strasznie skomplikowana operacja ..... posprawdzaj wcześniej luzy na cięgnach
Jeżeli masz tam cięgno metalowe to może przeprowadź regulację samego hamulca.
Być może czujnik regulacji przedniego zawieszenia, a dokładnie to cięgno regulacji przedniego zawieszenia, które nie zostało założone przy demontażu i montażu skrzyni biegów (że też mechanicy nie potrafią złożyć :) ). Sprawdź najpierw i zostaw ten komputer, bo to nie tu problem.
Regulacja jest chyba tylko na jednej lince, tej którą przekłada ruch prawo lewo czyli wybór pozycji 1/2 a 3/4 i 5/wsteczny. Druga linka czyli przód tył regulacji nie ma.
Witam, zacznę może od początku, jakiś czas temu miałem straszne problemy przy wkładaniu biegów, szczególnie bieg pierwszy, trzeci, piąty... Wymieniłem olej przekładniowy, efekt był taki że coś tam się poprawiło ale niewiele. Jakoś tydzień temu zamówiłem skrzynię do silnika jaki jest w tym aucie, skrzynia została wymieniona, ale biegi nadal wchodzą topornie,...
Zacznij od dokładnej regulacji cięgna zmiany biegów pod autem, wystarczy nieznaczne przesunięcie na tulejce zaciskanej przy skrzyni i część biegów wchodzi ciężko lub wcale.
Auto ma przejechane około 250 kkm. Niedawno pojawił się problem z biegiem I. Nie mogłem go wbić. Trzeba było albo kilka razy popróbować, albo mocniej w lewo przesunąć drążek. Nie miałem czasu się tym zająć, więc to zostawiłem na później. Ale teraz jest problem z biegiem II. O ile bieg I lepiej wchodzi, to są problemy z wbiciem biegu II. I jest inny...
Szczególnie z rana ciężko mi wrzucić bieg pierwszy lub wsteczny. Jak powajchuję trochę na bieg 3 lub 4 bieg to wejdzie ciężko np. wsteczny. W trasie ok. Po mieście, gdy często się zatrzymuję to, żeby nie mieć problemów z wrzuceniem 1 biegu, robię to gdy auto się toczy. Przebieg 145.000 - bardzo dobry stan - ale ten przypadek czasami mnie irytuje. Nieraz...
żeby dobrze przyspieszyć trzeba głęboko wciskać gaz. nie wiem czy ten wóz aby na pewno ma być szybszy. Tak ma być, to niestety uroki starszych konstrukcji i turbo dziura. wydaje mi się że zmiana z 2 na 3 odbywa się niemal natychmiast po zmianie z 1 na 2. Nie widzę auta ale to też może być dobrze. Możesz spróbować regulacji na cięgnie pompy wtryskowej...
Nie mieszaj w głowie w tym Zetorze hydrauliczne to tylko hamulce ,do sprzęgła idą dwa sztywne cięgna i trzecie do hamowania skrzyni !
Pomoże regulacja cięgieł oraz przesmarowanie (np. towotem) elementów ruchomych, widocznych na załączonej fotce. Przy okazji należy sprawdzić stan poduszek silnikowych i skrzyni biegów.
Witam, Seat Ibiza 6L 1.4 100KM, 2002r. Podczas puszczania sprzęgła wyskakuje 1 bieg. Bieg wchodzi bez oporów, gdy wejdzie można przyśpieszać i hamować silnikiem, nie wyskoczy. Tak jakby nie za każdym razem działała blokada biegu. Wymieniona biała plastikowa prowadnica, dokonana regulacja cięgien, nic nie pomaga. Reszta biegów działa bez zarzutów, wchodzą...
Silnik i skrzynia podparte w trzech miejscach. Przy rozrządzie, nad skrzynią biegów /za akumulatorem/ i dolny łącznik reakcyjny. Najczęściej uszkodzeniu ulega poduszka przy skrzyni biegów. Uruchom silnik i staraj się podnosić skrzynię /lub silnik/. Zobaczysz czy drgania nadal są przenoszone. Co do "wchodzenia" biegów może być to wina złej regulacji...
Do skrzyni ręcznej: Zrób sam regulacje gdyby biegi nie wchodziły: Są dwa cięgna do regulacji biegów -na YouTube filmiki są jak to zrobić. https://www.youtube.com/watch?v=sWd7mx57... Warto sprawdzić odpowietrzenie sprzęgła. https://www.youtube.com/watch?v=vxrZt7lb... Ja w swoim wystarczy że nalałem do linek oleju i wymieniłem końcówki cięgien, oraz odpowietrzyłem...
W pierwszej kolejności trzeba by było zająć się regulacją linek. By wyeliminować luz na cięgnach spróbuj włączyć bieg wsteczny przy skrzyni ręcznie mając ustawione auto np. na stromym podjeździe (na hamulcu ręcznym!!!). Włącz bieg i wtedy wyłącz hamulec. Napisałeś że bieg wyskakuje nawet na wyłączonym silniku więc sposób o którym mówię zdiagnozuje luzy...
problem zażegnany. okazało się że jedno z cięgien było skrzywione przez co się skróciło i nie wciskało dobrze biegów. po regulacji jest ok. pozdrawiam
i co już coś wiadomo mam ten sam problem. Samochód to 2.5 benzyna Od nowości ciężko było wbić jedynkę (zgrzytało), trzeba było to robić z dwójki, reszta biegów bez zarzutu. Dzisiaj trzeba było użyć naprawdę siły aby wbić ( i trafić na odpowiedni bieg)- ostatecznie zaczęła zgrzytać dwójka a jak włożyłem wsteczny to nie mogłem już go wyjąć .. Na zimnym...
Złóż to tak jak Ci rozrysowałem: najważniejsze 1.wywal drut 2. niech ktoś ci wciśnie sprzęgło (albo zablokuj wciśnięte "hamulcem ręczym") 3 wtedy lewarek na pozycje "R" i ten "trójząb" na dole- śruba w pozycji "R" to musi być zgrane ze sobą i zobaczysz że wciskając sprzęgło i przesuwając lewarkiem ta śruba przechodzi z jednego tunelu do kolejnych, to...
podciągnął wybierak linki od biegów? może byś się zdecydował. Proszę przeczytać jeszcze raz ze zrozumieniem. Napisałem ze mechanik podciągnął wybierak i nie ma odurzenia, a pytam czy regulacja linek/cięgien usunie problem z wrzuceniem 2 biegu przy redukcji
w poprzedniej skrzyni pękł prawdopodobnie sworzeń satelitów, a w tej co masz to albo potrzebna jej regulacja na cięgłach lub cięgnach lub zurzyta tuleja przesówna 5 biegu [/mod]
Witam. Miałem ten sam problem w audi A6 automat znajomy sugerował regulację cięgna zmiany biegów .Po wjechaniu na podnośnik okazało się ze nie było dobrego styku na złączu przy skrzyni .Dodam ze u mnę po wciśnięciu palcem dolnego styku wysokiego przekaznika nr nie pamiętam auto paliło bez problemu.
Myślę że powinieneś zacząć od selektora,sprawdzić czy ma regulację położenia a jeżeli tak to znaleźć info jak go wyregulować.Sprawdzić i wyregulować cięgno łączące dźwignię biegów ze skrzynią.Spróbuj odłączyć sterownik od skrzyni i załączyć zakres "1" na dźwigni,jedź autem i w miarę wzrostu prędkości zmieniaj zakresy na wyższe 2 3 D.Jeżeli skrzynia...
Witam, posiadam Skodę Octavię 1 Postanowiłem wymienić uszkodzony wybierak zmiany biegów, urwany plastik. Montaż poszedł bez problemu. Schody zaczęły się po skręceniu wszystkiego. I próby zmiany biegów, nie ma wstecznego, zatem postanowiłem wyregulować cięgna. W mojej wersji skrzyni nie ma blokady na drążku jak w filmach w internecie. A na cięgnach nie...
To na prawdę jakiś fachman. Masakra. W razie czego zrób sam regulacje gdyby biegi nie wchodziły: Są dwa cięgna do regulacji biegów -na YouTube filmiki są jak to zrobić. https://www.youtube.com/watch?v=sWd7mx57... Warto sprawdzić odpowietrzenie sprzęgła po takim fachmanie. https://www.youtube.com/watch?v=vxrZt7lb... Ja w swoim wystarczy że nalałem do...
Dzień dobry. Proszę o szybką odpowiedź. Jak wyregulować biegi w Matizie? Dobrałem się do mechanizmu lewarka. Na lince czerwonej jest nakrętka do regulacji. Chyba linka czerwona służy do ustalenia pozycji neutralnej lewarka (luzu). Tak mi się wydaje. Jej regulacja nic nie wnosi. Natomiast mam problem z czarną linką. Wydłużyła się o jakieś 2 cm. Nie wchodzi...
Korzystałem z opcji szukaj i nie znalazłem konkretów. Każdy pisze o regulacji w razie potrzeby a nikt nie precyzuje jak. Laguna II, 2003, 1.8 16V, silnik F4P. Pociekł wysprzęglik, wymieniłem, sprzęgło odpowietrzone. Do momentu wymiany nie było problemów z biegami. Jedynka wchodzi dobrze, 2,3,4 też, 5 odrobinę ciężej. Problem jest ze wstecznym. Wskoczy...
Mógłbyś objaśnić dokładniej to " sprawdź pręt idący od cięgna linki "gazu" do dźwigienki na wybieraku przy skrzyni biegów. Należy go wyregulować tak, aby przy wciśniętym pedale "gazu" do oporu, ruch do skrajnego położenia wynosił około 2 - 3 centymetry. " Co oznacza ruch do skrajnego położenia ? A co z tym kickdown , od czego zależy poprawna regulacja...
Dobra problem rozwiązany , Arturo 2773 miałeś rację , nie w ten otworek założyłem cięgno , a już gaźnik kupiłem drugi ( nie zakładałem , będzie do zwrotu ) , i mialem jeszcze raz rozkręcać skrzynie korbowa , Tak się zacząłem przygladac temu gaźnikowi , porównywałem go do innego i zauważyłem że wyrobiony od cięgna jest nie najniższy otwór tylko następny...
Dziękuję za odpowiedzi. Mnie się wydaje, że mimo sprzęgła sterowanego hydraulicznie jakaś regulacja powinna być. Przecież w fabryce jakoś te sprzęgło ustawiali. W innych samochodach z hydrauliką sprzęgła reguluje się je np. skracając lub wydłużając cięgno od pedału do serwa. Dodano po 16 Chciałem jeszcze dodać, że w tej Corsie nie jest zamontowana półautomatyczna...
Na początek chciałem podziękować koledze Mariusz_ko za udostępnienie rysunku flanszy od strony skrzyni biegów - przydał się bardzo. :) No, ale do rzeczy - temat przeszczepu silnika w MF70 leżał ponad rok i nabierał mocy urzędowej. Dzisiaj dostałem weny i silnik założony. :) Przejściówka wału korbowego z 20 na 25 mm: https://obrazki.elektroda.pl/3588720600_...
Skrzynia wyciągnięta i zamontowana ale teraz mam kolejny problem. Tarcza sprzęgła została ta co była ma jeszcze ponad 9 mm grubości, nowa podobno ponad 10 mm. Łożysko dociskowe dokładnie takie jakie było sachs-a.Wszystko nasmarowane smarem miedzianym.Po odpaleniu silnika na wyświetlaczu najpierw na zmianę CH i AL i owszem tak ma być, gdy nie ma stanu...
Post powyżej jest najbliżej prawdy. Trzeba to sprawdzić. Chyba że kręcąc regulacją doprowadziłeś do takiego stanu. Sprubój wyregulować tymi śrubkami tak żeby ten pirścien znalazł sie tuż przy łożysku, jeżeli sie nie da można jeszcze podkręcic jeszcze na drążku ciągnącym. Już śróbki są wkręcone ma maksa i cięgno też i ciut lepiej ale nie dobrze,początek...
A co się dzieje jak zgasisz silnik z podniesionymi cięgnami? Również opadną? Jeśli tak, to do naprawy/ regeneracji masz siłownik podnoszenia, który po prostu "cieknie" a ściślej mówiąc "leje się z niego". C360 ma 2 sprzęgła tzn dwie tarcze, jedną do skrzyni biegów czyli do jazdy a drugą do pompy oleju i wałek wom. Naciskając pedał sprzęgła wyraźnie...
ok, ale wie ktoś jaka moż być przyczyna ? Dodano po 2 Dzięki za podjęcie tematu. Jeżeli chodzi o cięgno blokady skrzyni biegów, to jest ono u mnie urwane i wykrzywione. Po zdjęciu pokrywy zobaczyłem to, czego się spodziewałem: wałek który chyba steruje blokadą, który znajduje się pod sprężynkami i kulkami, nie chce się wogóle przesuwać. A chyba powinien,...
zaskoczyłes mnie trochę z cięgnami/linkami, bo miałem mieć wymieniane linki z powodu urwania sie plastikowego elementu na koncu linki, który trzyma lewarek zmiany biegów, jednak nowe linki były drogie a używane 3 mechanik, które miał nie pasowały akurat do mojej poliftowej wersji mondeo. Mechanik postanowił jakoś zabezpieczyć mi ten element plastikowy...
Wymiana sprzęgła, Fiat Punto I. Silnik 1.1, 55 KM, kolor - czerwony metalic. Znalazłem w sieci kilka opisów tej operacji, ale są chaotyczne i niepełne. Nie zawierają wszystkich czynności, jakie trzeba wykonać, co nie daje pełnego obrazu zakresu pracy. Postanowiłem opisać swoją naprawę w sposób jak najbardziej szczegółowy. Takie podejście może pomóc...
skrzynia zostala stara ?? Jak niee to sprawdz czy nie masz wstecznego jako 6 bieg lub jak masz 6 czy nie masz jako jako okolice 1 biegu . 2 dni kiedys regulowalem drozek zmiany w T4 bo na drozku bylo jako 6 a w rzeczywistosci wstek wchodzil kolo 1 :D A jak to jest ok wypnij kulke oraz to ciegno do skrzyni i wrzucaj biegi po koleji czy wchodza jak wejdzie...
WF0HXXWPBHCR32331 Marka:FORD Model:Focus C-Max CB7 2011-2015 Region:Europe Od Rok Modelu:2011 Do Rok Modelu:2015 Rok produkcji:2012 Data produkcji:15/02/2012 Nadwozie:5-drzwiowy MAV Emisja spalin:Emisja Etapu V Napęd:LHD FWD Skrzynia Biegów:6-bieg.przekl.mechan. - B6 Vehicle_line:C-Max 2010-2015 Version:Seria 45 Territory - kraj pochodzenia:(+)"NL"...
Witam, Przeszukałem całe fora internetowe i brak jakichkolwiek wzmianek o ZIPP'ie QUANTUM z rocznika 2005, a dokładniej o instrukcji - poradniku obsługi i naprawy dla tego modelu, a najwłaściwiej rzecz biorąc dla tej firmy, co jest??? Na Allegro znalazłem kilka egzemplarzy i oto opis: Skutery chińskie, tajwańskie i koreańskie. Silniki 50, 100, 125,...
regulacja cięgien zmiany biegów skrzynia biegów actros biegów punto skrzynia biegów biegów
telefon zamiast pilot kontrolki mercedes elektroniczna pompa
roboty sprzątające szczotka węglowa pralka
Farel SR-10 – lata produkcji suszarki, datowanie modeli PRL, Kętrzyn Moment dokręcania wtryskiwaczy 2.0 TDI CKTC