Mój diesel wolnossący kopci czasami na czarno,kolega ojca mówił że podkręcił dawkę paliwa bo coś tam coś tam.Jak ustawić dobrą dawkę?Proszę o odp. jak to się robi czym i gdzie to się znajduje na pompie wtryskowej.Pozdrawiam
Jakieś rady manualne, bym prosił. To nie jest takie proste. W tym boosterze jest regulacja dawki dodatkowej.
Regulacja dawki paliwa.
1999 di
Dobry pomysł ze strony autora wykorzystując turbosprężarkę ze zmienną geometrią. Dobrze wysterowana taka geometria zwiększa moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów, niż w przypadku zwykłej turbosprężarki na wastegate. Lepszy przyrost około 8 km z ładna charakterystyką silnika niż 15 km, gdzie najwyższa wartość momentu będzie się zaczynała np od...
Witam. Mam Forda Escorta td a w nim taka pompe wtryskowa http://obrazki.elektroda.net/48_12773292... Teray pytanie: Ktora sroba zwiekasz sie obroty maxymalne teraz kreci na niecałe 4tys?. ktora sroba zwieksza sie dawki paliwa ? bo jakos nie idzie te auto tak jak powinno Dodano po 1 http://obrazki.elektroda.net/30_12773341... do czeg...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Kolego, to ogrzewanie jest proste w działaniu i budowie. Tam nie ma żadnej regulacji dawki paliwa, chyba, że wymienisz dyszę paliwową. nadmiar paliwa ma przelać się przelewem, a co dostaje się do komory spalania ma zostać spalone i tyle. Na pompie paliwa reguluje się tylko częstotliwość załączania pompki i jej wydatek, ale to jest sprawa trzeciorzędna....
Na chwile zapomniałem o problemie z paleniem bo zakupiłem drugie auto ale dziś chciałem zapalić jest ciepło i bez prostownika nie cholerę nie zapalił jak zapali muszę trzymać na obrotach bo gaśnie po chwili już ok co to może być świece ok paliwo kolega mówił że coś jest z regulacją dawki rozruchowej jest na pompie od góry jakaś regulacja
Regulacja dawki w pompie . Z powodu kiepskiego paliwa pompa wtryskowa w środku koroduje no i masz efekt typowy dla EDC LUCAS 220D.Zobacz ewentualnie czy w filtrze paliwa nie zbiera się bąbel powietrza i przy starcie nie zostaje zassany do pompy dając bardzo podobny efekt.
Wymieniałem kiedyś całą sekcje wysokiego ciśnienia.Sprawa jest o tyle trudna że w tłoczku wysokiego ciśnienia jest otworek czyli jest rozdzielacz, ten tłoczek oprócz suwu góra dół kręci się wokół własnej osi rozdzielając paliwo na oba cylindry.Problem przy wymianie polega na ustawieniu tego rozdzielacza.Pomyłka o jeden ząb w którąkolwiek stronę powoduje...
do kolegi bertol3 nie wiem na jakim kompie masz auto, ale w 97 wychodziły jeszcze kompy które miały czujnik doładowania bodajże g71 wbudowany w kompie a rurka szła od intercollera da kompa. Jeżeli tak to w tych kompach jest możliwość zmiany samych kości pamięci stałej jak i zewnetrznej. ja tak robiłem w moim poprzednim t4 jak mu wgrywałem mapę. kumpel...
Witam wszystkich mam problem z moim traktorem. Zauważyłem że moja pompa wtryskowa cieknie, wymontowałem ją i zaniosłem do fachowca na uszczelnienie. Okazało się że stara pompa to był szrot, luzy na walku, pozapychana, no i cieknąca. Dostałem od niego inną pompę naprawiona i z ustawionymi sekcjami (podobno książkowo). Jak zamontowałem to teraz mój traktorek...
Witam w moim fordze padła pompa wtryskowa . Miałem wcześniej pompę Lucasa ale włożyłem Boscha . Teraz mam pytanie jak zwiększyć dawkę paliwa na pompie boscha , bo z tego co kojarzę w td są większe wtryski a w zwykłym dieslu mniejsze . Wydaje mi się , że silnik po prostu dostaje za mało paliwa . chciałbym jeszcze wiedzieć jak to dobrze wyregulować ,...
Witam. Dawkowanie paliwa obroty itp reguluje sie na pompie wtryskowej, powinien przy mocniejszym przygazowaniu kopcić na czarno poniewaz to nie jest nowy silnik i turbinka napewno też już przepuszcza olej, i jeśli rano kopci mocno na biało to znaczy ze jest źle ustawiony zapłon. Ja na twoim miejscu najpierw sprawdził bym ustawianie zapłonu a potem szukał...
Witam Tak powinna być regulacja na pompie dawki paliwa, ale tak samo trzeba sprawdzić przepustnicę powietrza i kanał dolotowy z wentylatorem czy nie są przytkane, może też przeczyścić lub wymienić wtrysk.
Ja na Twoim miejscu tego bym nie ruszał. O ile się wiem to regulacja dawki paliwa odbywa się po rozebraniu pompy i przestawieniu zębatego kółka sterującego względem tulei regulacyjnej. Dzięki temu zapewniona jest możliwość takiego ustawienia objętości dawki, aby bieg silnika był równomierny i do każdego cylindra była wtryskiwana zawsze taka sama objętość...
na pompie możesz tylko poregulować obroty maksymalne i minimalne (kąt obrotu wałeczka, na którym osadzona jest dźwigienka dawki paliwa) i dawkę paliwa. a na jakim zakresie obrotów falują Ci obroty, na biegu jałowym, na biegu nominalnym, w średnim zakresie ??
Mirek.tok a w Polonezach które były montowane ?? Bo mieliśmy 2 szt. Jeden był na pompie Bosch`a a drugi Lucasa. Tego na Boschu można było przestawiać na pompie (na kole rozrządu) o jeden ząbek w prawo lub w lewo zyskując na dynamice i sile bądź (w drugą stronę) na mniejszym (ok. 0,8 litra na 100km) spalaniu - choć i tak mało palił bo cały czas w okolicach...
W t 25 jest pompa wtryskowa jednonurnikowa z regulatorem wielozakresowym (silnik dwucylindrowy). Jaka jest zasada działania takiej pompy. http://agrotechtorg.ru/ware/1221/1221-5.... Nurnik 22 (na przekroju pompy) obraca się wokół własnej dzięki przekładni zębatej oraz wykonuje ruchy góra dół wymuszane przez krzywkę. Przez obrót nurnika kanalik w nim...
Przy pompie nic nie było robione? Bo w s-320 przestawiony frez powoduje takie objawy. Pozdrawiam.
do poprawnego ustawienia dawki paliwa w nastawniku HDK należy zaopatrzyć się w interfejs diagnostyczny! Bez tego nie ma możliwości ustawienia dawki na "słuch" czy na wyczucie.. Samo dokręcenie śrub mocujących nastawnik w pompie zmienia dawkę, nie mówiąc już o zmianie jego położenia o 0.1mm.. Poprawna dawka mieści się w granicach 3,5 mg, przy zdrowej...
to pompa wtryskowa żle wyregulowana. raczej pompa sama sie nie rozregulowala!!!to jest pompa typu EDC wiec raczej nie ma tam duzo do regulacji!!podejrzewam regulator dawki (stellwerk-to ta elektronika na pompie) na 80%!!dosc czesto tak reaguja auta z uszkodzonym regulatorem-mysle ze regulacja pompy raczej nie przyniesie efektu zwłaszcza ze nie jezeli...
Witam. Szukam rozwiązania mojego problemu, mianowicie : Posiadam pompę wz 750 bez osprzętu 7'8 bara ciśnienie max, 50l/min, moje zapotrzebowanie to 4,5-5 bar ciągłe i max 10l/min. Woda z sieci około 3bar. Ciśnienie na wyjściu zmniejszę poprzez zastosowanie reduktora, nie wiem tylko jak wpłynie na pompę tak duże zmniejszenie odbioru wody, a pompa w założeniu...
Witam. Mam problem ze swoim fordem. Jakiś czas temu samochód na 5 biegu przy gwałtowniejszym przyspieszaniu przechodził w tryb awaryjny (włączała się sprężynka) po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu problem znikał. Jednak kilka dni temu samochód odmówił posłuszeństwa przy spokojnej jeździe i zgasł:/ jeśli odpalił to popracował około 10 sekund i...
Witam serdecznie, posiadam pompę rotacyjną podłączoną do silnika jednofazowego AC (250W), która obecnie pracuje w układzie pompującym wodę pod maksymalnym ciśnieniem 9bar (ustawione na bypass'ie na pompie). Chciałbym dodać do układu element(y), które umożliwyłyby płynną regulację ciśnienia w zakresie 2-9bar. Zastanawiałem się nad wymianą silnika na...
Witam mam maly problem z t4 2,4 diesel 91r.Auto chodzi bez zarzutu,ale przy wiekszych predkosciach zachowuje sie jakby mial molo paliwa... wymienine sa filtryi dalej sie tak dzieje.Dziwne jest to,ze on wogole nie kopci...raczej dla diesla kopcenie przy wiekszym obciazeniu no norma.nic nawet mgielka czarnego dymku...na pompie jest regulacja dawki ,ale...
Zdjęcia przedstawiają wkład szafki sterującej pracą pomp zatapialnych, znajdujących się w studzienkach sieci sanitarnej. Do wejść układu podłączone są trzy pływakowe czujniki poziomu. Podczas normalnej pracy poziom cieczy utrzymywany jest pomiędzy sygnalizatorem stanu minimalnego a sygnalizatorem stanu maksymalnego, pompy pracują naprzemiennie, co zapewnia...
Witam, Mam pytanie odnośnie regulacji PID. Mam dwa pomiary ciśnienia na zasilaniu i powrocie. I mam regulować pompą na zadaną różnicę ciśnień . To mam po prostu zrobić różnicę ciśnienia zasilania i powrotu i to będzie wartość mierzona dla regulatora ?
witam. potrzebuje rady odnośnie pompy wtryskowej. mam mały problem w postaci takiej iż na biegu jałowym silnik szarpie i troche nie równo pracuje. początkowo myślałem, że ucieka kompresja, ale po wymianie uszczelki zero poprawy. myśle, że to moze byc wina zbyt dużej dawki paliwa. posiadam pompe wtryskową lucas, silnik mam o pojemnosci 1.9 D. dziś przyjrzałem...
Witam. Mam pewien problem. Otóż przejrzałem sporo stron o regulatorach PID, lecz nadal mam pewien mentlik w głowie. Potrzebuję uporządkować sobie wiadomości na temat: jak wyregulować PID w pewnym realnym układzie regulacji ciśnienia na pompie. Układzik jest taki: Czujnik cisnienia podaje aktualne cisnienie wody na wyjsciu pompy. Pompa jest sterowana...
Wiele tematów było poruszanych o ciśnieniu i jego mierzeniu. Jednak nie znalazłem odpowiedzi na problem moim urządzeniu : Mam pompę 2 sekcyjną której zalecane obroty to 1500/min oraz ciśnienie 180. Chciałem wyregulować ciśnienie na rozdzielaczu (monoblokowy z zaworem przelewowym). I tutaj moje pytanie : podłączyłem manometr do jednej z sekcji rozdzielacza...
Posiadam pompkę Grundfos (podobno jedna z najlepszych firm?) 20-45 N 150 i chciałbym zmniejszyć jej troszkę obroty. Oryginalnie jest to 2700obr / min przy 105 W mocy - to troszkę wywołuje szumik w rurach. Widziałem podobne modele ale zmożliwośią skokowej regulacji prędkości. Zastanawia mnie, czy nie można wpiąć się w odpowiednie odczepy cewki aby zmniejszyć...
Witam. Zrobiłem sobie na symulacji sterowanie dwoma pompami. Dwie niezależne pompy z regulatorami PID. Wartością zadaną obydwóch pomp jest ciśnienie jakie mają utrzymać. Pomiar ciśnienia na wejście regulatora PV jest też ten sam w obydu przypadkach. Teraz chciałbym dopisać logikę która będzie rozdzielać obciążenie na dwie pompy. Tz. Nie może być sytuacji...
Witam! Mam pewien problem związany z napełnieniem hydroforu powietrzem dlatego proszę Was o poradę, a mianowicie: Posiadam hydrofor 300l i jak co roku muszę dopompować powietrza żeby uzupełnić poduszkę powietrzną , a co za tym idzie zmniejszyć częstotliwość włączania się pompy. Póki co nie jest żle , gdyż na jednym zakresie pobieram ok 30l wody ale...
OD zawsze jestem fanem starych MANów. Niedawno kupiłem model 10-163 na zwykłej pompie na linkę gazu. Problem w tym, że auto ma moc między 1500-1900 obrotów. Przy pięciostopniowej skrzyni biegów ciężko mi rozpędzić auto i utrzymać prędkość pod górki na autostradach niemieckich. W poprzednim MANie (ten sam model) nie miałem tego problemu, auto ciągnęło...
Od 4 lat mam pompe głębinową w ogrodzie zasponsorowaną przez teścia. Do tego firma zajmująca się wywiertem zamontowała pompę ponad 1KW (nie wiem jaki to model) a całość zasilana jest z domu osobnym obwodem przez trzyżyłowy kabel podziemny. Moc pompy jest dla mnie za duża ponieważ i tak zawór na rurze mam skręcony poniżej 50% inaczej ciśnienie rozwala...
Daj zdjęcie tej pompy, aby nie było pomyłki. Dobrze byłoby gdybyś napisał dlaczego chcesz kręcić dawką.
Możesz wyjaśnić jak liczysz straty na tranzystorze? Skąd wychodzi Ci 140W? Wiem, że wynik jest mocno oszacowany. Nie wiem ile omów ma cewka elektrozaworu, przyjąłem że mniej niż 0.5Ω więc w najlepszym przypadku moc strat na tranzystorze przy 10A to ponad 100W. Należałoby uwzględnić także wartości graniczne, przy maksymalnym napięciu akumulatora...
Witam kolego Stiwen1.Niestety pomimo usilnych prób naprawy tego tanim kosztem nie udało się.Uszkodzona pompa wtryskowa:(.Na podstawie podłączenia się pod komp BOSHA bezpośrednio pod pompę usterki są następujące: 52 czujnik kąta obrotu/system IWZ 53 czujnik kąta obrotu /system IWZ 57 regulacja przestawiacza wtrysku - stałe odchylenie regulacji 50 magnetyczny...
Witam. Mam bardzo dziwny problem. Posiadam Astre G rok 98 silnik 1,7 TD (x17DTL) silnik oplowski. Problem wyglada nastepująco. Podczas jazdy w silniku nagle zaczelo cos porzadnie stukac. Dzwiek przypominal ten ktory wydaje silnik diesla przy np zacietym wtrysku. Rónoczesnie z rozpoczeciem stukania auto stracilo moc, zbytnio nie chcialo sie rozpedzac...
Silnik jest w samochodzie, ale innym niż merc. podciśnienie do wacumpompy serwa mam wzięte z króćca wkręconego do kolektora dolotowego ( widoczne na zdjęciach z prawej strony od przepustnic). Po odłączeniu tego przewodu od przepustnicy silnik nie da się uruchomić a jak to robię na chodzie to strasznie zakopci i zgaśnie. Teraz dla mnie jest najważniejsze...
Witam, pytanko do znawców tematu mam takie : czy wymieniając i końcówki wtryskiwaczy ustawiacie fabryczne nastawy czy może trochę niższe bo przecież pompa wtryskowa po tych kilkuset tysiącach km nie daje już takiego ciśnienia na wtryski ? To wtedy taka pompa nadaje się na złom. Prawidłowo działająca pompa wtryskowa, wytwarza ciśnienie kilkakrotnie...
Diesel nie bedzie sie krecil wyzej, poniewaz w pompie ma regujator obrotow Jezeli bedzie zasilany tylko ON to nie bedzie sie krecil szybciej niz zostal przystosowany, dlatego ze regulacja obrotow w dieslu polega na zwiekszaniu lub zmniejszaniu dawki paliwa(nie wiem jak to wyglada w najnowszych konstrukcjach).. Jezeli dolozymy inne zrodlo zasilania...
Natomiast czytając dalej: "Wobec braku istotnych różnic wyników badań oleju silnikowego stosowanego w obu badanych przypadkach zdecydowano się na przeprowadzenie badań procesu spalania. Zaobserwowano występowanie spalania stukowego w silniku dwupaliwowym. Zaproponowano zmianę regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku na późniejszą w silniku dwupaliwowym w...
Całość te dwie dźwignie nazywają się regulacją wolnych obrotów. Ta mniejsza ucina dawkę paliwa. Ta pompa nie ma zaworu kąta wtrysku.
No widzisz. Gdy w 4011 wyremontowałem pompę wtryskową też jakiś czas falowały obroty, potem przeszło. W ruskim regulacja dawki jest na zewnątrz pompy. Gdy ustawisz niską w momencie dodawania gazu obroty silnika falują, idzie jak star 200-ka. I to do tego stopnia że na biegu nie da się jechać. Podniesioesz dawkę i przechodzi. Faktycznie u ciebie może...
Jest po regeneracji i wtryski. Do zwiększenia dawki paliwa trzeba wyjąć pompę?
Pompa daje Ci za dużą dawkę paliwa, stąd falowanie. Uspokaja się pod obciążeniem czyli światła, klima, bo zapotrzebowanie na paliwo odpowiada wtedy rzeczywistości. A podczas falowania sterownik wysyła duży prąd do zaworu SPV i stąd spalenie elementu. Chyba masz po prostu nadmiernie zużytą pompę, bo nie wiem czy jest tam możliwość regulacji dawki.
cięgna sa dobre osiąga 2000 obr zachmuje sie jak by chciał is szybciej ale niema na czym ( niema paliwa)
Już niejeden agregat tworzyłem czy rozbieralem także nie musicie mnie przestrzegać przed oczywistym. Wszystko jest pod kontrolą. Chciałem drobną pomoc w sprawie automatycznej regulacji dawki pompy wtryskowej i tyle. Wy naprawde myślicie, że ja posiadam takie agregaty i nie mam o nich pojecia...?
Nie tylko bo nie wiadomo jak sama głowica wygląda. Jeżeli jest już przytarta to za wiele nie wskórasz. Więc w tym przypadku radziłbym oddać pompę chociażby na regulacje. Dobry pompiarz najpierw posprawdza co i jak wstawi na stół i będzie widział czy jest za mała dawka czy nie.
Jeśli ktoś wie, w jaki sposób producent obniżał moc w tych silnikach, to bardzo proszę o pomoc. W tym silniku moc została obniżona z 32,5 KM przy 2 700 obr./min do 24,5 KM. Tak informuje oryginalna tabliczka. Czy może to dotyczyć jedynie układu wtrysku paliwa, czy również elementów konstrukcyjnych silnika? Czy w tym silniku jest to jedynie kwestia regulacji...
Ano śrubą do regulacji dawki paliwa bo ja mam przecież wymienioną pompę na mechaniczną (jak pisałem wcześniej)
Jaki masz silnik - to pierwsze pytanie, jakie nalezalo postawic (1.9D, to co najmniej 3 silniki z dwoch rodzin). Pierwszy etap, to dokladne wyregulowanie poczatku wtrysku (w DW8 wystarczy zlozyc na kolki, w XUD trzeba ustawic czujnikiem zegarowym). Drugi, to regulacja pompy (w kazdym silniku nieco inaczej) - dawka biegu jalowego sruba oporowa dzwigni...
Teraz już wiadomo, o co Ci chodzi. Możesz mieć źle zapiętą sprężynę. Kod zapięcia powinien być na tabliczce z boku pompy. Potrzebne jest zdjęcie. Jeżeli go nie ma, to tylko regulacja na stole probierczym. Na szybko : zapnij sprężynę po środku w pionie i poziomie.
Mam identyczne cudo powie mi ktoś która śrubka jest od regulacji dawki, pompę mam identyczną jak na wcześniejszych zdjęciach, miło by było jakby ktoś wyjaśnił i inne śrubki na pewno wielu osobom się przyda..
Witam, tak jak w temacie auto nie uruchamia się po podłączeniu komputera błędy diagnostyczne to: P0251 - Obwód A regulacji dawki paliwa przez pompę wtryskową (Dodatkowe symptomy usterki - Sygnał powyżej dopuszczalnego zakresu) P0251 - Obwód A regulacji dawki paliwa przez pompę wtryskową (Dodatkowe symptomy usterki - Sygnał poniżej dopuszczalnego zakresu)...
Najpierw dobrze auto zdiagnozuj. To tylko golf czwarty 20minut i usterka znaleziona. Według mnie przyczyna coś z klasyki modelu. Przekaźnik 109, kostka stacyjki potem regulacja pompy - kąt wtrysku i dawka paliwa.
Witam. Trafiła do mnie zageszczarka z silnikiem Hatz 1D81. Silnik miał pęknięty wał. Remont obejmował rozebranie silnika, umycie, wymiana wału panewek głównych oraz korbowodowej. Korbowodu oraz tłoku. Silnik odpala ale dodaje sobie sam obroty. Nie ruszam manetką podwyższenia obrotów a silnik się samoczynnie wkręca. Ale jak tylko nią ruszę do przodu...
Zamiast końcówki A można dać D. Mam sam sterownik o końcówce A ale nie wiem ile wart, walczyłem kiedyś z takim parchem i uwalony był czujnik obrotów pompy.
regulacja dawki regulacja dawki paliwa regulacja dawki wtrysku
awaria ekspresu philips wymiana grzałki suszarka suszyć
interfejs multidiag technik analityk
Ford – komputer nie wykrywa pompy wody po wymianie: mechaniczna vs elektryczna, diagnostyka, kody błędów Montaż dekla osłony świateł mijania w Volvo V70 2003