czyli co trzeba ustawiac na zasadzie prob i błędów?
Ja bym obstawiał jeszcze 4 punkt - regulacja gaźnika.
To znaczy że masz mieszankę ubogą , kolego ustaw iglicę w środkowej pozycji a śrubę składu mieszanki biegu jałowego wykręć o ok 3 obroty. Z tej pozycji wyjściowej bierz się za regulację. Sprawdź jeszcze czystość dysz. O ustawieniu zapłonu nie wspomnę to podstawa przed regulacją gaźnika.
Ja bym sprawdził czy dobrze "leżą" te podkładki izolacyjne na przerywaczu, czy kondensator ma dobrą masę i czy nie masz gdzieś zwarcia na wyjściu przewodów z silnika najlepiej odłącz je szczególnie ten od gaszenia. Sprawdź jeszcze kabelek przy cewce zapłonowej, czy dobrze się trzyma wraz z biegiem czasu i pod wpływem drgań może nie łączy w miejscu lutowania....
W gaźniku G20 jest możliwość regulacji poziomu paliwa.
W gaźniku WSK 125 jest śruba która skręca komorę pływakową z resztą gaźnika. Jest tam siatka- sprawdź czy jest czysta. Sposób regulacji gaźnika mogę podrzucić z oryginalnej książki Naprawa WSK 125, powinno być jak zrobić przyrząd do ustawienia poziomu paliwa.
Czy musisz powtarzać to pompowanie gaźnika? Zdemontuj, przeczyść, ustaw poziom paliwa. Zainteresuj się też regulacją zapłonu.
A filtr powietrza ?
Odświeżam post. Może ktoś wie jaka powinna być dysza główna aby gaźnik prawidłowo chodził? Czy trzeba wykonywać jeszcze inne operacje np, wymiana iglicy, regulacja pływaka, wymiana pozostałych dysz?
Wydaje mi się, że jeżeli zapłon jest ustawiony poprawnie, zostaje jeszcze regulacja gaźnika, ale takie objawy dotyczą zapłonu
Ten gaźnik jak się nie mylę jest z 175, jest po prostu za duży na ten silnik, chociaż też powinien chodzić po odpowiedniej regulacji :)
Witam. Za dużo powietrza w mieszance , zmniejsz powietrze . Śrubką z boku gaźnika Regulacja- śrubkę która jest od spodu lekko wkręc [przepust-nica się otworzy ] teraz śrubką od powietrza ustawiasz powietrze tak żeby były jak najwyższe , tak zostawiasz powietrze. Zaś śrubkę od spodu [przepust nicy ] wykręcasz powoli aż obroty zmaleją.
Zmniejsz ilość oleju w paliwie do ilości podawanej wg serwisówki WSK oraz gaźnik wyreguluj wg tego samego.
Użycie miesznaki 1:25 do silnika przystosowanego do miesznki 1:50 bez regulacji gaźnika to zalepienie syfem po całości. Kolego, nie pomieszało ci się coś? Przecież producent zalecał na dotarciu mieszankę 1:20 a po dotarciu 1:25. A z czym ten olej ma się spalać jak mieszanka już jest bogata np. A z czym spala się olej w piłach które mają podawane tyle...
pytanie brzmi czy szczelna jest komora korbowa, bo mi się widzi, że jednak nie i stąd brak reakcji na regulację.
Bardziej gaźnik do regulacji, bo ciągnie za dużo powietrza albo paliwa;) Lub nieszczelność układu(lewe powietrze)
Aha to dzięki czyli mam do regulacji zapłon i gaźnik i ma to pomóc?? Zrobie co piszecie i opisze wnioski.
Jak nie odpala, przed ponowną regulacją wlej troszkę paliwa do cylindra, i wtedy zobacz, jak odpali to coś z gaźnikiem a nie iskrą.
Zico odłącze jak się pojawią problemy (a to pewnie kwestia dnia/dwóch) Gaźnik napewno odpada.Paliwo zawsze jest w cylindrze.Już po idealnej regulacji działy się te "rzeczy"
Oczywiście, że pisałem o WSK 125. A wątek dotyczy WSK175, więc szkoda że jeszcze nie napisałeś o jakiejś pile spalinowej itd. Bo też ma silnik dwusuwowy. gdy publicznie robi kolega ze mnie głąba Skoro sam się wystawiłeś na strzał? Milczenie jest złotem. Oczywiście, że pisałem o WSK 125 Tak, motocykl żużlowy. Przy zużytych pierscieniach, nie było sensu...
po pierwsze zapłon , sprawdź ustawienie zapłonu szczeliniomierzem i ustawienie GMP (górny martwy punkt ) . jeżeli to nie pomoże to czyszczenie gaźnika i regulacja a także paliwo (1:20 na docieraniu, 1:25 po docieraniu )(po długim postoju można dać 1:30 aby się silnik troche rozruszał i tłok naoliwił ale to jednorazowo ) kolejne ustawienie iglicy (na...
co z tym silnikiem było wcześniej ? Stał bardzo długo nie używany, w baku szlam gaźnik tak samo, w tej chwili bak jest zdjęty a na krótką chwilę dolewam strzykawką do wężyka paliwo na czas odpalenia (złapania iskry). Gaźnik zamówiłem nowy zamiennik i w tej chwili na nim odpala, mam jeszcze na gumowym króćcu gaźnik od minska. Mogę powiedzieć, że nie...
Droga jest przetarta. Szukaj gotowych, kartingowych rozwiązań. Tak jak pisał Art.B - seria artykułów w Świecie motocykli o przeróbkach dwusuwów. Kiedyś miałem w rękach książkę : ,,Karting". Tam też były opisy przeróbek silników. Istotne jest żeby nie robić nic ,,na pałę". W cylindrze ropiłowuje się okna, ale tam każdy mm ma znaczenie. W świecie motocykli...
kolejne czyszczenie gaźnika nic nie dało ale pomogło ograniczenie paliwa tak jak tylko pozwalają regulacje w gaźniku motor teraz jest w stanie przejechać 300-400 m po czym gaśnie i albo odpala z pierwszego albo lekko się przylewa ale odpala i jedzie dalej mi to wygląda na przytkane kanały powietrzne w gaźniku ale nie mam pomysłu jak go wyczyścić. a...
W zasadzie sam odpowiedziałeś sobie na pytanie.Układ mierzyłby obroty silnika i przy spadku obrotów otwierałby przepustnicę gaźnika a przy wzroście ponad pewną granicę zamykał.Problem polega na tym, że regulacja (np. silnik elektryczny z przekładnią slimakową) musi działać dość szybko.Zasilanie układu można podłączyć do prądnicy silnika. Pozdrawiam
Raz kuleje 1 cylinder, a raz drugi. To nie wina kondensatora, po prostu pali 1 ze świec. Czyli za bogata mieszanka paliwowo-powietrzna. Gaźnik do regulacji. Zapłon nie ma tutaj znaczenia. Pada świeca ta, która prędzej dostanie przebicia przez sadzę, albo się zmostkuje. Świece F95P. Dobrze pamiętam, bo wuj przekładał stare świece z malucha do WSK 125,...
Witam wszystkich! Mam prośbę o pomoc, może ktoś miał podobny problem z wsk 125, otóż od dłuższego czasu męczę się z ustawieniem iskry, wymieniłem cewkę i kilka kondensatorów, w końcu wymieniłem kowadełko, iskra raz była, raz nie, raz mocna raz słaba, aż wreszcie udało mi się i myślałem że jest ok, wsk zapaliła ale nie wchodzi na obroty, żadne regulacje...
A gdyby dopasować jakiś olejowy filtr powietrza? No może by i można by, ale to chyba bardzo by zmieniło charakterystykę całego układu i składu mieszanki powietrze - paliwo i trzeba chyba sporo popracować aby dopasować skład mieszanki. Myślę że bardziej prostsze i wymagające było by dopasować jakiś suchy filtr papierowy, coś takiego jak w niektórych...
Jestem tu pierwszy raz więc witam wszystkich. Mam WSKę (jak w temacie), nie znam przeszłości tej maszyny. Na początku odpalała bez problemów, pracowała równo aż stanęła. Przyczyną okazał się ścięty klin ustalający pozycję koła magnetycznego. Po zakupie nowego koła oraz wymianie na (na nowe) cewki WN, kondensatora, kabla WN, fajki i przerywacza motorek...
Problemem może być np. nieszczelny pływak, który tonie i podnosi stan paliwa. Możesz podregulować "języczek" na pływaku o ile jest metalowy. Jeśli pływak jest szczelny, to pozostaje regulacja poziomu paliwa na iglicy i sprawdzenie stanu zaworka odcinającego dopływ paliwa. Z ciekawości zapytam, czy masz zwyczaj zamykać paliwo kranikiem i czy jest on...
To strzelanie w gaźnik próbuj zlikwidować lekkim opóźnieniem zapłonu. Natomiast czarne, osmolone elektrody świecy mogą być spowodowane: - Zbyt bogatą mieszanką - za dużo paliwa - do regulacji/ wymiany gaźnik - Świecą o niewłaściwej wartości cieplnej , złą przerwą między elektrodami. - Niskim poziomem sprężania spowodowanym wyeksploatowaniem silnika....
No to jeszcze raz, tym razem cytat ze 'Swiata Motocykli', od Eksperta - Tomasza Salka, ktory ponad 40 lat badal i rasowal silniki motocyklowe najrozniejszych typow / konstrukcji. I skoro nawet On nie jest dla niektorych autorytetem, to juz 'nic sie nie poradzi'... LO paliw benzynowych - zostala wypraktykowana przez ok. 100 lat, a przeze mnie i Znajomych...
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Remont silnika już skończony. Większości tego co kolega wyżej napisał dowiedziałem się wcześniej. Wału nie regenerowałem zostawię to na następny rok. Wiem że da się to zrobić w domu ale nie mam przyrządów Np.: prasa,wyważarka i tyle umiejętności , wał musi być dokładnie złożony. Z początku były problemy z uruchomieniem...
No to tak, iglica regulujesz skład mieszanki na wysokich obrotach, jak zawleczka jest na samej górze będzie mało paliwa ale jak na dole to dużo. Mam w gaźniku jeszcze śrubę składu mieszanki wolnych obrotów i jak sama nazwa wskazuje regulujesz skład mieszanki na wolnych obrotach. Jak ci wchodzi sam na wysokie obroty to dokręcasz odejmując powietrza....
Witam mam ten sam problem gaźnik nowy iglica opuszczona na max a zapłon 3mm przed gmp a Mińsk dalej się dusi przy ruszaniu i ma okopcona świece (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik opisuje problem z motocyklem Mińsk: dławienie silnika przy ruszaniu oraz okopcona świeca. - Gaźnik jest nowy, iglica opuszczona na maksymalnie...
To fakt. Przecież tu paliwo ścieka.. Gaźnik też nie ma pompki przyspieszającej i przez to właśnie silnik przygasa przy zbyt szybkim "odkręceniu" manetki. Więc jakie części w moim motorowerze mógł bym wymienić aby lepiej chodził oraz co zrobić gdy wskazówka od licznika się nie rusza. To 50 ccm, nie wiele da się z tym zrobić. Zrób prawo jazdy kat. A1...
Gdy odkręcasz(wkładasz śrubokręt i kręcisz odwrotnie do ruchu wskazówek zegara) śrubkę zaznaczoną niebieską strzałką to wzbogacasz mieszankę wolnych obrotów. Stoisz normalnie oparty o zderzak i jesteś skierowany do przedniej szyby. Wkręcasz to zubożasz. Razem z tą operacją musisz korygować obroty śrubką zaznaczoną czerwoną strzałką. Gdy silnik jest...
(bota oznaczam bo może coś powie) Marka chinol asix muddy 125 4t Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik napisał: > "(bota oznaczam bo może coś powie) > > Marka chinol Asix Muddy 125 4T" Analiza podanych danych: - Marka: Asix - Model: Muddy - Pojemność silnika: 125 cm³ - Typ silnika: 4-suwowy (4T) - Określenie "chinol":...
Swieca NGK FE65PS ma wyższa ciepłotę od B9ES i elektrody tej pierwszej mają wyższą temperaturę a co za tym idzie lepiej spalają osady, naloty które powodują przebicia świecy. Nalezołoby wyregulować gaźnik mieszanka paliwo-powietrze jest za bogata po regulacji B9ES powinna pracowac normalnie. Można zastosować świecę B8ES (cieplejsza od 9 zalecana w niektórych...
Moim zdaniem raczej dochodzi do przylewania silnika przez zbyt bogaty skład mieszanki biegu jałowego. Tam jest gaźnik Mikuni BDS 26? To Ci powiem, że znaczenie ma regulacja poziomu paliwa/pływaka. Tyle że informacje serwisowe są niejasne i w przypadku tego gaźnika nie wiadomo jak mierzyć poziom paliwa i czy ustawiać wg. wysokości pływaka. Odpalanie...
Człowieku... chciej tak jak ci się nie chce... . Opisów jest w bród tak w sieci jak i na Forum. Po wpisaniu w Google zapytania masz od razu na pierwszym miejscu: http://motocykle.svasti.org/index.html?s... Wysil się nieco, a nie czekaj na gotowca.
Witam, Przeszukałem całe fora internetowe i brak jakichkolwiek wzmianek o ZIPP'ie QUANTUM z rocznika 2005, a dokładniej o instrukcji - poradniku obsługi i naprawy dla tego modelu, a najwłaściwiej rzecz biorąc dla tej firmy, co jest??? Na Allegro znalazłem kilka egzemplarzy i oto opis: Skutery chińskie, tajwańskie i koreańskie. Silniki 50, 100, 125,...
regulacja gaźnika regulacja gaźnika regulacja obrotów regulacja gaźnika traktorek
toyota avensis bezpiecznik schemat ciśnienia termet uziemienie gramofon
mikrofon bezprzewodowy samsung ue50mu6172
Wpływ nierównomiernego oświetlenia na panele fotowoltaiczne w połączeniu równoległym Schemat bezpieczników Peugeot 206 CC 2001 2.0 benzyna - gniazdo zapalniczki