Witam. Spotkałam się z takim silnikiem w wakacje na mazurach. śruba od składu mieszanki 1,5 obrotu w tył, iglica na środkowym rowku, a szczelina na jałowych nie więcej niż 1,5mm. Przydało by się go gruntownie wyczyścić.
Kolego Rocketboy94 ! Tą gumę można całkiem zdjąć i nie będzie żadnej, poza zmianą "głosu", reakcji. Nic przed gaźnikiem nie wpłynie w tak opisany sposób na pracę silnika. Ustawienie (iglica) i regulacja doświadczalna gaźnika śrubką składu mieszanki - może nawet się nieco wykręciła sama; przedmuchanie dysz; uszczelka pod gaźnikiem na styku z cylindrem;...
Szczelność, lewe powietrze. Niewłaściwa mieszanka paliwo/powietrze, regulacja gaźnika była? Może skrzywiona iglica przy montażu.
Nie znam tego gaźnika. Czy iglica ma regulacje? Czy z dyszy leci paliwo?
regulacja składu mieszanki Jeśli ma typowy Chiński gaźnik z zestawu to regulacji nie zrobi. Aby iglica w dół i sprawdzenie poziomu paliwa w komorze pływakowej. Producent gaźnika uważa chyba że gaźnik jest idealny i nie trzeba go regulować. ;-). Jak już rozbierze gaźnik to niech sprawdzi wielkość dyszy. Może jest za duża. Powinna być chyba 60.
Witaj, Ostatnio robiłem remont silnika Kadeta, ale miał nieco inny gaźnik. Niemniej zasada jest podobna: Wkręcasz 1 do oporu i wykręcasz ok 1 obrotu, odpalasz motor trzymając manetkę gazu aby nie zgasł. Drugą śrubę dokręcasz aż oprze się o przepustnicę - poznasz po tym, że podwyższą się obroty a pomimo puszczenia ręką manetki nie będą maleć. Teraz wykręcasz...
W przepustnicy jest iglica, możliwe że zapinka jest poluzowana lub wypadła.
Zakładanie takiego gaźnika nie ma sensu. Po pierwsze on niespecjalnie tutaj pasuje. Musisz mieć w króćcu ssącym połączenie z komorą korbową aby pracowała membranowa pompka paliwa, chyba że zadziała grawitacja ale z oporami przepływu. Gaźnik ma zbyt mały przelot aby uzyskać podobną moc silnika. Po drugie regulacja składu mieszanki tego gaźnika jest praktycznie...
Nie strzela z wydechu tylko ma cofki do gaźnika
Linka od gazu się nie zacina? Iglica prosta? Która śruba była wykręcona jeden obrót?
masz tam tylko 2 śruby :| regulacja jest już na forum opisana ale opisze jeszcze raz : - odpalasz motor i czekasz jak się zagrzeje -teraz wkrecasz śrube dodatkowego powietrza na max( ta która jest bliżej cylidra) motor powinien zgasnoć jeśli nie masz przedmuchy:) - zgasł- -odkręcasz troche śrube dodatkowego powietrza ustawiasz byle jak obroty jałowe...
Tam nie ma regulacji poziomu paliwa, jest regulacja położenia iglicy. Ale iglica działa tylko przy otwartej przepustnicy. Skoro po zalaniu gaźnika pali, ale gaśnie to przyjrzałbym się dyszy wolnych obrotów czy jest drożna, zdaje się tam śrubka regulująca spoczynkowe położenie przepustnicy, ale gdy świeca sucha to obstawiam brak paliwa.
Regulacja zapłonu, rzuć okiem na gaźnik - moze iglica sie zawieszać albo zbiorniczek wyporowy jest dziurawy ( miałem tak ).
Świeca mokra, więc mieszanka nie zapala się, bo...? Bo jest zbyt bogata? Powietrze dociera do gaźnika? Jak kopiesz starter to gaz jest w pozycji "bieg jałowy" ro rozkręcony do oporu? Regulowałeś gaźnik przed montażem? Iglica w jakiej jest pozycji?
Od kiedy to obroty reguluje się podginaniem blaszki zaworka iglicowego? Ma ona być na równi z powierzchnia plastikowej części, w której jest zamocowana. Powodem zatarcia był gaźnik i problem z nim pozostał nadal. Jest gdzieś zatkany i daje zbyt ubogą mieszankę. Iglica przepustnicy wchodzi w plastikową tulejkę z boku której jest maleńki otworek, sprawdź...
Napisałem iglica nie zamyka dopływu paliwa. Jak pływak sprawny to spowoduje że iglica zamknie dopływ paliwa. Jak jest uszczelka to ja wymień tą pod iglicą. Jak jest regulacja to prawidłowo ustaw docisk iglicy. Dziurawy pływak wymień go. Filozofii nie ma, masz odpowiedź, znajdź ją w zdaniach powyżej w tym poście. Dodano po 2 Dałem ci link, ale pewnie...
Żadnej naprawy nie zaczyna się od podginania, zaklepywania czy innych tego typu operacji. Sprawdź pływak czy nie jest utopiony- nie nabrał paliwa do środka. Wyciąg zaworek iglicowy i sprawdź sprężynkę od spodu (ze śrutem). Sprawdź sam stożek, nie może mieć widocznego śladu od gniazda zaworku. Można kupić cały nowy zaworek jak stary jest uszkodzony....
Jak leje czy zalewa swiece ? Moze byc iglica , jak wycieka z gaznika to moze zaworek sie zacina. Mozesz troche poczytac na temat swojego gaznika: http://www.jawa50.fora.pl/tutoriale,23/r...
Skoro kompletnie nie wiesz jak masz wyregulowany gaźnik, to najpierw trzeba zacząć od ustawienia poziomu paliwa w komorze pływakowej. Na schemacie masz rozrysowane jak to zrobić. Niby to nie jest dokładnie od tego silnika, ale wszystkie motocykle tej pojemności mają bardzo podobne gaźniki https://obrazki.elektroda.pl/3436190400_... ....
Na pierwszym zdjęciu widać czarną zaślepkę w mosiężnej śrubie przepustnicy. http://obrazki.elektroda.pl/5054047100_1... Pod tą gumą, w środku tej większej śruby, jest regulacja iglicy.
Kolego zapłon opóźnia się z kierunkiem obrotów silnika a przyśpiesza w przeciwnym kierunku. W Twoim przypadku silnik ma chyba za wczesny zapłon, a więc aparat zapłonowy należy lekko obrócić zgodnie z obrotami silnika. Dobrze będzie się posłużyć np. suwmiarką i precyzyjnie wyregulować zapłon. Ponadto zwróć uwagę na pływak w gaźniku, może być dziurawy...
Mam motorynkę, wymieniłem uszczelki i pozostał mi tylko gaźnik do regulacji. Np. Ile obrotów śrubki od mieszanki i przepustnicy ma być wkręconych? Iglica jest na tym drugim stopniu.
Było wiele razy o regulacji gaźników poszukaj. Na stożkowym filtrze musisz wzbogacić mieszankę w stosunku do standardu, czyli iglica w górę.
Witam wiem że się jej nie wykręca ale z ciekawości wykręciłem i wkręca się elegandzko po wkręceniu wykręciłem 2.5 obrotu i to samo plywak nowy iglicy nie ma jest kulka i wszystko z nią ok z iglica też kombinowałem na wszelkie sposoby i nie pomaga
Witam. Śruba nr 1 ustala dolne polożenie przepustnicy; 2 reguluje skład mieszanki paliwowo-powietrznej; 3 dysza. 1 i 2 służą do regulacji gaźnika a dysza jest wkrecona do oporu .Jeszcze jest iglica stożkowa w przepustnicy regulujaca sie zapinką(drugie wycięcie od góry).1 i 2 musza być dobrze zgrane ze soba i bedzie wszystko dobrze chodziło.Moja MF pracuje...
Jest jeszcze śrubka do regulacji iglicy w przepustnicy
Bez filtra powietrza jest tak samo a jeszcze na dodatek zostaje tylko regulacja śrubką paliwo powietrze ale to nic nie daje... bo iglica jest bez regulacji. Przepustnica 18mm. Dodano po 5 Teraz dokładnie przepatrzyłem gaźnik i okazało się że gaźnik ma przepustnice 20mm. Mierzyłem sówmiarką. Teraz pytanie czy przez zbyt dużą przepustnice skuter może...
Ogólnie to tak, rano miałem się za to zabrać, ale przyszedłem do garażu, pokręciłem chwilę i padł akumulator, ponieważ było jeszcze dzień wcześniej dużo kręcone, a najpierw nie chciał odpalić normalnie, a potem na ssaniu też nie chciał. Uznałem, że wezmę sobie podłączę akumulator i wieczorem to zrobię. Zrobiłem to, ale zapomniałem wyłączyć ssanie i...
Mam problem z moim jednośladem Suzuki gn125 4T, a mianowicie motorek jeździ super, wkręca się normalnie, ale pod większe górki przerywa, tak jakby odcinka się włączała, to nie wina paliwa. Czasem przejadę 10 km i jest wszystko super, tylko pod górki nie, a czasem przerywa nawet na prostej, ale jak jadę na pół gazie i się rozchula to potem wyższy normalnie...
Gaźnik G20 nie ma regulacji poziomu paliwa. Może być wyrobiona iglica pływaka i jej gniazdo. Za bogatą mieszankę odpowiada też zbyt wysoko podniesiona iglica na zamkach i filtr powietrza. Na nagrzanym próbuj odpalić bez filtra. Do kontroli styki przerywacza. Wyczyścić, wyregulować. Przerwa 0,4mm, mają zaczynać się otwoierać 3 mm przed GMP tłoka. Sprawdź...
Główna 72 była założona 75 ale marnie chodził na 72 o niebo lepiej iglica na samym dole jak podniose jest gożej. Dodam że pali od ząbka wykręca się tez dobrze
A co do membran są ok nie zmurszałe ale czy szczelne bez dziur to raczej tak bo była sucha przestrzeń między nimi i dolna także bez wycieków Jaka sucha przestrzeń, w którym miejscu. Wyczyść ten nieszczęsny gaźnik i daj zdjęcie tych membran. Wygląda tak jak na zdjęciu? http://obrazki.elektroda.pl/8119414100_1... Niema śrub regulacyjnych...
A ty uważasz że skład mieszanki reguluje się wyłącznie śrubkami? To niestety się mylisz :) Do regulacji też masz iglicę na przepustnicy (im jest ona wyżej tym bogatsza mieszanka), oraz po przez poziom paliwa w komorze pływakowej. Ta śrubka od niby składu mieszanki, to reguluje skład mieszanki wyłącznie na obrotach jałowych. Wtedy dysza główna prawie...
Dzisiaj odkręcę siodło i bak i będę szukał przyczyny głębiej. Sprawdzę kolektor ssący (gumowy - jest zabezpieczony tylko opaską zaciskową która zaciska gumowy dolot na gaźniku) i posprawdzam wszystkie połączenia, zwłaszcza tą linkę bo ciągle mam wrażenie że iglica powinna chodzić swobodniej a linka normalnie się wyjmować (w obecnym stanie nie mogę jej...
Iglica na 5-tym ząbku-od góry?czy od dołu? Zbyt mocne przegrzewanie sie silnika może być spowodowane za małymi luzami zaworowymi. od góry czyli najniżej zapięta zawleczka a iglica najwyżej jak się tylko da...
Powinien kolega rozebrac gaznik i go wyczyścic. Problem może stwarzac pływak po prostu może byc dziurawy.Do regulacji służy też iglica w tym miejscu, gdzie jest zamontowana linka gazu.
Filtr jest oryginalny cylinder 50 próbowałem regulacji ale bardzo nie pomaga iglica jest na środku
Witam, Mam problem z Rometem Trial City. Silnik odpala bez ssania (zimny), gdy włączę ssanie silnik gaśnie. Ogólnie silnik jest słabszy. Problem zaistniał nagle. Przy prędkości około 65km/h przy lekkim włączeniu ssania silnik przyśpiesza. Gaźnik czyszczony oraz regulowany. Wychodzi na to ,że dostaje za mało paliwa. Iglica ustawiona na drugi rowek od...
iglica na którym rowku? Powinna być na środkowym, poziom paliwa w komorze pływaka może być też za duży.
Silnik niechętnie odpala ale jak odpali to nie wkręca się w obroty.Przerywa ,dusi go ale jak ruszę to pod obciążeniem zbiera się i jadzie ładnie,ma siłę Regulacja książkowa. Platynki nowe, iskra ładna,dysza w gaźniku 180 iglica na trzecim ząbku (od góry) tłok pierścienie nowe cylinder po szlifie.Nie mam pojęcia co się dzieje
Dopowiem jeszcze że po zaworach konieczne porządne czyszczenie gaźników, oczywiście z kompletnym rozebraniem na części pierwsze, wskazane w myjce ultradźwiękowej (choć i bez też się da). Dopiero potem weryfikacja dyszy i iglic, sprawdzenie zaworków iglicowych, montaż, regulacja poziomów paliwa w komorach i dopiero dokładniejsze regulacje..
Pływak jest plastykowy i nie bardzo wiem,jak go sprawdzic:/ Skuter kopci,ale i tez ciężko odpala:/ Gdzie jest ten zawór, ja to przyzwyczajony jestem do gaźników z Jawy,a nie takich jak w skuterach sa:/ Od czego jest ta elektryczna iglica? I jakie podstawowe regulacje zrobić temu gaźnikowi?
Witam , po wymianie iglic i co było wcześniej wymienione w gaźniku na stare części i małej regulacji jest lepiej na początku dobrze ciągnie ale szybciej jak 35 h nie chce jechać , na nóżkach wchodzi w bardzo wysokie obroty , cylinder się dociera? Czy to może być coś innego.
Witam wszystkich. Mam problem z yamahą skuter 2t, po odpaleniu i pracy na pełnych obrotach po ok 15-30 s spadają obroty i gaśnie. Nie mam już pojęcia co może być przyczyną. Nadmienię że wymieniłem - kolektor ssący, membranę listkową , gaźnik był regulowany bez efektu (podmieniałem też od innego) nowy filtr powietrza, pompka paliwa ominięta ,iglica w...
Sprawdź pompkę paliwa, może słabo podaje i na jałowym wystarczy a po przejechaniu kawałka spada poziom w gaźniku, skok popychacza, sam kiedyś z tym walczyłem, potem trzeba by zdjąć gaźnik, dokładnie sprawdzić pływak czy cały i nie zawiesza się, dokładna regulacja pływaka w obu pozycjach, iglica zaworka nad pływakiem, nowsze mają specjalną gumkę ale...
A słyszałeś o czymś takim jak regulacje gaźnika? Świeca mokre, czarna- bogata mieszanka w paliwo. Najpierw podnieś zapinkę na iglicy o 1 ząbek do góry, czyli iglica automatycznie obniży się w dół. :D
świeca po "dydłaniu" sucha co oznacza że problem leży w zasileniu paliwowym (podejrzewam ssanie) ciepły pali na dotyk. Po drugie - jak już się go odpali to gaśnie po puszczeniu manetki więc trzeba go trzymać na półgazie żeby nie zgasł, jak się silnik rozgrzeje porządnie - zaczyna równo pracować, ale wystarczy 5-10 min postoju i wszystko wraca Sam sobie...
Sprawdź wielkość szczeliny na świecy. Jak ustawiasz ssanie? Jeśli silnik gaśnie bez dodawania gazu to może podciągnij linkę? Możesz też pobawić się regulacją iglicy w gaźniku.
Najpierw sprawdź manetkę gazu, sprawdź linkę czy nie załamana,posmaruj. Jak nie pomoże- na górze gaźnika jest nakrętka- odkręcić i sprawdzić przepustnicę (iglica i sprężyna). Sprawdzić poziom paliwa w gaźniku (nie we wszystkich) i zawór zamykający dopływ paliwa do pływaka. Dość często paliwo w pływaku. Przepustnicę przy montażu warto przesmarować olejem.
Witam. Sprawdziłeś czy elektrozawór po załączeniu stacyjki ma napięcie (przy załączeniu i wyłączeniu stacyjki iglica zaworu stuka)? Mam nadzieje że problem dotyczy tylko wolnych obrotów?
Zacznijmy od tego, jaki skuter masz. Jeśli chiński, to gaźnik, względem innego gaźnika może się mooocno rozjechać. To co u kolegi jest cacy, u ciebie może być totalnie źle. Te gaźniki nie trzymają żadnych norm i reguluje się je "na oko". Bo nie ma do czego się odnieść. Czarna świeca oznacza zbyt dużą dawkę paliwa. Schodzenie z obrotów, jeszcze bardziej...
Raczej w gaźnik tą benzyną żeby nie zalała świecy od razu. Tam też na pływaku jak jest metalowy jest regulacja pewna poziomu paliwa w komorze pływakowej poprzez dogięcie. Jak masz filtr ż czerwonym grzybkiem do przepompowania to przynajmniej tylna obudowa i dobra uszczelka jest istotna. Bo ona na sucho bez przepompowania ma ciężko zaskoczyć Iglica doszczelnia...
Witam.......... Niedrożna dysza wolnych obrotów albo wkręcona do oporu bądź zatkana iglica do regulacji składu mieszanki. (kiedyś te dolegliwości mi się przytrafiły) Powodzenia...............
Witam. Blokuje się tylko na 10 tyś obrotów, i wcale nie spada, dopiero jak go zduszę to wtedy. Dzieje się to tak że jak wkręcam moto tak do 9.5tyś obrotów puszczam gaz, a moto samo wkręca się do 10-11 tyś obrotów i wcale nie odpuszcza. Muszę zdusić go ssaniem, albo biegiem. Słyszałem że to iglica, linka, ale u mnie to wszystko chodzi leciutko i nic...
Regulacja zapłonu, iglicy w gaźniku i sprawdź, czy powietrze gdzieś nie ucieka.
Skoro zapłonu się nie ustawia, a gaźnik wyczyszczony posiada filierek paliw, to proszę napisać jak powinien być ustawiony gaźnik tj. na której kresce iglica i jak odkręcona ma być śruba od regulacji mieszanki (co do mieszanki proszę opisać co dzieje się gdy jest mocno dokręcona a co gdy jest za dużo odkręcona. jakie czego objawy?) i co skutkowałoby...
Odświeżam post. Może ktoś wie jaka powinna być dysza główna aby gaźnik prawidłowo chodził? Czy trzeba wykonywać jeszcze inne operacje np, wymiana iglicy, regulacja pływaka, wymiana pozostałych dysz? Dysza na oryginalnym filtrze w okolicach 75 (na gąbce 78-80), iglica drugi rowek od dołu, komora pływakowa na około 20mm. Zależy też jaką masz wersje tego...
Jak więc kupiłem nowy gaźnik, bo w środku był też źle złożony, po wymianie gaźnika dalej nie odpala z kopa. Nowy gaźnik nie jest fabrycznie regulowany. Najpierw sprawdź poziom paliwa w komorze pływakowej. Wkręć śrubę tą co jest z prawej strony gaźnika (jak patrzysz w stronę kierownicy) do oporu (bez przesady !) i wykręć o 1,5 obrotu. Iglica (na niej...
Zmylił mnie przebity pływak u góry. Wygląda to jakby jakiś fachowiec ;) przerabiał. Dawno nie grzebałem w gaźnikach to i zapomniałem o regulacji iglicy.
Jak masz blisko do Szprotawy to zrobię w nim wszystko co jest nie tak na poczekaniu i bardzo tanio. Teraz sprawa pomocy; po pierwsze podaj model gaźnika łącznie z cyfrą po myślniku, trzeba sprawdzić w gaźniku zgodność jego elementów według tabeli,tzn czy wszystkie dysze są od tego modelu gaźnika, iglica także. Później czyszczenie a następnie regulacja....
kondrad, zmniejsz ilość paliwa i mieszance, iglica do góry, albo śrubką wyreguluj. 2 sprawa, zalewa, czym. "Świeca czarna", mogło by oznaczać że za durzo oleju w mieszance lub simering od strony sprzęgła.
Tak i regulację gaźnika po procesie docierania wtedy też. Owszem, ale odwrotnie niż myślisz. WSK na dotarciu oprócz zwiększonej ilości oleju w paliwie miała jeździć na bogatej mieszance, czyli iglica miała być podniesiona (dostawała więcej paliwa), a nie mniej bo nie ma go z czym spalać. Regulacja po dotarciu polegała na obniżeniu iglicy (przestawieniu...
Drożność sprawdziłem ,ale tutaj raczej będzie chodziło o regulację iglicy niż samego gaźnika? Dodano po 2 A czy ilość jest poprawna?
Cześć, Od jakiegoś czasu non stop zalewa świece, lecz może od początku... Pewnego dnia przyjechałem z pracy(8km) jak co dzień, postawiłem na nóżce przy bramie, otwarłem brame. Jak jechałem podwórkiem to zaczął bardzo słabnąć. Aż w końcu nie reagował na gaz i nawet bez gazu ledwo jechał i zgasł. Wyczyściłem wtedy filtr powietrza, gaźnik + regulacja i...
Poszukaj na forum o regulacji gaźnika był wiele razy. Za bogata mieszanka opuść iglicę.
Nie no bez przesady, jakoś tam reagują na regulacje, co prawda różnice zauważyłem dopiero po 2 obrotach, ale jednak zawsze to coś. I jednak myślę, że mój problem ma coś wspólnego z dyszą główną, bo jest śruba od regulacji mieszanki wkręcona na maxa a iglica na najwyższym poziomie, a i tak chodził dopiero dobrze jak przytkałem wlot powietrza.
Można kombinować na różne sposoby, zwiększyć dopływ paliwa śrubką biegu jałowego i puścić jakoś trochę "lewego" powietrza do silnika z pominięciem przepustnicy np przez niewielki wywiercony otwór w krućcu łączącym gaźnik z silnikiem żeby owa iglica nie zaczęła się otwierać (wiercić tak żeby nie nasypać opiłków do środka). Nie wiem jaki to powinien być...
Witam mam ten sam problem gaźnik nowy iglica opuszczona na max a zapłon 3mm przed gmp a Mińsk dalej się dusi przy ruszaniu i ma okopcona świece (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik opisuje problem z motocyklem Mińsk: dławienie silnika przy ruszaniu oraz okopcona świeca. - Gaźnik jest nowy, iglica opuszczona na maksymalnie...
Iglica i pływak w zasadzie nie mają nic do wolnych obrotów... do regulacji wolnych obrotów służą dwie śruby z boku gaźnika. Jedną (tą na środku) ustawia się pozycję spoczynkową przepustnicy ("suwaka") - czyli dopływ powietrza przy zamkniętym rol-gazie, a drugą dopływ paliwa do dyszy wolnych obrotów.
Po pierwsze, jeśli silnik będzie cały czas pracował na biegu jałowym to i tak świece pokryją się sadzą i dostaną przebicia. Pilot screw odpowiadają za regulację mieszanki biegu jałowego, czy za regulację powietrza do układu biegu jałowego? Jeśli nadal jest bogata mieszanka, to sprawdź czy szczelne są tłoczki ssania. Regulacja iglic na przepustnicach...
Cześć Sprawdź po kolei Zasilanie gaźnika w paliwo- proponuje założyć lub wymienić filtr paliwa w drodze ze zbiornika do pompy paliwa Założyć zastępczo igelitowy przewód/ przezroczysty łączący wyjście z pompy do zasilania gaźnika jeśli będą widoczne w paliwie pęcherze powietrza to znaczy ze jest problem z wydajnością pompy i nie jest to wina gaźnika,...
Dla mnie jest to dziwne. Montowałem te gaźniki w wielu Simsonach, nawet bardzo starych S50, Schwalbe. Nigdy nie miałem problemów. Stabilna praca na biegu jałowym. Żadnej utraty osiągów!. Jedyna różnica to konieczność zapalania na ssaniu. Gaźniki te dawały bardziej precyzyjną mieszankę paliwowo-powietrzną. W sumie uboższą, ale prawidłową. Problemem może...
Witam Zacząłem coś działać z piłą. Szybko znalazłem jeden przetarty przewód paliwa, niestety po wymianie praktycznie bez zmian. Zawór iglicowy a dokładnie sama iglica odbarwiona. Membrana pompująca dosyć mocno wybrzuszona. Do tego brakuje śrubki od regulacji T. Można ją dopasować/kupić? Pod łącznikiem gaźnika podejrzałem tłok i od tej strony wygląda...
Regulacja tą śrubą powoduje dostarczenie większej (wykręcanie) lub mniejszej (wkręcanie) ilości powietrza do gaźnika i analogicznie bogatszej lub uboższej mieszanki paliwowo-powietrznej na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku. Wystarczą delikatne obroty. Natomiast dźwignia (A) powinna poruszać się góra-dół zwiększając lub zmniejszając dawkę benzyny...
Witam Mariuszu, co do charakterystyki i regulacji silnika, na wolnych obrotach, pierwsze co musisz to, poznać dokładnie budowę gaźnika, który chciałbyś zastosować. Musisz znaleźć śrubę z iglica, którą regulujesz wolne obroty i w zależności od rodzaju sterowania gaźnikiem (przepustnica uchylna, czy w postaci podnoszonego cylindra, czy tez podnoszonego...
Witam. Mam problem z Ogarem 205. Wymieniłem ostatnio cylinder z tłokiem cały komplet i odpala od strzała ale słabo się wkręca, a po zagrzaniu jak dam pełny gaz to się dławi oraz strzela w wydech i gaźnik. Dodam że gaźnik czysty, wydech też nie jest zapchany i jest ustawiona iglica na ostatni od dołu rowek (bo inaczej nie chciał chodzić), ma ustawione...
Te elementy gumowe jako zamienniki nieosiagalne w Polsce. Można ściągać np ze Stanów ale nie wiem czy warto.. Spróbuj poszukać jakieś używane gaźniki Mikuni podobnego typu, niekoniecznie od GPZ-gumki powinny pasować. Co do dysz-znalazłem na szybko dane dla GT750/KZ750. Są to prawie bliźniacze silniki jak w GPZ jednak nie gwarantuję w 100% że dane regulacyjne...
Wysłałem zapytania do dwóch sklepów ale stwierdzili, że nie mają do mojego gaźnika. Moje wyglądają tak (brak na zdjęciach tej srebrnej iglicy): https://obrazki.elektroda.pl/8890999800_... https://obrazki.elektroda.pl/8616001700_... Podobny zestaw 631029 (różne długości iglic tak jak u mnie) https://obrazki.elektroda.pl/4972358600_...
Z forum ATV Polska znalazłem oto taki manual użytkownika GEORGE 05 wklejam może komuś się przyda. CYT. "Ustawienie i regulacja gaźnika PZ30 taki jest fabrycznie zamontowany w Bashanie 250: Gaźnik należy rozebrać i sprawdzić jego wewnętrzne ustawienia wg następującej procedury: * po zdjęciu obudowy komory pływakowej wykręcić należy obydwie dysze i sprawdź...
pierwsze co musiał byś zrobić przed regulacją to oczywiście zdjąć rozebrać na czynniki pierwsze i wymyć wyczyścić i najlepiej byłoby przedmuchać wszystkie kanałki w gaźniku sprężarką-kompresorem jeśli miałbyś do niego dostęp (postaraj się), zanim zaczniesz składać gaźnik w całość obejrzyj go dokładnie każdy element a zwłaszcza obudowę czy nie jest gdzieś...
Zapłonu elektroniczy cdi gaźnik 16. 1 Simson z CDI i Gaźnikiem 16N1 - Strzelanie w Tłumik i Problemy z Obrotami (ID: 4060080) Witam serdecznie. Skoro mamy do czynienia z Simsonem wyposażonym w elektroniczny zapłon CDI i gaźnik 16N1, możemy zawęzić zakres poszukiwań przyczyn problemów. Poniżej przedstawiam szczegółową analizę oraz kroki diagnostyczne,...
Myślałem nad tym. Można do tego silnika dokupić fabryczny starter z linką. Przykręca się go zamiast pokrywy magneta, ale nigdzie nie znalazłem odpowiedniego wolnobiegu. Dokręciłem sprzęgło trochę bardziej niż było ustawione fabrycznie przez co szarpanie wyraźnie zmalało, jednak po przejechaniu około 10 km znów powróciło. Jest też mały problem z wolnymi...
Witam, dziś mam problem z jednośladowym gruzem jakim jest Loncin. Cross nie wkręca się na obroty przed wymianą zaworów jak i po, [ssący był wyklepany], gaźnik ma raczej dobrą ilość paliwa w komorze pływakowej [zamieszcze zdjęcia w odpowiedzi] jedynie co przychodzi mi na myśl regulacja gaźnika na iglicy i mieszanki lecz to robiłem przed wymianą zaworów,...
Dobra dzisiaj się udało odpalić. Wymienione zostały membrany oraz iglica i porządnie wyczyszczony gaźnik. Poprzednie membrany nie były raczej zużyte i elastyczność miały praktycznie jak nowe (zresztą na jesieni były wymieniane ale jakiś zamiennik) więc możliwe ze z zaworkiem coś było nie tak. Tak czy inaczej poszedł nowy cały zestaw naprawczy niby oryginalny...
Silnik na bazie cylindra i głowicy WSK . Karter z wałem pionowym i kołem magnesowym dużym , z wentylacją. Podobne koła montowane były w motopompie P-26. Trudny dostęp do uszczelniacza na wale od dołu, ale ewentualne wycieki widać by było na obudowie. W razie konieczności trzeba zdjąć koło magnesowe, żeby wymienić simering wału. Ewentualne nieszczelności...
bbmotor dobrze mówi, na pierwszym zdjęciu śruba od skladu mieszanki biegu jałowego, na drugim śruba od wolnych obrotów. Skład mieszanki wyższych obrotów ustala się ustawieniem wysokości iglicy na przepustnicy.
Jacek jak możesz, to wrzuć tutaj fotki samych przepustnic - obu, jeśli są różnice. Dodatkowo napisz jakie masz dysze główne, bo to też ma ogromne znaczenie. Śruby regulacji składu mieszanki powinny być odkręcone 1,75 obrotu od max. wkręcenia, jednak jak moto ma dużo kilometrów najechane (tak około 40kkm), to to może być wtedy całkiem inaczej ustawiane....
Panie Pawle czy w tym "urządzeniu" ma Pan dwie śruby regulacyjne? Gwoli ścisłości, to są trzy śruby regulacyjne. :D Jest jeszcze regulacja iglicy w przepustnicy
W załączniku jest ilustracja jak ustawić poziom paliwa w maluchu. Opis: Regulacja skrajnych położeń pływaka: 1 – pokrywa gaźnika; 2 – uszczelka; 3 – pływak; 4 – ramię pływaka; 5 – ogranicznik górnego położenia pływaka; 6 – ogranicznik dolnego położenia; 7 – iglica zaworu; 8 – dopływ paliwa; A – minimalna...
Blokadami w skuterach mogą być: - pierścień na tulei wariatora - długa tuleja wariatora - zła waga rolek (w niektórych skuterach typu ROMET) - zawirowywacz spalin przy wydechu - zablokowany wydech - brak regulacji iglicy w gaźniku - za mała dysza gaźnika - różowy kabelek wychodzący z modułu CDI (przeważnie różowy, idzie on do przekładni i liczy obroty...
Mam duży problem z wolnymi obrotami w neosie 50. Gdy chce na regulacji przy manetce oraz przy gaźniku ustawić wolne obroty to albo ich nie ma (skuter gaśnie po ujęciu gazu) albo wskakują zaraz na wyższe. Rozebrałem już cały przód żeby mieć linkę na wieszku bo myślałem sobie że tylko przez nią mogą być te problemy. Składa się ona z dwóch części więc...
Podłączyłeś automat ssania do instalacji? Gaźnika pewnie nie masz kompletnego od tego silnika, wydechu? Objawy wskazują na bogatą mieszankę, na zimnym pracuje (jak na ssaniu) ale gorący tego nie przepali. Gaźnik komplet z silnikiem. Tylko tłumik inny. Czy w tym gaźniku da się cokolwiek regulować? bo z tego co widzę iglicy nie da się przestawić. A ta...
To znaczy mieszanka jest zbyt uboga. Nie wiem jak to było z tym przerabianiem i jaki tam jet gaźnik, ale pod większą pojemność powinno być więcej paliwa czyli dysza rozpylacza powinna być większej średnicy moim zdaniem. Albo za niski poziom paliwa w gaźniku jeżeli dysza była wymieniana na większą. Aby podwyższyć poziom paliwa w gaźniku trzeba aby zawór...
Witam . Mam w swoim mińsku gaźnik K65C. Wcześniej był K62C. Problem polega na tym że motor "śliwi" olejem z kolanka w tłumiku . Mieszankę robię w proporcjach 1:36 a olej jaki stosuję to półsyntetyczny Valvoline Dura blend . Iglica nie jest na środku tylko jedno oczko jest opuszczona w dół (ten koszyczek jest oczko w górę ,tak aby dostawał mniej paliwa)...
Sprawdź też kolor świecy po wykreceniu jeżeli jest czarna okopcona to znaczy że silnik dostaje za dużo paliwa , powinna mieć kolor jasny kawowy , oczywiście filtr powietrza musi być czysty . Regulacji możesz również dokonać regulacją wysokości iglicy jest chyba 5 rowków do ustawienia dawki paliwa .
Ten gaźnik wbrew pozorom nie jest taki prosty. Po pierwsze układ paliwowy w zakresie obciążeń częściowych działa na zasadzie podnoszenia igły na skutek działania krzywki umieszczonej na przepustnicy. Po drugie rozpylacz ma wylot w bok i ważne jak jest on ustawiony względem korpusu gaźnika. Ze względu na działanie zaworu obrotowego zmienia się kierunek...
Dzieki wielkie Panowie niestety do mechanika mam daleko bo mieszkam na wsi. Świece wymieniałem aż 4 razy, mam dwie które producent preferuje do tego motorku nowe NGK BR9ES jedną BR5ES i jedną polską świece i żadnego rezultatu nie było widać. Dzis sprawdzę kompresje domowym sposobem ale myśle że będzie ok bo pali bez problemu i ładnie odbija kopke. MAm...
Myślę, że większość ww. porad jest tylko wróżeniem z fusów. Jak zalewa okresowo silnik to należy szukać usterki w zacinającym się mechanizmie pływakowym. Tam jest prymitywnie to wykonane. Po prostu na pływaku jest iglica odcinająca. Ona się zużywa w trakcie eksploatacji wskutek tego, że stale pracuje i przez to poziom się podnosi. Trzeba wpierw zacząć...
Może to być wina poziomu paliwa w gaźniku ,dyszy z komory paliwa lub iglica nad pływakiem może coś podeszło pod nią i nie domyka przewału o ile dobrze pamiętam było to odkręcane od góry i było tam sitko.Ze sto lat minęło jak nie widziałem gaźnika malucha.Podkreślam może być ,ale nie musi ! Dlatego problemem jest zaplombowany gaźnik.Bo jeśli tego nie...
Witaj! Polonez nie pali. To za mało. Podaj jaki masz aparat zapłonowy. Tradycyjny to znaczy z typowym przerywaczem czy elektroniczny. Jeśli z przerywaczem to oczyść styki przerywacza ustaw przerwę na o.4/ Zapłon możesz sprawdzić kręcąc wałem tak by znaki obudowa wału /dekiel/ i koło pasowe pokrywało się w okolicy pierwszej kresce. Przerywacz ma być...
gaźnik iglica regulacja iglica iglica regulacja
piece ekogroszek ustawienia sterowanie silnikiem pradu stałego skuter elektryczny inwalidzki
pompa paliwa master3 ogniwo lifepo4
Podłączenie 220V do programatora DIEHL 131-002 Regulacja zaworów w ciągniku Zetor 3511: krok po kroku