sprzedawca zapyta o: wielkość (dla walcowych M5,M8,M12,M18,M30) są jeszcze prostokątne zasięg (w mm) zależy od wielkości rodzaj czoła ( wysunięte, zabudowane) zabudowane łapie na wprost, wysunięte trochę po bokach. Osobiście preferuję zabudowane. zasilanie ( zazwyczaj 10-30V) Ilość przewodów (2,3 przewody ) dla Ciebie 3 rodzaj wyjścia (npn,pnp) dla...
Dzięki! Czy te diody pełnią funkcję przepięciową, dobrze rozumiem? Dokładnie. Tranzystor NPN sterujący przekaźnikiem może być dowolny małosygnałowy ( BC238,548 itp. ). Mosfeta trzeba dobrać do prądu silnika, tak samo dioda w drenie tranzystora. Jeżeli sterowanie będzie bezpośrednio z mikrokontrolera, to tranzystor z jak najmniejszym Ugs ewentualnie...
Można np. w taki sposób jak na schemacie. Jeżeli chodzi o źródło zasilania nie da się ustawić tak przekaźników aby było zwarcie. Gorzej z silnikiem. W momencie gdy oba przekaźniki są wyłączone (albo włączone) zaciski silnika są zwarte. Gdy silnik się obraca i odłączymy od niego źródło zasilania - zachowuje się jak prądnica. No a gdy zewrzemy jej zaciski...
Poszukaj czegoś takiego co sie nazywa "mostek H". Znajdziesz na pewno jak sterować kierunkiem obrotów silnika.
Jaki to silnik. Typ albo chociaż zdjęcie tabliczki znamionowej i zaciskowej .
(at)mampytanie Koleżko, odpuść, bo piszesz bzdury i to szkodliwe. Skąd wiesz, jakie napięcie potrzebne jest na wejście sterowania kierunkiem względem masy? Ja myślę, że standardowe 5 V= i wg twojej "idei" kosztowny silnik zostanie zniszczony. Tutaj bez dodatkowego zasilacza 24 V= się nie obejdzie, ewentualnie "wyciągnięcia" 24 V= bezpośrednio z zasilacza...
Witam, typowy silnik krokowy (impulsowy) - bipolarny stosowany w mechanizmach zegarków stabilizowanych rezonatorem kwarcowym ... :D Produkowane są specjalizowane układy scalone do sterowania, np. polskie; MC1210N i MC1211N. Pozdrawiam
Przełącznik dwu pozycyjny sześciopinowy. Łączysz wszystko jak na schemacie. http://obrazki.elektroda.net/93_12673431...
Sprawdzałem w nocie katalogowej IRF530 jak i IRF 9530 powinny sobie poradzić z takim napięciem. Kolego W czasie wyłączenia napięcie na Bramce wzrasta do 36V co ubija tranzystor. Prąd drenu i napięcie żródło-dren to 2 z 10 parametrów które determinują zastosowanie elementu.
zamiast myStepper.step(abs(xAxis/10)); wstaw myStepper.step(xAxis/10); Nic to nie dało
Mam silnik na 12V i będzie on załączany z pilota. Na pilocie są 2 przyciski: Lewo i Prawo. Z modułu z pilota wychodzą dwa kable, które odpowiadają za sterowanie pilotem poprzez napięcie. Kiedy nacisnę na przycisk Lewo, na kablu nr 1 pojawia się 12V, kiedy puszczę przycisk, napięcie znika. Analogicznie z przyciskiem Prawo: wciskam i na drugim kablu nr...
Witam,tu jest opisane jak podłączyć silnik od automatu i jak zmieniać obroty http://elektryk.ovh.org/readarticle.php?...
To napięcie 12V to jest napięcie cewki tego przekaźnika. W prawdzie nie oglądałem jego karty katalogowej ale jeżeli jest to przekaźnik samochodowy to jego cewka jak i styki na pewno jest przystosowana do napięcia 12V (14,4V). To prawo / lewo to przykład sterowania tymi przekaźnikami. Oczywiście jeżeli w Twoim przypadku będzie to zmiana polaryzacji napięcia...
Podłączyłem silniki według schematu powyżej. Silniki się kręcą, są bardzo silne (przekładnia około 100/1, na wyjściu uzyskują jakieś 15rpm), ale są dość głośne (buczą), po kilku minutach jałowej pracy robią się ciepłe. Czy tak powinno być, czy może jednak powinny być inaczej podłączone?
Wszystkie układy PWM rozwiązują ten problem. W tym wypadku układ z mostkiem H będzie najlepszym rozwiązaniem.
Nie należy przełączać prawo -lewo dopóki silnik się nie zatrzyma . Inaczej kiszka. Stosując Przełącznik P - 0 - L nie mamy problemu. Można również dołożyć przekaźnik czasowy. jerzyp2015 w podanym przez Ciebie przykładzie, o ile dobrze się przyjrzałem to przed każdą zmianą kierunku obrotów należy wcisnąć przycisk 0.
Pomierz rezystancje miedzy polaczeniami.
Czy to jest w ogóle możliwe żeby użyć jednej masy i przełączać tylko plusem kierunkiem obrotów silniczka? Nie, ale poczytaj na temat "mostek H silnik". Wujek Googlewski prawdę Ci powie.
Zrobiłem zadanie za Ciebie. Podłączasz silniki do drivera, który potrzebuje sygnałów: - dir - kierunek ruchu (ruch w prawo/lewo) - step (pul na rysunku) - wykonaj krok (wykonaj krok/stój w miejscu) - enable (opcjonalnie) - aktywuj/deaktywuj driver (również włącza/wyłącza "hamulec") https://obrazki.elektroda.pl/1810850400_... W programie...
Witam Taka moc dla mostka H to nie jakieś straszne wyzwanie, kwestia doboru elementów. Za sklejanie styków w tym układzie odpowiedzialna jest dioda D4, przez nią płynie prąd hamowania. Bez kondensatorów i dodatkowego zabezpieczenia tranzystora Q1 możesz szybko popsuć ten tranzystor. Wadą tego układu jest to, że jeśli tranzystor Q1 zostanie uszkodzony...
https://obrazki.elektroda.pl/2007395800_...
Witam. Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak można realizować dowolną zmianę kierunku ruchu w silnikach jednofazowych? Witam. Dowolnie nie można. Możliwe jest tylko albo w prawo, albo w lewo. :D Należy zamienić końcówki jednego z uzwojeń. Andrzej
Złe połączenie, podłącz przewód biały nie do czerwonego tylko do zielonego. Zmiana obrotów to zamiana przewodów uzwojenia pracy zielonego z czerwonym lub przewodów uzwojenia rozruchowego żółtego z białym.
Schemat połączenia wygląda tak
jaki jest najprostrzy sposob by silnik krecil sie raz w jedna strone a raz w druga ??
Q1-Q4 są włączone źle. Przepraszam, ale nie rozumiem w jaki sposób maiły by być połączone. Sterowanie musi dawać sygnał 24V, a wtedy tranzystory muszą wytrzymać takie napięcie Vgs. W takim razie jak znaleźć takie tranzystory, by spełniały wymogi. Po co podwójne tranzystory? Zasugerowałem się obwodem znalezionym, gdzieś w internecie, gdzie dla 24VDC...
Witam forumowiczów, posiadam silnik elektryczny 500W 24VDC wraz ze sterownikiem oraz manetką. Chciałbym nie tylko sterować obrotami silnika ale również kierunkiem obrotów. Mogę to w sumie zrobić za pomocą przełącznika DPDT ale jednak takie rozwiązanie nie jest zadowalające. Najlepszą opcją byłoby zbudowanie bądź kupno jakiegoś joysticka jednoosiowego...
Rolka kilka dni temu była wymieniana. Coś ją blokuje na tej ośce. A teraz pewnie padły kondensatory, bo one sterują kierunkiem obrotu silnika.
Po bardzo długim czasie, ale ... dziękuję za pomoc. Wszystko działa na bazie dwóch przekaźników ze stykami pomocniczymi.
https://www.falowniki.edu.pl/sterowanie-... Tu masz schemat sterowania z trzema przyciskami. W obu miejscach musisz mieć te trzy przyciski. Połącz drugi zestaw przycisków równolegle do pierwszego.
Znalazłem prostszy falownik mianowicie: MM410. I już wiem, które wejścia do czego służą. Zostawiam zatem w spokoju ten L200. Zrodziło się jednak nowe pytanie. W nocie katalogowej tego urządzenia nie znajduję żadnych zależności(wykresów) opisujących sterowanie napięciem 0-10V w odniesieniu do prędkości obrotowej silnika. Czy to się jakoś liczy? Czy może...
Witam.! Kombinuję ostatnio ze sterowaniem silnika elektrycznego. Poprawcie mniej, jeśli źle to pojmuję. Silnik posiada uzwojenie robocze ( do pracy ) i pomocnicze ( do wytworzenia odpowiedniego pola wirowego - kierunku kręcenia) Jeśli chciał bym zmienić kierunek obrotów silnika, zamieniam miejscami kabelki na zaciskach uzwojenia roboczego, lub pomocniczego....
Witam, planuję zrobić na mikrokontrolerze sterownik silnika dc głównie chodzi mi o zmianę kierunków silnika lewo - prawo, prawo - lewo za pomocą mikrokontrolera. Czy miał by ktoś schemat takiego układu z góry dziękuję
Mam takie pytanie do mądrzejszych od siebie, czy jest możliwe żeby wysterować tym mikrokontrolerem 5 do 6 silników prądu stałego? Oczywiście, że możesz obsłużyć 5, a nawet 6 silników. Tylko jest jeden problem. Będziesz musiał je sterować programowym PWM'em, a nie sprzętowym. Do tego celu wystarczy np. przerwanie, z któregoś licznika. Oczywiście możesz...
Jeśli powerbank ma wystarczającą wydajność prądową to tak. Chociaż modelarskie li-poly zapewne będą lepszym pomysłem. Mostki to w zależności od parametrów, ale 12V to pociągnie chyba każdy. Czyli jednak chcesz sterować kierunkiem obrotów?
Jak najbardziej, zobacz jak sterować kierunkiem silnika https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Układ działa kiepsko, bo wg. mnie bazy T1 i T3 sa niedosterowane. Proponował bym coś takiego jak załączam na schemacie, a tranzystory T1-T4 najlepiej zastąpić MOSFETami, np. dwoma IRF9952. Odpadaja tez wtedy diody D1-D4, ktore sa wbudowane w mosfety. Najbardziej elegancko bylo by jednak uzyc specjalnego drivera takiego silnika, np BA6418 firmy Rohm....
No jeżeli chodzi o czas trawania to jest on dsołownie króciutki. Będą to impulsy, które są nadawane w rytm muzyki. Są to impulsy z rzędu 2 /s. A czas trwania jest dowolna, ponieważ mam możliwość ustawienia jej od 1 ms. Teraz mam ustawone na 200ms
Jak dasz ten silnik pomiedzy zasilanie a kolektor tranzystora to bedzie dużo lepej ;) rezystor pomiedzy arduino i bazę tranzystora też zdecydowanie. No i kwestia zasadnicza, jaki silnik, bo od tego zależy jakie dobrać elementy układu. Ważna kwestia, na jednym tranzystorze praca silnika tylko w jednym kierunku. Pozdr
DIN2 powinno odwracać kierunek obrotów silnika.
w krokowym można wykorzystać PWM i sterować obrotami , zaś w drugim , tylko stanem(on/off) i kierunkami Odwrotnie , dla silnika krokowego o obrotach decyduje rodzaj sekwencji sterowania ( falowe , pełny krok , półkrok , mikro krok ) oraz szybkość zmian tej sekwencji oczywiście z uwzględnieniem parametrów danego silnika krokowego . Przy sterowaniu silnika...
tak więc potrzebna jest płytka bazowa na której będzie Atmega , L298 , Max 232 , stabilizator +5V oraz złącze programujące podłącz złącze programujące według standardu który masz na tej stronie http://www.btc.pl/pdf/zl2prg.pdf , dalej wykorzystaj tylko jeden port do sterownia mostkiem H , do odpowiednich pinów podłącz max 232 sposób wykonania masz tu...
Nie zadziała to w tak prostej formie w jakim masz kody. 1. W kodzie 1 musisz ustawić PWM z timera 1 na 10bitowy (masz 8bitowy w konfiguracji). 2. W kodzie 2, nie masz ustawionego PORTC na wejście dla przetwornika. 3. W kodzie 2, samo przypisanie W = Getadc(channel) (po skonfigurowaniu timer1 i zmianie rozdzielczości PWM na 10bit) będzie zmieniało prędkość...
(at)zetdeel Wypadało by jeszcze wpiąć styki pomocnicze styczników NC w szereg z ich cewkami, nieprawdaż ? :D
Kierunek obrotów silniczka zmieniasz przez zmianę biegunowości zasilania. Zasilanie +,-, obroty lewe. Zasilanie -,+, obroty prawe.
W kwestii ścisłości są różne sposoby sterowania takich zabawek na rynku: -dwa silniki, trzy siniki, cztery silniki, płynny gaz, skokowy gaz z dwoma biegami, z trzema... -sterowanie kierunku silnikiem,sterowanie załączaniem kompletnych serw przekaźnikiem. Koleżanka post #3 czytała? Obrazki widziała? Tam jest wszystko. Wybacz Koleżanko, ale to nie ja...
Nie możesz sobie tego rozwiązać na przekaźnikach? Będzie dużo prościej.
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
To ciągle jest za słaby mostek. Skoro prąd zwarcia w twoim przypadku wynosi ok. 5 A, to mostek musi wytrzymać co najmniej 2xtyle, inaczej padnie raczej szybko. Poza tym do takich aplikacji stosuje się układy z kluczami z tranzystorów MOSFET, ze względu na minimalizację strat energii i grzania się układu. Zapomnij o muzealnych konstrukcjach typu L298....
Tzn. generalny zarys jest taki... Dwa generatory pwm na 555 gdzie potencjometry od manipulatora sterują wypełnieniem... Dalej mostek H na mosach... jakich...? no to zależy od danych silnika... powtarzam jeszcze raz... napięcie i moc silników... Zmiana kierunku... hmm... komparator i bramki...? To jest tak tradycyjnie... Druga możliwość to uC... trzeba...
Jak rozumiem, urządzenie steruje zmianą kierunku obrotów silnika. Jeśli tak, to aby zwiększyć prąd nie trzeba nic więcej oprócz dwóch dodatkowych przekaźników ze stykami odpowiadającymi wymaganiom większego obciążenia oraz odpowiednimi napięciami cewek. Cewkę każdego przekaźnika łączysz z jednej strony do masy układu a z drugiej do jednego z wyjść,...
Ten układ potrafi tylko sterować płynnie obrotami silników w jednym kierunku. - Jest w zasadzie jednokanałowy, ale steruje jednocześnie dwoma silnikami, w taki sposób, że gdy jednemu odejmuje mocy, drugiemu dodaje. - Nie ma możliwości odwrócenia napięcia. - Sterowany jest jednym potencjometrem - środkowe położenie to po 50% mocy na każdym silniku, a...
A ja podtrzymuje swoje zdanie - zaworami sterują triaki ;) W tego typu pralce przekaźniki sterują grzałką i kierunkiem obrotów silnika. Zaraz koło wtyczki od zaworów masz jakiegoś ACSa, po drugiej stronie płytki pewnie też coś jest. Tak na marginesie - ta pralka w ogóle działa? Rezystor bezpiecznikowy wygląda nieszczególnie.
Może nie do końca na temat, ale jeśli dołożyłbyś przekaźnik, to mógłbyś sterować kierunkiem obrotów silnika pojedynczym przełącznikiem tak jak na rysunku poniżej.
Silnik powoduje drgania napięcia w szynach zasilania i układ przez to nie może działać. Kondensator "wygładza" je i wtedy układ może działać poprawnie. Zawsze podłączaj w ten sposób kondensatory (standardowo 100µf + 100nf). Nie podłączanie ich w sporej części przypadków prowadzi do złego działania układu. A równolegle do cewki przekaźnika powinno...
A po zmianie kierunku obrotów na zasianiu obwodu twornika też jest taki efekt? Możliwe, że silnik ma dozwojenie szeregowe, a tu ważny jest kierunek strumienia. Zrób fotkę tabliczki zaciskowej i oznaczeń.
Bez zmiany masy to trzeba odizolować cały środek od obudowy. Sterować tranzystorem BUZ11 na przykład. Potem to już z górki.
http://obrazki.elektroda.pl/2750839500_1... Proponuje zrobić prosty schemat taki jak na obrazku do zmiany fazy przy urzyciu dwóch styczników, pod cewki styczników podłączyć najprostszej czasówki jak kolega wyżej napisał: typu: http://www.fif.com.pl/produkt/36/528, dodać do tego jakieś dwa przyciski inicjujące cykl. Jest jeszcze druga...
Do rozrysowania - wyłącznik zmierzchowy steruje przekaźnikiem - w silniku zmieniasz połączenie kondensatora w stosunku do uzwojeń, w efekcie następuje zmiana kierunku obrotów, a w te gałęzie wpięte są wyłączniki krańcowe NC.
Musisz zamieniać miejscami początek z końcem jednego z uzwojeń jednak nie wydaje mi się że brniesz w dobrym kierunku moc tego silnika drastycznie spadnie. Nie lepiej wymienić silnik?
Witam Żebyś nie musiał się męczyć - silnik będzie wpięty między 4 tranzystory tzw. mostek. Dzięki temu będziesz mógł sterować kierunkiem obrotów silnika. :) Pozdrawiam
Oho no to już mam problem bo ja mam 3 kable podłączone do łącznika Nie, nie masz problemu, ponieważ ten rysunek, który przedstawiłem jest od strony łącznika żaluzjowego. Zaraz to wyjaśnię na tym rysunku: https://obrazki.elektroda.pl/4169823400_... żyły 2 i 3 sterują kierunkiem silnika a od strony rozdzielnicy idzie kabel co najmniej...
Chodzi Ci o układ umożliwiający sterowanie zmianą kierunku silnika lub siłownika hydraulicznego?
Pola COM obu przekaznikow do wyprowadzeń silnika, pola NC do minusa napiecia zasilania silnika, pola NO do plusa napiecia zasilania silnika. Każdy z przekaznikow steruje swoim kierunkiem obrotów. Wyłączając przekaznik hamujesz silnik. [url=https://www.google.com/search?q=ste...
Druga płytka to mostek H do zmiany kierunku obrotów silnika , sterowany z pierwszej. Pomierz te cztery tranzystory.
Hehe..tak się składa, że miałem pewien wkład w konstrukcję elektroniczną makiety z linku. Tam do podnoszenia 'wózka' windy zastosowany był silnik krokowy (sterowanie L298+L297) a do otwierania drzwi na piętrach malutkie silniczki DC 5V (sterowanie L293). Silnik który podałeś pobiera prąd max 2A (bez obciążenia 0,14A)!!! a więc tego silnika nie wysterujesz...
Jak widzisz sterownik jest jednofazowy a silnik trójfazowy. Więc potrzebne dwa styczniki trójfazowe. Sterownik będzie sterował stycznikami, a odpowiedni stycznik będzie włączał odpowiedni kierunek obrotów.
Witam. Zmiana kierunku obrotów w silnikach jednofazowych jest możliwa ale pod pewnymi warunkami: 1.Jest to silnik asynchroniczny klatkowy z kondensatorem pracy. 2.Posiada wyprowadzone przewody (początki i końce faz) na zewnątrz (do złącza). Zmiana kierunku obrotów polega na zamianie początku i końca fazy pomocniczej lub głównej. Zamiana tych przewodów...
witam mam problem musze tak wysterowac te tranzystory zeby byla mozliwosc zmiany kierunku obrotow silnika . musze to tego uzyc przełacznika dwubiegunowego lub czegos innego lecz musze miec schemat .
Jak dołożysz 2 styczniki przed silnikiem (tak aby ich styki "kojarzyły" zworki) to będziesz mógł podawać "fazę" na cewkę jednego lub drugiego stycznika -> uzyskasz pracę w wybranym kierunku.
Potrzebuje schemat sterownika silnika krokowego przez sygnał dmx. Musi on sterować kierunkiem obrotu silnika. Jest to wykonalne?
Na razie chcę tylko uruchomić silnik i sterować kierunkiem i ilością obrotów.
Późno już jest i nie narysuję teraz tego. Wszystkie przewody przenoszą jednakowe natężenie. Serio :-) - a przynajmniej tak mi się wydaje o 2 w nocy :-) "Wszystkie" tyle samo nie mogą przewodzić bo masa będzie miała sumę pozostałych 2 Akumulator z całym zespołem wyciągarki masz połączony dwoma przewodami i tam natężenie prądu jest równe. OK? Skrzynka...
Ale też można użyć przekaźników z 1 obwodem załączającym ? Czyli 2 sztuki na sterowanie kierunkiem jednego silnika plus diody.
Ja osobiście zaczynałem od Atmega8, ale to dlatego, że akurat miałem tutoriala na tym procku. Generalnie jaki nie weźmiesz, to i tak będzie zależeć od tego co chcesz zrobić i jaki napiszesz program. Z mostków H polecam L293, najlepiej z oznaczeniem D - jest droższy, ale ma wmontowane diody zabezpieczające, w pozostałych trzeba takie diody zamontować...
To zalezy od tego co steruje silnikiem ( element wykonawczy). Jeśli chcesz móc sterowac kierunkiem obrotów i prędkoscią musisz wykorzystac tzw. Mostek H (ang. H bridge). Teraz pytanie jakiej mocy masz ten silnik (jaki prad maks i napiecie). Najlepej wykorzystac gotowy driver do silnika DC (np MC33481, MC33486, L298 itp). Sterowanie takim układem polega...
Przekażnik bistabilny.
Dwa układy pracy nawrotnej silnika. Na pierwszym schemacie sterowanie za pomocą przycisków nie stabilnych (P1 i P2) z wzajemną blokadą. Przycisk P3 (rozwierny) służy do wyłączenia silnika przed zmianą kierunku obrotów. Na drugim schemacie sterowanie przekażnikami włączającymi za pomocą przełącznika z zerem po środku. https://obrazki.elektroda.pl/5392314100_...
Dziękuję za odpowiedź.Niestety pozostaje wykorzystanie innych silników.
Witam! Czy można w tym silniku sterować kierunkiem obrotów? Chciałbym ten silnik wykorzystać do obsługi bramy garażowej. Z góry dziękuje!
Myślałem o zastosowaniu przekaźnika który podtrzymałby dotknięcie. Tak, i co dalej ? Silnik spalony, bo dojechał do końca np. śruby kulowej i się machina zablokowała. Z czego i jak ma być to sterowane? Płytka przekaźnikowa zaprezentowana na foto jest odpowiednia, tylko co ma nią sterowac ?
A nie ma tam Koleżko Szanowny kontrolera sekwencji faz na tej płytce ? To steruje silnikiem i jego kierunek obrotów jest bardzo istotny.
podłącz w mostek H http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic47... a hamowanie poprzez zwieranie silnika
Jeżeli dobrze zrozumiałem chodzi Ci o sterowanie kierunkiem obrotów silnika 1 fazowego z kilku miejsc ,czy dobrze odczytuję Twoje myśli?.
Witam.Odrobinę wyobrażni Koledze potrzeba,ten układ ma sterować kierunkiem obrotów silnika poprzez falownik.Pozdrawiam
Wyjścia sterownika mają ok 0,5 A. Ja bym nie ryzykował podłączeń bezpośrednich. Do tego albo dodatkowy przekaźnik półprzewodnikowy albo mostek H - sterownik silnika DC. W drugie opcji prócz sterowania prędkością przez PWM masz też możliwość sterowania kierunkiem obrotów.
Z obrotami prawo - lewo nie będzie problemu, kwestia zamontowania przełącznika. Jeśli chodzi o regulację obrotów, to tak jak już napisał robokop , nie będzie ona od "0". Silniki te mają wysokie obroty więc musisz dać dość duże przełożenie. Nie wiem jak by było pod obciążeniem, ale bez obciążenia te silniki przy regulacji na triaku potrafią się rozbiegać....
Podany powyżej schemat jest dobry, ale dla silnika DC z magnesami wzbudzenia w stojanie. Jeżeli silnik posiada uzwojenie wzbudzenia w stojanie, to trzeba zrobić tak, jak proponował ArturZy . darob - jaki masz silnik?
Może podejdźmy inaczej do tematu .... Końcowy efekt pracy silnika jaki chce uzyskać to patrz film : https://www.youtube.com/watch?time_conti... Mamy tam dwa silniki krokowe. Silnik główny o którym mowa w tym temacie i silnik przesuwu. Trudno mi określić jakie są tam max obroty ale z tego co doczytałem to bodajże 2200RPM ponadto widać...
Te tranzystory są 50 A, dadzą radę wytrzymać to obciążenie przy pełnym wysterowaniu? Czy szybkiej zmianie kierunku?
A jeżeli chciałbym sterować kierunkiem obrotu tego silnika to potrzebuje do tego jakiś układ, czy wystarczą cztery przekaźniki?
Może lepiej przed zmianą kierunku, wyhamować silnik.
chyba pierwszy pomysł będzie najleprzy, muszę sterować każdym z osobna w różnych kierunkach i prędkościach. Więc jeśli podepne Direction razem pin0 clk razem pin1 i kolejne piny jako enable poszczegulnych L297 to powinienem uzyskać niezależne sterowanie wszystkimi silnikami w różnych kierunkach i prędkościach ale nie jednocześnie. A mógłbyś dokładniej...
Na właśnie te przewody musisz podać L czyli fazę, to są przewody od kierunków pracy silnika. Możesz śmiało zakładać moduł Wi-Fi i sterować lokalnie.
700tka to silnik 2 cylindrowy, od malucha BISa, Nie tak do końca. Inne sterowanie zaworów, inny kierunek obrotów silnika...
Witam! Przeglądnij dane katalogowe takich układów: NJM3717, NJM3770A, A3953, A3955, to są układy w zasadzie przeznaczone do sterowania silnikami krokowymi, ale do przełączania kierunku ruchu też się nadadzą, koszt na poziomie 20.- zł. Dla prostej sekwencji (do 10 kroków) wystarczy układ "555" i np. CD4017 z 10 potencjometrami, jezeli sekwencja by była...
Witam! Mam 3 kabelki [napiecie i dwie masy], z czego napięcie zawsze jest na tym samym kabelku, a masa pojawia sie raz na jednym, raz na drugim. Czyli obwod jest tworzony roz pomiędzy napięciem a masą1, a innym razem pomiędzy napięciem a masą2. Jak przy pomocy czegoś takiego sterować silnikiem w obydwu kierunkach [przekazniki to najprostsza opcja, ale...
Poszukaj rozwiązań w regulatorach obrotów silników. Kiedyś coś takiego robiłem że jednym potencjometrem sterowałem silnik prądu stałego gdzie w pozycji środkowej silnik stał a kręcąc w lewo obroty rosły w jednym kierunku a kręcąc w prawo rosły w drugim kierunku. Potencjonetr wpięty był pomiędzy + i - zasilacza symetrycznego a suwak sterował dwoma bazami...
Ten układ miał by racje bytu, ale dla zasilania prądem przemiennym, zakładajac jeden komplet styków NO -O-NO i spory kondensator filtrujący na cewce zaworu, bo ten typ nie znosi pulsacji. Zastosuj przełącznik monostabilny 2xNO-0-NO, tak jak się steruje kierunkiem obrotów silników DC.
Jeżeli Twój to jest coś takiego [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=... to jedyny żyroskop którego potrzebuje to na osi pionowej (kierunek), taki już ma (steruje silnikami głównymi). Tarcza w ogóle nie jest sterowana. Na wirnik ogonowy nie potrzeba żyra. Generalnie sam wisi. Stabilność zawdzięcza prętowi...
sterowanie kierunkiem obrotów sterowanie prędkością kierunkiem regulacja kierunkiem
ploter wycinania 17mb95 software laptop wyłączać chwila
aparaty słuchowe aparaty słuchowe
Nieszczelny układ ssania w Opel Astra H 1.9 CDTI na ciepłym silniku Jak zdjąć obudowę maszyny Łucznik Milena 419?