Na pierwszym zdjęciu widać czarną zaślepkę w mosiężnej śrubie przepustnicy. Pod nią jest maleńka śrubka do regulacji iglicy. Uruchom silnik dodaj gazu i minimalnie spróbuj odkręcić śrubkę, ale bez szaleństw.
Witam. Spotkałam się z takim silnikiem w wakacje na mazurach. śruba od składu mieszanki 1,5 obrotu w tył, iglica na środkowym rowku, a szczelina na jałowych nie więcej niż 1,5mm. Przydało by się go gruntownie wyczyścić.
I to jest dobry pomysł.
Od kiedy to obroty reguluje się podginaniem blaszki zaworka iglicowego? Ma ona być na równi z powierzchnia plastikowej części, w której jest zamocowana. Powodem zatarcia był gaźnik i problem z nim pozostał nadal. Jest gdzieś zatkany i daje zbyt ubogą mieszankę. Iglica przepustnicy wchodzi w plastikową tulejkę z boku której jest maleńki otworek, sprawdź...
Jest jeszcze śrubka do regulacji iglicy w przepustnicy
W moim gaźniku jest coś nie tak przy otwartym kraniku cieknie bęzyna z otworu przelewowego.dlaczego tak jest co trzeba zrobić? A nie ma prawa nic cieknąć, bo NIE MA takiego paliwa!
A co do membran są ok nie zmurszałe ale czy szczelne bez dziur to raczej tak bo była sucha przestrzeń między nimi i dolna także bez wycieków Jaka sucha przestrzeń, w którym miejscu. Wyczyść ten nieszczęsny gaźnik i daj zdjęcie tych membran. Wygląda tak jak na zdjęciu? http://obrazki.elektroda.pl/8119414100_1... Niema śrub regulacyjnych...
Problem rozwiązany. Wymontowanie gażnika, rozkręcenie na czynniki pierwsze , wyczyszczenie . Działa idealnie
Moim zdaniem to temperatura czynnika wracającego z parownika ma wpływ na stopień otwarcia wlotu zaworu. Tak samo to temperatura na zewnątrz ,a nie ciśnienie atmosferyczne wpływa na regulacje iglicy ,tak to działa w grupie vw.
Wiec tak rozebrałem gaźnik i oprócz pływaka nie ma nic w komorze pływakowej. Zero regulacji. Jest jeszcze dysza główna która owszem ma sporą dziórkę. Wsadziłem drucik i jutro sprawdzę jak się zachowa. Gaźnik nie posiada regulacji na iglicy. Jedyna regulacja to zmiana dyszy. Dzisiaj niestety dopadla mnie niespodzianka. Jechałem na pedałach. (Bo zapomniałem...
Tam nie ma regulacji poziomu paliwa, jest regulacja położenia iglicy. Ale iglica działa tylko przy otwartej przepustnicy. Skoro po zalaniu gaźnika pali, ale gaśnie to przyjrzałbym się dyszy wolnych obrotów czy jest drożna, zdaje się tam śrubka regulująca spoczynkowe położenie przepustnicy, ale gdy świeca sucha to obstawiam brak paliwa.
Panie Pawle czy w tym "urządzeniu" ma Pan dwie śruby regulacyjne? Gwoli ścisłości, to są trzy śruby regulacyjne. :D Jest jeszcze regulacja iglicy w przepustnicy
A czy regulacja iglicy by wpłyneła na moc skutera ? co muszę zrobić aby dostać się do iglicy ?
Zmylił mnie przebity pływak u góry. Wygląda to jakby jakiś fachowiec ;) przerabiał. Dawno nie grzebałem w gaźnikach to i zapomniałem o regulacji iglicy.
Dziękuję za odpowiedź, Był serwisant który elektronicznym manometrem zmierzył ciśnienie w celu regulacji iglicy na zworze, aby odpowiednio ustawić moc tak jak to producent zaleca. Nadal występuje brak modulacji plomienia przez sterownik mimo podawanego napięcia. Modulacja iglicy tylko manualna daje jakiś skutek. Czy domyśla się Pan że może to być wina...
Membrany sprawdziłeś? Tak samo szczelność połączenia gaźnik-łącznik-cylinder. Świeca też może dawać takie objawy, jest zalewana czy raczej sucha? Tu jest regulacja iglicy http://obrazki.elektroda.pl/5139633200_1...
Żeby można było zacząć stroić, należałoby odblokować regulację iglicy (L) w przepustnicy. Z doświadczenia powiem, że kosy 43 cm³ nie da się prawidłowo zestroić gdyż rozjeżdża się progresja, tj. da się zestroić tylko w określonym zakresie obrotów i obciążeń, a nie w całym zakresie. Te silniki mają skopane strojenie cylindrów, mają przyblokowane...
Drożność sprawdziłem ,ale tutaj raczej będzie chodziło o regulację iglicy niż samego gaźnika? Dodano po 2 A czy ilość jest poprawna?
Sprawdź też kolor świecy po wykreceniu jeżeli jest czarna okopcona to znaczy że silnik dostaje za dużo paliwa , powinna mieć kolor jasny kawowy , oczywiście filtr powietrza musi być czysty . Regulacji możesz również dokonać regulacją wysokości iglicy jest chyba 5 rowków do ustawienia dawki paliwa .
W serwisach nie chcą naprawiać takiego sprzętu, więc wymyślają różne historie. Kilka dni temu był u mnie gość z podobną kosą, wracał z serwisu, gdzie stwierdzili że nie będą się bawić z tym silnikiem, ponieważ im się nie opłaca. W sumie, to pomogło czyszczenie gaźnika i lekka regulacja iglicy, która jest w przepustnicy. Wracając do problemu. Paliwo,...
Kolego nie odstawiaj wiochy wymień ten oring jeżeli jest uszkodzony a podkładka jest mosiężna, trochę inicjatywy. Tu chodzi o twoje i pozostałych członków rodziny bezpieczeństwo.
Sprawdź wielkość szczeliny na świecy. Jak ustawiasz ssanie? Jeśli silnik gaśnie bez dodawania gazu to może podciągnij linkę? Możesz też pobawić się regulacją iglicy w gaźniku.
Napisałem iglica nie zamyka dopływu paliwa. Jak pływak sprawny to spowoduje że iglica zamknie dopływ paliwa. Jak jest uszczelka to ja wymień tą pod iglicą. Jak jest regulacja to prawidłowo ustaw docisk iglicy. Dziurawy pływak wymień go. Filozofii nie ma, masz odpowiedź, znajdź ją w zdaniach powyżej w tym poście. Dodano po 2 Dałem ci link, ale pewnie...
Mam problem mam silnik 152 fmh czterobiegowa 110 4T zmieniłem gaźnik na nowy taki jak był wcześniej oryginalny PZ 19 i teraz jest PZ 19 tak jak niektórzy mówili wyregulowałem pływak i cały czas zmagam się z problemem wylewającego się paliwa przez filtr powietrza silnik nie odpala chociaż że mam najniższą dawkę na iglicy kompresja wiem że jest bo silnik...
Zacznijmy od tego, jaki skuter masz. Jeśli chiński, to gaźnik, względem innego gaźnika może się mooocno rozjechać. To co u kolegi jest cacy, u ciebie może być totalnie źle. Te gaźniki nie trzymają żadnych norm i reguluje się je "na oko". Bo nie ma do czego się odnieść. Czarna świeca oznacza zbyt dużą dawkę paliwa. Schodzenie z obrotów, jeszcze bardziej...
Regulacja gaźnika to coś co trzeba okresowo wykonywać i wskazany jest ciągły pomiar podczas regulacji. Także pojedynczy pomiar na stacji diagnostycznej na wiele się tu nie nada. Jeśli to jest pierwsza regulacja np. po wymianie gaźnika lub jakiejś modyfikacji, może wymagać kilkukrotnego demontażu gaźnika, wymiany dysz, regulacji iglicy, pływaka. Taka...
O którą śrubke ci chodzi ja mam tam tylko dwie śrubki, od obrotów i chyba od powietrza. A co do regulacji iglicy to właśnie nie wiem jak się to robi. Ja tą iglice normalnie włorzyłem i dokręciłem do końca.
regulacja iglicy silnika krokowego jest banalnie prosta i nie potrzeba żadnego diagnoskopu. Trzeba ją wyciągnąć na tyle ze przy zakładaniu silniczka oprze się i zamknie całkowicie przepływ. Przy pierwszym odpaleniu silnik zapali i zgaśnie. Wyłączamy całkowicie zapłon w tym momencie silnik krokowy automatycznie się cofa w położenie tzw. przewietrzania...
Po podłączeniu auta pod tester wynika z opisu, że są dwie opcje: 1 Granica regulacji iglicy pompowtryskiwacza przekroczona. (wtryski do wymiany naprawy) bardzo prawdopodobne 2 obwód pompowtryskiwacza usterka elektryczna w obwodzie. ( tu sprawa prosta, wystarczy docisnąć konektory we wtyczkach pompowtryskiwaczy w głowicy,)
Witaj! Sprawdź linkę gazu czy gdzieś się nie zacina.2 Ustal jak wysoko przy pełnym skręceniu rączki przepustnicy znajduje się tłoczek z iglicą może nie otwierać się całkowicie.Dalej to regulacja iglicy zamykającą dopływ paliwa. Twoje zjawisko tłumaczyć można tylko tym,że dopasował się skład mieszanki,która spowodowała lepsze spalanie lub lepsze paliwo....
Regulacja zapłonu, iglicy w gaźniku i sprawdź, czy powietrze gdzieś nie ucieka.
Witam,no to podpowiem koledze,w środku ,czyli po zdjęciu obudowy jest widoczny elektromagnes w kolorze czerwonym,należy ściągnąć zabezpieczenie przezroczyste taki kapturek i tam jest śruba regulacyjna krzyżak i jak to należy ustawić,włączyć kocioł na grzanie wody i pokrętło reg,temp.ustawić no prawie na minimum,a tą właśnie śrubką regulujemy tak aby...
Myślę że masz tu standardowy problem związany ze strojeniem gaźników przez chińskich producentów. Zazwyczaj to źle ustawiony poziom pływaka, albo dysza główna za mała. Regulacja iglicą ma znaczenie tylko w połowie otwarcia przepustnicy.
Kosa spalinowa Kawasaki TJ45E Gaźnik Walbro WYA-165 Wymieniłem membranę z uszczelkami gaźnika. Teraz pytanie, tam na górze gdzie jest dźwignia do dodawania gazu znajduje się śróbka tj. Do regulacji położenia iglicy. Czy to się reguluje? Z tym że ta śróbka jest jakby plastikowa i ma nie standardowy wzór na śrubokręt coś ala takiego jak ten wyszukany...
Ciemna, ale zalana? Mimo wszystko to jest potwierdzenie, że masz zbyt bogatą dawkę paliwa w stosunku do powietrza. Tak są dostępne zestawy naprawcze gaźników chociażby na alledrogo. Piszesz, że zakupiłeś gaźnik, ale jaki? Są dwa typy z plastikową pokrywką i metalową. Różnią się detalami czyli właśnie jak mówisz brakiem regulacji iglicy, brakiem pompki...
Wychodząc z zalozenia, ze; dysze, regulacja jak i kształt iglicy są dopasowane do panujących warunków (temp. Otoczenia, wysokość n.p.m) to zostaje regulacja śrubą pilot screw - w tym przypadku masz za mało paliwa, wiec wkręć śrubę. Zasada regulacji jest taka: kręcisz śruba sprawdzając reakcje na gaz. Jeśli pomimo wkręcenia dalej robi „buuu” zakładaj...
Witam. Ten trzpień jest wciskany automatycznie poprzez pokrętło regulacji gazu. Spróbuj z obudową i pokrętłem przekręconym na pracę. Pozdrawiam.
Nie ma przyspieszenia kąta. Fakt, cewka jest stara, kondensator dobry, przerywacz nowy, iskra troche sie mi nie podoba - jest jakby słaba, ale przeskakuje za każdym suwem. Mimo zagrzania silnika świeca jest wypalona na czrno a silnik chodzi jakby mu brakowało paliwa. Znajomy mówił mi, że ten motor od początku źle chodził więc dlatego myśle, że to może...
Odświeżam post. Może ktoś wie jaka powinna być dysza główna aby gaźnik prawidłowo chodził? Czy trzeba wykonywać jeszcze inne operacje np, wymiana iglicy, regulacja pływaka, wymiana pozostałych dysz?
to tak sprawdziłem wtyczkę jest ok po podłączeniu diagnoskopu jest usterka p1641 czyli uszkodzenie sterownika ecu (regulacja otwarcia iglicy wtryskiwacza a w czarnej wtyczce z pinu b1 powinien chyba wychodzić minus po włączeniu zapłonu a go nie ma przydał by się schemat tego ecu[/GVideo]
Witam mam następujący problem z moim simsonem założyłem cylinder 50cm roztoczony na 60cm oryginał DDR ale wlot ma 16mm jak gaznik i nie da się ustawić wolnych obrotów .pali ładnie nie dusi się mocy trochę ma .po odpaleniu ma dość wysokie obroty zero reakcji na regulację iglicy czy śrubki na gazniku .wcześniej miał cylinder chyba polski 60cm wlot 18mm...
Ustawienie iglicy, rozwiązało problem.
Witam mam problem z moją honda hm 70 2006. Po jeździe w deszczu moto zaciągnęło wodę. Silnik przepłukałem benzyna, gaznik wyczyściłem złożyłem wszystko i pojawił się problem. Moto chodzi elegancko na wolnych obrotach ale po dodaniu gazu w ogóle nie wchodzi w rezonans i nie ma wysokich obrotów. Dam gazu i zaczyna się dławić przerywać i strzelać z tlumika....
ustaw prawidłowo zapłon ,a sprawdź poziom paliwa lub jeśli jest regulacja na iglicy to opuść ją o jeden ząbek czarna świeca jest z powodu złego składu mieszanki ,jest po prostu za dużo paliwa a za mało powietrza nie szukaj przyczyny w świecach
Blokadami w skuterach mogą być: - pierścień na tulei wariatora - długa tuleja wariatora - zła waga rolek (w niektórych skuterach typu ROMET) - zawirowywacz spalin przy wydechu - zablokowany wydech - brak regulacji iglicy w gaźniku - za mała dysza gaźnika - różowy kabelek wychodzący z modułu CDI (przeważnie różowy, idzie on do przekładni i liczy obroty...
Witam, dziś mam problem z jednośladowym gruzem jakim jest Loncin. Cross nie wkręca się na obroty przed wymianą zaworów jak i po, [ssący był wyklepany], gaźnik ma raczej dobrą ilość paliwa w komorze pływakowej [zamieszcze zdjęcia w odpowiedzi] jedynie co przychodzi mi na myśl regulacja gaźnika na iglicy i mieszanki lecz to robiłem przed wymianą zaworów,...
Kolego sprawdź pływak w gaźniku tj. czy nie ma w nim benzyny, co świadczyłoby o jego uszkodzeniu i wymianie na sprawny. Po kolorze dymu, dławieniu się silnika oraz nadmiernym zużyciu paliwa wnioskuję, że masz za wysoki poziom paliwa w gaźniku (regulacja na iglicy), bądź dziurawy pływak.
Niestety wymiana iglicy nic nie dała. Czy potrfi ktoś powiedzieć jak zmierzyć cewkę zapłonową (tą w iskrowniku) oraz czujnik położżenia wału ? Bo już nic mi do głowy nie przychodzi. Moto ma cały czas zalaną świecę. Regulacja wyskości iglicy też nic nie pomaga i nawet nie reaguje na zmianę położenia iskrowinika względem 3 znaczków na karterze
Moje podejrzenie to jakiś nieodfiltrowany paproch w dyszy paliwowej, lub ogólnie problem ze składem mieszanki- za uboga. Może to być również przestawiona iglica jeśli jest regulowana, ale raczej dysza- przytkana. Jej przeczyszczenie powinno pomóc. Miałem tak kiedyś w Jawce, na luzie się wkręca, trzyma wysokie obroty, ale pod obciążeniem wcale nie idzie....
J Wydawało mi się, że gaźnik jest tak banalnym urządzeniem, że pasuje do większości skuterów w pewnej granicy pojemności skokowej. Masz rację. Pewne natomiast jest, że jeśli producent gaźnika nie przewidział pracy w innym położeniu niż pionowe - to nie uda Ci się go wyregulować. Jeśli jest kompletny, prawidłowo poskręcany to musi działać. O regulacji...
Witam kupiłem nie dawno quada 200 cm3 chińczyka z przebiegiem 1000km , niestety nie wchodzi na pełne obroty ani nie trzyma niskich obrotów. Podczas dodania gazu na maxa nie wkręca się, dochodzi może do 50-60 % obrotów, po puszczeniu gazu trzyma chwilę wyższe obroty po czym spadają do równych niskich obrotów i po paru sekundach gaśnie silnik. Podczas...
Po kolejnych Twoich informacjach, w dalszym ciągu podejrzewam, iż główną usterką będzie nadmierna ilość paliwa jaką otrzymuje silnik. Świadczy o tym m.in. duże spalanie, kolor świecy i słaba moc silnika, a więc gaźnik do przeglądu (pływak, zaworek). .Staszek ma rację. Jeżeli regulacja na iglicy nic nie daje wymien dyszę główną.
bbmotor dobrze mówi, na pierwszym zdjęciu śruba od skladu mieszanki biegu jałowego, na drugim śruba od wolnych obrotów. Skład mieszanki wyższych obrotów ustala się ustawieniem wysokości iglicy na przepustnicy.
A jak gaźnik mozna sprawdzić jak tam praktycznie nie ma regulacji. Zmieniałem tylko położenie iglicy( we wszystkie połozenia).
To jest nowszy typ piecyka i zamiast tej iglicy jest dźwigienka. Nie grzebać przy niej, by źle nie ustawić. Wymienić tylko membranę, wyczyścić filtr, wymienić wszystkie uszczelki i wyregulować zawór powolnego zapalania. W innych typach piecyków (także Junkersach) taka iglica jest.
Witam. Jeśli świeca ''łapie nagar'' to masz za małą przerwe ustawioną na elektrodach.Powodem nadmiernego grzania się silnika może być wiele przyczyn: uboga mieszanka,regulacja gaźnika składu mieszanki paliwowo-powietrznej,położenie iglicy w gażniku, ustawienie zapłonu,zła świeca zapłonowa...Nie wiem w jakim stanie masz silnik bo jeśli bedzie nadmiernie...
Ta klapka, to przepustnica ssania. Zamyka się ją tylko do uruchomienia zimnego silnika. Po uruchomieniu musi być otwarta, inaczej silnik nie będzie działał. Gaźnik posiada jeszcze regulację wysokości iglicy, zaznaczona na zdjęciu, ta mała śrubeczka w środku. Tę pompkę paliwa masz sprawną? Sprawdź czy paliwo przelewa się, do zbiornika, przy jej naciskaniu....
Witam problem polega na tym że nie moge ustawić biegu jałowego w moim charcie. Romet ma podniesioną przepustnice prawie do połowy za pomocą napinacz linki gazu (bo śruba regulacyjna nie daje takiej możliwości) próbowałem regulacji iglicy przepustnicy, brak rezultatu nie wchodzi na obroty, na niskich dławi się. Simeringi zostały zmienione na nowe. A...
Poziom merytoryczny dno. Pół godziny stracone na słuchanie o tym, jak regulacja składu mieszanki biegu jałowego ma ogromne znacznie, bo inaczej silnik nie będzie pracował poprawnie i się zatrze. No i kwintesencja, ustawianie statycznego kąta wyprzedzenia zapłonu „na słuch”. Po pierwsze rozwiązań układowych gaźników są setki, a możliwości...
Na łączeniach gaźnik kolektor , kolektor cylinder jest jakaś nieszczelność, sprawdź to. Co do ssania , na zimno bez ssania nie powinien odpalić, tylko na ssaniu i lekkim gazie. Regulacją śrubką u mnie też nie była taka jak piszą w instrukcji. Wymyj filtr powietrza przy okazji. Od samego początku masz takie problemy z silnikiem czy to się stało dopiero...
Witam. W ten mosiężny sześciokątny element, nad tym czarnym plastikiem, wsuwa się iglica w trakcie poboru CWU. Jest tam uszczelniacz iglicy. Powyższe uszczelnienie do wymiany, iglica co najmniej do oczyszczenia, a jak ma rysy albo jest wytarta, to też do wymiany. Pasowało by też wymienić tam kompleksowo membranę, i pozostałe uszczelki oraz iglice.
Ustawiałem już wszystkie z 3 położeń iglicy i brak poprawy zostawiłem na środku, śruba od regulacji wykręcona 1,5obrotu.
Witam. Problem polega na tym że po przejechaniu simsonem drogi około 12 km ( czyli kiedy silnik jest już nagrzany ) w momencie zatrzymania pojazdu spada on całkowicie z obrotów i nie można go normalnie odpalić. Sposobem jest zdjęcie gumki filtra powietrza i simson zaczyna sie powoli wkręcać jednakże idzie to opornie niżeli jak jest zimny. Próbowałem...
Witam... Mam problem z samochodem Peugeot 106 silnik 1.1 lub 1.4 (Pisze lub bo według dowodu jest 1.4 a np. rozrząd pasuje tylko od 1.1 dziwna sprawa) 2002 rok benzyna. W samochodzie falują obroty na biegu jałowym. (Czasami skaczą sobie do 4 tysięcy czasami zatrzymują się na 1500 z tym bywa różnie). Podczas jazdy nie ma żadnych problemów. Co sprawdziłem:...
Przestaw zapłon najpierw trochę w jedną stronę, później w drugą i zobacz czy to coś zmienia. Jeśli nie, to ja bym się zaczął bawić gaźnikiem, regulacja na śrubie + obniżenie iglicy skoro zalewa. A ta dobra kompresja to tak na oko czy mierzyłeś?
Witam mechanizm wysprzęglający rozrusznik znajduje się po drugiej stronie silnika niż jest sprzęgło. i jeszcze jedno czy po każdej zmianie ustawienia iglicy konieczna jest regulacja składu mieszanki paliwo-powietrze??
Po pierwsze, jeśli silnik będzie cały czas pracował na biegu jałowym to i tak świece pokryją się sadzą i dostaną przebicia. Pilot screw odpowiadają za regulację mieszanki biegu jałowego, czy za regulację powietrza do układu biegu jałowego? Jeśli nadal jest bogata mieszanka, to sprawdź czy szczelne są tłoczki ssania. Regulacja iglic na przepustnicach...
Spróbuj wyregulować gaźnik w następujący sposób: Znajdź śrubę regulacyjną dawki paliwa i wkręcć ja na maxa a następnie wykręć 2 obroty i odpal. Przejedź sie i zobacz co sie dzieje, jak bedzie buczeć lekko odkręcić śrubę regulacyjną i znowu odpal i się przejedź. I tak do skutku. Na początku mozesz spokojnie odkręcać po 1/2 obrotu śrubki ale im bliżej...
A ty uważasz że skład mieszanki reguluje się wyłącznie śrubkami? To niestety się mylisz :) Do regulacji też masz iglicę na przepustnicy (im jest ona wyżej tym bogatsza mieszanka), oraz po przez poziom paliwa w komorze pływakowej. Ta śrubka od niby składu mieszanki, to reguluje skład mieszanki wyłącznie na obrotach jałowych. Wtedy dysza główna prawie...
Regulacja tą śrubą powoduje dostarczenie większej (wykręcanie) lub mniejszej (wkręcanie) ilości powietrza do gaźnika i analogicznie bogatszej lub uboższej mieszanki paliwowo-powietrznej na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku. Wystarczą delikatne obroty. Natomiast dźwignia (A) powinna poruszać się góra-dół zwiększając lub zmniejszając dawkę benzyny...
Inne ciśnienie w gardzielu = inne rozdrobnienie mieszanki = gorsze spalanie i ryzyko przydławiania iskry = czwórkowanie = mniej mocy. Tak tak, wiem o dwusuwach więcej niż ci się wydaje :) Tutaj nie pomoże ustawianie iglicy czy regulacja paliwem wolnych obrotów. Trzeba dobrać nową dyszę do innych warunków pracy, a to nie jest takie łatwe...
Nie jestem pewien,ostatni taki gażnik miałem ponad 25 lqt temu,ale chyba było tak-wkręcasz paliwowo-powietrzną do oporu[delikatnie z tym oporem],odkręcasz dwa pełne obroty i robisz próby przejazdowe.Następne regulacje robisz o 1/3 obrotu przód/tył.oczywiście spoczynkowe położenie przepustnicy +wysokość iglicy też trzeba ustawić.Stare fachury wkręcały...
Sprawdź świecę, bo wydaje mi się że dostaje za dużo paliwa. Ratuje cie regulacja gaźnika tzn. ustawienie iglicy, zmiana dyszy, jak wiadomo jest to całkiem inna konstrukcja cylindra w porównaniu do oryginału. Myślę że cylinder został odpowiednio założony?
Problemem może być np. nieszczelny pływak, który tonie i podnosi stan paliwa. Możesz podregulować "języczek" na pływaku o ile jest metalowy. Jeśli pływak jest szczelny, to pozostaje regulacja poziomu paliwa na iglicy i sprawdzenie stanu zaworka odcinającego dopływ paliwa. Z ciekawości zapytam, czy masz zwyczaj zamykać paliwo kranikiem i czy jest on...
Ok okazało się że po pierwsze mam uszkodzone ssanie w gaźniku po drugie pierścień na iglicy ten do regulacji jej wysokości był o kilka ząbków za wysoko przez to sama przepustnica była też wysoko. Wsadziłem gaźnik kolegi I śmiga. Dziękuję wszystkim za pomoc.
Mniejsza śrubka po lewej powinna być wykręcona ok 1,5 do 2 obr., tą po prawej ustaw wolne obroty. Ważna sprawą jest położenie iglicy w przepustnicy, jeżeli jest regulacja to na początek ustaw w środkowej pozycji.
Czujnik położenia iglicy na wtryskiwaczu naprawiony?
Silnik bryka jak dawniej! Cała przyczyna tkwiła w niedrożnym układzie niskich obrotów. U mnie pewnie coś przytkało iglice od regulacji składu mieszanki. I stąd całkowity brak wolnych obrotów.
Witam mam Yamahę, silnik 4T, problem jet taki, że po dodaniu gazu silnik gaśnie. Odpalam normalnie na ssaniu, chodzi dobrze, dam więcej ssania to wchodzi na wysokie obroty, a po ruszeniu manetką gazu nie wchodzi na obroty tylko gaśnie. Sprawdziłem już: -na dwóch świecach to samo -wyczyszczony filtr powietrza, bez filtra chodzi tak samo(przytykałem ręką...
A czemu nie wymienia się samej iglicy? ( elementu na żółto)? Jest tam przecież część nagwintowana, a wydaje mi się że byłoby to prostsze rozwiązanie. A może jest jakiś sposób na odblokowanie tej iglicy ( wd40?)
To jest komar on nie ma regulacji paliwa w komorze pływaka jest tylko na przepustnicy regulacja iglicą ona jest na środku
Ponawiam temat. Te same objawy. Po czyszczeniu gaźnika silnik wchodzi od razu na wysokie obroty i nie można nic wyregulować. Mam wrażenie że podobnie linka przy iglicy jest bardziej napięta. Co można zrobić żeby to ogarnąć?
Regulacja gaźnika nie polega tylko na kręceniu śrubką, jest jeszcze ustawienie iglicy, zmiana samej iglicy, kilka dysz w gaźniku i nawet doświadczony mechanik może mieć problemy z prawidłową regulacją gaźnika. Dodatkowo wiesz że zakładając ten filtr zabijasz motor? Oryginalny filtr jest schowany w plastikowej puszcze która chroni przed dostaniem się...
Tak i regulację gaźnika po procesie docierania wtedy też. Owszem, ale odwrotnie niż myślisz. WSK na dotarciu oprócz zwiększonej ilości oleju w paliwie miała jeździć na bogatej mieszance, czyli iglica miała być podniesiona (dostawała więcej paliwa), a nie mniej bo nie ma go z czym spalać. Regulacja po dotarciu polegała na obniżeniu iglicy (przestawieniu...
Dostaje za dużo paliwa, spróbuj regulacji iglicą (ponieść o ząbek w góre) i tą śrubką do regulacji powetrze-paliwo.
Jedynym sposobem na mniejsze spalanie jest obniżenie iglicy i regulacja gaźnika lub wymiana dyszy głównej na mniejszą. A powiedz ile ci idzie (KM/h) i do jakich obrotów podchodzi podczas jazdy jeśli masz możliwość sprawdzenia? Wymiana modułu spowoduje ale nie koniecznie wzrost obrotów max a co za tym idzie większym spalaniem ale też przyśpieszeniem...
Słuchać że on "chce" się wkręcić, ale nie może. Wygląda na to że go konkretnie zalewa. W gaźniku PZ20 da się nieco "opuścić poziom paliwa". Musisz podgiąć blaszkę na pływaku tak aby pływak nieco szybciej odcinał paliwo. Taka regulacja działa na całym zakresie prędkości obrotowej i jest niezależna od ustawienia np iglicy czy śrub regulacyjnych. Tylko...
Może być również awaria mikroprzełącznika jeśli wcześniej był wyciek wody z armatury wodnej (zaciek na czarnym płaskim elemencie od spodu z małą zaślepką). Oczewiście zacinanie się iglic góra-dół i regulacja ma znaczenie. Tuleje z góry i z dołu muszą być przesmarowane, nie może być zacieków i zawapnień. Dotyczy to również iglicy w armaturze gazowej...Właściwa...
Właśnie zacząłem czyścić ten gaźnik i problem jest taki że oring iglicy regulacji składu mieszanki i spustu paliwa z komory, wyciągnął się i teraz nie da się tego złożyć. Co zrobić? czy jak podgrzeję oringi to pod wpływem temperatury i nacisku skurczą się do właściwej wielkości? Czy można zastępczo zrobić\złożyć na silikon czerwony? trochę mało danych...
Pompy nie sprzwdza sie na oporność. Tylko badanie na stole pozwala ją w pełni zdiagnozować. Niestety nie wszystkie warsztaty mają przystawki do stołów aby ją wysterować. Jak będziesz wymieniał ten wtyskiwacz sprzwdz pozostałe wtryski. (wystarczy regulacja lub wymiana koncówek. Jeszcze jedno przy uszkodzonym czujniku iglicy silnik czsami przerywa i chodzi...
Układ zasilania trzeba sprawdzić pod kątem lewego powietrza. Uszczelniacze wału korbowego kiedy ostatnio były wymieniane? W jakim są stanie? Wszelkie podzespoły gaźnika trzeba zdemontować, umyć w myjce ultradźwiękowej, osuszyć i ponownie złożyć. Zawór membranowy sprawny? Jaki kolor elektrod świecy zapłonowej? Czy po zmianie pojemności skokowej gaźnik...
Dźwignia iglicy jest prawidłowo. Tylko kwestia regulacji, dla gaźnika Walbro HDA powinno być na płasko z płaszczyzną uszczelki. Uszczelka i membrana prawidłowo. W drugim poście jako pierwsza ma przyjść foliowa membrana, a następnie uszczelka i dekielek.
Tak jak wyżej.. Ustaw tą iglicę i śrubkę od powietrza oraz sprawdź czy nie ma wycieków z gaźnika. Sprawdź również stan samej iglicy czy nie jest jakaś szlifowana czy coś.. Jeżeli masz do niej wątpliwości, to kup nową - groszowe sprawy a będziesz miał spokój ;) Pamiętaj, że zły stan pierścieni, tłoka oraz gładzi cylindra również przyczynia się do większego...
No to teraz odkręcaj gaźnik to tylko dwie śrubki uważaj na cięgna i sprężynki które są do niego dołączone, ładnie to wypnij na dole masz jedną dużą śrubę centralną za nią pływak i dysze i z boku jak jest tak stara to jeszcze będziesz miał iglicę do regulacji składu mieszanki. Dokręć policz ile obrotów dokręciłeś jak będziesz składał po czyszczeniu to...
Kolejny specjalista mechanik stroiciel gaźników się znalazł, dla którego regulacja tuningowego gaźnika polega na pokręceniu dyszą powietrza/mieszanki biegu jałowego i ustawieniu obrotów biegu jałowego. Ewentualnie przestawienia zapinki na iglicy obciążenia częściowego. Życzę powodzenia.
Najlepiej reklamuj ten silnik u sprzedawcy jak kupiłeś nówkę. Regulacje w gaźniku masz jeszcze poprzez spinkę na iglicy ale wszystkie zestawy nowe maja ją tak samo ustawioną i palą. Może go też zalewać A bez tłumika odpala ? Uszczelka Pomiędzy cylindrem a gaźnikiem jest ?
O ile dobrze pamiętam to ustawienia zapłonu: odstęp elektrod świecy 0,4-0,6 mm, maks. rozwarcie styków przerywacza 0,3-0,4 mm, początek otwarcia styków (moment w którym spomiędzy styków da się wyciągnąć bibułkę papierosową) 3 mm przed GZP. Zakładam że wyczyściłeś i sprawdziłeś drożność dyszy głównej (mosiężna tuleja u spodu gaźnika) i dyszy biegu jałowego...
Próbował, kolega regulacji składu paliwa/powietrza? Śruba jak dobrze pamiętam powinna być wkręcona do końca i wykręcona 1,2 obr. (mogę się mylić) wygląda to przy pełnym gazie dostaje po prostu za dużo paliwa względem powietrza (regulacja iglica, ewentualnie tą śrubą). Najlepiej nastawić iglicę na środkowy rowek i regulować śrubką. Pozdrawiam. :)
Witam wiem że się jej nie wykręca ale z ciekawości wykręciłem i wkręca się elegandzko po wkręceniu wykręciłem 2.5 obrotu i to samo plywak nowy iglicy nie ma jest kulka i wszystko z nią ok z iglica też kombinowałem na wszelkie sposoby i nie pomaga
najczęściej w tych motorowerach nie ma niczego co można by regulować. Skład mieszanki nie do ustawienia poziom paliwa też. Jedyne co można regulować to obroty biegu jałowego czasami położenie iglicy Napisz ile jest śrub do jakiejkolwiek regulacji. Jeżeli w gaźniku nie było "grzebane" to po za czyszczeniem lepiej nic nie robić
regulacja iglicy gaznika simson regulacja iglicy skuter regulacja iglicy
jaeger licznik peugeot przegub wewnetrzny przekaźnik hager
lodówka samsung wyświetlacz temperatury dobra turbina wiatrowa
Jak sprawdzić czujnik zmętnienia wody w zmywarce? Samsung Galaxy M21 – zapomniane hasło, tylko połączenie alarmowe, jak odblokować?