Witam, co zrobić, jak nie idzie wyregulować docisku sprzęgła? W silniku rowerowym 2t 80cc. Jak mam za słabo dokręcone, to ślizga, a jak troszkę bardziej dokręcę, to mniej troszkę ślizga, ale nie wysprzęga. Na nowych klockach jeszcze bardziej ślizga i robi się jakaś plama czarna na nich. Czego to może być wina?
To czarne kółko z trzema wypustami w w kole pasowym to chyba regulacja docisku sprzęgła. Dokręć to.
Witam. Chciałem sprawdzić ewentualnie wyregulować docisk na łapkach w Starze 200? Może ktoś się orientuje jaki wymiar ma być od koła zamachowego do pierścienia, który jest osadzony na łapkach.
Mam nadzieję że załącznik pomoże. Właściwe odpowietrzenie wysprzęglika i regulacja pedału sprzęgła powinna teoretycznie pomóc.
Opcja regulacji jest. Docisk sprzęgła ciągne przyrządem mocowanym w łożysko docisku tzn. łożysko przerobione ze w spawaną szpilką + przyrząd do sprzęgieł,, łożysko blokuje w docisku i heja, a co do adaptacji to wiadomo za każdym razem po założeniu sprzęgła
Witam posiadam mały ciągnik tz-4k-14 mam problem z regulacją docisku sprzęgła. Na docisku są trzy łapki czy dźwignie jedna z nich była luźna .I mam pytanie jak powinno być wyregulowany docisk sprzęgła i jaka powinna być odległość między piastą sprzęgła a tymi łapkami.
A ja mam do odstąpienia do samochodu Warszawa i podobnych nowe lub też po regeneracji trudno ocenić bo wyglądają jak nówki trzy dociski sprzęgła gdzie regulację docisku przeprowadza się śrubami znajdującymi się w łapkach.zamocowanych na dociskach.
Nie powinno się zakładać już starej linki ponieważ niebawem mogą być znów problemy ze sprzęgłem, a te objawy wyglądają na to że trzeba przeprowadzić regulacja, bądź sprawdzić docisk sprzęgła
Regulacja sprzęgła. Założyłem nowe sprzęgło (tarcze i docisk), które się teraz ślizga. Czy można to jakoś wyregulować? W samochodzie jest linka samo regulująca.
Regulacja łapek nie ma tu wpływu na poślizg sprzęgła. Przyczyny mogą leżeć gdzie indziej, zaolejenie sprzęgła, zużycie tarczy, utrata siły docisku w sprężynach.
witam posiadam auto jw. ostatnio wymieniałem sprzęgło (tj. docisk, tarczę i dwumasę) i mam problem z regulacją. Otóż gdy wcisnę pedał sprzęgła do końca silnik zaczyna rzęzić tak jakby docisk był za mocno wciskany. JAK WYREGULOWAĆ TAKIE SPRZĘGŁO??? Wysprzęglik jest hydrauliczny
Akurat ten typ sprzęgła pozwala na to, ponieważ są oddzielne dzwigienki do każdego stopnia. Miałem taki przypadek, że tarcza ii stopnia wyglądała jak talerz. Mimo że dociski odsuneły się 1 mm od tarczy, to jeszcze ocierała o docisk.
niekoniecznie sprzęgło, sprawdź regulację docisku zębatki napędowej, regulacja jest umieszczona od spodniej strony podajnika
sam sobie odpowiadasz na pytanie -"samoregulacja". to urządzenie nie służy do regulacji wysokości brania sprzęgła tylko do regulacji wstępnego luzu na pedale sprzęgła i odległości łożyska oporowego od docisku. kwestia samego "brania" sprzęgła jest względna i zależy od tarczy i docisku /nie regulowane/, gdzie na skutek zużycia dochodzi do różnic, które...
A prubowałeś najpierw wyregulować sprzęgło ?? Przecież pod spodem można regulować docisk tarczy sprzęgłowej ... jeśli regulacja nie pomoże to rzeczywiscie wymiana.
Jeżeli regulacja nie pomaga ,to sprzęgło znowu się skończyło,dokładnie docisk.
O regulacji docisku mógłbyś mówić gdybyś miał sprzęgło dwutarczowe. Jak wszystko jest OK to dlaczego nie wysprzęgla? Nie pomyliłeś się z typem łożyska? Wyciągnij siłownik i zmierz ile wystaje za obrys obudowy trzpień popychacza widełek. W jedynce powinien około 2 centymetrów. Jak jest dużo więcej lub mniej to jednak będziesz musiał skrzynię zwalać.
hmmm czy to koniecznie musi być zabezpieczane elektrycznie ? jest taki prosty acz skuteczny patent sprzęgło kłowe istoto polega na tym że kły są zrobione "schodkowo" dociskane sprężyną z jakąś regulacją docisku zablokowanie wału czymkolwiek spowoduje przeskakiwanie sprzęgła slimak stoi w miejscu silnik się obraca - wowczas można założyć jakiś alarm,buczek...
O ile sprzęgło z dwoma dociskanymi powierzchniami widziałem, to pamiętam że w jednym samochodzie dostawczym było ponoć sprzęgło hydrokinetyczne, niby miało ułatwiać ruszanie, ale chyba było zepsute gdyż nie zauważyłem jakiegoś specjalnego usprawnienia. Andrzeju, sprzęgło hydrokinetyczne to zupełnie inny rodzaj sprzęgła, niż opisywane tutaj jednotarczowe...
Panowie ale to proste na wciśniętym sprzęgle się nie jeździ łożysko wtedy pracuje jak nie wciśnięte odpoczywa po co tłumaczycie zasadę działania sprzęgła ? Przecież to proste naciśnięcie sprzęgła odpycha docisk skrzynia wolna puszczając sprzęgło skrzynia łączy napęd przez docisk i koło .Czemu szukacie kwadratowych .Jakieś łożysko wybite lub regulacja...
Witam, sprzęt działa, połączyłem czarny i czerwony, resztę przewodów poizolowałem i wyprowadziłem je w miejsce brakującego regulatora. Może uda się coś wykombinować, chociaż bardzo rzadko spotyka się klucze elektryczne z regulacją. Ogólnie, to można po dokręceniu zawsze sprawdzić kluczem dynamometrycznym i po problemie. Ważne, że klucz działa. Nie zamykam...
A regulacja sterowania sprzęgła?
O cieszę się że ktoś się zainteresował moim problemem :) Projekt który wykonuję jest automatyzacją istniejącego manualnego obrotnika. Jest to przyrząd do mocowania elementów walcowatych dla późniejszej obróbki otworów. Problem tkwił w tym, iż operatorzy mają problem, gdyż po wywierceniu w jednej osi otworów trzeba obrócić o dany kąt element obróbkowy,...
Yrzeba rozebrać i sprawdzić. Łożysko może być wklepane, docisk stracił właściwości sprężynujące.
Zużyty docisk. Nie ma regulacji i jedynym wyjściem jest wymiana.
Witam Potrzebuję wyregulować docisk sprzęgła dwutarczowego w Białorusi budowlanej z silnikiem Jumz. Może ktoś ma książkę napraw po polsku, lub scany opisujące tą regulację?? Pozdrawiam MK
Witam mam pytanko samochód Suzuki Swift Mk6 1,3 Benzyna 20006 rok w samochodzie zostało wymienione kpl. sprzęgło (docisk ,tarcza ,łożysko oporowe wszystko firmy VALEO) chciałbym zapytać czy jest możliwość regulacji wysokości pedału sprzęgła gdyż po założeniu nowego (wydaję się że sprzęgło dużo wyżej bierze niż stare ). Ewentualnie prosiłbym jeszcze...
Kolego a co ma wspólnego tarcza ze zgrzytaniem,tarcza wtedy gdy biegi wchodzą a sprzęgło się ślizga.Docisk odpowiada za płynne wysprzęglanie i tu należy zwrócić uwagę,chyba że przy regulacji pokrzywiłeś tarczę.
Witam , mam mały problemik wymieniłem linkę sprzęgła w moim golfie 1,6 z 94 r. i sprzęgło jak chodziło ciężko tak dalej chodzi. Myślę ze docisk jest już trochę zużyty? Nie widzę na lince aby była jakaś regulacja. Nie wiem co może być ? pozdrow.
Miałem kiedyś żuka i z tego co pamiętam to nowy typ docisku (typu ''słoneczko'') pasował bez żadnego problemu w miejsce starego. Do tego był łatwiejszy w regulacji i chyba nawet trwalszy, bo tam gdzie zwykle docisk się zużywa w kontakcie z łożyskiem oporowym był założony taki pierścień ochronny.
Panja321 Mówiłem że w czarnym macie będzie pięknie? :D Jeszcze jak osłony dojdą, ludzie będą pytać jakiej to produkcji, będą mówić że w młodości takiego mieli :P Masz dość dużą zębatkę z tyłu, może tu jest problem? Ale regulacja gaźnika na pewno nie zaszkodzi... Ja na Twoim miejscu opuściłbym siodło na maksa, tak by można było stopy spokojnie na ziemi...
wyjmij skrzynię biegów i wtedy określisz co walnęło, (ale najlepiej wymień całe sprzeło z łożyskiem wyciskowym i będziesz miał spokój przez jakiś czas a kompletne sprzęgło do twojego auta nie jest bardzo drogie - oszczędnościowo możesz wymienić tarczę i łożysko jeśli docisk będzie ok)
Aha czyli skrzyni nie zdejmiemy ... Więc takie pytanie jeszcze teraz przypomniałem sobie. Co do tych poduszek, wiele osób na forach, żaliło się problemami z przyśpieszeniem cc700 i tym, że jak się depnie w pedał to będzie więcej buczał niż jechał. No i właśnie im pomogła wymiana poduszek. I sprawa jest taka, że trzeba uruchomić go jako tako by dojechać...
Rozwiązaniem mogło by być sprzęgło cierne, jak w rozwiązaniach fabrycznych. Mechaniczno- sprężynowy docisk z regulacją, mógłby być bezpiecznikiem zgniotu.
Więc kolega tanio wyjaśni teraz na czym to się ustawia luz łożyska oporowego. To może ja odpowiem :D W tym modelu sterowanie sprzeęgła jest po staremu, na lince ; regulacja skoku jałowego jest nakrętką na lince sprzęgła.
Jakiego typu jest to magnetofon? Jeżeli z serii wieżowych, z mechanizmem K-520, to od tyłu na mechanice jest małe sprzęgiełko, z regulacją docisku (zarówno dla dowijania, jak i przewijania), trzeba przestawić docisk sprzęgła i powinno być dobrze. Pozdrawiam
Witam Wymieniam sprzeglo w wozku balcancar dv 1733. I moje pytanie w jaki sposob reguluje sie doscisk? Po wkreceniu maksymalne regulacji lapki nie sa rōwne jak na foto https://obrazki.elektroda.pl/8912210700_...
Witam. Regulacja lub wymiana rolek. Najprawdopodobnie są już podjechane rolki i docisk. Jartech :D PS Sprawdzałeś sprzęgła?
Witam. Jeżeli mogę doradzić to pomyśl nad jakąkolwiek regulacją siły docisku elektrody. To jeden z podstawowych parametrów pracy zgrzewarek. W przemysłowych często stosuje sie siłownik pneumatyczny i regulację ciśnieniem, ale wydaje mi sie że można zastosować jakieś sprzęgło przeciążeniowe regulacyjne.
A może skrzynia biegów za blisko silnika? Wtedy możliwości regulacji może nie być. Łożysko tego typu nie miało styku z dociskiem po zdjęciu stopy z pedału sprzęgła, np. w Nysie, czy Żuku.
Podaj numery z kartoników. Może docisk był SAC i chłopy się bawiły nie do końca wiedząc jak się z tym obchodzić. Drugi temat to regulacja na pedale sprzęgła była wykonana?
Jaki to silnik? Może łatwiej będzie regulować obrotami silnika niż dociskiem sprzęgła? Można też zastosować więcej kół w przekładni ale to znacznie zwiększy wymiary i nie da płynnej regulacji.
dokładnie wina regulacji linki ,podobny objaw miałem w punto ,zbyt głeboko łożysko wciskało słoneczko docisku
To pozostaje zwichrowanie tarczy skoro mocno trzeba wcisnąć łapki i zrobić między dociskiem a tarczą większy luz niż normalnie jest wymagany. trzeba by rozkopać jeszcze raz i sprawdzić.
A ja tak miałem w Passacie. Na zimno wchodzą, po nagrzaniu dopiero po dopasowaniu obrotów silnika gazem do prędkości i biegu. Mechanik na to 'skrzynia pada, jeździć aż się rozsypie'. Kupiłem sprzęgło, przy wymianie okazało się, że docisk zjechany i tarcza pęknięta. Teraz chodzi jak nowy.
Jeśli zwrócisz uwagę na to co powyżej napisali koledzy to sprzegło na pewno naprawisz. Ja dodam co trzeba zrobic żeby go złożyć. Samo poskładanie w odwrotnej kolejności nie wystarczy bo wtedy nie zjedziesz silnikiem. Należy w otwór łożyska kulkowego znajdujacego się w kole zamachowym, otwór tarczy sprzegłowej I i II stopnia dorobić specjalny wałek...
Moge dodac jeszcze przyblokowany mechanizm wysprzęglania. Od samego pedału, poprzez linkę do widełek. Ja też nie upierałbym się przy oleju, bo z silnika tak właściwie, to nie ma jak go zarzucić na sprzęgło. Zrobiłem ileś tam silników od paprucha i zazwyczaj były to:docisk (pęknięte słoneczko, przegrzanie), koniec tarcz, łożysko wyciskowe, straszne luzy...
myślę że kolega miał na myśl wymianę poszczególnych elementów kolejno(np raz tarcze, za jakis czas łożysko) to za kżdym razem będziesz musiał udać się ztym do mechanika. Przy wymianie jednoczesnie wszystkich elementow sprzegła (tarczy, docisku i łożyska) zaoszczedzisz na kosztach wymiany. Również polecam wymianę całego sprzegła.
w tym golfie są cięgła - sztywne. problemem może być regulacja linki sprzęgła, cięgieł, luzy w układzie cięgieł /przy skrzyni tulejowanie/ lub skoro wymieniłeś samą tarczę uszkodzony docisk.
Zaczyna się od sprawdzania rzeczy najprostrzych,najtańszych i najczęściej będącej przyczyną. Uszkodzony docisk daje dość jasne znaki. Oczywiście nigdy nie można być pewnym wszystkiego,a życie pokazuje że zawsze trzeba liczyć się z zaskoczeniem. Jednak mało prawdopodobne żeby uszkodzenie docisku ustępowało po rozgrzaniu. Prędzej już bym się doszukiwał...
Na początek diagnostyka. Do wyjęcia i włożenia zestawu potrzebne będą narzędzia.Po wyjęciu sprzęgieł widoczne są sprężynki samoregulatorów sprzęgła 1 i 2. Trzeba wcisnąć sprężyny docisku i cofnąć regulacje(elementy , które popychają te małe sprężyny). Tarcze sprzęgieł mają swobodnie się poruszać i mieć luz osiowy. Przy montażu zestawu nie można go wbijać...
Należałoby przeanalizować: - grubość tarczy sprzęgłowej - łapa może mieć regulację zakresu pracy - system wysprzęglania też może mieć regulację - luz osiowy wału korbowego - przetoczone koło zamachowe - luz pomiędzy łożyskiem oporowym a tuleją, czy łożysko nie kantuje
Wielke dzieki. ... No wlasnie cos podobnego jest w tym docisku co pokazal klega bodek434. No i własnie w Mesiach to cos podobnego podlega dokladnej regulacji. Inaczej będzie Ci sprzęgło ciągnęło. :)
Witam mam pytanie czy wymieniając sprzęgło Luk we fiacie doblo musze zastosować przyrząd do skręcenia docisku na koło dwumasowe bo pierwszy raz widzę w docisku śrubę zmijkową z blaszką która reguluje nakrętka na tej srubie
Idea jaka przyświeca prezentowanemu układowi jest taka by regulował on pracę wentylatora zamontowanego na radiatorze końcówki mocy wzmacniacza audio w miarę potrzeb termicznych (w zależności do temperatury końcówki mocy/radiatora). Przy niskich wzmocnieniach szum wentylatora pracującego na radiatorze może stać się uciążliwy. Rozwiązaniem problemu jest...
Witam, Hyundai Getz, 1.1 po lifcie, rok 2006. Ciężko wchodzi wsteczny bieg. Trzeba użyć siły, szarpnąć ażeby się zazębił. Dodam, że światło biegu wstecznego pali się za każdym razem ale bieg się nie zapina- zapina się czwarty bieg. Dziwne, że światło wstecznego się pali a bieg wsteczny fizycznie nie wskakuje. Miał ktoś taki przypadek? Z tego co widzę,...
na początek sprawdź w kopule (tam gdzie linka wchodzi) jest tam regulacja śrubą docisku na wodziku, byćmoże ona się odkręciła troszkę i wogóle wodzika nie popycha. pozd.
Momenty sprawdza się kaseta dynamometrycznš. Regulacja polega na regulacji siły docisku (za porednictwem sprężyny) 2 częci sprzęgła na talerzykach lub kołach przekazujšcych napęd na nie.Bez kasety moment dowijania sprawdzić można wzrokowo(mniej wiecej oczywici i zależy od oka :grin:)obserwujšc podczas odtwarzania tamę między szpulkš zbierajšcš a...
możliwe docisk sprzęgła nie dociska i dlatego tak wchodzi mam ten sam problem w vectrze tylko że z jedynką i dwójką
Masz rysunek, z którego widać, że łapki pierwszego stopnia są ułożone równolegle do docisku. Ustaw je tak, a łapki drugiego stopnia 6 mm głębiej. I teraz regulujesz odległość łożyska. Jak źle wyregulujesz pierwszy stopień będziesz miał ciężko wciskać sprzęgło.
Chyba się reguluje docisk srubami na dzwigienkach, ale jak tam już niema tarczy, to i ta regulacja nie pomoże. Bynajmniej sprawdź czy po takiej jeździe jest docisk gorący, bo slizga się tarcza a nie np uciekł olej z turbomatiku
Mechanik powiedział że ślizga sprzęgło , wymieniłem i dalej to samo ślizga tylko na pierwszym biegu , reszta jest ok. Może być tak że za mały docisk robią te sprężynki w sprzęgle ?
O ile dobrze pamiętam jak położysz się pod nią to powinieneś mieć okienko do regulacji sprzęgła. Zobacz czy któraś z łapek nie jest urwana. w co wątpię ale sprawdzić nie zaszkodzi. Najpewniejsze będzie to ze tarcza jest do wymiany ewentualnie docisk, możliwe ze koło zamachowe będzie trzeba przetoczyć ale to okaże się po rozebraniu
Wyprzęgnik jest osobny zintegrowany jest w 1,9 DCI. Sprzęgło przecież jest nowe ma 400km przebiegu docisk łożysko, tarcza. Bo Panowie mechanicy mówili tak samo jak Ty że sprzęglo do wymiany. Nadal nowe lapie wysoko.
właśnie założyłem nową linkę, ale również odkręciłem ten cały dekiel, i właśnie nie wiem jak złożyć żeby poprawnie działało bo się chyba ślizga Ślizgać się może przez za mocno wkręconą śrubę na dźwigni do której zaczepiasz linkę, dźwignia może być uszkodzona (wyłamana przy zawiasie), zły olej, uszkodzone sprężyny docisku sprzęgła. Co prawda ja mam...
Zacznij od sprawdzenia rolek pobierających zwłaszcza rolki separującej czasem docisk tej rolki ( w tym wypadku sprężyna z regulacją naciągu ) może być za słaby i zbyt długo przytrzymuje kartkę. Natomiast sprzęgła produkowane przez mitshubishi teoretycznie są nieropzbieralne ale mozna je rozkuć tylko bardzo ostrożnie. Jak to zrobić ano trzeba trzpień...
i teraz jakim cudem A no takim, że rozregulowałeś sprzęgło to, kółeczko z tą blaszką. Daj tą blaszkę na ten najniższy ząbek (czerwona strzałka), jak nie pomoże to, poluzuj, ten czarny korek (zielona strzałka). Ta gładka część sprzęgła (żółta strzałka) ma się obracać z wyczuwalnym oporem, a nie z bardzo dużym. To "mechanika" i wymaga regulacji, a nie...
chodzi o to aby było to rozwiązanie mechaniczne czyli na przykład sprzęgło odśrodkowe, które zozsprzęgla poniżej 1000 obr/min a w zakresie 1000-:-1800 obr/min utrzymuje na wyjściu 1500 obr/min regulując docisk przekładni bezstopniowej. Zasada regulacji mechanicznej taka sama jak w sterowaniu elektrycznym. Urządzenie ma być zainstalowane na kutrze stąd...
W jedną stronę taśma w miarę szła, trochę wolnej ale szła, natomiast po autorewersie chciała iść ale stawała. A gdzie występował uślizg? Sprzęgło puszczało, czy silnik nie dawał rady? Każdą regulację mechanizmu magnetofonu rozpoczyna się od sprawdzenia stanu rolki dociskowej* (gumowej) i jej siły docisku do wałka napędowego. Po wykonaniu regulacji...
Panowie Ktoś już napisał jak składać sprzęgło w sześćdziesiatce ale komputerowi naprawiacze zanegowali że NIET!!! A to sposób stary i podpatrzony u starych wyjadaczy a co najważniejsze mało wkurzający , zakładasz docisk na wałek sprzęgłowy WOM potem tarcze jazdy i zjeżdżasz zabytka do kupy skręcasz na przecięciu jak już stabilnie stanie na nogach to...
Bardzo proszę kolego (at)rafaello3111 (czy może bouli...?). Szczerze mówiąc to współczuję Pańskim klientom. Człowiek który zawodowo zajmuje się automatyką powinien wiedzieć, że automaty można podzielić pod kątem ograniczenia ruchu siłą skierowaną w stronę przeciwną do zadanej na trzy grupy. Ze sprzęgłem mechanicznym - montowanym przeważnie na osi wirnika...
Heh przerabialem ten temat wiele razy 80% powodow tego to jest zly pancerz linki a dokladniej mowiac jest on ciut za dlugi. Radzilismy sobie z tym tak ze z tunelu samochodu wystaje rurka ok 3,5 cm do ktorej wsadzona jest linka skracalismy ta rorke na samochodzie ok 5mm i wtedy zwiekszaly sie promienie zagiec pancerza linki. Mowiac dokladniej to jak...
Jedzie na wszystkich biegach, co do walka wymieniony, Dzisiaj po namyśle i kilku mocnych słowach i zapakowaniu docisku z mechanikiem do auta ruszyłem w kolejną podróż do sklepu. Efekty są takie pogadaliśmy sobie fajnie z mechanikiem, i porównałem docisk zdjęty z ciągniku z tym w sklepie, wynik ten nowy ze sklepu jest o dobre 5 mm cieńszy od tego co...
Sprzęgło niestety nie jest jak w pile spalinowej takie jest ale w tym o pojemności 50 . Ale to nic rozebrałem całe sprzęgło na części pierwsze przeanalizowałem zasadę działania i poddałem przeróbce teraz jest super i na dodatek mam teraz możliwość regulacji docisku tarcz quad teraz bardzo ładnie się zbiera. TO MOJA ODPOWIEDZ JEDNEMU Z FORUMOWICZÓW WKLEJAM...
Sprawdz tak jak Ci pisałem czy jest luz pomiedzy lapka sprzegła a dociskiem w miejscu gdzie jest sruba regulacyjna, jezeli nie ma to to jest powód slizgania sie tarczy sprzegłowej ,poprostu docisk wisi na srubie regulacyjnej a nie dociska tarczy sprzegla .wymien słupki ewentualnie tak jak Ci pisalem ciasno dopasowane podkladki Dodano po 8 Chodzi o ten...
Witam Mam Forestera 1998r. z tym samym silnikiem 2.0 EJ20 - jazda w korku z małą prędkością to koszmar, noga z gazu - poszarpynie, po przyhamowaniu silnikiem (z szarpaniem) próba nawet delikatnego przyśpieszenie to również na początku poszarpywanie. Temat morduję już drugi rok. Forester poszarpuje nieco delikatniej na benzynie i ostrzej na gazie, na...
wprawdzie nie mam 2812, ale z tego co mi wiadomo, to podobnie jak napisał przedmówca narzędzie jest delikatnie unoszone, TYLKO że jest to sterowane łącznikiem centralnym (śrubą rzymską), w momencie gdy łącznik jest dociskany do jarzma (tego uchwytu przy ciągniku), podnośnik unosi narzędzie, w tym momencie następuje odciągniecie łącznika, i podnośnik...
Witam, od jakiegoś czasu męczę się z jedną z obrabiarek (szlifierką bezkłową) a dokładnie chodzi o regulację prędkości obrotowej silnika napędzającego gumę służącą do obracania i dociskania wałków. Padł oryginalny układ sterowania (tzn. brak jest zakresu wyższych prędkości obrotowych + silnik można ręką zatrzymać). Jako że to jest stary radziecki sprzęt...
rzemyk90 cytat obudowie lub w przystawce jak kto woli co nazywać A ja uważam kolosalna różnica. Przystawkę rozbieram w jeden dzień a jeśli sprzegło jest w obudowie to wiąże się z demontażem kabiny , rozpinaniem instalacji, klimy itp i zajmuje to 10x więcej czasu. Przewód hydrauliczny jest wewnątrz skrzyni, a cewka na zewnątrz oznaczenie Y1. A że myślisz...
Planuję albo przerobić hamulec tak aby działał PWM. Zastanawiam się, czy to jest w ogóle możliwe. Sprawdź, czy po podaniu napięcia na zaciski hamulca słychać kliknięcie. Jeśli tak, to tak jakbyś sterował sygnałem PWM kotwicą przekaźnika ;-) To się raczej nie uda. Zawodowo mam do czynienia z silnikami wyposażonymi w hamulce elektromagnetyczne. Nie w...
To prawda ale jak się wytrze gdy listek przesunie się o mm przy tych samych prędkościach obrotowych elementów? A jak się zużyje gdy występuje przesuwanie ale jednocześnie występuje poślizg na skutek różnych prędkości obrotowych? Twoje zdanie jak i moje potwierdza że lepiej jest trzymać sprzęgło w jednej pozycji niż wciskać co chwilę. Rozpędzanie lekkiego...
https://obrazki.elektroda.pl/4546243700_... Witajcie! Posiadam kino domowe Sony, które moim zdaniem miało trochę za mało basu. Postanowiłem to zmienić, co poskutkowało wielkim aktywnym subwooferem u mnie w pokoju oraz tym oto tematem na Forum. Skrzynia: Najpierw obliczyłem obudowę pod głośnik STX https://obrazki.elektroda.pl/4654194600_...
Planuję zakup wkrętarki sieciowej do zastosowań amatorskich. Model siecowy do mnie bardziej przemawia bo zamierzam z niej korzystać od czasu do czasu i nie chcę myśleć o nienaładowanej baterii. Zdaję zobie sprawę, że kabelek ograniczy mi mobilność. Budżet ~ 200 zł (najlepiej w granicach 150) Zastosowania domowo/warsztatowe, ale nie bardzo intensywne...
docisk sprząc regulacja docisk wymienić docisk sprząc
alarm ds512 paski ekranie cienkie pw3015 unitra
irfp044 irfp240 klucz udarowy elektryczny
Schemat instalacji elektrycznej Scania Irizar 2002 Silnik gaśnie po odpaleniu - przyczyny i diagnostyka