Zainteresuj się układem U2008B
(at)gumisie Porównaj schematy Już porównałem, teraz pora na Ciebie. :D https://obrazki.elektroda.pl/4842522500_... O ile nie widzisz różnicy, to już, Twój problem. :wink:
Zarówno U208 jak i U209 można stosować do regulacji obrotów silnika komutatorowego, dane i aplikacje są w załącznikach.
Ten regulator nie nadaje się do silnika jaki jest w tym okapie. Służy do regulacji obrotów w silnikach komutatorowych jak w wiertarce, odkurzaczu itp.
Co to za kondensator przy silniku komutatorowym?
Czy dobrze kombinuje? Źle kombinujesz bo który można użyć do regulacji prędkości obrotowej silników komutatorowych, to nie jest silnik komutatorowy tylko synchroniczny - zobacz, że są podane obroty dla 50Hz i 60Hz (5/6rpm) aby pracował wolniej potrzebujesz zasilania 3/4*50Hz czyli 37,5Hz a takiej sieci to nie znajdziesz, jedynie przez falownik. Pytanie...
Układ ten dostałem jako zadanie projektowe w szkole, chciałbym nim sterować silnik np od odkurzacza. Najpraktyczniej byłoby zastosować scalak U2008, ale u mnie to raczej nie przejdzie, bo wtedy wszystkie funkcje realizowałby scalak, a ja nie miałbym za dużo pracy :)
Witam. Bez problemu możewsz go zastosować.
Tu masz opis tego co kupiłeś. Regulacja obrotów w silnikach komutatorowych, regulacja mocy grzałek, jasności świecenia żarówek żarowych.
Witam.Mam pytanie.W jaki sposób jest realizowana skokowa regulacja predkości obrotowej silnika komutatorowego w mikserze domowym?
Istotne jest określenie, w jakim zakresie ma być ta regulacja. Obroty silnika komutatorowego prądu stałego zależne są od napięcia na nim. A to oznacza, że użyteczny zakres regulacji to przykładowo 2,2-3,0 V, a to pozwala na realizację regulatora na jednym tranzystorze i małym PR-ku o jakiejś popularnej rezystancji kilku kiloomów.
czy u2008b mozna zastosowac do regulacji trafa spawalniczego po stronie pierwotnej a doklanie to zestaw jabla j-220 do regulacji silników komutatorowych
Model szlifierki to Dedra DED7809 W tej szlifierce to czasem nie ma silnika komutatorowego.
Wyrzuć tę wiertarkę i kup nową. Podłączyłeś sam wirnik? Znasz zasadę pracy silnika? Poszukaj sobie "szeregowy silnik komutatorowy".
Czy przypadkiem nie jest to silnik z pralki automatycznej?
W załączeniu karta katalogowa silnika komutatorowego jednofazowego typ 15:
W pralkach jest podobne sterowanie. Jest tachoprądnica na wale silnika komutatorowego.
Jak realizujemy taką regulację w silniku komutatorowym? Czy jest kilka wyprowadzeń, zaczepów na stojanie czy jest jakiś rezystor który wpina się w obwód, coś takiego jak w dmuchawie samochodowej.
Odpuść sobie kolego ten regulator. On służy wyłącznie do regulacji silników komutatorowych a nie indukcyjnych, do indukcyjnych potrzebny jest falownik. Dodano po 5 A jeżeli chodzi o dobór kondensatora to spójrz tutaj: http://www.badura.cz/vyp_kon/tec-moto.ht...
Witam! Twój silnik nie nadaje się do regulacji obrotów, poszukaj silnika komutatorowego (np. z odkurzacza lub wiertarki).
To co szlifierka z regulacją ma w uchwycie.
Jeszcze tego nie rozumiesz?! No to szkoda dyskusji. Napisano wyraźnie "regulacji obrotów silników komutatorowych", bo to jest najprostszy ściemniacz fazowy, a tu jest silnik indukcyjny. Czego nie rozumiesz? Napisałem "poczytaj", a nie: "zastosuj." Z artykułu: "Regulacja mocy odbiorników prądu przemiennego nie jest sprawą prostą. Najprostszą, ale i...
Wentylator ma silnik indukcyjny, a wiertarka silnik komutatorowy. Podstawowym sposobem regulacji predkości obrotowej takich silników jest regulacja przez zmianę częstotliwości napięcia zasilającego, twój regulator z wiertarki to zapewne sterownik fazowy na triaku. Tego rodzaju regulator może być zastosowany do niewielkich wentylatorów czy pomp (tam...
Może i są ale w większości to komutatorowe .Do regulacji silników klatkowych potrzebny będzie falownik.Ta ukośnica pewnie jest na silniku komutatorowym (posiada szczotki)i do regulacji obrotów będzie dobry wyżej podany regulator.
Witam. Planuję stworzyć pewną konstrukcję do której potrzebuję silnika z płynną regulacją obrotów. Jakie napięcie zasilające silnik? I jaki silnik w przypadku zasilania jego napięciem 230V, komutatorowy czy nie?
Większość silników komutatorowych nie ma przełączanych uzwojeń dla zmiany obrotów, to jest typowy komutatorowy silnik z pralki i dla regulacji obrotów musisz się posłużyć regulacją napięcia (autotransformator, PWM itd).
dlaczego z dmuchawą WPA01 z przepustnicą współpracuje w pełnym zakresie bez zarzutów???.... Nie, no bez przesady. Nie mam pojęcia jaki silnik siedzi w środku tej dmuchawy. Te regulatory sprzedawane na allegro jak i te z elektronarzędzi przeznaczone są do silników komutatorowych. W tych silnikach regulacja obrotów następuje przez zmianę ilości energii...
Wszystko fajnie ale to inteligentny ściemniacz czyli do regulacji świecenia żarówki, obrotów silnika komutatorowego. Do silnika indukcyjnego się nie nadaje.
No to na logikę w wentylatorze kanałowym raczej nie powinno być szczotek - iskrzycieli :-) Pytam ponieważ chcę kupić do niego regulator obrotów - "do regulacji niewielkich jednofazowych silników indukcyjnych" który "nie nadaje się do regulacji komutatorowych silników prądu stałego i indukcyjnych 3-fazowych". /z opisu producenta/ Producent wentylatora...
Silniki 1fazowe w przeciwieństwie do 3fazowych mogą być ciężki do regulacji.Jeden z przykładów to silnik 1fazowy z wyłącznikiem odśrodkowym.D o wyłączenia uzwojenia rozruchowego potrzebuje prawie pełnych obrotów w krótkim czasie .Trochę lepiej jest z silnikami w których rozruch odłączany jest pozystorem lub zasilany przez kondensator,tu też są ograniczone...
Zmianę obrotów już Ci podałem.Co do regulacji wpisz na Internecie; regulacja obrotów silnika komutatorowego z serii AVT są gotowe układy. Dodano po 9 Przykładowo[url=https://sklep.avt.pl/avt...
gdzie podłączyć zasilanie układu (230V), oraz gdzie i jaki podłączyć potencjometr. Zasilanie 230V do N - L Silnik komutatorowy do F - L (uzwojenie wzbudzenia połączone w szereg z wirnikiem) Prądnica do 1 - 2 Zamiast R36 przyłącz potencjometr 1Mom Pozostałe styki wolne Regulując potencjometrem powinieneś mieć regulację obrotów. praktycznie trzeba to...
Jest to silnik komutatorowy prądu stałego. Regulacja obrotów jest jak najbardziej możliwa.
Ten regulator doskonale nadaje się do regulacji żarówki z włóknem, grzejnika, silnika komutatorowego. Reszta niekoniecznie (wcale) i szkoda kasy. Lepiej zrobić na oryginał.
To pewnie kondensator przeciwzakłóceniowy, możesz spróbować z większym, też tak kiedyś miałem z silnikiem komutatorowym coś około 2kW, kondensator pomógł.
(at) jarek_lnx , U2008 nie jest dobrym rozwiązaniem przy transformatorach. Najlepszym dowodem na to jest spora ilość postów na elektrodzie z problemami w temacie wzbudzania się tego regulatora przy obciążeniu transformatorem. Nawet nota katalogowa wskazuje że jest to układ do regulacji silników komutatorowych i obciążeń rezystancyjnych, wyrażenie "obciążeń...
Nie możesz regulować obrotów silnika indukcyjnego regulując napięcie(czyli prąd przez niego płynący), jego obroty zależą od częstotliwości prądu zasilającego i liczby par biegunów czyli sposobu nawinięcia uzwojeń. Generalnie możesz regulować moc wszystkich urządzeń rezystancyjnych. Ogranicza cię tylko moc zastosowanego tyrystora. Możesz reulować obroty...
Cześć. Potrzebuję regulować prędkość obrotową silnika klatkowego 230V/1f/300W. Na allegro znalazłem taki oto regulator: 3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens. Na aukcji jednak pisze, że nadaje się jedynie do silników komutatorowych. Jaka jest różnica w regulacji komutatorowego...
Ok, dziękuję za odpowiedź. Obniżenie napięcia nie będzie problemem - planuję regulację PWM ;) Dzięki, M
Ten regulator jest w pełni elektroniczny i pracując z silnikiem komutatorowym jest najlepszym z układów regulacji obrotów, więcej co wymyślono to tylko sprzężenie zwrotne z prądniczką.
Jak przy starcie potrzebny duży moment obrotowy to tylko albo 3-fazowy albo silnik komutatorowy, wolniejszy jest asynchroniczny 3-fazowy. Natomiast regulacja takiego silnika jest kosztowna, potrzebny falownik. Regulacja komutatorowego jest prosta i tania, od myjki ciśnieniowej będzie dobry i kupisz za grosze bo tam głowice ciśnieniowe padają i naprawa...
Dyskusja jest "harcerska", uszkodzony silnik nie będzie poprawnie pracował zarówno na prądzie stałym jak i zmiennym, gdyż zwarcia pomiędzy "ramkami" wirnika pozostają. W znanych mi rozwiązanich regulacji obrotów silników komutatorowych też stosuje się prostowniki, ale z tego co wiem celem wyciszenia pracy silnika na wolnych obrotach. Proponuję kupić...
Witam Wszystkie podane regulatory można zastosować zarówno w przypadku silników indukcyjnych jak i komutatorowych. Regulacji częstotliwością nie stosuje się dla tak małych silników ze względu na gabaryty takiego urządzenia i jego cenę.
Regulator fazowy dobrze się sprawdza przy sterowaniu silnikiem komutatorowym, A jeszcze lepiej odpowiefni PWM.
Silnik "pralkowy" jest silnikiem asynchronicznym, który ma obroty zależne od częstotliwości sieci, a zmiana napięcia zasilania wpływa tylko na jego poślizg na skutek zmniejszania momentu napędowego (stąd niestabilność obrotów, jeśli zmienia się obciążenie), więc taka regulacja działa kiepsko. Silniki w sokowirówkach to były silniki "uniwersalne" (AC/DC)...
Zbigniew 400 Odłącz szczotki to silnik się nie pokręci. Synchronizacja pola wirowego polega na załączaniu kolejnych cewek wirnika i ta funkcję spełnia komutator. Wiec to silnik synchroniczny. Synchronizowany komutatorowo.
Silnik komutatorowy polaczenia w google. Jak z regulacja - to triak i okolice.
Silnik komutatorowy może być szeregowy albo bocznikowy częściej spotyka sie ten pierwszy, zaletą takiego silnika jest łatwość regulacji obrotów, regulatorem fazowym (jak ściemniacz oświetlenia) wadą takiego silnika jest bardzo miękka charakterystyka - wysokie obroty bez obciążenia, mocno spadają pod obciążeniem. Jeśli silnik ma 25000 Obr/min to będzie...
Ten regulator jedynie zmniejszy moc silnika. Raczej spali mu uzwojenia, o ile wcześniej sam nie zakończy żywota. :cry: To jest regulator do WYLACZNIE (!!) silników komutatorowych, a nie asynchronicznych .
Witam ! Wykonaj i dodaj zdjęcie ( dobrej jakości ) podobne do trzeciego od góry, aby było widać uzwojenie silnika od strony gdzie wychodzą kable. Być może połączenie środka gwiazdy będzie widoczne. Jakie są wymiary rozstawu otworów mocujących i jakie są ich średnice ? Być może jakiś silnik jedno fazowy obecnie produkowany będzie pasował mechanicznie....
Regulację obrotów silników prądu zmiennego realizują falowniki
To na pewno silnik prądu stałego? A może silnik komutatorowy?
Jeśli jest to silnik komutatorowy to taka regulacja będzie działać.
Przede wszystkim jaki to jest silnik, komutatorowy czy indukcyjny 1 fazowy? Jak komutatorowy to sprawa jest stosunkowo prosta, gorzej z indukcyjnym. Budowa falownika to już trudniejsza sprawa. Jest to silnik komutatorowy ;)
A jeśli podłączę silnik NIEKOMUTATOROWY (inny 1-fazowy), to sterownik będzie mógł regulować moc i spowolnienie, czy taka regulacja jest możliwa tylko przy silnikach komutatorowych?
Do takich zadań to jest jeden sensowny sposób. Przymocować silnik, przymocować maszynkę i połączyć oba wirniki kilkukrotną przekłądnią pasową. A co do obrotów, masz rację, ciężko je zredukować. Oto sposoby w kolejności od najlepszego(i cenowo raczej malejąco): - duży silnik indukcyjny + falownik - silnik indukcyjny z motoreduktorem - silnik komutatorowy...
gdy napięcie na akumulatorach trochę się obniży to silniki nie ruszą dla nich 0,2V to jest bardzo duża różnica Z tego co piszą w specyfikacji silnika max prąd może wynieść 6A. To jest silnik komutatorowy i nie masz się co obawiać uszkodzenia, chyba że zablokujesz wał. Sprawdzałeś przebieg prądu silnika? Może włącza się jakieś zabezpieczenie w akumulatorkach?
Dzięki za radę spróbuję tak zrobić , zobaczę co z tego wyjdzie. Jakby ktoś miał jeszcze jakiś pomysł jak rozwiązać temat regulacji obrotów w silniku komutatorowym bez zbytniej straty mocy to będę wdzięczny
Cześć.Nie napisałeś jaki to silnik trzy fazowy jedno fazowy indykcyjny czy jedno fazowy komutatorowy.Do komutatorowego regulację łatwo można zrobić na układzie U2008B do pozostałych to trzeba falownik.
Witam Chciałbym się dowiedzieć po co jest w sterowniku silnika DC(komutatorowy) regulacja prądu poprzez odcinanie na bramkę tranzystora sygnału PWM za pomocą sprzężenia zwrotnego? Pozdrawiam
Witam! Kolega Jozefg raczej ma racje, oporność triaka jest nie wielka, nawet bardzo mała, a oporność potencjometru, to 500K, teoretycznie to nie może mieć wpływu na regulację obrotów, ta regulacja musi być w bramce, więc tak jak kolega Jozefg to poprawił. Pozdrawiam
Witam Według mojej wiedzy silnik od pralki Frania jest silnikiem asynchronicznym - czyli klatkowym i obroty tego typu silnika zależą od częstotliwości sieci i od ilości biegunów. Regulacja ściemniaczem bardziej nadaje się do silników komutatorowych np jak w wiertarce. W tym przypadku należałoby zbudować falownik a to nie jest już takie proste. Proponuję...
Posiadam stary ściemniacz dotykowy typu RS-5 który potrzebuję wykorzystać do regulacji obrotów silnika komutatorowego o mocy 200W. Lecz potrzebuję przerobić w/w ściemniacz w taki sposób by wyeliminować obwód sterowania "dotykiem", inaczej mówiąc chcę by pozostał tylko obwód triaka z filtrem przeciwzakłóceniowym. W jaki sposób zewrzeć układ by cały czas...
kolego bibul - nie radz jak nie znasz tematu bo twoja rada doprowadzi jedynie do uszkodzenia silnika! Regulacja taka jak w odkurzaczu czy wiertarce nadaje sie jedynie do silników komutatorowych a w takich wiatraczkach stosuje się zazwyczaj silniki indukcyjne ze zwartą fazą rozruchową w ktorych regulacja obrotów odbywa sie poprzez zmianę częstotliwości...
Tak,kondensator jest przeciwzakłuceniowy do sieci.Tak możesz podpinać silnik komutatorowy bez problemu.Ja go kiedyś używałem jako ściemniacz do żarówki i regulacja prądu do prostownik itp...
Witam, potrzebują na szybko odpowiedzi na to jak zrealizować regulację napięcia wtórnego na troidzie. Już mówię jak wygląda sytuacja, a więc: Mam lampę led do akwarium, która potrzebuje 60V 5A. Mam transformator toroidalny 500VA 42V na wyjściu. Po wyprostowaniu napięcia miernik wskazuje 59V DC Chciałbym regulować jasność diód led na lampie za pomocą...
Regulacja triakiem napięcia zasilania (czyli inaczej fazowa) silnika asynchronicznego napedzającego dmuchawę jest rozwiązaniem z zasady błędnym, ciekawych odsyłam do książek z teorii maszyn elektrycznych. Regulacja niestabilna i robi różne dziwne kawały, np wchodzenie silnika na max obroty albo szarpanie. Regulacja taka jest właściwa wyłącznie przy...
Ale silnik komutatorowy to w praktyce silnik prądu stałego i jak zrobisz mu regulację konta to wytwarza mniej lub więcej biernej indukcyjnej. Nie kojarzyłem faktów aż zobaczyłem co robi pralka jak sobie spokojnie pierze :) Ale do rzeczy bierzemy np grzałkę 1400W i zapalamy triak w końcówce sinusoidy fajnie to połyka pojemnościową a wodę do CWU i tak...
Witam, Eurotec BG202 1200 W - wydaje mi się ze ta szlifierka pracuje z silnikiem klatkowym a "AVT1007 sterownik prędkości obrotowej do jednofazowych komutatorowych silników elektrycznych, więc ten układ raczej nie będzie pracował tak jakbyś pragnął. Będzie się rozpędzał do dużych obrotów przy małych obciążeniach i zwalniał pod większymi obciążeniami...
Aby uzyskać płynną regulację obrotów i stały moment silnika prądu stałego (komutatorowego, z magnesami trwałymi), należy zbudować układ z regulacją współczynnika wypełnienia napięcia zasilającego silnik, a do stabilizacji obrotów wykorzystać siłę elektromotoryczną indukcji, występującą w momencie wyłączenia tranzystora kluczującego. Wartość tego napięcia...
Moim zdaniem jak najbardziej da się sterować silnikiem komutatorowym za pomocą triaka i uP. Silniki komutatorowe stosuje sie w elektronarzędziach i sprzęcie AGD. W wiertarkach najczęściej jest prosty regulator obrotów oparty na triaku i jak najbardziej działa taka regulacja obrotów. W niektórych rozwiązaniach silniki komutatorowe zasila się napięciem...
Cześć.Na mój gust jest to silnik indukcyjny i do regulacji tylko falownik.Ty mówisz o regulatorze do silników komutatorowych.
Normalne silniki komutatorowe, takie jak zabawkach
silniki w pralkach ktore poosiadaja regulacje obrotow elektroniczna sa komutatorowe regulacja odbywa sie za pomoca triaka a jesli silnik jest indukcyjny to regulacja odbywa sie za pomaca przelanczania uzwojen (programator lub przekazniki przelanczaja )
Uzwojenie wzbudzające i uzwojenie twornika przez komutator i szczotki łączone są szeregowo. Cały obwód magnetyczny stojana i wirnika wykonany jest z blach prądnicowych izolowanych między sobą ze względu na występujące przy prądzie przemiennym prądy wirowe i zjawisko histerezy magnetycznej. Prąd przepływający wytwarza, strumień magnetyczny, zmiana znaku...
Witam. Kit AVT-1007 służy do regulacji prędkości obrotowej silników komutatorowych. Twój jest silnikiem asynchronicznym klatkowym i nie da się efektywnie regulować jego prędkości obrotowej za pomocą takiego urządzenia. Stosuje się do tego celu przemienniki częstotliwości - falowniki. Są to jednak urządzenia drogie. Jeżeli nie jest wymagany duży zakres...
Dzięki ,dobrze piszesz ale jest tam silnik komutatorowy i elektroniczna regulacja prędkosci wirowania ,a to może być problem
Wszystko zależy od tego jaki silnik jest w wentylatorze. Bo jeśli tradycyjny komutatorowy to będzie działać z dowolnym regulatorem PWM-najwyżej najniższe obroty nie będą działały. Ale jeśli wentylator ma silnik BLDC taki, jak w komputerowych wentylatorach to regulacja może nie działać wcale, dawać niezadowalający zakres lub wręcz uszkodzić wentylator.
chyba najprosciej nalezołoby zastosowac KITa do regulacji obrotów w szlifierkach sa silniki komutatorowe więc bez problemu bedzie chodzilo u siebie mam regulację wiertarki i ladnie chodzi chyba że znasz się na elektronice to możesz zbudować sam -schematy sa na elektrodzie -chyba w dziale download
Co to za silni z jakiej pralki firma po drugie silniki komutatorowe mogą osiągnąć teoretycznie 10-20 tys obrotów na biegu jałowym proponował bym zrobienie regulacji na U2008B który trzyma obroty niezależnie od obciążenia
Witam sąsiad dał mi taki wentylator i chciał abym zrobił mu do niego regulacje obrotów. On sam chciał podłączyć go poprzez zwykły ściemniacz ale mi się wydaje że potrzebny byłby do niego falownik ponieważ nie jest to silnik komutatorowy. Mam racje?
O co chodzi w punkcie "2. Regulacja przez zmianę rezystancji w obwodzie wirnika"? Chodzi o możliwość regulacji prędkości i rozruchu w specjalnym typie silników zwanych pierścieniowymi. (Spadek cen falowników spowodował, że odchodzi się od tego typu silników). Ile kosztuje falownik do silniczka 20W? Produkuje ktoś takie rzeczy? Bo spotkałem się tylko...
Dla mnie to wszystko jest jasne - silnik uniwersalny to szeregowy silnik komutatorowy AC/DC i to powinno działać przy regulowanym napięciu stałym albo zmiennym bez dodatkowych elementów. A jak jest autotransformator, to ewentualny prostownik przed silnikiem to grosze i parę minut roboty.
A dokładniej przebudowuję ręczną - na napęd elektryczny. I potrzebny silnik większy niż moc oddawana przez człowieka? Obawiam się, ze ręcznie nie oddasz więcej niż 100w - po co silnik 10x większy? Silnik jednofazowy 1430obr/min.50Hr-1,1Kw-7,1A. To jest silnik indukcyjny i najlepiej jego prędkością obrotową sterować przy pomocy falownika ale jest jednofazowy...
Temat przez ciebie wskazany jest jakimś nieporozumieniem sam sobie. Silniki klatkowe inaczej się steruje w celu regulacji obrotów, co zostało w nim wyczerpująco opisane. Zaprezentowany układ ma natomiast szansę pracować z żarówką żarową, grzałką, ewentualnie silnikiem komutatorowym. Jeżeli rozchodzi się o regulację jasności wspomnianej żarówki, zaznaczmy...
Silnik jest na napięcie 1,7V, inne oznaczenia na nim to MHKN-3A3RB z czego jest ten silnik na tak małe napięcie , czy napewno jest to silnik DC komutatorowy ? wracajac do tematu jeżeli wystarczy Ci prosta regulacja obrotów tu masz schemat http://www.elb.vectranet.pl/~krzysztofg/... dodając układ na jednym przekaźniku możesz zrobić...
tu nie ma regulacji jest tylko włącz wyłącz oscylosko 2 kanaly
Wygląda z informacji w podanych tytułach, że stojan zasilany jest z sieci 3x380V, wirnik trójfazowo przez dodatkowy transformator regulacyjny, w przeciwnym przypadku byłby to silnik komutatorowy trójfazowy szeregowy i miałby regulacje koroną szczotkotrzymaczy.
Witam. U 2008 reguluje silniki komutatorowe,szeregowe. W przypadku silnika indukcyjnego nie ma możliwości regulacji w prosty sposób. Pzdr.
Dla pojemników o różnych gabarytach, potrzebne są różne prędkości obrotowe. Jeśli tak to faktycznie potrzebna regulacja obrotów i zostaje zastosowanie silnika komutatorowego.
Witam jak w temacie. Mam prośbę do Was , czy możecie mi zapodać jakieś ciekawe rozwiązanie modułu sof startu do silnika komutatorowego + regulacja obrotów. Może być to moduł nie zintegrowany (na płytce PCB itp). Chciałbym swoją ukośnice wyposażyć w soft-start oraz mieć możliwość dodatkowo regulacji obrotów. Moc znamionowa urz. to około 1800-2000W ,więc...
Nie wiem w jaki silnik wyposażony jest twój wentylator ale większość obecnie dostępnych wentylatorów wyposażona jest w silniki indukcyjne klatkowe. Co do regulatora mocy...prawdopodobnie masz jakiś prosty oparty o triak i tzw. sterowanie fazowe tj. taki który włącza napięcie na odbiornik w zadanym momencie napięcia sinusoidalnego sieci. Nie będę tu...
może być zasilany napięciem stałym..ale to już moja gdybologia. Żadna gdybologia. Silnik ma magnesy stałe w stojanie, czy cewki ? Wrzuc foto płytki regulatora tego silnika. pomiędzy 1 i 3 było 146 na diodziew obie strony. A co tu dziwnego ? Każdy tyrystor i triak ma rezystancję kilkudziesięciu omów pomiedzy katodą a bramką i to w obie strony. że jest...
A czy do komutatorowego mogę użyć tą regulacje?
Źle koledzy piszą. Chodzi pewnie o to że w 2 ww jest silnik ze szczotkami( komutatorowy ) a a tej jednej silnik indukcyjny synchroniczny lub asynchroniczny z regulacją prędkości obrotowej poprzez zmianę częstotliwości z tąd pewnie Inverter. Ale w ww modelach i tak jest pasek. Zmiana dotyczy tylko konstrukcji silnika. Prawdziwy silnik direct drive ma...
Powiedzmy że muszę wygenerować sygnał PWM np do sterowania silnikiem BLDC (regulacja prędkości) lub do zmiany prędkości silnika komutatorowego w układzie mostka. W EP 11/2015 jest artykuł na ten temat: https://ep.com.pl/files/11305.pdf A to w dalszej kolejności: https://www.digikey.com/en/articles/tech...
Dzięki za odpowiedzi. Przekładnia pasowa. Tak właśnie myślałem + kilka wielkości kół na jednej szajbie do regulacji obrotów. Silnik komutatorowy od nowoczesnych pralek też można zaadaptować. Napisz który już zdobyłeś. Właśnie miałem pytać czy taki podejdzie, bo akurat mam z rozbiórki :) Jutro sprawdzę jaki to model.
zaciekawił mnie temat regulatora obrotów, pod które dokładnie przewody się go podpina? Nie wiem. Generalnie kilka (dosłownie kilka) pralek naprawiałem (domowe, czasem u znajomych) ale to nie jest mój fach i spotkałem następujące rozwiązania (kolejność zgodna pojawianiem historią pralek) : - klasyczne - silnik indukcyjny z takim zestawem uzwojeń jak...
że zapytam jaki silnik jest w tym wentylatorze? Jeśli nie komutatorowy to taka regulacja nie ma prawa poprawnie działać
Triak 16 A a radiator jakiś znajdę, tak się zastanawiałem czy potrzebny. Temat zamykam jako rozwiązany. Pozdrawiam Dodano po 4 Zastąpiłem silnik indukcyjny na komutatorowy (szczotkowy) do regulacji zastosowałem AVT 1007 a w podłączeniu pomógł kolega mrice
silnik komutatorowy regulacja regulacja obrót silnik komutatorowy regulacja obrotów silnik komutatorowy
focal wzmacniacze praktyczny elektronik płytki schrack podłączyć
przetwornica pełny sinus przetwornica pełny sinus
Uszkodzone koło zębate w panelu klimatyzacji VW T5: wymiana czy nowy panel? Instrukcja obsługi Blaupunkt Valencia MP36 po polsku