem akumulatora. Stopniowo tracił prąd, co miesiac trzeba go bylo podpinac pod prostownik, ale zwalilem wine na to ze akumulator byl stary i nieodpowiedniej...
W CBR reglery sa slaba strona motocykla, wymien i smigaj tak jak pisałem.
Witam serdecznie. W mojej wiesi mam zamontowany wirnik magnesowy z Royal Enfielda - dość popularna przeróbka WSKi 175. Jako regulator napięcia zintegrowany z prostownikiem zastosowałem jakiegoś chińczyka, który pochodził niecały rok. Nie mam zaufania do chińskich wyrobów, dlatego chciałbym zastąpić spalonego kitajca jakimś lepszym wyrobem. Niestety,...
Cały problem polega na braku stabilizacji napiecia w takim prostowniku w momencie rozruchu. W połączeniu z dużymi prądami w czasie rozruchu i indukcyjnością może skutkować gwałtownymi skokami napięcia. Czym to grozi dla elektroniki w pojeździe nie trzeba chyba tłumaczyć. Szczególnie regler w motocyklowej instalacji z wykorzystaniem alternatora samowzbudnego...
Dziękuję za przypomnienie, chociaż prawdę powiedziawszy, właśnie dzisiaj, miałem napisać o stanie aktualnym, mojej sprawy. 1. Poczytałem, wiele czasem fachowych, ale najczęściej barwnych a nawet dowcipnych „opowiadań” na stronach internetowych ( między innymi MZ KLUB POLSKA), ale niewiele, mi to w mojej sprawie pomogło. To z zasady, korespondencja,...
Zamiszczam to tutaj dlatego że moze sie to przydać wielu innym motocyklistom. Uzi 18 napisał: Oryginalny regulator na biegu jalowym daje 14-15 V. Tak jak w instrukcji. Przy zwiekszeniu obrotów napiecie spada do ok. 13 V przez co mam problemy z ladowaniem. Gdy Odlacze regulator i mierze V na alternatorze wraz z obrotami rosnie V. Co mozna w tym temacie...
uszkodzić regler regler prądnicy sprawdzić regler
dodatkowy przycisk otwiera furtka klimatyzacja panel wyjście trybu awaryjnego
zasilać jarzeniówka zasilać jarzeniówka
Punkty referencyjne podłużnic Renault Trafic III – lokalizacja i pomiar Peugeot 807 2.0 HDI 2007 – brak reakcji panelu wentylacji, klimatyzacji i nawiewu