A wiec zaczynam od błędów silnika 01237 Zawór odcinania dopływu paliwa - N109, Zawór odcięcia paliwa - N109 00522 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - G62, Czujnik temperatury chłodziwa silnika - G62 01266 Przekaźnik świec żarowych - J52, 22307 Zawór regulacji ciśnienia turbiny - przerwa zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY 2331 Zawór regulacji ciśnienia...
Nie wiem jak jest w twojej turbo sprężarce ale powinieneś mięć na turbinie jakąś śrubkę to regulacji ciśnienia turbiny.
Witam. Może ktoś z kolegów wie jak prawidłowo wyregulować gruszkę regulującą ciśnienie doładowania? Znajomy niby mechanik rozkręcił sztangę, ustawił po swojemu i teraz mam problem z przeładowaniem. Zaworek wymieniony-ok, turbina wyczyszczona-ok, gruszka nowa, wężyki nowe a po rozpędzeniu auta na 5 biegu do 100-110km/h nagle traci moc (przekroczona górna...
Nie wiem co masz uszkodzone....podałeś numer "problemu" to ci podałem zamienniki....może się nazywać np. zawór regulacji ciśnienia turbiny.....
turbina kaput...
Wartości z przepływomierza grubo zaniżone przy doładowaniu zakładanym 1950 mbar masz 2200 mbar ale przepływomierz widzi wartość przepływu na poziomie 750 mg/suw a powinien coś około 950-1000. Albo jest dziura w dolocie przed turbo albo EGR jest zablokowany w pozycji delikatnie otwartej lub też intercooler jest przypchany albo dolot czasem wałek rozrządu...
A rzeczywiste ciśnienie równe odczytanemu? zmierzyłeś jakie jest faktycznie ciśnienie doładowania?
Wracam z problemem i szczerze to ręce mi opadają. Po podaniu +12V na 2 pin przepływki nadal 0.0g/s na Vagu w grupie 002. Po podłączeniu +12V jednak zauważyłem że gdy zewre +12V auto nagle jakby osłabło i inaczej pracuje lecz na vagu nadal jest 0.0g/s. Przy tej sytuacji nagle przestaje także regaować pedał gazu. Gdy zgasze auto i odepne +12V z przepływki...
Ja już dzisiaj wszystko poskładałem i byłem na jeździe próbnej. Wężyki są nowe, bo wymieniałem z sterownika do rury i od zaworu do turbiny... Nie podoba mi się to wszystko i zastanawiam się, czy czujnik w ECU nie poszedł... Ale najpierw bym się turbiną jeszcze zajął.
Seat Cordoba 1,9 TDI Vario 90 koni 12.99r. IV bieg równo przy 2300 obr odłącza turbinę (1 uruchomienie silnika). Ponowne włączenie silnika - samochód idzie jak trzeba i mogę jeździć dalej nawet cały dzień. 150 km/h i jest jeszcze zapas pod nogą a gdy złapie muła to max 110-120km/h. Wszystkie elementy zostały podmienione ze sprawnego auta aby sprawdzić...
Od elektrozaworu sterującego turbiną powinien iść wężyk do membrany (gruszki), która steruje zaworem regulacji ciśnienia doładowania - wastegate. Trzeba sprawdzić szczelność wężyków do elektrozaworu i zaworu wastegate (membrany). Elektrozawór wprowadza nadciśnienie do membrany, regulując tym samym ciśnienie doładowania. Jeżeli wastegate zostanie w pozycji...
Masz dalej problem z regulacją ciśnienia doładowania turbina ewidentnie przeładowuje.Sprawdź jeszcze N75.
Witam 17964-Regulacja ciśnienia doładowania.Możliwe usterki: zawór N75 uszkodzony,uszkodzona turbina,nieszczelność turbina-silnik.Sprawdź VAG ciśnienie doładowania,sprawdź czy nie masz nieszczelności między turbiną a silnikiem.Jak to będzie OK, wymień zawór N75 Pozdrawiam
Szanowni forumowicze. W uzupełnieniu, odnosząc się do spływającego oleju, to jest to zupełnie normalne. Co prawda w obudowie filtra jest zaworek zwrotny utrzymujący stan oleju w kanałach pomiędzy pompą, a napinaczem lecz to nie oznacza, że powinien być olej we wszystkich kanałach. Wszystkiego dobrego życzę. PS. W innych wersjach OM651 bez zewnętrznego...
Kazda premiumka dxi 450 ma zawor sterowania turbiny . Ten sam zawor steruje klapa hamulca wydechowego . Zaworu nie byla w silniku d9 znanych z volva fm Dodano po 3 W premiumkach dci zdarzaly sie turbiny bez zaworu regulacji
Bardzo dobre pytanie. Tak mierzy na pewno ponad 3000 mbar, bo podczas testów i regulacji gruszki góra-dół udało mi się uzyskać żądane 2 bar, nawet 2.05 bar, ale turbina podczas testów nie wytrzymała presji i urwało wirnik. Po założeniu 2 turbosprężarek ciśnienie doładowania nie zmieniło się, dalej max 1,6 bar. Zmieniło się tyle, że te 1,6 bar uzyskuje...
Witam Mam problem z Touran 2.0 TDI A mianowicie chodzi o błąd, który wyrzuca komputer: elektrozawór regulacji ciśnienia doładowania; zwarcie do masy. Sprawdzałem kable, nigdzie nieprzetarte, elektrozawór chodzi, delikatnie buczy i podaje ciśnienie na turbinę, ale turbina nie załącza. Czy miał już ktoś podobny problem? AI: Czy możesz podać dokładny kod...
Sprawdz czy nie jest zapieczony bączek na turbinie i czy nie jest w sadzach zawór egr. Jeżeli to bedzie ok to sprawdz wszystkie przewody podciśnieniowe od vacum przez zaworki sterujące powinny być 3 (1. do regulacji ciśnienia turbiny 2. do regulacji otwarcia zaworu egr a 3. do przepustnicy tak zwanej gaszącej) aż do elementów wykonawczych.
Ważna jest próba drogowa!Jeżeli wartość na pozycji 3 jest dużo większa i przekracza 2150 mmbar to musisz sprawdzić czy kanał obejściowy turbiny się otwiera.Mozna to sprawdzić zdejmując wężyk z zaworu regulacyjnego i podłączając ciśnienie z jakiegoś kompresora.Należy uważać aby nie było ono zbyt duże,bo może się uszkodzić przepona regulacyjna turbiny.Jeżeli...
Witam w jaki sposób można wyregulować sztangę turbiny w 1z. Według tego co udało mi się znaleźć potrzebne będą dane o min i max ciśnieniu doładowania. 1. Więc jakie ciśnienie doładowania maksymalne i minimalne występuje w silniku 1z? 2. Co do samej regulacji (turbina jest wymontowana z samochodu) więc czytałem, że można zrobić to za pomocą sprężarki...
Witam! Immobilizer blokuje! Najlepiej nie odpalaj więcej! Tylko do warsztatu gdzie zmienią kody Immo! I sprawdzą błędy :idea: -P1435 -problem z komunikacją CAN z pompą. -P1445 -problem z filtrem cząstek stałych. -P1351 -Problem z układ przekaźnika podgrzewania. -P2562 -problem z ciśnieniem doładowania. -P0238 -problem z turbiną. -P0087 -problem z regulacją...
Można to zdiagnozować co jest przyczyna tego stanu, który element? Oczywiście że tak. P0234 Regulacja ciśnienia doładowania Powyżej granicy regulacji Jazda próbna z podglądem parametrów ciśnienia doładowania wiele by już wyjaśniła. Ciśnienie zadane, ciśnienie rzeczywiste i wysterowanie zaworu N75.
N75 steruje pracą turbiny za pomocą regulacji podciśnienia. Sterownik silnika odpowiednio otwiera lub przymyka N75 a ten podaje większe lub mniejsze ciśnienie na gruszkę turbiny co przekłada się na ciśnienie wytwarzane przez turbinę. Jeżeli jest jakaś nieszczelność pomiędzy turbiną a kolektorem ssącym to będzie to słychać.
Kolego "Jka" kolega pisze o rzeczach, które jak najbardziej odpowiadają za regulację ciśnienia turbiny, ale proszę się zastanowić czy błąd (zwarcie ..... do masy), który odczytał z Vaga autor postu jest przyczyna np. nieszczelnego zaworu lub przetartego wężyka??? Wydaje mi się, że chyba nie, bo z wężyka nie przychodzą alarmy o zwarciu do masy :). Podzespoły...
Masz VCDS to blok pomiarowy 11 przełącz się nastawy podstawowe/Basic Stetting i test działania sterowania VNT. Wtedy silnik wskoczy sam na 1400 RPM a ECU będzie sterowało turbiną na max doładowanie i po 30 sekundach minimalne doładowanie. Ciśnienie doładowania powinno się zmieniać choć o 100 mbar. A zaglądając na silnik powinieneś zobaczyć sztangę regulacji...
Witam. Samochód z silnikiem 1,8 CDI 2011r. Na wstępie dodam, że w osprzęcie uszkodzona jest przepustnica. Działała ale w korpusie pękł ogranicznik/prowadzenie i sterownik wyrzucał błąd jej niepoprawnej pracy, nie działał EGR i silnik wchodził w tryb awaryjny. Wyprogramowałem ją poprzez usunięcie błędów z tablicy. EGR zaczął działać, auto odzyskało moc....
Cześć wszystkim, mam problem z moim Golfem 4 1.6 SR z gazem, który zaczął dziwnie się zachowywać. Auto odpala na chwilę (1-2 sekundy) i gaśnie, jakby miało pełną moc przy starcie, ale po chwili się wyłącza. Problem pojawił się tego samego dnia, w którym wymieniałem miskę olejową (uszkodzona mechanicznie, wymieniłem na nową). Co ciekawe, po wymianie...
to tak silnik to 1,9 Tdi ASV 110KM silnik zachowuje się jak by spadł wąż od IC kompletnie nie jedzie i do tego dużo dymu z rury. diagnostyka wykazała - różnicę w regulacji ciśnienia turbiny, nie podaje błędu bo juz nie pamiętam ale wszystkie punkty z viki-ross tech tech zostały sprawdzone. przepływka z wymaganych 850 ma 400, turbo tak samo nie chce...
Model 244. Tak jak piszesz turbina nie ma praktycznie żadnej regulacji tylko ,,zawór" upustowy na wypadek zbyt wysokiego doładowania. Wydech już luzowałem oraz wykręcałem pierwszą sondę nic to nie dało. Wczoraj odpiąłem cały dolot i zaślepiłem rurę od doładowania. Robiłem pomiar ciśnienia praktycznie na turbinie i też nie pompuje jak powinna więc zostaje...
Według mojej wiedzy ciśnienie maksymalne turbiny zależy od długości sztangi i od tego zaczynam regulację . Jeżeli jest za wysokie - wydłuż sztangę , obserwuj wpływ regulacji na ciśnienie jeżeli dalej przeładowuje to zawór sterujący masz nie sprawny - do wyczyszczenia lub wymiany . Czym dokładniej wyregulujesz max ciśnienie tym lepiej bo długość sztangi...
Witam, jestem posiadaczem Golfa 4 z silnikiem 1,9tdi ALH 90km. Zauważyłem, że auto powyżej 3tyś obrotów zaczęło wyłączać turbo, pomagało wyłączenie zapłonu i włączenie, natomiast za każdym razem gdy auto przekroczy 3tyś obrotów odcina mu turbo z błędem Ciśnienie doładowania- różnica w regulacji. Sprawdziłem ile doładowuję turbina to na 1 biegu obroty...
Czy możesz coś więcej powiedzieć jak odczytywać te logi albo jak powinny wyglądać prawidłowe? W grupie 011 masz obroty, ciśnienie doładowania zakładane, ciśnienie mierzone, procent wysterowania zaworu regulacji ciśnienia turbodoładowania. Przy 1800 obr turbo uzyskuje zakładaną wartość doładowania a zawór oscyluje w okolicach 50-60 %, następnie turbo...
Oni też dają gwarancję na limit kilometrów lub jakiś okres czasu. Tam musiała zostać nie dokładnie wyczyszczona lub ustawiona geometria, być może mają słabsze ciśnienie napędzania turbiny do regulacji i temu przy montażu jest przeładowanie. Reklamować. Do pewnej firmy we Wrocławiu do 20 zwrotów z miesiąca. 1 na 20 chodzila
Przyczyn może być kilka oto najczęstsze: 1. Należałoby sprawdzić szczelność układu dolotowego. Mała nieszczelność może powodować opóźnienie w doładowaniu ale koniec końców pozwoli na osiągnięcie zadanego ciśnienia doładowania. Warto przyjrzeć się intercoolerowi i sprawdzić wszystkie węże i opaski. 2. Częściowo zacięty lub nieszczelny (wyrobiony oring)...
Witam szanownych forumowiczów. Mam nadzieje że znajdę tu kogoś doświadczonego w dziedzinie interfejsów diagnostycznych. Przyznam że od niedawna dysponuję komputerem i nie mam doświadczenia w tej dziedzinie. Dlatego w załączniku przesyłam LOGI z mojej rav4. Od 2 lat borykam się z tym samym problemem otóż gdy dodaję gazu i silnik przekracza 2000RPM to...
Sposób poprawny, u mnie ustawienie trwa 30 minut to nie bardzo mam czas podglądać korektę długoterminową dlatego opieram ustawienie na korekcie szybkiej, jeżeli korekta szybka jest identyczna na gazie i benzynie to i długa nie będzie się zmieniać tak wynika z mojego doświadczenia, w samochodzie z turbiną jest trochę trudniej bo ustawienie bez jazdy...
To ile ten wznios krzywki "zjedzony" ? jeśli do milimetra i 2 połamane dźwigienki , to u mnie też tak było i auto zapierniczało . Pokaż , jak wstaje turbina przy max but - to ja ci mam to mówić ? Kąt mieści się w regulacji ? Ciśnienie w normie , tzn ? Katalizator zalepiony.
Witam Tak jak napisał przedmówca możliwe ze było manipulowane przy turbawce . Częstym błędem przy czyszczeniu kierownic jest błędne założenie pierścienia i wtedy turbina przeładowuje . Trzeba obrócić go o 180° i sprawdzić efekt . Pozostaje jeszcze do regulacji sztanga jak inne zabiegi nie pomogą . Pzdr
Nie regenerowane tylko nowe wszystko szczelne na 100% na starej turbinie ten sam bład
Witam mam turbinę jak w temacie w silniku oplowskim 1.7dtl bez elektroniki i mam pytanie czy da się przez regulacje cięglem do wg zwiększyć ciśnienie doładowania i jak to zrobić to znaczy mam je skracać czy wydłużać tą śrubka, mam już zamówione mbc z allegro i na nie czekam ale wolał bym to zrobić tym cięgłem bez wpinania mbc. Co będzie lepsze regulacja...
Dzień Dobry. Podepnę się pod temat, bo widzę, że podobny mam problem. W moim przypadku chodzi o silnik 3.0 w IVECO 2008r. (z turbiną bez zmiennej geometrii). Po odpaleniu (na biegu jałowym) przepustnica się zamyka i powstaje podciśnienie w kolektorze ssącym. Po paru sekundach sterownik wykrywa to jako błąd (194 niskie ciśnienie doładowania), wskakuje...
Mam problem w volvo v50 2.0d 2005r bez dpf. Auto na postoju przechodzi w tryb awaryjny - odcina sterowanie turbo i wyrzuca błąd P2263 - Działanie układu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej. Po skasowaniu błędu i odpaleniu zawór regulacji turbosprężarki idzie na 99% (ciśnienie kolektora około 1000, zadane 1035). Po...
Zrób logi dynamiczne i monituj ciśnienie podczas jazdy. Jak pisałem wcześniej przeładowuje .Sprawdż czy nie zacina sie sztanga od siłownika turbiny jeśli nie chodzi płynnie to turbina do czyszczenia
Dobrze pokazuje, bo na wolnych obrotach ma być około 990mbar, więc tutaj jest już wyjaśnione. Tuner dobrze mapę Ci zrobił, chociaż mógł trochę bardziej turbo podkręcić. Na logu 11 widać, że zawór N75 dobrze pracuje i reguluje ciśnienie, ale turbina za wolno wstaje. Moim zdaniem trzeba ustawić turbinę i będzie moc:) Pewnie teraz do 2tys to muł jest,...
1.- T5 --->>"SPAPRANA ROBOTA" - Proszę nie wypowiadaj się w sprawach o których nie masz pojęcia, bo to świadczy tylko o twoim poziomie inteligencji ! 2.- ROX1 --->> "Prawdopodobnie za wysokie ciśnienie doładowania lub niedoładowanie ,czyli turbina do regulacji . pozdro rox1! " - Dzięki za odpowiedź. Też tak myślałem, ale wczoraj turbina stanęła, zatarła...
- sprawdzić zawór magnetyczny N75 - sprawdzić układ regulacji ciśnienia doładowania z turbosprężarką.
Witam Wszystkich! Jakiś czas temu kupiłem forda escorta 1.8TD i trochę za dużo mi pali (8.7l/100km). Ciśnienie spręż OK, wtryski OK, pompa po regulacji też OK, jest jeszcze recyrkulayor i turbina. Po odkręceniu intercoolera znalazłem ślady oleju na jej wylocie a oleju ubywa bardzo mało. Czy to normalne że trochę "puszcza" uszczelnienie? Pewien "mechanik...
Witam, Przy okazji innego wątku dotyczącego wtrysków i dymienia po zrobieniu logów wyszło, że turbo przeładowuje. Jest tutaj turbina ze zmienną geometrią sterowaną zaworkiem n75, który swego czasu rozebrałem i wyczyściłem w środku (kupę rdzy przez co się zacinał). Wciąż jednak te przeładowania są, już nie takie by wywalało tryb awaryjny, ale na wykresie...
wirnika niczym nie pryskaj bo niema to sensu. niewiem jaki masz silnik chodzi o oznaczenie i czy turbina jest sterowana przez "komputer" czy mechanicznie przez ciśnienie turbo. ruch tej sztangi czyli to co wychodzi z gruchy i sie porusza to powinno byc około 1,5 cm sprawdz to ręcznie naciskajac palcem. nastepna sprawa to wyregulowanie sztangi aby odpowiednio...
Witam. Pacjent to Ford Galaxy 1.9 pompowtryskiwacz. Z tego co wiem poprzedni elektronik musiał przerobić instalacje ponieważ nie można było podłączyć się interfejsem pod sterownik. Rzekomo zwarcie CAN. Była zmieniona mapa, lekko podwyższona moc oraz wyrzucony EGR lecz problem pojawiał się wcześniej. Po 40-50km odcina turbinę, sterownik nie zapisuje...
Wszelkie resety oraz regulacje po wymianie i wypaleniu DPF zrobiłem, dodam, że ciśnienie w katalizatorze na wolnych obrotach jest 3-4 mbar oraz przy rozpędzeniu wzrasta do 10-20 mbar i obawiam się, że jest ono za duże, możliwe, że jeszcze któryś filtr w katalizatorze jest zapchany i wypalenie nie jest w stanie go wyczyścić. Używam Texy, może masz jakiś...
Silnik jest strojony (ECU, turbo) przy założeniu, że wszystkie elementy są na swoim miejscu i działają. Np katalizator stawia pewien określony opór w wydechu i do tych parametrów są dostosowane nastawy turbiny i komputera. Oczywiście są pewne granice tolerancji w jakich komputer się adaptuje, ale całkowite wywalenie kata zmienia wszystko. Możesz jeszcze...
Witam. Mam problem z kapryśnym silnikiem od Golfa 6 1,6 TDI 105 km kod CYAC. Na rozgrzanym silniku (od 90 st. C) podczas jazdy zapala się kontrolka "niskiego ciśnienia oleju". Gdy stanę komunikat się wyłącza i sam już się nie zapala, dopiero jak kontynuuje dalszą jazdę znowu się pojawia. Na zimnym silniku i jałowym biegu kontrolka się nie wyświetla....
Przeswietl jeszcze wszystkie węże od turbiny do intercoolera. Świstu nie słychać?
Siema po dłuższej nieobecności. Pacjent ten sam co ostatnio, ale problem inny. Samochód jest słaby, jak na 110 KM (czy ile on tam rzekomo ma). Podejrzenie padło na turbinę. Na postoju gruszka nie ruszała się w ogóle. Nieważne czy 800 obr/min czy 3000 obr/min. Ciśnienie do gruszki idzie, ale nie mam manometru żeby sprawdzić czy odpowiednie. Kupiłem nową...
Cześć. Potrzebuję oryginalny wsad jak w temacie. Auto trafiło na warsztat po próbie usunięcia FAPa i w chwili obecnej przeładowuje turbinę i nie pracuje EGR (egr sprawdzony, elektrozawór regulacji podmieniony i zero efektu) Sama turbina przy regulacji podciśnienia na gruszce zmienia ciśnienie wiec ją wykluczam. Z góry dziękuję.
Podłącz auto pod komputer, wejdź w blok 11 gdzie widać ciśnienie doładowania, zadane ciśnienie i wysterowanie N75 a zobaczysz jak powinno być. Możesz też sprawdzić czujnik ciśnienia doładowania czy Cię nie oszukuje. Sztanga ma być wyciągnięta na wolnych obrotach. Turbine napędzają spaliny. Regulacja ciśnienia doładowania regulowana jest poprzez regulacje...
A co było przyczyną nagłego zainteresowania się turbiną? Szukaj dziury, która powietrze ucieka. I nie stukaj w nic więcej. Nie ma tam żadnej elektronicznej regulacji ciśnienia, jeśli to silnik Renault - gruszka zasilana jest kawałkiem gumowego przewodu zapiętym bezpośrednio do muszli turbiny. Albo otwarty EGR, co nie jest znowuż takie dziwne, albo przetarty...
Ciśnienie turbo to mały problem, większy to utrzymanie AFR w odpowiednim przedziale. Jak napisano wyżej, siłowników sterowania turbiną które bazowały na nadciśnieniu w kolektorze dolotowym jest sporo, wszystkie turbodiesle z mechaniczną pompą taki właśnie posiadają.
Witam, Mam corse 1,5 TD Isuzu z 2000 r i od jakiegoś czasu odczuwam spadek mocy i dymienie ( przy przyśpieszaniu lub przełączaniu biegu ) Mim podejrzeniem jest brak powietrza wytwaranego przez turbinę. Zmierzyłem dokłądnym miernikiem i okazało się ze : przy 1000 obr - miernik nie wykazuje żadnego ciśnienia . przy 3000 obr - ciśnienie wynosiło 0,2 atm....
No właśnie - problem leży najprawdopodobniej nie w czujniku ciśnienia doładowania a w turbinie a raczej w regulacji ciśnienia doładowania .....pewnie jest tam pompa próżniowa, modulator podciśnienia który steruje turbina (ciśnieniem doładowania i przewody połączeniowe (druty i wężyki) wg mnie niedomaga któryś z tych elementów...nie mam niestety szczegółowych...
Witam , mam problem z peugeotem 607 2.2 hdi z usuniętym fapem miesiąc temu i oczywiście wyłączonej elektronicznie przez zmianę programu obsłudze filtra cząstek stałych prez firmę która się tym zajmuje. W trakcje jazdy przy około 2tyś obr. na 4-5biegu zapala się na wyświetlaczu licznika trójkąt a na komputerze pokładowym napis "engine fault ",po podpięciu...
Witam, problem dotyczy VW T5 2.5 TDI AXD ,całkowity brak mocy od dołu W aucie była wymieniona uszczelka pod głowicą,rozrząd jest ustawiony na blokadach ,kreseczka na kole zębatym od wałka rozrządu jest prawie idealnie z krawędzią głowicy (brakuje może niecały mm.),synchronizacja na VCDS w grupie 4,4 okienko wychodzi na -5.9 ,na KTSie tak samo ,i według...
Na zimnym silniku nie działa turbina, muszę zgasić , a następnie ponownie uruchomić silnik i wszystko jest o.k. (zawsze załapuje za drugim razem). Obecnie w porze letniej pojazd może stać kilka godzin i nie ma problemu. W czasie jazdy turbina nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków, nic się nie dzieje podczas jazdy. Nadmienię, że pomimo rozgrzania...
Witam Dostałem problem jak w temacie, wyraźny spadek mocy, obroty na biegu jałowym bez problemu, przy daniu gazu razem z początkiem pracy turba wywala check i błąd pompy paliwa (niestety ogólny). -korekcja dawki na wtryskach w normie -ciśnienie doładowania w porządku -szczelny układ paliwowy i dolotowy -sprawny zawór egr generalnie parametry pracy w...
Witam. Zczytałem VWTOOL dane z mjego autka (jak w temacie) i program pokazał mi: ciśnienie doładowania zakładane: 1530 ciśnienie doładowania aktualne: 979. przy 1534 obr/min. Wypałnienie impulsu zaworun regulacji ciśnienia doładowania: 5% I przy każdych innych obrotach zakładane jest większe od aktualnego. Czyżby turbina? Autko jak jedzie to do pewnego...
Witam. Jak w temacie... Na próbę zamontowałem palnik olejowy (pożyczony) do pieca zębiec KWKD 15kW i jestem bardzo miło zaskoczony z testów a zwłaszcza z wygody ;) teraz w okresie "przejściowym" jest niewygodne opalanie węglem ale wrócę do tematu... palnik pożyczony od kolegi nic nie regulowałem - na tabliczce miał napisany zakres mocy 18-35kW i założona...
Sądząc po wywalanym błędzie raczej postawiłbym na zawór N75 regulacji ciśnienia doladowania...
Witam. Mam lekkie przeładowanie turbo, mimo że geometria chodzi płynnie. Jak but w podłogę oczekiwane ciśnienie zawsze jest 2150 mbar, a realne najpierw skacze do 2400-2500 co wywołuje mocne obcięcie nawet do 1800. Efekt to odczuwalne falowanie mocy i czarny dymek z tyłu (nie wchodzi w tryb awaryjny). Aby poprawić sytuację wydłużyłem o jeden obrót sztangę...
Odczytaj kody, jak będziesz miał odchyłka regulacji ciśnienia doładowania - dodatnia, to raczej turbina do czyszczenia. 250 do 500 zł zależy gdzie, poszukaj sprawdzonego warsztatu który zdiagnozuje przed naprawą
sprawdz wylot spalin, czy drożne tłumiki i filtr cząstek stałych tzw. katalizator, jak to jest ok to problem ze sterowaniem turbiny. W dobrym serwisie sobie z tym poradzą bez problemu. Na regulacje ciśnienia doładowania ma wpływ przepływomierz, zawór recyrkulacji i czujnik ciśnienie doładowania. Jeżeli cały układ ssania powietrza od filtra do kolektora...
https://obrazki.elektroda.pl/8496356700_... https://obrazki.elektroda.pl/3499978900_... Witam, mam problem z przebiegiem doładowania - pojawia się nagły spadek wartości zmierzonej. Po kilku takich pikach w dół pojawia się błąd P0243 regulacja ciśnienia doładowania. Odchyłka regulacji ujemna. Turbina już wymieniona,...
Można założyć większy siłownik nadciśnieniowy tak by otwierał się przy założonym ciśnieniu ale nie rozbierałem to nie wiem jak to można zrobić. Można zostawić wszystko tak jak jest a na wężyku sterowania założyć zwężkę dobraną doświadczalnie tak by uzyskać zakładane ciśnienie ale nie wiem czy tak będzie można bo zastanawiam się jak będzie ta turbina...
No właśnie nie wiem po co to komu i na co. To jest tylko podgląd tej mieszanki i może ktoś sobie ustawi jak może, ale mój silnik jest praktycznie bezobsługowy (FORD PROBE 2,2 Turbo benzyna) nawet nie ma śrubki do regulacji biegu jałowego. Mam coś niby od składu mieszanki. Dlatego gdy zwiększę ciśnienie doładowania turbiną to komp sam to wychwyci przepływką...
zawór regulacji ciśnienia doładowania,siłownik podciśnieniowy regulacji doładowania (zacina się), bądż w najgorszym przypadku turbina
po co zamieniasz te zaworki one nie działają tak samo są inne mimo że podobne ,masz numery części widać przecież . Jak masz błąd regulacja ciśnienia doładowania wartość przekroczona to 99 procent turbina do wyczyszczenia fil2006 bardzo Cię cenię i lubię czytać Twoje wypowiedzi i dlatego napiszę trochę nie po Twojemu - zaworki może zmieniać bo obydwa...
Mierząc ciśnienie zegarem wyeliminował bym czujnik na 100%. Ciśnienie doładowania to jest ciśnienie jakie pompuje turbina zazwyczaj jest ok 1 bara + ciśnienie atmosferyczne ok 1 bara mamy 2 bary w kolektorze ssącym. Dziś sprawdzę. Dzięki za rady Dodano po 3 Sprawdź szczelność pneumatyki łącznie z gruszką. Podciśnienie sprawdzone przy wakumpompie jest...
Zgadza się jednymi drugim steruje komputer.Okazało się że winne były przewody,brak przejścia(przełamany kabel).Po naprawie jeździ ok tylko: Przy ostrej jeżdzie do 3tyś obr przyśpiesza ok.na wszystkich biegach. Przy jeżdzie normalnej 1bieg ok. 2ok. 3ok przy 4-ce zadławienie totalny ślimak,czarny dym z rury,dopiero po przekroczeniu 2600ob ok.(przyśpiesza...
problem rozwiązany turbina jeszcze raz wyciągnięta wyczyszczona kierownica łopatek siłownik regulowałem tak gruszka zaciągnięta podciśnieniem =17psi regulacja pokręcona o położenia max i wszystko wyczyszczony zawór egr zacięty delikatnie był otwarty jazda próbna wszystko OK :D ciśnienie na turbo wolnych=97kpa max+231,7kpa dziękuje wszystkim za pomoc
Witam, posiadam Audi A3 8L 2001r 1.9TDI PD ASZ 96KW (130km) turbina ze zmienna geometria Garret, 3 miesiące temu dałem turbo do regeneracji Firma w Łodzi Regline, ostatnio turbina zaczęła mi przeładowywać i wyskakuje: błąd 17965 Ciśnienie doładowania - przekroczona granica regulacji Na 4 biegu przy 2800 obr wpada w tryb awaryjny Co sprawdziłem: -wszystkie...
Prócz ciśnienia, potrzebna jest też wydajność... Więc wszelkiego rodzaju sprężarki odpuść sobie. Miałem podobny problem, wykorzystałem obudowę z wentylatorem od F 126p, silnika nie obliczałem, gdyż pod ręką miałem 2,2 kw 3f, prawdopodobnie 2960 rpm. Przekładnia pasowa, praktycznie 1:2, więc turbina kręciła się około 6000rpm. Jako łożyskowanie, wałka,...
Dzień dobry. Posiadam Passata B6 z 2008r. z silnikiem 1.8 TSI kod: BZB. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem braku mocy/doładowania. Ręce mi już opadają... Błędy, które były na początku to: - Zablokowane klapy kolektora/niewłaściwy sygnał - kolektor wyjęty, wymieniony uszkodzony sensor położenia klap (wyrobiony plastikowy element), usunięty nagar...
https://www.google.pl/search?q=Mengenreg... Regulator ciśnienia-Mengenregelventil...
Turbina, przepływiomierz, ciśnienie sprawdzone, co to znaczy? Jak sprawdzone? Należy zrobić komplet logów (stastycznie, dynamicznie) i to sprawdzić. Musi coś wyjść... Możesz też sprawdzić ciśnienie sprężania, po tych remontach. Również wielu mechaników bierze się na "chybił trafił" za wymiane pompek, gdzie to nie są wtryskiwacze, które wystarczy odkręcić...
Do prawidłowej pracy silnika tłokowego potrzebujemy 14litrów powietrza na litr paliwa i tej proporcji należy się trzymać. Każda anomalia to dymienie na różne kolory i z reguły mała moc. Dym na czarno to zbyt mały wydatek powietrza. Wydatek powietrza to nie tylko turbina, ale też filtr powietrza, przepływomierz, przewodu doprowadzające powietrze, turbina,...
A skąd. Koło akumulatora ( po lewej) są dwa: -EGR -klap zawirowania Elektrozawór regulacji ciśnienia doładowania jest po prawej, na błotniku wewnętrznym, koło ściany grodziowej.
Kolego-zrobic test -zaworu regulacyjnego turbiny -zawory regulacji EGR -odczytać parametry ciśnienia w rurze ssącej i MAF. Nie masz czym? Jedziesz tam gdze mają czym. Jakie to proste.
Tu się prosi o test VAG ,ponieważ bedziesz działać po omacku na chibił trafił.Może być uszkodzony zawór ograniczający cisnienie doładowania albo nieszczelne przewody podciśnieniowe od zaworu do silownika podciśnieniowegolub sam siłownik podciśnieniowy przy turbinie. Jesli to sprawdzisz i jest ok to zostaje sama turbina z zaworem regulacji ciśnienia...
Pewnie błąd który zobaczysz, to ciśnienie doładowania różnica w regulacji odchyłka dodatnia, skończy się to demontażem turbiny, czyszczeniem geometrii lub regeneracją turbiny, choć osobiście stawiam na to drugie bo tak może być turbo KKK którego nie da się rozebrać bez specjalnych narzędzi.
Można założyć komputer mający 2 mapy - jedna na otwartym WG a druga z doładowaniem... Dużo prostsze. A turbina sterowana elektrycznie się znajdzie, tylko że będzie to kompresor - i trzeba dołożyć do niego sprzęgło, do tego znów do chodzi kwestia kompa... A koszta małe nie są i czasem opłaca się bardziej kupić gotowe auto doładowane. Dziękuję za odpowiedź....
Witam. Opel Vectra C 2004r. 1.9 dth 150 km. 280 tyś km. Auto nie jedzie do 2,5 tys obrotów. Co było sprawdzone i zrobione: 1. Diagnoza komputem - podczas jazdy od ok. 1800 obr. zadane ciśnienie ładowania ok. 2.4 bara, a turbina bije 1.5 bara, dopiero przy 2600 obr. ciśnienie wzrasta do 2.2bara i dalej już nie rośnie. Sporadycznie wyskoczy błąd p0234...
Kompresor ma nie tyle większą wydajność od turbiny bo nie ma, mierzoną w L/s. Ma za to nieporównywalnie wyższe ciśnienie wyjściowe co przekłada się na możliwość pokonywania ciśnienia wstecznego. Tym samym objętość powietrza w czasie tłoczonego nawet cienką rurką nie spada tak drastycznie jak w przypadku turbiny. Dlatego też w stacjach z turbiną w obudowie...
Jest tylko jeden błąd nie pamiętam teraz numeru ale " ~ciśnienie doładowania nie osiągnięto granicy regulacji". Nie jest to wina przepływomierza zaworek n75 też jest sprawny. Po wyczyszczeniu zaworu EGR i wymianie filtra powietrza auto zrobiło ponad 1tys. kilometrów i usterka nie powróciła. Trochę dziwne że to pomogło ale faktycznie po tym zabiegu jest...
Nie ma możliwości regulacji tzw. sztangą. Wybudowanie i zabudowanie turbiny tylko po to, żeby zrobić 1 obrót śrubą to 2 dni roboty. Przy sterowaniu przez podciśnieniowy N75 nie można ruszać sztangą - nic dobrego to nie przyniesie. Sterowanie turbiną odbywa się na zasadzie różnicy ciśnienia żądanego z aktualnym ciśnieniem w kolektorze ssącym. Żądane...
Witam, mam problem z za niskim ciśnieniem Doładowania, efekt: - paliwo o 4litry w górę, - podczas wciskania gazu od 0% do ok 70% auto "idzie" a od 70 do 100% brak reakcji i zero efektu, - przy 24 tonach efekt jazdy jak "400" brak przyspieszenia. Zrobiłem test turbiny i mam taki efekt: obroty silnika: - 500 -1,2bar, - od 800 do 1250 -1.5bar do 1.9bar,...
Po pierwsze czy klimatyzator ma regulacje wentylatora skraplacza bo jeżeli nie ma to będzie przechładzany czynnik chłodniczy w skraplaczu i to w efekcie obniży ciśnienie ssania i parownik będzie się obladzał. Druga przyczyna mogą być brudne filtry parownika lub brudna turbina. Chyba że spliter to jednostka zewnętrzna a urządzanie działa w pompie ciepła...
Jakieś dziwne te kody czym było diagnozowane? Jak jest błąd w regulacji ciśnienia to trzeba sprawdzić czujniki i turbinę czy wszystko jest ok no i przepływkę. Jak jest błąd w Canie to znaczy że coś sieje po nim trzeba przejrzeć całą instalację.
Witam. Proszę o pomoc w ustaleniu przyczyny braku mocy. Od kilku dni mój samochód jest bardzo słaby. Byłem u mechanika aby mi pomógł,ale sam nie za bardzo wiedział, co jest z moim autem. Proponował czyszczenie wtrysków, jak nie pomoże, to wymiana turbiny itp. Samochód zapala bardzo dobrze (Jak jest zimny i ciepły), nie przerywa,temperatura ok. Jeżeli...
P1470 to przetwornik ciśnieniowy regulacji ciśnienia doładowania. Do sprawdzenia szczelność podciśnień, przewodów powietrznych, intercoolera, stan turbiny, przetwornik ciśnienia doładowania, elektryka..... Chyba najczęściej powtarzający się błąd w CDI ..
Może ktoś ma inne sugestie. Może silnik 1,9 tdi ma inne ciśnienie wtrysku niż 1,9 td i chodzi tylko o przestawienie ciśnienia na wtryskiwaczach Nie możesz zmiejszyć ciśnienia na wtryskach bo TDI to wtrysk bezpośredni a TD to pośredni chybaże TDI mówisz na auto TD z intercolerem A co do TDI na linkę chodzi to idealnie fakt czeba zrobić pompę do wtrysku...
zawora regulacja ciśnienie turbina turbina regulacja regulacja turbina
wodomierz magnes elektryczna tylna klapa corsa przyspieszaniu
radio samochodowe płyta ceramiczna amica
Lokalizacja bezpiecznika świateł postojowych Scania Irizar 2002 Pralka wydaje dźwięki mielenia podczas wirowania