HURAA!! Udało się. Oczywiście przypadkiem. Dzisiaj odkręciłem wlot do przepustnicy powietrza. Okazało się, że jest niezbyt czysta. Przy dokładniejszych oględzinach okazało się także, że przepustnica zamyka się całkowicie. po wstępnej regulacji szczeliny okazało się że obroty spadają wolniej i co za tym idzie układ regulacji obrotów biegu jałowego nie...
Witam, Mam pytanie dotyczące 126p elegant z97r. Otóż nie miałem w ogóle regulacji prędkości obrotów biegu jałowego, śrubka była całkowicie wykręcona. Strasznie irytowały mnie te wysokie obroty więc postanowiłem znaleźć inny gaźnik. Przeczyściłem go, ustawiłem pływak, przedmuchałem itp. Odrazu wyregulowałem luz zaworowy bo był dobry dostęp. Po zamontowaniu...
Słuchaj HENIO Elektrita, natomiast powinieneś wiedzieć że w Oplu regulacja obrotów biegu jałowego odbywa się podawaniem fałszywego powietrza w sposób kontrolowany przez sterownik silnika do silnika krokowego; jak silnik krokowy się wysuwa to obroty rosną a jak wsuwa to odwrotnie. Jeden krok to 0,04 mm. Usterka nr 35 pomimo że wskazuje na silnik krokowy...
O ile dobrze pamiętam to ustawienia zapłonu: odstęp elektrod świecy 0,4-0,6 mm, maks. rozwarcie styków przerywacza 0,3-0,4 mm, początek otwarcia styków (moment w którym spomiędzy styków da się wyciągnąć bibułkę papierosową) 3 mm przed GZP. Zakładam że wyczyściłeś i sprawdziłeś drożność dyszy głównej (mosiężna tuleja u spodu gaźnika) i dyszy biegu jałowego...
Gryzłem podobny problem w corsie 1.4 16v Ecotec, powodem była zerwana linka prędkościomierza, w liczniku był czujnik impulsowy który jest podobno w jakiś sposób zsynchronizowany z centralką. Na postoju było wszystko ok, jedynie w czasie jazdy gdy naciskalem sprzęglo to auto spadało z obrotów i często gasło, a w sumie musiałeś mieć jakiś problem z tym...
Witam Podepne się pod temat mam problem też w swojej polówce Mam dokładnie Polo Classic dzis wyczysciłem przepustnice dokładnie zrobiłem adaptacje i teraz na vagu mi pokazuje błędy 537 Regulacja z sondą Lambda 561 Regulacja składu mieszanki 533 Regulacja obrotów biegu jałowego 1087 Nie przeprowadzono procedury nastaw podstawowych Jak to wszystko dorególowac?Zmieniłem...
Witam, Czy może ktoś w miarę prosto napisać jak przeprowadzić regulacje obrotów biegu jałowego w lantrze 1.6 z 93r. Chodzi dokładnie o to że trzeba któryś przewód zmostkować żeby komputer nie próbował doregulowywać silnikiem krokowym, ale chodzi mi o dokładniejsze szczeguły, który przewód, kiedy zmostkować jak zakończyć regulację. Będę bardzo wdzięczny...
Silnik krokowy dla Mitsubishi Colt, Lancer, zwany też nastawnikiem biegu jałowego, służy do regulacji obrotów biegu jałowego i umiejscowiony jest najczęściej w pobliżu przepustnicy. Jest to mały i bardzo precyzyjny silnik elektryczny (choć bywają też silniki krokowe z pokrętłem), który za pomocą jednostki sterującej wtryskiem paliwa reguluje odchylenia...
Witam kupiłem fabię 1.2 2003 rok i mam nierówne obroty czasem zaświeci się czek.Mój mechanik odkrył że na wężu który idzie od urządzenia wskazanego na zdjęciu do filtra powietrza ktoś celowo zrobił dziurkę aby łapał powietrze.Po zatkaniu tej dziurki auto nie odpali.Przepustnica była czyszczona oraz adaptowana.Mechanik obstawia że to w/w urządzenie jest...
Witam! Potrzebuje porady jak wyregulować obroty jałowe w moim samochodzie. Ponieważ teraz mam na poziomie 800rpm i silnik jest bardzo słaby na wolnych obrotach co utrudnia jazde. Posiadam VAG KKL. Czy można za jego pomocą wykonać taką operacje i jak to zrobić? Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam!
Założenie nowego gaźnika Made in China może spowodować wręcz odwrotny skutek. To samo można powiedzieć o pseudo-oryginałach MZA, które fabrycznie zaplombowane nigdy we fabryce nie były ustawiane do zalecanych fabrycznych nastaw! gaznik nie posiada żadnej regulacji Każdy gaźnik ma co najmniej jedną regulację - obrotów biegu jałowego. Druga to regulacja...
Witam . Kolega poszuka z lewej strony obudowy są trzy litery (L) (H) (T) do regulacji obrotów biegu jałowego o ile się nie mylę . L - regulacja składu mieszanki na wolnych obrotach H -regulacja składu mieszanki na wysokich obrotach I tych L i H nie ruszaj ponieważ może wzrosnąć spalanie albo piła zacznie źle działać.
Witam witam mam taki problem posiadam vcds oraz interfejs viakena potrzebuje zwiększyć obroty silnika ponieważ sa na poziomie 830 obrotów a jak włączę klime to juz w ogóle za niskie są mój problem brzmi tak że w vcds mam zablokowany kanał 16 czyli Dostęp upoważniony a z tego co widze na yt wlasnie tam można zwiększyć obroty i jak zrobić aby odblokować...
Tu masz kody usterek : 0115 Czujnik temperatury silnika 0130 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ? l 0170 Nieprawidłowy skład mieszanki - mieszanka za uboga lub za bogata 0443 Usterka zaworu przewietrzającego w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa 0505 Usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego 1405 Uszkodzenie zaworu EGR...
No niestety nic nie pomogło. Obroty nadal za wysokie. Zauważyłem jeszcze jedną rzecz może to pomoże rozwiązać problem. Mianowicie: odpalenie na zimnym silniku na benzynie. Auto wchodzi na obroty i po 10 sek. Zaczyna schodzić aż zgaśnie. I co to może byc? A może w tym autku jest jakas regulacja obrotów biegu jałowego?
Śruba 1 - służy do spuszczania "śmieci" z parownika Śruba 2- regulacja obrotów biegu jałowego. Elektromagnes - podłącz do filtru gazu. Co jest z drugiej strony parownika? Nie ma drugiego elektromagnesu? Trójnik jest potrzebny regulujesz dawkę gazu podciśnienie nie jest potrzebne
Witam, Astra 1996r. silnik X16SZR. Auto jeździło na obrotach 1400-1500 i po uszczelnieniu dolotu powietrza obroty spadły... na 2 tygodnie. Później wzrosły na 1500, po paru dniach na 1700 teraz jest już 2000. Wymrugane błędy: 1503 - nieprawidłowa identyfikacja modułu immobilizera (to nie wiem skąd??) 0505 - usterka w układzie regulacji obrotów biegu...
Witam panowie. Mam problem z moją Vectra B - 2000r, 1,8, silnik X18Xe1. Przeszukałem już wszystkie fora i nie znalazłam odpowiedzi, więc postanowiłem sam opisać problem. Auto ma za wysokie obroty, przy przyśpieszaniu szarpie, dodatkowo wraz z pojawiającym się błędem P0505 - Regulacja obrotów biegu jałowego - napięcie za wysokie - zapala się lampka silnika....
możesz zrobić fotkę pompy wtryskowej? ja miałem uszkodzony element podciśnieniowy właśnie od regulacji obrotów biegu jałowego ale w pompie bosch
Posprawdzaj czy masz szczelne przelewy przy wtryskiwaczach... ps. 00532 to regulacja obrotów biegu jałowego...
Witam Wszystkich. Chciałbym się dowiedzieć czy w Mercedesie Sprinterze z silnikiem 312D 2.9, jest możliwość regulacji obrotów biegu jałowego. Wydaje mi się że mam troszke niskie ok 600obr na minutę. Da się wyregulować czy szukać przyczyny w osprzęcie silnika? Wiem że w jakimś VW LT-ku dało się to zrobić mechanicznie przestawiając jakąś głowice pompy...
W parametrach powinien być tryb regulacji obrotów biegu jałowego. Zobacz przy jakim napięciu na TPS jest nie aktywny. Chodzi o parametr: IAC regulacja biegu jałowego w stanie pogotowia Pod linkiem jest plik. Na zielono zaznaczyłem przykładowe linie jak jest ok (tps 0.8 V, komp widzi 0%). Na czerwono przykładowe gdy był problem (tp. 0,8 V, komp widzi...
Mam dwa pugi z czego jeden to mojej siustry wiec od razu kupiłem actia czy jakoś tak to się pisze, sprzęt jest tylko do psa czyli peugeot Citroën, jak nie masz tego bd problem bo kabelkiem od kolegi z warsztatu nic nie zobaczysz, ewentualnie kts'em dalej się nie wypowiem bo na tym moje doświadczenia się kończą. A twój problem to no chmmmm to że zgasł...
VCDS lub VAG - Regulacja obrotów biegu jałowego- wpisz w szukajke
Iglica i pływak w zasadzie nie mają nic do wolnych obrotów... do regulacji wolnych obrotów służą dwie śruby z boku gaźnika. Jedną (tą na środku) ustawia się pozycję spoczynkową przepustnicy ("suwaka") - czyli dopływ powietrza przy zamkniętym rol-gazie, a drugą dopływ paliwa do dyszy wolnych obrotów.
Przed regulacją do sprawdzenia/wymiany filtr powietrza ,paliwa w zbiorniku. Odpalamy pracujemy aż się zgrzeje. Ustawiamy Śrubą T obroty tak by nie gasła. Potem kręcimy w prawa Śrubą L aż obroty zaczną spadać i ustawiamy na granicy by były jak najwyższe obroty na jałowym. Teraz prze-gazówka czy dobrze się zbiera z jałowego jak tak to zostaje, jak nie...
Samochód: VW Golf II Silnik: 1,8 RP BOSCH Mono-Jetronic Problem: Niewłaściwe obroty biegu jałowego Wszystko działało poprawnie, obroty były poprawne aż pewnego dnia zauważyłem usterkę. Po odpaleniu samochodu obroty wynosiły 900-1000rpm co było normalne, jednak wraz z rozgrzewaniem silnika spadały aż przy rozgrzanym silniku osiągnęły poziom około 300rpm....
Podstawowe pytanie: Jak samochód jeździ, czy nie brakuje mu mocy w czasie przyśpieszania lub dzużego obciążenia? W tych silnikach w układzie paliwowym są dwie pompy paliwa. Jedna w zbiorniku (elektryczna) podająca ok 3,5 Bar i druga wysokiego cisnienia (mechaniczna, napędzana z wałka rozrządu) podająca paliwo pod cisnieniem ok 45 Bar na listwę paliwową....
Uszczelka pod głowicą wymieniana a przyczyna?Czy silnik był przegrzany itp?Jeżeli obroty falują na jałowym biegu to powinna pomóc regulacja tychże obrotów. Gaźnik to nie wtrysk (nawet jednopunktowy) i pokręcenie zderzakiem przepustnicy jak i wkrętem dyszy jałowych obrotów powinno unormować tą sprawę. Nic nie piszesz o regulacji zaworów o hałasie z napędu...
Witam Mój sąsiad ma problem z "Renią" i poprosił mnie o zamieszczenie tego problemu na tym forum. Oto jego opis. " Od kilkunastu dni posiadam autko jak w temacie. Ponieważ były problemy z gaśnięciem silnika na wolnych obrotach kiedy był zimny, postanowiłem więc, wyczyścić przepustnicę i "okolice" z silniczkiem krokowym włącznie. Ponieważ niewiele to...
W tych silnikach są różne układy dźwigni regulatora. Podejrzewam, że jest taki jak na rysunku. Strzałka jest zaznaczona blaszka, która ustawia się obroty biegu jałowego, przez jej podginanie. Obroty te, powinny wynosić 1750 obr/min. Maksymalne, to około 3800 obr/min. Jeżeli w Twoim silniku jest inaczej, to załącz zdjęcie.
Witam! pacjent to JEEP grand cherokee z silnikiem 3.1TD. Komputer wyrzuca błąd regulacji kąta wtrysku. Pompa ustawiona według informacji z autodaty na 0,45mm. Wtrysk sterujący ma prawidłową oporność tj. 100 omów. Błędu nie rejestruję podczas obrotów biegu jałowego tylko podczas przyspieszania. Regulator kąta wtrysku słychać podczas testu elementów wykonawczych....
Witam wszystkich na forum. Porusze temat ktory był już na forum. Posiadam Audi 90 r. prod. 1991 silnik NG, KE-III Jetronic 5-cyl. poj. 2,3L Otóż od jakiegoś czasu mam problem z obrotami biegu jałowego. Przy zimnym silniku po rozruchu są w normie natomiast po rozgrzaniu nie spadają poniżej 1600 - 1800 obr/min. Czytałem już posty i widze że to problem...
Cześć. Mam w samochodzie (Ford Sierra gaźnikowy) zamontowany reduktor Lovato, instalacja oczywiście pierwsza generacja. Od pewnego czasu samochód ma coraz większe problemy z przyspieszaniem w zakresie niskich-średnich obrotów. Reakcja na naciśnięcie gazu jest z opóźnieniem, tak jakby silnik był zalewany gazem - buczy zamiast przyspieszać. Na obrotach...
nicole 49. to jest śruba, która też służy do regulacji wolnych obrotów ale trzeb ją tak ustawić że parownik puszcza minimalną ilość gazu. Śruba "po przeciwnej stronie" jak piszesz, służy do dalszego wyregulowania wolnych obrotów. Te dwie śruby decydują o pracy silnika na wolnych obrotach i płynnym przejściu silnika z biegu jałowego na wyższe obroty.
Witam. Obroty wahają się między 500-600 ( powinno być być 720-880 w automacie ), do tej pory wymieniłem przepustnicę, silnik krokowy, oraz przepływomierz. Nie wiem czy to ma wpływ ale na przepływomierzu nie działa regulacja wolnych obrotów. Sprawdziłem przewody podciśnieniowe, szczelność układu dolotowego i nadal bez zmian zarówno na benzynie jak i...
Silnik mam 2,0 oznaczenie 3A, na benzynie jest wszystko ok, natomiast na gazie obroty biegu jałowego są w porządku, tylko przy wrzuceniu na luz czy też zwolnieniu gazu obroty spadają do ok 300-400, tak że silnik potrafi czasem zgasnąc, natomiast chwile później stabilizują się. To jest tak jakby sterownik nie nadążął z podniesieniem obrotów. Regulacja...
Nie, przy prawidłowej regulacji im szybsze i bardziej precyzyjne wtryski, tym powinno mniej palić, ale ten silnik do oszczędnych nie należy, miałem Punto z tym silnikiem (75KM) i po mieście potrafił spalić 9l/100km (benzyny). Valteki rzeczywiście są tanie i łatwe w regeneracji ale to tyle jeśli chodzi o zalety. Najlepsze wtryski do tego silnika (oczywiście...
Krótki poemat na gazu temat JAK USTAWIĆ SILNIK NA GAZIE, szczególnie gdy się nie ma analizatora spalin :-( Zacznijmy od punktu wyjścia : Silnik MUSI być poprawnie ustawiony na benzynie , właściwe obroty biegu jałowego, sprawny układ zapłonowy, filtr powietrza czysty itp... itd. Co zrobić ? Silnik jest ciepły, pracował na benzynie , przełączamy na gaz....
Potrzebuję konkretnej pomocy w regulacji ustawień pompy LUCAS FQ8 LT03 w moim VOLVO V40 1,9 TD 90 KM (66 Kw). Chodzi mi głównie o regulację na samej pompie. Pompa ciekła, została uszczelniona, ale człowiek od uszczelnienia delikatnie mówiąc ustawił wszystko an słuch i wzrok i chyba nie do końca dobrze. Rano przy pierwszym uruchomieniu na zimnym silniku...
ja bym jednak obstawiał że to silnik krokowy bądź czujnik położenia przepustnicy. skoro to rocznik 97 to kod silnika powinien być ADR możesz to sprawdzić następująco Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie. Silnik regulujący prędkość na biegu jałowym: Sprawdzić działanie:...
Witam auto jak w tytule niedawno kupione. Sterwnik IAw 18fd. Diagnoza prowadzona przy użyciu programu IAW-SCAN2, problemy następujace temp.silnika wydaje mi sie że cały czas jest zaniżona albo czujnik zaniża wskazania, według programu temp utrzymuje sie na poziomie 79-80 st, na starym i na nowym termostacie temp. jest taka sama, termostat ma niby temp...
Jak wyglądają parametry - " obroty silnika" - " zadane obroty silnika" - "regulacja biegu jałowego " - " obroty biegu jałowego 2" Podczas pracy silnika na biegu jałowym Poszukaj polecenia regulacji biegu jałowego dla samochodów specjalnych i spróbuj odjąć 2 x 100obr/min
Witam. Od jakiegoś czasu mój Lanos posiadał niewielkie, bo 800 - 900 obr/min, falowanie obrotów biegu jałowego. Nie było to zbyt dokuczliwe, ale... maszyna musi słuchać człowieka . Tak więc, jako że od pewnego czasu posiadam wszystko, co potrzebne do regulacji sterownika gazu Leonardo zabrałem się dziś do eliminowania tegoż zjawiska. A ponieważ, wiem...
Wiem, że było trochę podobnych tematów, ale nie znalazłem odpowiedzi. Od jakiegoś czasu mam problem z obrotami na luzie. Samochód: Fiat Siena 1.2 8V Sterownik IAW 18F.B4 Oscylują w granicach 1200-1300obr/min. Macie jakieś pomysły co może być przyczyną? Przepustnica cała wyczyszczona jakiś tydzień temu. Dane z kompa: Obroty silnika: 1281 RPM Czas wtrysku:...
Witam Miałem ten sam problem w 1.6 16V, jednak po przełączeniu na benzynę po kilku może kilkunastu sekundach obroty wracały do normy. Dodatkowo czasem występowało przygasanie silnika przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, czasem przygasał czasem wisiał na obrotach. Pomogła regulacja dawki gazu dla biegu jałowego a konkretnie zmiana zakresu pracy krokowca...
Jeżeli pozwolicie to opiszę w skrócie problem jaki posiadam z swoim berlingo 2.0Hdi układ BOSCH. Podczas pewnego porannego rozruchu wystąpił objaw falowania obrotów biegu jałowego w granicach 500-850obr/min. Po rozgrzaniu samochodu obroty na biegu jałowym wahają się w granicach 800-850 obr/min. Podczas jazdy samochodem obroty utrzymują się stabilnie...
Witam. Posiadam Skodę Octavię z 2011r z silnikiem benzynowym wolnossącym 8 zaworowym 1,6MPI z oznaczeniem BSE. Znany problem w tym silniku (montowanym zresztą też w Audi, Seat itd) to niski obroty biegu jałowego (650rpm). Trzęsie budą, gorzej si zbiera itd. Niestety, żeby ustawić "po bożemu" obroty w moim silniku (BSE), trzeba dysponować kodem logowania,...
masz tam tylko 2 śruby :| regulacja jest już na forum opisana ale opisze jeszcze raz : - odpalasz motor i czekasz jak się zagrzeje -teraz wkrecasz śrube dodatkowego powietrza na max( ta która jest bliżej cylidra) motor powinien zgasnoć jeśli nie masz przedmuchy:) - zgasł- -odkręcasz troche śrube dodatkowego powietrza ustawiasz byle jak obroty jałowe...
a zaglądaleś do gaźnika ja tak mialem jak mialem popuszczone dysze a regulujesz gaźnik 16N3 tak : Do regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego służy zasadniczo jedynie śruba regulacyjna w kanale obejściowym (uwaga ta nie dotyczy regulacji dokonywanej bezpośrednio po zakończeniu okresu docierania silnika) Jeśli zakres regulacji wyłącznie tą śrubą...
Samochód przyjechał ze źle poskładanym regulatorem b.jałowego.Krzywka była całkowicie zablokowana.Po poprawnym zmontowaniu regulatora ECU reguluje bieg jałowy,ale tylko na zimnym silniku.Po nagrzaniu,ECU przestaje sterować krokowym i motor po dodaniu i puszczeniu gazu gaśnie.Samochód ma też uszkodzoną sondę lambda,ale brak sygnału sondy nie spowoduje...
Witam, od miesiąca posiadam samochód cinquecento 700 (rocznik 94). Mam z nim teraz problem, od kilku dni samochód prawie przygasa na wolnych obrotach. Sprawa wygląda tak, jak rano odpalam samochód kiedy jest zimny na ssaniu wszystko jest ok, odpala od pierwszego razu, przejadę jeszcze tak 1 kilometr i wyłączam ssanie. Kiedy silnik był zimny zawsze tracił...
Miałem do czynienia z podobnym modelem i identycznym problemem. Problem ustąpił po wymianie czujników temperatury cieczy chłodzącej (prawdopodobnie jest ich 2). Gdy komputer silnika wykryje awarie tych czujników przyjmuje, że silnik ma temp. 90 stopni, co powoduje brak płynnej regulacji wolnych obrotów na zimnym silniku. Jest jeden (i zacznij od niego)...
Witam. Obroty biegu jałowego reguluje sie wkrętem po prawej stronie przepustnicy. W czasie regulacji silnik powinien mieć optymalną temp. pracy (wskazówka na wskaźniku temp. pionowo) i wszystkie odbiorniki powinny być wyłączone, a sonda lambda wypięta. Obroty ustawiasz na 750 - 850 obr/min. dla roku produkcji powyżej IV 1989 i a dal sterszej wersji...
Witam. Dzisiaj pofatygowałem się i pojeździłem trochę z laptopem podłączonym poprzez interfejs LPG do sterownika Bingo-M, dzięki czemu zdiagnozowałem pracę sterownika LPG w różnych warunkach. Okazało się, iż ustawienia, które mam w Bingo-M są moim zdaniem w miarę dobre. Zmieniłem jedynie funkcję cut-off z 1300/24% na 1300/34% i w czasie różnych prób...
witam mam peugeota 306 1.4 Rx w gazie i sporo mi pali jak na taki maly silnik. Mam interfejs i oprogramowanie do sterownika bingo m. Chciałbym wyregulora sam gaz czy mógłby mi ktoś udostępnic jakis instruktaz jak to zrobic co poustawiac itp??? REGULACJA REDUKTORA LPG I–II GENERACJI Reduktor I i II generacji powinien mieć dwie śruby regulacyjne...
Witam. Czy ktoś zetknął się kiedyś z w/w typem gaźnika? Interesuje mnie pokrętło do regulacji mieszanki na biegu jałowym? Czy śrubka ta reguluje mieszankę tylko dla biegu jałowego ? Czy jest to coś w rodzaju regulacji mieszanki w gaźnikach rozpylaczowych gdzie reguluję skład mieszanki w całym zakresie obrotów ? Zdjęcie 1 tak wygląda ten gaźnik. Zdjęcie...
Sterowanie w silniku 1,3 L NZ jest proste ale , żeby działało jak należy muszą być spełnione różne warunki ; szczelność dolotu do przepustnicy włącznie z odmą , szczelność wszystkich uszczelek kolektora ssącego , dobrze wyregulowany zapłon - jak pamiętam około 6-8 stopni , kontrola i regulacja zestyku biegu jałowego - jest zamontowany na przepustnicy...
Przebicia iskry na silnik koniecznie usunąć,czyli wymienić przewody.za regulację biegu jałowego odpowiada zawór regulacji biegu jałowego i czujnik temperatury.
Mam problem z cyklicznie powtarzającym się rozkalibrowaniem ustawień biegu jałowego w octavii 2.0 8v azj 2003r. wyposażoną w instalację lpg marki KME ze sterownikiem nevo parownikiem silver i listwą wtryskową rail. Problem dotyczy spalania chwilowego na lpg na biegu jałowym. chodzi o to że auto na lpg pokazuje spalanie rzędu 1,3l/h a po przełączeniu...
Według mnie za usterke będzie odpowiedzialny silnik regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego, zwany potocznie silnikiem krokowym, który utrzymuje stałą prędkość obrotową na biegu jałowym oraz podczas wysprzęglania. Jego rolą jest takie sterowanie dopływem powietrza na przepustnicy, aby obroty silnika nie spadały w żadnym momencie jego pracy poniżej...
znalazłem taki artykul odnośnie FSI i chciałbym to potwierdzić Otóż, wibracje silnika 1,6 na biegu jałowym (zakres obrotów 620-720) jest wg. ASO zjawiskiem normalnym i związane jest z normą jaką musi spełniać samochód EURO-4, a dokładnie z bardzo ubogą mieszanką jaka jest dostarczana do silnika - właśnie na biegu jałowym najwięcej szkodliwych związków...
Paliwo z baku cedzi jak trzeba przez cały czas ,mieszanka paliwowa prawidłową 100ml oleju shtila na 5 l paliwa motor nie reaguje ani na regulację śrubą biegu jałowego ani na regulację iglicą chyba że jest jeszcze coś co można w nim regulować a nie wiemy ale nie dopatrzeliśmy się żadnej innej śruby Dodano po 5 Paliwo z baku cedzi jak trzeba przez cały...
Obroty biegu jałowego w tych motocyklach reguluje napięcie sprężyny w suwaku manetki gazu oraz naciąg linki gazu. Normalny układ regulacji obrotów biegu jałowego, tj. śrubą podpierającą przepustnicę wprowadzono w gaźnikach N2 w TS250 i dopiero w ETZ 125/150. Te gaźniki miały jeszcze jedną wadę, polegającą na zmianie reakcji na otwieranie/zamykanie przepustnicy...
No właśnie że sonda ma sporo wspólnego z obrotami biegu jałowego. Niemożliwe? Podepnij emulator sondy do auta i ustaw go na bogatą mieszankę. Jak tylko silnik sie nagrzeje i wejdzie w tryb pracy ze sprzężeniem (regulacja sondą lambda) to po jakiejś chwili zacznie nierówno pracować a obroty zaczna sie coraz bardziej podnosić (zmniejszona ilosć paliwa)...
Po pierwsze odłączenie krokowego nie musi powodowac zgasniecia silnika, poniewaz jest regulacja polozenia jałowego przepustnicy. (nigdy nie zamyka sie na max do konca szczelnie) nie czytalem wszystkich sygestji, ale wymiana swiec jest oczywista, ale wiele osob zapomina o wymianie przewosów. czesto powoduja takie skoki i trzymanie obrotów nawet nie mając...
Usterka prawie usunięta. Sprawdzone zostało powtórnie wszystko, wyczyszczone i jeszcze raz sprawdzone TECHEM 1 i 2. Regulacji poddawana została przepustnica i potencjometr, na warsztacie OK, ale po wyjeździe na jazdę próbną znowu objawy takie same - konsternacja. Na TECHU niby OK, ale to nie to. W końcu wyjazd na miasto z podpiętym Techem 1 i ... nastawnik...
Pomyslalem wiec ze moze poszukam jakiegos regulatora na allegro i co mnie zaciekawilo, wszystkie dzialaja na zasadzie regulaci napiecia to jak w koncu z tym jest, regulacja napieciem tez cos daje?? czy wszystkie te regulatory to sciema?? w co raczej watpie, bo nie wydaje mi sie zeby dospel sprzedawal niedzialajace regulatory. Bo może to nie są takie...
Witam wszystkich, pracuję właśnie nad stabilizatorem obrotów miniwiertarki (dremel). Jej moc to zaledwie 135W, lecz na biegu jałowym rozpędza się do aż 35000 obr/min. Niestety już przy niewielkim obciążeniu obroty drastycznie spadają... i właśnie temu chciałbym zapobiec, tzn. wole aby obroty były mniejsze ale stałe. Wiertarka jest oryginalnie wyposażona...
Gaźniki z pełną regulacją mają dwie śrubki, oznaczone L i H. Wkręt L służy do ustawiania obrotów biegu jałowego, natomiast H do wysokich, czyli takich z jakimi będzie pracował silnik przy maksymalnie wciśniętym gazie. W Twoim gaźniku obroty maksymalne są ustawione fabrycznie za pomocą dyszy stacjonarnej i niema możliwości ich regulacji. Regulacja śrubką...
Wkręć obydwie śruby (L i H) do lekkiego oporu, następnie wykręć je o jeden obrót, uruchom silnik, poczekaj aż się rozgrzeje, następnie wciskaj i zwalniaj dźwignię gazu, wprowadzając pilarkę na wysokie obroty. Obserwuj czy płynnie przechodzi z niskich obrotów do wysokich, jeśli nie, to delikatnie wykręć śrubę L i znowu na chwilkę dodaj gazu. Postępuj...
a sprawdziłes dyszę wolnych obrotów?moze być zapchana...czy masz elektrozawór z wyraźnym cyknięciem?i wykreć wkret od regulacji mieszanki o jakies 1-2 obroty,najpierw sprawdz po wykreceniu czy gumowy oring na tym wkrecie nie jest uszkodzony, a poza tym a moze przede wszystkim czy ośka przepustnicy nie ma nadmiernego luzu
Witam Niedawno jakiś tydzień temu zabrałem się za regeneracje swojego reduktora emmegas 94 w Punto 1,1 55 96rok, wszystko niby wedle instrukcji załączonej do zestawu naprawczego, sprawa wygląda następującą przed regeneracją żeby trzymał obroty na jałowym śruba regulacyjna musiała być wkręcona na max po regeneracji jest jakieś 4,5 obrotu wykręcona i...
Witam! I jak udało się coś ustalić z tym voyagerem?? Ja mam takie samo auto tylko z 1992 r. i mam podobny problem. Gdy odpale silnik obroty są na normalnym poziomie (ok. 1000) ale po 2/3 min. wzrastają na 1800 na jałowym biegu i się tak utrzymują. Wymieniłem właśnie termostat bo słyszałem, że jego wada może mieć wpływ na regulację obrotów, ale nic to...
Witam, mam problem z obrotami biegu jałowego w Nissanie j.w. wersja gaźnikowa z LPG. Auto na gazie pracuje dobrze, może poza tym, że trzeba je trochę długo "piłować" przy rozruchu na zimnym silniku. Gorsza sprawa wygląda z jazdą na benzynie - auto gaśnie na biegu jałowym, nie mogę ustawić obrotów, przy próbie regulacji śrubą musiałem rozkręcić ją do...
Witam dawno mnie nie było ale usterka nadal wystepuje,nic jeszcze nie udało mi sie zrobic w tym kierunku, widze ze temat tez nie poszedł na przód wiec nikt sie pewnie nie inetersuje.Moje kolejne kroki to bedzie regulacja luzów zaworowych chociaz jak czytałem chyba na tym forum i na tym co pisali o Acordach i mieli taki sam problem to raczej nie pomoze...
Witam! Mam problem z regulacją pilarki Stihl 023, a mianowicie chodzi o to ze piła po odpaleniu chodzi normalnie, po dodaniu gazu obroty praktycznie wcale nie spadają kręcenie śrubą od obrotów jałowych w niczym nie pomaga. Ma ktoś jakieś pomysły co to możne być?
potrzebuję regulację prędkości, pomiar prędkości jest, regulacja 0d 1500 do 750 obr/min ze sztywnymi obrotami pod obciążeniem jak i po zdjęciu obciążenia, to pompa więc rozruch nie jest szczególnie ciążki, rozwiązanie które ktoś mi zaproponował, nie jest tanie , powiedziałbym że jest drogie nie zmienia to faktu że maszyna w zimie nie pracuje ciągle...
Mam problem z ustawieniem wolnych obrotów w mojej astrze. mam I generacje z parownikiem lovato Electronic. Gaz reguluje sobie tą metodą : 1. Bierzesz kogoś do środka (albo jak Ci się uda to sam) blokujesz obroty na połowę użytecznego zakresu (czyli jakieś 2200- 2500 rpm) 2. skręcasz śrubę do momentu kiedy zaczną spadać obroty. 3. jak już złapiesz tę...
Witam. Mam mały problem z gaźnikiem BING w simsonie S53. Problem polega na tym, że motor bardzo dużo pali paliwa. Na 5l przejadę zaledwie 100 km. Problem jest też z regulacją. Jeśli ustawię dyszę na dwa i pół obrotu(powietrza) to wtedy nie trzyma obrotów, ale gdy wykręcę bardziej jest ok, ale gdy odpalam motor to wtedy wskakuje nawet na 6tys obrotów...
Witam moja astra od jakiegoś czasu telepie całym autem na wolnych obrotach lecz nie faluje widać tylko minimalne odchyły w zakresie 50rpm, postanowiłem odczytać bloki pomiarowe z mojego silnika za pomocą opel scanner i porównałem je ze wzorcowymi zamieszczonymi tutaj:[url=]Link Wszystkie odczyty pokrywały się z tymi zawartymi w linku za wyjątkiem dwóch...
Typ gaźnika to: Large One-piece Flo-jet Carb Najpierw oczywiście porządne czyszczenie gaźnika.. Tu masz wszystko opisane: Tak wygląda gaźnik w przekroju. 1- regulacja obrotów jałowych 4- regulacja obrotów wysokich. Ustaw śruby na jeden - półtora obrotu, rozgrzej silnik i wykręcaj powoli śrubę 1 aż silnik zacznie się dławić, teraz w drugą stronę, do...
Może kręcisz tą od wysokich obrotów, a kosa chodzi akurat na niskich Są tylko dwie śruby do regulacji, (pomijając tę co naciąga linkę) jedna ustawia odbijanie linki od gazu,czyli jakie obroty na jałowym biegu bez dodawania gazu, a druga jest ze sprężynką na gwincie (nie wiem do czego) ale nie reaguje, ani przy wkręcaniu ani przy wykręcaniu. Dodam że...
899 to nie jest silnik FIRE. Mycie przepustnicy w Nitro można by zakwalifikować jako szkodliwą poradę, ponieważ jest to zbyt agresywny rozcieńczalnik, mogący uszkodzić elementy z tworzyw sztucznych i uszczelniacze. Sam silnik regulacji wolnych obrotów można sprawdzić i przepłukać benzyną kanał powietrza biegu jałowego (ale nawet jakby się blokował w...
Witam. Posiadam Mitsubishi Outlander 2.0 benzyna/gaz z 2004 roku. Problem jest złożony więc postaram się opisać szczegółowo. Wracałam do domu z trasy, na ostatnim skrzyżowaniu mi zgasł. Zapalam, gaśnie ponownie, trzymam pedał, gazu zapalam i dojechałem tak do domu. Śrubą od mieszanki podniosłem obroty i zaczął normalnie palić. Problem pojawił się rano,...
Czyli można rozumować że problem z pracą na biegu jałowym jest na benzynie. Od tego bym zaczął . Na początek podłączyć go jednak pod CLIP-a i zobaczyć co wyjdzie. W tym silniku nie ma silnika krokowego do regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego , jest przepustnica sterowana serwosilnikiem i to on min. odpowiada za prawidłową pracę silnika na biegu...
W międzyczasie dokopałem się do tego silnika i nie ma on żadnego komutatora. Nie ma też na nim żadnego schematu uzwojeń. Z Twojego postu (h jaworski) wynika, że obroty zależą od napięcia. Dla silników indukcyjnych asynchronicznych, a taki jest chyba silnik w tym urządzeniu, zależą one od częstotliwości prądu. Jeśli miałyby zależeć od napięcia, to chyba...
Cześć. Mam problem z LPG w mazdzie 323f. Samochód normalnie przełącza się na gaz ale po wciśnięciu sprzęgła/wrzuceniu luzu obroty momentalnie spadają i samochód gaśnie. Udało mi się wyczytać,że obroty jałowe w II generacji reguluje się jakąś śrubą na reduktorze. Ktoś może powiedzieć coś więcej? W jaki sposób mam to regulować bo nie mogę znaleźć dokładnej...
Witam. Mam problem z Passatem b6 2008 r 2.0 TDI cbab. Chodzi mi o regulacje obrotow biegu jałowego. Po wpisaniu security acces 12233 przechodzę do long adapt i kanał 06 mam nie aktywny mowa o vcds. Natomiast wchodząc Vas jest taka opcja ale nie moze odczytać ile ma obrotów jakieś pomysly ?
To jednak nie będzie nieszczelność w dolocie , obroty rzeczywiste ma zgodne z wymaganymi a korekcja obrotów biegu jałowego jest na 0 tzn. że obroty są takie bo takie są wymagane . Nie mam klipa już od ponad roku i nie pamiętam czy jest tam możliwość regulacji obrotów biegu jałowego . Daro122 - skad wiesz że obroty si korekcje sa prawidłowe :?: :?:...
Przepraszam że post pod postem. Czy przepustnica bardzo wpływa na regulację napięcia na sondzie lambda? Dzisiaj mierzyłem napięcie polskim VAG i pokazuje mi że najniżej schodzi do 1,5 V. EDIT: Problemem obrotów jałowych była nieszczelność kolektora ssącego.
EGR jeszcze nie rozbierałem, odpiąłem go na próbę i bez zmian. Tak wyglądają bieg jałowy: 1. Obroty: 2. Dawka paliwa: 3. Regulacja paliwa: Ciśnienie paliwa przy przygazowaniu na postoju: logi z 0-100 km/h
Dzień dobry Jako, że jeden obraz wart jest tysiąca słów wrzucam link do filmiku: Dziś w drodze do domu, po przejechaniu kilku kilometrów (auto normalnie zapaliło) przy dodaniu gazu auto lekko zaszarpało i z trudem przyśpieszyło. Od tego momentu silnik szarpie tak na postoju jak i w drodze, im obroty wyższe tym mniej odczuwalne szarpanie. Nie gaśnie,...
W tych śrubkach nie ma nic dziwnego. L jest od obrotów biegu jałowego H to śrubka od regulacji obrotów roboczych. Jeśli nie masz odpowiedniego klucza to wpisz w google ,, klucz do regulacji gaźnika" i albo kup albo sobie dorób albo poradź jakimiś szczypcami
Jak masz silniczek krokowy, to wyczysc go, odlacz kleme na minute lub dwie, odpal motor bez zadnego gazowania, niech pracuje az dmuchawa się wlaczy na wolnych obrotach a potem przytrzymaj na wyzszych i bedzie cacy... O Jezu!!!Następny!To jakaś choroba.Jaki silniczek krokowy w golfie 1,3?I co ci da myk z opinaniem klemy jak Digijet (to system wtryskowy...
mam pytanie czy samodzielne działanie w regulacji przepływomierza ma sens ale jeśli nawet coś można poprawić prosze o instrukcje, był mocno wykręcony wkręt regulacyjny to autko szło jak piorun lecz żarło teraz wkręciłem dosy głęboko to zaś słabszy ale wydaje sie mniej połykać HELP jak przy okazji tej regulacji ustawić mieszanke wolnych obrotów (zmiana...
sprawdziłeś już prawie wszystko.jesli wyszyścisz już sobie ten krokowy to sprawdź sobie jeszcze tak banalną rzecz jaką jest ... linka od gazu ! miałem podobny objaw jak mi puścił zacisk regulacji linki.
Jakiego rodzaju jest ten silnik? Jeśli to typowy silnik stacjonarny to powinien mieć regulator mechaniczny. Zespoły prądotwórcze tej mocy mają regulatory mechaniczne np. PAD-36/400, ich dokładność jest zupełnie wystarczajaca. Praktyczna wskazówka - jeśli jest tam sprawny regulator mechaniczny to nie da się ustawić bardzo niskich obrotów jałowych bo...
Witam! Sytuacja ma miejsce w peugeocie 309. Auto na Pb pracuje ok. Wolne obroty stabilne. Na zimnym silniku wyżesze, potem spadają itd. Podczas pracy na LPG auto dziwnie zachowuje sie na wolnych obrotach.Strasznie szarpie silnikiem. Gaz jest dobrze wyregulowany (sam reguluje). Centralka autronic AL800. Zauważyłem ze po odłączeniu silnika krokowego regulacji...
Zastanawiające jest ciśnienie w cylindrach wg.mnie za wysokie powinno byc około10atm.może to być kwestia regulacji zaworów (0,10-0,15 ssący i0,25-0,30wydechowy)lub była robiona głowica i coś popsuto
Witam Przytrzmaj samochód na 3 tys. obrotów i śrubą regulacyjną na wężu gazowych wkręcając ją reguluj aż zaczną spadać obroty, wtedy odkręć ją aż obroty wrócą do poziomu wyjściowego, następnie śrubą z boku parownika wkręcając ją wyreguluj obroty biegu jałowego. Pozdrawiam czyli ta śrubka z boku parownika jest od biegu jałowego i nie ma wpływu przy...
W okienku parametry masz ustawienia wyjsciowe autatora max i min(Wartości te nie powinny różnić się znacznie, max 10 kroków). I od tych wartości krokowy będzie pracował w przedziale +otwarcie , -zamknięcie. Max - oznacza obroty wysokie Min - oznacza obroty biegu jałowego Granicę przejścia min <--> max określasz w okienku rodzaj tps, próg xxxx...
pierburg 2e to cała rodzina gażników. ale 2ee to sterowany elektronicznie 2e3 najczęsciej w silnikach 1.3 ten twój to będzie 2e2 i sprawdz podciśnienia albo regulator wolnych obrotów to taka puszka z dwoma pociśnieniami która przesuwa oś przepusnicy albo zła regulacja termostatu woskowego.pzdr.
bylem na regulacji obrotów biegu jałowego LPG. Ustawili mi tak ze z wyłączoną klimą obroty jałowe stabilne i pięknie sobie chodzą, ale jak włączę klime to zaczynają falować w górę w dół amplituda mała (tak na oko to z 50 obrotów) ale częstotliwość spora (w ciągu minuty to tak z 40 razy w górę i w dół ). Jak tylko wyłączę klimę to od razu wszystko wraca...
Witajcie! Mam Megane 1,4 8V 97 +LPG oczywiscie problem ten sam - brak wolnych obrotów(biegu jałowego) na zimnym silniku! zrobilem juz prawie wszystko o czym piszecie.. probloem wciaz jest a wiec nowy... blok przepustnicy silniczek krokowy przewody swiece sonda L katalizator czujnik temp czujnik podcisnienia regulacja zaworów wszystko czysciutkie pozostają...
Witam, panowie mam problem z obrotami w hondzie civic 1,5ILS VTEC 1996r. Problem wygląda tak: motor zimny ssanie działa prawidłowo, silnik ciepły w trakcie jazdy wyrzucamy na luz i obroty spadają do 1000 następnie rosną do 1500 i spadają do 1100 a po zatrzymaniu pojazdu powracają do wartości prawidłowych. Dokonałem następujących zabiegów – wyczyściłem...
Witam wszystkich. Mam Vag-a w starej polskiej wersji1.05. Kupiłem go tak dla siebie razem z interfejsem i nie za bardzo sobie z nim radzę ( interfejs grupy VW). Chciałem zwiększyć obroty silnika na biegu jałowym. Sprawdzam błędy w silniku potem wchodzę w adaptację i co dalej. Z tego co się zorientowałem trzeba coś wpisywać ale ja nie znam kodów. Ten...
na 100% masz do regulacji luz zaworow w szczegolnosci wydechowych
Niestety, po ok. 1000km od resetu, problem powrócił... W tym czasie auto było na regulacji gazu i przeglądzie gwarancyjnym (instalacja BRC FlySequent, przejechane na gazie 15kkm)
L - regulacja składu mieszanki na wolnych obrotach H -regulacja składu mieszanki na wysokich obrotach Chodzi o to, że wewnątrz gaźnika znajdują się dwie przepustnice: rozruchowa (tzw. ssanie) i główna, służąca do sterowania prędkością obrotową silnika. Tymi śrubami H i L regulujesz stosunek paliwo/powietrze odpowiednio dla każdej przepustnicy. A do...
pompa bosha regulacja wolnych obrotów mechaniczna, silnik 1.6
Witam. Mam identyczny problem z tym silnikiem AEE 1.6 w golfie 3 z 1997 roku + LPG Na jałowym biegu gasnie a przy dodawaniu gazu szarpie. Zmieniałem świece , przewody, palec rozdzielacza Jezdziłem na usuwanie z komputera błędów i regulacje gazu(sekfencja) Raz mi zmiejszali cisnienie gazu a raz zwiekszali takze zmeiniali dawke paliwa. Samochod ciężko...
witam ja problem rozwiązałem, wymieniłem poduszkę pod silnikiem, ale okazało się że to tylko pozory. niedawno ponownie zacząłem mieć problemy z układem wtryskowym... szarpanie, ciężkie odpalanie. od 2 tyg samochód stoi u mechnika, wymienił zawór regulacji ciśnienia na pompie, zawór wyrównujący ciśnienie w pompie i nadal coś jest nie tak. walczy jak...
witam,mam problem z hondą accord-silnik f20b6-z instalacja gazową(objawy na pb i lpg).podczas rannego rozruchu silnik chwile przebiera,chodzi niestabilnie po 10 sekundach jest juz oki.po nagrzaniu obroty spadaja do około700-800 po czym zaczyna ponownie przebierac,trzes autem w kabinie i "pierdzi" dosc konkretnie,nieprzerwanie z rury wydechowej i do...
Dobra, na początek "obmacaj" przewody gumowe odmy i samą odmę - silnik ma wrażliwy układ regulacji wolnych obrotów, nie lubi fałszywego powietrza - stąd strzały i możliwe wariacje biegu jałowego, a także szczelność i pewność osadzenia przewodów gumowych zaworu IACV - zawór brzęczy na włączonym zapłonie? Dalej, dla celów diagnostyki usuń attuator - wklej...
Mam taki problem z wózkiem Linde H40 silnik Continental zasilany LPG, rocznik wózka 1988, otóż. Wózek pracuje generalnie bardzo dobrze, ale czasem niewiedzieć czemu obroty na biegu jałowym rosną prawie do maximum. Zwykle dzieje się tak kiedy wózek dłużej popracuje. Aby zmnioejszyć obroty operator odłącza na chwilę ten "siłownik" od przepustnicy (wózek...
Witaj Po pierwsze : Musisz sprawdzić czy nie padł czujnik wtryskiwacza rozruchowego - ten po prawej stronie przy głowicy - patrząc na silnik jest taki króciec od którego idzie gumowy wąż do chłodnicy - na górę i w nim dwa czujniki - ten od dołu właśnie włącza wtryskiwacz ale powinien tylko na zimnym - na ciepłym nie czyli odłącz go przy ciepłym i spróbuj...
hej! Przez ostatnie 2 dni szukałem usterki w tokarce: Wyjąłem cały zespół diodowo-tyrystorowy (nie było łatwo), sprawdziłem połączenia skręcane i lutowane, pomierzyłem diody, zapiąłem się na bocznik i wyprowadziłem przewody na zewnątrz w celu późniejszych pomiarów na oscyloskopie. Zrobiłem oględziny 4-ech pakietów (wsuwek)-fakt część punktów lutowanych...
W matizie jest jeszcze taki zaworek PCV z plastiku w kolorze niebiesko zielonym jak pamiętam ? Zamontowany na przewodzie gumowym . Koszt około 18 zł ... jeżeli jest rozkalibrowany dostarcza " fałszywe powietrze " do kolektora - zakłócając regulację obrotów oraz pomiar podciśnienia w kolektorze a tym samym wzbogaca mieszankę ..
Witam kolegów. Proszę o pomoc. Mianowicie w odśnieżarce chciałbym wyregulować obroty a mianowicie podnieść je z tego względu, że jak przesunę dzwignię w położenie zająca czyli szybko to nawet wtedy odśnieżarka nie ma dość obrotów aby wurzucić śnieg przez komin. Obroty na zającu lekko różnią się od obrotów jałowych na zółwiu. Przesówanie sprężyny pod...
Co prawda temat dawny, ale warto jeszcze tu coś dodać. Z własnego doświadczenia wiem, że instalacje gazowe niewłaściwie wyregulowane i zaniedbane prowadzą do całkowicie anormalnych zachowań pojazdów. Moja odmiana Voyagera (Dodge Caravan 3.8), przy za ubogiej mieszance na LPG (instalacja sekwencyjna), po ok. miesiącu względnie poprawnej pracy prowadziła...
Po podłączeniu pod vag: Na jałowym biegu: Masa przepływającego powietrza z zaworu IAC: 129-131 Przepływ powietrza-regulacja wolnych obrotów: 120-132 Masa powietrza: 3.010-3.354 Przepływ powietrza-regulacja wolnych obrotów: 016-070 wolt Wypełnienie impulsu zaworu IAC: 0 procent
Ustawić iglicę na środkową pozycję, śrubę składu mieszanki wkręcić do końca i wykręcić o około 0.5- 1 obrót, śrubę podpierającą przepustnicę wkręcić do połowy. Próbować odpalić, jeśli się nie uda to podlać paliwa pod świece i kiedy odpali nie dopuścić manetką do zgaśnięcia. Wyregulować obroty biegu jałowego i po rozgrzaniu silnika i wyłączeniu ssania,...
Witam, mam następujący problem mój samochód to golf IV 1.6 98 rok. po czyszczeniu przepustnicy cały czas trzyma obroty 1100, zrobiłem adaptacje przepustnicy slychać jak vag ją wysterowuje ale żadnego potwierdzenia nastaw zostal zrobiony itp nie uzyskałem wiec uważam że nastaw nie został zrobiony, po podłączeniu vaga pokazał błąd sonda lambda wykasowałem...
A ile Ty chcesz tych obrotów jałowych w takim razie? Obroty masz ok, jak chcesz to linkę od gazu sobie podciągnij :P
Odpowiadam i pytam: 1. Auto nie ma instalacji gazowej. 2. Silnik nie jest zbyt zużyty bo ma ledwie 96000km przebiegu. I nie, nie jestem pierwszym właścicielem. Nie mam pewności czy nie jest kręcone, ale po dobrym stanie karoserii oraz tym jak autko pracuje wnioskuje że faktycznie mało jeździło i było garażowane. Mechanicy lekko się uśmiechają jak widzą...
Kolego kiedyś zajmowałem się gazem zawodowo i mam podobne auto kadeta 1,4 już 15 lat i znam te auta . To ze zamontowali ręczną regulacje to bardzo dobrze a co do obrotów myślę że to sprawa reduktora i łapki a dokładniej zaworka na łapce . Jeśli chcesz możemy pogadać na skypie na ten temat
Jeśli pilarka nie reaguje na regulację wolnych obrotów biegu jałowego i kręci łańcuchem to znaczy iż ma zbyt ubogą mieszankę ''L'' bądź zasysa lewe powietrze, proponuję sprawdzić szczelność wszystkich złączek, czułe ucho pozna pracę silnika jego taktowanie tzn. mieszankę, sprężyny sprzęgła mogą być wyciągnięte, lecz nie należy wykluczać gaźnika samo...
Witam Renault premium 320 dci jakie obroty silnika na luzie skrzynia manual i czy jest możliwość regulacji za pomocą texy. z p.adam
Regulacja wolnych obrotów + sprawdzenie stanu uszczelek i plastikowego dystansu pod gaźnikiem. O regulacji biegu jałowego na pewno jest na forum. Jeżeli wkręcisz do końca wkręt od składu mieszanki do oporu to silnik nadal pracuje ? Jeśli tak to z gaźnikiem nie jest dobrze, najlepiej do wymienić.
Witam Tą śrubą regulacyjną na dźwigni przepustnicy nie dokonuje się żadnych manewrów, jest ona ustawiona fabrycznie. Aby to uniemożliwić użytkownikowi częstokroć ona ma: -gwint pokryty środkiem uniemożliwiającym obrót; bądź też: -gniazdo w łbie służące do użycia narzędzia o takim kształcie, że celowe jest użycie odpowiedniego narzędzia i dodatkowo założoną...
Witam zakupiłem niedawno tą oto kosę Makity. Ale po pierwszym uruchomieniu okazało się, że silnik ma bardzo nierówne obroty biegu jałowego i strasznie "dzwoni" sprzęgło co powoduje obracanie się głowicy z żyłką. Mam pytanie jak samodzielnie wyregulować gaźnik? Instrukcja podaje " wkręć śrubę L i H w prawo do oporu a potem odkręć je o 1 obrót w lewo"...
Ciężko o dobrego mechanika. Czemu akurat pomysł regulacji zaworów? Dodano po 1 Ciśnienie na cylindrach sprawdzałem i wynosi 11.5 bara, na każdym cylindrze.
Przez pokręcenie śrubką podpierającą przepustnice zmieniłeś wartość podciśnienia w kolektorze ssącym a co za tym idzie sterownik silnika przymknął nastawnik biegu jałowego ,jego reakcja jest teraz opóźniona bo jest zamknięty , przymknij przepustnica i pozwól aby nastawnik sam podniósł te obroty . Napięcie na TPS powinno być od 0,5 do 0,6v podłącz woltomierz...
Falujące obroty na lpg w moim aucie opanowane-okazało się, że jest za bogata mieszanka i to sporo za bogata więc po regulacji(regulował człowiek który ją zakładał i wcześniej serwisował w mieście skąd pochodzę ale już nie mieszkam) sprawa została załatwiona ale przed regulacja lpg człowiek ustawił mi luzy zaworowe żeby był komplet. Przed paroma dniami...
Jest zawór wolnych obrotów umieszczony na przepustnicy. Prawidłowe ustawienie to przepustnica zamknięta. Jak podlaczysz komputer to ma pokazywać otwarcie 0%. Jeśli są problemy z biegiem jałowym to zdjąć zawór i wyczyścić oraz kanały w przepustnicy
Dzięki za odpowiedź. Pisząc, że silnik na benzynie pracuje zadowalająco miałem na myśli, że nie szarpie, nie gubi obrotów, nie przegrzewa się. Pali natomiast olej, ale nie wydaje mi się, żeby to było przyczyną takiej pracy tylko na gazie (do spalania oleju może niedługo dojdę co z tym zrobić). Czy poza nieszczelnością jest możliwość, że takie objawy...
Brakuje informacji w jakim zakresie ma być regulowane napięcie zasilające silnik, co ma być źródłem zasilania (zasilacz sieciowy, baterie?) i jaki jest maksymalny prąd pobierany przez silnik. Sam potencjometr przepali się. Najlepszym rozwiązaniem to układ LM317 razem z potencjometrem. LM317 nie jest magicznym sposobem na wszystkie problemy z regulacją...
Od regulacji obrotów jest nastawnik przepustnicy sterowany ecu silnika. Jeśli od tej strony jest ok to albo rozregulowany przez papraka tps albo zaciąga lewe powietrze najczęściej gumą pod monowtryskiem.
Tyle że to jest Suzuki i ich nietypowe rozwiązanie układu dolotowego - symetryk z dodatkową membraną. Na niskich obrotach nie będzie to równo chodzić, a pojawią cechy charakterystyczne jak np. w starych Rometach, m.in. wzbogacenie mieszanki przez wielokrotny przelot ładunku przez gaźnik. Dlatego nie wiem czy dysza biegu jałowego jest tutaj prawidłowa,...
Wkręć troszkę śróbę od skladu mięszanki teraz i powinno być dobrze.Te 10s nie spadania z obrotów spowodowane jest tym że jest trochę za dużo powietrza. Wkońcu :) ! Obroty mam ustawione na 1700/1800(tu pytanie czy tyle może być ???u mnie powinno być 1400 ale teraz silnik 72cc) i są teraz stabilne nie faluja płynnie wchodzą i zchodzą silnik ładnie równo...
Witam. Po pierwsze: NIE WOLNO ODPINAĆ WTRYSKÓW NA PRACUJĄCYM SILNIKU!!! Kolejna sprawa: przelewy pokazują tylko i wyłącznie stan zaworków. Uszkodzonych końcówek wtrysków nie ujawnią. Tak jak wyżej napisano można zamienić dwa wtryski. Po zamianie może dymić przez jakieś pół godziny (korekty będą inne). Czy sitko z kanału olejowego było już wyciągane?...
Zła regulacja pompy. Tam są śrubki. Albo problem z dźwignią gaszenia. Pękniętej sprężyny też nie wykluczam.
Zapomniałem tak podobnie jest. Na ciepłym jakby ciut bardziej, wszystkie temp czujników obserowałem dość długi i są ok. Ta ręczna regulacja zaworów może pod 100tys ?
podłaczyłem potencjometr i podczas regulacji obroty pozostaja bez zmian,natomiast temperatura odczytywana przez ecu sie zmienia
Witam Posiadam tą samą podkaszarkę i nie wchodzi na duże obroty. Regulowałem gaźnik cały dzień, membrany w porządku a gdy dodam gazu gaśnie. W gaźniku jest jakaś plastikowa blokada na śrubie regulacji. Czy można to zdjąć. Podsumowując odpala chodzi na jałowych a na wysokich gaśnie.
Sonda lambda wymieniona na nową i problem dalej występuje. Regulacja z sondy lambda wynosi ok -15. Podciśnienie w kolektorze ssącym 420 mBar. Kąt wyprzedzenia zapłonu waha się od -2 do +2. Czujnik temperatury płynu chłodzącego jest sprawny. Na co jeszcze zwrócić uwagę ?
Cześć wszystkim, mam Simsona SR50. Od roku męczę się z "szarpaniem" podczas jazdy. Wiele osób mówiło mi, że trzeba odrdzewić bak. Zrobiłem to, lecz bez skutku. Wczoraj postanowiłem zacząć regulować gaźnik. Po odpowiednim przekręceniu śruby od obrotów na jałowym, motorek jechał bez szarpania. Ale oczywiście nie wszystko było takie piękne - po zrzuceniu...
Otóż w tym przypadku zciemniacz zadziała! Ale moim zdaniem ten silnik do nawijarki sie raczej nie nadaje. Chyba że wykożystasz tę przekładnie z miksera. Na biegu jałowym takie silniki osiągają nawet kilkanaście tysięcy obr.
najczęściej w tych motorowerach nie ma niczego co można by regulować. Skład mieszanki nie do ustawienia poziom paliwa też. Jedyne co można regulować to obroty biegu jałowego czasami położenie iglicy Napisz ile jest śrub do jakiejkolwiek regulacji. Jeżeli w gaźniku nie było "grzebane" to po za czyszczeniem lepiej nic nie robić