Zasadniczo jest tak: częśc pojazdów ma znacznik punktu zapłonu lub inna podziałkę stopniową; na obudowie rozrządu lub kole zamachowym, zaś część ma tylko znacznik GMP. Jeżeli mamy podziałkę, więc lampe ustawiamy na błyski synchroniczne z iskrą i zapłon ustawiamy do podziałki. Jeżeli jest tylko znacznik GMP to na lampie ustawiamy takie opóźnienie błysku,...
Pytanie pomocnicze-czy masz lampę stroboskopową z regulacją opóźnienia błysku, np Xenon 2E? Wogóle masz jakąś lampe stroboskopową? Jeżeli tak, to zrób z niej teraz uzytek. Opłaci ci się.
Wyjmij aparat i ustaw zabierak pompy oleju równolegle do kreski na tulejce, potem ustaw palec tak by był skierowany w stronę znaku na obudowie aparatu, przekręć go ccw 15st i tak włóż, powinien się przesunąć na kreskę i tak możesz odpalić auto, później regulacja lampą stroboskopową
Witam Poszukuje schematu : 1)testera Fiat Lancia lub podobnego 2)lampy stroboskopowej do ustawiania zapłonu z regulacją kąta wyprzedzenia
Masz ustawić 5+-1 stopień przed gmp. przy 750-850 rpm. aparatem, uważaj palec kręci się w lewo. Regulacje za pomocą lampy stroboskopowej a nie Vaga.
Regulacja prędkości obrorowej. Lampa stroboskopowa oświetla brzeg talerza. Prążki powinny stać w miejscu.
Lampa musi mieć odpowiednią polaryzacje + i - ! Co do mostka, to możesz zastosować 25A ( takie strobo jak naprawiałem ma bezpiecznik na 16A i diody 20ETS12, diody są na 20A ) Tylko czy to ma sens? Lampa przy 50Hz już ( prawie ) świeci. Pozdrawiam
A wiesz że do precyzyjnego wyznaczenia kąta wyprzedzenia zapłonu sterowanego elektronicznie wypada mieć lampę stroboskopową? :P
Do ustawienia zapłonu mostkujesz dwa złącza we wtyczce pod schowkiem, i lampą stroboskopową ustawiasz na 12 stopni, na kole pasowym jest znak. Zawory: ssący 0,18-0,22, wydechowy 0,23-0,27.
Myślałem raczej o sprzęcie rolniczym na pompach rotacyjnych, mam problem z jedną pompa , w której z dnia na dzień przestawił się zapłon tak jak by przestawiacz w pompie nagle ożył, w momencie wciśnięcia gazu dość mocno wyprzedza zapłon a posiada regulację
Witam Poszukuję profesjonalnej, cyfrowej lampy stroboskopowej, sterowanej mikroprocesorowo. Szczególnie ważna cechą musi być możliwość regulacji opóźnienia błysków w stopniach (faza) lub/i milisekundach. Znalazłem jedynie lampy firmy Lutron, model DT-2249 spełnia te wymagania ale.... został wycofany z produkcji i zastąpiony modelem DT-2269, który nie...
Prawidłowe ustawienie zapłonu powinno się pokrywać ze znakami na kole pasowym i bloku silnika. Jest tam skala regulacji. Najlepiej ustawiać przy pomocy lampy stroboskopowej
Są znaki, są regulacje. Każda hamownia i każdy tuner ciągle używa lampy. To jest ciągle podstawowe narzędzie diagnostyczne.
No tak, ale sama lampa nie wystarczy-trzeba sterownik wprowadzić w tryb regulacji zapłonu.
Pierwszy cylinder jest od strony rozrządu.Ustawiasz na lampę stroboskopową miedzy 6 a 8 stopni jak dobrze pamiętam.
Chodziło mi czy można ustawić bez lampy stroboskopowej? Przepraszam źle zrozumiałem-ubzdurałem sobie że chodzi o regulację na lampie bez regulacji kąta Także bez lampy się nie obejdzie
A nie masz dostępu do lampy stroboskopowej ? Ona służy do ustawiania zapłonu ;)
Chciałbym zrobić elektroniczny obrotomierz do simsona a konkretnie taki układ: Jest 10 diód i każda ma się zapalać pokolei wraz ze wzrostem napięcia ( jakie daje iskrownik).Regulacja poprawności pokazywania obrotów to kwestia lampy stroboskopowej i narysowania kresek z cyframi na tarczy licznika.
Witam.Koledzy powiedcie czy w silniku tym zapłon można regulować lampą stroboskopową czy należy wymusic tą regulację testerem i wtedy ustawiac lampą.Słyszałem rózne wersje stąd moje wątpliwości jak naprawdę wygląda prawidłowa regulacja zapłonu w tym samochodzie.Pozdrawiam
Poprostu ustaw silnik w pozycji zapłonu na pierwszym cylindrze, aparat zapłonowy mniej więcej tak jak na rysunku przykręć tak, żeby zostawić możliwość regulacji i ustaw zapłon. Niestety bez lampy stroboskopowej może się nie obyć. Pozdrawiam.
Jeżdżę Corsą z takim silnikiem, kąt wyprzedzenia zapłonu wynosi 10 stopni. Zgrane znaki na kole pasowym i na obudowie paska rozrządu oznaczają 0 st. Trzeba więc zastosować lampę stroboskopową z regulacją kąta, lub na kole pasowym namalować lakierem punkt 10 st. wyprzedzenia - ja właśnie mam tak zrobione. Pozdrawiam.
Jesli rozrzad dobrze zlozony a pompa nie ruszana, to tylko regulacja wyprzedzenia wtrysku (czujnik zagarowy lub lampa stroboskopowa). Prawdopodobnie wtrysk jest opozniony. Wtryskiwacze nie maja tu duzo do powiedzenia (jesli chodzi o zuzycie paliwa) i w zasadzie nigdy nie wymagaja regulcji.
Witam. Zamierzam kupić lampę stroboskopową do ustawiania zapłonu, oczywiście z możliwością regulacji kąta. Obfitość ofert jest szokująca. Opisy są bardzo lakoniczne a zdjęcia oferowanych lamp najczęściej z boku( brak oceny możliwości wyświetlacza). W sposób niejasny opisane są ich funkcje. Ceny od 100 do ok.600pln. Czy te droższe maja jakieś extra funkcje...
Ja dodam tylko, że kąt wtrysku ustawiany jest na stole probierczym. Więc Ty tylko i wyłącznie ją blokujesz kołkiem. Do lampy stroboskopowej potrzebny byłby Ci czujnik piezoelektryczny.
W tej lampie, której mam schemat jest regulacja napięcia w zakresie od 150 do 320 V. I lampa działa prawidłowo, ale wstępnie jest zawsze polaryzowana 320V.
Sterowanie w silniku 1,3 L NZ jest proste ale , żeby działało jak należy muszą być spełnione różne warunki ; szczelność dolotu do przepustnicy włącznie z odmą , szczelność wszystkich uszczelek kolektora ssącego , dobrze wyregulowany zapłon - jak pamiętam około 6-8 stopni , kontrola i regulacja zestyku biegu jałowego - jest zamontowany na przepustnicy...
benzynę już podlewałem wcześniej, a iskra jest prawidłowa, no a temat założony w piaskownicy, jako że nie robię tego zarobkowo ;-) i to moje pierwsze kroki z piłami lampa stroboskopowa nic nie pomoże bo brak możliwości regulacji zapłonu co do reszty to będę próbował :-)
Regulacja w przyrządzie służy do innych celów. Sprawdzało się tym kąty otwarcia zaworów, z tym że zapomniałem już jak to się robiło, musiałbym poczytać w książce.
Może niezbyt fortunnie napisałem z tym ustawieniem... zapomniałem że to 700, nie FIRE. Są tam jakieś znaki na kole zamachowym, żeby sprawdzić lampą stroboskopową moment zapłonu? Nic nie było dłubane przy czujniku wału? Jest oryginalny, nie zamiennik niewiadomego pochodzenia. Zęby na kole są całe, odstęp czujnika od koła jest właściwy? Skoro zimny palisz...
To chociaż drogi Elektricie napisz mi czy można samą lampą stroboskopową czy trzeba komputerem żeby jak to napisał ktoś "czujniki nie wpływały na regulację zapłonu" Dzięki
Elektrodysza odpowiada za wolne obroty silnika. Objway wskazują na zapapruchany gaźnik. Do czyszczenia i regulacji. Nie tylko z zewnątrz, ale i do komory pływaka należy zajrzeć. Lewego powietrza nie łapie? Elektrodysza do wymiany. Można wymienić na zwykłą, ale wtedy silnik może mieć tendencję do samozapłonów, gdy będzie bardzo rozgrzany. Lampą stroboskopową...
Tak w ogóle to który rocznik motocykla? Spojrzałem do serwisówki z 2008 roku i tam przedstawiono charakterystykę kąta wyprzedzenia zapłonu. Według takiej charakterystyki należałoby się bazować w regulacji i dopasowywaniu zapłonu. Fakt, że fabryka przedstawia regulację kąta wyprzedzenia na ileś mm przed GMP i niewielki statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu,...
Masz rację, z tym, że ten sposób jest trochę mniej dokładny. Jednak kręcenia jest zdecydowanie mniej. Ja teraz ustawiam tylko za pomocą lampy stroboskopowej, nie trzeba nawet odkręcać przewodu wysokiego ciśnienia. Wystarczy zmierzyć kąt wyprzedzenia wtrysku, dokonać korekty jeżeli potrzeba i skontrolować po regulacji. Szybki i łatwy zarobek.
Według mojej wiedzy to leciwe konstrukcje lamp stroboskopowych stosowane do regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu w samochodach z silnikami spalinowymi benzynowymi.Podam koledze ogólną wiedze , ponieważ schemat da się odtworzyć z samego urządzenia - bo to proste konstrukcje. Zasada działania;konstrukcje oparto na lampie błyskowej wyładowczej(stosowane...
Wertuję serwis i żadnego dostatecznie prostego układu nie znalazłem. Chodzi o coś a'la lampę stroboskopową do regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu w silnikach spalinowych, ALE nie opierającą się na diodach zenera, transformatorach itp ambitnych elementach. Kilku kolegów pisało (dość dawno niestety), że mają schematy takich lampek opartych na diodach...
Myslalem kiedys o zrobieniu takiej lampy na diodzie laserowej (z troche zmodyfikowana optyka) albo na jasnych bialych diodach. Nie trzeba sie gmatwac z przetwornicami. Poza tym miala miec pomiar obrotow silnika, i mozliwosc ustawiania wyprzedzenia zaplonu. Znacznie ulatwia to regulacje bo zawwsze ustawia sie na znaki. Ale niestety z braku czasu...
Sprawa układu wyjaśniona - był trochę słabo widoczny - zimny lut - pomiędzy R1 a wejściem 2 - jak się okazuje - spiesząc się można i tak prosty układ sp... :) Układ przetestowałem na razie podłączając zasilacz 12V - po podłączeniu mam na Q 0V - OK a gdy zwieram 2 do masy na chwilę to pojawia się impuls na wyjściu Q (LEDa na razie nie podłączałem, i...
kiedys potrzebowałem malej przetworniczki do lampy stroboskopowej do ustawiania zaplonu i rozwiązałem to tak http://janek.skawina.com.pl/elektronika/...
w tym silniku nie ma takiego czujnika- jest dopiero przy wtrysku wielopunktowym. Ja bym ustawił zapłon na lampę - trzeba na wyłączonym zapłonie wsadzić zworkę między styki A i B w złaczu diagnostycznym by przyblokować "przyspieszacz" i następnie ustawić zapłon na znak na kole pasowym. jak to ustalisz - powinno być ok - musisz mieć lampę stroboskopową...
Zainteresowanych proszę o pomoc. Mam kamerę cyfrową. Mam lampę stroboskopową uszkodzoną z regulacja kąta nachylenia lusterka i chciałbym wykorzystać obudowę lampy i lustro do oświetlenia podczas filmowania. Jak dobrac diody. Zasilanie to 6V.Cztery paluszkI.
Może nie w starych gratach ale w starszych autach ustawia się na słuch.I jak się zna to ma rację. Bzdura. I to wierutna. Do ustawienia potrzebna jest lampa stroboskopowa. Znaki na obudowie rozrządu. Zwarte zaciski A i B w gnieździe diagnostycznym, regulacja na 10° przed GPZ.
elektrit jak programowałes tam punkt zapłonu to na którym kanale, może robiłeś adaptacje czujnika położenia wału :D poco więc wspornik mocujący czujnik do pokrywy łańcuszka ma fasolki do regulacji ? Złącze diagnostyczne jest poto by podłączyć oscyloskop i sprzawdzić sygnał z czujnika wału a zapłon sprawdzamy i ustawiamy lampą stroboskopową
Na szczęście przed regulacją wykonałem pomiary każdej sruby. I mogę wrócić do pierwotnych ustawień. Jak wygląda ten przyrząd zegarowy ?? To jest ten sam co do lucasa ??? Gdzie się go wkręca ??? Ja miałem ustawiane lampa stroboskopową .
Trochę dużo tych przycisków i jeszcze potencjometr jak dla samej lampy stroboskopowej. Chyba można jeszcze coś więcej tym sprawdzić. Dzisiejsze nowoczesne też mają dużo przycisków i pokrętło, Bo są zwykłe lampy i lampy z wyprzedzeniem zapłonu gdzie można sobie ustawić o ile później ma być błysk regulacja z zakresie 0-30st. Zaraz spytasz po co? nie...
po pierwsze to ile lat ma parownik i jaki jest? zapewne dużo... od razu polecam wymianę na Tomasetto AT07, to są bardzo dobre parowniki, dość stabilne (lepsze niż lovato), i do tego tanie - nowy 180zł wyregulować na średnio ciepłym silniku, tak żeby na zimnym też jakoś chodził na tym gazie po drugie - to jest jeszcze stary typ na aparacie zapłonowym...
Moim zdaniem niekoniecznie jest to problem z instalacją zapłonową. Sprawdzenie cewki: Pomiar rezystancji uzwojenia: pierwotna strona od 3-6 Ω, natomiast wtórna 12-22 kΩ - w zależności czy mierzymy z opornikiem (fajką).Można zmierzyć indukcyjność obu uzwojeń mostkiem i porównać z inną dokładnie taką samą i sprawną cewką. Sprawdź opornik fajki,...
https://obrazki.elektroda.pl/1407987800_... Znalazłem schemat BP2958X, wynika że komunikuje się on po PWM z CBU. Opis układu BP2958X: 1. Nazwa marki Jingfeng Mingyuan 2. Opis układu BP2958D/BP2958F to precyzyjny sterownik LED ze stałym prądem w konfiguracji obniżającej (step-down). Obsługuje zarówno ściemnianie wejściowe PWM, jak i...
Stoję przed zakupem lampy stroboskopowej do ustawiania zapłonu. Padło na jakieś Yato, przynajmniej jest gwarancja. Ale nie wiem co oznacza pewna cecha w modelu YT-7312: lampa z regulacją . Co tam się reguluje? Myślałem, że jasność impulsu czy coś, ale posłałem maila do sprzedawcy, a ten mi odpisuje, że "kąt". Ale jak to kąt, skoro kąt to ja mam ustawić...
Kupię przyrząd diagnostyczny do regulacji i pomiaru kąta wyprzedzenia zapłonu FOS SUS-9, taki jak na zdjęciu. Kontakt przez PW :) https://obrazki.elektroda.pl/7116457900_...
Co to jest copot ? Doświadczony diagnosta to ustawi. 1.Pod sondę podłączamy tester sondy lambda, dla kontroli jak pracuje sonda. 2.Do kolektora ssącego podłączamy vakuometr dla kontroli podciśnienia. 3.Przy pomocy lampy stroboskopowej ustawiamy wyprzedzenie zapłonu. 4.Przy pomocy klucza imbus 6mm na przepływomierzu rozpoczynamy regulację składu mieszanki,...
Tak prosto się nie da,to jest system "Digifant" dla utrzymania obrotów biegu jałowego komputer steruje czasem wtrysku i zapłonem i regulatorem biegu jałowego.Jeżeli potencjometr do ustalenia CO żle stoi,sonda lambda pracuje w innym zakresie integratora sondy. Do ustawienia poprawnie zapłonu należy zablokować regulację zapłonu przez komputer.To już jest...
Witam wszystkich. Posiadam lampę błyskową NIKON SB-26, w której brakuje jednego elementu SMD na płytce drukowanej na której zamontowany jest wyświetlacz od ustawień lampy. Objawami tego braku jest niedziałający tryb stroboskopowy oraz "okrojona" regulacja mocy błysku w trybie manualnym tzn. skala ustawień występuje co 1EV, a nie co 1/3EV jak powinno...
Jest to dobre rozwiązanie, gdy nie masz dostępu do sprzętu profesjonalnego. Mam dwa typy świec made in CCCP i Colortune. Na razie używałem CCCP i sprawuje się dobrze ( mam motocykle zabytkowe 2T). Na wiosnę przetestuję w Syrenie 105. Obserwuj portale aukcyjne - czasami można kupić za mniej niż 100 zł ( moją CCCP kupiłem za 75 zł w komplecie z uszkodzoną...
Później jak się pogoda poprawi to postaram się coś z nim pokminić. Lampy stroboskopowej nie mam jak i również nie mam jak sprawdzić sprężania, ale wiem, że pierścienie były wymieniane jakąś nie całe 10 tyś km temu. Oleju nie bierze, na niebiesko nie dymi ;). Postaram się po majówce ogarnąć ten zapłon i sprężanie u mechanika. Teraz zmienię gaźnik na...
Cześć! Zrobiłem sobie dwie lampy stroboskopowe, no i zrobiłem sobie elegancki pilocik do nich, ma 4 tryby efektów świecenia, m.in normalne miganianie jednocześnie dwóch lamp z regulacją czestotliwości błysków, nazmienne miganie dwóch lamp także z regulacją częstotliwości błysków, nazmienne miganie po dwa błyski (coś podobne do świateł policyjnych) także...
Witam!Bijcie i zabijacie jeśli uznacie mnie za profanatora i zupełnego dekla. Znam zasady tego forum, że lamerzy są wywalani. Mam jednak do was wielką prośbe. Mieszkam na wsi i nie mam dostępu do literatury fachowej a w necie tego nie ma. Mam Golfa 1.4 ABD z 93 roku. Chce sobie sprawić lampe stroboskopową i zastanawiam się czy lampą bez regulacji konta...
Lampa stroboskopowa w rękę i trzeba sprawdzić, czy zapłon zgadza się z "siatką" zpłonów. Ale ja bym jeszcze zainteresował się gaźnikiem. Czy któraś z dysz nie jest przypchana. :-)))
9V dla generatora. Datasheet układu TL494 wskazuje na minimalne rekomendowane napięcie na poziomie 7V. Więc nie może być 5V. Joker2: Nie zrozumiałeś. Zasilanie TL494 jest od 7V do 40V więc stabilizowane źródło 9V nie jest potrzebne bo zakładasz pracę układu w przedziale 10-15V (instalacja samochodowa). Po prostu zasilasz go przez prosty filtr z instalacji...
Dokładnie. Lampa stroboskopowa dokładnie pokaże ci punkt zapłonu. Na stronie producenta znajdziesz zakładki z danymi produktu. Generalnie o ustawieniu zapłonu nic nie znajdziesz, bo te zapłony są montowane na sztywno bez możliwości regulacji.
Ok, sorry za przerwę - nie było czasu zajmować się ogarem. Sprawdziłem stator w/g powyższych wskazówek i faktycznie na czerwono-czarnym wcale nie było przejścia. Wymieniłem iskrownik i pomogło. Iskra się pojawiła ale ogar dalej nie pali. Zanim wsadzę łapy w zawory i gaźnik chcę mieć pewność co do zapłonu. Sprawdziłem moment zapłonu przy pomocy lampy...
Rzadko, ale istnieje możliwość uszkodzenia modułu polegające na przesunięciu punktu powstawania iskry. Zintegrowane moduły z reguły padały tak, że albo nie dawały iskry wcale, albo generowały ją nieregularnie, powodując że silnik albo był słaby, albo nie odpalał. Regulacja punktu KWZ w zapłonach CDI polega albo na przesuwaniu modułu po okręgu względem...
Wg. moich notatek: główna 130 iglicowa 70 rozruchowa 95 biegu jałowego 50 Masz za małą dyszę biegu jałowego. Ustaw poziom paliwa - obejrzyj film https://www.youtube.com/watch?v=Hvi-T_D2... Generalnie jakość dysz współczesnych pozostawia wiele do życzenia. Kupowałem iglice w kilku miejscach ( nowe współczesne) i mają różne wymiary. Najlepiej kup używany...
Witam. Mam problem z ustawieniem zapłonu w Oplu Omedze 2.0 16v z 1997 r. Jak auto dostałem miało pokrzywione zawory, po wymianie głowicy, ustawieniu rozrządu zapłon jest za wczesny po sprawdzeniu lampą stroboskopową. Zapłon jest elektroniczny, początek zapłonu jest brany przez czujnik na wałku rozrządu. Jest tam jakaś możliwość regulacji tego czujnika...
Robisz coś i sama nie wiesz co. Zapłon ustawia się przy pomocy lampy stroboskopowej czytaj [url=https://www.google.pl/search?q=golf... Google są za darmo.
Podaję sposób na ustawienie zapłonu nie posiadając lampy stroboskopowej: Trzeba zaopatrzyć się w śietlówkę 18W lub mniejszą. Przylutować (ważne) przewody do wystających końcówek i zaizolować. Przewody podłączyć: jeden do masy, drugi pod przewód zapłonowy na 1 świecy (najlepiej nie zdejmować kapturka ze świecy). Oznaczyć białą kredą lub farbą znaki na...
Chcesz powiedzieć że ten kondensatorek 4,7uF jest w stanie zmagazynować i oddać tak wielką energię, że wymagana lampa to od XOP15 w górę? Moim zdaniem prąd lampy, to prąd płynący z sieci przez prostownik. Sam byłem zdziwiony, że w środku jest taki mały kondensatorek. Jak się podłączy do prądu, to może działaś dopiero po kilkunastu-kilkudziesięciu sekundach....
Wykorzystałem samą głowicę z ksenonem i zasiliłem wszystko z zewnętrznego zalilacza stroboskopowego z regulacją mocy i częstotliwości. Kobieta wybłyskała już ze 200 000. błysków i nadal to chodzi jak trzeba. Jest tylko jedno ALE... To wszystko gówno daje, to jedna wielka ściema z ta depilacją przy pomocy światła błyskowego. Efekt praktycznie żaden....
Witam. Miałem sobie czerwony kogut na 24V. Leżał w piwnicy od przeszło 10 lat, nowy, nigdy nie podłączany. Ostatnio, potrzebowałem silnika i wolnoobrotowej przekładni, więc chciałem sobie z niego pożyczyć, ale ku mojemu zdziwieniu... BYŁ NA LAMPIE STROBOSKOPOWEJ. Działał, więc postanowiłem przerobić go sobie na stroboskop. Nie było to ani trudne, ani...
cale szczescie ze mechanicy samochodowi nie czytaja waszych wypowiedzi,(mowie otych na ledach)i i tak nie potrafoa czesto ustawic zaplonu , ateraz wyobrazcie sobie ;regulacja zaplonu na ledach, oszukane paliwo +dodatki rolnicze zawyzony rachunek za " fachowa obsluge " to ja juz wole rowerem!!PS. mam VWtransportera i od kiedo obrazilem sie na FACHOWCOW...
Witam. Chciałbym sam ustawić zapłon w moim golfie 1.8 ABS posiadam zwykłą lampę stroboskopową (na której nie można ustawić wyprzedzenia zapłonu). -Czy do ustawienia zapłonu muszę odkręcić plastikową zaślepkę w obudowie sprzęgła czy istnieje jakaś inna metoda ,gdyż tamtej nakrętki nie można ruszyć :( ? - Jak mogę wyznaczyć kąt wyprzedzenia wiem ze powinien...
To dobre pomysły Nie aż tak bardzo, bo ani słowa o optyce aparatury Używaną lampę ŁUĆ-M1 ŁUCZ (promień po ros). Kolejna zła rada. Palnik IFK 120 ma tylko 120 J maksymalną energię błysku, ten oryginał ze 400. Podobne spiralne lampy ksenonowe były stosowane w lampach stroboskopowych np do,,podglądu" jakości druku w maszynach drukarskich. Parametry kondensatora...
witam.podpiąłem lampę stroboskopową pod auto i sprawa wygląda tak.Auto na 1 i 4 cylindrze ma iskrę ale od czasu do czasu jest wypadanie zapłonu bo są momenty kiedy lampa przez chwilę nie błyska,a na 2 i 3 cylindrze iskra jest elegancka nic nie przerywa i jakby szybciej błyskała takie odnoszę wrażenie.najciekawsze jest to że po zgaszeniu auta i ponownym...
Witajcie, Mam mały problem i nie mogę go rozwikłać. Założyłem sobie zapłon CDI do WSK 125, chcę ustawić wyprzedzenie za pomocą lampy stroboskopowej. Niestety ale nie jestem pewny w jaki sposób to zrobić, aby było OK. Posiadam impulsator z jednym przewodem, czyli masa to obudowa impulsatora. W takim przypadku iskra występuje na początku czy na końcu...
Kąt wtrysku był pierwsze ustawiony na oko. Później po odpaleniu skontrolowany lampą stroboskopową i okazało się że trzeba przestawić o jednego zęba koło na pompie. A na koniec była regulacja na ucho bo silnik klekotał. Dodatkowo dzisiaj dołożyłem manometr do turbiny. I przy obciążeniu turbina dmuchała do 0.8 bara. Przeglądając różne fora gdzie pisano...
Dzień dobry. Mam problem z wyregulowaniem prędkości obrotowej talerza w moim gramofonie. Na zewnątrz talerza są cztery ?paski? służące do ustawienia prędkości obrotowej, dla 50 i 60Hz, z wykorzystaniem lampy stroboskopowej. Nie jestem w stanie ustawić prędkości talerza dla 33 i 1/3 obr/min dla 50Hz częstotliwości i właściwego paska na talerzu. Przy...
Może projektantom zdrowego rozsądku zabrakło. Raczej zwyczajnie stosowali od lat sprawdzone rozwiązania. Stare auta mają na ogół drutowy(!) potencjometr w ściemniaczu. PWM weszło jak zaczęto wykorzystywać zintegrowane moduły komfortu/nadwozia zwane potocznie BodyComputerami. Czy PWM jest dobre? Patrząc od strony ograniczania strat, tak! Ale np ja jestem...
Odpalałem bez filtra powietrza i tłumika. Efekt podobny. nieregularny zapłon, zalewanie świecy. A jak wyregulować ten zapłon , doświadczalnie czy np.lampą stroboskopową/ jak przeprowadzić taką regulację. Dziękuję za zainteresowanie
Skoro ustawiałeś zapłon, to czy sprawdziłeś przy tym sprawność odśrodkowego regulatora kąta wyprzedzenia zapłonu? Prawidłowo zapłon powinien zostać sprawdzony i wyregulowany za pomocą lampy stroboskopowej. Ujawniane są wówczas wszystkie nieprawidłowości pracy zapłonu. Sam dawno temu ustawiałem znajomemu zapłon w maluchu, bo ciężko odpalał i strzelał,...
Złożyłem powyższy kit avt. Jest to urządzenie mogące działać w dwóch trybach - lampy błyskowej i stroboskopu. Otóż lampa działa bez jakichkolwiek zarzutów, natomiast stroboskop nie za bardzo. Po włączeniu w ten tryb dioda wykonuje jedno mignięcie po czym zaczyna emitować ciągłe światło, po kilku sekundach znów zaczyna migać lecz nie jest to oscylacja...
Mam podobny problem, po wymianie wałka rozrządu i popychaczy zaworowych nie mogłem odpalić auta. Rozrusznik kręci i w chwili gdy jest zapłon kręcenie gwałtownie ustaje, jak by eksplozja paliwa w garze gwałtownie hamowała obroty silnika, bardzo dziwny efekt. Sprawdziłem z 10x poprawność założenia paska rozrządu, zakładałem go już dziesiątki razy więc...
Dobra.. wydawało mi się, że się poprawiło, ale jest jeszcze gorzej. Simering od strony sprzęgła wymieniony, bo wpadł do środka, poprawiłem łączenie gaźnika z cylindrem, wymieniłem śrubkę regulacji, sprężanie ma, obniżyłem stator na coś ok. 5,5mm. Efekt jest taki, że w dalszym ciągu nie trzyma wolnych obrotów a po przełączeniu na światła automatycznie...
http://obrazki.elektroda.net/52_12437766... Witam wszystkich. Chciałbym przedstawić 2-kanałowy kontroler stroboskopowy, który wykonałem w zeszłym roku. Urządzenie służy do sterowania dwoma lampami stroboskopowymi. Swego czasu zbudowałem dwa stroboskopy i z myślą o nich powstał ten projekt. Urządzenie posiada 4 tryby pracy: 1. Jednocześne błyskanie...
Stroboskop umożliwia między innymi obserwację ruchu. Prezentowana konstrukcja jest trójlampowa, jednak układ jest przez to bardziej skomplikowany. Głównym elementem jest generator sygnału prostokątnego zbudowanego na NE555. Ponieważ wymaga on niskiego napięcia zasilania, zastosowano prosty transformator TR1, tradycyjny mostek prostowniczy oraz diodę...
NIie piszcie głupot ze nie ma regulacji bo ma ,na kopułce przecież regulowałem, No i co wyregulowałeś? Myślisz, że u mnie czy w innych z korektorem nie ma kopułki? Można nią sobie kręcić do bólu -ustawia się ją na znaki, aby zgrubnie paluch utrafiał "w cylinder" z zapłonem, a resztę.... korektor oktanowy W MB wyposażonym w korektor oktanowy nie ma...
Naprawa: - uszczelka pompy paliwa - popychacz pompy paliwa - podstawa pompy paliwa - uszczelka pokrywy zaworów - regulacja gaźnika - regulacja zaworów - ustawienie kąta wyprzedzania zaworów Trochę tego było... Koszt naprawy 400,- zł Dodano po 1 - ustawienie kąta wyprzedzania zapłonu * ja wymiękam ,za tą kasę kupiłem poldka w lutym i już 23 tyś.km wyjeździł,tyle...
No właśnie luz zaworów uznałem za możliwą przyczynę. W końcu silnik ma duży przebieg a pewnie nigdy nie był on regulowany. W sumie też francuzi musieli dodatkowo skomplikować regulację, trzeba zdjąć wałek rozrządu i popychacze i dopiero jest dostęp do podkładek regulacyjnych. Jedź teraz do serwisu... Dobra tylko sprawdzę luz. Ostatnio robiłem przegląd...
Sprawdzanie WG Instrukcji : -Nagrzac silnik podczas jazdy aby temp oleju silnikowego osiagnela 80 stopni(szczegoly zbedne pomijam) -podlaczyc lampe stroboskopowa i obrotomierz zgodnie z instrukcja producenta -uruchomic silnik na biegu jalowym -skierowac swiatlo lampy na kolo pasowe UWAGA grozba poranienia przez obracajace sie kolo i pasek klinowy -...
Proponuję sprawdzić położenie punktu zapłonu lampą stroboskopową. To, że wycięcie na wpust czółenkowy (nazywany klinem) w kole magnesowym jest w podobnym (!) miejscu nic nie znaczy. A co z ilością i rozłożeniem magnesów? Ich nie widać bo są zalane. A co z gniazdem na "klin" w wale? Przecież też może być w innym miejscu. Bez kontroli rzeczywistego punktu...
Oświetlenie LED jest powszechnie stosowane. Co prawda wciąż jest droższe w zakupie niż inne popularne źródła światła, ale charakteryzuje się bardzo dużą skutecznością świetlną oraz pozwala na uzyskanie efektów wizualnych, których nie da się zrealizować za pomocą innych metod. W praktyce okazuje się, że główną trudnością związaną z przygotowaniem systemu...
Więc tak panowie sprawa wygląda BINGO BINGO BINGO Moto pali na kopa i ciągnie jak nie wiem. Byłęm jednak u tego mechanika i ustawił wszystko "na oko" Moto pali i chodzi świetnie ale. Ale drażni mnie to że ustawione na czuja i może da się lepiej. Ot pazerny z nas naród. Co do wypowiedzi kolegi motomisa. Mam teraz ten 16n1 tylko że on jest trochę zastany...
Witam problem polega na tym że nie moge ustawić biegu jałowego w moim charcie. Romet ma podniesioną przepustnice prawie do połowy za pomocą napinacz linki gazu (bo śruba regulacyjna nie daje takiej możliwości) próbowałem regulacji iglicy przepustnicy, brak rezultatu nie wchodzi na obroty, na niskich dławi się. Simeringi zostały zmienione na nowe. A...
Pytanie do sSmall. Dlaczego zastosowales C1 i C2 inne (rodzajem i parametrem) ? C1=350V + C2=350V=600V to jest zasilanie minimalne tego palnika. Obnizajac parametry kondensatorow zmniejszyles jasnosc blysku i wydzielane cieplo, no a tym zwiekszajac czestosc blysku.Zgadzam sie, zarowka poradzi sobie i z wiekszym ukladem,ale do J-23 chlodnicy z samochodu...
Witam. Posiadam motorower Romet Chart 210 Elektronik. Nie dawno z dnia na dzień moto stawało się coraz słabsze, w końcu tak osłabło, że ledwo na 2 biegu (posiada 3) da się jechać po prostej drodze. Wyeliminowałem zużycie mechaniczne cylindra i reszty wraz ze złą regulacją gaźnika, jego stanem itp. To jest ok. Przyszła więc kolej na zapłon - ustawiony...
Witam, diagnoza przez neta to jak cukierek przez szybe :D ,możliwe również brak wystarczajacej kompresji przez złą regulacje luzu( za duży niepełne otwarcie, za mały niepełne domykanie zaworów), to może skutkować wypaleniem grzybka zaworu i kulawa praca silnika aż do jego destrukcji , wypadanie zapłonów spowodowane wadą świec, kablami, sterowaniem cewką,...
Zainteresowanemu pechowcowi postaram sie odpowiedzieć na pytanie. Nie jako ELEKTRYK, tylko jako elektronik. Wśród poniższych propozycji znajdzie odpowiedź na pytanie. Poza tym jednym - GDZIE jest konkretnie zlokalizowany problem w jego sieci, oczywiście. Dla jasności, pisząc "żarówka" będę odnosił się wyłącznie do prawdziwej żarówki, czyli z włóknem...
Dzieki za zaiteresowanie! nie moge odczytać tego załacznika, ale domyślam sie że jest tam prosty układzik na kilku kondensatorach i chyba 4 diodach... tak?. w atkim razie to odpada!. jedna świetlówka kosztuje ponoć 5 dych i należało by tak rozegrać sprawe zeby świeciął jak naj dłużej. kumpel mnie napastuje, bo robi jakies egzotyczne akwarium, nie wiem...
Chciałbym zwrócić uwagę na pewien efekt związany z lampami LED. Otóż w niektórych samochodach tylne światła mają regulowaną jasność za pomocą impulsowego sterowania diodami LED (podczas hamowania diody są w pełni wysterowane - światło hamulcowe, a gdy są używane tylko jako światło pozycyjne to są przyciemnione za pomocą modulacji szerokości impulsów...
Witaj. Opiszę Ci jak ja ekspolatuję swojego poloneza, od nowości tj. od 1995 roku. Mam model Caro z silnikiem 1.6 GLI, pierwotnie z katalizatorem teraz już z pierwszym tłumikiem z modelu GLE. Ad. 1. Jeśli chodzi o zakres obrotów, to staram się stosować obroty w zielonym zakresie, choć w trasie najczęściej używam w okolicach dolnej granicy czyli 2 000...
Oczywiście masz rację a ja się pomyliłem! Mój pomysł z przesuwaniem lizaka z impulsatorem nie zmienia położenia impulsu względem napięcia cewki zasilającej! Ułatwia tylko zmieszczenie impulsatora pod deklem. O ile w ogóle to ostatnie jest możliwe. Ty już szykujesz się na rzeźbę. :D. Aby trafić w "dolną" część przebiegu napięcia na cewce należy obrócić...
Kolego po 1 to skoro masz instalacje STAG 2, to kup sobie zwykłą śrubę na wąż gazowy (register lpg) kosztuje kilka zł i zamontuj zamiast silniczka krokowego na wężu LPG idącym do kolektora ssącego, dzięki temu będziesz mógł sprawdzić, czy na samym lpg będzie pracował prawidłowo, a POWINIEN, jeśli tylko aparat zapłonowy jest sprawny i oczywiście ustawiony...
schemat lampy stroboskopowej naprawa lampy stroboskopowej przeróbka lampy stroboskopowej
schemat hondy accord zużywanie toneru płyta główna głośnik piszczy
podłączenie korektora graficznego uzwojenie silnika
Wegoboard Suprem3 - Silnik nie reaguje po wymianie sterownika Termopara typu K z sondą 1000 - co to jest?