Śruba 1 - spust brudów. Śruba 2 - regulacja ciśnienia wyjściowego, inaczej ,,czułości", inaczej napięcia sprężynki końcowego stopnie rozprężania gazu (ma to wpływ na wolne obroty, ale nie tylko) Śruba 3 - obejście do regulacji wolnych obrotów. Co do odpalania auta na tym parowniku to musisz mieć choć trochę odkręcone obejście (śrubka 3) i po włączeniu...
A ten typ sondy jest dobrze wybrany?tam nie jest sonda 0-0.8V?
No ja to rozumiem :) Ale na wężu doprowadzającym do miksera powinieneś mieć śrubę - nie krokowiec, tylko zwykły zaworek. Tak zresztą zrozumiałem to, że masz tam "ręczną regulację". Jeśli nie ma - to być może jedna z tych śrub na parowniku pełni te funkcję (bo u mnie są dwie, sprawdziłem)?Najlepiej spróbuj odczytać model z parownika i znajdź w sieci...
Ale nie obyło się bez gazownika?. Mój lovtec to nieco słabsza era. TOMASETTO miałem w oplu i przez dwa lata gazownika nie widziałem, ok 35 tys km. Powarznie. Zastosuję się do obu powyższych rad, sam założe ąle regulacja będzie potrzebna u fahowca :D jeżeli go znajde.
masz na przewodzie gazowym z reduktora do mixera silniczek krokowy czy reczna regulacje? jesli masz silniczek krokowy to tylko regulacja przez kompa lub tester zalezy jaki sterownik masz lovato. byly tez samo uczace - nalezalo rozlaczyc bezpiecznik zasilania zeby stracilo ustawiania i przelaczyc samochod na gaz trzymac okolo 2500 obrotow i czekac az...
wszystko jedno jak on się nazywa, chodzi o to, że gdy silnik jest nagrzany i ma swoje znamionowe wolne obroty na benzynie to przed przełączeniem na gaz i regulacjami trzeba go odłączyć żeby komputer nie podnosił obrotów bo to będzie mylące przy regulacji gazu jak nie chce na benzynie Ci palić to po 1 sprawdź czujnik temperatury wody (ten 2 pinowy do...
Witam również. czarna rzeczywiście do regulacji staopnia bezwładności membramy . mosiężna stała dawka gazu pomijajaca sterownie przez membrame najlepiej 1-1,5 obrotu odkrecić i powinno byc dobrze.
Kiedyś miałem taką instalację. I z tego co się orientuję to: 1. Faktycznie spust czarnej mazi (zanieczyszczeń) 2. Regulacja mieszanki, w prawo (zgodnie ze wskazówkami zegara) mieszanka bogata, oraz w lewo (przeciwnie do wkazówek zegara) mieszanka uboga. Zwykle regulowałem to tak, że na jałowym biegu kręciłem tą śrubą w prawo póki silnik nie zacznie...
https://allegro.pl/oferta/lovato-rge-92-... Dodano po 2 filtra fazy lotnej w tych instalacjach nie ma . Jest tylko we wtrysku gazu.regeneracja reduktora bardzo prosta potem regulacja .Te auta bardzo dobrze działają na gazie ,sam zrobiłem 400tyś.
Witam mam w swoim samochodzie instalację lovato 2 generacji, z emulatorem sondy lamda stag2l, na przewodzie z reduktora do palnika mam śrubę regulacyjną i elektrozawór, na parowniku znajdują się 2 śruby regulacyjne, jedna większa w plastikowej otoczce i druga mała metalowa, z przecięciem na śrubokręt. Jak prawidłowo przeprowadzić regulację we własnym...
Instalacja 2 gen?. Potrzebujesz programu lub testera obsługujacego sterownik gazowy, ale jak już chcesz kręcic przy parowniku to połącz oscyloskop do sondy lambda ( może być tester LED ). Pozdrowionka
Witam. Posiadam w swoim aucie Astra F, instalację I generacji z parownikiem Lovato Elektronic. Podczas regulacji ustawiłem go żeby działał tylko z układu obejściowego na chwilkę, czyli taka mosiężna śrubka i kiedyś wszystko było dobrze. Na wolnych sobie pyrkał a jak dodawałem gazu, to gasł. Wiadomo nie dostawał tyle ile mu było potrzebne, od niedawna...
zrobilem na nowym parowniku(lovato) już przeszło 1000km więc czas go ostatecznie wyregulować. mam spalanie większe ok. 1 litra w porównaniu ze starym parownikiem i do tego okopconą końcówkę tłumika suchą sadzą czyli za bogata mieszanka. jak osiągnąć mniejsze spalanie?? kiedy wkręcam pokrętło od membran to mieszanka ubożeje ale po autokalibracji centralki(AL700)...
Witam , mam Poloneza 1,6 GLI monowtrysk , Bez katalizatora i zamontowaną w nim instalację gazową Lovato a mój problem dotyczy regulacji reduktora tej firmy bo po ostatniej wizycie u gazownika auto przestało odpalac na gazie a wcześniej nawet przy -10 ,-15 odpalał .Na reduktorze jest trzy śróby: od góry mosiężna na śróbokręt z poprzecznym otworem chyba...
Witam Mam pytanie jak wyregulować blosa i lovato,blosa jest teraz na ustawieniach takich jak pisza w instrukcji czyli duza sruba 2,5 obr mała 1,5 ,natomiast napiecie mębrany (plastikowa srubka w lovato)na maxa wykrecone.Czy tak ma być:?: Jak wyregulować blosa według wskazań lambdy? Jaka mieszanka ma być na wolnych obr i przy 3000 obr (bogata?uboga?czy...
Witam,może ktoś może przesłać mi schemat i opis podzespołów instalacji gazowej Lavato.Coś mi się rozregulowało i nie mogę sobie z tym problemem dać rady.Pomagał mi tu uczestnik i fajnie,ale jednak mając schemacik jest dużo prościej nie działam po omacku.Dodatkowo jest też kwestia regulacji i warto wiedzieć czym się kręci i po co. Pozdrawiam Rafik. :?
Jak wyregulowac reduktor Lovato RG 80 do gaznika, podcisnieniowy? Glownie chodzi mi o poloneza 1.6.
Problem wyglada tak, przed zatrzymaniem sie czasem zgasnie a czasem tylko na chwile opadna obroty do zbyt niskiego poziomu. Jak sie przegazuje przed wrzuceniem na luz to jest ok. Problem ten wystepuje tylko na lpg i glownie podczas wolnej jazdy np w korkach gdy z 2 biegu chce wrzucic luz. Cos jakby nie zatrzymywalo obrotow w odpowiedniej chwili tylko...
Od pewnego czasu pojawił się u mnie problem z podawaniem stałego ciśnienia z butli(butla 80l / peugeot 405 1,8l) im więcej jest gazu w butli tym większe ciśnienie , wraz z ubytkiem gazu ciśnienie spada i podczas jazdy muszę się zatrzymać co 20km i skorygować wolne obroty. Dodam że parownik działa prawidłowo i wszystkie trzy membramy sprawdziłem. Problem...
Witam !! Mam pytanko do was w jaki sposób wyregulować dobrze instalację typu LOVATO REG92 ELE. Jest to instalacja bodajże drugiej generacji. I teraz pytanie do was czy trzeba mieć jakiś przyrząd żeby odczytać wartości napięć z sondy lambdy ?? Napiszcie jaki sprzęt jest potrzebny itp. Bo z sekwencją i 3 gen nie mam problemów, tylko ta lekko jest kłopotliwa...
Witam. Chciałbym wyregulować gaz w moim escorcie. Powodem regulacji jest zwiększone spalanie z ok 11 na ok 14 i strasznie muli na mniejszych obrotach tak jakby efekt 3 cylindrów. Instalacja lovato zamiast krokówki register, choć wtyczka na podłączenie krokówki jest (podłączałem kiedyś 2 ale zero reakcji). Moge wg tego opisu regulować (jest to opis kolegi...
Śrubę właśnie mam i myślałem żeby wymienić kompa na staga ac 100 żeby sterować sobie ustawieniami gazu z kompa, więc narazie nie będę kupował kompa, pozostaje regulacja śrubą.
Ustawiasz wolne i bypas bez krokowego . Jak stary parownik warto kupić nowy Lovato
Cześć. Mam w samochodzie (Ford Sierra gaźnikowy) zamontowany reduktor Lovato, instalacja oczywiście pierwsza generacja. Od pewnego czasu samochód ma coraz większe problemy z przyspieszaniem w zakresie niskich-średnich obrotów. Reakcja na naciśnięcie gazu jest z opóźnieniem, tak jakby silnik był zalewany gazem - buczy zamiast przyspieszać. Na obrotach...
jaką masz starą instalacje może wystarczy drobna regulacja lub wymiana parownika A w zakrętach gaśnie ponieważ membrana parownika się przemieszcza i zmienia dake gazu
Kolego skup się na ustawieniu parownika na niskich obrotach, a pózniej zobacz co się dzieje na wysokich i podczas jazdy. Bo ustawienie na obrotach jałowych mocno przekłada się na prawidłową prace na wyższych obrotach. Silnik krokowy powinien pykać sobie w granicach 60 kroków i nie powinien przekraczać 100. A lambda powinna sobie ładnie skakać miedzy...
wlot powietrz nie jest skierowany do przodu, przez te 25 000km nie było z tym problemu. Chodzi mi raczej o odpowiedź czy to możliwe, że po tak małym przebiegu membrana zesztywniała, a może coś w parowniku uległo zanieczyszczeniu(może jakiś zaworek) i czy bawić się w regenerację tego parownika czy dołóżyć i kupić Lovato lub Landi wiem, że na ten temat...
aha to elektrozawór mam umieszczony w obudowie filtra czuli ok złożyłem wszystko działa może mniej pali jeszcze nie wiem ale dziwi mnie straszne teraz grzanie się parownika i gorące węże bardzo przedtem tego nie było a i z rury mi jak zapale pluje jakimś płynem chyba gazem skręcałem na śrubie tak że tylko 1 obrót jest wykręcony przepust ale dalej pluje...
Dostałem informację od mojego znajomego diagnosty gdzie i kto może mi wydać taki papier, mam powołać się na znajomego Smile Panowie, a jak możecie wypowiedzieć się na temat aukcji znanego portalu internetowego gdzie sprzedawane są " homologacja LPG " a w tym wydawane odpowiednie dokumenty, ceny takich usług zaczynają się od 300zł. W tygodniu mam ochotę...
dotyczy postu MICHAŁ RYBKA- jest napisane nie zrozumiale dla mnie chodzi o śrubę na parowniku Pan miał chyba na myśli tą plastikową z boku a przecież parownik ma dwie śruby , druga to mosiężna wkręcona pionowo//na ile milimetrów ją wykręcić lub wkręcić? Dodano po 2 uprzejmie proszę o rysunek prawidłowej regulacji parownika LOVATO , żebym zwymiarował...
Wracaj do gazownika. Niech sprawdzi szczelność - jak będzie OK, to ponowna regulacja.
Mam opla astrę 1,4 z 93',na wtrysku jednopunktowym.W pewnym momencie samochód zaczął "palić" niesamowicie dużo ok 40 l LPG na 200 km.Co się okazało :"wina" częściowo była po mojej stronie: należało natychmiast/albo jeszcze szybciej/wymienić FILTR POWIETRZA.Drugą sprawą była sama regulacja przy parowniku/chodzi o śrubę/wkręt/patrząc od góry na parownik...
Oj stary. 7 lat jezdziłem na Twoim przypadku (poldek1,5'94 + Lovato). Odrzuciwszy temat regulacji zostaje: - wymiana filterka gazu - sprawdzenie palca rozdzielacza/kopułki (miałem takie uszkodzenie) - sprawdzenie przewodów WN - spuszczanie oleju z parownika - oczywiście świece próbuj.
plastikową szarą śrubą reguluje się wydatek gazu a mosiężną wzbogaca mieszankę na biegu jałowym. Gdzieś na elektrodzie jest dokładny opis regulacji. Miałem już dwa parowniki LOVATO i zawsze wyglądaly jak na zdjęciu (miały tylko inne krućce od płynu - kątowe)
czytam te wasze posty i troszke mie dziwi. Jak wiadomo z doswiadczenia wszystko jest dobre ale do czasu oraz od jakości zainstalowania i eksploatacji. Ja miałem trzy samochody i w kazdym byla inna instalacj gazowa. Nie miale żadnych problemów z żadną z tych instalcji a były to LOVATO, AGC, oraz jakas dziwna firma. Nie wiem co to bylo ale gaz nie byl...
Przy parowniku jest pokretlo ,sprubuj je wykrecic 1/2 lub troche wiecej obrotu i sprawdz najlepiej na zimnym silniku wczesniej jednak zaznacz pierwotne polozenie,Pod spodem jest tez korek [czesto plastikowy]odkrec i poczekaj az zleci olej.Pozdro.
Witam.zawur gazowy lovtec. wielozawur tomasetto. jak dobrze rozumuje;) to mam sterownik typu Stag-L-plus. instalacja przez trzy lata działała bez zarzutu. ile wyniusł by koszt regulacji i wymiany membran oraz filtra gazu? :?: co do odłączania silniczka krokowego nic się nie zmienia. niema rzadnej reakcji na silniku. :| Czyli jednak masz sterownik Stag,...
Jeśli decydujesz się wymieniać parownik ,polecałbym parowniki BRC np.Eco jest tam regulacja bardzo precyzyjna ,czego nie mogę powiedzieć o parownikach Lovato ,Lovatek. Walczyłem kiedyś z palącym sie checkiem w Dodge i przetestowałem parowniki Lovato super i Lovato Major i parownik BRC .Najlepiej dawał się wysterować BRC . Odnośnie zmian ustawień krokowca...
Załóż nowy parownik Lovato i śrube na regulacji dawki i masz spokój na pare lat. Membrana juz "z kartonu" i syf w parowniku że hej. Na parowniku ustawisz sobie śrubką wolne obroty a na obrotach 3000-4000 śrubę dawk głównej i i finito.
Witam. To instalacja gażnikowa firmy Lovato parownik firmy EMMAGAS. Gdy kupowałem to auto pracownik komisu twierdził że wolne obroty ustawia mosieżnym wkrętem w parowniku ,znajdującym poniżej elektrozaworu.
bo może nawet nie wie dokładnie do czego ta mała metalowa śrubka służy :-) ale gwarantuje, że jest tak jak mówię. przy kręceniu plastikową obroty będa się zmieniać bo przecież zmieniasz wydatek reduktora w całym zakresie jego pracy poczynając od wolnych obrotów. regulację powinno przeprowadzić się następująco: zakręcasz plastikową, odpalasz silnik na...
Moja pali 18, dowiedziałem się od kolegi że powinna palić 12 w mieście. Może ma ktoś pomysł? przytkałem wlot powietrza, przeprowadziłem wiele regulacji na komputerze i nic nie pomogło, może ktoś wie jaka jest przyczyna? Lovato parownik, AL 700 Resistive komputer gazowy, program do regulacji A-Mon 1.6
Zdecydowanie Lovato. To najlepsza firma, parownik prosty do obsługi i regulacji.
Witam wszystkich!!! Proszę o radę w kwestii regulacji parownika LovTec . Parownik ten wygląda identycznie jak parownik Lovato, którego opis znalazłem na tym forum z informacją, że dotyczy on również LovTec-a. Z opisu i fotografii parownika wynika, że górna, metalowa, pionowo skierowana śruba regulacyjna jest od wolnych obrotów, a ta plastykowa, umieszczona...
Regulacja na parowniku, jeśli dużo kręcone, często wymaga poprawki registrem ale nie zawsze. Ogólnie wygląda to tak że jeśli przy dużych obciążeniach jest bogato to trzeba zakręcić register, wtedy zwykle na wolnych obrotach robi się ubogo więc odkręcić na parowniku, potem znowu na wysokich może by za bogato więc znowu zakręcić register i tak do wyłapania...
P0170 - zły skład mieszanki (uboga / bogata) - to pewnie zapala check, pozostałe błędy pewnie siedzą sobie w pamięci od dawna. Czy po wymianie parownika robiłeś regulacje instalacji? I napisz jaka instalacja Pozdrawiam
No to wszystko jasne.. trzeba zregenerowac parownik bo jest w nim pełno syfu i membrany ktore sa w środku zrobiły się sztywne i dlatego dużo pali i głupieją wolne obroty ;) na nowych parownikach lovato mozna przejechac tylko 100.000 km a poźniej regeneracja.. zestaw naprawczy do parowników lovato to koszt 70zl + mechanik który go zregeneruje, chyba...
Witam wszystkich forumowiczów. Jestem posiadaczem DAEWO 1,6 Gsi 98r. i też mam już niestety z nim trochę problemów. Wiele prac wykonuję sam i uczę się. Problem regeneracji parownika Lovato już mam za sobą. Jest to bardzo prosta praca i myślę że kolega zupełnie niepotrzebnie się boi.Wystarczy tylko uważnie parownik rozebrac. Starannie złożyc i przeprowadzic...
Witam serdecznie. Mam problem z regulacją instalacji LPG. Otóż wskazania sondy Lambda na benzynie wahają się co chwilę pomiędzy mieszanką ubogą a bogatą, można wywnioskować że jest wszystko ok. Są to wartości napewno prawidłowe i pochodzące od sondy a nie emulacja ECU, gdyż pomiar robiłem również bezpośrednio na przewodzie wychodzacym z sondy. W momencie...
Na początek jeszcze raz autokalibracja. Potem dostrojenie składu na wolnych. To może być długa zabawa. Można też regulować ten reduktor małą mosiężną śrubką obok krućca wody - dawka minimalna, mało kto zwraca na to uwagę a jest taka możliwość regulacji dawki min.
Jeśli gaśnie to znaczy,że go zalewa,za duzo gazu za mało powietrza,prawdopodobienstwo padnięcia parownika,można spróbować zamontować zwykły register do regulacji gazu,to pozwoli wykluczyć błąd sterowania silniczkiem krokowym dawkowania gazu,jak nie pomoże to zmień parownik,załóż LOVATO to jedne z najtrwalszych i bardzo proste do regeneracji,
Po zamianie parowników i tak trzeba będzie podjechać do gazownika na regulację. Parowniki BRC nie są takie najgorsze więc może lepiej wymienic membrane w BRC i nie zawracać sobie głowy Lovato.
W wyliczance nie podałeś ile km przejechałeś na parowniku, bo może z gumowych membran zrobiły się membrany blaszane.
Mam problem z wózkiem widłowym Toyota 7fg15 silnik 4Y, instalacja gazowa Lovato podcisnieniowa. Gaźnik nowy, świece nowe, parownik nowy. Wózek odpala i pracuje na wolnych obrotach ale delikatnie strzela w filtr, po wciśnięciu gazu od razu gaśnie. Regulacja gazu nic nie daje. Już sam nie wiem co jeszcze można sprawdzić. Jedyna myśl to źle podpięte podciśnienia....
witam kiedy dodam gazu silnik zaczyna się dławić ,na wolnych obrotach chodzi dobrze nie przerywa , kiedy zdejmę pokrywę od filtra powietrza i dodaje gazu wszystko jest ok chodzi normalnie w czym może być problem? może to być wina regulacji? wymieniałem membrany w parowniku i sam ustawiałem reduktor reduktor lovato elektryk samochód fiesta 1.1 gaźnik...
Witam. Na parowniku jest wytłoczony zakres mocy do jakich ,,pasuje'' parownik. Jeżeli chodzi o regulację, to proponuję zajrzeć na stronkę: http://www.motolpg.friko.pl/poemat.htm
Miałem, latałem na takim ponad 4 lata Zamontowany na długich wężach tuż za lewym reflektorem [wcześniej był lovato ale nie trzymał parametrów] Jak podjechałem na regulacje usłyszałem od gazownika -> zmień świece i kable będzie dobrze
Używam samochód Hyundai Lantra 1.5, 12V-wielopunktowy wtrysk paliwa, 60kW, z niestety instalacją Lovato Autogas II generacji na centralce sterującej Lov "ECO" cod. 783040 z mikserem, reduktorem - parownikiem - Landi LE (R.E. Italy, DGM37785 GPL, TPVD7029, E3 67R, 051729), silniczkiem krokowym Lovato, emulatorem wtryskiwaczy BRC EMU-4 i przełącznikiem...
Używam samochód Hyundai Lantra 1.5, 12V-wielopunktowy wtrysk paliwa, 60kW, z niestety instalacją Lovato Autogas II generacji na centralce sterującej Lov "ECO" cod. 783040 z mikserem, reduktorem - parownikiem - Landi LE (R.E. Italy, DGM37785 GPL, TPVD7029, E3 67R, 051729), silniczkiem krokowym Lovato, emulatorem wtryskiwaczy BRC EMU-4 i przełącznikiem...
podłączenie parownika lovato ustawienie parownika lovato lovato regulacja
skrzynka energetyczna przykręcić tranzystor wielkość czaszy
płukanie ukladu chłodzenia formowanie kondesatora
Czarny wyświetlacz radia Renault Kadjar 2016 - przyczyny i rozwiązania Termistory w przetwornicy Volt Polska 3000W: montaż i funkcje