Witam Jeśli dobrze zregenerowałeś reduktor to jest szansa. Oczywiście 1 generacje powinno sie regulować przy użyciu analizatora spalin, ale wstępną regulacje można przeprowadzić samemu. Trzymając wysokie obroty (ok 3000) regulujesz króćcem (śruba na wężu) obroty na słuch by były jak najwyższe nie przesadzając w żadną stronę. Tak samo na wolnych obrotach...
spójrz w ten temat http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... tam w ostatnim poście masz plik ściągnij go, przeczytaj i będziesz praktycznie wszystko wiedzieć na temat ustawiania instalacji gazowych I generacji, przy okazji wymień filtr powietrza
co do sondy to nie mam pojecia i powiem szczerze ze coraz bardziej to urzadzenie mnie ciekawi. wracajac do temat to ta plastikowa sruba na parowniku to regulacja cisnienia gazu na wyjsciu z parownika a mosiezna sruba na srubokret to regulacja dyszy wolnych obrotow
Na tak postawione pytanie trudno mi odpowiedzieć ponieważ robię to metodą prób i błędów. Znajdź " krótki poemat na gazu temat". Jest to opis regulacji instalacji I generacji. Dobrze wyregulowany parownik bedzie wtedy gdy na biegu jałowym krokowy ustawi się mniej więcej w pozycji wpisanej w "ustawienia pozycji wyjściowej attuatora - min" a na wysokich...
Haha, no to gaz przestanie chodzić, pewnie jeszcze będzie parownik do regulacji (regeneracji). Taki urok I(II) generacji.
Zdecydowanie Lovato. To najlepsza firma, parownik prosty do obsługi i regulacji.
WITAM Ostatnio kolega pomajstrował przy moim parowniku teraz strasznie dużo samochód pali, chciałbym powrócić do regulacji fabrycznej tzn. ile obrotów ma być wykręcona śruba na imbus i ta do regulacji w palcach ?????????????? Proszę o pomoc. Pozdrawiam
No i mamy jasność był krokowy a teraz go nie ma tylko jak w takiej sytuacji ustawić gaz , ja np miałem drugą generację bez możliwości regulacji na parowniku wolnych obrotów jeśli kolega także nie ma regulacji na parowniku, to radze zakupić ten silnik krokowy i podłaczyć pod sterwownik i wtedy problem zniknie.
Sam regulujesz instalację ? Czytałeś "biblię" regulacji instalacji I generacji? mikser masz dobry, parownik nowy, myślę że to kwestia właśnie regulacji i stawiam na regulację bypasa od wolnych obrotów. Leci ci woda z rury wydechowej na parkingu? Czy spaliny po lekkim nagrzaniu i przełączeniu na gaz na wolnych obrotach są gorące, wilgotne i śmierdzące...
Witam jeżeli to 1 generacji instalacja to regulacja srubkami na gażniku nic nie pomoże, regulacja na śrubie dokładnie na wężu gazowym do miksera pozwala na zmniejszenie lub zwiększenie dawki gazu.Samochód musi być nagrzany do minimum 70 stopni i silnik przełączony na gaz.Podstawa -silnik musi pracować na benzynie prawidłowo a dopiero przełączamy na...
......Stawiam że jest to 1 generacja bo komputera to raczej tam nie ma! ...... Jeśli masz 1 generację to na wężu między mikserem a parownikiem będziesz miał pokrętło ze śrubą do regulacji składu mieszanki. Przy 2 generacji będzie tam silnik krokowy sterowany przez komputer śledzący napięcie na sondzie lambda. Przy obecnych cenach gazu powinieneś poznać...
Srubą na imbus raczej się nie kręci , ale jeśli juz jej pozycja została zmieniona i właściwie nie wiadomo jak ją ustawić to zrób tak : 1. w parowniku śrube do regulacji wolnych obrotów wkręć do końca 2. śrubę na imbus wkręć do końca 3. zdejmij silniczek krokowy lub reczny register z rury którą podawany jest gaz z parownika do mixera 4. podaj +12V na...
Bez analizatora nie ustawisz I generacji Bzdura. Sprawdzenie szczelności dolotu, plus regulacja śrubką na parowniku. A po kręceniu śrubką na parowniku i tak skończy się na podłączaniu analizatora spalin.Nie ma innego punktu odniesienia w instalacji I generacji co do prawidłowości ustawień. Nikt nie ustawi tego "na słuch" i nie da gwarancji że jest...
z zaworem na srube i silnikem krokowym na drugim wezu To znaczy ze jeden reduktor jest polaczony z komputerkiem i krokowym , a drugi z registrem?? Super, to chyba instalacja 1,5 generacji.. Proponuje zrobić porządnie i porządnie wyregulować.
Filtr powietrza był wymieniany. Świece wymienione 3 miesiące temu na NGK. Instalacja I generacji, parownik Tomasetto At 07 chyba. Regulacja na parowniku (są tam 2 śruby). Wstępnie sprawdzone przewody w nocy nie świeciły, iskry się nie pojawiały.
Wyrzucić to raczej nie. Attuator prawdopodobnie i tak jest otwarty na maksa, musisz to sprawdzić, bo tłoczek ze śrubą, która jest nad tłoczkiem, tworzą dopasowane części umożliwiające dokładniejszą regulację. Bez tłoczka możesz nie domknąć na tyle ile będzie potrzeba. Przynajmniej u mnie taka jest. Śruba ta będzie służyła jako zawór podobny do tego...
Jeśli na benzynce jest ok to zacznij od regulacji instalacji lpg, jeśli nie do to efektu to pewnie parownik umarł. Instalacja której generacji?
Nie wiem dokladnie jaki to parownik i ktora generacja instalacji gazowej. Jesli parownik ma dwie sruby regulacyjne to jedna jest od wolnych obrotow a druga grubsza od membrany. Ta od membrany zakrecasz po czym zwierasz na krotko elektrozawory (wystarczy jeden bo sa polaczone) wkladasz waz do jakiegos naczynia z woda i odkrecajac srube od membrany patrzysz...
Witam. Moim zdaniem masz problem z instalacją gazową. Albo jest uszkodzony reduktor-parownik, albo potrzebna jest regulacja gazu. Uszkodzenie parownika wyklucza poprawne wyregulowanie gazu. Zrób 100 km na samej benzynie, jeżeli nie będziesz miał problemów z odpalaniem to winny jest gaz. Auto jadąc na źle wyregulowanym gazie może błędnie adoptować sterownik...
Witam. Posiadam Mercedesa 190 91r. z silnikiem 1.8 benzyna (wtrysk Bosha). Gaz I lub II generacji (parownik, regulacja na przewodzie). W aucie mam przełącznik od gazu w lewo Pb, w prawo gaz (automatycznie załącza gaz w okolicach 2700 obr/min). Wszystko było ok i nagle właśnie z dnia na dzień gdy silnik jest zimny (od 0st. do 45st) przełącza na gaz już...
dodam że instalacja ma u mnie 3 lata i jest chyba ok po jakim czasie trzeba wymieniać parownik i inne podzespoły i czy trzeba w to pchać łapy
Regulacja instalacji wskazana. Jeśli przebieg parownika duży to także regeneracja owego lub wymiana na nowy. Instalacje mieszalnikowe zwłaszcza I generacji mają to do siebie że trudno wyregulować idealnie.
Przepraszam za głupie pytanie ale gdzie mogę sprawdzić jaką mam instalacje gazową? Witaj ! Postaraj się ustalić najpierw jakiej generacji jest twoja instalacja. Zapewne 2, a więc składa się poza butlą gazową z parownika, z zaworem dopływu gazu, silniczka krokowego sterującego mieszanką oraz komputera sterujacego. Jeśli nie masz silnika krokowego to...
ależ oczywiście szanowny kolego, jest to fiat Croma 93r silnik 2.0 benzyna instalacja elpigas II generacji sterownik leonardo I parownik emmegas z regulacją wolnych obrotów i membrany. mam przy cewce zapłonowej jeden bezpiecznik i przy akumulatorze drugi przewody lutowane do kabli po chamsku ale trzymają się. Pozdrawiam
Jeżeli chodzi o Emulator i jego celowość to odpowiem Ci na moim przykładzie "po co ?". Kupiłem Omegę B z dwulitrowym silnikiem (z gazem). Co się okazało: -instalacja gazowa I generacji (butla, parownik, śrubka do regulacji) -samochód bez życia (totalny muł czy benzyna czy gaz) Zacząłem jeżdzić tylko na benzynie i po dniu jazdy autko jeżdziło jak rakieta....
Regulacja na bąbelki ma na celu ustawienie ciśnienia parownika w okolicy ciśnienia atmosferycznego lub ciut ponad to ciśnienie. Dlatego należało by zakręcić obejście wolnych obrotów (radełkowana śruba) bo obejściem gaz płynie cały czas i nici z regulacji. Po zakręceniu obejścia powinna dać się odszukać granica gdzie w miarę odkręcania napięcia membrany...
Temat do zamknięcia, samochód odpala normalnie. Wadliwym elementem być reduktor gazu, który pod wpływem lat stracił właściwości poprzez zesztywniałem membrany. Pomogła wymiana i ponowna regulacja instalacji gazowej. Wymiana pompy paliwa nie dała efektu. Nowy parownik nie ma króćca kompresji. Zresztą u mnie instalacją drugiej generacji została niejako...
kolego- odpalaj zawsze na benzynie- odpalanie na lpg gwarantuje kłopoty ;-) gaz musi być w formie gazowej a nie cieklej (a tak jest gdy odpalasz na samym gazie- niska temperatura powoduje skroplenie lpg i zamarzanie parownika) jezeli masz instalacje I generacji (z regulacją gazu na śrubkę) to przed zakończeniem jazdy przelącz na ok 10s silnik na benzynę...
potem jeśli jest to instalacja bez silnika krokowego do gazu należało by jeszcze wyregulować zawór dławiący (ten na przewodzie parownik-mikser) ale to już inna bajka. 1. To może będziesz kontynuował temat .........chętnie poznamy dalszą regulację I generacji. 2. Jak ustawić wydatek bez analizatora spalin ??? tzn. przy braku pomiaru lambdy
A więc sprawa się rozwiązała - membrany w parowniku były już nieco sfatygowane a ilość opilkow w filtrze przechodziła pojęcie . Ale teraz pojawiło się następne zadanie po wymianie reduktora ... Wyregulowanie lpg . Jest to instalacja gazowa 2 generacji wyposażona w sterownik BRC JUST JUNIOR . Czy wie ktoś jak się za to zabrać ? Z tego co wyczytałem najpierw...
Załóż nowy parownik Lovato i śrube na regulacji dawki i masz spokój na pare lat. Membrana juz "z kartonu" i syf w parowniku że hej. Na parowniku ustawisz sobie śrubką wolne obroty a na obrotach 3000-4000 śrubę dawk głównej i i finito.
Można prosić ekspertów jak wyregulować auto gaźnikowe (mały silniczek 903ccm) z reduktorem właśnie lovato RGE 92 (I generacja). Obecnie instalacja rozlegulowana - takie objawy, że jak rozgrzane auto to jak się rozpędza na 2-ce to szarpie, natomiast jak się zatrzyma to bardzo wolne obroty. Jak się zabrać za regulację mając na uwadze powyższe?
Każda instalacja nie ważne jakiej generacji ma możliwość regulacji. Tak samo III generacja posiada tzn dozator a następnie dystrybutor. Nie wyobrażam sobie by gaz dawkowany był od tak....
Właściwie to w tym modelu można wywalić dla próby sterownik i zrobić jak w pierwszej generacji instalacje ,poza tym nic nie wiadomo czy auto na paliwie dobrze jedzie ,może czas na remont parownika lub jego wymiana,regulacja była robiona.:D
Witam, Aby dobrze zdiagnozować usterkę sterownika zanim go skreślisz i wymienisz na inny w miejsce krokowców zamontuj zwykłe "śruby"- zawory z ręczna regulacją, skręć je tak na 1/5 pełnego otwarcia i popatrz jak na tych ustawieniach sie gablota zachowuje....? W razie mułowatości odkręć tak maksymalnie jeszcze ok 1 - 1,5 obrotu. I w ten sposób mamy instalacje...
jest to druga generacja .Instalacja ze sterowaniem dlatego twoje kręcenie śrubkami nic nie daje , aby to wyregulowac trzeba się podpiąc pod sterownik i zmienic kroki otwarcia silniczka krokowego
Witam Czy dzieje się tak tylko na gazie czy na benzynie też?? Ogólnie jeśli auto z jakiś powodów zgaśnie na gazie potem trudno je odpalić. Wymień filtr powietrza jeśli tego nie zrobiłeś. Napisz jaką masz instalacje I czy II generacji. Jeśli dzieje się tak tylko na gazie to potrzebna będzie regulacja. Może parownik się już wykończył?? Pozdrawiam
Witam. Posiadam w swoim aucie Astra F, instalację I generacji z parownikiem Lovato Elektronic. Podczas regulacji ustawiłem go żeby działał tylko z układu obejściowego na chwilkę, czyli taka mosiężna śrubka i kiedyś wszystko było dobrze. Na wolnych sobie pyrkał a jak dodawałem gazu, to gasł. Wiadomo nie dostawał tyle ile mu było potrzebne, od niedawna...
Witam, jeśli masz zawór krokowyze śruba regulacyjną to przykręć gaz a jak się nie da to między parownik a krokowu wstaw zwykły zawór taki jak jest w inst. I generacji. To da Ci dodatkową regulację
Ile m/w kilometrów przejechałeś na tej instalacji LPG od instalacji, lub ostatniego przeglądu? Może nadszedł czas regulacji, albo wymiany filtra gazu i/lub membran w parowniku. Inna sprawa, jeśli masz instalację nowej generacji, w której ilość gazu regulowana jest silniczkiem krokowym, wtedy nie wiele zrobisz w warunkach domowego garażu.
Używam samochód Hyundai Lantra 1.5, 12V-wielopunktowy wtrysk paliwa, 60kW, z niestety instalacją Lovato Autogas II generacji na centralce sterującej Lov "ECO" cod. 783040 z mikserem, reduktorem - parownikiem - Landi LE (R.E. Italy, DGM37785 GPL, TPVD7029, E3 67R, 051729), silniczkiem krokowym Lovato, emulatorem wtryskiwaczy BRC EMU-4 i przełącznikiem...
Używam samochód Hyundai Lantra 1.5, 12V-wielopunktowy wtrysk paliwa, 60kW, z niestety instalacją Lovato Autogas II generacji na centralce sterującej Lov "ECO" cod. 783040 z mikserem, reduktorem - parownikiem - Landi LE (R.E. Italy, DGM37785 GPL, TPVD7029, E3 67R, 051729), silniczkiem krokowym Lovato, emulatorem wtryskiwaczy BRC EMU-4 i przełącznikiem...
witam mam problem z odpowiednim wyregulowaniem nowego parownika BRC tecno 100 problem dotyczy regulacji czułości membrany parownika (śruba na inbus ) Proszę o dokładna poradę jak to zrobić aby spalanie gazu nie było za duże. Instalacja gazowa II generacji, Bingo S,
Czy może jest jakaś reguła do ustawiania dawki gazu śrubą na wężu? Tak, jest. Do poprawnej regulacji potrzebna jest ponowna regulacja parownika a tego bez podglądu w sondę lambda lub analizator spalin nie zrobisz. Możesz użyć sondy do pomiaru AFR np LC1 czy LM1 ale to spory koszt.
Wreszcie mogłem sprawdzić ten czujnik (nie wychodziłem z domu kończyłem projekt) No i cuda , po dołączeniu i ponownym podłączeniu wszystkie objawy ustąpiły. Moja "Księżna" jest zagazowana zestawem IV generacji i miesiąc temu gazownik robił regulacje, czyścił filtry, at en czujnik jest blisko parownika LPG wiec......... Dzięki wszystkim za pomoc . Jak...
Panowie mi nie chodzi o to jak starzeje sie membrana czy jak długo pozyje itd. Ja tylko pytam co się dzieje z parownikiem pomiędzy regulacjami. Dziś ustawię, za kilka miesięcy będę musiał zubożyć a może jednak wzbogacic ? :)
Ponawiam pytanie co do regulacji LPG II giej generacji LOWATO.Chodzi o wkręcenie czy wykręcenie sruby przy parowniku.Nesia pali teraz ok.9,5LPG w cyklu mieszanym.Silnik 1,5 8mio zaworowy. Ponawiam pytanie co do regulacji LPG LOVATO IIgiej generacji. Chodzi o wkręcenie czy wykręcenie śruby przy parowniku.Nesia pali teraz ok.9,5l LPG w cyklu mieszanym.
Krótko mówiąc regulację attuatorem masz zablokowaną na 90-ciu krokach (tak jakbyś wstawił śrubę na wężu gazowym). Upraszczając, Bingo zostało ustawione jako przełącznik benzyna -gaz i nic nie reguluje. Gaz podawany jest jak w I generacji, jego ilość zasysana przez silnik zależy i wynika z doboru i regulacji układu mikser- parownik. Przy ustawieniu jak...
Mam taki parownik i w nim jest tylko jedna śruba regulacyjna.Jest to instalacja 1 generacji .Mam ją 6 lat i na początku nie miałem z nią problemów.Silnik zimny zapalał na gazie bez problemów i wolne obroty też były OK.Teraz jest tak że jak ustawie w miare oszczędne spalanie to mam kłopoty z wolnymi obrotami.Filterekgazu ,filtr powiet,świece wymienione.Czy...
Witam mam w swoim samochodzie instalację lovato 2 generacji, z emulatorem sondy lamda stag2l, na przewodzie z reduktora do palnika mam śrubę regulacyjną i elektrozawór, na parowniku znajdują się 2 śruby regulacyjne, jedna większa w plastikowej otoczce i druga mała metalowa, z przecięciem na śrubokręt. Jak prawidłowo przeprowadzić regulację we własnym...
Witam. Po pierwsze: Dlaczego wywala pokrywę filtra? Powinna być założona blokada. Po drugie: Wybuchy gazu są spowodowane brakiem iskry lub złą regulacją gazu. Proponuje sprawdzić parownik, może wymaga czyszczenia lub wymiany membrany.:D
Witam wszystkich posiadam reduktor Tomasetto 140hp II generacji instalacje lpg ze sterownikiem bingo s4. Chcę wstępnie wyregulować reduktor metodą bąbelkową, czytałem dużo o tym aczkolwiek niektórzy piszą że reguluje się śrubą od czułości membran, a niektórzy że bypas. Więc jak jest naprawdę, którą śrubą muszę regulować.
czas opóźnienia sądy lambda 20 sek (nawet do60) cut - off na 1500 - 2000 obr bo bedzie strzelał w gaznik zubozenie - pobaw sie 20 do 40 % tak aby nie szarpał emulacja H L - H-nieco wiecej od L ale bez przesady bezwladniśc TPS ok 0,2 V przelaczenienie na gaz 2000 do 2500 narastajaco temp przelaczenia LPG 10-20 + opornik 100 ohm zwierany recznie przez...
kolega pewnie posiada II generację gazu gdyż te silniki wychodziły na jednopunktowym wtrysku paliwa. Podjedź do najbliższego gazownika, zrobi diagnostykę, być może parownik nadaje się do wymiany i cała instalacja do ponownej regulacji.
Dziwna sprawa na benzynie wszystko ok a na gazie mieszanka raz bogata raz uboga... To zmienia postać rzeczy czy w takim razie wiecie co to może być? Tego nikt nie wie bez sprawdzenia, pierwszy podejrzany to reduktor jeśli masz instalację 4 generacji, jeśli 1/2 to może zwyczajnie wymagać regulacji, ale tak naprawdę mogą być jeszcze inne przyczyny.
To jest parownik EMME GAS,śrubka przy zielonej nalepce to regulacja wolnych obrotow,śruba czułości znajduje się z czoła parownika 4cm nad lewym kolankiem wody.Śrubę czułości wykręć aby wystawała około 1cm a wkręć całkowicie śrubkę minimum wolnych .Ustaw w programie aby biegał na wysokich obrotach a wolne obroty ustawiasz na końcu.
Witam.Miałem kiedys Punto I 1.2 75 koni.Instalacja gazowa II generacji.Niestety samochodu tego nijak nie mozna było wyregulowac.Oczywiscie chodzi mi o instalacje gazowa.Dochodzilo do tego ze w lato przy spokojnej jezdzie w trasie potrafił spalic 11 litrow gazu a w miescie 14.Pewnej pieknej soboty powiedzialem sobie albo on albo ja i niestety wygrał...
Witam mam problem z wolnymi obrotami na lpg posiadam auto Safrane 3000cm3 v6 i instalacje BRC 2 generacji po wciśnięciu sprzęgła obroty momentalnie spadają do zera i auto gaśnie regulacja na parowniku nie przynosi żadnych skutków ,myślałem że to może przyczyna silniczka krokowego ,wymontowałem go zostawiłem zawór śrubowy silniczek krokowy faktycznie...
Kolego, sprawa wygląda następująco: generacja I, II i I/II wlot gazu do kolektora ma realizowany mikserem lub króćcem znajdującym sie przed przepustnicą, przy czym generacja I i I/II regulację dawki gazu ma poprzez register (śrubę regulacyjną) ustawiany ręcznie, a w II dawka gazu dobierana jest przez silniczek krokowy, generacja III podaje gaz do kolektora...
tak sie sklada ze tez jezdze espace 2 zsilnikiem 2,2 instalacja gazowa 2 generacji tez mnie kilka razy rozweselil imusialem sklejac. ale bylo to po zalozeniu instalacji ale powlasnej regulacji wlasnych poprawkach mam problem z glowy. prawdopodobnie masz zbyt niskie cisnienie na parowniku lub zle wyregulowane otwieranie attuatora - przy duzym otwarciu...
Witam , niedawno zakupiłem Audi 80 2.3 E z instalacją gazową montowaną w Witex -ie w Swarożynie . Jest to instalacja II generacji lecz brakuje w niej Silnika Korkowego . Na wężu który idzie od parownika do kolektora ssącego takowy powinien podobno być. Jest nawet wtyczka która umożliwi podłączenie go . Został on natomiast zastąpiony śruba do regulacji...
witam.dlamnie zaduzo niesluchaj sie takich co mowia ze to tyle ma palic musial bys mu ciagle cisnac ile wlezie ja mam to samo w swoim fordzie taurusie pali tez od 22 do 25l w miescie ale mam uszkodzony parownik nie idzie wyregulowac mieszanki przez sztywna membrane ,jezdze od dwoch miesiecy tylko na benzynie do czasu jak sobie zregeneruje parownik z...
Po pierwsze II gen tylko z nazwy bo niepodłączony zawór regulacyjny (ten czarny na wężu od parownika do dolotu). Dwa jest za daleko ten zawór powinien być jak najbliżej mixera. W ogóle sprawdzenie czy sonda lambda żyje i reaguje dostarczenie szybko? Potem regulacja całości. Choć takim staruszku to nawet reduktor może się zacinać (skoki ciśnienia gazu).
Tak zasadniczo, to I generacja jest najprostszym układem z manualną regulacją, II generacja jest również układem parownikowym, lecz kontrolującym skład mieszanki za pomocą regulatora (atuatora) z silnikem krokowym, na podstawie odczytu z sondy Lambda. Generacja III(, jest to układ wtryskowy LPG, który nie posiada standartowego parownika i miksera, lecz...
sprawdż dokładnie świece a najlepiej wymien na nowe polecam ngk NGK są najlepsze. dobierz je dokladnie w/g katalogu do tego typu silnika jaki posiadasz, nie daj sie skusić na swiece "typowe do gazu" bo to tylko chwyt marketingowy. Ale ja mysle ze cała wina bedzie w regulacji instalki LPG. Ale wez pod uwagę to co pisalem wczesniej nowa instalka musi...
Wmieniłem sondę. Spalanie spadło :). Tamta była uszkodzona. mam sondę jednożyłową. ameno25: jeździłem autem na I generacji. Tutaj instalka gazowa olewa wogole sondę lambda, możesz jej nie mieć i tak będziesz jeździł tak jak sobie ustawisz gaz. I instalacja gazu ma taką zasadę: albo masz kopa i zbiera się super i dużo pali albo jest gaz przykręcony i...
Gaz zakładałem 3 tygodnie temu więc o zuzyciu nie ma mowy. Podobno parownik jest najnowszej generacji, tak twierdzi "Gazownik" i jego certyfikat. Reguluje mi go codziennie i jak do tej pory nic. Troche mnie zaczyna to irytować. W gruncie żeczy moje regulacje dają więcej niż jego. Jedyne co wymyslił to to, że zwiększył dawke gazu. Jeśli chodzi o instalacje...
Przede wszystkim silnik powinien dobrze chodzić na benzynie i do tego należy w pierwszej kolejności doprowadzić. Na początek, żeby wykluczyć czy gaz z benzyną jednocześnie się nie gryzą, zakręciłbym gaz na butli, dwa trzy dni pojeździł tylko na benzynie i sprawdził jak chodzi. Jeżeli usterki by nadal występowały to trzeba przyczyny zlokalizować i usunąć....
BANANvanDYK: zazwyczaj na parownikowych instalacjach jest o wiele za bogato (co jest dobre akurat dla silnika) niż za ubogo, bo jak się na ubogo nakręci to jest całkowite zero jakiegokolwiek przyśpieszenia Niestety to zależy jak na jakiego gazownika trafi samochód. W instalacjach I generacji (na register) nie ma jak prawidłowo ustawić skład mieszanki....
Te pokretla sa na parowniku? Jesli tak - postaraj sie gdzies na nim doczytac, albo dowiedz sie id gazownika, albo (jesli masz) przeczytaj w papierach od instalacji, co to konkretnie za parownik -wtedy ktos kto mial z nim doswiadczenia bedzie mogl pomoc - bo pytasz o szczegoly dotyczace konkretnego sprzetu. Jesli dziala on podobnie jak u mnie (mam BRC...
Witam. Mam Opla Vectre A 92 rok 1.8l z instalacją gazowa LOVATO. Mam problem tego typu, że już 2 ( SPECJALISTÓW PFFF ) ustawiało mi gaz i tak mi jeden po drugim zrobili, że auto straciło na mocy a spalanie się nie poprawiło partacze i tyle. Może ktoś z was mi pomoże, doradzi, bo ja już nie wiem co mam robić. Mówił mi jeden z gazowników, że przy parowniku...
W instalacji 1 generacji zaraz za parownikiem powinieneś mieć zawór którym reguluje się dopływ gazu do kolektora ssącego, jeżeli się go dokręca to zmiejsza się dopływ zasysanego gazu(miejsze spalanie)- silnik traci na mocy, regulację należy przeprowadzać stopniowo dokręcając ten zawór.
Dokładnie. Zawór o nazwie register, potocznie nazywany też śrubą. To podstawowa regulacja w instalacji I generacji. Odpowiedzialna za skład mieszanki w całym zakresie obrotów, ale przede wszystkim średnie i wyższe obroty oraz średnie i wyższe obciążenia silnika. Niskie obciążenia silnika i wolne obroty zależą dość mocno od ustawień parownika. Wyższe...
Jestem w trakcie walki z tymże parownikiem. Auto chlało ok 12,6 w mieście więc cały system poskręcałem. Efekt taki że przy deptaniu silnik muczy jak krowa na pastwisku nie bardzo się buja w porównaniu z BP. Wobec czego spalanie w mieście spadło do 11.5. Mój sposób wkręcać śrubę na parowniku do momentu kiedy silnik dostanie drgawek na wolnych obrotach....
BRC just to instalacja II generacji. Tam ciśnienia na parowniku się nie ustawia jak w instalacjach wtrysku LPG. Zwiększ wydatek gazu śrubą napięcia membrany lub obejściem na biegu jałowym jeśli posiada ale ja bym podniósł napięciem membrany, wkręcił na ok 3000 obrotów i tak długo regulował aż sonda zacznie oscylować. Masz interfejs i program do tego?...
nic nie gasnie czy szarpie To jeszcze nie znaczy że jest dobrze. każdy reduktor 1 i 2 generacji się przestawia Nie w takim stopniu jak Tomasetto. Z regulacją nowego nawet nie ma co się spuszczać, bo za kilkaset km i tak trzeba będzie go całkiem inaczej przestawiać, i tak kilka razy.
2L i Mini Lambda to tylko imitacja II generacji, równie dobrze mógłby być sam register. AT07 szczególnie nowy, zanim się "ułoży", to się co chwila rozregulowuje i w ogóle jest do niczego bo ma za małą membranę żeby mógł jakoś sensownie działać. Porządne parowniki nawet bypassu nie potrzebują.
anetek a widziales blitza bez kompa:) ? nie parownik nie usterka tylko kwestja regulacji po wymianie filtra powietrza poniewaz zmienila sie dawka powietrza totez zmienia sie sklad mieszanki a co za tym idzie spalanie wzrasta...wiec zapraszam na analizator(do mnie):) np
Witam! To jeszcze zależy jaką masz instalację gazową I, II generacji czy może sekwencję? Może to być:1 regulacja instalacji gazowej na biegu jałowum;2 po przełączeniu na gas nie rozłącza wtrysku benzyny(zalewa się); 3 zasysa gdzieś ,,lewego" powietrza za mikserem; 4 może trzeba już wymienić parownik lub same membrany!
Im szerszy mikser tym zakres regulacyjny węższy(gorzej) i wrażliwość instalacji na czynniki zewnętrzne większa(też gorzej), oraz na stopień jej zużycia. BEZ WZGLĘDU na parownik. A kiepski to może jedynie pogorszyć sytuację. Porządny -usunie problemy "odparownikowe", a i tak pozostaną "odzaszerokomikserowe". BLOS da "zwężkę" jak jest potrzebna(dla LPG)...
Dzień dobry. Mam pytanie do wszystkich znawców tematu. Szczególnie interesują mnie opinie specjalistów zajmujących się na co dzień montażem instalacji LPG firmy BRC, ale będę wdzięczny również za wskazówki innych doświadczonych forumowiczów. W związku z awarią reduktora parownika, zastanawiam się nad jego wymianą lub zamianą na inny model. Poniżej opiszę...
powietrze zimne tylko,oryginalny uklad dolotowy. parownik nie zamarza,sprawdzalem. regulacja tez nie jest zla,pali tyle co powinien,nie za malo no i buta ma niezlego...raz spotkalem się z sytuacja,ze wielozawor czasem nieprzepuszczal...moze elektrozawor czasami się blokuje troche? napisz jeszcze która generacja instalacji
Jeśli nie masz żadnej automatycznej regulacji gazu ( silniczka krokowego) tylko ręcznie regulowany register to masz I generację gazu , ale i w tej instalacji po puszczeniu pedała gazu zamknięta jest przepustnica , spada podciśnienie i przecież oczywiste ,że i lpg nie pobiera z parownika ( tyle co na biegu jałowym), bo to działa podciśnieniowo. Nie ma...
Witam Posiadam Lagunę I 96r 2.0 V8 F3R pełny wtrysk, B+G (I generacja). W skład zestawu wchodzi: parownik LOVATO Elektronic i emulator wtrysku STAG2 + centralka przełącznik STAG2W ( 3 pozycje benzyna -gaz- automat) regulacja mieszanki oczywiście śruba. Chciałbym zmienić obecną instalacje I gen. na instalacje II gen. ( dodać silnik krokowy). Chciałbym...
Jezeli chodzi o silnik krokowy od gazu to powinien byc na przewodzie gazowym idacym od parownika do Filtra powietrza, kolektora lub w jego okolice. W zaleznosci od sterownika stosuje sie silnik krokowy lub srube (do regulacji recznej), lub tez silnik krokowy razem ze sruba. Napisz moze o co chodzi, bedzie prosciej.
Witam mam problem z instalacją w Audi 80 B4 2.0 ABT, w lutym minął rok od zamontowania, przejechane 23 000 km, niestety w większości na krótkich odcinkach. Problem się objawia następująco: nie można wyregulować składu mieszanki na wolnych obrotach, tzn. wczoraj mimo, że śrubę regulacyjną wkręciłem do oporu odczyt z sondy wskazywał mieszankę za bogatą,...
Cześć. Mam w samochodzie (Ford Sierra gaźnikowy) zamontowany reduktor Lovato, instalacja oczywiście pierwsza generacja. Od pewnego czasu samochód ma coraz większe problemy z przyspieszaniem w zakresie niskich-średnich obrotów. Reakcja na naciśnięcie gazu jest z opóźnieniem, tak jakby silnik był zalewany gazem - buczy zamiast przyspieszać. Na obrotach...
Witam mam taki problem gdyż regenerowalem parownik RGE92 ponieważ samochód na gazie nie miał mocy i przy 80km odcinał gaz i przeskakiwał na benzyne i dopiero gaz działał gdy wyciagnelem bezpiecznik i spowrotem go wsadziłem , a i jeszcze przy hamowaniu samochód na gazie gasł , wiec wymieniłem komputer AL-700 (stary tez jest taki sam ) ale po wymianie...
Ten typ juz chyba tak ma . Wiadomo nie moge wymagac ze stary samochod jeszcze z silnikiem 2.0 bedzie mi palic 10 L. Jak coś takiego czytam to nie wiem czy się śmiać czy .... (podkreślenie moje). Miałem już kilka samochodów (fakt, że od nowości je ćwiczyłem), ale w żadnym (przy właściwym stanie technicznym samochodu) nie stwierdziłem zwiększania się...
Witam. Posiadam Fiata Siene 1.4 z gazem BRC (na generacjach się nie znam, dodam tylko tyle że jest to instalacja na zwykłej śrubie regulacyjnej). Samochodzik mi pali 13l/100km co przy tej pojemności wydaje mi się dużym spalaniem. Doszedłem metodą prób i błędów do spalania 12l/100km:D. Niestety co pojadę do regulacji na analizatorze spalin to wg komputera...
Hmm Pytanie do pana mechanika ... zakładam ze instalka jest II generacji ( nigdzie nie potrafie znależć nic na temat producenta). Piszesz że regulacje idzie z kompa ... to jak to ustrojstwo odpaliles na samochodzie ?? Co do spalani a... zaniżona temperatura silnika ... może masz też słaby przepływ cieczy przez parownik i jest niedogrzany też wzrasta...
Nie wiem czy temat już opanowany ale może komuś się przydać. Mój reduktor/parownik LOVATO RGE92 , instalacja LPG 1 generacji. Instrukcja typu "Zrób to sam". 1. Auto musi chodzić dobrze na benzynie 2. Czysty filtr fazy ciekłej 3. Jeżeli reduktor/parownik nieznanego stanu lub niepewny najlepiej zregenerować używając części zamiennych producenta reduktora/parownika,...
Witam wszystkich. Szukam pomocy w regulacji parownika BRC w moim aucie. Czego oczekuję od regulacji? Poprawy zachowania auta w dwóch aspektach: 1. Obecnie auto musi być dosyć znacznie rozgrzane (pow. 50 stopni), by LPG chodziło poprawnie, inaczej szarpie lub gaśnie (parownik nie zamarza - zakładam niską dawkę LPG) 2. Przy gwałtownym przygazowaniu z...
tego nie wiem 1 generacji jest i instalacja z 2001r ja go kupiłem tydzień temu na regulacji mówił żebym poszukał gdzieś lewego powietrza jak mi tyle bierze a wyczyszczenie reduktora może pomóc? a może mieć na to wpływ to że czujnik temperatury jest cały czas na samym dole i świeci kontrolka a jak stoi to wskazówka podejdzie do góry ale jak podjadę parę...
No właśnie Artic jest identyczny jak Alaska a ten znów jest właśnie malej mocy :) szczerze to się jeszcze za bardzo nie znam bo wcześniej miałem instalację II generacji w Passacie B3 i ta sobie dałem rade wszystko zmieniać: reduktor, mikser, regulacja a tu to chyba też większych problemów ze zmianą reduktora chyba nie ma, a co do Hanek to mnie w tym...
Zapomnialem dopisać kable też podobno młode :P na drugi tydzień pojadę ustawić gaz do Brzeszcz albo Oświęcimia tam gazowanie to tradycja hehe bo człowieka może trafić taniej na benzynie jeździć. A jak po regulacji nie pomoże to jeszcze wymienie filter gazu i w parowniku membrany bo nic innego mi do glowy nie przychodzi chyba żęby jeszcze wyciągnąć tego...
Ja opisałem działanie instalacji I generacji jaką posiadałem w poldku. Na reduktorze-parowniku była tylko jedna śruba do regulacji wolnych obrotów. Kręcąc nią powodowałem wstępne ugięcie membrany (i otwarcie gazu) na tyle, aby wolne obroty były na odpowiednim poziomie, zmienne podciśnienie jakie się pojawia w przewodzie gazowym do miksera po odpaleniu...
Jeśli to instalacja II generacji, to być może zaciął ci się silnik krokowy na przewodzie łączącym parownik z mikserem, lub elektronika otwarła go na maksymalny przelot. Niektóre zawory (na przewodzie gumowym) oprócz silnika krokowego miały możliwość regulacji śrubą imbusową. Możesz spróbować ją przykręcać i obserwować spalanie gazu. Ważne żebyś nie...
Witam. Posiadam parownik jak na zdjęciu poniżej. Jest to instalacja II generacji w silniku 2.0 2E 115km, skrzynia automatyczna Zauważyłem, że "śruba" zaznaczona w czerwone kółko jest zakręcona maksymalnie. Auto chodzi równo, nie faluje na obrotach, trzyma równo 800obr, ale posiada zdecydowanie za duże spalanie: około 14-15litrów w trasie. Do tego mam...
toradek ja bylbym tym zainteresowany. A wlasnie mowisz ze gaz ma wieksza liczbe oktanow a samochod bardziej muli na gazie czy to faktycznie jest tylko zalezn od ilosci dosterczonego powietrza bo slyszalem wlasnie o czyms takim ze samochod aby normalnie chodzic na gazie potrzebuje dostarczyc wiecej powietrza do spalenia mieszanki czy to prawda. ponoc...
regulacja parownika regulacja instalacji generacji regulacja lovato generacji
narzędzia bosch prąd zadziałać bezpiecznik ariston komin
radio honda accord klimatyzator hisense
Aktualizacja Goclever Quantum 700M - Jak to zrobić? Problemy z odbiorem MUX-8 a instalacja fotowoltaiczna