Rozwiązaniem jest falownik, nim sterujesz prędkością jak i kierunkiem.
Pomyliłeś zupełnie pojęcia. Na rysunku miejsce przez Ciebie zaznaczone to nie żadna śrubka tylko metalowy króciec na który wsunięty jest wężyk gumowy i to nie ten króciec się ma poruszać tylko sztanga wychodząca z lewej strony gruchy czyli "bączka" w zależności od tego jakie podciśnienie jest podawane wężykiem do tej gruchy. Na rysunku masz schemat...
Czyli tak na chłopski rozum, INT2 służy tylko i wyłącznie do "zwierania" odpowiednich styków w mostku H określając kierunek przepływu sygnału PWM tzn. Czy PWM biegnie przez zaciski S1 i S3(w lewo), czy przez S2 i S4(w prawo)? Oczywiście PWM może być na INT2, tak więc sterujemy kierunkiem za pomocą INT1? Nie, NIE, Nie!!! Jest to absolutnie błędne rozumowanie......
Piano Craft to nazwa zarezerwowana dla serii wież Yamahy gdzie głównym kierunkiem ich "rękodzieł" jest właśnie bardzo wysoka jakość dźwięku, czyli to czego szukasz :D a nie sprzętu estradowego, czyli samej mocy :) (at)Marios221: Poza tym nie wiem dlaczego kolega Koren podał zestawy lecz nie napisał wrażeń z odsłuchu wydaje mi się ze najprościej podał...
nie kręci silnikiem bo nie widzi płyty zacznij od czyszczenia lasera mały poradnik z nieznanego żródła: Określenie przyczyn błędnej procedury startu Po pierwsze, należy sprawdzić czy dysk znalazł się na właściwym miejscu. W tym celu należy sprawdzić działanie mechanizmu otwierającego i zamykającego szufladę, przez przynajmniej dwukrotne powtórzenie...
czy on powinien być w uchwycie czy przed, Chyba oczywiste, że ma siedzieć w uchwycie
Rozebrac konsole srodkowa i sprawdzic czy linki sa na swoim miejscu od sterowania klapami i czy cos jest nie pourywane bo pisałes ze samochod uzywany wiec moze ktos w nim grzebał
Mam problem z wentylatorem pieca jak i z kierunkiem obrotów dmuchawy. Wentylator kręci się w drugą stronę i nie wiem jak to zmienić. Zamieniałem kable od kondensatora na odwrót niestety nic to nie zmieniło, na chwilę zamieniłem kabel od kondensatora który jest wpięty na fazę z kablem na neutralny, wentylator tylko buczy. Śmigła raczej nie da się obrócić....
https://www.rclio.com/headlight_adjustme... Instrukcja po angielsku, sekcja III. Jak widać na rysunkach pod odnośnikiem śrubka do regulacji horyzontalnej jest wrednie ukryta i instrukcja zaleca zdemontowanie nadkola.
Dodatkowy rezystor w szeregu z potencjometrem jest jedynie zabezpieczeniem przed możliwością zwarcia R26, a taki stan wystąpiłby w przypadku osiągnięcia końca regulacji. Po prostu zwarcie w/w rezystora to zwiększenie napięcia ponad 70, może więcej woltów, czego mógłby nie przeżyć tranzystor kluczujący przetwornicy (nasycenie rdzenia transformatora)....
Dziękuję za schemat, tak posiadam właśnie ten zawór i właśnie mam go podpiętego w ten sposób. Jednak mam problem, mianowicie zawór jest wpięty w instalację w taki sposób, że złącze A jest na wężownicę, czyli CWU, a złącze B na bufor, czyli CO. Problem jest taki, że po włączeniu zasilania papy i ustawieniu na grzanie CO i CWU, domyślnie zawór zamiast...
Cześć, dorwałem silnik od pralki i chciałbym wysterować jego obroty oraz kierunek. Co do obrotów to prosta sprawa: pomiędzy silnikiem a źródłem zasilania będzie regulator mocy. Natomiast chciałbym elektronicznie sterować kierunkiem obrotów (oraz startem/zatrzymaniem), np. przez mikrokontroler typu arduino. Chcę wykorzystać 4-kanałowy moduł z przekaźnikowy...
nie trzeba demontować pół samochodu,a jedynie dobrze zerknąć pod deskę
Mostek H, czyli cztery MOsfety i do tego sterownik PWM, np TL949, albo nawet NE555, tylko że to motanie. Są dedykowane układy do sterowania mostkiem, z tymże nie znam dokładnej nazwy.
Witam, w moim aucie (Jeep) chciałem wymienić diody podświetlające w panelu klimatyzacji bo się poprzepalały z wiekiem.. Po wlutowaniu nowych jednak pojawił się problem regulacja temperatury i nawiewów. Wszystko działa, ale po chwili przestaje działać właśnie sterowanie kierunkiem nawiewu i potencjometr temperatury. Co ciekawe kiedy włączę światła wszystko...
Zależy jaki prąd pobiera ten silniczek, ale zakładając że do ok. 2 A to taki motocyklowy 6Ah powinien ci starczyć na parę godzin odśnieżania. Mam nadzieję że pomogłem. Pozdrawiam KuReK93
przekaźnika zewrze styk ZW. Raczej ZF zwierany do minus zasilania. No i fajno jest. Brawo Wy. A czy wzięliście Panowie pod uwagę, ze stary silnik był silnikiem komutatorowym i prędkość obrotowa była regulowana napięciem zasilania, a ten nowy to BLDC i wymaga oddzielnego potencjometra i napięcia zasilania o stałej wartości 24VDC. A to zdaje się jest...
Tu nie chodzi o sterowanie prędkością silnika wentylatora tylko zmianą kierunku obrotów silnika Wprowadzenie Rozumiem, że Twoim celem jest zmiana kierunku obrotów silnika, a nie regulacja jego prędkości. Zmiana kierunku obrotów silnika jest kluczowa w przypadku sterowania żaluzjami, gdzie konieczne jest zarówno otwieranie, jak i zamykanie. Poniżej...
To jest kwestia, czy ma być regulacja liniowa (i straty mocy), czy PWM (klasa D z wykorzystaniem magazynowania energii w indukcyjności cewki do zmniejszenia strat mocy). Możliwość działania w klasie D zależy od indukcyjności tych cewek - im mniejsza, tym większa musi być częstotliwość przełączania.
W śmigłowcach jest specjalny system do automatycznego przestawiania łopat głównego wirnika. W śmigłowcach ma to całkiem inne podłoże i związane jest z fizyką napędu. To o czym mówisz nie istnieje, żadnej automatyki nie ma. W śmigłowcu jest tzw. skok stały (sterujący wysokością) oraz skok okresowy (sterujący kierunkiem). Skok stały reguluje wysokość...
Witam Ktoś tu chyba przesadził z tą ilością procesorów. To jest przecież banalnie prosta sprawa. Do 576 diod wystarczy 6 rejestrów przesuwnych. O 14 czy 15 wyjściach nie ma co gadać 2 układy tych rejestów załatwiają sprawę z nawiązką. Teraz w zależności obsłużą albo 16 diod albo 64 jeśli zrobi się to na zasadzie matrycy. -- pozdrawiam
Sprawdź filtr pyłkowy, bo w xsarze w wersji bez klimy jest on na wylocie z wentylatora, tuż nad nogami pasażera, z prawej strony - wewnątrz auta. To że ktoś ci pisał by sprawdzić skuteczność nadmuchu - czy na WEW jest to samo co ZEWN, to w xsarze się nie sprawdzi. Dlatego że tu filtr jest nie na podszybiu we wlocie powietrza, lecz na wylocie wentylatora....
Jeśli chodzi o samą regulacje prędkości silnika DC. Mały silnik przeważnie ma strumień wzbudzenia generowany za pomocą magnesu stałego więc nie masz na to wpływu. Jedynym sposobem sterowania prędkością jest zmiana prądu twornika (czyli zmiana prądu na zaciskach silnika). Jeśli chcesz regulować prędkością i kierunkiem potrzebny jest mostek H (jak czytałeś...
Samochód naprawiony. Napisze pokrótce co było przyczyną. Układ zawieszenia pneumatycznego w tym samochodzie jest układem zamkniętym, kompresor służy tylko do ew. korekty ciśnienia w układzie. W korpusie kompresora znajdują się dwa zawory sterujące kierunkiem przepływu powietrza. Jeden jest odpowiedzialny za napompowanie akumulatora ciśnienia i drugi...
Problem rozwiązany, pow. schemat dotyczy instalacji auta bez klimatyzacji. W wersji z klimatyzacją jest jeszcze jeden czujnik temp. w nagrzewnicy. Problemem był niedziałający potencjometr na płytce 8036 przy regulacji kierunkiem przepływu powietrza. Wcześniej nie myślałem że ma jakiekolwiek znaczenie, ponieważ ta regulacja jest ręczna. Jednak okazało...
Termistor chyba łatwiej obsłużyć? W AVT1314 masz generator do sterowania silnikiem krokowym 12V 1A. Układ może sterować prędkością i kierunkiem obrotów. Pozostaje przy klapie ustawić czujniki położenia, które zatrzymają silnik przy czujniku. W prostej wersji można odciąć zasilanie silnika lub ustawić sygnał stop. Do tej płytki trzeba jeszcze doprowadzić...
Czy faktycznie da się, wysterować za pomocą mikrokontrolera silnik, wykorzystując jedynie dwa mosfety? Normalnie się nie da. Chyba że: 1. Masz do dyspozycji symetryczne zasilanie. Lub: 2. Jest to silnik bardzo małej mocy. Ewentualnie: 3. Jeżeli regulacja obrotów nie jest wymagana, Mosfety mogą sterować przekaźnikami które zmieniają kierunek. 4. Użyć...
Moje może prozaiczne pytanie, po co tych dwóch fachmanów musiało ingerować (regulować) instalację? Jak silnik chodził przed regulacją? Dlaczego o to pytam, ponieważ od ponad 10 lat jeżdżę sprofanowanymi (zagazowanymi) samochodami i z własnego doświadczenia właśnie z taką instalacją, że jak instalacja zaczyna szwankować, to nie należy jej regulować,...
Ale tu mowa jest o energii biernej. Póki co, jako indywidualny odbiorca energii płacę tylko za energię czynną. Więc po co mi korekcja PF? Dodano po 2 W przypadku odbiorców indywidualnych, jak wspomniałeś, płacisz głównie za energię czynną. Korekcja współczynnika mocy (PF) jest bardziej istotna dla odbiorców przemysłowych, którzy płacą zarówno za energię...
Bardzo ciężki i złożony przypadek. Kocioł stary ~10 lat. Nie wiadomo jak i przez kogo używany. Jak często serwisowany i czy często była dopuszczana woda do CO. Po takim czasie często dochodzi do zakamienienia i zabrudzenia głównego wymiennika ciepła od wewnętrznej strony wodnej. Przez to zmniejszają się przestrzenie do przepływu wody, słabnie pompa...
Trochę dziwne, ponieważ on ma chyba suwak na środkowej nóżce, więc jak byś nie wlutował, to powinno działać. No może zmienił by się kierunek regulacji prądu. Aby było elegancko, to powinien rosnąć przy obracaniu zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara. Nie pamiętam jak jest u mnie, grunt, że regulacja działa.
Pewnie trzeba będzie zastosować przekaźnik, inne zasilanie, mocniejszy motor. Opiszę rezultaty. I pewno wtedy przestanie działać. Ten silnik albo cos co jest z nim razem na osi może poza napędem być także czujnikiem prędkości i kierunku ruchu. Rozumiem twoja niechęć do dzwonów bo mechanicznie są inna ale ich sterowanie pasuje do takich zastosowań....
1. Regulator PWM obrotów silnika DC itp. na NE555 – PCB https://obrazki.elektroda.pl/4186133000_... Sprzedaję płytkę PCB mojego autorstwa - regulator PWM oparty na NE555 wraz z tranzystorem MOSFET. Prosty, mały i tani regulator PWM na NE555. Wymiary płytki to niespełna 16×18 mm. Można użyć go do wysterowania silnika na 12V, modułu Peltiera,...
Witam Z tym, że bingo na 80%. :D Ja jestem zgodny człowiek i uważam, że to jest i tak znakomity wynik. Do nieomylności i jedynie słusznej racji raczej sobie pretensji nie roszczę. Natomiast domniemanie jak to się dzieje u Fran z tymi "stojącymi" podzielnikami mam za mocno prawdopodobne. Natomiast jak się do tego wszystkiego dobrać procesowo ? To jest...
Witam serdecznie. Chcę zaprogramować układ sterujący silnikiem prądu stałego (bedą podłączone 2 silniczki). Układ ma być sterowany PWM-em. Chciałbym aby była możliwość sterowania wypełnieniem poprzez UP i DOWN, oraz kierunkiem obrotów DIR1, DIR2. Proszę o jakies wskazówki od czego zacząć. Z góry dziękuję. Poniżej zamieszczam swój pomysł na schemat układu....
widze tu prawdziwych znawców . wiec mam pytanie jak wyliczyc dawkie Dodano po 2 1. Pomiar oczekiwanego obciążenia na podstawie położenia pedału gazu pozwala na określenie zapotrzebowania na ładunek (powietrze i paliwo). System usiłuje wymusić masę powietrza odpowiednią do położenia gazu. 2. Pomiar masy docierającego powietrza, jakie udało się wymusić...
manipulator potencjometryczny 2 osiowy, płynna regulacja prędkości i zmiana kierunku obrotów. Wychylenie lewo/prawo odpowiada za jeden silnik, zaś góra/duł za drugi, czyli silniki niezależnie działają od siebie.
Konstrukcja stołu wygląda mniej więcej tak: https://obrazki.elektroda.pl/8906972900_... Na tym obrazku jest widok od boku. Całość ma może 30 cm szerokości, więc jest to mały stół. Obracając śrubę na środku podnosi się on i opada. Obecnie jest tam założona zwykły pręt gwintowany o odpowiedniej średnicy, także skok śruby jest dość mały....
Pracę zacznij od sprawdzenia czy pompa nie jest zapowietrzana, oraz czy masz powietrze w zbiorniku i czy jego ciśnienie jest prawidłowe. Zdjęcie pierwsze : do regulacji ciśnienia włącz.- wyłącz. służą te dwie nakrętki na dłuższym i krótszym gwincie w regulatorze , pod którymi znajdują się sprężyny. - regulacja ciśnienia włączania to dłuższa śrubka:...
W polifcie standardowo pęka połączenie serwa z dźwignią regulacji kierunku nawiewu, pęka taki sześciokąt w dźwigni w którym siedzi oś serwa. Całość dostępna po prawej stronie pod deską. Sprawdź czego brakuje na dmuchawie, plusa czy masy.
Regulacja kierunku nawiewu i temperatury realizowana jest przy pomocy klap i sterujących nimi silniczków krokowych. Z poziomu panela sterującego można zrobić test i kalibrację układu. Szukaj na forum 203 (polskim) - tam wszystko jest.
Czy obracasz wałem zgodnie z kierunkiem pracy? Obracając w kierunku przeciwnym mogą być takie objawy.
Można jeszcze włączyć silnik w mostek 4 tranzystory i sterować zarówno prędkoscią obrotów silnika jak i kierunkiem obrotów lewo/prawo A jakby ten mostek 4 tranzystorow wygladal? Schemat pokazujący idee takiego mostka wrzucam w załączniku. Lepszym pomysłem było by zastosowanie tranzystorów PNP od strony plusa ale wtedy skomplikuje sie troszke sterowanie...
Dziękuję za odpowiedź. Czytnik jest typu: SOH-AAV, cały mechanizm: CNS-B35V66F. Zamówiłem jedno i drugie (za jedną przesyłką). Wymienię tylko "główkę" i jeśli pomoże będę miał mechanizm na rezerwę. Temat do którego podałeś link, czytałem oczywiście wcześniej i teraz ponownie. Jest tam wiele cennych informacji, ale ja jako początkujący w tej dziedzinie...
czy tą sterowke można naprawić np wymienić potencjometr ? Potencjometry odpowiadają za regulację temperatury i prędkości dmuchawy nawiewu, za regulację kierunku nawiewu odpowiedzialny jest przełącznik.
Witaj. Dziękuję za odpowiedź. Mostek H to już mam dawno zbudowany, tranzystory dobrane, uC tez mam, mam drivery, chiodzi mnie tylko o sam program. od storny hardwera nie ma problemu, natomiast nie jestem mistrzem w prorgamowaniu i potrzebuje rozwiązanie softweareowe. Regulacja obrotow i predkosci za pomcoą przyciskow, regulacja PWM. Pozdrawiam.
Nie mam akurat takiej, ale mam podobną (POWER CLASS 500 W) a wyłącznik wygląda na identyczny: FA2-4/1BEK - czy taki sam masz wyłącznik - popatrz na drugą stronę na symbol? http://obrazki.elektroda.pl/8680544000_1... Jeżeli przewody 3 i 4 lecą z tylnej cewki a 5 i 6 z przedniej cewki , 1 z górnej szczotki, 2 z dolnej szczotki, to u mnie...
Witam, Sterowanie tego typu małymi silnikami trójfazowymi według mnie to całkiem dobry pomysł. Lepsze właściwości można uzyskać przy sterowaniu PWM (brak tętnień momentu) jednak dla układów małej mocy nie zawsze się to opłaca. W przebiegach 1 2 3 które lesiulesio pokazujesz nie ma symetrii i trzeba by było je poprawić, tz przebieg 2 zostać zanegowany....
Program powinien wyglądać mniej-więcej tak: wsunięcie sklejki - np. czujnik na wejściu przed pierwszym wałkiem - zaczyna napędzać wałki. po wejściu na pierwszy wałek "chwyta" czujnik między walkami: od teraz napęd jedzie do przodu; sklejka jest prasowana przez drugi wałek na zakładany margines. po wymiarze zatrzymuje się i cofa o wymiar, znów zatrzymuje...
Skoro jest potek to na pewno była regulacja prędkości. Do samego sterowania przód tył nie trzeba używać żadnego mikroprocesora. Wystarczą 2 komparatory + potki o zadania wartości progowej. Jak już chcesz wstawić tam mikroprocesor to zrób układ nie tylko z kierunkiem ale również z regulacją prędkości - PWM. A do analizy położenia - jak napisano - można...
sterowanie kierunkiem silnika sterowanie kierunkiem obrotów sterowanie prędkością kierunkiem
odbiornik dwukanałowy yaris opony flashowanie android
robot sprżatajacy agregat prądotwórczy instrukcja
Schemat elektryczny wiertarki Promotech PRO-30 Kapiąca benzyna z filtra paliwa w opryskiwaczu Demon - przyczyny i rozwiązania