Zainteresuj się układem U2008B
Jest wątpliwe, by był to silnik komutatorowy. Kolega atom1477 słusznie zwrócił uwagę na obecność kondensatora rozruchowego. Ponadto z tabliczki znamionowej również wynika, że nie jest to silnik komutatorowy. Do czegoś takiego należałoby wstawić jakiś [url=https://sanyu.eu/produkt/falownik-s... Zatem sprawa jest kompletnie...
Zarówno U208 jak i U209 można stosować do regulacji obrotów silnika komutatorowego, dane i aplikacje są w załącznikach.
Czy przypadkiem nie jest to silnik z pralki automatycznej?
Ten regulator nie nadaje się do silnika jaki jest w tym okapie. Służy do regulacji obrotów w silnikach komutatorowych jak w wiertarce, odkurzaczu itp.
(at)gumisie Porównaj schematy Już porównałem, teraz pora na Ciebie. :D https://obrazki.elektroda.pl/4842522500_... O ile nie widzisz różnicy, to już, Twój problem. :wink:
Witam.Jak zmienić obroty silnika komutatorowego na napięcie zmienne?Pozdrawiam Jurek.
witam, potrzebuję informacji na wyżej wymieniony temat :) chodzi o samą idee działania, np. silnik wiertarki. Przełączamy przycisk i zmieniamy obroty z lewych na prawe i odwrotnie. Na jakiej zasadzie to działa, itp. Nie koniecznie musi to być przykład wiertarki. Troche juz szukalem i z tego co wiem jest to silnik kumutatorowy, tak? Dzieki pozdrawiam
Jak zmieniać obroty silnika komutatorowego?
potrzebne mi sa materialy na etn temat bede baaardzo wdzeczny za okazana mi pomoc z gory dziekuje wszystkim ktorzy pomoga mi w tym problemie
Zlecę wykonanie regulatora silnika -słyszałem że na tym elelmencie-U2008B-niestety za dużo nie wiem o elektronice :( więc zwracam się do Was!!! Mój gg 6265488 lub PW Dziękuję z góry Post był raportowany. (!!!!Sląsk!!!!)) – ozdobnik ? -- > REGULAMIN pkt 11.1 i 11.2. Popraw błędy i interpunkcję. Użyj przycisku PISOWNIA --> REGULAMIN.
Witam czy można dostać sterownik silnika DC aby działał według moich potrzeb ,czyli sterowanie obrotami silnika lewo prawo manualnie za pomocą przełącznika wraz z regulacją obrotów oraz zabezpieczenie dwoma końcówkami. Dokładniej chodzi o to że jak przełączę włącznikiem w prawo silnik dochodzi do kranówki zatrzymuje się przełączam w lewo silnik dochodzi...
Dla czego silnik jednofazowy komuntatorowy szeregowy prądu przemiennego rusza w wyznaczoną stronę, w jaki sposób wytłumaczyć iż silnik ten nie rusza w wybrana losowo przez siebie stronę? Przy zasilaniu prądem stałym możemy zmienić to w prosty sposób, jak zrobić to przy zasilaniu prądem przemiennym?
Posiadam silnik jednowazowy 180 W z pralki najprawdopodobniej frani :) i potrzebna jest mi zmiana obrotów np o połowe zmniejszyć obroty lub w sposób płynny . Prosze o pomoc bo nikt niemoże mi poradzić co zastosować aby nieponieść dużych kosztów a zastosować w miarę trwały regulator, silnik ten moze pracować 4-5 h non stop.Pozdrawiam
Witam, Mam silnik elektryczny o mocy 180W zasilany 230V. Jak można dorobić do niego jakiś układ który działał by tak że na włączniku trój pozycyjnym miałbym dwie prędkości ? 1- max obroty 0- wyłączony 2- 3/4 lub 1/2 max obrotów Bardzo proszę o pomoc. Z góry dzięki :)
Chcę ręcznie zmieniać kierunek obrotów silnika elektrycznego, meyślałem żeby zrobić to zmieniając kierunek przepływu prądu za pomocą przelącznika ale nie wiem jak podlączyć taki przełącznik do zasilacza a potam do silnika ???
Witam krótko i na temat silnik 0,55 kw użyłem tego układu do regulacji obrotów lecz działa to nieprecyzyjnie silnik pod lekkim obciążeniem, ma założony pasek i kreci dużym kołem przy obrabiarce średnicy 0,5 metra kiedy próbuje zmienić obroty na mniejsze silnik powoli stanie i brzęczy jak podkręcam na wyższe zaczyna głośniej brzęczeć http://obrazki.elektroda.pl/2204696100_1...
Witam. Posiadam polerkę samochodową (podobna do szlifierki kątowej). Podczas jej używania mam problem dotyczący prędkości obrotowej tarczy polerskiej. Chciałbym móc regulować jej wartość jak w niektórych wiertarkach. Zastanawiałem się czy można zainstalować potencjometr na kablu zasilającym i nim regulować prdkośc obrotową. Może ktoś mi podsunie jakieś...
Witam. Bez problemu możewsz go zastosować.
Witam. Zrobiłem regulator obrotów (na scalaku U2008) silnika elektrycznego na 230V. Wyczytałem jednak na forum [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... że regulacja silnika indukcyjnego zwykłym regulatorem obrotów, za pomocą natężenie prądu, może być niebezpieczna dla tego silnika (a mój silnik jest chyba indukcyjny, bo nie jestem...
Potrzebowałbym konkretnego układu do regulacji obrotów silnika 3 fazowego- pierścieniowego 2,2 kW po stronie wtórnej, czyli biorąc napięcie 50V z 3-ech pierścieni. Oprócz zastosowania oporników. Jurek Pisownia- popraw!
Potrzebuje włącznik na zasadzie pedału przy maszynach do szycia, chce do niego podłączyć silnik od 1,5 do 2 KW który ma napędzać maszynkę do mielenia nie wiem jak szukać takiego potencjometru, może być z byle czego aby tylko działało
Witam. Chciałbym zapytać w jaki sposób wykonać układ elektryczny/elektroniczny do silnika elektrycznego którego zadanie polegałoby natym że po naciśnieęciu przycisku silnik wykonuje X (np.2 ) obroty w lewo, a po ponownym naciśnięciu przycisku wykonuje obrót w drugą stronę. Najlepiej gdyby ilosc obrotów była regulowana za pomocą potencjometru.pozdrawiam...
Witam Potrzebuję wykonać układ, za pomocą którego mógłbym sterować kierunek obrotów silnika prądu stałego zasilanego napięciem do 24V. Czyli obroty w prawo, zatrzymanie silnika, obroty w lewo. Potrzebuję schemat takiego urządzenia lub adres gdzie mógłbym nabyć gotowe takie urządzenie.
Witam, potrzebuję układu do zdalnego sterowania kierunkiem obrotów (lewo/prawo) silnika jednofazowego asynchronicznego. Co do silnika to jest to model S63A4 firmy Motovario. Jakieś pomysły??
Istotne jest określenie, w jakim zakresie ma być ta regulacja. Obroty silnika komutatorowego prądu stałego zależne są od napięcia na nim. A to oznacza, że użyteczny zakres regulacji to przykładowo 2,2-3,0 V, a to pozwala na realizację regulatora na jednym tranzystorze i małym PR-ku o jakiejś popularnej rezystancji kilku kiloomów.
Tu masz opis tego co kupiłeś. Regulacja obrotów w silnikach komutatorowych, regulacja mocy grzałek, jasności świecenia żarówek żarowych.
W załączeniu karta katalogowa silnika komutatorowego jednofazowego typ 15:
Wyrzuć tę wiertarkę i kup nową. Podłączyłeś sam wirnik? Znasz zasadę pracy silnika? Poszukaj sobie "szeregowy silnik komutatorowy".
Jak chcą sprzedać to kłamią. Regulacja obrotów polega na regulacji napięcia na wirniku lub stojanie.
Większość silników komutatorowych nie ma przełączanych uzwojeń dla zmiany obrotów, to jest typowy komutatorowy silnik z pralki i dla regulacji obrotów musisz się posłużyć regulacją napięcia (autotransformator, PWM itd).
Zmianę obrotów już Ci podałem.Co do regulacji wpisz na Internecie; regulacja obrotów silnika komutatorowego z serii AVT są gotowe układy. Dodano po 9 Przykładowo[url=https://sklep.avt.pl/avt...
Jeszcze tego nie rozumiesz?! No to szkoda dyskusji. Napisano wyraźnie "regulacji obrotów silników komutatorowych", bo to jest najprostszy ściemniacz fazowy, a tu jest silnik indukcyjny. Czego nie rozumiesz? Napisałem "poczytaj", a nie: "zastosuj." Z artykułu: "Regulacja mocy odbiorników prądu przemiennego nie jest sprawą prostą. Najprostszą, ale i...
gdzie podłączyć zasilanie układu (230V), oraz gdzie i jaki podłączyć potencjometr. Zasilanie 230V do N - L Silnik komutatorowy do F - L (uzwojenie wzbudzenia połączone w szereg z wirnikiem) Prądnica do 1 - 2 Zamiast R36 przyłącz potencjometr 1Mom Pozostałe styki wolne Regulując potencjometrem powinieneś mieć regulację obrotów. praktycznie trzeba to...
Witam! Twój silnik nie nadaje się do regulacji obrotów, poszukaj silnika komutatorowego (np. z odkurzacza lub wiertarki).
Model szlifierki to Dedra DED7809 W tej szlifierce to czasem nie ma silnika komutatorowego.
Czy dobrze kombinuje? Źle kombinujesz bo który można użyć do regulacji prędkości obrotowej silników komutatorowych, to nie jest silnik komutatorowy tylko synchroniczny - zobacz, że są podane obroty dla 50Hz i 60Hz (5/6rpm) aby pracował wolniej potrzebujesz zasilania 3/4*50Hz czyli 37,5Hz a takiej sieci to nie znajdziesz, jedynie przez falownik. Pytanie...
Wszystko fajnie ale to inteligentny ściemniacz czyli do regulacji świecenia żarówki, obrotów silnika komutatorowego. Do silnika indukcyjnego się nie nadaje.
Witam! Kolega Jozefg raczej ma racje, oporność triaka jest nie wielka, nawet bardzo mała, a oporność potencjometru, to 500K, teoretycznie to nie może mieć wpływu na regulację obrotów, ta regulacja musi być w bramce, więc tak jak kolega Jozefg to poprawił. Pozdrawiam
W pralkach jest podobne sterowanie. Jest tachoprądnica na wale silnika komutatorowego.
Silnik komutatorowy może być szeregowy albo bocznikowy częściej spotyka sie ten pierwszy, zaletą takiego silnika jest łatwość regulacji obrotów, regulatorem fazowym (jak ściemniacz oświetlenia) wadą takiego silnika jest bardzo miękka charakterystyka - wysokie obroty bez obciążenia, mocno spadają pod obciążeniem. Jeśli silnik ma 25000 Obr/min to będzie...
Dyskusja jest "harcerska", uszkodzony silnik nie będzie poprawnie pracował zarówno na prądzie stałym jak i zmiennym, gdyż zwarcia pomiędzy "ramkami" wirnika pozostają. W znanych mi rozwiązanich regulacji obrotów silników komutatorowych też stosuje się prostowniki, ale z tego co wiem celem wyciszenia pracy silnika na wolnych obrotach. Proponuję kupić...
Witam ! Wykonaj i dodaj zdjęcie ( dobrej jakości ) podobne do trzeciego od góry, aby było widać uzwojenie silnika od strony gdzie wychodzą kable. Być może połączenie środka gwiazdy będzie widoczne. Jakie są wymiary rozstawu otworów mocujących i jakie są ich średnice ? Być może jakiś silnik jedno fazowy obecnie produkowany będzie pasował mechanicznie....
Nie możesz regulować obrotów silnika indukcyjnego regulując napięcie(czyli prąd przez niego płynący), jego obroty zależą od częstotliwości prądu zasilającego i liczby par biegunów czyli sposobu nawinięcia uzwojeń. Generalnie możesz regulować moc wszystkich urządzeń rezystancyjnych. Ogranicza cię tylko moc zastosowanego tyrystora. Możesz reulować obroty...
Posiadam stary ściemniacz dotykowy typu RS-5 który potrzebuję wykorzystać do regulacji obrotów silnika komutatorowego o mocy 200W. Lecz potrzebuję przerobić w/w ściemniacz w taki sposób by wyeliminować obwód sterowania "dotykiem", inaczej mówiąc chcę by pozostał tylko obwód triaka z filtrem przeciwzakłóceniowym. W jaki sposób zewrzeć układ by cały czas...
W małych wentylatorach to raczej ze zwojem zwartym niż kondensatorem. Nie bardzo, bardzo trudna regulacja obrotów.
Dzięki za radę spróbuję tak zrobić , zobaczę co z tego wyjdzie. Jakby ktoś miał jeszcze jakiś pomysł jak rozwiązać temat regulacji obrotów w silniku komutatorowym bez zbytniej straty mocy to będę wdzięczny
Witam. Planuję stworzyć pewną konstrukcję do której potrzebuję silnika z płynną regulacją obrotów. Jakie napięcie zasilające silnik? I jaki silnik w przypadku zasilania jego napięciem 230V, komutatorowy czy nie?
Może i są ale w większości to komutatorowe .Do regulacji silników klatkowych potrzebny będzie falownik.Ta ukośnica pewnie jest na silniku komutatorowym (posiada szczotki)i do regulacji obrotów będzie dobry wyżej podany regulator.
Ten regulator jest w pełni elektroniczny i pracując z silnikiem komutatorowym jest najlepszym z układów regulacji obrotów, więcej co wymyślono to tylko sprzężenie zwrotne z prądniczką.
Jest to silnik komutatorowy prądu stałego. Regulacja obrotów jest jak najbardziej możliwa.
Regulację obrotów silników prądu zmiennego realizują falowniki
Aby uzyskać płynną regulację obrotów i stały moment silnika prądu stałego (komutatorowego, z magnesami trwałymi), należy zbudować układ z regulacją współczynnika wypełnienia napięcia zasilającego silnik, a do stabilizacji obrotów wykorzystać siłę elektromotoryczną indukcji, występującą w momencie wyłączenia tranzystora kluczującego. Wartość tego napięcia...
Wszystko zależy od tego jaki silnik jest w wentylatorze. Bo jeśli tradycyjny komutatorowy to będzie działać z dowolnym regulatorem PWM-najwyżej najniższe obroty nie będą działały. Ale jeśli wentylator ma silnik BLDC taki, jak w komputerowych wentylatorach to regulacja może nie działać wcale, dawać niezadowalający zakres lub wręcz uszkodzić wentylator.
Regulator fazowy dobrze się sprawdza przy sterowaniu silnikiem komutatorowym, A jeszcze lepiej odpowiefni PWM.
Zbigniew 400 Odłącz szczotki to silnik się nie pokręci. Synchronizacja pola wirowego polega na załączaniu kolejnych cewek wirnika i ta funkcję spełnia komutator. Wiec to silnik synchroniczny. Synchronizowany komutatorowo.
Do takich zadań to jest jeden sensowny sposób. Przymocować silnik, przymocować maszynkę i połączyć oba wirniki kilkukrotną przekłądnią pasową. A co do obrotów, masz rację, ciężko je zredukować. Oto sposoby w kolejności od najlepszego(i cenowo raczej malejąco): - duży silnik indukcyjny + falownik - silnik indukcyjny z motoreduktorem - silnik komutatorowy...
To na pewno silnik prądu stałego? A może silnik komutatorowy?
Nie wiem w jaki silnik wyposażony jest twój wentylator ale większość obecnie dostępnych wentylatorów wyposażona jest w silniki indukcyjne klatkowe. Co do regulatora mocy...prawdopodobnie masz jakiś prosty oparty o triak i tzw. sterowanie fazowe tj. taki który włącza napięcie na odbiornik w zadanym momencie napięcia sinusoidalnego sieci. Nie będę tu...
Temat przez ciebie wskazany jest jakimś nieporozumieniem sam sobie. Silniki klatkowe inaczej się steruje w celu regulacji obrotów, co zostało w nim wyczerpująco opisane. Zaprezentowany układ ma natomiast szansę pracować z żarówką żarową, grzałką, ewentualnie silnikiem komutatorowym. Jeżeli rozchodzi się o regulację jasności wspomnianej żarówki, zaznaczmy...
Co to za silni z jakiej pralki firma po drugie silniki komutatorowe mogą osiągnąć teoretycznie 10-20 tys obrotów na biegu jałowym proponował bym zrobienie regulacji na U2008B który trzyma obroty niezależnie od obciążenia
Witam, Eurotec BG202 1200 W - wydaje mi się ze ta szlifierka pracuje z silnikiem klatkowym a "AVT1007 sterownik prędkości obrotowej do jednofazowych komutatorowych silników elektrycznych, więc ten układ raczej nie będzie pracował tak jakbyś pragnął. Będzie się rozpędzał do dużych obrotów przy małych obciążeniach i zwalniał pod większymi obciążeniami...
Witam mam kit avt 1007 - jest to układzik do regulacji obrotów silników komutatorowych jednofazowych zrobiłem płytke (wytrawiłem) kupiłem elementy (i tu uwaga!!! :na schemacie są niektóre elementy inne a w spisie elementów inne więc radze nie sugerować się spisem elementów tylko schematem) złożyłem i pewnie moze by i układ chodził gdybym nie za........walił...
Ten regulator jedynie zmniejszy moc silnika. Raczej spali mu uzwojenia, o ile wcześniej sam nie zakończy żywota. :cry: To jest regulator do WYLACZNIE (!!) silników komutatorowych, a nie asynchronicznych .
Tylko, że falownik jako taki służy do regulacjo obrotów silników indukcyjnych a tu mamy silnik komutatorowy.
Silniki 1fazowe w przeciwieństwie do 3fazowych mogą być ciężki do regulacji.Jeden z przykładów to silnik 1fazowy z wyłącznikiem odśrodkowym.D o wyłączenia uzwojenia rozruchowego potrzebuje prawie pełnych obrotów w krótkim czasie .Trochę lepiej jest z silnikami w których rozruch odłączany jest pozystorem lub zasilany przez kondensator,tu też są ograniczone...
dlaczego z dmuchawą WPA01 z przepustnicą współpracuje w pełnym zakresie bez zarzutów???.... Nie, no bez przesady. Nie mam pojęcia jaki silnik siedzi w środku tej dmuchawy. Te regulatory sprzedawane na allegro jak i te z elektronarzędzi przeznaczone są do silników komutatorowych. W tych silnikach regulacja obrotów następuje przez zmianę ilości energii...
Dla pojemników o różnych gabarytach, potrzebne są różne prędkości obrotowe. Jeśli tak to faktycznie potrzebna regulacja obrotów i zostaje zastosowanie silnika komutatorowego.
obrót silnik komutatorowy silnik komutatorowy regulacja regulacja silnik komutatorowy
pralka buczy pracy ekspres krups konserwacja antena pokojowa katowice
piekarnik gorenje nixie single
Mercedes S-Klasa W220 – sygnał drogi do taksometru, CAN, konwerter, OBD-II Linde H25 – kontrolka błyskawicy, brak podnoszenia masztu, potencjometr jazdy, napięcie zasilania