Twoje oczekiwania są zbyt wygórowane . PIerwszy rozruch robisz na " wyczucie" reszte korygujes analizatorem, bądż podglądem na pracę sondy .Wszelkie podanie w milimetrach wykręcanie śrub , wkręcanie oraz jak przykręcić zawór na wężu , jaką pozostawić szczelinę jest idywidualne dla auta i instalacji lpg.
Nie polecam tego parownika, jest niestabilny termicznie. Zmieniłem na Lovato i problemy znikły.
Zobacz jaka masz ustawiona wartosc PWA - to byla wartosc dla poprzedniego reduktora.Potem wkrec silnik na ok 3000obr i zobacz wokol jakiej wartosci aktuator pracuje.Jesli jest to wartosc zblizona do PWA to teraz sprawdz w jakim zakresie aktuator pracuje na wolnych obrotach.Jesli pracuje sporo nizej to musisz przykrecic srube plastikowa naprezenia membran...
Szukam schematu do parownika Lovato.
panowie wymienilem silnik1.6 z astrry na 2.0 8v . mialem instalacje gazowa i nie wiem jak ja teraz podlaczyc tutaj . pomozcie cala instalacja jest zalozona tylko kable od kontrolera i waz od silnika wypiete jak to teraz zrobic musze ?? instalacja firmy lovato
witam szpece!!! zmieniłem sterownik do gazu na LOVATO AutoGaz Low "U2" lambda unit computer, no i kicha nie odpali na tym sterowniku a wiec szukam wyprowadzen kabli do takiego sterownika.
Kolego skup się na ustawieniu parownika na niskich obrotach, a pózniej zobacz co się dzieje na wysokich i podczas jazdy. Bo ustawienie na obrotach jałowych mocno przekłada się na prawidłową prace na wyższych obrotach. Silnik krokowy powinien pykać sobie w granicach 60 kroków i nie powinien przekraczać 100. A lambda powinna sobie ładnie skakać miedzy...
Chociaż nie mam Audi ,ale tez mam auto z tej epoki Peuegota 309 86 r też na gaźniku i też z Lovato .Miałem problem ,że po odpaleniu i krótkiej jeździe regularnie gasł.Po wymianie kompletu membran i uszczelek problem znikł (membrany straciły elastyczność chodziły 5lat) .Moje pytanie do Ciebie ,czy kupowałeś membrany bardzo tanie ,czy oryginalne włoskie?.Może...
I jeszcze jedno istotne na lpg Elm pokazuje mi w tel. stan paliwa na bogato - o ile ma to jakieś znaczenie... Co do parownika to był wymieniony z lovato na brc tecno Istotne na ile można wierzyć tym wskazaniom, to ze staga masz odczyt sondy pracującej na lpg. Gdyby omijając/zwierając emulator wciąż tak pokazywał, to przyczynę wys spalania pewnie byś...
marwal65 Zdawać obroty tzn? Dawid91X utrzymać obroty na powiedzmy 3000 tysiące i zakręcać śrubę registra,do momentu kiedy obroty zaczną spadać,patrz na obrotomierz lub słuchaj silnika.Inna sprawa,że z tym obejściem bywa bardzo różnie i im starszy parownik to trudniej to ustawić. Następna sprawa to,to jakich użyłeś membran do regeneracji.Jak to były...
i mechanior ma rację być może ,że silnik krokowy jest zasyfiony ,to najczęstsza przyczyna podniesionych obrotów na gazie,ale możesz zmniejszyć na parowniku i wcale to nie będzie miało wpływ na większe spalanie.
Kiedyś miałem taką instalację. I z tego co się orientuję to: 1. Faktycznie spust czarnej mazi (zanieczyszczeń) 2. Regulacja mieszanki, w prawo (zgodnie ze wskazówkami zegara) mieszanka bogata, oraz w lewo (przeciwnie do wkazówek zegara) mieszanka uboga. Zwykle regulowałem to tak, że na jałowym biegu kręciłem tą śrubą w prawo póki silnik nie zacznie...
kolego Viking13 w VW 1.3NZ możesz robić co chcesz - mocy nie będzie hehehe a tak poważnie to ten wtrysk (digijet) nie łapie błędów itp bo nawet nie ma pamięci a każde włączenie zapłonu resetuje go proponuję ci założyć mikser fi 31 przed przepływomierzem i parownik marini lub lovato + register = najlepiej chodzi jeśli chodzi o ustawienie to pojeździj...
odgrzebuje temat, czy ktos mógłby wyjaśnić jak "po Bożemu" ustawić BINGO-M, krok za krokiem? PS mój parownik ma dwa pokrętła (górne i dolne - LOVATO)
Mam opla astrę 1,4 z 93',na wtrysku jednopunktowym.W pewnym momencie samochód zaczął "palić" niesamowicie dużo ok 40 l LPG na 200 km.Co się okazało :"wina" częściowo była po mojej stronie: należało natychmiast/albo jeszcze szybciej/wymienić FILTR POWIETRZA.Drugą sprawą była sama regulacja przy parowniku/chodzi o śrubę/wkręt/patrząc od góry na parownik...
wymienilem parownik na Lovato Elektronik. centralka to Autronic AL-700. w jaki sposob prawidlowo wyregulowac sklad mieszanki za pomoca duzego, plastikowego pokretla na reduktorze?? podczas autokalibracji programem A-Mon jest tylko moment podczas ktorego nalezy wyregulowac obroty na biegu jalowym za pomoca malej srubki a o regulacji napiecia membramy...
2gen to najgorsza instalacja gazowa jaka może być, to już śruba lepsza, bo ten komputer zakręcający i odkręcający śrubę działa straszliwie wolno i nie precyzyjnie, przez co nadaje się to tylko dla dziadków do dojazdów na cmentarz, jak chcesz tym jakkolwiek dynamicznie jeździć to zapomnij, wciskasz gaz i nic się nie dzieje a to myśli....myśli...kręci...
Jeśli jest to instalacja na silniczku krokowym to samemu nic nie zdziełasz,tylko trzeba podpiąć pod komputer i ustawić,aczkolwiek sprubój jeszcze spuścić ten syf z parownika
Witam! Mam założonego Blosa + parownik Brc Tecno 100kw. Jak należy ustawić parownik, czy "rozkręcić" go na maxa, czy według instrukcji zamieszczonej wyżej w poście?
Załóż nowy parownik Lovato i śrube na regulacji dawki i masz spokój na pare lat. Membrana juz "z kartonu" i syf w parowniku że hej. Na parowniku ustawisz sobie śrubką wolne obroty a na obrotach 3000-4000 śrubę dawk głównej i i finito.
zrobilem na nowym parowniku(lovato) już przeszło 1000km więc czas go ostatecznie wyregulować. mam spalanie większe ok. 1 litra w porównaniu ze starym parownikiem i do tego okopconą końcówkę tłumika suchą sadzą czyli za bogata mieszanka. jak osiągnąć mniejsze spalanie?? kiedy wkręcam pokrętło od membran to mieszanka ubożeje ale po autokalibracji centralki(AL700)...
niestety zdjęcia nie mam ale parownik jest ustawiony tak po prawej stronie pod maską, dostęp do niego jest łatwy http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-r... coś takiego jeśli nawet nie to samo. czyli po prostu muszę oddać samochód do gazownika i go opierdzielić??
Szanowni Państwo. A teraz Wam powiem dlaczego chcę odpalić nexie daewoo i zwiększyć iskrę- zastosowałem dodatkowy pierścień górny na tłoku aby zwiększyć kompresję i udało się na gazie odpalił silnik a jak coś pokręciłem na zaworze między parownikiem a kolektorem to silnik zgasł i również na parowniku. Natomiast na benzynie są problemy nie chce palić...
No tak zamieszało sie nam troche. W mojej pierwszej odpowiedzi rzeczywsicie to przeoczylem i opisalem zasade dzialania tej czarnej plastikowej sruby.Ta mosiezna srubka to bypass czyli nia ustala sie stała i niezmienna dawke gazu ktorej parownik potrzebuje aby utrzymywac rowne obroty.Jej raczej sie nie reguluje,winno sie ja raczej pozostawiac tak jak...
Witam. Posiadam w swoim aucie Astra F, instalację I generacji z parownikiem Lovato Elektronic. Podczas regulacji ustawiłem go żeby działał tylko z układu obejściowego na chwilkę, czyli taka mosiężna śrubka i kiedyś wszystko było dobrze. Na wolnych sobie pyrkał a jak dodawałem gazu, to gasł. Wiadomo nie dostawał tyle ile mu było potrzebne, od niedawna...
Trochę dziwne że tak nagle padł- nie jest to problem któregoś elektrozaworu lub krokowca (jak jest)? Gorzej ostatnio chodził czy coś takiego czy z niczego nie działa? No i sam reduktor powinien być odwrotnie ustawiony. Szlam był spuszczany z reduktora oczywiście na rozgrzanym reduktorze?
Kolego, u mnie na kręcenie śrubą na dolocie wolne obroty nie reagowały. Nie znam tej instalacji, ale u mnie ta śruba była prawie całkowicie wykręcona. U ciebie chyba tą śrubę masz prawie całkowicie wkręconą i ona dławi przepływ. Nie wiem jak ustawiałeś wstępne położenie (wkręcenie) śruby wolnych obrotów. Ja po zamontowaniu parownika do instalacji i...
w LOVATO za wolne obroty odpowiada mosiezna srubka ,taka malutka jest ona ponad ta duza szara co nia kreciles,wez srubowkret,wkrec ja do oporu i powoli wykrecaj az sie obroty wyrownaja,jezeli to nie pomoze tzn ,ze masz parownik do regeneracji,LOVATO sie swietnie nadaja do naprawy,zestaw naprawczy i jazda, ale mam nadzieje,ze dasz sobie rade ustawic...
Tak kolego, a szczególnie połączenie miedzianego przewodu z parownikiem,zapewne gazownik nie wymienił miedzianego "pierścionka"który jest głównym uszczelnieniem w tym miejscu. Zresztą jedź do niego i przedstaw mu problem. Ale osobiście sądzę że ustawił za bogatą dawkę gazu,jak byłby jakiś przeciek gazu, to wyczuł byś to nosem;-).
Witam, mam zamontowaną instalacje gazową 1 generacji w astrze 1995rok silnik 1,6 X16SZ 72KM, problemem jest dość spore spalanie 11litrow gazu/100km przy dość ekonomicznej jeździe. Myślę że rozwiązaniem będzie zmiana miksera. Obecnie posiada średnicę wewnętrzną 30, albo 32mm. Posiadam parownik Lovato, dawka na registerze dobrze ustawiona, filtry wymieniałem....
posiadam golfa 1.8 jest w nim parownik lovato silnik na benzynie chodzi dobrze a na gazie spalanie wynosi około 25-30l byłem z tym u gazownika i na analizatorze spalin ustawił parownik ale tak ustawił że pochodził dzień nawet ok a potem zaczął przerywać i musiałem ustawić to znaczy zwiększyć mu dawkę na wężu i pomogło ale jak przy gazuje mu konkretnie...
Mam CC700 z gazem. Od początku zakupu instalacji LPG (inst. Lovato z jakimś innym parownikiem) samochód pali ok. 10 litrów gazu. Zmieniany był filtr gazu, świece są dobre i nadal pali tyle jak na początku. Dawka gazu jest ustawiona tak żeby spalał jak najmniej gazu. Co może być nie tak?
1.kolego filterki wymienione jakieś pół roku temu a parownik to lovato major ma ok 1rok czasu a i jak im gazownik wymieniał parownik podłączył lpg do komputera i był ustawiony jako 4 cylindrowy zmienił go na 5 czy to może mieć jakieś znaczenie?? 2.tylko nie rozumiem jednego jak odłączę czujnik to zapala,a i zrobiłem taki test na gorącym podpiąłem zimny...
tą śrubę która jest na przewodzie jest skręcona i mniej się już nie da bo auto gaśnie. a co chodzi o ta przy parowniku jeżeli się dobrze orientuje to jest ona plastikowa w parowniku lovato i to jest trochę dziwne bo ciężko jest mi to ustawić trochę bo nie wiem dokładnie w która stronę mam kręcić czy mam ją wkręcać czy wykręcać. jak ciepły silnik to...
Witam, Mam pytanko z zakresu ustawienia instalacji LPG (Lovato). Wymieniłem w samochodzie filtr powietrza i momentalnie zmieniły się wolne obroty na gazie, chciałbym ustawić instalację ze słuchu. Wiem że reguluje się dwoma pokrętłami: 1.przy "parowniku" i 2. na przewodzie. Jak to zrobić???
slyszalem rozne wersje i wole tego nie sprawdzac na wlasnym silniku, ale jesli faktycznie sa bezkolizyjne to sie ciesze, ale ja sie paskow i tak boje.. nie ma to jal lancuszek (najpierw sie rozciagnie i przepiluje pokrywke rozrzadu nim cokolwiek sie stanie) nie wiem czy marka parownika ma znaczenie ale lovato mialem ustawione na minimum i mimo to jeszcze...
Mam przestawiony zapłon w passacie 1.8 93r. silnik ABS (na 8 stopni). Dotychczas zapłon był ustawiony na 13 stopni. Mam instalację LOVATO z kompem Autronic AL-700. Czy muszę komputerowo wyregulować, czy wystarczy śrubą na parowniku (tą od obrotów)???? W tej chwili mam zbyt dużą dawkę gazu i silnik gaśnie w momencie dodawania gazu. Po przykręceniu śruby...
potem jeśli jest to instalacja bez silnika krokowego do gazu należało by jeszcze wyregulować zawór dławiący (ten na przewodzie parownik-mikser) ale to już inna bajka. 1. To może będziesz kontynuował temat .........chętnie poznamy dalszą regulację I generacji. 2. Jak ustawić wydatek bez analizatora spalin ??? tzn. przy braku pomiaru lambdy
Szukam jakiegoś zamiennika oczywiście lepszego (tomasetto albo lovato) parownika z tytułu, z możliwie jak najmniejszą przeróbką instalacji (takie same średnice przewodów wodnych, dojścia gazu i wyjścia gazu, oraz taki sam sposób podpięcia elektro zaworu). Jak ma się też sprawa do miksera i filtra gazu. Mógłby być również mniejszy bo może dałoby radę...
Witam. Mam Opla Vectre A 92 rok 1.8l z instalacją gazowa LOVATO. Mam problem tego typu, że już 2 ( SPECJALISTÓW PFFF ) ustawiało mi gaz i tak mi jeden po drugim zrobili, że auto straciło na mocy a spalanie się nie poprawiło partacze i tyle. Może ktoś z was mi pomoże, doradzi, bo ja już nie wiem co mam robić. Mówił mi jeden z gazowników, że przy parowniku...
Jaka instalacja to po pierwsze, jak jest założony reduktor to po drugie. Bo podejrzewam, że instalacja najprostsza, tylko w jakim kierunku parownik założony. Widziałem już takie przypadki, że reduktor Lovato lub Tomasetto był założony bokiem w kierunku jazdy. co do instalacji to jest to tomasetto chyba nie wiem na tym sie za bardzo nie znam natomiast...
Od kiedy to sa jakies fabryczne ustawienia w inst. gazowych? :roll: No w instalacjach to nie :) , ale parownik ma wstępnie ustawiony wydatek, którego to niektórzy "fachowcy" boją się jak ognia :) a regulację sprowadzają do korekty wolnych,a tak poza tym to oczywiście macie rację :D POWINNO BYĆ TAK JAK PISZECIE. :sm30: niestety często jest przyjemnie...
Podjedz na regulaje lpg. Niech podepną cie pod analizator spalin i ustawia tak jak sie nalezy. Sam sie za to nie bierz, bo i tak nie uda ci sie ustawic prawidlowo, a za samą regulacje zapłacisz w granicy 30-50zł i masz spokój. Zanim pojedziesz, sprawdz/wymien filtry gazu. Przewaznie sa, dwa, jeden przy parowniku, drugi najczesciej na sciance. P.s. Sorki...
po pierwsze to ile lat ma parownik i jaki jest? zapewne dużo... od razu polecam wymianę na Tomasetto AT07, to są bardzo dobre parowniki, dość stabilne (lepsze niż lovato), i do tego tanie - nowy 180zł wyregulować na średnio ciepłym silniku, tak żeby na zimnym też jakoś chodził na tym gazie po drugie - to jest jeszcze stary typ na aparacie zapłonowym...
Witam wszystkich!!! Proszę o radę w kwestii regulacji parownika LovTec . Parownik ten wygląda identycznie jak parownik Lovato, którego opis znalazłem na tym forum z informacją, że dotyczy on również LovTec-a. Z opisu i fotografii parownika wynika, że górna, metalowa, pionowo skierowana śruba regulacyjna jest od wolnych obrotów, a ta plastykowa, umieszczona...
Witam. Założyłem mikser 37, podkładkę wyrzuciłem, pod mikser dałem nowa uszczelkę którą dorobiłem, na miser dałem oryginalna uszczelkę. Parownik ustawił się na około 110 kroków i trzymał tą wartość na jałowym oraz pod obciążeniem, nawet przy gwałtownym przyspieszaniu. Wszystko było dobrze do kolejnego odpalenia auta - wtedy w ogóle nie chciał chodzić...
Kolego, maiłem takiego poldka i go zagazowałem, żałowałem, że tak późno się na to zdecydowałem. Też wcześniej nie miałem zielonego pojęcia na temat gazu. Ale wracając do tematu. Jeżeli koledze gaz ucieka na kolanku wyprowadzającym gaz z parownika do miksera, to kolega coś skopał przy montażu samego parownika i to podejrzewam, że na pierwszym stopniu....
Ten parownik można zregenerować nie ruszając regulatorów. Zwykle potem nie trzeba dużych korekt ustawień co znaczy nawet może się udać a i silnik powinien normalnie zapalić. Od pewnego czasu samochód ma coraz większe problemy z przyspieszaniem w zakresie niskich-średnich obrotów To właśnie objaw twardych membran. Nie tylko ta nieszczęsna dysza ma znaczenie...
Witam wszystkich Jednak gdy jest wkręcona śruba czułości w parowniku LOVATO na max i do tego odpowiednia regulacja śrubą od wolnych obrotów (poprzez stopniowe je wkręcenie) uzyskałem najbardziej optymalne ustawienie aby obroty silnika tak nie falowały. Może warto byłoby jeszcze wybrać się do jakiegoś gazownika aby podłączył komputer do STAG50 i poustawiał...
zobacz jaki masz mikser do gazu bo już z nie jednym się spotkałem golfem ze ktoś montuje nie taki jaki powinien być i są tam dodatkowe otworki do mocowania go do gaźnika i jak ktoś złoży go bez zagłuszenia nich to auto będzie więcej palić i z rana będą kłopoty z odpaleniem bo nie można ustawić takiego składu mieszanki jaki powinien być i auto z gazu...
Po wypaleniu gazu zapala ładnie. Elektrozawor na parowniku do sprawdzenia? Dodano po 1 Dysza bypass wkręcona do końca zaczepiała o tłoczek elektrozaworu i blokowała w niedomkniętej pozycji. Przypilowałem dysze i wszystko gra. Lovato rge92. Dodano po 6 Swoją drogą jak tą emulacje sondy ustawic, zeby bylo fachowo?
wymienilem parownik na Lovato Elektronik. centralka to Autronic AL-700. w jaki sposob prawidlowo wyregulowac sklad mieszanki za pomoca duzego, plastikowego pokretla na reduktorze?? podczas autokalibracji programem A-Mon jest tylko moment podczas ktorego nalezy wyregulowac obroty na biegu jalowym za pomoca malej srubki a o regulacji napiecia membramy...
chciałem ustawić reduktor metodą na bąbelki (elektronik) :) wymieniałem w nim cały zestaw regeneracyjny uszczelki i membrany czyli nie puści gazu jeśli jest podłączone napięcie?potrzebuje podciśnienia z gaźnika? To w końcu o jakim typie reduktora tu rozprawiamy: elektryczny czy podciśnieniowy? Elektryczny działa PO podłączeniu napięcia, a podciśnieniowy...
lovato ustawienie ustawienie lovato regulacja parownika lovato
router antena zewnętrzny orange wymiana sprzęgła skoda zaworu termostatycznego
naprawa udaru makita bateria parkside
Tryb serwisowy zmywarki Electrolux ESL 46010 Powtarzanie znaków na klawiaturze - jak naprawić?