Witam Jeśli dobrze zregenerowałeś reduktor to jest szansa. Oczywiście 1 generacje powinno sie regulować przy użyciu analizatora spalin, ale wstępną regulacje można przeprowadzić samemu. Trzymając wysokie obroty (ok 3000) regulujesz króćcem (śruba na wężu) obroty na słuch by były jak najwyższe nie przesadzając w żadną stronę. Tak samo na wolnych obrotach...
Witam jeżeli to 1 generacji instalacja to regulacja srubkami na gażniku nic nie pomoże, regulacja na śrubie dokładnie na wężu gazowym do miksera pozwala na zmniejszenie lub zwiększenie dawki gazu.Samochód musi być nagrzany do minimum 70 stopni i silnik przełączony na gaz.Podstawa -silnik musi pracować na benzynie prawidłowo a dopiero przełączamy na...
czas opóźnienia sądy lambda 20 sek (nawet do60) cut - off na 1500 - 2000 obr bo bedzie strzelał w gaznik zubozenie - pobaw sie 20 do 40 % tak aby nie szarpał emulacja H L - H-nieco wiecej od L ale bez przesady bezwladniśc TPS ok 0,2 V przelaczenienie na gaz 2000 do 2500 narastajaco temp przelaczenia LPG 10-20 + opornik 100 ohm zwierany recznie przez...
co do sondy to nie mam pojecia i powiem szczerze ze coraz bardziej to urzadzenie mnie ciekawi. wracajac do temat to ta plastikowa sruba na parowniku to regulacja cisnienia gazu na wyjsciu z parownika a mosiezna sruba na srubokret to regulacja dyszy wolnych obrotow
A więc sprawa się rozwiązała - membrany w parowniku były już nieco sfatygowane a ilość opilkow w filtrze przechodziła pojęcie . Ale teraz pojawiło się następne zadanie po wymianie reduktora ... Wyregulowanie lpg . Jest to instalacja gazowa 2 generacji wyposażona w sterownik BRC JUST JUNIOR . Czy wie ktoś jak się za to zabrać ? Z tego co wyczytałem najpierw...
Czy może jest jakaś reguła do ustawiania dawki gazu śrubą na wężu? Tak, jest. Do poprawnej regulacji potrzebna jest ponowna regulacja parownika a tego bez podglądu w sondę lambda lub analizator spalin nie zrobisz. Możesz użyć sondy do pomiaru AFR np LC1 czy LM1 ale to spory koszt.
Bez analizatora nie ustawisz I generacji Bzdura. Sprawdzenie szczelności dolotu, plus regulacja śrubką na parowniku. A po kręceniu śrubką na parowniku i tak skończy się na podłączaniu analizatora spalin.Nie ma innego punktu odniesienia w instalacji I generacji co do prawidłowości ustawień. Nikt nie ustawi tego "na słuch" i nie da gwarancji że jest...
Witam wszystkich posiadam reduktor Tomasetto 140hp II generacji instalacje lpg ze sterownikiem bingo s4. Chcę wstępnie wyregulować reduktor metodą bąbelkową, czytałem dużo o tym aczkolwiek niektórzy piszą że reguluje się śrubą od czułości membran, a niektórzy że bypas. Więc jak jest naprawdę, którą śrubą muszę regulować.
Regulacja instalacji wskazana. Jeśli przebieg parownika duży to także regeneracja owego lub wymiana na nowy. Instalacje mieszalnikowe zwłaszcza I generacji mają to do siebie że trudno wyregulować idealnie.
Regulacja na bąbelki ma na celu ustawienie ciśnienia parownika w okolicy ciśnienia atmosferycznego lub ciut ponad to ciśnienie. Dlatego należało by zakręcić obejście wolnych obrotów (radełkowana śruba) bo obejściem gaz płynie cały czas i nici z regulacji. Po zakręceniu obejścia powinna dać się odszukać granica gdzie w miarę odkręcania napięcia membrany...
Mam taki parownik i w nim jest tylko jedna śruba regulacyjna.Jest to instalacja 1 generacji .Mam ją 6 lat i na początku nie miałem z nią problemów.Silnik zimny zapalał na gazie bez problemów i wolne obroty też były OK.Teraz jest tak że jak ustawie w miare oszczędne spalanie to mam kłopoty z wolnymi obrotami.Filterekgazu ,filtr powiet,świece wymienione.Czy...
To jest parownik EMME GAS,śrubka przy zielonej nalepce to regulacja wolnych obrotow,śruba czułości znajduje się z czoła parownika 4cm nad lewym kolankiem wody.Śrubę czułości wykręć aby wystawała około 1cm a wkręć całkowicie śrubkę minimum wolnych .Ustaw w programie aby biegał na wysokich obrotach a wolne obroty ustawiasz na końcu.
No więc tak. Nie napisałeś jaki silnik - monopunkt czy wielopunkt. Ani nie wiemy która generacja instalacji. Jeśli wielopunkt to daj definitywnie spokój. Jeśli monopunkt to licz się z tym że nawet jeśli pozornie bedzię dobre ustawienie to w praktyce możesz zniszczyć silnik złym ustawieniem LPG. Na oko to to wiadomo co i parownika nie da się wyregulować....
Przede wszystkim silnik powinien dobrze chodzić na benzynie i do tego należy w pierwszej kolejności doprowadzić. Na początek, żeby wykluczyć czy gaz z benzyną jednocześnie się nie gryzą, zakręciłbym gaz na butli, dwa trzy dni pojeździł tylko na benzynie i sprawdził jak chodzi. Jeżeli usterki by nadal występowały to trzeba przyczyny zlokalizować i usunąć....
Jest to typowy parownik 1 generacji do silnika gaźnikowego, mozna go z powodzeniem zastosować do wtrysku, jest bardzo prosty w budowie, Strzałka nr 1 to regulacja skladu mieszanki biegu jałowego, 2 zasilanie gazem ze zbiornika poprzez elektrozawór, 3 króciec podcisnienia urzadzenia rozruchowego podłaczany juz za przepustnicą . Pozwala na otwarcie dopływu...
Witam. Kupując poloneza byłem pełen obaw o słuszność tej decyzji. Opinie o paliwożerności tych aut utarte są od lat. Dotyczą jednak jak się przekonałem tylko tych gaźnikowych i starych zużytych hebli. Z doświadczenia jakie mam powiem że nie jest aż tak źle jak sie mówi. Mam podobny silnik GLI na jednopunktowym wtrysku (abimexa) i też na podobnym sterowniku...
Spłodziłem ten artykuł ku przestrodze bo "FACHOWCY" lub jak kto woli CWANIAKI z zakładu montażu instalacji LPG podnieśli mi ciśnienie i mało mnie krew jasna nie zalała gdy pomyślałem jakim byłem (jestem ?) łatwowiernym naiwniakiem (jeleniem)javascript:emoticon(':cry:'). W sumie to nie spotkała mnie jakaś wielka krzywda, ale jakby tu powiedzieć?... Cholera...
spójrz w ten temat http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... tam w ostatnim poście masz plik ściągnij go, przeczytaj i będziesz praktycznie wszystko wiedzieć na temat ustawiania instalacji gazowych I generacji, przy okazji wymień filtr powietrza
Na tak postawione pytanie trudno mi odpowiedzieć ponieważ robię to metodą prób i błędów. Znajdź " krótki poemat na gazu temat". Jest to opis regulacji instalacji I generacji. Dobrze wyregulowany parownik bedzie wtedy gdy na biegu jałowym krokowy ustawi się mniej więcej w pozycji wpisanej w "ustawienia pozycji wyjściowej attuatora - min" a na wysokich...
Srubą na imbus raczej się nie kręci , ale jeśli juz jej pozycja została zmieniona i właściwie nie wiadomo jak ją ustawić to zrób tak : 1. w parowniku śrube do regulacji wolnych obrotów wkręć do końca 2. śrubę na imbus wkręć do końca 3. zdejmij silniczek krokowy lub reczny register z rury którą podawany jest gaz z parownika do mixera 4. podaj +12V na...
Nie wiem dokladnie jaki to parownik i ktora generacja instalacji gazowej. Jesli parownik ma dwie sruby regulacyjne to jedna jest od wolnych obrotow a druga grubsza od membrany. Ta od membrany zakrecasz po czym zwierasz na krotko elektrozawory (wystarczy jeden bo sa polaczone) wkladasz waz do jakiegos naczynia z woda i odkrecajac srube od membrany patrzysz...
Witam. Moim zdaniem masz problem z instalacją gazową. Albo jest uszkodzony reduktor-parownik, albo potrzebna jest regulacja gazu. Uszkodzenie parownika wyklucza poprawne wyregulowanie gazu. Zrób 100 km na samej benzynie, jeżeli nie będziesz miał problemów z odpalaniem to winny jest gaz. Auto jadąc na źle wyregulowanym gazie może błędnie adoptować sterownik...
WITAM Ostatnio kolega pomajstrował przy moim parowniku teraz strasznie dużo samochód pali, chciałbym powrócić do regulacji fabrycznej tzn. ile obrotów ma być wykręcona śruba na imbus i ta do regulacji w palcach ?????????????? Proszę o pomoc. Pozdrawiam
Haha, no to gaz przestanie chodzić, pewnie jeszcze będzie parownik do regulacji (regeneracji). Taki urok I(II) generacji.
Zdecydowanie Lovato. To najlepsza firma, parownik prosty do obsługi i regulacji.
z zaworem na srube i silnikem krokowym na drugim wezu To znaczy ze jeden reduktor jest polaczony z komputerkiem i krokowym , a drugi z registrem?? Super, to chyba instalacja 1,5 generacji.. Proponuje zrobić porządnie i porządnie wyregulować.
No i mamy jasność był krokowy a teraz go nie ma tylko jak w takiej sytuacji ustawić gaz , ja np miałem drugą generację bez możliwości regulacji na parowniku wolnych obrotów jeśli kolega także nie ma regulacji na parowniku, to radze zakupić ten silnik krokowy i podłaczyć pod sterwownik i wtedy problem zniknie.
Sam regulujesz instalację ? Czytałeś "biblię" regulacji instalacji I generacji? mikser masz dobry, parownik nowy, myślę że to kwestia właśnie regulacji i stawiam na regulację bypasa od wolnych obrotów. Leci ci woda z rury wydechowej na parkingu? Czy spaliny po lekkim nagrzaniu i przełączeniu na gaz na wolnych obrotach są gorące, wilgotne i śmierdzące...
Filtr powietrza był wymieniany. Świece wymienione 3 miesiące temu na NGK. Instalacja I generacji, parownik Tomasetto At 07 chyba. Regulacja na parowniku (są tam 2 śruby). Wstępnie sprawdzone przewody w nocy nie świeciły, iskry się nie pojawiały.
Można prosić ekspertów jak wyregulować auto gaźnikowe (mały silniczek 903ccm) z reduktorem właśnie lovato RGE 92 (I generacja). Obecnie instalacja rozlegulowana - takie objawy, że jak rozgrzane auto to jak się rozpędza na 2-ce to szarpie, natomiast jak się zatrzyma to bardzo wolne obroty. Jak się zabrać za regulację mając na uwadze powyższe?
Witam, Aby dobrze zdiagnozować usterkę sterownika zanim go skreślisz i wymienisz na inny w miejsce krokowców zamontuj zwykłe "śruby"- zawory z ręczna regulacją, skręć je tak na 1/5 pełnego otwarcia i popatrz jak na tych ustawieniach sie gablota zachowuje....? W razie mułowatości odkręć tak maksymalnie jeszcze ok 1 - 1,5 obrotu. I w ten sposób mamy instalacje...
Jeśli na benzynce jest ok to zacznij od regulacji instalacji lpg, jeśli nie do to efektu to pewnie parownik umarł. Instalacja której generacji? instalacja 2 generacji
dodam że instalacja ma u mnie 3 lata i jest chyba ok po jakim czasie trzeba wymieniać parownik i inne podzespoły i czy trzeba w to pchać łapy
Wyrzucić to raczej nie. Attuator prawdopodobnie i tak jest otwarty na maksa, musisz to sprawdzić, bo tłoczek ze śrubą, która jest nad tłoczkiem, tworzą dopasowane części umożliwiające dokładniejszą regulację. Bez tłoczka możesz nie domknąć na tyle ile będzie potrzeba. Przynajmniej u mnie taka jest. Śruba ta będzie służyła jako zawór podobny do tego...
Witam mam w swoim samochodzie instalację lovato 2 generacji, z emulatorem sondy lamda stag2l, na przewodzie z reduktora do palnika mam śrubę regulacyjną i elektrozawór, na parowniku znajdują się 2 śruby regulacyjne, jedna większa w plastikowej otoczce i druga mała metalowa, z przecięciem na śrubokręt. Jak prawidłowo przeprowadzić regulację we własnym...
Przepraszam za głupie pytanie ale gdzie mogę sprawdzić jaką mam instalacje gazową? Witaj ! Postaraj się ustalić najpierw jakiej generacji jest twoja instalacja. Zapewne 2, a więc składa się poza butlą gazową z parownika, z zaworem dopływu gazu, silniczka krokowego sterującego mieszanką oraz komputera sterujacego. Jeśli nie masz silnika krokowego to...
Załóż nowy parownik Lovato i śrube na regulacji dawki i masz spokój na pare lat. Membrana juz "z kartonu" i syf w parowniku że hej. Na parowniku ustawisz sobie śrubką wolne obroty a na obrotach 3000-4000 śrubę dawk głównej i i finito.
ależ oczywiście szanowny kolego, jest to fiat Croma 93r silnik 2.0 benzyna instalacja elpigas II generacji sterownik leonardo I parownik emmegas z regulacją wolnych obrotów i membrany. mam przy cewce zapłonowej jeden bezpiecznik i przy akumulatorze drugi przewody lutowane do kabli po chamsku ale trzymają się. Pozdrawiam
Każda instalacja nie ważne jakiej generacji ma możliwość regulacji. Tak samo III generacja posiada tzn dozator a następnie dystrybutor. Nie wyobrażam sobie by gaz dawkowany był od tak....
Temat do zamknięcia, samochód odpala normalnie. Wadliwym elementem być reduktor gazu, który pod wpływem lat stracił właściwości poprzez zesztywniałem membrany. Pomogła wymiana i ponowna regulacja instalacji gazowej. Wymiana pompy paliwa nie dała efektu. Nowy parownik nie ma króćca kompresji. Zresztą u mnie instalacją drugiej generacji została niejako...
Właściwie to w tym modelu można wywalić dla próby sterownik i zrobić jak w pierwszej generacji instalacje ,poza tym nic nie wiadomo czy auto na paliwie dobrze jedzie ,może czas na remont parownika lub jego wymiana,regulacja była robiona.:D
potem jeśli jest to instalacja bez silnika krokowego do gazu należało by jeszcze wyregulować zawór dławiący (ten na przewodzie parownik-mikser) ale to już inna bajka. 1. To może będziesz kontynuował temat .........chętnie poznamy dalszą regulację I generacji. 2. Jak ustawić wydatek bez analizatora spalin ??? tzn. przy braku pomiaru lambdy
Używam samochód Hyundai Lantra 1.5, 12V-wielopunktowy wtrysk paliwa, 60kW, z niestety instalacją Lovato Autogas II generacji na centralce sterującej Lov "ECO" cod. 783040 z mikserem, reduktorem - parownikiem - Landi LE (R.E. Italy, DGM37785 GPL, TPVD7029, E3 67R, 051729), silniczkiem krokowym Lovato, emulatorem wtryskiwaczy BRC EMU-4 i przełącznikiem...
Używam samochód Hyundai Lantra 1.5, 12V-wielopunktowy wtrysk paliwa, 60kW, z niestety instalacją Lovato Autogas II generacji na centralce sterującej Lov "ECO" cod. 783040 z mikserem, reduktorem - parownikiem - Landi LE (R.E. Italy, DGM37785 GPL, TPVD7029, E3 67R, 051729), silniczkiem krokowym Lovato, emulatorem wtryskiwaczy BRC EMU-4 i przełącznikiem...
Witam. Posiadam Mercedesa 190 91r. z silnikiem 1.8 benzyna (wtrysk Bosha). Gaz I lub II generacji (parownik, regulacja na przewodzie). W aucie mam przełącznik od gazu w lewo Pb, w prawo gaz (automatycznie załącza gaz w okolicach 2700 obr/min). Wszystko było ok i nagle właśnie z dnia na dzień gdy silnik jest zimny (od 0st. do 45st) przełącza na gaz już...
kolego- odpalaj zawsze na benzynie- odpalanie na lpg gwarantuje kłopoty ;-) gaz musi być w formie gazowej a nie cieklej (a tak jest gdy odpalasz na samym gazie- niska temperatura powoduje skroplenie lpg i zamarzanie parownika) jezeli masz instalacje I generacji (z regulacją gazu na śrubkę) to przed zakończeniem jazdy przelącz na ok 10s silnik na benzynę...
Ponawiam pytanie co do regulacji LPG II giej generacji LOWATO.Chodzi o wkręcenie czy wykręcenie sruby przy parowniku.Nesia pali teraz ok.9,5LPG w cyklu mieszanym.Silnik 1,5 8mio zaworowy. Ponawiam pytanie co do regulacji LPG LOVATO IIgiej generacji. Chodzi o wkręcenie czy wykręcenie śruby przy parowniku.Nesia pali teraz ok.9,5l LPG w cyklu mieszanym.
Jeżeli chodzi o Emulator i jego celowość to odpowiem Ci na moim przykładzie "po co ?". Kupiłem Omegę B z dwulitrowym silnikiem (z gazem). Co się okazało: -instalacja gazowa I generacji (butla, parownik, śrubka do regulacji) -samochód bez życia (totalny muł czy benzyna czy gaz) Zacząłem jeżdzić tylko na benzynie i po dniu jazdy autko jeżdziło jak rakieta....
Witam, jeśli masz zawór krokowyze śruba regulacyjną to przykręć gaz a jak się nie da to między parownik a krokowu wstaw zwykły zawór taki jak jest w inst. I generacji. To da Ci dodatkową regulację
Kolego, sprawa wygląda następująco: generacja I, II i I/II wlot gazu do kolektora ma realizowany mikserem lub króćcem znajdującym sie przed przepustnicą, przy czym generacja I i I/II regulację dawki gazu ma poprzez register (śrubę regulacyjną) ustawiany ręcznie, a w II dawka gazu dobierana jest przez silniczek krokowy, generacja III podaje gaz do kolektora...
regulacja generacji regulacja parownika parownika regulacja
wykres excel ustawienia dialog router przyłącze bezpiecznik
lodówka samsung lodówka samsung
BQJ 11/2A – tryb nocny, podtrzymanie lodów, Standby, Night Mode, instrukcja obsługi Traktorek gaśnie po 25 minutach pracy - przyczyny