Części do naprawy luźnej osi dostępne a ruszenie górnej pokrywy wiąże się z ponowną regulacją dawki wtrysku .
Tam nie ma żadnego automatycznego ssania, regulacja dawki wtrysku na podstawie m.inn. temp.silnika, powietrza i innych pierdół.
Skoro masz komputer, to spójrz w parametry - jaką widzi temperaturę? Tak czy inaczej błąd który masz to błąd regulacji dawki wtrysku... :arrow: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Masz 1.9D na pompie Lucas EPIC DCU3F.
P1601 - kontrola trakcji odłączona(?) P0011 - czujnik położenia wałka / nadmierne wyprzedzenie kąta wtrysku P0252 - błąd regulacji dawki wtrysku /poza zakresem/
żeby się jakoś odpychał ? . Każdą pompę można wyregulować. Jakoś to będzie jeździć. A kąt wtrysku był ustawiony na czujnik zegarowy ?
Trafił do mnie 2.0 dtl z pompą o nr.0 470 504 002, ze sterownikiem "starym" http://obrazki.elektroda.pl/7048473400_1... Autko nagle zgasło, nie odpala. Błąd P1630 - zaworu magnetycznego regulacji dawki wtrysku. Czy przyczyną może być uszkodzenie tranzystora, czy raczej sam zawór padł? Jeśli tak, to chcę zastosować IRLR3705Z, ktoś potrafi...
Bo jak już cały czas jest wtryskiwacz otwarty to się kończy możliwość regulacji dawki.
Poszukalem i znalazlem dokladna odpowiedz na temat braku wartosci czwartego wtrysku: Dla AFN 013 - jałowy bieg (regulacja równomierności obrotów silnika) (jałowy bieg, silnik ciepły, temperatura płynu powyżej 80°C) 1 Różnica dawki wtrysku, cylinder 4 do 3 [â2,0 do + 2,0 mg/skok] 2 Różnica dawki wtrysku, cylinder 2 do 3 [â2,0 do + 2,0 mg/skok] 3...
Niestety nie zadziała. To do wtrysku elektronicznie sterowanego, raczej do samochodów benzynowych. Ten czujnik na 3. wtryskwiaczu jest używany do ustalania początku wtrysku i dynamicznej regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku. Regulacja dawki odbywa się mechanicznie. czujnik VSS przy skrzyni.
Auto jw. osiągi co najwyżej średnie, po przekroczeniu 4500 obr. zapala MIL i leci na mocy. Komp pokazuje błąd 1220 regulacja dawki wtrysku, a w odczycie parametrów o dziwo dawka zadana z rzeczywista się zgadzają natomiast rzeczywisty kąt wtrysku cały czas wynosi ok 1.8 ° i oczywiście nie zgadza sie z zadanym. Typuje pompę, czemu tylko wywala błąd dawki...
Jurek, oni je przedłużają, ciągną aż do rozerwania przy wyjściu ze sterownika, nawet miałem przypadek, zamienionych krzyżowo. Nie zamienisz Ty, ja, wielu innych chłopaków, użytkownik zamieni. Poważnie. Da radę. Nawet zbytniego problemu mieć nie będzie. Widziałem nawet tak przedłużone, że potem pozawijane na wężyki od wtrysków!
ma się to jak wół do karety...to tak pół żartem w jakimkolwiek palniku masz precyzyjne regulacje wtrysku paliwa i dawki powietrza, więc spalanie ustawisz optymalnie (zero sadzy itp....) jeżeli więc zbudujesz patelnię,gdzie będziesz mógł precyzyjnie ustawić ilość paliwa i powietrza (niezależnie od tempetatury w komorze czy też fazy rozruch-praca-wygaszanie)...
Witam wtrysk sterujący służy do wykrycia chwili rozpoczęcia wtryskiwania dawki i do regulacji ustawienia początku wtrysku , do dawki nic nie ma, generalnie ecu nie wie dokładnie ile wtryskują wtryskiwacze bo nie ma sprzężenia zwrotnego , wyliczoną dawkę przelicza na napięcie i wysterowuję pompę ,po prostu ta mapa mówi nam przy napięciu 3v i obr 2000...
Rada jest prosta, jak nigdy tego nie robiłeś to możesz tylko zepsuć. Procedura regulacji początku wtrysku i dawki paliwa jest trochę skomplikowana dlatego radzę, pojedż do zakładu który tym sie zajmuje. A 0550 to właśnie błąd regulacji początku wtrysku. Regulację taką wykonuje się po każdej wymianie paska rozrządu i jest to standardowa procedura.
Ford fiesta miał zawsze vp30. Pompe VP30 ma duże różnice mechaniczne i taki sam sterownik, oczywiście w każdej jest inny program. Pompa VP30 to pompa osiowa z elektromagnetyczną regulacją dawki do silników z wtryskiem bezpośrednim, VP44 to pompa promieniowa z elektromagnetyczną regulacją dawki do silników z wtryskiem bezpośrednim. Na pierwszy rzut oka...
Do zaworu regulacji dawki idą tylko 2 przewody...
Wg opisu to bym szukał problemów: - Ze świecami żarowymi (plus przekaźnik, czujnik). Dymienie na zimnym. - Następnie błędy w magistrali CAN. Mogliście podłączyć nieprawidłowo jedną wtyczkę i zablokować magistralę. Problemy powyżej 2200. - Wtryski mechanicznie, ale i elektrycznie, regulacja dawki, ich wprogramowanie, złączki.
Chyba mi coś umknęło bo byłem przekonany ze masz tam wtrysk wielopunktowy. Sprawa jest prosta, montujemy obok wtrysku pb wtrysk lpg jeden lub dwa tak by starczyło dawki gazu, komputer lpg w sumie dowolny i masz wtrysk gazu zbliżony do wtrysku pb, regulacja dawki powinna dość dokładnie odwzorowac mieszankę. Widziałem raz jak ktoś zamontowal 4 wtryski...
Jak już pisałem kąt wtrysku 0,9mm. ale fala jest inna( wyższa ok 1mm) i ustawienie może być nie trafione. Ustawiane zegarem. Po ok. 1 minucie pracy na przyśpieszaczu nie kopci już na biało bez niego i można go schować.
Spaliny śmierdzą zawsze a rano to ściana szarego dymu. Mają racje. w Bosch serwis , stwierdzili że pompa jest po słabej regeneracji Albo ma problem z regulacją początku wtrysku i dawki paliwa.
Jest po regeneracji i wtryski. Do zwiększenia dawki paliwa trzeba wyjąć pompę?
Witam Pytanie jaka jest rezystancja zaworów regulacji dawki paliwa i regulacji początku wtrysku? U mnie ten pierwszy czyli ten w centrum doprowadzeń przewodów wtryskiwaczy (rozumiem że to właśnie zawór regulacji dawki) ma 0.2Ω. Czy będę musiał wymienić moduł PSG5 przez ewentualną awarię. Zakładam że taka rezystancja to anomalia bo w końcu to solenoid....
Wydatek dawki, charakterystyka regulatora, regulacja kąta wtrysku w funkcji obrotów, obroty max odcięcia. Musisz szukać oryginału, z numerami takimi jakie powinny być. Co do wymiany wtrysków to nie wiem po co?
Ja teraz Ciebie nie rozumiem. Ja jemu niczego nie zapłaciłem. Nie naprawiałem wtryskiwaczy ponieważ w tej chwili mnie nie stać na to. Tym bardziej że wtryskiwacze nie mogły się zepsuć przez wymianę rozrządu. Dodano po 1 Jeszcze mnie interesuje jedna rzecz, oprócz regulacji kąta wtrysku jest takie coś jak regulacja dawki paliwa? Może właśnie to drugie...
Ja bym zlogował do pliku obie korekty z obrotami podczas swojej jazdy a nie wymyślnej - masz już z grubsza regulację teraz to tylko dla pewności sprawdzić jak się korekty zachowują w zależności od obciążenia. Oczywiście normalna jazda a nie na jednym biegu. Zabawa na żywo wg mnie dla osób bardzo nudzących się - to przecież nie 1/2 generacja że nie ma...
witam. Z tego co ja wiem tao nie wszystki komputery do gazu miały mozliwosc regulacji dawki gazu. Ja na twoim miejscu kupił bym taka srube do regulacj lpg i zamontował w miejsce silniczka krokowego a spalanie na pewno spadnie.
sigwa018 napisał " 1.4 tdi na pompowtryskach (takie 1.9 z wycietym trzecim cylindrem)" objawy wskazują raczej na układ paliwowy w 4 cylindrach wygląda to tak: vcds grupa 013 013 - jałowy bieg (regulacja równomierności obrotów silnika) (jałowy bieg, silnik ciepły, temperatura płynu powyżej 80°C) 1 Różnica dawki wtrysku, cylinder 4 do 3 [−2,0 do...
Grzebiesz sam nie wiesz w czym i po co. Skoro auto dobrze i mało pali, i nie najgorzej jedzie to czego szukasz? Tu śrubokrętem nic nie naprawisz ani nie ustawisz. Ponadto z tego co pamiętam to przyspieszacz działa na dwa mechanizmy - regulacji kąta wtrysku i dawki.
Pojemność tego kondensatora, oczywiście wyjętego ze sterownika uszkodzonego nieodwracalnie , wynosi dokładnie 3,5 nF. Jeżeli ktoś sobie "próbuje " naprawić sterownik i nie udało mu się przylutować do małego pola lutowniczego, to tym bardziej będzie miał problem z przylutowaniem do tego kondensatora. Radzę w takim przypadku oddać sterownik doświadczonemu...
Człowieku to co pokazujesz na zdjęciu to śruba regulacji dawki paliwa, odpowietrznik Ci zaznaczyłem.
Wiem, że sterownik w tej VP odgrywa dużą rolę w sterowaniu tym silnikiem, ale może jakaś regulacja obrotów silnika, dawki czy kąta wtrysku...nic się nie reguluje w tym silniku?. Pytam bo mam tego forda i chcę kupić coś do jego diagnostyki (i nie tylko jego).
Ja mam opisane tak ale czy prawdziwe to niech koledzy się wypowiedzą . Opis, który można znaleźć mówi : 000 prawidłowa regulacja 002 sterowanie podczas rozruchu 004 małe dawki wtrysku lub zawór zamknięty 008 osiągnięto maksymalna wartość prądu 016 BIP poza oknem regulacji (np. +/- 100 us) 032 liczba próbkowania zbyt mała 064 błąd przetwarzania 128 rozpoznanie...
Zawór regulacji dawki. Jest zapewne między wyjściami z pompy do wtrysków.
Sprawdź dokładnie jaki to silnik i jak tam jest pompa zanim napiszesz ze tam pada elektronika – jaka elektronika jedynym elektronicznym elementem jest tam chyba czujnik temp. paliwa. Ilu z was rozbierało taką pompę ? Jedynym problemem przy takim rozruchu jest ustawienie dawki paliwa. Więc proszę nie pisać że się nie da. A elektroniczna regulacja...
Mój instalator tłumaczył mi, że parametr ustawiający minimalne obroty wentylatora ustawia minimalną moc kotła, do której palnik będzie modulował. Dawkę paliwa będzie ustalała automatyka. Dotyczy to kotła RED by Termet 25/30. Nie znam Twojego kotła ale sugerując się moim kotłem to mechanicznie ustalam ciśnienie gazu na dyszach dla mocy minimalnej i...
Więc tak dziś jeszcze raz podszedłem do tego auta podpowie mi ktoś dlaczego w 18 bloku pomiarowym wynik nie jest 0 tylko 128 czyżby pompki uwalone. 000 prawidłowa regulacja 002 sterowanie podczas rozruchu 004 małe dawki wtrysku lub zawór zamknięty 008 osiągnięto maksymalną wartość prądu 016 BIP poza oknem regulacji (np. +/- 100 us) 032 liczba próbkowania...
http://obrazki.elektroda.pl/8403014300_1... Dla ułatwienia wstawiam foto, żeby dla wszystkich było jasne o czym mowa ;) Początek tłoczenia jest zapisany jako mapa charakterystyk w funkcji prędkości obrotowej silnika oraz dawki paliwa jako miary obciążenia silnika. Współczynnikami korygującymi są temperatura silnika i zasysanego powietrza...
Ewentualnie przyjrzeć się wtryskom. Pompa może być ustawiona dobrze.
Ja z swojej strony spróbowałbym jeszcze podmienić głowice na inne, a nawet spróbować wstawić nowe. Z tego co pamiętam oryginalna głowica do c360 kosztuję 250zł więc 1000zł za wszystkie. Zdobądź jeszcze przyrząd do mierzenia kompresji w silnikach diesla i zmierz mu kompresję na wszystkich cylindrach - to też wiele powinno wyjaśnić. Czy filtr powietrza...
Zamieszczone zdjęcie przedstawia identyczną pompę http://obrazki.elektroda.net/4_128025194... Dzisiaj dostałem informację że w silniku OM621 było inne wyprzedzenie zapłonu - nie 24-26° przed ZZ czy to prawda ? czy propaganda gebelsowska ;)) http://obrazki.elektroda.net/88_12802551... Za co odpowiada to podciśnienie z przepustnicy do...
Nr. 4 to zawór regulacji dawki paliwa, odpowiada za ilość paliwa dostarczonego do sekcji wysokiego ciśnienia. Podczas pracy silnika występują drgania, które powodują po pewnym czasie odkształcenie pinów wewnątrz wtyczki. Dlatego proponuję dogięcie pinów we wtyczce zaworu regulacji dawki paliwa (nr.4) i czujnika ciśnienia na szynie paliwowej. Uszkodzony...
No to zobacz na wtrysku kody kalibracji. Jest to ciąg znaków na obudowie wtryskiwacza. Jeżeli różnią się od siebie to powinny być wprowadzone do sterownika. W skrajnych przypadkach może to powodować złą regulację dawki Dodano po 2 Wtryski z tego co pamiętam występują trzy typy wg Toyoty. Z końcówką numeru A0, B0, C0 i odpowiednio muszą być wpisane.
Źle intepretujesz ten parametr. Na kartce masz korektę dawki paliwa. Czyli tyle potrzebuje sterownik silnika zwiększyć dawkę lub zmniejszyć aby silnik pracował równo. ECU mierzy jak bardzo wzrosła prędkość obrotowa wału (jak gwałtownie przyspieszył) po podaniu paliwa/odpalaniu konkretnego cylindra. I niekoniecznie musi to być wtrysk (choć najczęściej)....
rzemyk90 Przypuszczam ,że masz tą samą pompę wtryskową co ja. Z tego co słyszałem jedna z tych śrub jest regulacją dawki rozruchowej a druga regulacja dawki spalania tylko tez nie wiem która gdzie. Jeśli masz tą samą pompę co ja to mam pytanie czy ustawiałeś kąt wtrysku i na ile ?
A pompa prawidłowo ustawiona na silniku? Ma to wpływ na kąt wtrysku. A tak dodatkowo filtr paliwa drożny?
wygląda na uszkodzenie przyspieszacza kąta wtrysku dla zimnego silnika, Nie pamiętam jak to jest realizowane u Ciebie, czy przez termostat pociągający za linkę, czy już częściowo elektronicznie. Jesli autor nie sprecyzuje, jakie ma auto i jaki system wtrysku, nic nie mozna powiedziec. Dwie rzeczy sa jednak pewne: -termostat jest i pociaga linke, ale...
Usterkę należy zdiagnozować i naprawić, a nie próbować ją zamaskować. To, że nie dymi to nie znaczy, że jest sprawny, po to właśnie ma te czujniki, żeby nie dymił, w razie potrzeby tak modyfikują parametry pracy aby nie dopuścić do nadmiernego dymienia. Kiedyś diesle nie miały przepływomierzy ani sond lambda. W dieslu nie ma przepustnicy, sterowanie...
Tak np kat rozpylenia czas i ilość dawki paliwa etc Dodano po 22 Oczywiście dopytaj co było wymieniane/regulowane? Za taką kwotę to masz prawo więcej niż wiedziec i zapytaj co było ewentualną przyczyną tego stanu rzeczy zawsze warto mieć takie informacje
Witam, Po kilku spędzonych godzinach na różnych forach, nadal nie mogę rozwiązać mojego problemu. Mianowicie, kupiłem od gościa Mondeo, mówi że zgasł mu na ekspresówce i od tamtej pory nie odpalił. Gościu wymienił i ustawił pompe paliwa. Wsadził, ustawił i zaprogramował nowe wtryski. Wymienił rampe CR wraz z jego czujnikiem, wymienił czujnik położenia...
Sharan 1.9TDI 98rok 110PS. Potrzebuję dwie wartości do regulacji nastawnika dawki VAGiem. 1. Ile ma wynosić apięcie z drogi przesuwu czujnika regulacyjnego(RSW)?. 2. Ile powinna wynosić dawka wtrysku na wolnych obrotach mg/skok.
Ale z tymi pompami to trochę o co innego chodzi. Wątpię czy uda się dobrać "na pałę". Generalnie chodzi o charakterystyki - czyli proporcję wydatku w funkcji obrotów, maksymalny wydatek i regulację kąta tłoczenia w funkcji obrotów - każda pompa ma inny. Podejrzewam że u ciebie sprawdziła by się bez problemu pompa z silników XUD9 - też starocie z komorami...
W bloku pomiarowym 18 jest aktualny status elektrozaworu pompo-wtryskiwacza 1,2,3 i 4. Normalne wartość to 0 lub gdy schodzi z obrotów to 4 . 000 prawidłowa regulacja 002 sterowanie podczas rozruchu (przy odpalaniu i kilka sekund po). 004 małe dawki wtrysku lub zawór zamknięty (np podczas hamowania silnikiem czy schodzenia z obrotów). 008 osiągnięto...
przy wtrysku full-group wtrysk następuje jednocześnie do wszystkich cylindrów ,potrzebne są szybkie wtryski więc w tym akurat gazownik nie ma racji. Zalewanie czyli podawanie zbyt dużej dawki gazu, może jednak nastąpic jeśli wtryski są szybkie i przewymiarowane , bo na wolnych obrotach czasy są najkrótsze , a ich skracanie też ma swoją dolną granicę...
(at)hevet2 Piszesz o rozregulowanej pompie. Za dużej dawce. Co ma dawka nominalna do kopcenia na biegu jałowym? Diesel to nie mieszanki stechiometryczne. Dawkę ustala regulator odśrodkowy w zależności od obrotów i zadanego obciążenia. Zbyt duża dawka nominalna daje dymienie przy gwałtownym wciśnięciu gazu do oporu, kiedy to listwa jedzie do ogranicznika...
Jedź so dobrego pompiarza niech sprawdzi wtryski. Może otwierają przy za dużym ciśnieniu. Pompa nie ma regulacji dawki rozruchowej w zależności od temperatury płynu chłodniczego. To zwykły diesel. Spala dobrze mój ma tak samo. Jak wtryski hałasują znaczy że się zacinają i otwierają przy za wysokim ciśnieniu. Szkoda czasu na eksperymenty z czujnikiem...
Moje sugestie to ; wymien filtr paliwa, jezeli masz mozliwosc to podmień cała listwę wtryskową, jesli nie to zdemontuj i rozkreć zawór ktory jest na koncu listwy sprawdź czy jest cały ( chociaz pewniej by bylo podmienić), nie wiem czy w tym roczniku juz byly pompki paliwa w zbiorniku, ale wyciagnij kosz i zobacz czy caly i czy nie jest zalepione sito,Przedzwoń...
Czy przypadkiem autko nie zaczęło "palić" więcej ?? Przy wtrysku w przewodach paliwowych występuje spore ciśnienie i nawet niewielka nieszczelność może powodować wydostawanie się benzyny.
Zgłębiłeś tajniki budowy i działania pomp VP37 i VP44? Przy VP44 masz czujnik obrotów pompy, plus czujnik położenia wału - one określają kolejność cylindrów i ich suwy - rozdzielacz tylko mechanicznie otwiera/zamyka poszczególne sekcje pompy. W VP 37 masz czujnik wału i czujnik wzniosu iglicy wtryskiwacza - tu z kolei one dyktują sterownikowi kolejność...
Kąt wtrysku ustawiony na komputerze, dokładnie ustawia się tak jak wymaga komputer. Od zimnego zapalenia stopniowo schodzi do 3,60 jak już się zagrzeje. Objaw jest taki, że jak się zagrzeje zgaszę i zapalam od razu to zapali. Jak po 1 min. czy po 5 min. zapalam to długo trzeba kręcić . Regulacja dawki nic nie pomogła, przyspieszanie zapłonu też nie...
Korekcja kąta i dawki wtrysku na zimnym silniku. To nie jest podłączone pod linkę. Nie ma nic wspólnego z kątem wtrysku. Dodatkowy ogranicznik maksymalnej dawki paliwa. Po co to bosch zrobił, nie wiem. Jst tam śrubka regulacji z lewej strony u góry.
W grupie 04 nie zmieniasz dawki tylko kąt wyprzedzenia zapłonu, jeśli masz tam co innego niż to co napisałem to znaczy ze ktoś mieszał w adaptacjach. Kąt statyczny to kąt który ustawiasz przestawiając pompę, i jest on potrzebny do odpalenia silnika i ma wynosić w BS dla tego silnika od 52-58. Kąt dynamiczny to kąt regulowany zaworem wyprzedzenia kąta...
Wolniejsze działanie nie wynika ze składu spalin tylko z dłuższej/wolniejszej pętli regulacji. Mikser jest dalej od silnika niż wtryskiwacze, działanie aktuatora gazu też jest powolniejsze niż zmiana dawki wtrysku benzyny.
masz źle wyregulowaną instalacje gazową ! jest albo bogata albo uboga mieszanka i sonda stoi w miejscu musisz wyregulować w reduktorze i sonda zacznie chodzić jeśli chodzi na benzynie a na gazie stoi to jest tylko wina regulacji dawki gazu
Na dawkę paliwa, może po prostu jest problem z regulacją dawki, akurat tu każda instalacja ma duże problemy na zimnym. Jaką masz temperaturę przełączania? W zasadzie dałbym ci na to poradę jak poprawić taką instalacje by na zimnym nie zalewało, ale w brc nie mam doświadczenia. Poza tym w zasadzie wole samemu zrobić i zachować wiedze dla siebie, bo sporo...
No widzisz. Gdy w 4011 wyremontowałem pompę wtryskową też jakiś czas falowały obroty, potem przeszło. W ruskim regulacja dawki jest na zewnątrz pompy. Gdy ustawisz niską w momencie dodawania gazu obroty silnika falują, idzie jak star 200-ka. I to do tego stopnia że na biegu nie da się jechać. Podniesioesz dawkę i przechodzi. Faktycznie u ciebie może...
Wtryski w tych silnikach(i nie tylko) muszą otwierać się przy 140 barach,jeśli wartość jest niższa,wtryski do regulacji(regeneracji). No i oczywiście,tak jak koledzy wyżej pisali,biały dym przy rozruchu i rzucanie silnikiem to oznaka zbyt późnego wtrysku paliwa. Jeszcze pozostaje kwestia dawki paliwa.
Do regulacji dawki paliwa raczej lepszym pomysłem jest sonda lambda, wynik wyświetlać na wyświetlaczu albo dorobić wtrysk( a to są już koszy i nie tylko;/). Czy ktoś się orientuje w jakim zakresie zmienia się kąt wyprzedzenia, proporcjonalnie do temperatury?? Pozdrawiam
To nie przepalony opornik a tranzystor mosfet. Zapewniam cię że odpowiada on tylko za zawór regulacji dawki paliwa - powód przez który nie chciał odpalić samochód. Tłoczek sterowany jest bezpośrednio z płyty głównej sterownika z 7 nóżkowgo elementy. To sterowanie nie ulega uszkodzeniu. Błąd 0550 jest regulacji kąta wtrysku. Mogło się zdarzyć że jednocześnie...
Odpal z odkręconym filtrem powietrza jak się nic nie zmieniło to sprawdzenie, ewentualna regulacja kata wtrysku, luzy zaworowe, wtryskiwacze. Jak nie będzie poprawy to na górze pompy jest śruba z nakrętką kontrą i można zmniejszyć dawkę paliwa. Zwiększanie dawki w tym silniku daje tylko kupę czarnego dymu bez przyrostu mocy.
Witam. Zakupiłem silnik hatz 1b20 w nieznanym stanie z zepsutym szarpakiem. Po oględzinach okazało się że pompa nie podaje paliwa na wtrysk. Po rozkręceniu silnika okazało się że zapieczony był mechanizm dodawania dawki paliwa. Mimo regulacji dźwignią na zewnątrz ta czynność nie była przenoszona na pompę. Po rozruszaniu mechanizmu pompa podaje paliwo...
witam. podepne się pod temat. Pacjent to ditd premacy rf4f(rf2a). problem jest ze sterowaniem zaworem tcv(dolny z zieloną wtyczka. skacze na nim napięcie od 0 do 2.2v a powinno być 12v. gdzie idzie dokładnie przewód od niego i czy jest jakiś przekaźnik lub bezpiecznik odpowiedzialny za jego pracę. Wtem chwili auto daje brak reakcji na rozruch. pali...
sondy za katalizatorem przede wszystkim kontrolują pracę katalizatora(jak i pełnią funkcję diagnostyczną dla poprawności pracy sondy przed katalizatorem. wykresy sond za katalizatorempowinny być jak najbardziej liniowe. To prawda, ale nigdy nie jest idealnie. samochód ma przejechanie 250000 więc może kat powoli się kończy Katalizator ma za zadanie utleniać...
Dobry pomysł ze strony autora wykorzystując turbosprężarkę ze zmienną geometrią. Dobrze wysterowana taka geometria zwiększa moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów, niż w przypadku zwykłej turbosprężarki na wastegate. Lepszy przyrost około 8 km z ładna charakterystyką silnika niż 15 km, gdzie najwyższa wartość momentu będzie się zaczynała np od...
Witam kolego Stiwen1.Niestety pomimo usilnych prób naprawy tego tanim kosztem nie udało się.Uszkodzona pompa wtryskowa:(.Na podstawie podłączenia się pod komp BOSHA bezpośrednio pod pompę usterki są następujące: 52 czujnik kąta obrotu/system IWZ 53 czujnik kąta obrotu /system IWZ 57 regulacja przestawiacza wtrysku - stałe odchylenie regulacji 50 magnetyczny...
Kąt wtrysku ma bardzo duży wpływ na prace silnika, spalanie,moment obrotowy oraz jego osiągi. Z Twojego opisu wynika, że prawidłowo wykonujesz regulacje wyprzedzenia wtrysku. I teraz tak : Pompa która leżała bardzo długo , może być odpowiedzialna za prace silnika. Przed montażem mogłeś ja sprawdzić na stole probierczym. Być może jest z nią coś nie tak....
Witam Tak powinna być regulacja na pompie dawki paliwa, ale tak samo trzeba sprawdzić przepustnicę powietrza i kanał dolotowy z wentylatorem czy nie są przytkane, może też przeczyścić lub wymienić wtrysk.
nateg Pisałeś ze wymieniałeś zawór kąta wtrysku. Co sie stało ze zdecydowałeś się na wymianę? mam pewne problemy z ta pompa i dlatego moja ciekawość pozdrawiam Marek
Blok wartości mierzonych 018 -powinien być status pompo-wtryskiwaczy. 0 - jest O.K. natomiast każda inna liczba oznacza uszkodzenie pompo-wtryskiwacza, przerwę w ciągłości obwodu, braki paliwa, powietrze w układzie paliwowym. A u mnie same 14 więc uszkodzenie prawdopodobnie jak doradzałeś zaciski el. pod pokrywą. Niestety ściąganie pokrywy to duży...
Łatwo nie będzie - nikt Ci wysyłkowo raczej tego nie naprawi. Po kompletnej regeneracji (O ile ktoś w ogóle Ci to zrobi) trzeba potem ustawić odpowiednio potencjometr (0,7V na jałowych obrotach) i ustawić róznice ciśnień pomiędzy górnymi a dolnymi komorami rozdzielacza. Trzeba też ustawić położenie zerowe tłoka rozdzielacza. Potem do rozdzielacza podłączyć...
Witam wymieniłam ostatnio pompę od wtrysku ostatnio jakiś rok temu i mam problem ponieważ traktor na wyższych obrotach przerywa. Mam na pompie tę śrubę niby do regulacji dawki ale nic nie daje. Może źle ustawiłem zapłon lub pompa się przestawiła na kole.
Nie no Panowie - jeden paprok grzebie bez pojęcia, a stado doradza mu, każąc kręcić czym popadnie. Zamieściłem zdjęcie pompy VE Bosch strzałką czerwoną zaznaczona śruba regulacji dawki. Nie ruszaj tego, sprawdż czy ktoś tym nie kręcił. A to już jest mistrzostwo świata. Kręciłeś kiedy tą śrubą i widziałeś co się dzieje? Jasny dym, to zawsze niedopalone...
W konkretnym modelu sterownika jest stosowany konkretny tranzystor i nie ma tu czego indywidualnie dobierać. Dla prawidłowej pracy elektromagnetycznego i sterowanie dawką paliwa jednak trzeba dobierać, w innym przypadku można uszkodzić sterownik lub źle sterującej dawki paliwa. Oczywiście, że tranzystor w sterowniku jest uszkadzany przez przytarty...
Auto odpala normalnie, pracuje równo, nie dymi, nie brakuje mu mocy. Praca silnika na wolnych obrotach wydaje się być poprawna, choć jest trochę głośniejszy i pracuje bardziej twardo. Natomiast podczas przyspieszania wyraźnie klekocze jak stary diesel. Słychać wyraźnie spalanie stukowe. Irytujące rechotanie. Sprawdzone wszystko co możliwe, rozrząd,...
Zacierający się tłoczek to tylko i wyłącznie błąd p1220. Błąd p1631 to coś z dawką lub zaworem dawki. Może też przegrzewać się tranzystor sterujący tym zaworem. Osobiście też siedzę w temacie pomp vp44 i vp30. Zajmuję się regeneracją sterowników PSG5 pomp wtryskowych bosch. Panowie, nie ma możliwości uszkodzenia tranzystora przez zacierający się tłoczek...
Witam. Pompowtryski przepuscily co najmniej 40.000 litrów paliwa każdy. Korpusy sa naturalnie zużyte na prowadzeniach zaworów, nie wydawaj kasy na jakies regulacje. Silnik posiada niewydolny układ wtrysku paliwa który nie jest w stanie dostarczyć odpowiedniej dawki paliwa. Ostatnim punktem który nie byl wymieniany to diagnostyka układu wtrysku. Parametry...
natomiast o ile dobrze pamiętam to pompa wtryskowa w silniku wysokoprężnym dawkuje paliwo w zależności od aktualnego obciążenia utrzymując zadane obroty silnika W starszych pompach wtryskowych, reguluje się dawkę paliwa a nie obroty. Regulacja niskich obrotów również polega na ustaleniu minimalnej dawki, która zawsze jest podawana na wtryski. Oczywiście...
Ustaw AFR w Open Loopie na 12,8 powinno spalanie się poprawić o ile masz tam sekwencję... Do tego wypadało by całość w Close Loop ustawić na czasy wtrysku by po przełączeniu między paliwami ECU PB nie widział różnicy w paliwach i nie zmieniał dawki. Tak zrobiona regulacja daje 100% satysfakcji.
To faktycznie tylko wajcha podnoszenia obrotów, żeby "buda nie grała" na zimnym. Jak jest słaby, to zobacz wpierw wtryskiwacze, czy się do czegokolwiek nadają, a potem zainteresuj się górą pompy - znajduje się tam układ zwiększania dawki w funkcji ciśnienia doładowania - w tej aluminiowej gruszce. Chociaż równie dobrze, jeśli silnik pracuje "mięciutko"...
Witam wszystkich, wiem że temat stary ale chciałem zapyta jak się zakończył temat? Mam taki sam silnik z takimi samymi problemami i nikt nie potrafił mi pomóc z lokalnych mechaników i pompiarzy jak na żadnym forum. Niektórzy piszą głupoty np jak wyregulować obr. silnika lub początek wtrysku na jednej pompce :D . Więc aby wyregulować obroty to śruba...
Gdyby czasy wtrysków mogły być takie same to nie byłoby trzeba nic kalibrować. Inne paliwo, inne dysze no i gaz ma mniejszą wartość energetyczną - ma go palić 10-20 % więcej niż benzyny i to nie jest też wykres liniowy dla mnożnika. Trzeba od nowa kalibrować i zweryfikować ustawienia sterownika. Co do spalania - odpowiada za to sterownik silnika. Jeśli...
U mnie kostka od pompy sobie wisi w przedziale silnika,pompę mam na linke wobec czego trzeba było zamontować ją do pedału gazy(koleś mi mówił że nic nie trzeba przerabiac w pedale,dał jakąś zawleczkę a do niej przymocował linkę). Co do kontrolki to oczywiście świeci się ale jakoś na razie nie chciało mi się rozbierać licznika żeby wyjąć żarówkę.Ale...
Ad.1. Im bardziej ściśnięta sprężyna tym wyższe ciśnienie potrzebne do otwarcia wtryskiwacza. Dla pompy nie ma to żądnego znaczenia, po otwarciu wtryskiwacza ciśnienie i tak rośnie do wartości 500-~1200 bar zależnie od obrotów, dawki typu pompy itd. Ad.2. Nie, za małe ciśnienie to większe krople na początku i na końcu wtryskiwania paliwa - więcej potencjalnego...
Zdzislaw,mowiac najkrocej; kazde "puszczenie " gazu /jadac na biegu /czy benzyna czy dieslem,odcina doplyw paliwa.Oczywiscie do minimalnych obrotow na ktorych silnik musi pracowac.NIe wylaczajcie stacyjki podczas jazdy, zna/le/m jednego co to zrobil i zblokowal kierownice przed zakretem..... ps. skrzynia przy hamowaniu silnikem nie ulega uszkodzeniu,...
Witam Moja wiedza kończy się na starych poczciwych PD z literką Axx wszystkie Bxx są bee, ale pracują podobnie. Cały czas coś nie tak z pompowtryskiwaczami, korekcje straszne, 2 i 4 w grupie 018 wartość 016 BIP poza oknem regulacji ale chociaż się zmienia po przegazowaniu na 004 małe dawki wtrysku lub zawór zamknięty, tak powinno być tylko że 000 i...
witam ja nie piszę o śrubie zamiast silniczka krokowego tylko o śrubie do regulacji dawki gazu (nie wiem jak to się fachowo nazywa), którą montuje się w wężu doprowadzającym gaz do gaźnika ( przy wtrysku steruje zawór podłączony do kompa gazowego) , a co do stosowania śrub zamiast silniczka krokowego to poraz pierwszy o tym słyszę
Po poprawnym podniesieniu mocy , nadal bez zmian , teraz szybciej trochę wyskoczył ten błąd po przekroczeniu około 100-120 km/h wyskoczył check i zaczytało takie błędy : P06DD Zawór regulacji ciśnienia oleju silnikowego zablokowany wylaczony Błąd obliczeń Bieżący P0831 Włącznik pedału sprzęgła A - sygnał za niski Usterka szyny Bieżący 4x P262A Wtryskiwacz...
Panowie, nie ma możliwości uszkodzenia tranzystora przez zacierający się tłoczek przestawiacza kąta wtrysku, po prostu mechanika pompy nie uszkadza elektroniki, stan elektroniki nie ma nic wspólnego ze stanem mechanicznym pompy. A dlaczego ? Bo jak by ktoś wziął w łapę miernik i trochę pomierzył to by się dowiedział że, ten słynny tranzystor steruje...
Witam. U mnie były wtryski. Oddałem do regeneracji i spalanie z 8.2-8.6/100 spadło na 7.2-7.5/100. Jest to duża różnica. Pierw bym oddał wtryski na sprawdzenie. Tańszy koszt. Pisałem w moich obu komentarzach, że wtryskiwacze były robione i to dwa razy. Były regenerowane kiedyś, a teraz jestem świeżo po sprawdzeniu i regulacji, zostały trochę podciągnięte...
W t 25 jest pompa wtryskowa jednonurnikowa z regulatorem wielozakresowym (silnik dwucylindrowy). Jaka jest zasada działania takiej pompy. http://agrotechtorg.ru/ware/1221/1221-5.... Nurnik 22 (na przekroju pompy) obraca się wokół własnej dzięki przekładni zębatej oraz wykonuje ruchy góra dół wymuszane przez krzywkę. Przez obrót nurnika kanalik w nim...
do kolegi bertol3 nie wiem na jakim kompie masz auto, ale w 97 wychodziły jeszcze kompy które miały czujnik doładowania bodajże g71 wbudowany w kompie a rurka szła od intercollera da kompa. Jeżeli tak to w tych kompach jest możliwość zmiany samych kości pamięci stałej jak i zewnetrznej. ja tak robiłem w moim poprzednim t4 jak mu wgrywałem mapę. kumpel...
dawki wtrysku różnica dawki wtrysku zmiana dawki wtrysku
kodowanie radio aluprof sterować karta dźwiękowa directx
łącznik zwierny radmor 5102te diody sygnału
Wyświetlacz Frigo - problemy i rozwiązania Brak obrazu, dźwięk i znak Polsatu - przyczyny